Kár úgy tenni, mintha csak a VW lenne sáros. Épp a múlt héten a Mitsubishi/Nissan is csatlakozott a csaló-listához...
egy kicsit beszopták, mert 10-20 évvel vannak lemaradva a teszlától
Miben? Az elektromos autógyártásban? És a Tesla hány évvel van lemaradva a GM mögött?
Össze sem hasonlíthatóak a két cég fejlesztési erőforrásai. Tesla még évi százezer autó legyártásával is gondban van, míg a WV majd' tizmilliót szerel össze, előbbinek van kb. három modellje, utóbbinak meg száz felett. Kb. akkor másolják le a Tesla termékét amikor csak akarják - persze nem csak ők, hanem a többi nagy gyártó is. Egyszerűen csak kivárnak, míg megérik a piac, eljutnak a szükséges technológiák abba a fázisba, hogy milliós szinten kelnek el a piacon. No meg teljesen más logisztikai lánc kell, kezdve az akkumulátorgyáraktól a végpontokon lévő, a benzinkutakat helyettesítő töltőállomásokig, amik jórészt mindenhol hiányoznak.
A tesla minden konnyen lemasolhato technologiat ingyenesse tett. Csak az aksik technologiajat tartotta meg, meg a toltohalozatot es az ahhoz szukseges eromuveket.
Maguk a Tesla autok fuggetlen alvazas, hatso vagy osszkerek meghajtasos, elol kormanyzott rendszerre epulnek padlo alatti aksicsomaggal. Ez kb. megegyezik az Edison fele elektromos autok elrendezesevel. A kulonbseg a nagykapacitasu aksikban, a nagy hatekonysagu motorokban es azokat vezerlo elektronikaban es szoftverben rejlik.
A gyartasi rendszeruk pedig a Ford (es pl. az Apple) klasszikus megoldasat koveti, keves modell, de konnyen tomeggyarthato. Mindenki azt varja mikor hozzak mar ki a model T(hree)-t, amibol kb. annyit adnanak el evente mint iphone-bol. Es minden szoftverfrissites jar minden korabbi modellhez, tovabba az internetelofizetes benne van az arban. Eleve okos, onvezeto autoknak epitik mindet, amin szepen lassan be lehet kapcsolni a funkciokat.
Ehhez kepest a Volkswagen komolyan benzines (meg dizel) autokat akar gyartani a jovoben is, 3%-nyi elektromossal, amibol 4 even belul lesz 20 eltero tipus, toluk megszokott modon eltero szoftverrel es alkatreszekkel.
3D nyomtatás és VR szemüveg? Nagyobb a baj, mint gondoltam, ha a parasztvakítás Audi-i magasságaiban (lsd. https://sg.hu/cikkek/118628/virtualis-valosag-szemuveggel-kepezi-kereskedoit-az-audi) látják ők is a kiutat....
Nem mintha az akksik technológiája akkora forradalom lenne. Az összkerékhajtásuk sem (mintha az elektromosok általában) jó igazán semmire. A Tesla az áraival mindig is réteggyártó marad, a VW meg 7-8 ezer euróért is árul autót (ja, a tőlük megszokott módon, nem csak az Apple törzsvásárlóinak terveznek autót, hanem a csóró pórnépnek is). Melyek ráadásul keveset esznek, így a kibocsátásuk is kicsi. Az áramelőállításának is megvan az árnyoldala, úgyhogy elég fura, hogy a Teslától elélvezel. Főleg, hogy volt már egy tömeggyártott elektromos autó 20 éve is, de akkor még nem sikonyált mindin idióta, hogy globális felmerevedés! Az önvezetés megint elég kamu érv, mintha a VW nem foglalkozna ezzel a témával (meg vagy 10 másik cég).
a sok okosnak csak annyit, hogy a tesla már a harmadik generációját adja ki a világ legjobb elektromos autóiból, a vw, meg ezek a nagyok meg még mindig bemutató termekben mutogatják a szar elektromos megoldásaikat, ez kurva nagy lemaradás, még akkor is ha elvileg betudnák hozni
Elektromos autó. Nagyon drága, alacsony hatótávolságú, soká kell tölteni, környezetszennyező (szénerőmű, akkumulátor).
Nagyon fog ám fájni amikor tényleg ez lesz a mainstream. Bicikliről fogjuk nézni a 30%-ot, akinek egyáltalán telik rá, ők meg csorgó nyállal azt a 10%-ot, aki még meg tudja fizetni a dieselt.
De ne aggódjatok nagyon, a Tesla a brutális állami dotációk ellenére is elképesztő veszteséget termel.
A minap elgondolkoztam rajta, hogy ha lenne rá 25 millió forintom, akkor Tesla, vagy mondjuk inkább egy új, full extrás, hibrid E Merci. Hát nem nagyon értem aki a Teslát veszi... :-) Pedig nekem tetszik a Tesla.