Ez 1 tokre komoly dij...(Az meg plane megmosolyogtato, hogy meg vannak, akik szerint 1 film minosege hatarozza meg, hogy jelolik-e dijra vagy plane nyer-e? Bajos naivitas)
A pokol tornácán vergődő Eszterházynak biztos tetszene az antimagyar okfejtésed. Ez a fajta ember soha nem tudja értelmezni azt, hogy hazaszeretet vagy a tisztelet és hála a másik nép iránt, mert befogadta.
Mi az a turbó magyar? Például ha szeretem a hazámat és büszke vagyok hagyományainkra, történelmünkre, akkor turbó vagyok? Ha szeretem a magyar zászlót és fájdalmasnak tartom Trianont akkor is az vagyok?
Az USA-ban mondjuk július 4-én mindenki turbó amerikai lesz? Ott ahol a portán fel van húzva az amerikai zászló turbó amcsik laknak?
A szemedben mitől lesz magyar valaki? Attól, hogy birka módra azt bégeti amit a baloldal, libsik, "demokraták" elvárnak tőle?
Kérdés, hogy magyarok vagyunk v. zsidók? Aki itt lakik legyen magyar, foglalkozzunk először a magyar dolgokkal és ha jut pénz akkor jöhetnek ők is. És egy nem is hazánkban élő kap pénzt arra, hogy ismét láthassuk, hogy mi magyarok milyen szemetek vagyunk. Ha holnap beállít Musztafa, hogy ő meg egy olyan filmet szeretne ahol azt mutatja be, milyen ügyesen foglalták el a törökök Budát? Gondolom nem utasítanák el azt sem...
A 2. vh után rengeteg háborús film készült, de a téma (az idő múlása miatt) okafogyottá vált. A holokauszt nem. Volt! Nem tagadom, soha sem tagadtam, csak tényleg rohadt uncsi.
Magyar filmek: pl Hunyadi Jánosról milyen klafa kis filmet lehetne csinálni!
Milyen más témájú magyar film jutott eddig az Oscar közelébe?
" Nézd, alapvetően nem az újságírók kezdik olyan kijelentésekkel, hogy ez a film csak azért fogja megnyerni az Oscart, mert holokausztos. Igazából nektek kellene igazolni, hogy van bármi alapja ennek a kijelentésnek, nem az újságíróknak az ellenkezőjét... "
Milyen más témájú magyar film jutott eddig az Oscar közelébe?
Azt egyetlen újságíró sem gondolhatja komolyan, hogy a Mephisto-nál és a Saul fia-nál jobb film még nem készült Magyarországon.
Ha pedig készült, akkor nem a minőség, hanem a téma marad az egyetlen más szempont, amiért pont ezekre a művekre figyelt fel az amerikai filmszakma.
Ami engem nem zavar a magyar filmgyártás "színvonalát" nézve. Ne basszák már el erre az adóforintokat. Ha tudni akarok valamit erről a korról, akkor olvasok róla.
Sajnos nem meglepő. De másoknak sikerült:
No Man's Land
Kolja
Igazad van, egyre nő az évente elkészült filmek száma. Viszont egyre nő a film témák száma is.
- II. VH utáni történelmi és egyéb események
- kitalált történetek (könyvek, képregények)
- új filmes irányzatok
Ha összehasonlítjuk a Holokauszt filmeket másik jelentős történelmi eseménnyek filmjeivel (Első Világháború, Vietnámi háború), az azokról készült filmek száma az évek alatt szépen "lecsengett". Ezzel nem akarom kisebbíteni a holokauszt jelentőségét. Utoljára szerkesztette: no_way, 2016.01.13. 19:06:18
A holokauszt nemzetközileg ismert téma, a magyar történelem nem. Tényleg nagyon meglepő, hogy az előbbiben utazó magyar címek nagyobb érdeklődésre tesznek szert...
A holokauszt témájú filmek statisztikájához meg azért tegyük hozzá, hogy csak így hasraütésre BÁRMILYEN témában egyre több film készül évről-évre, szóval ebben is mi a meglepetés...?
Természetes, hogy mindenki a saját véleményéhez keres megerősítő számadatokat.
Irodalom -> legrangosabb elismerés -> irodalmi Nobel-díj -> 1 db magyar -> téma? (holokauszt)
Film -> egyik legrangosabb elismerés -> Oscar (idegen nyelvű filmek) -> 1db magyar -> téma? (náci Németország, érintőlegesen holokauszt)
Film -> másik legrangosabb elismerés -> Golden Globe -> 1 db magyar -> téma? (holokauszt)
Tény, hogy magyar alkotás csak ebben a témakörben tudott a fenti három csúcsra feljutni.
Az origo statisztikája szerint a történelmi filmek népszerűek. Biztos vagyok benne, hogy a magyar történelem más korszakából lehetne némi kreativitással és támogatással sikeres, nyerő filmeket készíteni. Pláne, ha az más nemzetek számára nem bántó. A faun labirintusában a spanyolok kombinálták a háborús filmet a fantasy-vel és taroltak.
Még egy kis statisztika.
Azt irtad: "nehéz nem észre venni, hogy a holokauszt téma eléggé túlreprezentált a filmpiacon."
Holokauszt témájú mozi és TV filmek:
1950-1959 7 db
1960-1969 12 db
1970-1979 18 db
1980-1989 22 db
1990-1999 34 db
2000-2009 37 db
Valóban nem mindegy ki lektorálja az adott könyvet ezért az olvasó feladata, hogy egy témából több forrásnak nézzen utána. Ezzel csak nyerhet, ugyanis két egymástól eltérő álláspontot ismerhet meg.
Nézd, alapvetően nem az újságírók kezdik olyan kijelentésekkel, hogy ez a film csak azért fogja megnyerni az Oscart, mert holokausztos. Igazából nektek kellene igazolni, hogy van bármi alapja ennek a kijelentésnek, nem az újságíróknak az ellenkezőjét...
Ez inkább csak annyiban érdekes, hogy van a szokásos szekértáborharc, ahol az "aki nincs velünk az ellenünk van" logika alapján az ilyen statisztikák első sorban nem arról szólnak, hogy a cikk írói egy minden szempontból hiteles összesítés alapján vontak le következtetéseket, hanem a véleményük alátámasztásához keresték a számokat.
Persze ez az újságírásban mindennapi dolog, a tüntetéseken megjelentek számától kezdve a közgazdasági adatokon át a bűnözési trendekig politikai elfogultság alapján dől el, hogy mit milyen számokkal kell alátámasztani.
Ezt meg is jegyzik a cikkben, még példákat is írnak, volt olyan film, amit meg holokausztosnak vettek pedig nem feltétlenül kellett volna. De amúgy nyilván nem teljesen objektív a dolog, hiszen ők csoportosították a filmeket, ami lehet szubjektív, és ezt ők is írják. Szóval nem mondta senki, hogy szentírás, még ők maguk sem. Csak érdekességképpen linkeltem, meg mert valaki csinált ilyet, én tuti nem fogom arra pazarolni az időmet, hogy kikeresgessem hány ilyen film kapott Oscart, mert eleve vicces, hogy ezen/ezeken az egyébként "mindenki" által szarnak tartott díjon mégis annyit lehet vitatkozni...
Egy könyvet amit lektoráltak? Az is csak attól függ ki lektorálta. Lehet lektornak olyan "szakembert" találni, hogy a normális szakemberek csak néznek utána, hogy miket hagyott benne egy könyvben. Ez történelem könyvekre különösen igaz.
Gondoljunk csak bele a román történelem tanításba, azokat is lektorálta valaki.
Teljesen irreleváns a többi díjátadó, a Golden Globe is csak azért szerepel a cikkben, mert annak az apropóján jött elő a dolog. Kifejezetten az Oscar miatt panaszkodnak az emberek mindig, hogy "na ezt a filmet is Oscarra csinálták".
Jah és még egy: az origósok csak a konkrétan a holokausztról szóló filmeket statisztikázták, miközben jóval több olyan alkotást is kapott komoly díjakat, ami ugyan nem konkrétan a haláltáborokban játszódott vagy a deportálásokról szólt, de maga a történet a nácizmus előzményeit vagy a holokauszt utóhatásait járta körbe.
Azért az origósok ügyesen kihagyták a "fő" díjak közül a fő- és mellékszereplőknek járó díjakat, ez összesen 8 díjjal kevesebb, mint amit figyelembe vettek. Ráadásul csak az Oscart és a Golden Globe-ot nézték, miközben legalább ennyire fontos fesztiválok: Cannes, Velence, Berlin. Az ezeken elért fontosabb díjak szintén komoly médiafelületet kapnak a világsajtóban, és bizony így már szépen megfigyelhető az a trend, hogy ha van holokauszt témájú film a mezőnyben, akkor a díjazó bizottság valamilyen díjjal rendszerint letudja a kötelezőt, hogy elkerülje a magyarázkodást. Olyan ez, mint anno a szocialista blokkban, amikor a szovjeteknek mindig el kellett hozniuk valami fontosabb díjat: ők sem mindig a fődíjat vitték el, de a gyakorlat azért elég nyilvánvaló volt.
A másik, hogy a "fanyalgók" első sorban nem a Golden Globe díjazási gyakorlatát kritizálják, hanem azt a nyilvánvaló trendet, hogy nemzetközi mezőnyben magyar alkotás csak akkor rúghat labdába, ha az holokauszt témájú.
Értem én, hogy derogál könyvet kézbe venni, de a wikipédiára hivatkozni, mint forrásra? Már bocsássa meg a világ, én jobban hiszek egy könyvnek, amit lektoráltak. És biza ha fogsz egy történelmi munkát, annak a végén van vagy 3 oldal bibliográfia.
Ez pont az a szint, amikor kitesznek egy (ál)tudományos nyelven írt cikket, és azt a nép 90%-a bekajálja. Utánaolvasni valaminek, az már büdös. Hát el kéne mennyi könyvtárba, vagy levéltárba.
1. Hozzád meg ki szólt?
2. Tudom, hogy én vagyok a "nazi", aki nem tud olvasni de: "Használjátok csak forrásként a Wikit nyugodtan kiindulásként vagy hivatkozásként, nekem tökmindegy.:)"
3. Problem?
Azt ugye vágod, hogy a wiki egyéb forrásoka is mutat alul, amik sokszor még egyéb forrásokra? Igen, ettől függetlenül műszaki téren találkozhat UL-lel az ember, de azért ennyire lenézni nem kellene. A legtöbb ember olyan lusta, hogy a hivatkozásokat meg sem nézni. Mikor 100+ forrás van megadva sokszor egy wikis linken, akkor te abból mennyit nézel meg..? Hm..?
Használjátok csak forrásként a Wikit nyugodtan kiindulásként vagy hivatkozásként, nekem tökmindegy.:) Mivel a radikális jobber vagyok ezért alapban azt sütik rá a magamfajtára, hogy nem olvas és műveletlen. No de ilyen ez a demokrácia:)
A wikiben is ott vannak a hivatkozások, ugye tudod? Nem minden oldalon, ez igaz, de ha valaki kételkedik, és egy kicsit veszi a fáradtságot megbizonyosodhat, hogy nem légből kapott állítások.
Mellesleg nekem az egyetemen elfogadták.
Arról a Wikiről idézel amit bárki szerkeszthet (mi, ha az egyetemen a wikit használtuk forrásként dolgozatnál a tanár élből egy büdös nagy karót adott rá) és nem megfelelően ellenőrzött tartalommal bír. Ennyi erővel a szomszédot is megkérdezhetted volna.
Minek fussak neki még egyszer, drágám? Eleve mi ez, hogy "fuss neki még egyszer", ott a link, olvasgass. Ha nem értesz valamit, kérdezz.
De csak az ismétlés kedvéért:
A középkorban tényleg nem hitték, hogy lapos a Föld. Az újkorban hiszik csak azt, hogy a középkorban azt hitték. https://en.wikipedia.org/wiki/Myth_of_the_flat_Earth
"The myth of the flat Earth is the modern misconception that the prevailing cosmological view during the Middle Ages in Europe saw the Earth as flat, instead of spherical.[1][2]"
Vasszűz, erényöv, első éjszaka joga: szintén mítoszok, újkori kitalálmányok.
https://en.wikipedia.org/wiki/Chastity_belt
"Research into the history of the chastity belt suggests that they were not used until the 16th century, and then only rather rarely; they first became widely available in the form of 19th-century anti-masturbation medical devices." Utoljára szerkesztette: Archenemy, 2016.01.12. 19:39:16
Baszki! Két bekezdés, és máris sikerült beszólni a magyar filmnek, vagy inkább csak burkoltan szarozni, utána meg beszólni DiCaprionak. Mi ez a kisebbségi komplexus?
Torrenteken mikor lesz fent a film? Jegyre nincs pénz, mert azt állami támogatás formájában belenyomták a filmbe vagy a stadionokba. Ha olyan nagylelkűek lennének a forgalmazók, akkor biztosítanának ingyenes vetítéseket! Úgyis minden sarokban azt lehet olvasni, hogy mekkora siker a film, tehát akkor van zsé belőle bőven. Csak hát vannak, akiknek semmi sem elég...
Én azért csak szeretném megnézni, hogy személyesen alkothassak véleményt a filmről. Plusz, ha már ilyen "értékes" díjban részesítették, akkor gondolom, a zsidókon kívül biztosan vannak benne melegek is, meg cigányok, esetleg menekültek, akikkel könnyű eladni bármi szart.
Lássuk be, hogy az ilyenkor sajnos szokásosnak számító szalon náci, holokauszt tagadó trollkodásokon túl is érzékelhető a filmmel kapcsolatban egyfajta frusztráltság, hogy itt most valami olyasminek kellene örülnünk, amihez valójában semmi közünk.
Ez egy nemzetközi fesztivál piacra szánt film, így a célközönsége sem a magyar mozinéző, hanem a téma iránt érdeklődő nemzetközi fesztivál közönség.
Tetszik vagy nem, egy ország lakosságának döntő többsége akkor tud büszke lenni egy hazai film sikerére, ha azt valamilyen szinten a sajátjának érzi. Márpedig a Saul fiát magyarként kb. annyira érezheti sajátjának az ember, mint mondjuk egy amerikai rendező hasonló témájú filmjét, amit Etyeken forgattak.
Minden szavaddal egyetértek
A túlreprezentáltságnak több ok is van.
Szerintem:
-Korban ez áll legközlebb hozzánk.
-Holywood (USA) itt jófiú szerepben tud tetszelegni, így a téma sokkal hálásabb.
-Az áldozatok és túlélők leszármazottjai jelen vannak a filmgyártásban és a médiában.
Azért azt nehéz nem észre venni, hogy a holokauszt téma eléggé túlreprezentált a filmpiacon.
Az örmény népirtást pl. még hivatalosan is alig hajlandóak elismerni, a világ legnagyobb tömeggyilkosáról, II. Lipót belga királyról pedig ha készítettek is valaha filmet, senki sem hallott róla, de ott vannak a kelet-európai, szovjet és távol-keleti kommunista diktatúrák által - a náci holokauszt után évtizedekkel később - elkövetett rémtettek.
Egyik kedvencem
Jó példa az indián kultúra szépségeinek bemutatására, de kevés az indián genocídium igazi érzékeltetéséhez, szerintem.
Ennél még a Hidalgo-ban is többet mutatnak (Wounded Knee), pedig ott nem is ez a film témája. (nekem ez a film is nagyon tetszet, de csak kisebb jelölésekig jutott).
"a Szar Warsra, ami nem mellesleg a "legzsidóbb" cucc a világon"
Ja, annyira, amennyire az összes többi amerikai, Holowoodban készült film. Vagy még annyira se, Lucasnak pont az volt a célja már a kezdetektől, hogy a nagy cégektől függetlenedjen, hogy ne beszélhessenek bele abba, amit csinál, szóval ilyen értelemben nem is annyira igaz, amit írsz. Nem is beszélve arról, hogy a gonosznácikokról mintázott gonosz Birodalom és a főgonosznáci Darth Vader a legnépszerűbbek
Szerintem nem árt, ha az emberiség legnagyobb bűntetteit nem hagyjuk feledésbe merülni. Persze nem kell túlzásba sem vinni. Generációnként egy jó film az adott témában talán belefér. Köztudott miért kapja a zsidó holokauszt a legnagyobb figyelmet.
Holywood mostanra már egész jól sikerült filmeket tudott a rabszolgatartás témájában felmutatni. Hogy csak a legutóbbit említsem: 12 év rabszolgaság.
Viszont továbbra is várom egy bátor, feltáró, Golden Globe és Oscar győztes film elkészítését az indián holokauszt témában.
"Azért valahol csodásan lemérti az ország szellemi színvonalát, hogy két dolgot sikerült csinálni kb. Zsidózni és trianonozni.."
Tiszta meglepő egy zsidókról szóló film alatt úgy, hogy a holotagadás tilos, ami sok ember igazságérzetét bassza (mert bármi más népirtást vagy tragédiát meg lehet tagadni, csak pont a zsidókét nem).
Talán rólam is beszéltél, mint aki nem nézi a filmet, de kritizálja. Igen, ezt vállalom, ahogy a szappanoperákat sem nézem, mégis meg van róluk a véleményem. (A bemutató klip, a körítés és mások reakciói elég volt nekem - még sok is.) Konkrétan a Saul fia már leszerepelt az objektívebb szakmai megítélés szerint is (és pl. nézettségben is).
A lerágott csont, a zsidó téma bosszantó úgy, hogy az adófizetők pénzéből több, mint 200 millió ft-ot költöttek rá!
Ez felháborító, főleg annak fényében, hogy egy csomó magyar történelmi filmet elkaszáltak Vajnáék.
Sajnos a náci kártya a filmiparban is működik és ki is használják rendesen, de annak a nézők ill. a nívós szórakoztatás issza meg a levét.
(A Star Wars-ot sem nézem meg, de az nem releváns.) Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2016.01.12. 00:58:45
A legtöbb holokamuzó meg se nézi a filmet elvből. Nem veszik észre, hogy ez egy FILM. A téma az csak a film kerete. De ez elég nekik, hogy utálják, maga a kritikai oldala (filmművészeti szempontból) nem érdekes.
De ugyanezen emberek bezzeg beülnek a Szar Warsra, ami nem mellesleg a "legzsidóbb" cucc a világon, ami csak a pénzről szól, nem a kreatívságról.
De hát ez van...
Szerintem egyébként mindenkinek ildomos lenne picit lehiggadnia és gondolkoznia, nem pedig programozva reagálni különböző jelenségekre. Értek ez alatt szinte mindent, ami ma zajlik.
Nyugi mán!!! :)
A visszatérőre nagyon kíváncsi vagyok. Ha legalább olyan jó, mint az 1971-es feldolgozás, akkor már megérte megnézni. Utoljára szerkesztette: no_way, 2016.01.11. 21:32:45
A gond az, ha szarok egyet, lefilmezem és eladom holokauszt témaként mondván ezek az elégetett halottak Auschwitz mellett, az is golden globe-ot kapott volna.....
Hosszú évek óta ez megy, a tipikus liberális és egyéb témák mindig sikeresek a díjátadókon,csak legyen a filmben szenvedő holokausztozás, legyen benne buzeráns, vagy legyen benne valami rettenesetes eltúlzott és nevetséges szélsőséges fasiszta bemutatás.
A csapból is a holokauszt folyik évek óta. Ilyen sikernek örüljön bárki is? Főleg úgy hogy egy ilyen téma kap 205 millás állami támogatást...Marha fontos volt, végülis ez a történelmünk fő pontja...:) De mondjuk mit csodálkozunk amikor a nemzeti filmalap egy pocokfejű szardarab kezében van aki tengermélyen van Vitya valagában.:)
De legyen nincs baj..Végre egy magyar fantasy is bekerült a nagyok közé.:) Utoljára szerkesztette: Bandicoot, 2016.01.11. 21:22:43
Én elolvastam a hozzászólásokat, de egy-két kivételtől eltekintve inkább a holokauszt tagadását szankcionáló törvényről volt szó.
Én nem láttam zsidózást; vagy zsidózás, ha zsidókról beszélsz? :-D Akkor a film is zsidózik rendesen, bár a helyesebb úgy lenne, hogy zsidólkodik, a magyarkodásból kiindulva.
Azért valahol csodásan lemérti az ország szellemi színvonalát, hogy két dolgot sikerült csinálni kb. Zsidózni és trianonozni...
Én megnézem, naná, hogy meg !
Valamit csak sikerült csinálniuk ha díjat ért !
( A magyaroknak meg jól jön, jöhet az össznépízsidózás ...:( )
Hiába az első golden globe-ot elnyerő magyar film, nem fogom megnézni, mert a témáról annyian annyi bőrt lehúztak már, hogy egyszerűen hidegen hagy a 10 az n-ediken feldolgozás.
Annak büntetését magasabb szinten tiltják. Az EU illetékes testületei kártérítést ítéltek meg a vöröscsillagot viselő provokatőr agyhalottnak, ellenben a horogkereszt tiltását jogosnak vélik ők is.
A témától függetlenül: Általában azt a vélt igazat kell törvénnyel védeni, ami nem igaz.
Visszatérve a témához: Gerard Menuhin könyvét sem engedik (de facto) árusítani olyan országokban sem, ahol nincs ilyen törvény. Talán te sem hallottál a könyvről és a többi idevonatkozóról sem, nem véletlenül... így érvelni vagy véleményt formálni is "érdekes".
Itt nem csak hogy nem érvényes a Audiatur et altera pars!, hanem egyszerűen kicsinálják, börtönbe vágják azt, aki más véleményen van. Maga ez a hozzáállás kelti fel egyre több emberben a gyanút és keresi a tiltott szempontokat.
Nem ezt mondtam. Egyszerűen a hasonlatnak nincs semmi értelme. Ellenbe egyesek kőkeményen tagadják a holokausztot, mikor nyilvánvalóan megtörtént. Hogy ehhez miért kell törvény, azt nem tudom. Ennyi erővel a komcsik bűneinek tagadására is lehetne egyet hozni...
Azért nem semmi az élet ebben a liberálfasiszta diktatúrában. Remélem eljön az az igazi szabadság, ahol nem büntetnek a külön gondolatért, hanem komoly érvekre alapozott szakmai vitában megcáfolják vagy megerősítik azt. Legyen szó a történelem bármely korszakáról. Ezt a világot korunk liberalizmusa képtelen megteremteni, mert csak szólás és gondolat diktatúrában gondolkodik az egyén érzékenységét állítva (hamisan, látszatpajzsként) az előtérbe. Utoljára szerkesztette: Paddy, 2016.01.11. 16:28:09
Ezt a Trianon tagadást nem értem. A térképek bizonyítják, hogy Trianon megtörtént...