Next Wednesday, December 13th around 20:00 CET (EU), 19:00 GMT (UK), 14:00 EST, 11:00 PST, we will go live on Twitch with an update on the development of X4: Foundations.
hát full hd-nál 29"-nál "állt meg a tudomány".:) technikailag bármekkora panelt le lehet gyártani, még a recézésen is tök egyszerűen lehet javítani (nem négyzet alakú hanem kerekített/kerek/ovális pixelek mint a led falaknál). amivel viszont probléma van az a színek összeolvasztása. az ember egy tökéletlen szerkezet, hülye módon még mindig analóg módon látunk, és pl. a lila vagy magenta színeket már nem annak látjuk hanem félig pirosnak és félig kéknek a közepén lilának. ez már nem csak ronda, hanem rettentően egészségtelen is. jelenleg nincs olyan technológia amivel ezt javítani lehet a v alakú elrendezésen kívül (de az meg alkalmatlan számítógépes kép megjelenítésére). sajnos az oled paneleknél mivel azok sokkal kontrasztosabbak ez még inkább érződik. hülyeség volt annak idején dobni az analóg típusú megjelenítéseket. úgyhogy csak egyetlen dolgot tehetnek a gyártók. a mérettel együtt növelik a felbontást, megtartva a már működő pixelméreteket.
Hát ez az! 27"-nél "megállt a tudomány". A nép 99.99999999 százalékának megfelel így, de én az vagyok, aki kiesett ebből a halmazból. Távol vagyok a monitortól. Minden honlapba bele kell nagyítanom, hogy el tudjam olvasni. Tudom. Üljek közelebb... Ez egy kreált probléma. Én kreáltam. Majd meg is oldom valahogy.
29" és afelett mindenképpen le kell csekkolni, hogy tv vagy monitor-e az adott panel. a monitorok egy pixelének rgb pontjai egymást mellet helyezkednek el, míg a tv-k rgb pontjai "v" alakban. éppen ezért a tv panel monitorként való használata 27" felett már elég erősen torzított lesz, főleg 2d-s módban ha szöveget kell megjeleníteni. a munkahelyemen volt a tárgyalóban egy 55"-os tv monitornak, de használhatatlan volt, így ki kellett cserélni egy ugyanolyan méretű monitorra. full hd a felbontása, közelről sem torz de ahhoz, hogy átlátható legyen a képernyő és ne kelljen állandóan a fejet forgatni amitől egy idő után beszédül az ember, tartani kell legalább 1.3 méter távolságot. közvetlen monitornak szerintem nem jobb a 29" feletti, tökmindegy milyen felbontáson. itt sem a pixelekkel van gond, hanem az átláthatósággal. amikor programozok sem jó ha nem látom át a képernyőt és állandóan pozícionálni kell a fejemet. Utoljára szerkesztette: nibron, 2017.12.03. 14:34:16
Natívban igen, de így már világos és köszönöm a tanácsot! Natív FHD esetén nekem a "27col az a maximum, ami még nem pixeles abból a távolságból ahonnan nézem a monitort, tehát panel méretben feljebb nem mennék már ekkora felbontással. Tulajdonképpen nem is lenne rá szükség, mert nem a monitorokkal van a gond, hanem a fejlesztőkkel akik sokszor még ma sem támogatják a GUI scale-t. Számos programban olyan szépen be lehet ezt állítani, és akkor a kép is tűéles marad és olvasható is lesz minden.
Mármint akkor mosódik el, ha nem natívban használod. Így értetted? A 4K azért jött a képbe, mert ha FHD-ban 1920X1080-ban használjuk, akkor pontosan lenegyedeljük. Tehát négy pixel fog alkotni egyet. Nincs maszatolás. A philips amit linkeltem meg szimplán csak FHD ez párosítva a 36 hüvelykkel, még nagyobb pixeleket eredményez elmosódás nélkül. Az már más kérdés, hogy így meg esetleg recés lesz a grafika, de akinek "nagyításra" van szüksége, annak ez a sokadlagos szempont. Nem okoskodni akartam, hanem ötletet adni. Ugyanebben a cipőben járok, csak legfeljebb pár lépéssel lemaradva tőled.
Az a gond, hogy a panelméret növekedésével, általában annak natív felbontása is nő, ekkora méretben már nem ritka a 4k. Vagyis arányaiban sajnos ugyanott lennék. Ha pedig visszaveszem a felbontást, akkor elmosódnak az élek, sokkal rosszabb lesz a minőség. Jelenleg 32-es WQHD felbontású monitorom van, és mindent skáláznom kell felfelé, mert nem látom a betűket rendesen. Mondjuk nem 100-as a szemem, de ez a legtöbb esetben nem okoz gondot,mert fel lehet nagyítani a betűket. Rebirth-ben azt nem értem, hogy miért nem használtak egységes betűméreteket a dialógusoknál is, mert hely az bőven lenne, és a nagyobb paneleken tökéletesen olvasható minden. Ebből a szempontból az Elite jól van megcsinálva, mindenhol tökéletesen olvasható minden. Remélem X4-ben már nem lesznek ilyen 6pt-s fontok. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.12.01. 15:46:57
Minap olvastam egy 36"-os monitorról, talán a prohardveren Neked is ebben kéne gondolkodnod. Nekem felvették, hogy vegyek 32"-es 4K monitort és használjam FHD-ben. (Micsoda biznisz!) De hát akinek rohamosan romlik a szeme...
Örök kedvenc marad! Én a múlt hétvégén telepítettem ismét, nem bírtam ki. Elite-t unom, SC még nincs, X4 még nincs, X Rebirth-öt nem tudom olvasni az apró betűk miatt, úgyhogy kínomban elkezdtem újra az X3-mat (szét modolva). Ezt a "Litcube's Universe-t" még csak egyszer próbáltam, de csak éppen belenéztem. Futok vele egy nagyobb kört, hátha...
Szerintem nem lenne jó ötlet, mert teljesen más játékokról beszélünk, hiába azonos széria. A Rebirth-nek nagyjából semmi köze az X3 szériához, az X4 pedig várhatóan egyfajta keverék lesz, jobb ez így külön.
Melyik kifejezést nem értetted? A pótkocsis kiegészítőt, vagy a beállítócsavart?
Ezt most találtam a csőben, egy fan szemszögéből a nyári X CON (németül van, a csőfordító iszonyat). Talán van benne újdonság, az biztos szegény Bernd nagyon megőszült, az elején látszik az Egosoft bázis, hát én nagyobbnak képzeltem el. Egy mini fejlesztő csapat biztos elfér szűkösen.
Nem enged rákeresni a topicra, mert minimum 3 karakternek kell lenni a névnek.
"X4: FOUNDATIONS, the long awaited sequel in the successful X series brings our most sophisticated universe SIMULATION ever. Manage an empire or EXPLORE space in first person. Fly every ship, TRADE and FIGHT to BUILD your empire with modular station construction and THINK"
Szóval a játék neve: TADAAAAM X4: Foundations Létrehoztam egy másik topicot ilyedtemben, mert ezt nem találtam meg. Kéretik ezt átnevezni ha lehetséges.... vagy maradhat rejtett is :D
Ráadásul azt mondja, hogy az engine amit használnak, teljes multithreading supporttal rendelkezik (+Vulcan Api), vagyis a sokmagos konfigok végre nem csak dísznek lesznek jók. Kíváncsi leszek mit mutat majd a gyakorlatban a HP z620-on (16mag/32szál)
Részleteket látva, olyan érzésem az X 3, és a Rebirth irányítást egybeolvasztották, de még úgy is sok minden fog változni. Az építésnél is látszanak a rég elfelejtett technikák (pl. modul forgatás, egyből a Reunion jutott eszembe). Utoljára szerkesztette: dimre, 2017.09.30. 03:58:32
Még végig se néztem, de ezzel az építkezéssel már most megvettek!
Ami viszont aggaszt kissé: "Nincs ugróhajtómű, ÉS NEM IS LESZ!!!" (Azért várjuk ki a végét! A Borzon se volt...) A Teleportálás rész kissé ködös egyelőre. Most akkor a világ másik végére is teleportálhatok? (meg kéne már tanulni rendesen ángélusul!)
Első ránézésre (csak belepörgettem) egy tartalmasabb videó az építkezésről
Nekem a split, paranid, terran hajók jönnek be. Ha ezek meglesznek akkor nagy bajom nem lesz.
Engem is zavart valami a videón látható paranidokkal, mintha túl humanoidok lennének. Azért is voltam kíváncsi a Rebirth-re, hogy ott hogyan fogják megoldani a fajokat, ám be kellett érnem az argon-split-teladiakkal, akiket ugye nem volt nehéz kivitelezni. De úgy néz ki, csalódni fogok e tekintetben itt.
De akkor már jönne az ötlet, hogy én szeretnék a Boron fajjal kezdeni. És nem, mint ember, hanem, mint boron. Mert ugye az X részek egyik sajátossága a több kezdési mód is. Persze, ha kimarad, de kapok egy frankó játékot, akkor nem fogok csalódni ;)
A videóban látszik, hogy a Paranidok visszatérnek, ám valamivel kisebbnek tűnnek, mint a lore szerint. Amúgy ha nagyon akarnák a Boronokat meg tudnák oldani, elég lenne csak rádiós kommunikáció szintjén, ahogy a korábbi részekben. Egyébként a Boron hajók pont azért ekkorák, mert gyárilag dupla fedélzetesek. Van ugye az alap vízzel teli fedélzet a natív boronoknak és egy normál atmoszférás a többi faj számára. A játékban nyilván csak itt lehetne mozogni, pofon egyszerű lenne megoldani. Egyébként a boronok a speckó vizes szkafandereikkel tök jól tudnak bárhol mozogni. Szomorú leszek, ha kimaradnak.
Az Elite-tel az a legnagyobb bajom, hogy a történések angol nyelvű fórumokon vannak és senki nem fordítja magyarra. Lehetne érdekes a dolog, de így, annyira nem. Ott volt pl. a Potter-es sztori, amiről hallottam valamit, de nem sokat, most itt vannak az idegenek, de azért a pár animációért még a mai napig nem mentem el a rendszerekbe. Amúgy ott is a célt kell megtalálni. És mivel alapvetően online a játék, így a birodalom építés sokadmagunkkal kivitelezhető csak. Azért van pár rendszer, amit kérésre neveztek el, mint Bigle Point vagy ott van Colonia, ami 20 ezer fényévre van a bubitól és szintén játékosok kérték. De van aki rendszer foglalásban segít valamelyik szuperhatalomnak és így az uralom is változik. Szóval annyira nem unalmas, csak nem tudja az ember kiélni úgy a birtoklási és hódítási vágyát, mint a Reunion-ban. Nekem a Rebirth már nagyon nem jött be, nem lehetett másik hajót vezetni. Legfőbbképp. A millió állomás lerakása meg nem volt elég csábító. Az X4-et így már várom. És tényleg nem lesz baj, ha nem lesz MMO. Sőt, ennyi MMO mellett néha jó egy kis saját magunk önfeledt kikapcsolódása úgy, hogy biztos nem szól bele más játékos.
Csak annyiból hasonlítom, mert műfajon belül tulajdonképpen nincs több játék, amivel akárcsak bármilyen szinten is összevethető lenne. Részleteiben mindegyik más, Elite-ből nekem nagyon hiányzik a birodalomépítés és a saját flották létrehozásának lehetősége. Tulajdonképpen csak repkedek és grindelek egy jobb hajóért, esetleg repuért, és ennyi. A küldetések kimerülnek egy excel táblázatban, ez még az X3 után is édeskevés. SC-t meg nem tudjuk milyen lesz, de nyilván lélnygesen grandiózusabb, már csak a tervek alapján és a két stáb/rendelkezésre álló fejlesztési összeg közötti kölünbség okán is. Az X4 töltheti be azt az űrt, amit számomra az X3 óta egyetlen játék sem adott meg. Tudtommal az X4 nem lesz MMO, amit én a magam részéről kifejezetten nem bánok... Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.09.15. 12:10:12
X4-ben lesz multi vagy még inkább online (mmo) mód? Ha nem akkor SC hasonlítás felesleges, mondjuk sztem amúgy is, X szériának nem igazán van ellenfele. Utoljára szerkesztette: Torzonborz, 2017.09.15. 11:39:02
SC-t szerintem az X8-is be fogja előzni.. Kíváncsi leszek rá hogy sikerül. Az ELIT teljesen más játék. Nem rosszabb de teljesen más. Nekem a Rebirthből hiányzott hogy változtassam a hajómat. Más típus, stb. A többi hibát leszámítva..
Az Ego fórumot olvasgatva tanultak -legalább is remélem-, a Rebirth-el kapcsolatos hibákból. De a kommentek is beszédesek. Van pl. egy poll, amiben arról lehet szavazni, hogy előrendelnéd-e a játékot. Csak meg kell nézni az igenek/nemek arányát, és a hozzájuk fűzött kommenteket. Elég jól kivehető, hogy az emberek többségét csak egyszer lehet átvágni a palánkon. Valószínűleg nem túlzok ha azt mondom, konkrétan az Ego léte függ attól, milyen lesz az X4. Ezért én bízom benne, hogy nem követik el ugyanazokat a hibákat. Eddig úgy tűnik, más utat járnak és eddig ez tetszik. Persze még nagyon messze vagyunk, a lényeg a játékon lesz.
Valójában az Elite nem ellenfél, ez mára világosan kiderült. Marad az SC, amit viszont beelőzhetnek a megjelenéssel..
X3-ban a kedvenc fajom volt a Boron. A hajók voltak a favorit, de mikor az XTM-ben először láttam meg Kingdom's End-ben a Boron shipyard-ot, azzal a zenével együtt percekig nem tértem magamhoz a gyönyörtől.
Valljátok be, hogy gerjedtetek egyik-másik ellenkező (vagy épp azonos) neműre. Nekem speciel a járműveik tetszettek!
Ők betennék, csak a faj sajátosságai miatt egyelőre nem látják át a technikai megvalósítás mikéntjét. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.09.14. 00:13:04
Hajókat is modulosan lehet majd upolni, de kétlem, hogy ez hajó design-t jelent majd. Bar azt írjak, hogy a felszerelt modulok vizuálisan is láthatok lesznek, ez inkabb csak arra vonatkozik szvsz, hogy pl. látod majd a turret towert amit felpakoltal (előtte meg nem). Boronok nem lesznek, az FPS mod miatt (nem lehet megoldani, hogy mittomen "úszva" közlekedjenek.
Abban reménykedem, hogy a régi, Rebirthből kimaradt fajok is visszatérnek, netán újak is csatlakoznak és egy részletesebb capship tervezésnek/építésnek is roppant tudnék örülni, ha már állomásokat lehet modulonként felhúzni.
Ez az új modulos rendszerű építés izgalmasan hangzik. Remélem nem lesz limitálva a modulok száma, és akkor hatalmas komplexeket lehet majd építeni, dizájnolni.
Röviden: Nem. Hosszabban: Annyit tudunk, mint te, amint megnézed az 53-54. hozzászólásban kapcsolt mozgóképtartalmakat! Értem is, meg nem is az autópályával kapcsolatos hisztériát, de a megfelelő módosítás telepítésével, tudomást sem kellett szerezni róluk! VAGYÉPPEN, módosítás sem kellett hozzá, hiszen gyárilag lehetett a borzhoz ugróhajtóművet barkácsolni!
Érdekelne hogy ami a Rebirth ben volt autópálya meg hasonló hülyeség remélhetőleg ki marad belőle ugye ? Szektorok egészben lesznek remélhetőleg nem úgy mint a rebrithben ?
Nincs rá mod, mert hardcoded...De egyébként is megoldhatatlan, mert még ha a betűtípust sikerülne is meghekkelni nagyobb méretűre, a skálázhatatlan GUI miatt a grafika nem skálázódik vele együtt, vagyis lelógnának össze-vissza. Azért bosszantó, mert a menükkel nincs gond, azok kb. Elite méretű fontokkal operálnak, de a dialógusok annyira aprók, hogy nagyobb felontáson egyszerűen olvashatatlanok (pl. alul a "karika" körül).
"Most azonban mindent felcsavartak a készítők: igyekeztek sokkal dinamikusabbá tenni az univerzumot azáltal, hogy alaposan feltuningolták a mesterséges intelligenciát, ami így hatékonyabban menedzseli majd a flottáit, hódít meg új területeket, és kezdi el beépíteni azokat."
Ez így valóban elhangzott, mert olyan "eddmegleves" "finomfőzelék" szaga van!?!?!? "alaposan feltuningolták a mesterséges intelligenciát" -részt minden rosszindulat nélkül törölném is a mondatból. Persze nem tudhatom, meg álmodozni is jó, de azért maradjunk a talaj közelében!
És a játékok esetén a látószöged is szélesedig a monitor széllességéhez? Az érdekelne a leginkább, hogy pl. Elite-ben látod e így a két oldalsó panelt. Ha meg elfordítod a "fejed", akkor is látsz előre is, meg az adott panelt. Bár a specifikáció szerint nem szélesebb a felbontás, mint a 27"-osomnak viszont a magassága kisebb, 1080 vs 1440.
Nem tudom mekkora kijelződ volt előtte, én két éve vettem hasonló monitort (mióta megvan a legbecsesebb kincsem), engem nem zavar, hogy a szöveg kisebbnek látszik. Bár szerintem ez egy érzéki csalódás a kijelző nagysága miatt, nem lehet összehasonlítani pl. egy 24"-al, ekkora felületet bámulni maga a gyönyör. Első ránézésre csalóka volt a monitor fizikai mérete, kicsinek éreztem, főleg magasságra, de amikor bekapcsoltam csak néztem ki a fejemből, a 21:9 méretarányt pár óra alatt megszoktam, a tv-t azóta elfelejtettem.
A modulos megoldás teljesen elfogadható lenne. Arról is szó volt a prezin, hogy a hajóra felpakolt cuccok fizikailag is látszanak majd.
Rebirth-ön alapul ez tisztán látszik, a grafikát még nem érdemes nézni, ez még alfa sincsen. Így első blikkre a rendes textúrák legalább fele hiányzik még. A Rebirth kiadásakor tudták, hogy át fogják verni az embereket, ez már abból látszott, hogy még a megjelenés előtt 2 héttel is ugyanazt a 30sec-es trailert lehetett csak látni, amit korábban. Itt most úgy tűnik, tanultak ebből, mert amit mutattak az még messze nincs készen, mégis rengeteg az infó, és -legalább is az én- várakozásaimhoz képest meglepően sokat mutattak a játékból. De az bizots, hogy nem lesz 100-as kiadáskor.
Megjegyzem, rendkívüli módon félek attól, hogy a GUI-t megint nem csinálják meg skálázhatóra. Valamelyik nap kedvem támadt Rebirth-özni, de rá kellett jönnöm, hogy az új monitorommal (34-es, UWQHD felbontással) ez már lehetetlen. A dialógusok olyan aprók, hogy konkrétan lehetetlen elolvasni. És nem állítható...
Valószínűnek tartom 90%-ban egyformák lesznek belül, ugyanolyan modulokból csak az elrendezés más. Sablonokból nem olyan nagy meló megcsinálni, max. az eltérő hajótestekhez kell igazítani, finomítani, de egy nagy batár eléggé tágas belül, sok minden belefér(hetne). XR-hez van a "Capital Ship Bridge" mod, gondolom ezt bemásolják az X4-be Egosan módosítva. Én a Xenon hajókat várom, mi ujjat találhatnak ki, I-cukát és K-t nehéz lesz überelni, mindkettő masszív építmény, hatékony fegyverzettel, ráadásul nagyon mutatósak is. Többször nézve a bemutató videó egyes részeit, ez egy XR 5.0 verzió, jó, lesz biztos sok újdonság, főleg hajók terén, de az egész egy újra textúrázott, skinezett univerzum lesz, mindezek ellenére tetszetős, és várós a dolog, csak ne legyenek nagy bakik mint elődjénél a megjelenéskor. (Szóval, tényleg kapjunk már egy kész játékot, ne egy alfa verziót, amit éveken át kell foltozni, inkább a tartalom bővítésére feküdjenek rá, ne a javításra.) Utoljára szerkesztette: dimre, 2017.08.29. 14:54:23
Jó kis út lehetett, 16óra marha sok, én lehet eret is vágnék.
A Skunkról jut eszembe, hogy ha jól értem, a repülhető hajók bejárhatók lesznek belül? Nehéz elhinnem, hogy ennyi hajót megcsinálnak ilyen részeltesen. Még akkor is, ha ez nyilván a vadászokra és a kisebb hajókra nem vonatkozik. Tetszik a modulos állomásépítés...
Én Mombasa-ból (Kenya) jöttem haza Isztambulba, az egy 7 órás út volt (átszállással együtt 16 és fél óra Budapestig), de csak azért akartam hogy leszálljon már, mert én nem tudok sza*ni a repülőn, olyan kicsi a budi és ráadásul a sok dagadt turista telezabált hassal ott tolong, hogy ő is hadd menjen már. A repülőn valóban el tudod magad foglalni, legközelebb viszek laptopot és X-ezni fogok, most csak az Airplane-t néztem. A Skunk-on is volt klotyó, de nem tudtuk használni... Utoljára szerkesztette: kisiku, 2017.08.29. 12:25:57
Jól néz ki a tréler. Ahogy látom, megtartják a hatalmas állomásokat, TC-ben sem tetszettek annyira, Rebirth-ben a modulos rendszerrel kész labirintusok voltak a számomra. Remélem leszállni majd csak 1 helyre kell és nem lesz 5 bár, meg 3 gazdasági részleg, ahol külön meg kell keresni az emberkéket. A highway-ek mellett remélem több kaput kapunk, azok jobban tetszettek. A kék highway-t ki is vehetnék esetleg és a helyére a kapukat. A VR támogatást meg nem is kéne erőltetniük. Jelenleg nagy a keletje, de szerintem arra a sorsa fog jutni, mint a 3D TV. A hétvégén volt alkalmam kipróbálni a Vive-t a Fallout4-el, a 10 perc kevés volt, rohadt jó volt, de a grafika akkor sem volt olyan éles és tiszta, mint egy monitoron. És egész a határig állítottam az eszközt, amennyire lehetett. Arról nem is beszélve, hogy mikor levettem, legelső dolgom volt letörölni az arcomról az izzadságot, pedig nem volt olyan meleg a helységben, mint most a szobámban. Inkább veszek még 2 monitort vagy egy SimPit kivetítő rendszert, ha látom működni. Hasonlót láttam, bár nem tudom, hogy fekete volt e a vászon, viszont a színeket nem adta úgy vissza, mint a monitor. Fakó volt egy kicsit. És 3 projektor dolgozott. Azért kipróbálni jó volt azt is.
A repülőn csak utas vagy, nincs feladat...Én sem bírom a transzatlanti utakat, de még Mallorcáig is szenvedtem, pedig az csak 3,5 óra...FSX-ben, X-Plane-ben simán végigülöm ezeket az utakat.
X meg más világ. Ha azzal játszom, megáll az idő. Érdekes, az Elite nincs rám ilyen hatással sajnos, pedig már abban is 1000+ órám van, de annak 70%-ka unalom.
Megnéztem én is az announcement trailer-t...remélem nem csak valami beetetés...basszus, várnom kéne a nősüléssel.Jó, úgysem lesz egyszerű idehozni édesemet, csak addig jelenjen meg az X4. Vagy ideje elkezdenem őt puhítani, szokjon hozzá ahhoz is, hogy tudok 12 órát egyhuzamban ülni a gép előtt és játszani. Érdekes, a repülőutam hozzá több, mint 10 óra volt és alig vártam, hogy leszálljunk már. De X-ezéssel simán elmegy fél nap egy szempillantás alatt!
Pedig lesznek benne gazdagon! Ha csak az zavar, hogy villódzik, meg színes, arra van módosítás "Better higway visuals" . De azon nem segít, hogy nem te mozgatod a képet. Én sem szeretem nézni a jücsübön, ahogy mások játszanak! Ha előrehaladott állapotban unnál rá az autópályázásra, akkor ajánlanám valamelyik Borzhoz való ugró módosítást, de rögtön az elején betenni....?!?!?!
Csak highway ne legyen. XRebirthöt is amiatt hagytam félbe 1 órá játék után. Egyszerűen hányingerem volt tőle. Pont az úr szabadságát cseszi szét az egész.
Úgy látom végre sikerül elérniük, amire 2005 óta vágytam.
Szerencsére a mod támogatási stratégiájuk nem változik, így (ha jó lesz a játék), biztos, hogy tonnányi mod lesz majd elérhető. Kézi dokkolásban igazad van, de X3-ban is az volt a jó, hogy ha akartál komótosan és szimulátorosan rárepülhettél a karra (vagy be a dokkba), ha meg siettél, akkor vagy autodock+SETA, vagy voltak erre jó kis modok, amikkel leszállás nélkül is lehetett trédelni meg mindenfélét intézni a távolból.
XR-ben viszont nagyon gáz volt ez az ikonos móka és -számomra- illúzióromboló is. Főleg, mivel semmi más lehetőség nem volt.
Valami beszéltek arról is, hogy az NPC-k az adott területen, az adott körülményekhez képest fognak építkezni (pl. gyárakat). Erren kíváncsi leszek. A map is jónak tűnik, legalábbis így "messziről". Viszont bolygóra leszállásról nem emlékszem, hogy szó lett volna, erről lehet, még mindig le kell mondanunk az X-ek esetében.
Egy ideig biztos elleszek nélküle. Attól sem félek, hogy megtalálom az utódját. Egy darabig szórakoztat, hogy bizonyos helyzetekből el kell menekülni, vagy épp el kell kerülni, mert különben kampec. Aztán eljön az az idő amikor másra koncentrálok, más célokért küzdök, akkor nem szeretem, ha nyaggatnak. Ahogy bejöttek a fegyvermódosító lelemények, elkezdtem saját igényeimnek megfelelően "átixemelezni" a fegyvertárat. Így lett a Borzból Thor kalapácsa! Némi trükközéssel egy Irénkét is szétkapok vele. Nem bölcs dolog ennyire belenyúlni, de így hozta a sors.
Építkezést úgy néz ki teljesen átreformálták. Szó volt valami tervrajzokról amit "szkenneléssel lehet helyettesíteni" (?) De valaminek ezen felül lassítania - akadályoznia kell, mert különben "uncsi" lesz.
A "robotpilótáktól" szerintem sokat ne várj! Kötve hiszem, hogy sokkal intelligensebbek lesznek a mostani a kapitányoknál! Nagy újítás ebben sincs, hisz ez volt az X3-ban is, csak épp nem voltak megszemélyesítve!
Kézi dokkolással kapcsolatban is vannak aggályaim. Jópofa, egy ideig... Biztos lesz rá mód, (ahogy eddig is volt) hogy akit zavar, az mellőzze.
És a textúrák. Abban csak reménykedtem, hogy nem lesznek ilyen "letisztultak" a felszínek!
Van még egy nagy reménységem az X4-el kapcsolatban... A Ribörszhöz van módosítás, ami megnöveli a látótávolságot. Igen ám, de így szerencsétlen 7970 szinte folyamatosan 100%-on jár, ami némely zónában 19-24 fps-t jelent. Bízom a Vulkánban...!
Mit sajnálsz azon az amorf, ronda, büdös, rozsdakupacon ? A videóban rövid ideig feltűnt egy "Aranka" hátsójú hajó, remélem nem csak hasonlóság, és áthozzák az XR-ből, a legszexisebb hajó. Az npc pilot (autopilot) amit Bernd büszkén magyarázott, tényleg olyan jó lesz, ahogy mondta, és szófogadóan követi parancsokat, legfőképp a kavicsokat kikerüli. Az építkezésről csak menüt mutattak, a bővíthetőség nagyságára kíváncsi leszek, a repülő téglát meg remélem elfelejtették. A régebbi részekben jó is volt minden gyárat összekapcsolni, nem kellett repkedni a nyersanyagokkal, a futószalag megoldotta. Kinéztem egy üres szektort, és lassan felhúztam az all-in one gigagyárat.
Hát szerintem, ha most prezentáltak akkor jövő év vége felé (novemberben szokásuk), karácsony előtt piacra dobják, mindezt a bemutatóra alapozom, ha két évvel későbbre tervezik akkor ráértek volna jövőre mutogatni. Teljesen abban a hitben voltam, hogy ők is kinn vannak a Gamescom-on, de nem, saját kis bázisukon rendeztek nyílt napot. Szakítottak volna a kiadójukkal a Deep Silverrel ? Semmi logo, szöveg, és a DS oldaláról is eltűnt minden Egos cucc, nem mintha hiányoznának. Ha hűek szokásaikhoz, két - három havonta löknek majd egy trailert az újdonságokról.
A Rebirth nyilvánvalóan úgy készült, hogy a jövőbeli X-eket rá építhessék, és ez ebből a videóból is látszik. Ami jó, mert a Rebirthben rengeteg potenciál van.
"Olybá tűnik, mintha az X4 az X3 és a ribörsz szerelemgyereke lenne"
Igen, én is így látom egyértelműen. Érezhetően Rebirth-re épül, kiegészítve azokkal a funkciókkal melyeket anno vártunk (vagyis amit az X szériától megszoktunk). Végre megint lehet normálisan landolni! Még nagyon alpha, látszik a textúrákon és azok hiányán. Ez még minimum 1év, de inkább 2, mire készen lesz szerintem. A bolygók generálása érdekes lesz, úgy tűnik ebben a formában sokkal változatosabb látványban lesz részünk, mint az Elite-ben. De még nézem tovább, lemaradtam munka miatt...
Egyelőre csak ez a highway-es utazás nem tetszik...XR-ben sem tudtam megszokni. Kifejezetten idegesít.
Persze. Lehet ebből még 18 vége 19 eleje, de mozgásban van! Lesznek új grafikai elemek, járműtől a gyárig. Minden amit ezen felül kapok, az extra! Nekem jó lesz. Sajnálom a Borzot. Már megszoktam, hogy isten lehetek benne!