1. Kis bejárható terület. 2. Maximális funkcionalitás. 3. Változatosság. 4. Látványos háttér, kilátás.
Ez a négy dolog az, amit elvárok az űrállomások kikötőitől, és ugyan ezeket várnám el egy bolygó űrkikötőjétől is. Kb. mint a Mass Effectecben (főleg a 2-3-ban), vagy mint a Freelancerben, csak 2019-hez illő kivitelezésben. Bár én nem bánom, hogy nem lehet leszállni a bolygókra, cserébe jó lenne, ha a bolygó és bolygókörüli pálya közti közlekedés jól meg lenne jelenítve mondjuk rendszeres és látható járatokkal a felszín és az űrállomások között, vagy mint az X3-ban a station announcmentek, stb. A lényeg az immerzió, az én karakterem nem akar leszállni a bolygókra, de látszódjon, hogy létezik ilyen dolog. Ez sokban hozzájárulna egy "élő" univerzumhoz.
1. Az lesz. Konkrétan. 2. Szintén. 3. Na az talán nem. Lesz néhány dokk sablon, de azok mind egymás klónjai lesznek. Mondjuk Egosoft sosem az űrállomások változatosságáról volt híres, legalábbis Reunion óta nem. 4. Meglesz.
Mint mondtam, néhány kiszivárogtatott infóból olyasmi derül ki, hogy a csillagrendszereket biome-k fogják megosztani. Azt nem tudni, hogy random generált (mint például Minecraft), vagy előre beállított lesz, de a szerint fognak alakulni egy szektorban az űrállomások, a munkaerő (workforce), és az egyéb véletlenszerűen generált dolgok (teszem azt lockboxok, random ellenségek). Ha előre beállított biomok lesznek, az azért jó, mert ha a bolygók közelében felhúzzák a workforce rátáját, az gyakorlatilag szimulálja a bolygó jelenlétét, még ha hamisan is.
Tehát a bolygók még mindig csak "háttér elemek" maradnak az X4-ben is, ezt az Egosoft világosan elmondta az egyik Q&A videójában.
Rebirth-ben sokat javult a változatosság is, legalább is, az állomásokat tekintve. A dokkok mondjuk egyformák voltak, és számomra a ship design is fapad volt a korábbiakhoz képest. Néhány hajót leszámítva, mindegyik tepsi forma volt. Remélem ezen kicsit javítanak majd.
Tudom mire gondolsz, amikor azt mondod, hogy ÉLŐ. Eddig, (de különösen a ribörszben) abból tudtad, hogy van értelme mondjuk a termelésnek, hogy az a néhány hajógyár működött. Amolyan antiszociális érzés volt. Most azt ígérték, hogy sokkal dinamikusabb lesz az X4. Amit én úgy olvasok, hogy "minden mindenre" hatással lesz. Hát hajrá! Persze az én (mi) elképzelésem-sünk a dinamikáról eltér az egoétól. De legalább reménykedhetünk! :-)
Személy szerint én problémásnak tartom ezt az "élő" aspektus szimulációját. Szerintem mindannyian olyasmire gondolunk, amit a mai technológiai szinten lehetetlen reprodukálni.
A kérdés viszont, hogy van-e értelme egy olyan játékot teremteni, mely átveszi az élet szépségének, bonyolultságának, és kiszámíthatatlanságának minden szerepét?
Nem kell semmi bonyolultra gondolni, Skyrim, Witcher 3, Fallout, mind jól megoldotta, az X4-be ezeknél valami sokkal egyszerűbb is elég lenne, a lényeg, hogy legyen mozgás, ne egy helyben álljanak az emberek, csináljanak valamit. Pl. a mass traffic is nagyon tetszett a Rebirthben egy kis életet vitt az állomások köré. A kikötők nem lesznek nagyok, nem is kell beléjük sok karakter, így minimumra vihető le annak a dolognak a mennyisége, amihez az Egosoftnál nagyon nem értenek. Helyettük a kikötőkben lehetnének robotok, annak a (Rebirthhöz képest) jóval kevesebb embernek/teladinak/paranidnak/splitnek meg igazán nem lenne nagy munka valami értelmes animációkat adni az egy helyben üldögélés/álldogálás helyett. Ha labdába akarnak rúgni 2019-ben és utána, akkor muszáj lesz fejlődniük ilyen téren is. Utoljára szerkesztette: Pares, 2018.08.02. 19:40:51
Mass Effect-ben (főleg a 2-3 részben) azért elég jól megoldották ezt a kérdést. A technológia már elég régen adott ehhez, ami itt problémát jelent, az sokkal inkább a pénz. Nyilván minél élethűbbre akarják csinálni, annál több motion capture verzióra lenne szükség, hogy ne minden karakter ugyanazt csinálja. A karakteranimáció pedig nagyon sok pénz (és profi emberek is kellenének hozzá), ráadásul olyan karakterekkel amit a rebirth-ben hoztak össze, inkább ne is erőltessék...
Igazából Egosoft pont a szülinapi stream során mondta, hogy animációkkal mindig is hadilábon voltak. Ugyebár ezt az X2-re értették, de még a Rebirthön is látszik, hogy van mit fejlődni. Ezek szerint a budgét nem akarják "elverni" animációkra, mert nem az a játék fő szempontja.
Viszont az FPS mód is érthető részükről, mert mostanában az a mód meglöki az eladásokat ezeknél az űrjátékoknál. A gond ott kezdődik, hogy ha valami feature-t beraksz egy játékba, attól elvárja a vásárló, hogy megfelelő lesz.
Mindenesetre az X4-es videók alapján az NPC-k alap animációi meg lesznek oldva, futkosni fognak pozícióktól hajókig.
Fú, de rég jártam itt! Azóta kicsit a magánéletemmel voltam elfoglalva, asszem idén is lesz egy szép utam Kelet-Afrikába, de most egy kicsit hosszabb időre. No, nézzük, mi a helyzet. Ahogy látom, szép, de a grafikára, látványra eddig sem volt panaszunk. Nekem igazándiból már semmire nem volt panaszom a játékkal kapcsolatban. Atyaisten...mi a tökömet csináljak?Megvan! Megy ez majd a magánélet mellett is :) egészen addig, amíg gyermekekkel nem bővítem eme hazát.Mert "sajnos" benne vagyok már a korban...
Kezdtem már azt hinni, a németek teljesen degeneráltakká váltak, azzal, hogy öngyilkosságot követnek el, azaz leteszik Germanisztán alapköveit. Meg hogy a napokban bevezették a harmadik nemet is.Legalább értelmet nyert a "das" a "der és a die" mellett. Ezt a német csapatot ki kéne menteni abból az iszonyatból, ami ott van, mert nekünk kellenek ezek a játékok.Németország elrohadhat, de az Egosoft az kell!
Azt nem ígérem, hogy ezzel is 3000 órát lenyomok, de sokat fogok.
A videó tényleg nagyon jó lett. Bár meglepően kevés volt a belső nézetes rész, pedig az is nagyon érdekelt volna több hajónál is.
Ma már, ha nem tudod eldönteni, hogy lányt vagy fiút láttál, akkor nyugodtan mond, hogy "es" :D Amúgy tényleg nehéz eldönteni sokszor. Rossz fele haladunk, de lehet, hogy nem véletlen homo sapiens és nem hetero sapiens...
Közel vannak a Svájci határhoz, majd átköltöznek, a semleges vidékre. Látva a videót, lelki szemeimmel előre látom, hogy q... sokat fogok legózni a gyárakkal. Viszont a nagyobb(acska) hajó robbanási effektjén még dolgozhatnának egy kicsit, nem tudom milyen kategóriájú a besorolása, de a Rebirth-ben sokkal látványosabb egy nagy batár pusztulása, ha túl közel voltál a borzocska is megsínylette.
és igazán nagy hajót nem igazán láttunk,engem az érdekelne,bár ez a romboló féleség sem volt rossz,főleg amikor nyílt a hangárajtó és kiköpött 3 vadászt(drónt? ) :)
a grafikávak eddig sem volt gond,a bugokkal annál inkább :D
Én a "lövedékek" becsapódásába akartam belekötni, de aztán rájöttem, hogy az legyen a legnagyobb bajom!!!!
Szerintem a Rebirth-ben horribilis volt a robbanás effekt minősége. A legjobb talán eddig az X3TC-jé volt, de ott is csak azért tűnt megfelelőnek, mert elvakított a robbanás mindent.
A nagy hajó ami felrobbant egy Argon Colossus volt amúgy, XL-es besorolású.
Szép az kétségtelen, és ahogy nézem, kicsit visszavettek a színes szagos giccsparádéból is ami a Rebirth-ben volt. A modulos építkezés zseniális! De azért óvatos duhaj vagyok, az XR-nél is leesett az állam a videok láttán, aztán meg ugye....
Ööö, ez a játék C64-en elindul? Hány darab floppy kell? Vagy Datasette magnón is megy? Ha megy Action Replay Mk VII-es cartridge-el, akkor adjátok már meg légyszi az "örökélet" poke-okat is!
Nekem már a X:R-ben is tetszett az, hogy a valósághűbb, "sci-fi"-sebb kinézet felé mentek (az előző X-ekben néhány hajónak kifejezetten nevetséges dizájnja volt, pl.: Discoverer vagy Eclipse, pfej), az, hogy ezt a trended tovább viszik, nekem nagyon tetszik.
Én inkább a változatosságra céloztam. X:R-ben is nagyon egykaptafa volt a hajó design, tulajdonképpen egy lapos tepsi volt a 80%-kuk. Bár most kiesnek pl. a Boronok, akiknek az emberekétől gyökeresen eltérő építésű és kinézetű hajóik voltak, de azért maradt még pár faj, akik nem emberek. Viszont a hajó design egyelőre úgy néz ki, mintha mindet ember tervezte volna, ami szerintem nem reális. Ez nem egy komoly probléma, de olyan kevés az infó, hogy az érdemi részekről még nem igazán lehet beszélgetni, csak ami a trailerek alapján első látásra lejön.
Én egyelőre még mindig ott tartok,hogy a behemoth egy xxl hajó létére kicsinek tűnik...
XXL nincs, csak XL. Több, mint valószínű, hogy XL-es méretű hajó, bár lehet, hogy sima L-es kategória, és vannak nagyobbak.
De az is megeshet, hogy rosszul értelmeztem a videókat, és amiket látunk, azok a Cerberus/Minotaur hajók. Utoljára szerkesztette: tomonor, 2018.08.27. 00:02:47
Én is akartam kérdezni, hogy esetleg valaki látott, hallott valamit a megjelenési dátumról a Gamescom alatt, a gőzben még mindig csak 2018 az elérhetőség. (Nem szabad sürgetni őket, még a végén elrontják )
Ízlés dolga, nekem pont az argon vadászok és az azokhoz hasonló, mindenféle dudorral meg szárnyakkal megáldott dizájnok tetszettek legkevésbé, míg a Terran, ATF, Split hajók a legjobban, mint a Tokyo, Osaka, Tyr, Tiger, Raptor, Dragon, Vidar, Cutlass, és az ezekhez hasonlók...
Csak theóriák vannak, mert még semmi konkrétum nincs ahhoz képest, hogy 2018-at ígérik megjelenési dátumnak úgy, hogy még esetleges Early Access-es open bétáról is beszéltek stream alatt. Szerintem még maga Egosoft se tudja, hogy hogy lesz, főleg így, hogy nincs kiadójuk (Deep Silver), így teljesen saját magukra van bízva, hogy mikor jelenik meg.
Én személy szerint úgy gondolom, hogy 2018-ban csak Early Access lesz, az is november-december körül.
Pedig az Argon hajók voltak a legrészletesebben kidolgozva, rendes, humánus beütéssel. Az ATF hajók szépek voltak, de ha jobban figyelted őket alacsonyabb poligonszámmal voltak megáldva, mint bármely más hajó, némelyiken a textúra is el volt mosva, a USC hajók pedig mintha egyenesen az Apple gyártósorairól jöttek volna ki - lélektelenül. A split hajókat a Rebirthben jól jellemezték: "Némi köpet és a hitt tartja össze őket", talán azért se voltak számomra favoritok.
De talán tényleg az volt a legnagyobb gond X3TC-től kezdve, hogy annyira sok hajókat tuszkoltak a játékba, hogy még ha választottál is magadnak egy kedvencet, még mindig ott volt belőle legalább 4 (Raider - Sentinel - Vanguard) variáns. A bőség zavara rendesen beütött. Utoljára szerkesztette: tomonor, 2018.08.27. 13:09:43
Az, lehet, hogy részletesebb textúráik voltak, de kinézetileg nem nyertek meg. Mondom, kinek a pap, kinek a paplan, nekem a "sci-fi"-sebb, funkcionálisabb kinézetű hajók jönnek be, és szerintem az argon hajók többsége nem volt az. A Rebirth meg szerencsémre pont az általam kedvelt dizájn felé váltott, és úgy néz ki, ez marad az X4-ben is.
Én azért arra titkon számítok, hogy ha már több faj van a játékban, akkor nem mindnek "emberszerű" hajó designt adnak, mert az viszont nem reális. A sci-fi filmekkel is az a bajom, hogy még a karakterek is szinte mindig humanoidok, egy fej, két kéz, két láb, maximum hüllő-szerű a fej, vagy pikkelyes a test, néhol kilóg ez+az, de alapvetően teljesen emberszerű mindegyik (tisztelet az igen ritka kivételnek). Ízlésről szerintem felesleges vitázni, úgyis mindenki a magáét favorizálja, viszont az vitatható, hogy egy teljesen más fajnak miért van humanoid kinézete és a hajói miért néznek ki úgy, mintha nyilvánvalóan emberek építették volna? Éppen ezért volt nekem kedvencem a Boron design, annak idején X3-ban. Ott még volt némi logika abban, hogy egy vízben (v. folyadékban?) élő faj ilyen "bőrszerű", áramvonalas hajókat fog építeni magának és nem olyat, mint pl. az ember.
Ha már kinek a lovánál tartunk, szívesen látnám (gondolom sokad-magammal) Arankát, és Icukát a X4-ben. Mindkét hajó mestermű, gyönyörűen, aprólékosan kidolgozottak óriási méretűk ellenére (nem győztem bámulni, mindig megfogott a szépségük), körbe repkedtem sokszor mindkettőt, ha foglalni akartam. Most elfogott a nosztalgia, azért a milliónyi bug ellenére, valamelyikkel szembetalálkozni mint célpont, és több mint egy órányi ádáz harc után megszerezni, az kellemes érzéssel tölt el, jó ilyenekre emlékezni. A kezdetekben többszöri mentés, visszatöltés után sikerült csak tulajdonba venni (főként az "I"-t). Meg merem kockáztatni az eddigi összes szériából e két monstrum viszi a szépségdíjat (nálam tuti), és a régi szép időkből a Paranid Odysseus volt a favoritom sokáig.
tomonor: a korai hozzáférés jó lenne, legalább végre egyszer "közvetlenül" tudnának a játékosok igénye, és véleménye alapján javítani, tervezni. Nem bánom, hogy saját maguk kezébe vették a kiadást is, nem sietteti, molesztálja őket senki, kisebb a bukta esélye. Normálisan csinálják meg, az se baj ha csúsznak saját "ígéretük" ellenére, és akár jövőre jelenik meg, az XR-nél is hiányzott az a plusz egy év fejlesztés.
TokraFan: eddig sem lehetett panaszunk a kinézetre, egy idő után messziről ránézésre tudtad milyen faj hajóját látod, jól megkülönböztethető az egyediségük. A Boron "kifinomult elegancia" nekem is hiányzik, de nem hiszem, hogy a közeljövőben viszont látnánk az áramvonalas hajóikat, hacsak nem lesz valami csodakezű modder(ek), aki kreál akár egy flottányit, a mai igények tekintetében, valami apró mellék, háttérsztorival.
Egy kérdés, főként TokraFan-hoz, te vagy a témaindító, házigazda, lehetne háttérképet, linkeket kérni, gondolom az SG adminjaitól a főcímhez ? Ha szükség lenne valamire, gyorsabban megtaláljuk egy kattintással, mintha külön szörfözgetnénk az oldalak között. Pár link, ami hasznos lehet: EGOSOFT EGOSOFT X4 FÓRUM X4 WIKI ROGUEY X SITE ARGONOPEDIA STEAM X4
Persze, lehet csinálni "fejlécet" és igazad van, ez valóban hasznos lenne. Köszönjük a linkeket is, amint lesz kis időm, foglalkozom vele!
Még megjelenés előtt terveznek egy streamet és utána jöhet a megjelenési dátum. Nagyon nagy a csend, főleg ahhoz képest, hogy még idén tervezik a játék publikálását.
Ilyet ne is mondj, mert erről rögtön az XR ugrik be...Emlékszem, volt pár csodás video, de az gyanús volt, hogy a megjelenés előtt is alig jött valami info, gameplay konkrétan egy sem. Persze utólag kiderült, miért...Nem gondolom, hogy még egyszer meglépik ezt, mert akkor végük lenne. .
Nyugodj le, hegesszék csak nyugodtan, kész játékkal szeretnék játszani, és nem azzal tölteni az időm nagy részét, hogy a hiányosságokat számba vegyem. Nyáron nem hiszem, hogy sokat dolgoztak volna, nem szokásuk, jövő hónapnál előbb ne várjunk semmi újdonságot, sem csodát. Az idei évi kiadáshoz majdnem kész állapotban kell lennie a játéknak, sztm még messze vannak a végétől.
Ott a pont.Csinálják csak, nekem most úgyis más terveim vannak. Arról nem beszélve, hogy (Off topic warning!): aki szerette a Theme Hospital-t, annak erősen ajánlom a Two Point Hospital-t megvenni, nem fog csalódni! S kell egy kis mosoly is! Háromszor töröltem ki eredeti hozzászólásomar, mert mindahányszor elmentem érzelgős és megható irányba. Majd egyszer kifejtem azt is, addig is, boldog vagyok és ti is legyetek azok!
Tartós az a szerelem látom! Ne is foglalkozz mással, egyszer, max kétszer van ilyen elsöprő izé az életben! Egyébként örülök neked, mert megmondom őszintén, sok horror sztorit hallani a távolkeleti csajokról, akik azért tapadnak rá a turistákra, mert csak így tudnak kitörni onnan. Jó látni a másik végletet is! Úgyhogy grat!
Two Point Hospital cool, én is megvettem már. Bíztam bennük, mert az eredeti Bullfrog-os csapatból is dolgoztak rajta korábbi Theme Hospital fejlesztők.
Köszönöm, igazából arról akartam mesélni, jól ráéreztél,dúl a szerelem, csak nem akartam felhozni tök más témát, elvégre itt egy videojátékról beszélgetünk :) Hamarosan újra elutazok abba a világba, ami elképesztő erőt adott tavaly is. Tudod/tudjátok betöltöttem a 39-et is pár napja (tudom, többetek még idősebb) és néha azért megáll az ember és elgondolkodik, hogy mit ért el, mi van még hátra, majd legyint és marad a valóságban, a jelenben, aztán elmosolyodik. Igen, tudom, tartozom a fotókkal is tavalyról, de azért ez egy olyan hely, függetlenül attól, hogy jó emberek is vannak itt, ahol azért a fórumozók nem vállalják fel arccal, hogy kik.Tudom, van felhő is... :)
Eredeti mondandómba kicsit belefűztem, hogy azért látszik, akik ezt az X sorozatot készítik, olyan emberek, akiknek vannak érzelmeik és érzéseik vagy csak szimplán a fantáziájukra van bízva, de akkor is fenomenális. Elkezdjek dicsérni valami mesterségeset? Miért ne? Munka, nem is kevés, művészet, kreativitás, stb,stb. Illúzió a játék, de olyan mint egy könyv.Beleéled magad. Én amikor magányos voltam, vagy arra vágytam, akkor bekapcsoltam a Rebirth-öt és "kimentem" a világűrbe Zakharov mester fenomenális zenéit hallgatni, és csak nézni a világűrt...olyan mint amikor leülsz egy tóparton és bámulsz ki a fejedből relaxálva és arra vágysz, hogy csend legyen. Remélem, az új részben is lesznek ilyen mélyebb érzések vagy helyek, ahol még ha csak virtuálisan is, de kieresztheted a gőzt. Sajnos, mi már nem érjük meg, hogy utasként részesei legyünk egy akárcsak hasonló űrutazásnak is vagy mindannyian már a botot és a húgyos zacskót fogjuk magunk mellett remegő térddel , ezért marad ez.
Igen, elképesztő, hogy nullákból és egyesekből egy ilyen játékot tudnak varázsolni. Próbálkoztam magam is programozással, de rájöttem, hogy nagyon nem nekem találták ki, így csak még inkább csodálni tudom a fejlesztőket.
Apropó, Gamescon-on kiadott egy videót az Egosoft, németül:
Bár azt mondták a fórumon, hogy csak nagyon általános információk hangzanak el benne, amit már valószínűleg tudunk, de ha valamelyikőtök tud németül nyugodtan lefordíthatja :P
A programozás megtanulható. A kreativitás még úgy ahogy, de tehetség a grafikához, modellezéshez kell és a zenéhez kell. Ezekben kell az emberi érzéseket, értékeket és érzelmeket képre vagy hangra "átfordítani". Én a zeneszerzőkkel vagyok így. Ahhoz valami olyan beleélő képesség kell, hogy nem is tudom megmagyarázni. Én megint csak Zakharov-val példálózok. Hallgasd meg ezt, és könnybe lábad a szemed.
Sajnos beszélni már nem de, még nagyjából értem mit mond, mivel tanultam németül, meg egy időben elég sokat jártam ki hozzájuk. Manapság szuahéliül tanulok
Az elején egy rövid történeti áttekintésről beszél, az 1999-es X-Btf-től, mennyit változott és fejlődött, illetve hogy az egyik legnagyobb területű sandbox játék ebben a témában. Majd rátér, hogy mennyire dinamikus, mennyi életet vittek bele, milyen hajókkal mehetsz, kezdve a kicsi vadásztól a fregatton át a gigantikus csatahajókig. Amelyeket vagy megveszel, elveszel vagy megnyersz. Majd ezekből építesz egy flottát, aztán egy nagy hajó gyomrába elhelyezed az egészet. Hogy építheted fel a birodalmadat, tehát kb ,mint az előző részeknél. Az új 3D-s építési térképnek köszönhetően az űrállomások építése minden eddiginél egyszerűbb lesz, teljesen testre szabható az építés. Majd folytatja, amiről a többi rész is szólt, a teljes szabadság, hogy megválasztható rendőr vagy kalóz leszel-e,stb,stb. A viszonyod a többi fajhoz ugyanúgy megvan, mint az előző részekben (reputáció), csakúgy mint a küldetések, hadjárat, háborúzás, stb. Mindennel irányítható lesz, stb. Majd a végén valamit rebesget a tervezett megjelenési dátumról is, hogy év végére vagy egy éven belül elkészül. Kérdés, hogy ezt a riportot mikor készítették, Nem az, hogy mikor töltötték fel. Ha rosszul értettem, szorri, aki tud németül, mondja meg.
Vicces, hogy annyivel elintézed a programozást, hogy az "megtanulható".
A programozáshoz ugyan úgy kell kreativitás és tehetség, mint a grafikához és modellezéshez. Plusz még csatlakozik hozzá a problémamegoldó készség is. Főleg ha olyan komplex játékokról van szó, mint az X-ek. Nem csak úgy van az, hogy néhány ember leül a gépek elé, és néhány év billentyűzeten való zongorázás után, a kávét és pizzát kódra konvertálva kiszarja magából a kész (vagy félkész) terméket.
A legózáshoz tudnám hasonlítani. A programozási nyelvek mindenkinek biztosítják ugyan azt az alapot, mint a legóban a kockák. Legózni mindenki tud (programozni mindenki megtanulhat), a dobozban mellékelt útmutató alapán bárki össze tudja rakni a Super Star Destroyer-t. De nem mindenki képes arra, hogy magától, útmutatók nélkül, a saját kreativitását felhasználva összerakjon egy ilyen, ilyen vagy akár egy ilyen űrhajót, amihez neked kell kitalálnod, hogy milyen építőkockák lesznek szükségesek és hogy ezeket hogyan illeszd össze, hogy az egész stabil legyen és ne törjön össze azonnal. Utoljára szerkesztette: Pares, 2018.09.08. 13:11:45
Szerintem egy iilyen komplex játék esetén, elsősorban a project tervezője az, akinek erőteljes tehetséggel kell rendelkeznie (mármint a játék egészét tekintve). Olyan itt az ő szerepe, mint a fimrendezőé egy film esetén. Ott a rengeteg végletekig képzett szakember, színész, technikus, operatőr, zeneszerző stb., mégis egészen máshogy mutat és hat az emberre ugyanaz a film, ugyanazzal a team-el, más-más rendező rendezésében.
Rengeteg program van, ami technológiai szempontból zseniális, mégsem működik jól játékként. Kell egy olyan vezető/irányító, aki megálmodja az egészet és képes átlátni a játék szinte minden aspektusát a kezelőfelülettől kezdve a grafikán át, a hanghatásokig. Nyilván ezeket ahhoz értő művészek és szakemberek készítik el, de hogy pontosan milyen stílust, milyen hangulatú zenét kér pl. a zeneszerzőtől, az alapvetően nem a zeneszerzőn múlik, hanem a "rendezőn". Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.09.08. 21:27:24
Azt hiszem Bernd nem szenved hiányt, kreativitásban, fantáziadús manus, én tartom akkora "lángelmének" mint CR. Egy fecske nem csinál játékot, a jó csapat nélkülözhetetlen a fantázia megvalósításához. Anno ez a virtuális világ, nekem szerelem volt első látásra, megcsapott a szabadság szele két értelemben, a nem lineáris játékmenet, és maga a repülés élménye miatt. A látvány lenyűgöző volt, és remélem lesz a továbbiakban is, a komplexitása nagyon reális, egy képzelt álomvilág, mégis valós lehet a jövőre nézve. Ezeket nézve, mindig legekben lehet beszélni a fejlesztőkről, az XR esetében a technikai "malőrt" nem számítva.
Egyetértek, számomra mai napig az X3 az etalon...Hiába Elite meg egyelőre bármi más, egyetlen program sem képes hozni azt a komplexitást, amit az X széria.
Mielőtt félreértenél, nem leszóltam a programozást vagy a programozókat. Arra akartam rámutatni, hogy az egy megtanulható dolog, de pl rajzolni/festeni/modellezni/stb vagy zenét szerezni, azért inkább tehetség kérdése. Magamon látom. Az egy dolog, hogy tudok dolgozni vektorgrafikával, készítek óriásplakátot, rollupot, nyomdára dolgozok, meg készítek digitális grafikát is a hétköznapi domain rendszergazdaság mellett, de jó lenne, ha lenne "művészi vénám", azaz valami tehetségem is.Mert a kreativitás az egy dolog. Az hogy egyáltalán az embernek van ötlete, elképzelése. A programozáshoz kell problémamegoldó képesség, valóban, nekem ez megvan hál'Istennek, ezért viszek el a hátamon egy ötemeletes magánklinikát is egyedül, annak minden nyűgjével együtt.Igen, univerzális igásló vagyok. Tehetség alatt meg én azt értem, hogy valaki képes puszta kézzel ámulatba ejtő rajzokat elkészíteni.
Az utóbbi napokban a fb oldalukon csöpögtetik a képeket.
Végre valami, mert nem sokat hallani.Persze jó is ez, mert így nagyobb az izgalom. Nem akarok ugyanabba a hibába esni, mint a Subnautica esetében, hogy mire megjelent, meguntam, mert vagy 600 órát nyomtam fejlesztés alatt álló stádiumban...nem szabad. Én mivel régi player vagyok, maradok a hagyományos úton, azaz kivárom, míg megjelenik. Mert azt az extázist soha nem feledem amikor 1996-ban vertem a bolt ajtaját zárás előtt (igen,elmebeteg voltam), mert megjelent a Red Alert és nem bírtam kivárni hogy egy hétvége anélkül teljen el.
Úristen! Ha belegondolok...mint valami drogos, aki remeg az anyagért Persze ilyet a Rebirth esetén is éreztem. Tavaly volt hasonló, mikor sírva térde borultam az Indiai-óceán partján a fehér homokban, miközben fogtam párom kezét, ott volt olyan érzés, hogy úristen, ezt is elértem! Tehát érdemes várni. Dolgozzanak csak rajta.
Szegény gyerek jól bekattant! Bár ez még mindig jobb, mint amikor jó magyar szokás szerint, annak idején a gyerekek zömének a csomagjából sálak, meg kardigánok kerültek elő...
Szerintem pont nekem nem kell elmagyaráznod a játék újításait. Mindenesetre ez egy régebbi fícsör az X-BtF - X2-es időkből. Viszont félreértelmezted amit mondtam: az ott nem egy player logó, hanem egy Argon szakadár frakció logója. Csak gondoltam felhozom érdekességként, mivel a kettő között van különbség.
Fura ez a kép. A hajók és az állomás belső része szép, de a karakterek még mindig jó 10 éves lemaradásban vannak ahogy nézem, illetve nem sikerült rájönnöm, mi lehet az a "zaj", vagy pixelesedés a képen? Mondjuk legkevésbé a karakterek érdekelnek... Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.09.19. 21:48:58
No,szerintem nagyon szép lesz, habár a Rebirth is baromi jól néz ki, kivéve a karakterek...emlékszünk még a rémisztő "nagymamákra", ugye? Te jó isten, remélem azokon azért javítanak. Addig is:
Ha már volt,akkor szorri, de legalább van hozzá angol felirat.Azért Berndt is öregszik...őszül már szegény! Utoljára szerkesztette: kisiku, 2018.09.22. 10:25:31
"Veri nír fjúcsör!" (Már ami a bejelentést illeti)
Amikor azt mondta, hogy teljesen új motor, akkor kétszer összerezzentem és csak harmadikra jött egy békésebb gondolat. De az mindenképp megnyugtató, hogy van haladás. Sok kérdésre is fény derült: Pöllő, hogy az npc-k nem lesznek statikusak...