Köszönöm szépen mindkettőtöknek. :-) Ez már a friss magyarítást? Láttam hogy van ami júniusi. De olvastam hogy van frisebb is. Amúgy láttam, hogy a szöveg szerkesztővel elég könnyen lehet módosítani a játékot.
torma1: A kapott linkről letöltöd, majd a csomag tartalmát a Stellaris\mod\ mappába másolod. A mappában lévő 683368781.mod fájlt szövegszerkesztővel megnyitod, és a archive="workshop/content/281990/683368781/localization-hu.zip" sort átjavítod erre: path="mod/683368781/localization-hu.zip" Miután elmentetted a fájlt a játék indítása után a mod ablakban bekapcsolod, PLAY! ;) Utoljára szerkesztette: setchoo, 2016.09.26. 06:51:54
Sziasztok. A magyarítást hogy lehet feltenni a virág bolti kiadásra? 40euroert nem veszem meg. Majd ha olcsóbb lesz.
Kizárólag saját tapasztalat alapján nagyjából sorba rakva: -Először mindenképp menj rá a lehető legtőbb nyersanyagra hogy meglendüljön a havi jövedelem. -Mindenképp a kolonizálás fejleszd a társadalomkutatásnál először amint tudsz húzz be maximális naprendszert. -Ahogy tudod először a kajatermelést biztosítsd a bolygókon hogy gyorsabban szaporodjon a nép, majd a nyersanyagot termeltesd velük. (amint fullos a létszám visszaveheted a kajatermelést szinte 0-ra mert már nem szaporodnak tovább, viszont ahogy szaporodnak elfogy a kaja szóval figyelj) -Az űrbázisra is érdemes építeni pár hasznos dolgot. -Flottát nem igazán szoktam gyártani amíg nem támadnak rám kalózok vagy valamiért nincs feltétlen szükség rá. ...többet nem mondok mert elveszi a játékélményt... tapasztald ki mert móka . Nem annyira bonyolult mint amennyire annak tűnik. Utoljára szerkesztette: LeWyTy, 2016.09.24. 00:49:08
Háború, két velem egyenlő birodalom, nekem 40 K flottám van akkor nekik 80K gondolom:). Vagyis úgy tűnik nekem végtelen a flotta mennyiségük ráadásul olyan sok csathajó, cirkáló. Már nekik mentem vagy ötször :). Kezdjek új pályát ? :).
Igen, amikor megfogalmazod a követeléseidet. Még arra figyelj, h valamikor a gép nem a te követeléseidet adja be békeként, hanem egy picit mást. Ilyenkor is előfordulhat, h te cede-t kértél, de ő liberation-t ajánl.
Valszeg nem az átadás (cede), hanem a felszabadítást (liberate) választottad/ajánlotta fel. Felszabadítás esetén a bolygó új, független nemzetté válik.
Bolygót foglaláskor beállítom támadás előtt a követelések közé, melyiket szeretném. Támadok, majd felajánljja, hogy átadja az ellenfél, de egy másik, új nemzet veszi át az irányítást a bolygó felett, nem én, akkikkel ismét küzdhetek... :( Mit tegyek hogy az enyém legyen?
Kevés a videókártya. Ha leveszed minimumra a grafikát és még mindig lassú, akkor procilimit (bár akkor bűnronda lesz a galaxis térkép). 5-6 éves géptől ne várj csodát :)
Több csillag = exponenciálisan több űrobjektum = még több lakható bolygó = sokszor több pop = rengeteg memória és (valamivel kevesebb mértékben több) számítási kapacitás. Az ajánlott gép tudtommal az alapértelmezett közepes galaxisra vonatkozik a szokásos egyéb számokkal.
Sziasztok, nagyon tetszik a játék. Viszont az 5-6 éve gépemen a nagy térkép nagyon lassú. Mégis mekkora ennek a gépigénye ? mer hogy nem a hivatalos az biztos:).
Dev Diary 45: jelentős változások jönnek a hajóknál.
A folyamatosan frissülõ pre-alpha verzióból nem lehetne kapni egy non-steames verziót? :)
Most látom, hogy ugyan az Ironman ki/be felcserélési hibát már július végén kijavítottam, de azóta nem raktam fel egy verziót se a Steam Workshopba... így az Ironman javítást se.
Most felraktam a legújabb verziót, immáron a teljes diplomácia kész, végre magyarul sértegetheted a büdös idegeneket, és viszont. A fordítás most úgy 40%-ban kész, egy pár fájl kivételével tulajdonképpen a küldetések és különféle események szövege a maradék.
Ha magyarítást használsz akkor azért mert ott az igen a nem és a nem az igen :)
Sziasztok, valahogy nekem mindig Ironman módban indul a játék hiába kapcsolom ki. Mi lehet a probléma?
Én kb úgy csinálom, hogy amikor kijön egy új content patch akkor új játékot indítok, régi verzióval kezdett játékot nem folytatok.
A fő szivatás ott van, a content patch általában full bugosan jön ki, várok a bugfixekre, de mire stabilizálják az akutális tartalmat, már kopogtat az új content :) Ördögi kör. Utoljára szerkesztette: BladeW, 2016.09.03. 17:04:27
Akkor pár mostani dologról meg lemaradhatsz. Pl a nagykövetségek a megjelenéskori verzióban nekem tetszettek, már sajnos nincsenek :( Nagyon várni a vétellel felesleges, mert soha nem lesz kész :D Utoljára szerkesztette: Dekorum, 2016.09.03. 16:32:04
Nem játszok a Stellaris-szal mert várom a Heinlein-t. Mikor az kijön megint bejelentenek egy csomó jó változtatást meg újítást és akkor azért nem fogok vele játszani. Tisztára mint a CK2 volt.
Synth population Unavoidable crisis chance AI Servitude AI Citizen Rights 5 or less 10.0% 5.0% 6 - 10 17.2% 8.1% 11 - 15 38.5% 16.5% 16 or more 75.8% 36.1%
Nekem sajna nem lehet purge-t válasszak, de ha látok frakciót akkor oda teszek morál növelő épületeket, és egy idő után eltűnik a frakció, egyébként várok egy robot lázadást, mert már 15 db felett vagyok :)
Purge a biztosabb, csak sokat kell vele szöszmötölni. De vicces a hozzállás a játékban: vagy boldog leszel, vagy ledarálunk.
A másik opció meg a pacifistáknál jó, de ott is amikor már kevés nép van a térképen, én inkább felszabadítok, vagy beválalom azt az -5% happiness-t és megszállom őket.
Apropó: valakinek van tapasztalata a spiritualist-xenophobe-pacifist goverment és adaptive+conformist weak+sedentary civilizációval? Mert elméletben undorítóan erős happiness, és elég jó ethic divergence párosul mellé beékeidőben.
Jó a purge policy, én anélkül nem is kezdek új fajt. Xenofóbnak (ez idegen fajok purge lehetőséget ad) vagy kollektivistának (itt a saját lázongó néped is mehet a levesbe, ha kell) kell lenned. Aztán ha egy frakcióval gond van, vagy az egyik bolygódon a saját fajod túlságosan eltért ideológiában az évek során az uralkodó osztálytól, és mindenféle frakciókba tömörülve hepciáskodnak, mehet a purge:) Ekkor megjelennek a purge ellen tüntetők, de ők meg eltűnnek, ha befejezted a purge-öt. Kát gond letudva, politikai pont megmaradt. A frissen elfoglalt bolygókon én ezt csinálom. (A purge policy -30 büntetés értéket ad a diplomáciádra, szóval nem fognak sokan szeretni, de legalább nem fog lázadozni vagy szétszakadni a galaktikus birodalmad). Van egy még csábítóbb opció, amikor nem is kell manuálisan purge-ölnöd, hanem amikor wargoal-okat választasz, nem cede planet-et adsz meg a bolygóra, hanem kiürítést (abandon planet). Amikor megnyerted a háborút, az összes ilyen bolygó a tiéd, idegen faj nélkül, betelepítésre várva, mert migrációra kényszerítetted a bolygók népességét. De ezért súlyos büntetés jár a diplomáciában (-100, évente lassan csökken). Én egyszer így szívtam meg, mert egy nyertes háború után elüldöztem az idegen fajt a bolygóiról, erre az ismert ősi civilizáció, akivel addig jóban voltam, bemérgesedett, és átjött 3 25k-s flottával megregulázni. Végem is lett, mint a botnak. Szóval csak óvatosan :)
Pl úgy, hogy nem háborúzól. Vagy háborúzól, de vesztesz. Akkor garantáltan nem fognak félni tőled :) Viccet félre téve, ezt a penaltyt pont azért kapod amit csinálsz. Ha mindenki közösen utál nagyobb eséllyel fognak defense pactet, vagy szövetséget kötni ellened. Deal with it.
Sziasztok! Egy kis segítség kéne, mert nem nagyon látom át a diplomáciát még. A problémám az, hogy ha háborúzok egy nemzettel, akkor a háború után az összes szomszédom ellenszenves lesz, és mindenkinél megjelenik egy -100 fenyegetés legalább. Ezt hogy tudnám csökkenteni, illetve esetleg megelőzni, hogy ne féljenek tőlem?
Bolygók elfoglalásához assault seregeket kell építeni (bármelyik bolygón az Armies fülön, de célszerűen ott, ahol már elég sokan vannak, mert pop-tól függ, hány sereg slot van a bolygón) és transzporttal leküldeni. Előtte mindenképpen várd meg, amíg a flotta lebombázza a védelmeket nullára. Az se árt, ha megnézed, hány serege maradt védekezni, 1-2 assault szinte biztos nem lesz elég, inkább 8-10 kell majd.
Most próbálgatom a játékot, hogy lehet ellenséges bolygót elfoglalni? Szétlőttem a bázisát meg az egész flottáját, de a bolygó felett csak állanak a hajóim nem csinálnak semmi.
Békék hogy lehet kötni, mert a csak valami end rivaliti van de azt sem engedi megnyomni
Páncéltörő fegyverek nagyon hatékonyak ellenük. A Particle/Tachyon Lance csatahajók viszik őket mintha kötelező lenne. Kell még néhány PD fegyver a flottába és nem lesz gond. Működő taktika még, hogy nekik is 30 nap amíg magukhoz térnek ugrás után. Pozicionáld a flottád, hogy még éppen lőtávolban legyen az a pont ahova érkeznek és így kapsz egy hónap vadkacsa vadászatot. :)
Amit még eltudok baszni az a politika. Nem igazán látom át. Emberrel vagyok, erre most választottak meg egy csirke fejűt, amit baromira nem akarok. Purge-olni se tudok, mert valami elvan cseszerintve.
Az első szintű épületeket mindig felhúzom előbb (elég, ha már queue-ban van), utána rakom be szektorba. Ha van üres hely, azt általában meghagyom neki, az erőforrásokat mindig beépítem.
Már kb. 100 év eltelt, mire én találkoztam velük. Túl erősek, pedig egy 30k-s flottával le tudok verni egy 50k-s flottát, csak éppen jön még kettő belőlük. A "szövetségi rendszert" jól mutatja az első kép #1051-ben, mindenki útál, pedig csak a Hulfir Konföderációval és egy másik birodalommal hadakoztam.
szektorokba azokat a bolygókat ahol kolonizáció van mikor teszitek be? mikor kifulloztátok az összes lerakható slotot épületekkel? vagy rögtön bevágjátok és majd építkezik / fejleszt a gép? (én az utóbbit szoktam)
Haha, kifogtad a Scourge-ot (ez már a végjáték fajok egyike). Hát, ha kezdeti flottájukat nem tudod megfogni (le kell verni a királynőt), akkor reszeltek:P Elfoglalják a negyed-fél galaxist, ilyenkor számít, milyen szövetségi rendszert építettél ki az évtizedek során. Különösen rossz bennük, hogy a bolygókat is átformálják. Utoljára szerkesztette: silverchain, 2016.08.20. 22:51:07
Tudom hülye kérdés de , hogyan kell szektort létrehozni? :) Sajnos én itt elakadtam már :D
Sok meglepő fordulat van. Most pl., mikor az egyik birodalom ellen háborút nyertem, beleakadtam egy idegen fajba, akik 50 ezres flottákkal szaladgálnak (olyan 5-6-al egyszerre) és a frissen kialakított szektort szétcincálták. Azt nem vágom, hogy miért nem támadták a legyőzött birodalmat? A kapcsolatoknál othernek számítanak. Most egyre jönnek felém és bár technikailag fejlettebb vagyok, lassan be fognak darálni. Mit lehet ezekkel tenni? Kommunikálni azt pl nem :)
Betámadott egyszerre 2 birodalom, az egyiknek most az összes bolygóját elfoglaltam, de én ugye nem állítottam wargoalokat. A bolygót csak elfoglaltam, de nem az enyém. Ilyenkor mi történik? Még pár bányája van.
Oké kivárom. Így utólag okoskodva lehet a purge előtt információ csendet (vagy mit) kellett volna beállítani és akkor elkerülhető lett volna.
A sok purge miatt a saját bolygóimon lázadtak fel, már épületeket rongálnak. Építettem, amit lehetett, megy a propaganda is, max armyt telepítettem és mégis. Tehetetlennek érzem magam :)
Max mennyiségű assault armyt tettem azokra a bolygókra, ahol gond van, nem történik semmi, azon kívül, hogy ugyanúgy megy fel a támogatottságuk.
Építeni kell sok army-t a bolygóra, és egy deka befolyáspontot sem szabad költeni. Robbantgatnak, aztán fellázadnak, a hadsereg leveri, és sose hallasz többet a frakciótól.
Ezek a szeparatista frakciók kikészítenek. Edictet már beállítottam, építeni nem tudok semmit és nincs az a politikai befolyáspont, ami elég lenne. Elkezdtem purgeolni őket, hátha segít, de emiatt meg otthon boldogtalanok. Deportálni pedig nem tudok.
Tárgytalan mert kövi hónapban választás volt, igaz mindenhol az volt kiírva hogy 5 év mulva lesz, de hát kell a meglepetés :)
Ja egy jó tanács: öreg embert ne tegyetek meg konzulnak, megvallom őszintén nem gondoltam volna hogy a játék készítők úgy gondolták ha a konzul meghal akkor nem kell azonnali választást kiírni... :D több mint 5 évig konzul nélkül kell játszak, persze visszatöltöm mert ilyen ruandában sincs, ezt hogy képzelték szart se tudnak a világ működéséről.
Nem, elég random (de szerintem jól van ez így). Javíthatod az esélyeket azzal, ha kifejleszted a plusz research lehetőséget adó tech-et, így nagyobb lesz a merítés.
Food-nál úgy érdemes számolni, hogy minden ember 1 egységet eszik. Ha tehát pl. 20 hely van a bolygón (és nem tervezel robotokkal, sem speciális trait-ekkel), akkor 20 kaját kell megtermelni majd a legvégén helyben (van néhány tech és vezetői trait, ami kihat erre). De mivel a kaja beleszámít a fejlődésbe is, az elején érdemes minél előbb lepakolni az összes farm helyre, mert azok +1-et adnak, amivel gyorsabban termelődnek majd az új pop-ok. Ahol minerals + food van, ott dönteni kell, áttekintve az egészet, mert építéskor az egyik végleg törlődni fog. Azzal is számolni kell, hogy jönnek majd a biofarm tech-ek, amelyek összeadódóan +1-eket adnak majd upgrade után. Ezeket először mindig a kajás forrásokra kell tenni, és később a sima farmokra (de csak akkor, ha nem lesz elég kaja mindenkinek). Ha kiépült a bolygó és sok a plusz kaja, már nincs értelme termelni, a kisebb farmokat át lehet építeni pl. energiatermelésre.
Kolonizálásnál tudtommal a food és minerals összeadódik, a többi elvész.
Energiára a power hub-ok a legjobbak. Oda célszerű letenni, ahol a bolygón egyébként is viszonylag sok energiaforrás van és/vagy van valami anomália, ami még ezt erősíti. Mivel bolygónként csak egy lehet belőle, de fejleszthető, okosan kell dönteni. A hub általában később jön fel, ezért nem érdemes mezőket rá tartogatni, generátort rá és majd átépíted később. Fontos, hogy ha energia + más megosztott mező van valahol, nagyon nem ajánlott az energiát törölni róla (főleg nem, ha beltharian van mellette). Energiával működik minden épület, bázis és hajó, sőt, ha a flották megindulnak, már az is plusz energia, mindegyikre szükség van. Bontsd el az outpost-okat is, ha már körbenőtted azokat.
Az elején legalább 6-8 korvettet kell építeni, ne kezdj kolonizáló hajót rögtön az első alkalommal (a felhasználatlan kolóniahajók 8 energiát esznek). Ez elég az esetlegesen felbukkanó kalózok és kisebb semleges flották ellen, és az ellenfelek sem lesznek annyira aggresszívak. Kell két science és egy constructor is, science-ekkel két irányba elindulni és mindent felfedezni, az építővel meg rögtön a nyersanyagokra menni. A kutatási forrásokat ráérsz később is felépíteni, stabil, legalább +20-30-as termelés kell mindkettőből. Ha kolonizálsz, a bolygón elsődleges a food + energia, aztán a minerals, végül a kutatás. Outpost-okat csak alapos megfontolás után rakj le, olyan helyre, ahová később le is akarsz települni és ez ne legyen túl messze sem az eddigi területektől. Kolóniáknál elsődleges fontosságú az 5 pop elérése és a kolóniahajó átépítése admin központtá (ez elég hamar fel szokott jönni a kutatásoknál). A happiness is fontos, ez ugyanis %-osan limitálja és befolyásolja a mezők termelését. Azt is figyelni kell, hogy a központ melletti 4 mező +1 termelést kap. Fajtól, politikától is függ, de policy-nél én be szoktam kapcsolni a szabad migrációt is. Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2016.08.09. 17:42:22
Lehet valahogy befolyásolni, hogy milyen kutatásokat dob fel a gép? Már kellene a 3as reaktor, hogy minden eddig kifejlesztett techet fel tudjak pakolni a korvettekre és már jó ideje megvan a 2es spaceport, de a destroyer tech nem jött még fel.
Köszönöm a válaszokat.
Alapjában véve nagyon bejön a játék, talán annyi a bajom, hogy rengeteg időt igényel, nekem ennyi nehezen van és ha folytatom a játékot, akkor az is idő, amíg felveszem a fonalat :)
A legkisebb galaxissal próbálkozok elsőre és még egyszer sem vittem végig, mert vagy hadat üzen egy tőlem jóval erősebb faj és kicsinál vagy olyan energiakredit/politikaipont hiány áll be, hogy nem tudok vele mit kezdeni. A flotta felépítésénél is vannak kétségeim, hogyan kellene kombinálni a dolgokat, milyen fegyvertípusok legyenek (valójában csak korvetteket gyártok evasionre fókuszálva, hogy ne nyúljak nagyon mellé), de igyekszek tanulni minden játékból. Legutóbb azért fejeztem be, mert az egyik bolygón éheztek és energiahiányom is volt és úhy tudtam volna kezelni, ha farmot építek, ami megintcsak energiát használ havonta. No mindegy, időbe telik egy ilyen összetett játékba belejönni.
Még egy kérdés: ha kolonizálok, akkor ahová leteszem a központot, ott ugye kaját termelnek, de a természetes nyersanyag az elveszik?
Egy fenét, purge-ot nekik, és letudod a gondot örökre. Nem kerül politikai pontba sem.
Meg kell keresni kik tartoznak ahhoz a frakcióhoz és a boldogság csíkra ha ráállsz akkor kiírja hogy mi ad neki sok negatívumot na ott azokon lehet változtatni (pl: szavazás, rabszolgaság, migráció) agy építesz épületet ami a boldogságot növeli vagy beraksz olyan eddictet.
Mit lehet tenni a szeparatisták ellen, ha már nincs elég befolyás pontom?
ha ezt nem veszitek meg, akkor nem lesz több ilyen Nem így kellene kommunikálni ezeket a dolgokat, az egyszer biztos, de csak egy közgazdasági alaptételt fogalmazott meg: kereslet/kínálat. Ha kevesen veszik, tényleg felesleges embereket ráállítani ilyen DLC-k gyártására. Az meg, hogy miért nem veszik (magas ár, vagy kevés tartalom), ebből a szempontból irreleváns.