Én majdnem hozzászóltam! Csak amikor az ember eljutott a képességekhez és jutalmakhoz, akkor azt mondtam, hogy: Na! Ez nem az én játékom! És nem is néztem tovább a beszámolót.
Tehát 2018-ban megjelenik, 2019 végére játszható lesz:) Egosoft naptár:) Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2018.01.23. 17:57:21
Jobbra számíthatunk, mert az egosoft játékokból mindig az elsők a hibásak (X-BtF, X3 Reunion, X Rebirth). A folytatásoknak már mindig jobb a kezdeti helyzetük.
Namost, az X4 új motort kap az XR-höz képest, de a programkód nagyját szerintem másolják.
Remélem ezt nem adják ki örli ekszesszben, mert ma jelenik meg a szábnótika (annyira jó fonetikusan!), én meg már 4 éve játszom a fost belőle, most hogy megjelenik, már rég meguntam és nem is kell.Beletoltam abba is 800 órát, úgy hogy én csak hibás és félkész dolgokat láttam, tomboltam, jelentettem, ötleteket adtam és segítettem. Úgyhogy maradjunk annál, hogy csak fejlesszék, nem akarom látni és kipróbálni sem. Legyen az öröm, a "váóó" érzés egyszeri, illetve készüljünk rá. Az EA játékok vásárlásával csak támogatni akarom a fejlesztőket, de jó ez így, ne is lássam, csak ha kész!
Hogy miért írom ezt ide?Mert nem lehet még az X4-ről beszélni...
Én is vettem meg pár EA-t de nem játszok velük, majd ha kész van. Minek szivassam magam félkész vackokkal, megunom mire lekészül.
Félkészből (EA) nekem nagyon kevés van és csak egyet nyüstöltem sokat. 800 órám benne van nekem is. Voltak jó pillanatai, amikor egész jól játszható volt, de sajnos elértük a játék korlátjait és emiatt a multi sem az igazi, bár néha-néha azért belevágunk pár hónapra kíváncsiságból, hogy a heti frissítések mit javítottak, de általában mit rontottak.
Az X4-et már én is nagyon várom. Elővételben tuti megveszem. Ha mégis kiadnák EA-ban (bár nem hiszem), akkor is becsúszna a könyvtárba.
Én a Rebirth után megfogadtam, hogy elővételben soha többet semmit nem veszek meg -azt még így vettem-. Gyakorlatilag ez az egy játék érdekel már csak, ennek ellenére megvárom az első beszámolókat. A digitális terjesztésében éppen az a jó, hogy tkp. nincs értelme az elővételnek, mert nem tud elfogyni mint a fizikai termék. inkább várok még 2 napot, ha nehéz is lesz.
Na jó, kicsit korai volt a kijelentésem. Az elővétel előnye az extrák, amikhez az ember jut, ezzel spórolva egy kicsit a későbbiekben.
A Rebirth esetén nagyon nagy szerencsém volt, mert míg steam-en tartotta az árát, addig egy otthoni játékkal foglalkozó áruháztól megvettem 3000 Ft-ért a dobozost, poszterrel. De ehhez kellett a hatalmas nagy megjelenés utáni bukás. Szerencsére lábra állt.
Akkor ti csináltátok jól, én annyira vártam, hogy még az utólag már egyértelműen gyanús jelekre sem figyeltem, és berendeltem elővételben. Mire észbe kaptam hogy mit vettem, már bőven túl voltam a 2órás refund határon. :) 2 évre rá már változott a véleményem, de mivel idővel a szemem részben megadta magát, már így sem tudtam igazán kiélvezni a játékot az apró betűk miatt, de ez már az én egyéni szocproblémám. Részben most is ezért várok ki, mert ha maradnak a 6pt-s fontok, akkor nem tudom mit fogok csinálni...bízom benne, hogy haladnak a korral skálázhatóság tekintetében is.
Egy 4K-s optimalizáció kihagyása elég nagy badarság lenne tőlük. Reméljük a legjobbakat. Azt jó előjelnek tartom, hogy steam-en már ott van, így nem a konzolosokat célozzák meg elsősorban. Talán kapunk egy normális menü és hud kezelést. Ami remélhetőleg nem fog hasonlítani az SC-re. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2018.01.25. 21:45:14
Én anno a 2. részével jártam úgy, hogy megrendeltem németországból, mert itthon még nem lehetett kapni. Akkoriban még nem voltunk "júniósok", nekem meg nem vót' visa kártyám, így manuális banki átutalással rendeltem meg. Eltelt kb 2 hónap, és sehol semmi.Írtam az Ego-nak utánanéztek, és küldtek egy másikat, majd egyszer csak jön a fasza magyar postától/vámhivataltól egy levél, hogy vámolás alatt (!) van egy darab videokazetta (!!) a részemre, majd' két hónapja. Szóval megjött, csak a prosztó hazai logisztika/stb elfelejtett szólni, az Ego meg elküldte még egyszer, érdekes mód, azt már nem vámolták el. Így kétszer is megvan nekem az X2 The threat...
A "régi szép idők". :-) De legalább egy kiváló -akkoriban- játékból volt 2db-od. :-)
OFF Én egy amerikai kocsit hoztam be 92-ben, ami miatt a határon kis híján letartóztattak (nem volt vele semmi gond, csak a vámos szerint kizárt, hogy annyiért vettem amennyiről a számla szólt, pedig de...csak szerencsétlenek életükben nem hallottak még árverésről). Aztán fél évet állt a garázsban, mert nem tudtam levizsgáztatni. :-D (pedig nem is piros volt az index hanem sárga, de nem volt benne az un. "E" betű a lámpatestben, így szerintük nem volt szabványos). Más megoldás nem lévén, jó magyar szokás szerint, uram-bátyám elven sikerült csak forgalomba helyeztetni, kapcsolatok révén. Nagyon gáz. Na mindegy. ON
milyen régi szép idők? a vámhatóság most sem szól és hallottak már árverésről. nekem el is árverezték egyszer a cuccomat, mert nem értesítettek, én meg azt hittem elsüllyedt a hajó. úgy kell rendelni, hogy olyan szállító/posta hozza aki értesít.
egyébként nagyon kíváncsi vagyok rá, meg egy jó új x-el nagyon jó lenne már játszani de az biztos, hogy nem rendelem be előre, és nagyon jól tudom miért.xD
Ezért használtam idézőjelet! ;-) Árverés: Arról nem hallottak, hogy az USA-ban fillérekért lehet venni autókat árverésen. Ezért kérdőjelezték meg a számlát. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.01.26. 17:29:04
elsőre értettem.:) amúgy nem is kell csodálkozni, mert még az eu-ról sem hallottak. nekünk rendszeresen felbontják az elektronikai csomagjainkat ami az eu-ból jön. aztán azzal, hogy összefogdosnak mindent, általában tönkre is vágják. az már alap, hogy a jön a csomag rajta 2cm-es piros betűkkel meg rajzzal, hogy tilos röntgenbe rakni, na mit gondolsz mi az első dolguk? na most ezek elég sokba kerülnek, és nem lehet őket perelni. legalábbis érdemlegesen nem. és ez az eu-n belül ahol nem is kellene foglalkozniuk vele, ha regisztrált cégektől jön a cucc.
Hm, épp akartam kérdezni, hogy "gát eni nyúz ábáut dö káming eksz fór" ? Ööö, magyarán: van valami új hír? Nagy a csend, ez jelentheti azt, hogy ezerrel dolgoznak az új részen vagy...de ebbe bele sem merek gondolni!
Én újrakezdtem az X3AP-t, persze szét modolva. Nincs semmi más játék még mindig, ami képes hozni ezt az élményt. Elite-t végleg kipucoltam a gépről, SC még évekig nem jön. X4-ig marad az X3.
OFF: Az tegye fel a kezét, (Viku! Te már lendítheted is) Aki váltott már zöldről piros VGA-ra, vagy fordítva! Most az tartsa is fent aki látott különbséget a két kártya képe között. Természetesen olyan különbségekre gondoltam ami nem a sebesség-teljesítmény javulás okán keletkezett. A héten áttértem a zöld oldalra és mintha nem ugyanazt látnám. Sajnos nem tudom megfogalmazni, hogy mi más. Ezért rángattalak bele benneteket.
Egyetértünk.Nem tudom mi az, amiben más az Nvidia, de valahogy tök máshogyan néz ki a játék nvidia-n és Ati-n. Pedig ugyanazok a beállítások. Valahogy Nvidia-val "élesebb a kép". Nem vagyok grafikus, ezért nem tudom, hogy ez melyik beállításra vonatkozik, de biztos megvan a neve. Ma már én sem tudom tesztelni, mert a munkahelyi és az otthoni gépem is nvidia-s.
p.s: ja elfelejtettem, hogy én a ribörsz-ről beszélek :D nehogy azt higgyétek, hogy nekem már meg van a fándésönsz :) Utoljára szerkesztette: kisiku, 2018.04.23. 15:11:43
Nnnna! Repkedtem néhány órát és nem tudom megmondani, hogy mitől más a kép. Talán a fényekkel bánik másképp a két gyártó terméke, de hogy ettől jobb lenne, azt nem merném kijelenteni. Részemről téma lezárva.
Jöhetne már valami hírecske az Alapról, már csak azért is, mert ősszel gépet frissítek. Kellene egy kis megerősítés, hogy jobban viseljem lelkileg az anyagi vonzatát... :-)
Naponta nézem az Ego honlapot, yt csatornát és egyebeket, de sehol semmi új hír.
Valójában, csak szuggggeráció volt részemről az Egó felé, mert nálam is naprakészek az információk!
Nagyon várom a játékot, nincs jelenleg semmi, amivel helyettesíteni tudom az X-et. Elite-t végleg letöröltem és nem is kerül vissza addig, amíg komolynak nevezhető tartalom nem kerül bele, az SC nagyon ígéretes, de még messze van a késztől. Nincs tehát alternatíva.
Addig létezik Egosoft, amíg valaki, akinek sokkal több embere és erőforrása van, rá nem jön, hogy mekkora potenciál van egy ilyen játékban. Valószínűleg soha nem fog megvalósulni, de azért álmodozhatok róla... Gondoljatok bele egy olyan játékba, ami ötvözi az X-et egy történetközpontú RPG-vel (mint egy Mass Effect), amiben mindent meg lehet csinálni, amit az X-ben, de az opcionális fő történet, a küldetések és a karakterek (+ minden, amiben ezzel kapcsolatban az X-ek gyengék) A++ szinten vannak. Kb. mint egy Skyrim az űrben, csak a lóvásráláson túl saját céh alapításának lehetőségével, vár építéssel, komplex gazdasággal... Ráadásul az űr nem olyan, mint egy ország vagy földrész, aminek határai vannak, folyamatosan lehetne bővíteni új rendszerekkel is...
Ezt akarja az Elite meg az SC is.. csak nagyot akarnak harapni.. ez főleg az SC re igaz.. néha a kevesebb több. Egy űrszim játékban nem feltétlen kell szerintem fps..
Mondjuk erre az X4nek meg lenne minden esélye, csak képtelenek egy épkézláb történetet írni hozzá. Pedig nem kéne nagy valamire gondolni, kéne 4-5 szimpi szereplő egy főgenya aztán mehetne a háború, dráma, haddelhad ármány és csábítás.
Csak sajnos mindig olyan gagyi lesz a főszáll. Az Xrebirth is akkor ért véget mikor kezdett érdekes lenni...
Nekem is pont ez az álmom, de soha nem fog megvalósulni...Még csak kísérletet sem látok rá évtizedek óta. Vagy ilyen Elite szerű üres és unalmas lehúzás van, vagy esetleg elmennek masszív multiplayer irányba, ahol rá van erőltetve a játékosra a közösségi "élmény", amitből én mondjuk köszönöm, nem kérek. Minden második cég survival játékot fejleszt, úgy tűnik, ebben van üzlet. Pedig az NMS a bukása ellenére azt azért megmutatta, hogy pl. a felfedezés irányti vágyra és a SciFi vonalra elképesztő igény van, ahogy az általad említett Mass Effect is fergeteges eladásokat tudott felmutatni. Mégsem lép senki, ami érthetetlen.
SC nagyon jónak tűnik, de még messze van a késztől és sajnos az is MMO lesz (az SP része pedig egy sztori alapú lineárisabb valami, nem sokban fog hasonlítani az X-re).
Bethesda játékáról nem tudni szinte semmit, de mivel alapvetően a Fallout "univerzumban" játszódik majd a hírek szerint, ez inkább egy scifi-sebb Fallout/Skyrim keverék lesz, ami nagyon jó is lehet, de ennek még annyi köze sem lesz majd az X-hez elvileg.
Annyit tudni rola, hogy teljesen onallo IP lesz, scifi kornyezetben, openworld stilusban, koze nem lesz a Fallouthoz vagy TES-hez. Arra tippel sok ember (nyilvan a hangsuly a tippen van), hogy hatha ezuttal elmozdulnak az egy vilagu "roghoz kotott" stilustol es lesz belole egy nyitott galaxissal rendelkezo elite/x/sc/freelancer/wc/barmi jatek. Mar csak a neve miatt is. Mast, az elso mondatot leszamitva nem tudunk rola.
Nem lenne rossz, főleg, ha olyan szinten lenne szétmodolható, mint mondjuk a skyrim. De én attól tartok, hogy az open space stílus a Bethesdától olyan messze áll, mint Makó-Jeruzsálemtől. Bár ki tudja, reméljük a legjobbakat. Elvileg még idén megjelenik.
Hat, erre mondtak ok, oke, oke, de nem akarnak "a" TES es FO sracok lenni, ki akarnak probalni valami ujat. Hatha egy urben jatszodo openworld jatek lesz az, eddig minden pletyka (ami nem theorycraft) egyre inkabb megerositi ezt. Egy honap mulva E3, hatha...
X sorozat, SC, Elite Beyond, NMS update, siman johetne hozzajuk barmi, olyan keves van beloluk :) (bar en mar annak is orulnek, ha a regi Origin fele WC sorozatot es spinoffjait kiadnak remastered verzioban)
A képernyőmentések véglegesnek tűnnek. De majd biztos elmondják 20.-án!
Nem is tudtam, hogy Amigára is fejlesztettek. Ilyen régi cég az Ego? :-)
X4: Egy pöttyet nekem még túl "színes" a játék, ez már a Rebirth-nél se jött be. Lego érzést kelt. De ez legyen a legnagyobb baj vele...Érdeklődéssel várom a 20-át.
Anélkül, hogy fogadatlan prókátort játszanék, Viku nem úgy nyomja, ahogy mi: Ha van két-három órája, akkor leül, hanem leül, és szökőévenként feláll pisilni... Legalábbis az eddigi teljesítményéből én így számoltam! Az meg nem a hosszú békés kapcsolat receptje, még húsz év házasság után sem!
Ideje felnőni...és változni. Eleinte a magányt rejtettem el a játékban, de annak vége. Igen, ez tipikusan nagyon jó magányosság ellen, még akkor is, ha az űrben is egyedül vagyunk.
Ez sem hülyeség...meglátjuk, egyelőre jusson túl a schengeni fa*ágon, mert illegálisan lehet jönni,és még hátba is veregetik az embert, de legálisan rohadt nehéz.Aztán ha nem megy, megyek ismét a szavannákra, aztán majd addig maradok, amíg megesznek az oroszlánok
Ú emberek, olyan játékot találtam :D Kb ugyanez mint az X, csak van egy procedurálisan generált galaxis, tele millió frakcióval + saját hajókat lehet tervezni. Lehet flottád, gyárad.... Avorion a neve.Annyi h early acces.
Az a jó! Akkor egy évig reménykedhetünk, hogy megcsinálják rendesen. Közben meg küzdhetünk, hogy valamennyire működésre bírjuk. (Fortélyok, csalafintaságok, trükkök, tippek, stb.) Ha egyből jó lenne, "unalmas" lenne! :-)
Egosoft-nál? Optimista vagy! :-) Lesz az 2-3 év is. Addig pedig az "xml szerkesztés" nevű, beépített minijátékkal üthetjük el az időt! Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.07.17. 13:58:47
mivel sajat maguk a kiado ceg is, nem hiszem, hogy elkapkodnak a dolgot, es meg egyszer nem engedhetik meg maguknak a csufos bukast.
Nos, gyűjtögettem közben néhány érdekes információt a játékról innen-onnan. Tudom, hogy ismétlem magam egy korábbi posztomhoz képest, de így egy fél év után teljesebb a kép.
-A legérdekesebbel kezdem: az utazás módszere. Egosoft felismerte, hogy a játékosoknak nem volt nagy kedvence a Highway rendszer a Rebirth-ből. Nem rakják teljesen félre, viszont nem az lesz a húzóereje az utazásnak. Egy rendszerbe valószínűleg csak egy-két Highway lesz, nem lesznek benne értelmetlen kanyarok, melyektől nehezen lehetett nyomon követni a helyeket. Lesz viszont Travel mode, mely lényegében ugyanaz, mint amelyet Rebirth-ben a nagy hajók használtak Highway helyett: felgyorsul a hajó akár 1000 m/s-os sebességre. Ez SETA-val karöltve egyedibb módja lesz az utazásnak s felfedezésnek, mint nézni, hogy melyik metróállomáson kell kiugrani a takonyszerű alagútból.
-Másik érdekesség, amely az utazást érinti, az a Jumpdrive. Vagyis inkább a hiánya. Elvileg egyáltalán nem lesz benne, ugyanis (és logikusan nézve) cseppet az overpowered kategóriába esett a folytonos használata: bármikor tudtál vele teleportálni egész flottákat egy csettintésre, leküzdve a legtöbb kihívást és kockázati faktort. Ami helyette lesz, az sem egy új-keletű találmány az X játékokban, viszont ezúttal fontosabb szerepet kap: a Transporter Device. Ezúttal elvileg akár rendszereken keresztül is teleportálhatod majd magadat a saját hajóidba. Tehát, ha valami éppen történik az egyik tulajdonoddal és személyesen akarod kivitelezni a probléma megoldását, egyszerűen odateleportálsz. Így taktikailag jobban át kellesz gondolni hova helyezed el hajóid/állomásaid, s a rögtönzött erősítésed is csak idővel fog tudni megérkezni.
-Három ismerős faj lesz, amelyeknek nyoma van az új X univerzumban: Argon, Paranid, Teladi. Csavar benne viszont, hogy a Nagy Sötétség óta majdnem mindegyik rendszer saját kormányt épített ki, így lehet, majd építeni a reputációt sok helyen. A Splitek is bent lesznek, mint gyalogos NPC-k, de nem akkora mértékben, hogy akár saját állomásaik legyenek. Boronok technikailag egyelőre megoldhatatlanok, Xenon/Kha'ak több, mint valószínű, hogy lesz, Terranok elvileg nem tartoznak majd a történethez (kivétel a Player Headquarters misszió), így fölösleges őket berakni.
-A játék folytonos lesz, így ha landolsz, egyszerűen kilépsz a hajódból, és máris az űrállomáson vagy (nincs loading screen vagy telemetria váltás).
-Legalább 40 különböző hajó lesz a játékban. Ez így hirtelen nem tűnik soknak, de ha beleszámítjuk, hogy csak 3 fő faj lesz, és ha ebben a számban nincsenek benne a hajómodellek variánsai, akkor egész korrektnek hangzik.
-A hajók 4 méretbeli osztályba vannak besorolva (S-M-L-XL), továbbá 3 funkcionalitási osztály van meghatározva: Fight (harci), Trader (kereskedlmi), és Miner (bányász) osztályok. Ezeknek a funkcionalitási osztályoknak lesznek alosztályai. Fight-ba lesz például Carrier, Bomber, Dogfighter, Scout. A kereskedelmi hajók most is energia/folyékony/szilárd árucikk típusokra vannak osztva.
-Minden hajónak lesz beltere, a nagy hajókat mi is irányíthatjuk a hídjaikról.
-Kapunk egy új, ezúttal nagyszerű 3 dimenziós térképet, mely képes megjeleníteni a hajóinknak kiadott parancsokat, így egy nagy taktikai előrelépésről beszélünk (picit RTS szaga lesz így).
-Az X Rebirth-ben megszokott drónok, egész pontosan az ROV-k (játékos által irányítható drónok) nem lesznek bent a játékban, helyettük visszatérnek a régi vágású NPC drónok.
-Az X Rebirth-ben megszokott állomás-rendszer viszont marad, tehát minden állomást valamely módon szkennelgetnünk kellesz, hogy teljes képet kapjunk a gyártott árucikkekről.
-Kapunk még egy külön hajó specifikáció GUI-t, melyben például fejleszthetjük a hajóinkat, illetve egy állomás szerkesztő GUI-t, melyben megtervezhetjük az állomásainkat modulról modulra.
-Az állomásépítés telek rendszer alapján fog működni. Először az adott rendszer kormányától kellesz vásárolnunk egy telket, ahová építhetjük majd az állomásainkat. Amennyiben az első lépést kihagyjuk, azt a rendszer kormánya nem egészen fogja tolerálni, s meg is támadhatják majd a tulajdonod. Minél beljebb van a telek a rendszer magjához képest, annál drágább lesz. Viszont ezáltal, ha vállaljuk a kockázatot, a kalóz rendszerekben ingyenes lesz egy telket lefoglalni.
-A játék címe az "alapkövekre" referál, mint például házépítés előtt lerakandó alapra. Ezúttal az X univerzumot építjük újra.
Nem nagy cég az Ego, és sajnos ma két tőkeerős szereplő is "beszállt" a műfajba (Frontier+Roberts). Tulajdonképpen az Ego abból élet sokáig, hogy az Elite-hez hasonló játékok kimentek a divatból, nem mozdultak rá a nagyobb kiadók, így ők kvázi Indie fejlesztőként tök jól megéltek az X szériából, mert annyi rajongója bőven volt a műfajnak, ami egy ekkora céget eltartott. Nem is volt más játékuk, tisztán ebből éltek/élnek. De ma már nehéz dolguk van, mert sokszereplős lett a terület, komolyabb projectekkel és az X4 tervei eléggé grandiózusak. Már csak grafikai szempontból sem tudom, hogyan csinálják meg ennyi idő alatt, annyi emberrel mindazt, amit eddig belengettek.
Szerencséjük viszont, hogy az Elite gyakorlatilag tetszhalott állapotban van, az elmúlt 2 évben igazán jelentős fejlesztés nem jött hozzá, a Star Citizen pedig még fényévekre van a késztől. Vagyis piaci rés most is van, de évekig azért nem lesz nyitva, tehát ki kéne hozzák legkésőbb jövőre az X4-et. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.07.19. 14:41:52
Ácsi! Arról volt szó, hogy idén! De miért is ne lehetne? A ribörsz motorja lesz alatta, ami ugye "kész van". Annyi lesz a különbség, hogy nem dájrektikszen fut majd, hanem vulkánon. Persze új gafikák is kellenek, már amihez egyáltalán hozzányúlnak. (Nagyon sok dolgot egyszerűen átemelnek a ribiből. Állomások, vagy csak elemeik. stb) No meg persze kell gyártani bele tartalmat is, ami valószínűleg a legnagyobb kihívás az Alapoknál.
Elvileg -hiszem, ha látom-, minden állomásnak egyedi belsője lesz és minden hajó bejárható lesz. Ezeket nem tudják átemelni a ribbancsból, de aprólékosan kidolgozni mindezt szerintem időigényes feladat egy nem túl nagy cégnek, ahol nincs 25 grafikus.
Elnézést kérek, helyesbítenem kell egy korábbi állításomat: NEM kellesz az űrállomásokat X-Rebirth módjára szkennelgetni, hogy információt kaphass belőlük. A technológia bent lesz az új játékban, viszont azt: a, Missziókhoz használod b, Felfedezés gyanánt, hogy unlock-old/felfedezd az űrállomás modult, melyet később építhetsz.
Vagyis elvileg így lesz. Továbbá így nézegetve újra a régi streameket, említették, hogy 2018-ban tervezik kiadni a játékot, early access viszont kétséges.
Bernd most töltött fel az Ego facebook oldalára pár új képet az új Teladi Ospreyről. M besorolású fregatt lesz ezúttal a volt Teladi korvett. Néhány dolog, ami kiderül a képekből: -A hajóknak megmarad a "hardpoint" rendszere, legalábbis fegyverzet terén, ezen a hajón két oldalsó löveg (turret) lesz, illetve egy elülső rakéta kilövő egység -A hajók, melyek dokkolnak "elzárhatóak" a hajó belterébe, ahol több hajót is képes tárolni (állomások dokkjain is ez a rendszer lesz - ha nem használsz egy hajót, eltűnik a beltérbe egy animáció által) -Az egyik képből kiderül a spacesuit opció, mely a hajókhoz való utazást említi. Lehetséges, hogy csak az oda gyaloglásról van szó, de az is lehet, hogy a hajókhoz az X2-X3 játékokban megszokott módon, űrsétával is el lehet majd érni -Egyelőre még arra tippelek, hogy a nagy hajóknak nincs/nem lesz teljes kialakított belterük, hanem lesz egy dokk, melyen egy ajtó után a hídra teleportálódsz majd, bár ez picit ellentmondása az Egosoft által említett folyamatos (completely seamless) játék-élményrendszernek.
Nos, olybá tűnik, hogy a nagyobb hajók dokkjából csak teleportálni lehet a hídra, nem lesz összekötő folyosó sajnos. Utoljára szerkesztette: tomonor, 2018.07.27. 16:42:56
Ezzel azért még együtt tudok élni, ha egyébként rendesen összerakják...
Viszont a bolygóra szállás hiánya lassan égető lesz szerintem. Már minden más program tudja a műfajban, még olyan 1 személyes projectekbe is benne van évek óta, mint pl. az Evochron Legacy... Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.07.27. 21:57:28
Az a probléma meglátásom szerint, hogy a bolygóknak nem lehet funkciója az X univerzumba a jelenleg lefektetett szabályok szerint. Óriás űrkomplexumok vannak kiépítve galaxis szerte, melyek nem csak otthont adnak a fajoknak, hanem konkrét gyárak is egyben. Természetesen a lore szerint a bolygókon is van gazdag élet, viszont játék szempontjából ha belegondol az ember, nem lenne egyszerűen értelme a bolygóknak: ami nyersanyag megtalálható lenne rajtuk irdatlan mennyiségben, az már ott van az űrben. Amit gyártanának rajta, az már ott van orbitális pályán.
És ha maga a bolygó kivitelezése rossz, akkor kapunk egy X-Rebirth-öt, annyi különbséggel, hogy nem az állomások belterére, hanem a bolygók felszínére ununk rá.
Szerintem ez pont nem az a játék amibe kellene bolygóraszállás. Legyen rohadt sok hajó, NPC, történet aztán kész. Más szerintem nem kell. Van már egy csomó túlélő játék amiben van bolygóraszállás (NMS, Empyrion, Space Engineers). De egy X-be halál unalom lenne.
Én is elvagyok bolygóra leszállás nélkül, de az általad felsorolt játékoknak nincs sok köze az X-hez, tehát hiába lehet azokban bolygókra leszállni. Unalmas önmagában nem lenne -elvégre csak kitágítaná a lehetőségeket-, de ha amolyan Elite módjára lenne megoldva, tök üres, élettelen és kopár bolygókkal, ahol mindig ugyanaz a 2 féle állomás ismétlődik, annak valóban nem sok értelme lenne.
Amúgy egyedül úgy tudom elképzelni a bolygók kivitelezését, hogy szintén hatszögekre lenne felosztva egy bolygó (nem túl sokra, hogy ne legyen bonyolult). Minden kör valakihez tartozna, és minden körnek meg lenne a saját beállított funkciója (város - bányászat - gyár - agrár - katonai). A területeket (köröket) esetleg Battlezone II módjára (nézzetek utána, régi, de nagyon jó játék volt annó) lehetne elfoglalni; ahol elesik egy főbázis, ott te építed újjá az otthonod.
Viszont ez így elméletben mind szép is jó. Csakhogy az X széria mindig is az űrrel foglalkozott, és ez a pár mondat is, amit leírtam, akkora munkát jelentene, hogy egy különálló játékként is helytállna, nemhogy az X4-ben. Továbbá, az sem egészséges egy játék szempontjából, ha keveri a szezont a fazonnal a fejlesztő. Vagy az történik, hogy ahogyan hirtelen mindent rázúdít a játék a játékosra, elmegy az egésztől rögtön a kedve (magas learning curve vagy túl sok a teendő egy adott helyen), vagy az, hogy a játék egy adott szegmensére fog koncentrálni a játékos, míg a másik szegmenst nem kedveli annyira, így negatív élményfoltot hagy benne, továbbá a játék fejlesztői elpazaroltak egy csomó pénzt és energiát egy kihasználatlan feature-re.
Meglátásom szerint viszont tudna működni a bolygóraszállás, csak nem a klasszikus értelemben (vagyis nem ahogy a mostani játékok megvalósítják). Nem is feltétlenül kellene tudnunk leszállni rájuk, elég lenne annyi, hogy a játék gazdaságához hozzátesznek valamit az óriás égitestek. Ezt az X4-ben amúgy úgy-ahogy orvosolják majd, (workforce rendszer) viszont nem az individuális bolygók lesznek rá hatással, hanem a mesterségesen beállított biomok (melyeket valószínűleg feltolnak magasabb rátákra a bolygók közelében). Utoljára szerkesztette: tomonor, 2018.07.31. 02:45:04
Más: ha gondoljátok összedobhatok egy banner-t photoshoppal a topiknak.
Eleve az egész kérdés elméleti volt...nem lesz ilyesmi a játékban, ezt már tudjuk. Nincs is ezzel gond. Aminek én nagyon örülök, hogy legalább az állomásokra már nem úgy kell majd leszállni ahogy az XR-ben kellett (egy ikonra kattintva, mert az rettenetesen illúzióromboló volt), hanem rendes landolással/dokkolással. Legalább is, a videókból és az elmondottakból ez derült ki.