Jó ötlet. Mondjuk elég elszállt, gondolom a javításokkal majd finomítják.
Erről a végjátékról mesélhetnél. Teljes egyeduralom lehetséges? Azért érdekel, mert a többi grand strategy esetében van egy vége dátum, itt meg fogalmam sincs, hogy mi a vége...
Amúgy ez nem tudom mennyire tűnt fel másoknak, de végre van load a játék közbeni menüben :) (paradoxnál eddig nem volt szokás...)
na egy kis helyzetjelentés a research-re fókuszált játékomról. még csak negyven évet haladtam (hétköznap kevés időm van), de eddig sikerült elérnem, hogy a kutatások túlnyomó része max 15-20 hónap alatt elkészülnek, de nem ritka a 8-10 hónapos projekt. Az előző játékomban, ami a navalra volt kihegyezve, ott kb 160-170 év alatt jutottam el oda, hogy minden research erőforrásom havi 200+ körül termelődött, és nagyjából a kutatási kártyák 90%-át már kifejlesztettem. most a nép és a goverment is K+F-re van kihegyezve, edictek, research assist, diplomacy és minden, ami előreviszi. ami a gyengéje a történetnek, az az energia és a hadsereg. az első lehet, hogy csak azért mert pechem van, és a környezetemben kevés a "villámos nyersanyag", de gyakran vannak problémáim, és kénytelen voltam visszabontani néhány ásványkitermelőt. a megoldás eddig az volt, hogy találnom kellett egy olyan mineral/hó szintet, ami elég a folyamatos építkezésre, de a lehető legkevesebb energyt viszi. a hadsereg már más tészta: sokat energyt fogyaszt, akkor még többet, ha használom is őket (jó tanács: akkor fogyaszt a legkevesebbet a hajó, ha saját bolygókörüli pályán van, míg ha csak simán parkol a semmiben az többet). van egy akkora flottám, amivel kis áldozatok árán el tudom takarítani a terjeszkedés útjából a random enemyt, de empire ellen nem sokat érne. eddig a diplomacyt főleg arra fókuszáltam, hogy akinél van rá esély, ott tradeljem a kutatásokat, de most már feltűnt egy fanatic spiritualist empire (szemben az én fanatic materialistommal), akikkel lehet gond majd a jövőben. a célom (nem tudom mennyire reális), hogy 120 év környékére kilegyenek maxolva a kutatások, és kialakítani egy erős federációt. de aztán onnan hogyan tovább, arra még ötletem sincs.
Akkor a 25 influence pont lesz a feledékenységed ára. :)
Most ez komoly hogy szektorban lévő rendszerben ha obszervatóriumot építek egy primitive bolygó köré akkor nem választhatok ki semmit??
Elvileg itt is, ezért érdemes Vazallussá tétel előtt liberatelni a kiválasztott bolygókat, méghozzá (ha szöviben vagy) a saját birodalmad alá rakva őket. (Mert akkor téged fognak kedvelni. :P Amíg meg nem támadod őket)
Ismét modolással kapcsolatban: Valaki nem tudja véletlen, hogy hogyan tudom megcsinálni, hogy több faajta traitot tudjak berakni???? Az alap ugyebár 4. Én szeretnék egymástól nagyon eltérő fajokat csinálni szóval nem ártana, ha tudnék bepakolni egy csomó negativ és pozitív tuljdonságot
EUIV-ben ha jól tudom még az eltérő kultúra, vallás és népcsoport is lassította és drágította az integrálást (bár erre mérget nem vennék, a méret az meghatározó volt az tuti).
Lehet itt is van ilyesmi nem tudom. Mert logikus lenne, hogy egy olyan faj, amivel megyezik az etikátok (pl mindkettő militarista), könnyebb legyen integrálni. Utoljára szerkesztette: wednes, 2016.05.25. 09:05:53
A vazal integrálásának ideje elvileg a méretétől függ, legalább is az eu-ban így volt
Hé, nekem is spiritiszta fajom van. :D Am olvastátok Trunkello véleményét? A Spore-hoz hasonlítja a játékot, és lehúzza. Szerinte a Spore-ban minden megvan ami ebben. Nem tudott szövetséget kötni három végigjátszás alatt. No comment...
Nekem most 220 hónapot írt. De mi jóban voltunk +7x-ban állt.
Olyan lehetőség érdekelne, hogy amikor kiválasztod a faj beállításoknál, hogy melyik típusú rendszerben kezdek( solar illetve deneb system vagy random) lehessen saját rendszerem ahol beállíthatom milyen fix bolygók legyenek. Illetve még mindig érdekelne hogyan lehet az alap nyersanyagokat gyakoribbá tenni( ne legyenek teljesen üres illetve 1 2 őt adó rendszerek) Valamint Magyar billentyűzettel hogyan lehet behoznia consolt???
Maala! Nagyon hasznos dolgokat írtál flotta építéssel kapcsolatban. Köszönöm. Nincs kedved egy "wall of textbe" még egyszer összeírni és esetleg a fórum topicjába kiemelten berakni?
wow, most vettem csak észre, hogy vannak olyan bolygók is (tomb world), ahol a civilizáció elpusztította magát egy nukleáris háborúban o0
Igen kb. annyi.de több is lehet jóval.Nem tudom mitől függ pontosan.Talán a birodalom nagyságától ? Vagy hogy milyen viszonyban vagyunk velük ? Passz.Gyorsításról sem tudok nyilatkozni.Majd vki okosabb biztos megmondja :)
Az vajon honnan nézik, hogy ki hol vásárol/játszik ? A profilomban szerintem nincs megadva Mo, szóval max a számlázási adatokból vagy ip címből derülhet ki.
A Steamspy (http://steamspy.com/app/281990) szerint tegnapig 360 ezer darabot adtak el a Stellarisból (+/- 25 ezer), és végre felkerültünk a Top30-as listára, Afganisztán előtt (wtf), nagyjából 1080 Steam játékossal.
A Steam\steamapps\common\Stellaris\common\solar_system_initializers\ mappában találod a különféle naprendszerek definícióit, ezen belül a prescripted_species_systems.txt eleje tartalmazza konkrétan a mi naprendszerünket.
Célszerû ezeket a fájlokat külön mod könyvtárba másolni, és ott változtatni rajtuk. A Stellaris modok a C:\Users\(Windows felhasználóneved)\Documents\Paradox Interactive\Stellaris\mod mappában laknak, és a Stellaris fõkönyvtárának struktúrájat követik, azaz a mod mappába még létre kell hoznod egy common, az alá pedig egy solar_system_initializers nevû mappát, és oda rakni a módosított txt-ket
Nem nagyon értem ezt a vazallusi rendszert. Ez pontosan miért is lesz jó nekem? Mert azon kívül, hogy átmehetek rajta mit tudok vele kezdeni? Háborúban támogat majd? Illetve írtátok páran, hogy integráltátok a birodalomba. Ez azt jeleni, hogy idővel olyan lesz mintha elfoglaltam volna? Bocs a láma kérdésekért de még nem "vazallizáltam" senkit :)
Módolással foglalkozó résztvevőktől kérdezném, hogy előre meghatározott rendszereknek a készítéséhez(pl sol vagy a Deneb system ) ért e valaki illetve van e információja vagy hasznos linkel tud e szolgálni. Előre is köszönöm Utoljára szerkesztette: Party Hard, 2016.05.24. 16:14:20
Naná, hogy gyorsabb lesz. Amennyi az értéke, annyi pontot dolgoznak le havonta egy kutatásból. Ha nem gyűjtenéd, hamar veszteséglistára kerülnél. Sok idő lenne egy 6 ezer pontos kutatást havi 5 pontonként ledolgozni.
IGN.hu Steam 20. heti eladások cikkből: "Harmadik helyig jutott – és ezzel megkapta a bronzérmet – a Stellaris, amely az Imperium Galactica nyomvonalán haladva (lelkiekben mindenképpen) ötvözi a 4X stratégiák komplexitását a valós idejű RTS-ek szórakoztató játékmenetével – igen komoly sikerrel." Ez jó :)
Elvileg a bétateszt kezdődik a hét vége felé. Utoljára szerkesztette: Tuvok, 2016.05.24. 13:25:02
Sztem csak arra utal, hogy a szektorokkal elkerülheted a növekedéssel járó büntetéseket (5+ kolónia), igy lehetőséged nyilik új koloniákat létrehozni és terjeszkedni. Önmagában a szektorokkal nem tudsz területeket szerezni a térképemn - arra tudtommal csak a kolóniák és az outpostok alkalmasak.
Először is kolónia alapításokkal terjeszkedtek. A legjobb kolónia az talán, ami nem a szomszédban van, hanem távolabb (bár ekkor magasabb az ethics divergence). Mert ilyenkor a határok, ahogy kitolódnak, idővel kitöltik az üres tereket és nem egy tömbből növekszünk. Gondoljatok úgy rá mint egy fertőzésre, hogy, ahogy a pacák szépen nőnek. :)
Amint betelik az álatalunk irányítható kolóniák száma jönnek a szektorok. Ahol a kolóniáinkat kiosztjuk a gépnek.
Frontier outposttal meg ideiglenesen kell megszerezni értékesebb területeket, amiket tudjuk, hogy idővel bekebelezünk és akkor bontható az outpost.
Szerintem még ráérsz vele, hamarosan jön több nagy patch és teljesen átvariálnak egy csomó dolgot, ami eddig gyenge volt( a játékosok visszajelzései alapján) Pl: Béke kötések, flotta formációk
Sziasztok. Nagyon érdekelne a játék, de most sajna nem engedhetem meg. Hol a legolcsóbb ? Várható leárazás steamen vagy valahol?
Erikának nagyon szép hangja van, csak így robotosítva egy kicsit tényleg ijesztõ
Feltettem a magyarítást a játékhoz. Egészen pofás látszik, hogy haladnak vele a fiúk lányok. Elvileg 10.88% de nagyon sok már a magyar szöveg benne. Éééééés, majdnem betojtam az ijedségtől mikor a hölgy megszólalt magyarul, hogy: " A helyzetjelentésbe új bejegyzés került!" No nem mintha rossz hangja lenne csak megijesztett...:))
kösz a segítséget.Melyiket érdemesebb a bolygóit követelni vagy a vassalize?
Azt jelenti, hogy nyertél. kérdés, hogy milyen követelést fogalmaztál meg (war goals). ha kivonulnak a hajóid, és nem kaptál egy rendszert sem, akkor valami liberate (planet/empire) lehet. vagy pedig alliance-ben háborúztál, és nem te kaptad a "díjat".
Sziasztok. Egy kérdésem lenne ., megtámadok egy birodalmat a flottáját legyőzőm és amikor a bolygóját támadom mindig ezt írja :
our assumentions abaut fasyom weakness may have benn nasty. as a token of our new experience , we accept your demands.
erre ezt tudom nyomni
the best possible outcome
ezután a hadseregem visszavonul és nem történik semmi.
100%-os shield penetrationnél a shield érintetlenül marad. 100%-os armor penetrationnél meg az armor %-át nem vonja le a sebzésből.
Ha nincs 100% shield penetration, előbb a shieldet le kell bontani, hogy a hajótest teljes dmg-et kapjon. Ebből levonja az - hacsak nincs armor penetration - az armor %-os értékét.
És még a shieldes dmg/penetration előtt van az evade, ami levonódik az accuracyból. Már, ha alapból nem 100% (missilek, torpedók). Ennél a kettőnél csak kivételes esetekben számol evadet (ha a torpedó accuracyja nem 100%, asszem a photon torpedo ilyen) Utoljára szerkesztette: Maala, 2016.05.23. 17:02:00
Ha másképp nem megy megnézek egy csatát exra lassítva és pause-álva, hogy a bevitt damage hogyan oszlik meg a különböző felületeken. :) DE könnyen lehet, hogy az van, amit mondasz. Logikusabb. Mert, amit én mondok az össz 150 sebzés a 100-as lövésen.
Ugye amiket ír a csata tábláján.
A torpedónál azt mondtam, hogy semmit nem sebez pajzson, mintha ott se lenne, nem tettük volna fel (csak a torpedó szempontjából). Utoljára szerkesztette: wednes, 2016.05.23. 16:26:29
én azt annyiban gondolom másképp, hogy ha 100-at sebez a fegyver, és 50% a shield penetration, akkor 50-et sebződik a pajzs, és a maradék damage jut az armorra/hullra, tehát a pajzs nem kap 100 pont sebzést, hanem csak 50-et. de a torpedónál már te is ezt mondod.
Én így képzelem: Lézerrel lövöd a páncélos hajót 100-at sebez. 100 pont sebzést kap a pajzs és 50 pontos sebzést kap a hajótest is egy 50% átütésnél. 100% a penetrationnál, mint kés a vajon, mindkettő megkapja a 100-at.
Lézerrel lövöd a pajzsos hajót. Találat estén 100-at sebez a pajzson (ha nincs még +módosító, nem tudom) és nullát a hajótesten. Tehát a sebzés addig nem éri a hajót, még a pazsjot le nem bontottuk teljesen. Ez nyújta a külső védelmet megfelelő fegyverek ellen.
Ezen kívül lehet olyan is, mint a torpedó, hogy figyelmen kívül hagyja a pajzsot, semmit nem sebez rajta (nem csökken), de instant beviszi a sebzést a hajótestre.
szerk: De az is lehet, hogy ugyan arról beszélünk, más megfogalmazásban. Csak nem veszem észre mert fáradt vagyok. Utoljára szerkesztette: wednes, 2016.05.23. 15:41:18
Lehet neked van igazad, nem tudom :D Én úgy értettem, hogy pl. A lövés sebez 100-at. Az ellen páncélja ezt 60%-al csökkenti. De, ha van 50% penetration, akkor csak 30%-al csökken a sebzés. Amúgy ha már páncél: találtam egy kurva jó rare kutatást. minden méretű slotba rakható és mp-nkénti páncél regenerálódást ad. Egész jól bevált.
Tapasztaltátok már azt, hogy míg a játék fut, addig más nem tudja használni a netet csak nagyon nehezen. 240 mbites netem van,tehát van sávszél, mégis ez a probléma.Amikor kilépek a játékból minden rendben van.Aztán ha online vagy Lanon játszok, akkor más számára teljesen meghalt a net. Másnál is előfordult ez ? Nem tudom mi lehet a gond.Elméletileg a feladatkezelőben megnéztem a hálózati forgalmat, nem találtam erre magyarázatot.
Ezt, hogy érted?
Kevesebbet számítana az értéke, jobban bontatá? Szeintem nem így van (de, ha félreértettelek szólj).
Penetration az elvileg átütés. Átmegy a sebzés a védelmi rendszeren (shield/armor) és már elkezdi bontatni a hajótestet. Gondolom miközbe bontja magát a védelmet is(de ebbe nem vagyok biztos). Mert pl a torpedó meg figyelmen kívül hagyja a pajzsot, kárt nem okoz benne, egyből betalál a hajótestbe.
Lehet ér valamit a páncél azért egy csupasz hajóhoz képest, hiába sorozzák lézerrel, de nem olyan effektív (kivéve aminek 100%-os az átütése) és könnyen sérül. De ennek tényleg utána kell nézni.
Kb az, hogy: Amikor a sebzés számolódik, akkor az armor/shield értéke 50%-al kevesebbet számít.
közben van egy fogalom, amit nem biztos, hogy jól értelmezek, ez pedig a penetration (armor/shield). mit jelent például az, hogy +50% shield penetration? a sebzés fele átmegy a pajzson?
Én is hasonlókon töröm a fejem, de majd a puding próbája... lehet, hogy tényleg az lesz a járható út, hogy egy erős alliance (-2 IP), egy gyenge rivális (<+1 IP) védekező háború - (felszabadítás -) vazallus - integrálás
A terjeszkedés biztos szívás, de védekezni lehet jobban tud, a hadigazdaságot még nem néztem meg rendesen.
De az is lehet, hogy az agresszívok rádtámadnak, de levered őket, és felszabadítasz területeket. Vagy nem tudom lehet -e védekezésből vazallizálni és akkor utána beolvasztani. HA igen, nincs más dolgod, mint inzultálni a szomszédokat, hogy háborút provokálj. :) Utoljára szerkesztette: wednes, 2016.05.23. 09:32:43
Militarista a beállítottság. Egyenlőre 8 bolygóm van, bár az újak még lázadoznak, azokat szektorba raktam, mert 8/5 lenne akkor... De akkor az FO visszabontás jó gondolat. Meg nézek riválist :)
pacifistának mindenképp szívás a háború. mindent meg kell tenni, hogy elkerülje. kérdés persze, hogy akkor hogyan terjeszkedik. erre pár nap múlva válaszolnék... :)
Más. Az evasion csökkenti az ellenfél fegyvereinek accuracy értékét vagy valami mást?
Arra gondolok, hogy pl: a lézer fegyverek 100% pontosságuak. Ha erre van 10% kitérés, akkor akkor az 90% esély vagy nem ezt csökketi, hanem sebzést?
Úgy tudom a rivális influence termelés a militaristáknak van, a pacifistáknak a minél több nagykövetség adja a +influence-t. A többinél nem tudom, hogy van, de lehet nem pontosan tudom. :)
Na, ha már pacifista vagy, akkor a hadigazdaságot fogod piszkálni, ha mégis háborúba keveredsz? Ha védekezel akkor ad +30-45% haditerlemést, de cserébe a warscore pontszámítás is változik. Más az offenve és más a defensive hadviselésnél (ellentétes előjelek), de pontosan nem tudom melyik melyik. A militaristák ezt nem állíthatták. Utoljára szerkesztette: wednes, 2016.05.23. 09:08:43
Két dolog jut eszembe, persze ez függ a lehetőségeidtől. 1. rivalizálj. nézz ki valami gyenge szomszédot (minél messzebb van, annál kevesebb influencet ad). három rivalryd lehet egyszerre (bár azt hiszem van olyan goverment, ami még többet is enged) 2. ha már elég nagy vagy, akkor bontsd vissza a frontier outpostokat. szerintem a játék előrehaladtával már csak stratégiai jelentőségük van (a területén kinyert nyersanyag nem számít annyit, mint az az IP, amit elvisz), így a régieket el lehet hagyni (pláne ha idővel növelted a border range-t).
1-2nél többet nem érdemes egy hajóra rakni, az 5-ből (point defense a 4., strike craft az 5.). És mindnek megvan a maga feladata. :) Kinetic pajzsbontás DPS-ből, beam utána az armor ellen jó, missile ignorelja pajzsot, de cserébe kicsi dps, strike craft későn érhető el, pd meg csak missile ellen jó. Néha kihagyható, ha az ellen nem használ, de ha használ, meg nagyon jól jön.
A dps-t úgy nézd, hogy ha egy hajó valamire ellövi magát, akkor az összes fegyverével arra céloz, és nem tud a következő újratöltésig új célpontot választani. Ezért van az, hogy a kisebb időközönként lövő kinetikus fegyver jobb dps-el rendelkezik (több dmg-et tud kitolni, mert mindig használva van), mint adott esetben a missile. Abból ellősz egy sortüzet 40-es rangeről, de 10 sec az újratöltés, és hiába érsz be a 30as laser range-be, nem fogsz újra löni, amíg le nem telik a 10 sec. Ezért érdemes pd-t is a kinetikcez párosítani.
Én magam tervezem :) Korvettből és Rombolóból 2 fajtám van. Csinálok egy nekem megfelelő alapot és egy opcionálisat (pl nagyobb fegyver ami ugye lassabb), stb. aztán olyan 3:1 arányba gyártom. Eddig bevállt. De még nagyobb hajóm nincs. Viszont igy + néma taktikai gerillázással nagyobb birodalommal szemben nyertem háborút.
Ami idegesít ez az influence, alig termelődik. Pedig illene passzivan legalább havi 1.
én magam tervezem a hajókat, bár sosem néztem, hogy ebben mennyire jó az AI. szimplán szeretem ezt a részét a játéknak.
"A háromféle támadásmód közül melyik a legjobb?" Erre egy jó válasz van: amelyik a legkönnyebben leveri az aktuális ellent. Én szoktam keverni a fegyver típusokat, de nem biztos, hogy ez a legjobb taktika.
na most belekezdtem egy új játékba, ahol pont nem az agresszióra megyek rá, hanem a K+F-re, kíváncsi vagyok, hogy így mit tudok kihozni belőle. Házilag raktam össze, az empire neve "Human Technocracy" (gép generálta, de ide illik), ami egy science directorate (40-50 évenként új vezér, +1 res. alternatíva, +1 leader capacity), továbbá fanatical materialist (+10% minden res. erőforrásra) és pacifist a népség, így minden adott egy békés fejlődésre.
Ti a hajókat magatok gervezitek vagy az auto-design-t használjátok? A háromféle támadásmód közül melyik a legjobb? Érdemes keverten feltenni a hajókra?
Az űrállomások nálam nem húzzák sokáig, érdemes egyáltalán rájuk több harci modult rakni?
pont, hogy nem tulajdonítok neki nagy jelentőséget, kivéve a research pontokat. a "megy a levesbe" azt hittem egyértelműen kifejezi ezt :) a főépület bónuszai pedig nem megy szembe semmiféle taktikával sem, jó az mindenkinek...