Éééés elérkezett a 20:50 beléptem ott a fogadott a friss quest. Én meg nem tudok mire gondolni, hogy néha miért nem adja meg. :-/
Azért itt is tud szívatni a gép rendesen. Kezdőkézben kapott manák után 1 db-ot nem kaptam, így elég nehéz játszani.
Na 7-ről sikeresen lealáztak 4-re, elég idióta ez a ranked is, nem látni, hogy hova lehet menni, volt ,hogy nem estem vissza hiába buktam, szóval elég érdekes ez is, ahogy elég sok minden ebben a játékban, látszik ,hogy ez csak ilyen zugproject.
Sajnos amíg nem ledz full kolekciód ez lesz. A fehér és a vörös a két legerősebb szín a blockba. Ezeket érdemes vmivel splashelni.
A két legerősebb Duelsben most úgy néz ki, hogy a monored / monowhite apró lények meg enchantmentek, egy-két nagy kivégzővel, ha elhúzódna a meccs (embermaw hellion, avaricious dragon, archangel of tithes, Gideon).
AI ellen farmolni a monored, nagy kivégző nélkül, mert ott a kutyát nem érdekli, ha nem jön ki egy húzás - és jó esetben 3-4 perc alatt végzel vele. 1. kör Goblin glory seeker, 2. kör Call of the full moon - üt 4-et, és onnantól 5/4 Menace, ami maximum 3 további kör alatt végez bárkivel, és kívül van a fekete "3-nál kisebb power meghal" hatósugarán, és amíg nincs kint 2 lénye (twin bolt és társai biztosítják) blokkolni se tudja. 2-3 föld és 3-4 lap elég hozzá, tehát akár 5-ig nyugodtan lehet mulliganezni.
Majd kiderül, hogy Zendikar hogy alakítja át a metát :)
De bone splinter,reprisalal azért olcsón kivégezhető:)
Zendikarral sztem a zöld ramp-ra fognak fókuszàlni a duelsbe.
Zöld-fekete elf deckel 25 körül vagyok. Elvileg hasonlóval értek el 40et is szóval nem csak a 2-3 manás aggro játszik. Jó az enyém meg 4 manás :D, de annyi kell hogy beinduljon :(. Amit tudok javasolni leszedést pakoljatok amennyit csak tudtok ha nincs lénye jó esetben nem fog sebezni.
Bone splinterhez kell lény, amit feláldoz hozzá, az én instantom hamarabb elviszi :) A legnagyobb "ellenfél" a fehér áldozz fel egy támadó/védekező lényt, de fehér ellen nem egy tank kell, hanem sok lény, és az ellenfél */1-eit leputtyogtatni :)
De szerencsére elég sokféle jól működő pakli van, nekem egy meccsem egy piros-kék thopter deck ellen igen hosszan elnyúlt, a soulblade djinn igencsak hatékony pumpa a rengeteg thopternél.
Az emlegetett Bone splinters - úgyis tele vagy elf tokenekkel, azokért nem kár, meg az az elf orgyilkos (Lys Alana Scarblade), ami a kezedből vesz el egy elfet, és azzal -X/-X-et osztogat. Dwynen 3/4 Reach-el, tehát a thoptereket meg a griffeket leszedi (és még gyógyulsz is tőle ha támad).
Legyen annyi belőlük, hogy feljöjjenek, és jól válogasd meg, hogy mire használod fel (főleg a Scarblade-et, mert az -1 elf neked amit kijátszhatsz...) - van még egy-két removal feketében, de az elf pakli ha beindul, akkor az ellenfél egyre kevésbé mer majd támadni, mert nagyon sokan lesztek.
itt olvashatsz néhány ötletet fekete-zöld stílusra (és ugyanezen a fórumon az összes többi színre-kombinációra) Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2015.08.31. 13:43:59
Csináltam egy mono white paklit, ha már említette Dzsini, hogy az specifikusan az eggyik legjobb. Sajnos sok hasznos lap hiányzik, de ez olyan tipikus nálam:D bár szerencsére az olcsó lapok így is megvannak, csak a renown-os lapokból van hiány. Illetve a Blessed Spiritsből elfogadnék párat, illetve az Archangel is jó lenne:)
Ai ellen ez is tökéletes farmolni, mint szinte minden. Egy játékos ellenit is nyomtam, fekete-kék lifelink/szfinx(gondolom ilyen ami van rakjuk össze a legjobbat pakli volt), nem tudtam tempó előnyt kiharcolni mert nem jöttek az egy manás lapok le, de egy renownos repülő lény+az 5 manás angyal-al végül megnyertem. Utoljára szerkesztette: DasIsFuck, 2015.08.31. 17:21:22
Hát igen a repülő horda tényleg a gyengém ott vagy 4-5 hp-n tudok fordítani vagy végem. De a leszedések mellett:
Az utolsó kettő csak főleg a thopteres paklik ellen 1/1-et leszedni ill. az enchantment/artifact leszedés is nyerhet meccset. A bone splinter is kell azokkal meg a nagy dolgokat érdemes, ha van lehetőség tartalékolni. Utoljára szerkesztette: erasmus4, 2015.08.31. 17:41:23
Ja meg laphúzástokat pakolj be. Feketében is van, zöldnél meg enchanementként 3 poewres lényt játszol ki lapot húz, ill. feláldozol lényt kézbe kapod a paklidból az első lényt. tokeneket, védekező 0/2es creaturt simán lehet áldozni, rendes lényekért.
A 3+ poweres egy elf pakliba felesleges, csak a helyet foglalja (amúgy se igazán jó lap, sőt). A daráló (Evolutionary Leap) viszont szuper, minden épp meghaló token helyett is gyakorlatilag kapsz egy rendes lapot. Feketében a Read the Bones van, az véleményes, jó lehet. Shadows of the Past-ot viszont én nem használnám. Gather the Pack jó még, kézbe is kerül lap, és temetőbe is általában, aminek meg a Scarred Vinebreeder örül
Mondjuk elnyom egy varázslatot amivel leszedné egy lényedet miután castolta te megállítod space-el aktiválod az Evolutionary Leap-et 1 zöld manába kerül, a lényedet te áldoztad fel nem az enemy így az ő spellje megy a kukába, te meg kapsz egy lapot az aktivált encantment miatt. Védekezésnél támad egy 6/6al te blokkolsz egy tokennel miután rányomtál a blokk elfogadására, lesz leehtőséged megint megállítani az időt, aktiválni Evolutionary Leap-et token úgyis meghalna így nyersz belőle egy lapot, a 6/6-os pedig nem támad hősre mivel már blokkolták (chump blokk vagy mi is a neve ennek). Persze ha trample-es lény akkor mind1 :D.
Minden effekt, hatás, meg ilyesmi előtt kapsz egy timert, mielőtt végrehajtódik - akkor megállítod az időt, aktiválod azt a képességet vagy lapot, amit szeretnél, és akkor az jön létre előbb.
Példa: az elfedet lelövik egy Twin Bolttal. Megjelenik a Twin Bolt, lebeg a pálya felett, mutatja, hogy mit céloz. Ekkor fut az időzítő, te fogod, megállítod az időt (space vagy stop timer, vagy rögtön rányomsz a az Evo. Leapre), aktiválod, és feláldozod az elfet. Ekkor a Leap beindul, elviszi az elfet, megkapod érte a lapot, majd jön a Twin Bolt, és durrant egyet a semmibe.
Vagy: harcban jön egy Outland Colossus. Kijelöli támadásra, elfordul. Ekkor pörög a timer, nem foglalkozol vele. Kijelölöd a blokkolókat - fogod az elf tokenedet, beállítod a kolosszus elé. Annak maximum egy karcolást okoz, de sebaj, legalább nem te kapod a pofont. Miután rányomsz a blokkolás elfogadására, jön a timer, ami a sebzések kiosztása előtti cselekvésekre adja a lehetőséget - ekkor fogod, elsütöd a Leapet, és feláldozod neki a tokenedet, ami bátran áll a kolosszus előtt. A token távozik, kapsz helyette egy lapot, de a kolosszus - mivel a blokkolás már megtörtént - továbbra sem sebez beléd, hanem nézi az elf hűlt helyét.
Azért az, hogy külön külön a kolosszust hozduk be ellenfélnek az nem rossz :) (igen, chump block a "neve")
Aha, így már világos, a varázslatossal tisztában voltam ,csak a csatával nem, de ezt jó tudni. Kösz.
Jaja :). Amúgy nézegettem az oldalon lévő elf paklikat, de az enyémben több 3 poweres is van mint ált. plusz Dwynen lent van akkor már a 2 poweresek után is húzok az Elemental Bondból.
Papíron úgy működik a dolog, hogy a játékosok sorban "prioritást" kapnak, hogy végrehajtsanak valamit. Ha minden aktív játékos egymás után elpasszolja a prioritását, akkor lép tovább a játék a következő fázisra. Itt a prioritás helyett a timer van, amire rá lehet csapni, hogy cselekedni akarsz - és ha valaki cselekszik, akkor az "elé" kerül egy újabb timer, amit meg lehet állítani, és így tovább.
A csata fázisai: - Precombat - a harc előtti "timer" (papíron mindkét játékos még utoljára prioritást kap, hogy cselekedhessen) - Támadók kijelölése - és az ahhoz szükséges költségek fizetése (elforgatás, stb.) - Minden játékos prioritást kap, hogy a védekezők kijelölése előtt cselekedjen. - Védők kijelölése - és az ahhoz szükséges költségek fizetése (pl. arkangyalnak, stb.) - Minden játékos prioritást kap, hogy a sebzések kiosztása előtt cselekedjen. - Sebzések kiosztása first strike és normál sebzés sorrendben, az ebből adódó effektek aktiválódása, stb., hullagyűjtés. - Megkezdődik a harc utáni fő fázis, az aktív játékosnál van a prioritás.
Ide még érdemes lehet azt is megemliteni,hogy at olyan képességek aminél lényeket lehet felàldozni valamilyen bónuszért cserébe pl a nantuko husk azoknál saját magát is fel lehet áldozni,így az olyan effektek amik a huskot célpontként jelolik meg és aztàn ezzel aktiváll egy másik effektet, azokat meg lehet ezzel akadályozni.
Ennél jobban és érthetőbben nem lehetett volna leírni.
Ha az van ott, hogy "Sacrifice a creature", akkor oda bármilyen saját irányítású lényt fel lehet áldozni. A pokolkutyánál viszont az van, hogy "Sacrifice another creature", ott egy másikat kell. A Magic angolja végtelenül precíz, nem véletlenül, mert mára 16 ezer lapnak kell minden alkalommal egyértelműen együttműködnie.
Nem tehetik meg, mert nem csak digitális a játék, ahol a "gép" betartat minden szabályt, te meg csak nézed.
Évek során csiszolgatták a fő szabályokat is azért, hogy minden működés olyan legyen, aminek elképzelték, és ma már külön csoport dolgozik a lapok pontos szövegezésén (rules and templating team). És vizsgákat lehet-kell tenni, hogy játékszabály-ügyekben tanácsadó, később bíró lehess pl. egy versenyen. A profi, magas szintű bírókat pedig hívják versenyekre, utazást, szállást, ajándékokat biztosítva nekik.
Na zsinórba nyertem 3-at a mono fehér paklimmal, ebből sikerült egyet valós játékos ellen játszani:D Egyik egy 9-es szinten lévő volt, ő valszeg megszakadt, másik meg kapásból kilépett, ahogy meglátta, hogy 8-as szinten vagyok ő meg 1-2-n. Nem értem.
Messze nem ideális még a paklim, szóval ilyen liftezgetés az egész, hogy felmegyek majd leesek. Ráadásul mind a 3 vörös aggro volt, goblinokkal meg myrekkel. Stresszes ezek ellen játszani, mert még az egy manás goblin is kivégzi az összes korai lényem a halál után egyet sebző képesség miatt. Ha csak nem tudok rátenni valami aurát, de a burn spellek miatt azok sincsenek teljesen biztonságba.
Jelenleg a Skyhunter Skirmisher az igazi erőssége a decknek, ha rá tudok rakni aurát vagy countert.
Már visszaszámol a vásárlási oldalon, hogy még hány boostert vehetek :D
Az szép :), nekem meg meglett végre az összes planeswalker. Plusz rank 30 fölé is sikerült menni irány a 40. aztán végigvittem a játékot :D. Utoljára szerkesztette: erasmus4, 2015.09.01. 20:34:39
Igazából az a szabály, hogy "használj bármit, amiről egyértelműen meg tudod állapítani, hogy el van-e forgatva vagy sem" - a többit meg nagyjából a memóriára bízzák, nem szokott lenni egy játékos egy paklijában túl sokféle token, így nincs komoly memóriaprobléma. (mondjuk egy üres kártyavédő tok, akár benne egy papírcetlivel, hogy "elephant 3/3")
De booster packokban a 15 lap mellett van egy plusz lap, ami reklámot, leírást, ilyesmit tartalmaz, ezeknek egyik oldala néha token, így boostereket bontogatva szépen gyűlik, főleg játékhelyeken, ahol ha kell, úgyis van valaki, akinek épp van egy mostanában épp szükséges tokenje, de akár a boltnak is tucatszám állnak az otthagyott lapok. A spoileridőszak egy eseménye szokott lenni, amikor bemutatják a token lapokat, főleg akkor, ha olyan token is megjelenik köztük, amihez még nem lehet ismerni azt a lapot / lapokat, ami generálja :) Emellett több kártyákkal kereskedő, versenyszervező oldal ad ki saját tokeneket, pl. a versenygyőztes kérésére saját arccal is :)
Tehát nem szokott gond lenni belőle. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2015.09.02. 14:29:05
Na ezt most nem értem. Chandra támadot majd még be is tudta fordítani és ezzel létre is jött a 3 sebje, de támadás után hogy lehet forgatni is még?
Hát nem tudom, szerintem van abban valami ,hogy ha több bostert nyitsz a gép is durvább lesz, most már nincs is olyan meccs, hogy ne nyomna le 2 planeswalkert is, ami azért lássuk be elég furcsa, az meg szinte már alap, hogy ha lény kellene akkor csak föld jön, ha meg föld akkor csak lény.
Ott van a lapon Chandra első képessége - bármikor, ha egy vörös varázslatot elsütsz, vissza kell forgatnod.
Ideális játék: 3. körben lejön 4. körben támadsz, majd a harc utáni fő fázisban varázsolsz bármi vöröset, visszafordul, használod a képességét, és már PW is lett belőle, a +1-ével meg még kettőt belerúgsz az ellenfélbe.
Annyival kiegészíteném az előzőt, hogy akár harc közben (a lent említett blokkolás előtti vagy sebzés előtti fázisban) elsüthette, a visszaforgatástól nem szűnik meg támadni a lény.
Csak játszva lehet megtanulni, ezért hajít bele rögtön Gideon 5 részes tutorial kampányába. A többit nagyjából felszeded, aztán elmész papíron / MTGO-ra játszani, és a többit a következő néhány évben megtanulod, mert mindig lesz újdonság. Mindig.
Egyébként pont ezért ilyen végtelenül precíz a lapok nyelvezete - ami le van írva, az úgy van, az úgy működik. Chandránál nincs odaírva semmilyen megkötés, hogy mikor kell vagy lehet vörös varázslatot elsütni, tehát nincs megkötés. Bármikor megtörténhet (az ellenfél körében, harc közben, stb.).
Egy terminológiai dolog van benne, hogy mit jelent a "cast", de ezt is megmutatja a játék: Chandra aktiválása már akkor megtörténik, mielőtt elkezd "lebegni" a varázslat, tehát még ha kap is egy counterspellt, a varázslás már akkor is megtörtént, ha a varázslat hatása végül nem is jön létre bármilyen okból. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2015.09.03. 09:47:52
Ok, csak én nem akarok már papíron játszani, elég volt abból nekem a HKK.
Na bugos a kveszt. hiába nyerek a szükséges paklival, nem számolja :(
Úgy látom a mostani közösségi feladat nem biztos, hogy meglesz.
Igen ezt egy picit túlméretezték. Közben meglett a rank 40 a zöld-fekete elf deckemmel. Ma 31-ről kezdtem és sorban nyertem szinte, 35-től felfele szinte csak zöld pirossal találkoztam, bár a 40es rankot fekete piros ellen léptem, de nagyon sok G/R van magas szinten. Aggro-val csak 1szer akadtam össze egy mono red volt.
Aggro ellen Midrange (mert kibírja az Aggro kezdeti nyomását, és 6-7 kör után már ütőképesebb) Midrange ellen Control (mert a hosszú játék a Midrange-el szemben neki kedvez, hiszen betegre húzza magát, és mindenre lesz válasza) Control ellen Aggro (mert mire a Control felépülne, agyonüti) ez már csak ilyen :) A sok monored aggro eredménye lett, hogy a GR Midrange szépen elterjedt.
Ja, és ott van a Combo valahol mindezeken kívül, ami néha felüti az orrát (főleg vintage-legacy részlegben), és olyat üt, hogy a fal adja a másikat :) (turn 0-1-2 killek) Aztán utána fordul a meta, és hatékonyan neutralizálja azt az 1 pontot, amitől megcsuklik az egész. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2015.09.07. 08:47:16
Ez a játék is teljesen komolytalan. Összerak 16-os emberrel úgy, hogy én meg 1-es vagyok. Hát kösz, nyilván volt esélyem a fullos paklija ellen, meg biztos nem véletlenül van 16-on, ahhoz azért ebben a szisztémában (ami amúgy szintén vicc) 50% feletti winrate kell. Elég szar így ez az egész játék. Nem látni hova lehet eljutni, rossz a matchmaking. Azt hiszem ez is megy a süllyesztőbe a HS mellé.
Papíron a világbajnoknak 60% az éves (regisztrált) winrate-je, az a pro lista első helyezett játékosának (akinek a legtöbb pontja gyűlt össze a profi idény alatt) 67%. Egy bajnokságon mondjuk 15 körből 9-6-0 eredmény (nyert-vesztett-döntetlen) már sokszor elég a top8-hoz, és a többségnek ez egy éven belül nem sikerül kétszer.
Pont ez a lényege a játéknak, hogy nincs az, hogy "nekem jobb paklim van és mindig nyerek". Jó paklija bárkinek lehet (Duelsben még pénz se kell hozzá), jól játszani viszont nem mindenki tud. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2015.09.09. 12:49:56
Azért ha 16-ra eljutott annyira nem lehet szar, főleg ebben a rendszerben nem, ez itt a gond, hogy egy kezdőt ne rakjunk már össze egy sokkal jobb játékossal. Értem én, hogy reklám célzattal készül a játék de ettől még oda lehetne figyelni ilyen dolgokra, mert az ilyesmivel pont azt érik el, hogy elmegy az ember kedve a játéktól és nem igen fog az első boltban Magic paklikat vásárolni.
Nem azt mondtam, hogy jó a matchmaking (nem tudom, hogy jó-e, és hogy mi alapján működik - nyerési arány, játszott meccsek száma, stb.), hanem azt, hogy a "sokkal jobb" játékosokat is le lehet győzni, mert a játék ilyen szempontból nagyon ki van egyensúlyozva.
Ha közepes játékismerettel (nem csinálsz baromságokat egy játék során) leül egy "kezdő" és egy "sokkal jobb" játékos, akkor kiegyensúlyozott meccseket fognak játszani. A különbség ott fog kijönni, hogy 100 meccsből a "sokkal jobb" játékos nyer 60-at, míg a kezdő 40-et.
Itt a Duels pontok terén ez azt jelenti (mivel a pontozás +1 és -1 módszerrel van), hogy a kezdő nehezen mozdul el az alsó pontokról, hiába kerülne össze csak kezdőkkel, mert velük szemben 50-50 lesz a győzelmi aránya.
Értem amit mondasz de tisztán látszott, hogy sokkal jobbak a lapjai és a tapasztalata is jóval több volt (nyilván nem véletlenül volt 16-on) a kettő együtt meg elég kiábrándító egy kezdő számára.
Az elsőn segíthetsz egy kis farmolással, sok játékkal (ízlés szerint AI vagy ember ellen), és ha ember ellen játszol, akkor gyűlik a tapasztalat is. Az meg, hogy hány pontod van rankedben - értem, hogy ha foglalkozol vele, akkor zavaró ez a buta rendszer (lehetett volna - lehetne okosabb rendszert felépíteni, több, mint 40 lépcsővel, és rang különbség alapján jobban díjazni a győzelmet, mint a vereséget, stb.). Engem speciel egyáltalán nem érdekel a másokkal versengés része a dolognak, azt se tudom, hogy hány pontom van épp, valahol 0 és 2 között :)
Nekem az elejétől fogva 2 naponta jönnek - ma reggel kaptam, azt hiszem 2 meccs kék-zöld / kék-fekete volt, egy pillantást vetettem csak rá.
Az előző hétfőn vörös-fehér / vörös-kék 4 meccs volt.
Már csak tizenpár boostert vehetek, kb. jövő hét végére, vagy nem sokkal utána valószínűleg kész lesz a kollekcióm. Nissám még mindig nincs, az az utolsó mythic, ami hiányzik :) (és van olyan common, amiből még egy sincs :D - Dragon fodderből is csak egy van)
Hát ez mekkora szar, áthoztam Lillianat, majd aktiváltam erre az ellen visszakapta az aktivált pusztajárót, ááá hát ez így nem jó, azt hittem jól kitolok vele, erre nem.
Mert ismét az történt, ami a lapra rá van írva :)
Return her... under her owner's control - tehát a tulajdonoshoz tér vissza, nem az aktuális irányítóhoz.
Ok, de az én értelmezésemben akkor már én vagyok a tulajdonosa, de ezek szerint akkor az eredeti számít. Bár ez nyilván azét van így, hogy nehogy véletlenül a meccs végeztével valaki pár lappal gazdagabban távozzon az asztaltól :D
Ja de amúgy a gép meg egyre durvább, most ár tényleg minden meccsen jön a sétafikáló van ,hogy több is, ami azért vicces, hogy 60 lapból mindig ott van nála.
Nem, az "owner" a tulajdonos, a "controller" az, aki épp irányítja azt a lapot, használhatja a képességeit, és a többi.
Az átvétel is "gain control", nem beszél arról, hogy változna az owner - az nem is változik.
Kapcsolódó érdekesség: ha van valamilyen enchant creature a lényen, amit az ellenfél tett rá (például a tüzes ököl, amit egy vörös manából fel lehet robbantani), akkor hiába veszed át a lény irányítását, az ököl irányítása az övé marad, te nem sütheted ki. Szemben azokkal a képességekkel, amik a lényen vannak, mert azokat te irányítod.
Igen mások is írták, hogy ahogy nő a lapkészleted úgy erősödik a gép is, igaz a hard ai-t simán meg lehet verni gyors aggroval. A napikat is simán megcsinálom hard ai ellen pedig a deckwizard mindent megtesz a bukás érdekében ontja az 5-6 manás lapokat, igaz néhaegy-egy vereség becsúszik, de úgy is gyorsan megvan.
Nekem így tizenpár boosterre a "végértől" az a tapasztalatom, hogy a gép nem lesz erősebb, csak gyakrabban játszik 3 színű paklikkal ... ami szinte mindig lassabb, mintha két színnel próbálkozna :) Az Origins nem igazán 3 színre lett kitalálva...
De ugyanúgy csinál butaságokat, ugyanúgy elront blokkolásokat, ugyanúgy, összesz.rja magát néhány laptól, és mindent elkövet, hogy azzal végezzen, és ugyanúgy imádja a thoptergyár földet :D