Sajnos beszélni már nem de, még nagyjából értem mit mond, mivel tanultam németül, meg egy időben elég sokat jártam ki hozzájuk. Manapság szuahéliül tanulok
Az elején egy rövid történeti áttekintésről beszél, az 1999-es X-Btf-től, mennyit változott és fejlődött, illetve hogy az egyik legnagyobb területű sandbox játék ebben a témában. Majd rátér, hogy mennyire dinamikus, mennyi életet vittek bele, milyen hajókkal mehetsz, kezdve a kicsi vadásztól a fregatton át a gigantikus csatahajókig. Amelyeket vagy megveszel, elveszel vagy megnyersz. Majd ezekből építesz egy flottát, aztán egy nagy hajó gyomrába elhelyezed az egészet. Hogy építheted fel a birodalmadat, tehát kb ,mint az előző részeknél. Az új 3D-s építési térképnek köszönhetően az űrállomások építése minden eddiginél egyszerűbb lesz, teljesen testre szabható az építés. Majd folytatja, amiről a többi rész is szólt, a teljes szabadság, hogy megválasztható rendőr vagy kalóz leszel-e,stb,stb. A viszonyod a többi fajhoz ugyanúgy megvan, mint az előző részekben (reputáció), csakúgy mint a küldetések, hadjárat, háborúzás, stb. Mindennel irányítható lesz, stb. Majd a végén valamit rebesget a tervezett megjelenési dátumról is, hogy év végére vagy egy éven belül elkészül. Kérdés, hogy ezt a riportot mikor készítették, Nem az, hogy mikor töltötték fel. Ha rosszul értettem, szorri, aki tud németül, mondja meg.
A programozás megtanulható. A kreativitás még úgy ahogy, de tehetség a grafikához, modellezéshez kell és a zenéhez kell. Ezekben kell az emberi érzéseket, értékeket és érzelmeket képre vagy hangra "átfordítani". Én a zeneszerzőkkel vagyok így. Ahhoz valami olyan beleélő képesség kell, hogy nem is tudom megmagyarázni. Én megint csak Zakharov-val példálózok. Hallgasd meg ezt, és könnybe lábad a szemed.
Apropó, Gamescon-on kiadott egy videót az Egosoft, németül:
Bár azt mondták a fórumon, hogy csak nagyon általános információk hangzanak el benne, amit már valószínűleg tudunk, de ha valamelyikőtök tud németül nyugodtan lefordíthatja :P
Igen, elképesztő, hogy nullákból és egyesekből egy ilyen játékot tudnak varázsolni. Próbálkoztam magam is programozással, de rájöttem, hogy nagyon nem nekem találták ki, így csak még inkább csodálni tudom a fejlesztőket.
Köszönöm, igazából arról akartam mesélni, jól ráéreztél,dúl a szerelem, csak nem akartam felhozni tök más témát, elvégre itt egy videojátékról beszélgetünk :) Hamarosan újra elutazok abba a világba, ami elképesztő erőt adott tavaly is. Tudod/tudjátok betöltöttem a 39-et is pár napja (tudom, többetek még idősebb) és néha azért megáll az ember és elgondolkodik, hogy mit ért el, mi van még hátra, majd legyint és marad a valóságban, a jelenben, aztán elmosolyodik. Igen, tudom, tartozom a fotókkal is tavalyról, de azért ez egy olyan hely, függetlenül attól, hogy jó emberek is vannak itt, ahol azért a fórumozók nem vállalják fel arccal, hogy kik.Tudom, van felhő is... :)
Eredeti mondandómba kicsit belefűztem, hogy azért látszik, akik ezt az X sorozatot készítik, olyan emberek, akiknek vannak érzelmeik és érzéseik vagy csak szimplán a fantáziájukra van bízva, de akkor is fenomenális. Elkezdjek dicsérni valami mesterségeset? Miért ne? Munka, nem is kevés, művészet, kreativitás, stb,stb. Illúzió a játék, de olyan mint egy könyv.Beleéled magad. Én amikor magányos voltam, vagy arra vágytam, akkor bekapcsoltam a Rebirth-öt és "kimentem" a világűrbe Zakharov mester fenomenális zenéit hallgatni, és csak nézni a világűrt...olyan mint amikor leülsz egy tóparton és bámulsz ki a fejedből relaxálva és arra vágysz, hogy csend legyen. Remélem, az új részben is lesznek ilyen mélyebb érzések vagy helyek, ahol még ha csak virtuálisan is, de kieresztheted a gőzt. Sajnos, mi már nem érjük meg, hogy utasként részesei legyünk egy akárcsak hasonló űrutazásnak is vagy mindannyian már a botot és a húgyos zacskót fogjuk magunk mellett remegő térddel , ezért marad ez.
Tartós az a szerelem látom! Ne is foglalkozz mással, egyszer, max kétszer van ilyen elsöprő izé az életben! Egyébként örülök neked, mert megmondom őszintén, sok horror sztorit hallani a távolkeleti csajokról, akik azért tapadnak rá a turistákra, mert csak így tudnak kitörni onnan. Jó látni a másik végletet is! Úgyhogy grat!
Two Point Hospital cool, én is megvettem már. Bíztam bennük, mert az eredeti Bullfrog-os csapatból is dolgoztak rajta korábbi Theme Hospital fejlesztők.
Ott a pont.Csinálják csak, nekem most úgyis más terveim vannak. Arról nem beszélve, hogy (Off topic warning!): aki szerette a Theme Hospital-t, annak erősen ajánlom a Two Point Hospital-t megvenni, nem fog csalódni! S kell egy kis mosoly is! Háromszor töröltem ki eredeti hozzászólásomar, mert mindahányszor elmentem érzelgős és megható irányba. Majd egyszer kifejtem azt is, addig is, boldog vagyok és ti is legyetek azok!
Nyugodj le, hegesszék csak nyugodtan, kész játékkal szeretnék játszani, és nem azzal tölteni az időm nagy részét, hogy a hiányosságokat számba vegyem. Nyáron nem hiszem, hogy sokat dolgoztak volna, nem szokásuk, jövő hónapnál előbb ne várjunk semmi újdonságot, sem csodát. Az idei évi kiadáshoz majdnem kész állapotban kell lennie a játéknak, sztm még messze vannak a végétől.
Ilyet ne is mondj, mert erről rögtön az XR ugrik be...Emlékszem, volt pár csodás video, de az gyanús volt, hogy a megjelenés előtt is alig jött valami info, gameplay konkrétan egy sem. Persze utólag kiderült, miért...Nem gondolom, hogy még egyszer meglépik ezt, mert akkor végük lenne. .
Még megjelenés előtt terveznek egy streamet és utána jöhet a megjelenési dátum. Nagyon nagy a csend, főleg ahhoz képest, hogy még idén tervezik a játék publikálását.
Egy kérdés, főként TokraFan-hoz, te vagy a témaindító, házigazda, lehetne háttérképet, linkeket kérni, gondolom az SG adminjaitól a főcímhez ? Ha szükség lenne valamire, gyorsabban megtaláljuk egy kattintással, mintha külön szörfözgetnénk az oldalak között. Pár link, ami hasznos lehet: EGOSOFT EGOSOFT X4 FÓRUM X4 WIKI ROGUEY X SITE ARGONOPEDIA STEAM X4
Ha már kinek a lovánál tartunk, szívesen látnám (gondolom sokad-magammal) Arankát, és Icukát a X4-ben. Mindkét hajó mestermű, gyönyörűen, aprólékosan kidolgozottak óriási méretűk ellenére (nem győztem bámulni, mindig megfogott a szépségük), körbe repkedtem sokszor mindkettőt, ha foglalni akartam. Most elfogott a nosztalgia, azért a milliónyi bug ellenére, valamelyikkel szembetalálkozni mint célpont, és több mint egy órányi ádáz harc után megszerezni, az kellemes érzéssel tölt el, jó ilyenekre emlékezni. A kezdetekben többszöri mentés, visszatöltés után sikerült csak tulajdonba venni (főként az "I"-t). Meg merem kockáztatni az eddigi összes szériából e két monstrum viszi a szépségdíjat (nálam tuti), és a régi szép időkből a Paranid Odysseus volt a favoritom sokáig.
tomonor: a korai hozzáférés jó lenne, legalább végre egyszer "közvetlenül" tudnának a játékosok igénye, és véleménye alapján javítani, tervezni. Nem bánom, hogy saját maguk kezébe vették a kiadást is, nem sietteti, molesztálja őket senki, kisebb a bukta esélye. Normálisan csinálják meg, az se baj ha csúsznak saját "ígéretük" ellenére, és akár jövőre jelenik meg, az XR-nél is hiányzott az a plusz egy év fejlesztés.
TokraFan: eddig sem lehetett panaszunk a kinézetre, egy idő után messziről ránézésre tudtad milyen faj hajóját látod, jól megkülönböztethető az egyediségük. A Boron "kifinomult elegancia" nekem is hiányzik, de nem hiszem, hogy a közeljövőben viszont látnánk az áramvonalas hajóikat, hacsak nem lesz valami csodakezű modder(ek), aki kreál akár egy flottányit, a mai igények tekintetében, valami apró mellék, háttérsztorival.
Én azért arra titkon számítok, hogy ha már több faj van a játékban, akkor nem mindnek "emberszerű" hajó designt adnak, mert az viszont nem reális. A sci-fi filmekkel is az a bajom, hogy még a karakterek is szinte mindig humanoidok, egy fej, két kéz, két láb, maximum hüllő-szerű a fej, vagy pikkelyes a test, néhol kilóg ez+az, de alapvetően teljesen emberszerű mindegyik (tisztelet az igen ritka kivételnek). Ízlésről szerintem felesleges vitázni, úgyis mindenki a magáét favorizálja, viszont az vitatható, hogy egy teljesen más fajnak miért van humanoid kinézete és a hajói miért néznek ki úgy, mintha nyilvánvalóan emberek építették volna? Éppen ezért volt nekem kedvencem a Boron design, annak idején X3-ban. Ott még volt némi logika abban, hogy egy vízben (v. folyadékban?) élő faj ilyen "bőrszerű", áramvonalas hajókat fog építeni magának és nem olyat, mint pl. az ember.
Az, lehet, hogy részletesebb textúráik voltak, de kinézetileg nem nyertek meg. Mondom, kinek a pap, kinek a paplan, nekem a "sci-fi"-sebb, funkcionálisabb kinézetű hajók jönnek be, és szerintem az argon hajók többsége nem volt az. A Rebirth meg szerencsémre pont az általam kedvelt dizájn felé váltott, és úgy néz ki, ez marad az X4-ben is.
Pedig az Argon hajók voltak a legrészletesebben kidolgozva, rendes, humánus beütéssel. Az ATF hajók szépek voltak, de ha jobban figyelted őket alacsonyabb poligonszámmal voltak megáldva, mint bármely más hajó, némelyiken a textúra is el volt mosva, a USC hajók pedig mintha egyenesen az Apple gyártósorairól jöttek volna ki - lélektelenül. A split hajókat a Rebirthben jól jellemezték: "Némi köpet és a hitt tartja össze őket", talán azért se voltak számomra favoritok.
De talán tényleg az volt a legnagyobb gond X3TC-től kezdve, hogy annyira sok hajókat tuszkoltak a játékba, hogy még ha választottál is magadnak egy kedvencet, még mindig ott volt belőle legalább 4 (Raider - Sentinel - Vanguard) variáns. A bőség zavara rendesen beütött. Utoljára szerkesztette: tomonor, 2018.08.27. 13:09:43
Csak theóriák vannak, mert még semmi konkrétum nincs ahhoz képest, hogy 2018-at ígérik megjelenési dátumnak úgy, hogy még esetleges Early Access-es open bétáról is beszéltek stream alatt. Szerintem még maga Egosoft se tudja, hogy hogy lesz, főleg így, hogy nincs kiadójuk (Deep Silver), így teljesen saját magukra van bízva, hogy mikor jelenik meg.
Én személy szerint úgy gondolom, hogy 2018-ban csak Early Access lesz, az is november-december körül.
Ízlés dolga, nekem pont az argon vadászok és az azokhoz hasonló, mindenféle dudorral meg szárnyakkal megáldott dizájnok tetszettek legkevésbé, míg a Terran, ATF, Split hajók a legjobban, mint a Tokyo, Osaka, Tyr, Tiger, Raptor, Dragon, Vidar, Cutlass, és az ezekhez hasonlók...
Én is akartam kérdezni, hogy esetleg valaki látott, hallott valamit a megjelenési dátumról a Gamescom alatt, a gőzben még mindig csak 2018 az elérhetőség. (Nem szabad sürgetni őket, még a végén elrontják )
XXL nincs, csak XL. Több, mint valószínű, hogy XL-es méretű hajó, bár lehet, hogy sima L-es kategória, és vannak nagyobbak.
De az is megeshet, hogy rosszul értelmeztem a videókat, és amiket látunk, azok a Cerberus/Minotaur hajók. Utoljára szerkesztette: tomonor, 2018.08.27. 00:02:47
Én inkább a változatosságra céloztam. X:R-ben is nagyon egykaptafa volt a hajó design, tulajdonképpen egy lapos tepsi volt a 80%-kuk. Bár most kiesnek pl. a Boronok, akiknek az emberekétől gyökeresen eltérő építésű és kinézetű hajóik voltak, de azért maradt még pár faj, akik nem emberek. Viszont a hajó design egyelőre úgy néz ki, mintha mindet ember tervezte volna, ami szerintem nem reális. Ez nem egy komoly probléma, de olyan kevés az infó, hogy az érdemi részekről még nem igazán lehet beszélgetni, csak ami a trailerek alapján első látásra lejön.
Nekem már a X:R-ben is tetszett az, hogy a valósághűbb, "sci-fi"-sebb kinézet felé mentek (az előző X-ekben néhány hajónak kifejezetten nevetséges dizájnja volt, pl.: Discoverer vagy Eclipse, pfej), az, hogy ezt a trended tovább viszik, nekem nagyon tetszik.
Köszönjük a listát, nagyon jó!
Egyelőre elég sokszor ismétlődik a kilapított design (mint pl. a Falcon), de vannak azért egyedibb darabok is.
Ööö, ez a játék C64-en elindul? Hány darab floppy kell? Vagy Datasette magnón is megy? Ha megy Action Replay Mk VII-es cartridge-el, akkor adjátok már meg légyszi az "örökélet" poke-okat is!
Szép az kétségtelen, és ahogy nézem, kicsit visszavettek a színes szagos giccsparádéból is ami a Rebirth-ben volt. A modulos építkezés zseniális! De azért óvatos duhaj vagyok, az XR-nél is leesett az állam a videok láttán, aztán meg ugye....
Szerintem a Rebirth-ben horribilis volt a robbanás effekt minősége. A legjobb talán eddig az X3TC-jé volt, de ott is csak azért tűnt megfelelőnek, mert elvakított a robbanás mindent.
A nagy hajó ami felrobbant egy Argon Colossus volt amúgy, XL-es besorolású.
Én a "lövedékek" becsapódásába akartam belekötni, de aztán rájöttem, hogy az legyen a legnagyobb bajom!!!!
és igazán nagy hajót nem igazán láttunk,engem az érdekelne,bár ez a romboló féleség sem volt rossz,főleg amikor nyílt a hangárajtó és kiköpött 3 vadászt(drónt? ) :)
a grafikávak eddig sem volt gond,a bugokkal annál inkább :D
Közel vannak a Svájci határhoz, majd átköltöznek, a semleges vidékre. Látva a videót, lelki szemeimmel előre látom, hogy q... sokat fogok legózni a gyárakkal. Viszont a nagyobb(acska) hajó robbanási effektjén még dolgozhatnának egy kicsit, nem tudom milyen kategóriájú a besorolása, de a Rebirth-ben sokkal látványosabb egy nagy batár pusztulása, ha túl közel voltál a borzocska is megsínylette.
A videó tényleg nagyon jó lett. Bár meglepően kevés volt a belső nézetes rész, pedig az is nagyon érdekelt volna több hajónál is.
Ma már, ha nem tudod eldönteni, hogy lányt vagy fiút láttál, akkor nyugodtan mond, hogy "es" :D Amúgy tényleg nehéz eldönteni sokszor. Rossz fele haladunk, de lehet, hogy nem véletlen homo sapiens és nem hetero sapiens...
Fú, de rég jártam itt! Azóta kicsit a magánéletemmel voltam elfoglalva, asszem idén is lesz egy szép utam Kelet-Afrikába, de most egy kicsit hosszabb időre. No, nézzük, mi a helyzet. Ahogy látom, szép, de a grafikára, látványra eddig sem volt panaszunk. Nekem igazándiból már semmire nem volt panaszom a játékkal kapcsolatban. Atyaisten...mi a tökömet csináljak?Megvan! Megy ez majd a magánélet mellett is :) egészen addig, amíg gyermekekkel nem bővítem eme hazát.Mert "sajnos" benne vagyok már a korban...
Kezdtem már azt hinni, a németek teljesen degeneráltakká váltak, azzal, hogy öngyilkosságot követnek el, azaz leteszik Germanisztán alapköveit. Meg hogy a napokban bevezették a harmadik nemet is.Legalább értelmet nyert a "das" a "der és a die" mellett. Ezt a német csapatot ki kéne menteni abból az iszonyatból, ami ott van, mert nekünk kellenek ezek a játékok.Németország elrohadhat, de az Egosoft az kell!
Azt nem ígérem, hogy ezzel is 3000 órát lenyomok, de sokat fogok.
Megvan az első videó, német. Beszarás, milyen jól néz ki a játék.
Holnap kezdődik a Gamescom, Bernd-ék ígértek új videót a fb oldalukon.
Igazából Egosoft pont a szülinapi stream során mondta, hogy animációkkal mindig is hadilábon voltak. Ugyebár ezt az X2-re értették, de még a Rebirthön is látszik, hogy van mit fejlődni. Ezek szerint a budgét nem akarják "elverni" animációkra, mert nem az a játék fő szempontja.
Viszont az FPS mód is érthető részükről, mert mostanában az a mód meglöki az eladásokat ezeknél az űrjátékoknál. A gond ott kezdődik, hogy ha valami feature-t beraksz egy játékba, attól elvárja a vásárló, hogy megfelelő lesz.
Mindenesetre az X4-es videók alapján az NPC-k alap animációi meg lesznek oldva, futkosni fognak pozícióktól hajókig.
Mass Effect-ben (főleg a 2-3 részben) azért elég jól megoldották ezt a kérdést. A technológia már elég régen adott ehhez, ami itt problémát jelent, az sokkal inkább a pénz. Nyilván minél élethűbbre akarják csinálni, annál több motion capture verzióra lenne szükség, hogy ne minden karakter ugyanazt csinálja. A karakteranimáció pedig nagyon sok pénz (és profi emberek is kellenének hozzá), ráadásul olyan karakterekkel amit a rebirth-ben hoztak össze, inkább ne is erőltessék...
Nem kell semmi bonyolultra gondolni, Skyrim, Witcher 3, Fallout, mind jól megoldotta, az X4-be ezeknél valami sokkal egyszerűbb is elég lenne, a lényeg, hogy legyen mozgás, ne egy helyben álljanak az emberek, csináljanak valamit. Pl. a mass traffic is nagyon tetszett a Rebirthben egy kis életet vitt az állomások köré. A kikötők nem lesznek nagyok, nem is kell beléjük sok karakter, így minimumra vihető le annak a dolognak a mennyisége, amihez az Egosoftnál nagyon nem értenek. Helyettük a kikötőkben lehetnének robotok, annak a (Rebirthhöz képest) jóval kevesebb embernek/teladinak/paranidnak/splitnek meg igazán nem lenne nagy munka valami értelmes animációkat adni az egy helyben üldögélés/álldogálás helyett. Ha labdába akarnak rúgni 2019-ben és utána, akkor muszáj lesz fejlődniük ilyen téren is. Utoljára szerkesztette: Pares, 2018.08.02. 19:40:51
Személy szerint én problémásnak tartom ezt az "élő" aspektus szimulációját. Szerintem mindannyian olyasmire gondolunk, amit a mai technológiai szinten lehetetlen reprodukálni.
A kérdés viszont, hogy van-e értelme egy olyan játékot teremteni, mely átveszi az élet szépségének, bonyolultságának, és kiszámíthatatlanságának minden szerepét?
Tudom mire gondolsz, amikor azt mondod, hogy ÉLŐ. Eddig, (de különösen a ribörszben) abból tudtad, hogy van értelme mondjuk a termelésnek, hogy az a néhány hajógyár működött. Amolyan antiszociális érzés volt. Most azt ígérték, hogy sokkal dinamikusabb lesz az X4. Amit én úgy olvasok, hogy "minden mindenre" hatással lesz. Hát hajrá! Persze az én (mi) elképzelésem-sünk a dinamikáról eltér az egoétól. De legalább reménykedhetünk! :-)
Rebirth-ben sokat javult a változatosság is, legalább is, az állomásokat tekintve. A dokkok mondjuk egyformák voltak, és számomra a ship design is fapad volt a korábbiakhoz képest. Néhány hajót leszámítva, mindegyik tepsi forma volt. Remélem ezen kicsit javítanak majd.
1. Az lesz. Konkrétan. 2. Szintén. 3. Na az talán nem. Lesz néhány dokk sablon, de azok mind egymás klónjai lesznek. Mondjuk Egosoft sosem az űrállomások változatosságáról volt híres, legalábbis Reunion óta nem. 4. Meglesz.
Mint mondtam, néhány kiszivárogtatott infóból olyasmi derül ki, hogy a csillagrendszereket biome-k fogják megosztani. Azt nem tudni, hogy random generált (mint például Minecraft), vagy előre beállított lesz, de a szerint fognak alakulni egy szektorban az űrállomások, a munkaerő (workforce), és az egyéb véletlenszerűen generált dolgok (teszem azt lockboxok, random ellenségek). Ha előre beállított biomok lesznek, az azért jó, mert ha a bolygók közelében felhúzzák a workforce rátáját, az gyakorlatilag szimulálja a bolygó jelenlétét, még ha hamisan is.
Tehát a bolygók még mindig csak "háttér elemek" maradnak az X4-ben is, ezt az Egosoft világosan elmondta az egyik Q&A videójában.
1. Kis bejárható terület. 2. Maximális funkcionalitás. 3. Változatosság. 4. Látványos háttér, kilátás.
Ez a négy dolog az, amit elvárok az űrállomások kikötőitől, és ugyan ezeket várnám el egy bolygó űrkikötőjétől is. Kb. mint a Mass Effectecben (főleg a 2-3-ban), vagy mint a Freelancerben, csak 2019-hez illő kivitelezésben. Bár én nem bánom, hogy nem lehet leszállni a bolygókra, cserébe jó lenne, ha a bolygó és bolygókörüli pálya közti közlekedés jól meg lenne jelenítve mondjuk rendszeres és látható járatokkal a felszín és az űrállomások között, vagy mint az X3-ban a station announcmentek, stb. A lényeg az immerzió, az én karakterem nem akar leszállni a bolygókra, de látszódjon, hogy létezik ilyen dolog. Ez sokban hozzájárulna egy "élő" univerzumhoz.
Eleve az egész kérdés elméleti volt...nem lesz ilyesmi a játékban, ezt már tudjuk. Nincs is ezzel gond. Aminek én nagyon örülök, hogy legalább az állomásokra már nem úgy kell majd leszállni ahogy az XR-ben kellett (egy ikonra kattintva, mert az rettenetesen illúzióromboló volt), hanem rendes landolással/dokkolással. Legalább is, a videókból és az elmondottakból ez derült ki.
Más: ha gondoljátok összedobhatok egy banner-t photoshoppal a topiknak.
Amúgy egyedül úgy tudom elképzelni a bolygók kivitelezését, hogy szintén hatszögekre lenne felosztva egy bolygó (nem túl sokra, hogy ne legyen bonyolult). Minden kör valakihez tartozna, és minden körnek meg lenne a saját beállított funkciója (város - bányászat - gyár - agrár - katonai). A területeket (köröket) esetleg Battlezone II módjára (nézzetek utána, régi, de nagyon jó játék volt annó) lehetne elfoglalni; ahol elesik egy főbázis, ott te építed újjá az otthonod.
Viszont ez így elméletben mind szép is jó. Csakhogy az X széria mindig is az űrrel foglalkozott, és ez a pár mondat is, amit leírtam, akkora munkát jelentene, hogy egy különálló játékként is helytállna, nemhogy az X4-ben. Továbbá, az sem egészséges egy játék szempontjából, ha keveri a szezont a fazonnal a fejlesztő. Vagy az történik, hogy ahogyan hirtelen mindent rázúdít a játék a játékosra, elmegy az egésztől rögtön a kedve (magas learning curve vagy túl sok a teendő egy adott helyen), vagy az, hogy a játék egy adott szegmensére fog koncentrálni a játékos, míg a másik szegmenst nem kedveli annyira, így negatív élményfoltot hagy benne, továbbá a játék fejlesztői elpazaroltak egy csomó pénzt és energiát egy kihasználatlan feature-re.
Meglátásom szerint viszont tudna működni a bolygóraszállás, csak nem a klasszikus értelemben (vagyis nem ahogy a mostani játékok megvalósítják). Nem is feltétlenül kellene tudnunk leszállni rájuk, elég lenne annyi, hogy a játék gazdaságához hozzátesznek valamit az óriás égitestek. Ezt az X4-ben amúgy úgy-ahogy orvosolják majd, (workforce rendszer) viszont nem az individuális bolygók lesznek rá hatással, hanem a mesterségesen beállított biomok (melyeket valószínűleg feltolnak magasabb rátákra a bolygók közelében). Utoljára szerkesztette: tomonor, 2018.07.31. 02:45:04
Én is elvagyok bolygóra leszállás nélkül, de az általad felsorolt játékoknak nincs sok köze az X-hez, tehát hiába lehet azokban bolygókra leszállni. Unalmas önmagában nem lenne -elvégre csak kitágítaná a lehetőségeket-, de ha amolyan Elite módjára lenne megoldva, tök üres, élettelen és kopár bolygókkal, ahol mindig ugyanaz a 2 féle állomás ismétlődik, annak valóban nem sok értelme lenne.
Szerintem ez pont nem az a játék amibe kellene bolygóraszállás. Legyen rohadt sok hajó, NPC, történet aztán kész. Más szerintem nem kell. Van már egy csomó túlélő játék amiben van bolygóraszállás (NMS, Empyrion, Space Engineers). De egy X-be halál unalom lenne.
Az a probléma meglátásom szerint, hogy a bolygóknak nem lehet funkciója az X univerzumba a jelenleg lefektetett szabályok szerint. Óriás űrkomplexumok vannak kiépítve galaxis szerte, melyek nem csak otthont adnak a fajoknak, hanem konkrét gyárak is egyben. Természetesen a lore szerint a bolygókon is van gazdag élet, viszont játék szempontjából ha belegondol az ember, nem lenne egyszerűen értelme a bolygóknak: ami nyersanyag megtalálható lenne rajtuk irdatlan mennyiségben, az már ott van az űrben. Amit gyártanának rajta, az már ott van orbitális pályán.
És ha maga a bolygó kivitelezése rossz, akkor kapunk egy X-Rebirth-öt, annyi különbséggel, hogy nem az állomások belterére, hanem a bolygók felszínére ununk rá.
Ezzel azért még együtt tudok élni, ha egyébként rendesen összerakják...
Viszont a bolygóra szállás hiánya lassan égető lesz szerintem. Már minden más program tudja a műfajban, még olyan 1 személyes projectekbe is benne van évek óta, mint pl. az Evochron Legacy... Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.07.27. 21:57:28
Nos, olybá tűnik, hogy a nagyobb hajók dokkjából csak teleportálni lehet a hídra, nem lesz összekötő folyosó sajnos. Utoljára szerkesztette: tomonor, 2018.07.27. 16:42:56
Bernd most töltött fel az Ego facebook oldalára pár új képet az új Teladi Ospreyről. M besorolású fregatt lesz ezúttal a volt Teladi korvett. Néhány dolog, ami kiderül a képekből: -A hajóknak megmarad a "hardpoint" rendszere, legalábbis fegyverzet terén, ezen a hajón két oldalsó löveg (turret) lesz, illetve egy elülső rakéta kilövő egység -A hajók, melyek dokkolnak "elzárhatóak" a hajó belterébe, ahol több hajót is képes tárolni (állomások dokkjain is ez a rendszer lesz - ha nem használsz egy hajót, eltűnik a beltérbe egy animáció által) -Az egyik képből kiderül a spacesuit opció, mely a hajókhoz való utazást említi. Lehetséges, hogy csak az oda gyaloglásról van szó, de az is lehet, hogy a hajókhoz az X2-X3 játékokban megszokott módon, űrsétával is el lehet majd érni -Egyelőre még arra tippelek, hogy a nagy hajóknak nincs/nem lesz teljes kialakított belterük, hanem lesz egy dokk, melyen egy ajtó után a hídra teleportálódsz majd, bár ez picit ellentmondása az Egosoft által említett folyamatos (completely seamless) játék-élményrendszernek.
Elnézést kérek, helyesbítenem kell egy korábbi állításomat: NEM kellesz az űrállomásokat X-Rebirth módjára szkennelgetni, hogy információt kaphass belőlük. A technológia bent lesz az új játékban, viszont azt: a, Missziókhoz használod b, Felfedezés gyanánt, hogy unlock-old/felfedezd az űrállomás modult, melyet később építhetsz.
Vagyis elvileg így lesz. Továbbá így nézegetve újra a régi streameket, említették, hogy 2018-ban tervezik kiadni a játékot, early access viszont kétséges.
Mondjuk ez nem baj. Sok funkciója amúgy se volt az állomáson való kóborlásnak.
Elvileg -hiszem, ha látom-, minden állomásnak egyedi belsője lesz és minden hajó bejárható lesz. Ezeket nem tudják átemelni a ribbancsból, de aprólékosan kidolgozni mindezt szerintem időigényes feladat egy nem túl nagy cégnek, ahol nincs 25 grafikus.
Ácsi! Arról volt szó, hogy idén! De miért is ne lehetne? A ribörsz motorja lesz alatta, ami ugye "kész van". Annyi lesz a különbség, hogy nem dájrektikszen fut majd, hanem vulkánon. Persze új gafikák is kellenek, már amihez egyáltalán hozzányúlnak. (Nagyon sok dolgot egyszerűen átemelnek a ribiből. Állomások, vagy csak elemeik. stb) No meg persze kell gyártani bele tartalmat is, ami valószínűleg a legnagyobb kihívás az Alapoknál.
Nem nagy cég az Ego, és sajnos ma két tőkeerős szereplő is "beszállt" a műfajba (Frontier+Roberts). Tulajdonképpen az Ego abból élet sokáig, hogy az Elite-hez hasonló játékok kimentek a divatból, nem mozdultak rá a nagyobb kiadók, így ők kvázi Indie fejlesztőként tök jól megéltek az X szériából, mert annyi rajongója bőven volt a műfajnak, ami egy ekkora céget eltartott. Nem is volt más játékuk, tisztán ebből éltek/élnek. De ma már nehéz dolguk van, mert sokszereplős lett a terület, komolyabb projectekkel és az X4 tervei eléggé grandiózusak. Már csak grafikai szempontból sem tudom, hogyan csinálják meg ennyi idő alatt, annyi emberrel mindazt, amit eddig belengettek.
Szerencséjük viszont, hogy az Elite gyakorlatilag tetszhalott állapotban van, az elmúlt 2 évben igazán jelentős fejlesztés nem jött hozzá, a Star Citizen pedig még fényévekre van a késztől. Vagyis piaci rés most is van, de évekig azért nem lesz nyitva, tehát ki kéne hozzák legkésőbb jövőre az X4-et. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.07.19. 14:41:52
Nos, gyűjtögettem közben néhány érdekes információt a játékról innen-onnan. Tudom, hogy ismétlem magam egy korábbi posztomhoz képest, de így egy fél év után teljesebb a kép.
-A legérdekesebbel kezdem: az utazás módszere. Egosoft felismerte, hogy a játékosoknak nem volt nagy kedvence a Highway rendszer a Rebirth-ből. Nem rakják teljesen félre, viszont nem az lesz a húzóereje az utazásnak. Egy rendszerbe valószínűleg csak egy-két Highway lesz, nem lesznek benne értelmetlen kanyarok, melyektől nehezen lehetett nyomon követni a helyeket. Lesz viszont Travel mode, mely lényegében ugyanaz, mint amelyet Rebirth-ben a nagy hajók használtak Highway helyett: felgyorsul a hajó akár 1000 m/s-os sebességre. Ez SETA-val karöltve egyedibb módja lesz az utazásnak s felfedezésnek, mint nézni, hogy melyik metróállomáson kell kiugrani a takonyszerű alagútból.
-Másik érdekesség, amely az utazást érinti, az a Jumpdrive. Vagyis inkább a hiánya. Elvileg egyáltalán nem lesz benne, ugyanis (és logikusan nézve) cseppet az overpowered kategóriába esett a folytonos használata: bármikor tudtál vele teleportálni egész flottákat egy csettintésre, leküzdve a legtöbb kihívást és kockázati faktort. Ami helyette lesz, az sem egy új-keletű találmány az X játékokban, viszont ezúttal fontosabb szerepet kap: a Transporter Device. Ezúttal elvileg akár rendszereken keresztül is teleportálhatod majd magadat a saját hajóidba. Tehát, ha valami éppen történik az egyik tulajdonoddal és személyesen akarod kivitelezni a probléma megoldását, egyszerűen odateleportálsz. Így taktikailag jobban át kellesz gondolni hova helyezed el hajóid/állomásaid, s a rögtönzött erősítésed is csak idővel fog tudni megérkezni.
-Három ismerős faj lesz, amelyeknek nyoma van az új X univerzumban: Argon, Paranid, Teladi. Csavar benne viszont, hogy a Nagy Sötétség óta majdnem mindegyik rendszer saját kormányt épített ki, így lehet, majd építeni a reputációt sok helyen. A Splitek is bent lesznek, mint gyalogos NPC-k, de nem akkora mértékben, hogy akár saját állomásaik legyenek. Boronok technikailag egyelőre megoldhatatlanok, Xenon/Kha'ak több, mint valószínű, hogy lesz, Terranok elvileg nem tartoznak majd a történethez (kivétel a Player Headquarters misszió), így fölösleges őket berakni.
-A játék folytonos lesz, így ha landolsz, egyszerűen kilépsz a hajódból, és máris az űrállomáson vagy (nincs loading screen vagy telemetria váltás).
-Legalább 40 különböző hajó lesz a játékban. Ez így hirtelen nem tűnik soknak, de ha beleszámítjuk, hogy csak 3 fő faj lesz, és ha ebben a számban nincsenek benne a hajómodellek variánsai, akkor egész korrektnek hangzik.
-A hajók 4 méretbeli osztályba vannak besorolva (S-M-L-XL), továbbá 3 funkcionalitási osztály van meghatározva: Fight (harci), Trader (kereskedlmi), és Miner (bányász) osztályok. Ezeknek a funkcionalitási osztályoknak lesznek alosztályai. Fight-ba lesz például Carrier, Bomber, Dogfighter, Scout. A kereskedelmi hajók most is energia/folyékony/szilárd árucikk típusokra vannak osztva.
-Minden hajónak lesz beltere, a nagy hajókat mi is irányíthatjuk a hídjaikról.
-Kapunk egy új, ezúttal nagyszerű 3 dimenziós térképet, mely képes megjeleníteni a hajóinknak kiadott parancsokat, így egy nagy taktikai előrelépésről beszélünk (picit RTS szaga lesz így).
-Az X Rebirth-ben megszokott drónok, egész pontosan az ROV-k (játékos által irányítható drónok) nem lesznek bent a játékban, helyettük visszatérnek a régi vágású NPC drónok.
-Az X Rebirth-ben megszokott állomás-rendszer viszont marad, tehát minden állomást valamely módon szkennelgetnünk kellesz, hogy teljes képet kapjunk a gyártott árucikkekről.
-Kapunk még egy külön hajó specifikáció GUI-t, melyben például fejleszthetjük a hajóinkat, illetve egy állomás szerkesztő GUI-t, melyben megtervezhetjük az állomásainkat modulról modulra.
-Az állomásépítés telek rendszer alapján fog működni. Először az adott rendszer kormányától kellesz vásárolnunk egy telket, ahová építhetjük majd az állomásainkat. Amennyiben az első lépést kihagyjuk, azt a rendszer kormánya nem egészen fogja tolerálni, s meg is támadhatják majd a tulajdonod. Minél beljebb van a telek a rendszer magjához képest, annál drágább lesz. Viszont ezáltal, ha vállaljuk a kockázatot, a kalóz rendszerekben ingyenes lesz egy telket lefoglalni.
-A játék címe az "alapkövekre" referál, mint például házépítés előtt lerakandó alapra. Ezúttal az X univerzumot építjük újra.
mivel sajat maguk a kiado ceg is, nem hiszem, hogy elkapkodnak a dolgot, es meg egyszer nem engedhetik meg maguknak a csufos bukast.
Egosoft-nál? Optimista vagy! :-) Lesz az 2-3 év is. Addig pedig az "xml szerkesztés" nevű, beépített minijátékkal üthetjük el az időt! Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.07.17. 13:58:47
Az a jó! Akkor egy évig reménykedhetünk, hogy megcsinálják rendesen. Közben meg küzdhetünk, hogy valamennyire működésre bírjuk. (Fortélyok, csalafintaságok, trükkök, tippek, stb.) Ha egyből jó lenne, "unalmas" lenne! :-)