Az idő baromi gyorsan megy. Megint eltelt egy év.Október van. De hogy még jobban utáljatok, nem sokkal a megjelenés előtt fogok visszajönni az "újvilágból", úgyhogy nekem meg lesz az, ami majd kompenzálja a fájdalmat. Ugyanezt éreztem tavaly is. Elindulni nehéz, de hazajönni úgyszintén. Elsírtam magam, mikor letérdeltem az Indiai-Óceán partján, és könnyeket hullajtottam, mikor a gép leszállt Budapesten.Most kétszer olyan hosszú időre megyek, de az idő borzasztó gyorsan repül.
És tudjátok az a durva, hogy ez a játék sorozat részben vissza tud adni ilyen érzéseket.Remélem az új rész is hatással lesz az érzelmeimre, mert akkor igazi egy játék, ha libabőrös leszel tőle!
Vágj pár dolgot a falhoz, majd menny el a dokihoz és meséld el neki, hogy stresszes a munkahelyed. Az ezt követő pszichiáter simán ki tud írni újévig. Lesz bőven időd játszani
A november végi megjelenés nálam különösen aggályos, mert decemberben van nálunk a legnagyobb hajtás. Éljen a kereskedelem! Már az is megfogalmazódott bennem, hogy akár bétatesztelő is lennék! :-)
Milyen gyarló is tud lenni az ember. Eddig teljesen higgadtan tudtam kezelni, hogy év végén jön(nek) az Alapok. De így, hogy tudjuk pontosan mikor... "Basszus! Be soká lesz!"
Nem értem mi bajotok van a mostani Argon dizájnal, szerintem eddig most sikerült a legjobban eltalálniuk a Nova kivételével.
Remélem tele lesz a játék ilyen "rettenet ronda valamikkel", amikről még el is tudom képzelni, hogy egyszer valaki megépítene csatahajónak, ellenben például az X3 Argon M3-nál kisebb vadászainál, amik úgy néznek ki, mintha valaki olyan tervezte volna őket, aki összekeverte a játék műfaját a fantasyval...
Game Registration Code #1: Thank you for registering your game X Rebirth
Game Registration Code #2: Thank you for registering your game X4: Foundations
Ezt eddig nem értettem igazából - X Rebirthnek is ez volt a megoldása, nem? Áthaladtunk a kapun, egy világos képernyő 2-3 másodpercig, és máris minden előttünk volt.
megoldható az is hogy a jump gate rendszereket nem a legforgalmasabb legtöbb állomást tömörítő részre rakják,az is sokat segíthet a töltés nélküli átmenetben.
De ismerve az eddigi munkájukat,szinte biztos hogy laggos bugos lesz a játék megjelenésnél,de abban is biztosak lehetünk hogy lelkiismeretesen ki fognak javítani mindent ,csak még rá kell szánni fél évet
Gondolom a grafikai részt úgy fogja tölteni és üríteni a VGA-ból, ahogy haladunk a "pályán". Kisebb memóriával ellátott kártyáknál lehet, hogy kisebb látótáv lesz elérhető. Vagy használja a fő modulokat is. Az egyéb dolgok számítása már a Reunion-ban is benne volt. Kimentél egy rendszerből, attól a benne lévő hajók még nem tűntek el és nem vándoroltak odébb fénysebességgel sem. Csak te nem láttad, hogy mit csinálnak. GTAO-ban is hasonlóan van megcsinálva, csak ott rövid távon eltűnnek a mozgó dolgok, a távoli fix dolgok csak a közeledéssel lesznek részletesen kidolgozottak.
Erre nagyon kíváncsi leszek, a kapukon történő áthaladás után nem lesz töltés, és ha jumpolunk, vagyis egyben van az egész univerzum betöltve ? Persze csak ahol vagyunk azt látjuk, de háttérben meg az egész rendelkezésre áll, ez rohadt sok adat egyszerre. Kicsit belenéztem a fórum kérdések-válaszokba, a méretről, mekkora, milyen nagy kérdésekre, kitérő "spoiler" válaszok vannak. Elbizonytalanít ez a dolog, tudom van egy rendszerkövetelmény, de félek, mert egy erőmű kell majd a lagmentes, FPS drop nélküli futtatásához.
4 faj lesz kezdetben, viszont a Splitnek nem lesznek reprezentatív hajói/állomásai.
A boronokat nehéz kidolgozni, így ők maximum tényleg csak DLC-vel jöhetnek.
Lehet, hogy csak nem olvastam vissza eléggé, de ha jól értelmezem a leírást akkor ez egy nem egész játék lessz? és majd a kiegészítésekkel hozzák be a többit elemeket amit most nem volt idejük belerakni? Meg a másik, hogy 3 frakciót említetek és azok kisebb csoportjait és ezen kívül lessz más faj is vagy majd a kieggel jön az is ?
gameplay 55 sec...az a rettenet ronda valami egy HUGE carrier..látunk rajta két nagy ágyút,meg a felső részén 4 valamit ami akár ágyúnak hívható,az alján tudjuk korábbi videókból hogy van egy torony gyorslöveg...
Hű de jó, november közepén jön a fizu, van bőven időm eldönteni, hogy előre veszem e és akkor nem lesz gondom 2 kiegészítővel vagy én is várok és lehet, hogy 10 euróért be tudom szerezni frissen, mint a Rebirth-et. De talán nem követik el kétszer ugyanazt a hibát.
Biztos olyan, aki nem tud angolul, csak úgy körülbelülire...
Szóval November 30. a megjelenés és 50 euró lesz a Gőzön. Kiváló. Na, ezért kell hazajönnöm Kenyából, mert ott nem tudok majd vele játszani ...ott valami mással kell Megnézem hol terem a kávé és a tea, akarom mondani a Spices és a Bofu. Utazni a világban egyébként olyan, mint itt a játékban, csak közben érzed is és utána örömmel és könnyekkel meséled el. Mert a boldogság akkor az igazi, ha meg tudod osztani másokkal. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2018.10.02. 14:50:02
Vajon, ki lehet ez???: " Post by teknosvk » Mon, 1. Oct 18, 17:50 who made the music for X4? Again Alexei?"
A válasz erre: "(Requires an Egosoft community account connected with your Steam account.)" Ego oldalon a nevünk alatt VEZÉRLŐPULT - EGOSOFT BEÁLLÍTÁSOK - JÁTÉKREGISZTRÁCIÓ Innen már egyértelmű
Ami viszont nem egyértelmű a Gőz gyűjtői kiadásnál: "Letölthető tartalom E tartalomhoz szükség van a(z) X4: Foundations alapjáték Steames változatára."
És ha tovább görgetünk, valóban szó sincs róla, hogy az "Alap játék"-ot tartalmazná:
"A TARTALOMRÓL The X Universe Digital Artbook 2018: Enjoy the concept art behind the X universe. X Novel: Nopileos by Helge Kautz as English and German eBook. Digital Soundtrack: Download the music, including exclusive versions of the trailer and teaser music in highest possible quality. Access to the first two expansions for X4: Foundations. First expansion planned to be released in 2019 Second expansion planned to be released later"
Most akkor ennyire öreg, megkeseredett, kekec lettem, vagy...? Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2018.10.02. 07:00:12
Rebirth után megfogadtam, hogy soha többet semmit nem rendelek elő! Nem csak Ego-tól, hanem senkitől. Az elmúlt években beigazolódott több alkalommal is, hogy ezt kell csinálni, mert több olyan cím is volt, ahol nagyon rezgett a léc nálam, de szerencsére meg tudtam állni a vásárlást, mert utólag kiderült, hogy csalódás a játék.
Most egyetlen kivételt teszek, ez a Cyberpunk 2077, de azt is csak azért, mert évtizedek óta várok egy ilyen játékot, és mert a CDP neve számomra már garancia a minőségre. Egonak ezt a bizalmat még vissza kell szereznie. Szépen megvárom az X4-et és csak akkor veszem meg, ha jók a visszajelzések. Akkor viszont bármennyit megadok majd érte! Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.10.01. 23:55:02
Most, hogy az első mámorhullámon túlvagyok. Olyan fura érzésem támadt. Nem tudom eldönteni, hogy ennyire magabiztosak vagy anyagiasak lettek?! Mert ugye jövő hó 30.-án kapunk "VALAMIT" (A/50 ajró) Hogy az mi lesz, majd kiderül. De már be van ígérve (1 éven belül) az első kiegészítés. Sőt, a második is!!! ( Gyűjtői kiadás: 75 ajró (24xxx pengő!!!)) Jó ebben benne van kb két rongy forint értékvesztés, de akkor is soknak tűnik így hirtelenjében. Próbálok nem szarrágónak tűnni. Nyilván én is azt a megoldást fogom választani, hogy megveszem a gyűjtőit és le van tudva az egész. De valahogy nem tölt el az elégedettség érzése!
Yess!!! Lehet majd skálázni!! Thanks Ego!
Jelenleg is egy viszonylag nagy monitort használok FHD-ben (bár nem akkorát, amit linkeltél), de ez natív FHD. A 4k-val az a baj, hogy ha FHD-ben használom, akkor homályosabb, életlenebb lesz a kép, mert nem az a natív felbontása. Mindegy, majd megoldom...Csináltatok valami spéci szemüveget...vagy mittudomén, de azért kicsit zavaró lenne, hogy 2018-ban még fix GUI méretekkel operálnának és nem lehetne skálázni. Ezndless Space, Elite:Dabgerous ezen a téren kiemelkedő. Mindent jól lehet olvasni, nagyok a betűk, kézre áll az egész felület. Rákérdezek Ego fórumon, hátha lehet majd skálázni.
Egyébként szép a játék így a trailer alapján, hajók is, állomások is tetszetősek. Legjobban erre a modulos építésre leszek kíváncsi. Az is nagyon tetszik.
Én már kinéztem magamnak egy Ilyet Ha gondolod összedobunk neked is egyre! Természetesen nem natív 4K-ban, hanem szigorúan FHD-ban üzemeltetve!!!
Ezt meg értelmezze már nekem valaki: "(Requires an Egosoft community account connected with your Steam account.)" Mert nekem ugyan van mindkettő, de elképzelésem sincs hogyan fognak találkozni. Írjam fel egy cetlire és dobjam be az Ego postaládájába?
Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2018.10.01. 17:46:20
Rohadt jól néz ki, az első trailer eleje tiszta ribörsz, de utána jönnek a különbségek...
Amitől viszont megrémültem, az a második trailer, mert a GUI betűméretek megint olyan aprók, hogy azt én nem fogom tudni elolvasni...Nagyon remélem, lehet majd skálázni, különben nekem, az én szememmel sajnos játszhatatlan lesz a gém...:-( Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.10.01. 17:38:25
Hát ja, nekem az XR azért eleinte korántsem hozta azt a szintet, amit az X3. Nem is ment bele 3000+ órám, mint ez utóbbiba, bár az is igaz, hogy ebben sok szerepe volt olyan apróságoknak, mint az olvashatatlanul apró betűs dialógusok, az ikonos landolási procedúra, vagy a highway rendszer, amit sose tudtam megszokni, megszeretni...Konkrétan utáltam.
Az eddigi bányászhajók többsége is csúnya (pl) volt egy-két kivétellel (pl), mert a játékosok ritkán használják, hozzárendelik a gyárakhoz vagy elküldik auto módban.
Nekem sem jönnek be valahogy. Jó-jó, de egyenlőre nem ön át az egyediségük. Ilyen egykaptafa hajók...
jó ronda hajó még nem is nagyon láttam az eddigi videókban olyan hajót amire azt mondanám hogy szép ... :D De ez az én bajom :D Utoljára szerkesztette: Caliph, 2018.09.26. 11:07:38
Igazából sosem a grafikával volt gond.Sőt, semmivel nem volt gond, mert mindent kijavítottak. Megdobtak ingyen DLC-vel is, ne feledjük, fájdalomdíjként. Igazából az volt a "gond", hogy közel 3000 óra után untam meg...illetve nem untam meg, csak időközben lett életem is Klasszikus idézet a South Park "Make love not warcraft" című epizódból: He must be someone who has absolutely no life.
Mutasson valaki olyan játékot, amivel ennyi időt el lehet tölteni. Na jó, talán a régi klasszikusok. Úgyhogy én csak azon aggódom, hogyan fogom összeegyeztetni az életemet az új résszel.
Egyetértek! MIvel az X egy erősen továbbfejlesztett, de ezzel együtt is nyilvánvalóan csak egy Elite klón volt eredetileg, legjobb esélye egy hasonló komplexitású játéknak az új Elite:Dangerous lehetett volna...Sajnos azonban, az egy gigantikus átveréssé alakult át az évek során, ahol gyakoprlatilag megszűnt az érdemi fejlesztés. A félévente kiadott apróságok bár a folyamatos fejlesztés látszatát keltik, de érdemi változást, fejlődést és tartalmat nem hoznak a játékba. Az SC más tészta, az eleve inkább egy MMO szerű valaminek készül.
Nem rossz.Kicsit inkább a Freelancer-re hasonlít. Az X sorozatot semmi nem tudja megszorongatni. Ez egy sikerszéria. Hasonló nincs, hiába jönnek a soha el nem készülő, "nem lehet tudni mi van vele" Star Citizen-nel.
Az elmúlt években én is sokat böngésztem eme témát és nem találtam, csak kicsit hasonlókat, de egyik sem ugyanaz.
Nem gondolnám, hogy megterhelőbb lenne ez, mint a Ribörsz, vagy akár egy terrán rendszer az X3-ban. A Vulkán api nagyon barátságos közeg. Amikor kipróbáltam a Doom-ot a 7970-es kártyámmal is álomszépen futott. Én számítok rá! Most egy kicsit haza beszélek, de remélem, hogy sokkal több feladatot írnak a VGA-ra, mint legutóbb és akkor szaladni fog.
(Nem. Nem azért, mert tavasszal vettem egy 1080 ti-t. Dehooooogy! )
Ne is mondd...úristen! Azok az undorító karakterek. De akkor sem értettem már, hogy elképesztő modelleket tudtak készíteni, de egy embert nem tudtak lemodellezni? És nem is az engine volt rossz. Nem volt olyan modellezőjük? Vagy idő nem volt rá?
Sok kérdésre is fény derült: Pöllő, hogy az npc-k nem lesznek statikusak...
Az tuti, kíváncsi leszek melyik nagy-muter(#321) fogja gyorsabban vonszolni maga mögött az oxigénpalackját, vagy "sérült karakter" a plasztikai műtőasztalt.
Nekem kimaradt, mert felraktam a "NOmoregrandmas in space" modot. De röhej, hogy ezt komolyan gondolták :D
Berndt papa szeret nagyokat mondani...Rebirth-nél is előadta, hogy minden hajó bejárható...Csak elfelejtette hozzátenni, hogy mindegyiken ugyanaz a tökegyforma 4x4-es platform lesz...:-)
Kisiku
Lehet azt elfelejteni? Nekem egy életre beleégett a retinámba:-D Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.09.22. 20:56:30
"Veri nír fjúcsör!" (Már ami a bejelentést illeti)
Amikor azt mondta, hogy teljesen új motor, akkor kétszer összerezzentem és csak harmadikra jött egy békésebb gondolat. De az mindenképp megnyugtató, hogy van haladás. Sok kérdésre is fény derült: Pöllő, hogy az npc-k nem lesznek statikusak...
X foundation Foooouuuurrrr! Thank you mum!!
No,szerintem nagyon szép lesz, habár a Rebirth is baromi jól néz ki, kivéve a karakterek...emlékszünk még a rémisztő "nagymamákra", ugye? Te jó isten, remélem azokon azért javítanak. Addig is:
Ha már volt,akkor szorri, de legalább van hozzá angol felirat.Azért Berndt is öregszik...őszül már szegény! Utoljára szerkesztette: kisiku, 2018.09.22. 10:25:31
Igazad van. Remélem ezen még reszelnek, mert nem valami szép így...
Fura ez a kép. A hajók és az állomás belső része szép, de a karakterek még mindig jó 10 éves lemaradásban vannak ahogy nézem, illetve nem sikerült rájönnöm, mi lehet az a "zaj", vagy pixelesedés a képen? Mondjuk legkevésbé a karakterek érdekelnek... Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.09.19. 21:48:58
Szerintem pont nekem nem kell elmagyaráznod a játék újításait. Mindenesetre ez egy régebbi fícsör az X-BtF - X2-es időkből. Viszont félreértelmezted amit mondtam: az ott nem egy player logó, hanem egy Argon szakadár frakció logója. Csak gondoltam felhozom érdekességként, mivel a kettő között van különbség.
Szegény gyerek jól bekattant! Bár ez még mindig jobb, mint amikor jó magyar szokás szerint, annak idején a gyerekek zömének a csomagjából sálak, meg kardigánok kerültek elő...
Végre valami, mert nem sokat hallani.Persze jó is ez, mert így nagyobb az izgalom. Nem akarok ugyanabba a hibába esni, mint a Subnautica esetében, hogy mire megjelent, meguntam, mert vagy 600 órát nyomtam fejlesztés alatt álló stádiumban...nem szabad. Én mivel régi player vagyok, maradok a hagyományos úton, azaz kivárom, míg megjelenik. Mert azt az extázist soha nem feledem amikor 1996-ban vertem a bolt ajtaját zárás előtt (igen,elmebeteg voltam), mert megjelent a Red Alert és nem bírtam kivárni hogy egy hétvége anélkül teljen el.
Úristen! Ha belegondolok...mint valami drogos, aki remeg az anyagért Persze ilyet a Rebirth esetén is éreztem. Tavaly volt hasonló, mikor sírva térde borultam az Indiai-óceán partján a fehér homokban, miközben fogtam párom kezét, ott volt olyan érzés, hogy úristen, ezt is elértem! Tehát érdemes várni. Dolgozzanak csak rajta.
Az utóbbi napokban a fb oldalukon csöpögtetik a képeket.
Mielőtt félreértenél, nem leszóltam a programozást vagy a programozókat. Arra akartam rámutatni, hogy az egy megtanulható dolog, de pl rajzolni/festeni/modellezni/stb vagy zenét szerezni, azért inkább tehetség kérdése. Magamon látom. Az egy dolog, hogy tudok dolgozni vektorgrafikával, készítek óriásplakátot, rollupot, nyomdára dolgozok, meg készítek digitális grafikát is a hétköznapi domain rendszergazdaság mellett, de jó lenne, ha lenne "művészi vénám", azaz valami tehetségem is.Mert a kreativitás az egy dolog. Az hogy egyáltalán az embernek van ötlete, elképzelése. A programozáshoz kell problémamegoldó képesség, valóban, nekem ez megvan hál'Istennek, ezért viszek el a hátamon egy ötemeletes magánklinikát is egyedül, annak minden nyűgjével együtt.Igen, univerzális igásló vagyok. Tehetség alatt meg én azt értem, hogy valaki képes puszta kézzel ámulatba ejtő rajzokat elkészíteni.
Egyetértek, számomra mai napig az X3 az etalon...Hiába Elite meg egyelőre bármi más, egyetlen program sem képes hozni azt a komplexitást, amit az X széria.
Azt hiszem Bernd nem szenved hiányt, kreativitásban, fantáziadús manus, én tartom akkora "lángelmének" mint CR. Egy fecske nem csinál játékot, a jó csapat nélkülözhetetlen a fantázia megvalósításához. Anno ez a virtuális világ, nekem szerelem volt első látásra, megcsapott a szabadság szele két értelemben, a nem lineáris játékmenet, és maga a repülés élménye miatt. A látvány lenyűgöző volt, és remélem lesz a továbbiakban is, a komplexitása nagyon reális, egy képzelt álomvilág, mégis valós lehet a jövőre nézve. Ezeket nézve, mindig legekben lehet beszélni a fejlesztőkről, az XR esetében a technikai "malőrt" nem számítva.
Szerintem egy iilyen komplex játék esetén, elsősorban a project tervezője az, akinek erőteljes tehetséggel kell rendelkeznie (mármint a játék egészét tekintve). Olyan itt az ő szerepe, mint a fimrendezőé egy film esetén. Ott a rengeteg végletekig képzett szakember, színész, technikus, operatőr, zeneszerző stb., mégis egészen máshogy mutat és hat az emberre ugyanaz a film, ugyanazzal a team-el, más-más rendező rendezésében.
Rengeteg program van, ami technológiai szempontból zseniális, mégsem működik jól játékként. Kell egy olyan vezető/irányító, aki megálmodja az egészet és képes átlátni a játék szinte minden aspektusát a kezelőfelülettől kezdve a grafikán át, a hanghatásokig. Nyilván ezeket ahhoz értő művészek és szakemberek készítik el, de hogy pontosan milyen stílust, milyen hangulatú zenét kér pl. a zeneszerzőtől, az alapvetően nem a zeneszerzőn múlik, hanem a "rendezőn". Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.09.08. 21:27:24
Vicces, hogy annyivel elintézed a programozást, hogy az "megtanulható".
A programozáshoz ugyan úgy kell kreativitás és tehetség, mint a grafikához és modellezéshez. Plusz még csatlakozik hozzá a problémamegoldó készség is. Főleg ha olyan komplex játékokról van szó, mint az X-ek. Nem csak úgy van az, hogy néhány ember leül a gépek elé, és néhány év billentyűzeten való zongorázás után, a kávét és pizzát kódra konvertálva kiszarja magából a kész (vagy félkész) terméket.
A legózáshoz tudnám hasonlítani. A programozási nyelvek mindenkinek biztosítják ugyan azt az alapot, mint a legóban a kockák. Legózni mindenki tud (programozni mindenki megtanulhat), a dobozban mellékelt útmutató alapán bárki össze tudja rakni a Super Star Destroyer-t. De nem mindenki képes arra, hogy magától, útmutatók nélkül, a saját kreativitását felhasználva összerakjon egy ilyen, ilyen vagy akár egy ilyen űrhajót, amihez neked kell kitalálnod, hogy milyen építőkockák lesznek szükségesek és hogy ezeket hogyan illeszd össze, hogy az egész stabil legyen és ne törjön össze azonnal. Utoljára szerkesztette: Pares, 2018.09.08. 13:11:45