igen el,le lett állítva kezdő 1re,csak ugye frissítés előtt ez nem volt gond,mert ugyanúgy jöttek a birodalmak,csak később...volt egy kis levegővételnyi időm,most meg ha leállítom 1re akkor nincs csak 2 birodalom és semmi több,nem jönnek az újak :/
A játék kezdetén állítható, mennyi ellenfél legyen (AI empires, advanced AI, fallen empires). Amikor galaxis méretet választol, ezek default beállnak (a medium, 600 csillagos galaxisban, ha jól emlékszem, 4 fallen, 15 empire és ebből 4 advanced). Ezek szabadon variálhatók, az advanced és a fallen levehető nullára, az ellenfeleké 1-re, nincs kihatással az ironman teljesíthetőségre (sőt, van mod, amivel minden ellenfél 0-ra állítható, mégis ironman-kompatibilis). Lehet, hogy elpiszkáltad a kezdőértékeket?
sziasztok! már a másodszorra is azt dobja a játék h összesen csak két másik birodalom van az egész galaxisban...nagyon sőt iszonyat lassan fejlődnek ki a birodalmak,frissítés óta pedig semmi :D ez a kettő van és kész,mit állítok be ennyire rosszul?
Nem igazán :/ Engem is rommá vertek. Cruiserekkel lehet próbálkozni, short range távolságban elkapni. Egy fortress (FTL snare modullal) mellé betáborozol és várod a csodát.
Sziasztok! Mellettem felébredt egy fallen empire. 250K flottájával betámadott. Az én összes flottám 100K, szöviben vagyok egy másik birodalommal, a közös flottánk 50K. Esélytelen vagyok a fallennel szemben. Tudtok valamilyen taktikát, fegyverzetet ajánlani, hogy felvegyem a harcot?
igen nálam is elvannak csak eddig eltüntettem őket :D köszi a választ! nem rabszolgásítottam még,meg az ethoszom sem nagyon engedi,majd egyszer kiprobálom ugy is :D de ilyen legyen happy mindenki rendszerekben szeretek játszogatni :D
Nem lehet végleg eltüntetni őket, ez intended (és igen, ezt az Utopia hozta be). Viszont van rá egy cheesy módszer: kaszt rendszerben, az a pop aki ásványon, vagy kaján dolgozik rabszolga lesz. Rabszolga viszont nem tartozhat frakcióba... A többit már a fantáziádra bízom :) Egyébként nálam nem sok vizet zavarnak, + happiness tech/épületekkel símán elvan mindenki. Utoljára szerkesztette: BladeW, 2017.04.22. 13:09:33
Remélem a Hive Mindokkal többet fognak foglalkozni, hogy ne úgy kezelje őket a játék, mint bármelyik másik fajt. Konkrétan a különféle eventekre és azok leírására gondolok, amiknek a Hive Mindok esetében semmi értelme...
Sziasztok! Nagyon jó lett az Utopia,egyedül csak a frakciókkal van gondom,ha elnyomom őket akkor sem tünnek már el teljesen mint javítás előtt? Vagy mit lehet most velük kezdeni? mert van már jó pár ... :)
Velem nagy csúnyaság esett meg az aktuális játékomban. 2307-ben felébredt az egyik ősi, fanatic xenophile faj. Természetesen a közvetlen szomszédom. Felajánlotta, hogy behódolhatok, amit meg is tettem (esélytelen lettem volna, két másik advanced AI-n úgy ment át, mint kés a vajon a 350k-s flottájával).
Gondoltam felfejlesztem a gazdaságom, úgyse mer senki megtámadni, erre valahogy a galaxis végén, háborúknak köszönhetően létrejött valami birodalmacska, akiknek én automatikusan garantáltam a függetlenségüket(???), úgy hogy nem is vettem részt semmilyen háborúban. Az ősi faj aztán őket is megtámadta, mire én háborúba léptem a saját overlordom ellen, természetesen totál esélytelenül. A kis birodalommal nem tudok diplózni semmit, mert nem vagyok önálló. És 10 évente (amikor lejár a truce) legyalulják a fél birodalmamat. 2400 után aztán megjelentek endgame crisisnek az extradimensional invaderek, ráadásul pont az ancient-ek birodalmába nyitottak kaput. Dörzsöltem a tenyerem, hogy na majd most lerázzuk a rabigát, de 20 év alatt ki lettek írtva, minden segítség nélkül.
Ki lehet ebből szállni valahogy? Vagy kezdhetek újat? Utoljára szerkesztette: BladeW, 2017.04.20. 19:23:50
A következő, 1.6-os frissítéssel nem fog jönni új DLC és elsősorban a bugokra és élményjavító dolgokra fognak fókuszálni. A friss DevDiary-ban leírják, mikkel foglalkoznak most, de egyelőre semmi sem garantált, hogy be is fog kerülni a patch-be (amiket már lehúztak, egyelőre hátrébb kerültek a fontossági listán, mivel a jelenlegi állapotuk is megfelelő).
Még 2 óra hosszáig 97%os leárazással megvezető az Endless Space + Harmony kieg a steamem, van hozzá full magyarosítás. Utoljára szerkesztette: LSSAHPAUL, 2017.04.17. 16:33:57
Na megjavult a gép és én is kitudtam próbálni. Szerintem sokat javult a játék, a szektorok, (nem tudom függ e attól, hogy van e kormányzó a szektorok élén, de mivel egy militarizált csillagbirodalom vagyok és a főfrakció azt kívánja legyenek kormányzók a szektorok élén ezért vannak) teljesítménye. Ügyesebben végzik a dolgukat, ha van erőforrásuk. Alapvetően a teljesítmény is javult a játékban, viszont nekem rohadtul elkezd szaggatni az űrcsata, ha az ellenfélnek rakétái vannak(én a Mass drive fegyvereket szeretem). Belezoomolok és hopp lesz 15 fps-em, ha meg kicsit tisztesebb távolságból nézem 25-30. Mellesleg mindegy neki mennyi hajó csatázik. Na mindegy, ezt még valahogy túlélem, de alapvetően nincs gond az új patchel meg az Utopiával, sőt kifejezetten tetszik :) Folytatom is az alternatív "univerzumomat" ahol a Római birodalom sohasem bukott el a Földön :D
Most nézem az Utopia-ban hogy a Shroud event (ami nem kicsit Warhammer 40k koppintás :) ) az olyan mint az AI rebellion? Vagyis megtörténhet más birodalommal is? Mert így megtapasztalhatjuk ugyanakkor még lehetünk a galaxis megmentői is.
Akkor érthető. Éppen előtte zúztam szét az ellenfél 100K-s flottáját + két késve érkező szövetséges kb 35K-s haderejét.
Az ellenfél nem, csak 100%-os wargoal esetén adja fel?
Most háborúztam egy majdnem velem egy nagyságú birodalommal. Amint 50 felé ment a wargoal azonnal jött a megadás. Kisebb ellenfelekénél eddig ilyen nem volt. El kellett menni egészen 100%-ig.
Az új Dev Diary-ban egy búcsúzás és egy beköszöntés van csak, a játék ismét vezető fejlesztőt váltott. Ez nekünk nem igazán érdekes, de a kezdő hozzászólásban mutatott képek annál inkább: az első kettő a játék egészen korai verzióját mutatja, a legelső konkrétan tagadhatatlanul EU4. :)
Épít robotot ha engedélyezed neki. Nekem épített rendesen.
Nem hülye az AI, csak az "Agile"-módszertant használja. :) Azaz alapvetően nem épít, ha nincs rá szükség, mert ember sincs bele. Mivel több bolygót kell kezelnie egyszerre szűkösebb erőforrásból, mint a teljes birodalmi készlet, inkább tartalékol és előnyben részesít minden olyat, ami éppen sürgető (pl. farmok, erőmű), és nem fog bányákat építeni sem, ha van feleslege. Ezért tűnik lassúnak és butának, mert nem húz fel minden mezőre minden épületet, hogy majd "beleszületik" a pop egyszer. Ezzel persze időt veszít, hiszen az álló, pop nélküli telep nem fogyasztana semmit, de ennyire nem előrelátó. És szerintem tud robotot építeni, mintha a korábbi nagy patch lehetőségei között már lett volna ilyen letiltható/engedélyezhető opció.
:D vicc, robotokat se gyárt, csomó területre nincs építkezve, 2 bolygót néztem meg hát felejtős. jah, már más helyen kell átírni a core system limitet: c:\Games\Stellaris Utopia\common\defines\00_defines.txt itt már ugyanazt kell átírni mint régen: CORE_SECTOR_SYSTEM_CAP = 99
Jók azok a robotok, csak bányákra kell tenni. Viszont, most az utópia miatt adtam egy esélyt újra az AI-nak hogy kezelje a szektorokat, szerintetek megbízhatok benne ? Szal újonnan kolonizált bolygót feltud nevelni, úgy hogy azért az összes unique épület meglegyen, normálisan jó helyre téve pl Frontier Clinic kaja helyre stb?
Tegnap nyomtam egy "laza" 6 órás session-t :). Ironman/Hard/Agressive AI. Úgy tűnt az elején, hogy nagyon szar kezdést kaptam, közvetlen mellettem kezdett egy xenophobe birodalom, kénytelen voltam Supremacyra menni rögtön, hogy megkapjam a +20% border radius búnuszt, és képes legyek egyátalán tovább terjeszkedni. Aztán megláttam a 1.8k-s flottáját 2020-ban: 5-6 destroyer, meg ~30 corvette, na mondom itt végem, ha megtámad. Aztán feltűnt, hogy egyébként pacifist, tehát nem tud tőlem bolygót foglalni (csak liberation wargoalok lehetnek), úgyhogy szép lassan fölé tudtam kerekedni, megerősödtem gazdaságilag, aztán megtámadtam. Sikerült legyőzni, igaz 3x kellett nekifutni a flottájának. Space port - defense platform (+space snare modul) kombóval elég jól csapdába lehet csalni. Long story short: végülis elég mákos kezdés volt - mint utólag kiderült :) Ha egy agresszívabb ellenfelet kapok, "csomagolhattam" volna, 2020-ban 1.8k flottát lenyomni mission impossible-nek tűnik.
Most ~2250, épülnek a cruiserek, és érik 2. hadüzenet. Utoljára szerkesztette: BladeW, 2017.04.09. 11:39:06
Közép/végjátékban volt energyvel probléma, a sok hajót nagyon nehéz volt elartani, miközben mineral rogyásig volt. Most viszont már az elején is könnyen negatív balance-ba lehet csúszni, én is küzdök vele rendesen. Utoljára szerkesztette: BladeW, 2017.04.08. 17:23:57
Sziasztok, mivel a hétvégén le van árazva a játék arra gondoltam megveszem. De előtte gondoltam megkérdezem, melyik verziót érdemes? A Galaxy Edition az tartalmazza a + DLC-ket az Utopia kivételével? Ha nem, akkor maradok a Nova Editionél, mert a lényeg a Exclusiv Alien Race abban is bent van.
Este két órát próbáltam, úgyhogy sokat én sem tudok mondani. Supremacy tradition-nel próbálkozom. Viszont akadozik, főleg térkép nézet váltásnál. Korábbi verzióban ilyen gondom nem volt. Más tapasztalt ilyet, vagy egyedi probléma?
Az enegry eddig se volt könnyű :D De az influence volt az igazi szopó szerintem.
szerintem a nyersanyag kezelés is nagyon megváltozott.. legalábbis ennyire még nem izzadtam vért, hogy legalább 100 energián stagnáljak. Mondjuk lehet le kellene szoknom a robotokról. Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2017.04.07. 22:26:04
Nekem sikerült tesztelnem egy pár órát. Eléggé megváltozott a játék. Főleg a Unity pontok kavarják meg a dolgokat. Egyelőre nem tudom merre lenne érdemes haladni, de az expansion első aktiválása az elején nagyon megéri. Az új kolóniák nem egy, hanem két telepessel kezdenek. A központi élelmiszer raktár zseniális ötlet. Már nagyon hiányzott. Frakciókból még csak hármam van és szerencsére mind elég pozitív. Sajnos nem tudok olyan gyorsan fejlődni, mint szeretnék, mert nagyon kevés a lakható bolygó a közelben. Viszont találkoztam néhány új anomáliával amik érdekesnek tűnnek. Talán a hétvégén tudok még beletolni egy kis időt.
Én megvettem a DLC-t, de csak hétvégén lesz időm rá.
Egyébként egész hétvégén Paradox akció van/lesz a Steam-en és a saját boltjukban, illetve részeiben a HB-n és máshol is. Az új EU4 DLC és az Utopia együtt pl. 10%-kal olcsóbb a boltjukban. Én várok még az Utopia-val, de a korábbiakat most meg fogom venni.
Magát a DLC-t nem vettem meg, de a frissítések hoztak egy kis színt a játékba (mondjuk nem akkorát, mint a Star Trek-es mód). Még csak az elején vagyok, így elsőre a társadalmi rész az, ami szembe ötlő. Változtak az ethic-ek, kevesebb kormányzat fajta választható, viszont megjelentek a Civic-ek, melyek módosítókat adnak a birodalmadnak.
Van valami tradition, ez elsőre tipik paradox cuccnak tűnik, 5-6 témakörben lehet választani pluszokat, amivel gyorsíthatod a fejlődésed valamilyen irányban (terjeszkedés, bürokráció, hadi termelés, stb). Ez így fejből nem biztos, még sok energiát nem vittem bele eme ág megismerésébe.
Így ránézésre plusz 1-2 végigjátszás kihozható az alap patchből, a DLC gondolom még párat rátesz. Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2017.04.06. 22:48:48
Nekem sajna bedöglött a jobb gépem, így egy darabig Stellaris nélkül kell lennem... :P Tapasztalatok az Utopiával kapcsolatban, elsőre milyennek érzitek a változásokat? :)
Szektorban bármenyi lehet. Krizis meg változó, technél irja, hogy veszélyes technika (AI-k, Jump Drive), és amikor azt használod, akkor random esélyel jön valamikor.
Sziasztok! A szektorokra is igaz, hogy ha 5nél több rendszer van benne akkor büntiket kap, vagy 1 szektorban lehet több is? Endgame krízis kb mikor jön elő?
Én nagyon várom már az Utopiát, csak nem szeretném hogy eldurranjon a gépigény, mint a Crusaders Kings 2-ben lett a sok DLC miatt. Mondjuk sokat segítene a late-game performance-on hogyha nem csak 1 processzor magot használna a Clausewitz engine :P
Utopia is majd átszabja kicsit a dolgokat, de előnyére ahogy néztem :)
Dev Diary 66, további apróságok a közelgő 1.5-ös "Banks" frissítésben: a hajók és a hajtómű fények a választott logó és alapszínhez igazodva fognak megjelenni; a birodalom térkép színek is változatosabbak lesznek valamivel; végre lesz ikonja a primitív fajokat tartalmazó rendszereknek; és a non-detailed galaxis térkép is kap hasznos funkciókat, amelyek miatt lehet, hogy érdemes lesz visszakapcsolni.
ezt igazából a játék stílus határozza meg, te tudod, hogy mi az amire fejlődni akarsz.
Az elején esetleg érdemes lehet a bolygó tudományokat (fejlettebb épületek, hability növelés, terraformálás), később meg a politikai és/vagy fegyver kutatások.
A feldobott rare (tipikusan lila) techeket érdemes bejátszani ha kell, mert azok a nevéből adódóan ritkán jönnek elő
Szektorozás nélkül ezt a játékot nem nagyon tudod játszani! Tech tree nincs, hála istennek, mert a Stellaris megoldása nagyfokú újrajátszahatóságot biztosít. Így mindig az adott lehetőségekhez képest kell okoskodnod, és arra fejleszteni, amit éppen a helyzet megkíván. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.03.22. 01:56:14
A fejlesztéseknek van valamilyen ajánlott sorrendje? Az rendben, hogy véletlen jönnek, de azon belül van, hogy ajánlottabb egy épület, mint egy társadalmi fejlesztés? Vagy mindent visznek a fegyverek?
Köszönöm a segítségeteket, ezeket az infókat beépítem. Biztos fogok még kérdezni később.
Ha tudsz, akkor egybefüggő területet érdemes, nehogy bespawoljon egy kevésbé szimpatikus, későbbiekben potenciálisan határzárógatós nép. Mehet a zöld és a sárga is ha van elég nyersforrás (úgysem lesz a kezdetekben), a későbbiekben úgyis diplomáciai és katonai úton fogsz új bolygókat szerezni.
A tech-ben ez a lényeg, hogy random. A különlegesebbeknél van az alsó jobb sarokban egy ikon, az mutatja meg, milyen jövőbeli területek felé nyitsz ennek a kikutatásával (de ez sem pontos techeket mutat meg).
Szerk.: közbe meg elfelejti nekem mutatni a forum, hogy érkezett új válasz a topicba.. :D Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2017.03.21. 16:06:37
Kolonizálni én az elején nehéz, mivel terraformálni nem tudsz. De ha van jó bolygó, akkor érdemes. Tech tree nincs, és igen random jönnek a lehetőségek. Annyit tudod befolyásolni, hogy a technél van egy tipus ikon (űrhajó, ipar, rakéta, stb), mert ilyen tipust megint fel fog dobni. Igy ha van kiszemelt tech, akkor azon az uton maradj, ha tudsz. Hátha beadja, de ne alapozz rá :D
Jut eszembe, a technológiákat nem lehet valahogy "kitalálni"? Arra gondolok, hogy nekem úgy tűnik, hogy teljesen rendszertelenül jönnek egymást után a kikutatható fejlesztések. Nincs valahol valami gráf, vagy ábra, hogy következik egyik a másikból?
Gyarmatosításnál mire érdemes figyelni? Hamar, a játék elején a lehető legtöbbet? Vagy csak a földszerű(zöld) bolygókat? Inkább közel legyenek egymáshoz? Ehhez kapcsolódóan a szektorokat milyen elv(már ha van ilyen) szerint érdemes összerakni?
1. A szektorokat 75%-ra rakd, mert ugy se használja a gép nagy tempóban az anyagot. Csinálhatod, hogy amig be nem telik a limited, addig te kezeled a bolygót. Igy amigy is gyorsabban felfejlesztheted. Aztán mehet a szektorba. Én kevés, de nagy szektorban hiszek, kormányzót kirendelve. Annyi, hogy a frakciókat figyeld, nehogy lázadjanak. 2. Én a bolygó körülire gondoltam csak. Katonai bázist nagyob keveset rakok, mert eszi az energiát (talán 3. Befolyást csak az előörs (outpost asszem) fogyaszt, azt csak ha muszáj és ameddig muszáj, aztán lebontás. De nem szeretem, mert kurva dolog ez az influence. 3. Nem nagyon kötöttem, álltalában csak kereskedelem. De elvileg irja melyik csökkenti a havi influence bevételt.
Igazából az influence dolgot tartom kicsit gánynak a játékban. Kicsit átdolgozhatnák, hogy legyen egy minimális havi passziv vagy valami, mert frusztráló tud lenni.
1. a szektorosdit nézegettem már eddig is, de nem voltam túl bátor. Van valamilyen ökölszabály(ok) a szektorokhoz? 2. katonai állomást akkor többet is építesz naprendszeren belül? Nem csökkenti a befolyást? 3. gondolok itt arra, hogy ha pl. megnemtámadási szerződést kötök, vagy védelmi paktumot, akkor a havi "befolyás termelés" csökken.
A térkép tetején az összes szürke rész az enyém. :) 2 bolygó, amit látsz az csak az, amit én közvetlen felügyelek, a többi szektorban van (az a szürkeség a szektorok). Tanács: Flottád úgy lehet nagy, ha növeled a flotta kapacitást. Ezt lehet kormány rendelettel (ki kell fejleszteni), faji módosító, és ugye a bolygó körüli ürállomásokkal (ebből kell jó sok). Innentől kezdve csak nyersanyag kérdése, főleg az energia kredité, mivel ez kell a fentartáshoz. Én minden állomásra teszek szállást (Crew Quarter angolban asszem), hogy, ha parkol a flotta, akkor kevesebb energiát egyenek, meg a nagy seregekhez is -% fenntartásos traitel rendelkező parancsnokot rendelek ki (ha gyorsan kell és nincs, akkor sincs gond persze). Hóditani meg kell, hogy több bolygód legyen. Viszont jól meg kell nézni kibe kötsz bele és egyszerre nem sok bolygót célkitüzni. Mivel ha megvan akkor meg is kell tartani :D Ahhoz meg influence kell (átnevelés, propaganda, elnyomás, ha kell), ami mocsok nehez jön (ez az egyik olyan dolog, amit javthatnának, hogy egyszerűbb legyen). Lényeg, hogy lépésről lépésre, nem rohanva. Jelenleg már ismét független vagyok, de sokáig voltam föderációban. Idő kell mire megtanulja az ember (előző két játékban pl semmi nem jött össze). Tegnap este meg betámadott egy föderáció, amit végül megnyertem és szereztem 3 bolygót. De ez egyből felemésztette az energy és influence készletem egy részét, meg kb egy 40k-s seregem elpukkant, de ezzel jár. Most megint lehet regenerálódni, épiteni, stb :) Aztán jön az Utopia, ami biztos változtat ezen-azon :) (bár MEA miatt erre hirtelen nem lesz időm)
Jól látom a képen, hogy csak két bolygód van? És mégis mekkora sereg... valamit nagyon elcseszhetek. Öt bolygóm van, de a seregem csak ennek a töredéke. Adnál néhány tanácsot?
annyira nem vagyok járatos a ST világában, így egy kicsit koppant az állam a United Federation Of Planets megalakulásakor :D (az ismerkedő játékot a legalapabb világban az emberi unioval kezdtem el.. kicsit aggódva is, hogy bár körülöttem mindenhol barátok, de olyan iramba terjeszkedtek, amivel nem tudtam lépést tartani.. na, most így kicsit más a helyzet :D) Utoljára szerkesztette: Kmarha, 2017.03.20. 12:00:55
Igen a Defiantot az uccsó patchel rakták be :) Amúgy a fejlesztés folyamatos, szóval az uccsó Enterprise variáns is benne lesz meg az ahhoz kapcsolódó éra is. Egyébként ha érdekel itt van részletesen leírva hogy mik találhatók a modban. Utoljára szerkesztette: Pluskast, 2017.03.20. 10:23:53
Ez nagyon ott van! Fel is tettem...Úgy látom nem csak a TNG-ig van már, DS9 is része ahogy nézem. Köszönet az infóért! Újabb 100óra garantált azt hiszem. :-)
Star Trek New Horizons. Ez a legkomplexebb és a legjobb. 400 új technológia a nagy civilizációknak egyedi hajóik vannak (korszakokra lebontv eddig a TNG időszakig), a sorozathoz kapcsolódó eventek, külön egyedi galaxis, szóval nagyon élvezetes. Ja és egy "fallen empire" van, a borgok akik ha támadnak mindenkit asszimilálnak :D Utoljára szerkesztette: Pluskast, 2017.03.19. 14:11:31