1 órát beletettem. Tetszik eddig. Viszont a grafikai beállításokon majd állítgatni kell, mert nem túl acélos a futási sebesség. Ez pedig erősen rányomja a bélyegét az élvezeti értékre. Adatptive Quality az nem tűnik rossz megoldásnak, de majd délután szórakozok a többi megoldással is. Grafika az nagyon durva egyébként.
Harcrendszer is eléggé bejövős, de persze szokni kell még. Küldetések, sztori eddig jó, a hangulat megvan. Igazából minden rendben van eddig, csak valahogy ki kell hoznom a 60 fps értéket. Egyszerűen zavaró ha már 40 környékére lemegy. Alapból High beállításra rak mindent a játék. Azt viszont nem értem a Geforce Exprience miért nem látja a játékok közt. Mert azzal lehet jobban be tudnám lőni.
Pár apróság: - Az eléggé jó újítás, amikor íjjal becélzom az áldozat fejét és még kilövés előtt jelzi mennyi életerőt vesz majd le a nyílvessző. - Állatok közül a hiéna szép pettyes meg aranyos, de le kellett vadászni - Lovak, tevék kidolgozása kb. állejtős kategória (szerintem még az embereknél is jobban ki vannak dolgozva) - A kezdő boss harc nagyon jó volt, igaz ez még a betanuló rész - A térkép zseniális, ennyire jót még játékban nem láttam. - Homok kinézete is állat, meg ahogy fújja a szél és benne a lábnyomok meg a felvert por, haladásnál. Apró részlet de nagyon adja. - Bayek fürgén mozog szinte bármilyen megmászható tereptárgyon, legyen az szikla, épület, akármi. - Letisztult menürendszere és inventory rendszere van a játéknak. - Képességfa hasznos tulajdonságokkal bír és sok a passzív képesség is. - A gonosz karakterek kellően unszimpatikusak, már alig várom, hogy kivégezzem őket. :)
Nagyjából ennyi. Nem sok idő az az 1 óra, jószerivel ez még amolyan tutorial és sok sok kezdőküldetés megcsinálásról szól. Világ természetesen él, az külön poén volt, mikor lóval haladtam az úton aztán egyszer csak felökleltem egy gyereket vele. Szólt rendesen, ahogy eltanyázott. Volt egy másik eset, amikor szintén lóval haladtam, erre szembe jön vágtázva két másik lovas, mire az egyik: Menjél már az utamból! Pont szembe kerültem vele, gyorsan ki is tértem.
Sólymot még alig alig használtam, de felfedezni vele tökéletesen lehet. Szépen megjelöli amit kell és utána már könnyű beazonosítani a játékban merre kell haladni, hogy meglegyen. Ez pl. pont kapóra jött a hiénáknál, amik fent a hegyi sziklákon tanyáztak.
Hát basszus, nem gondoltam volna, de egyelőre nagyon bejön. A grafika GYÖNYÖRŰ és a helyszínek nagyon hangulatosak. Viszont sajnos beigazolódott amitől tartottam, az optimalizáció fos. Valószínűleg a procim a hibás (i5 4460, 3.20 Ghz, 4 mag), de ettől függetlenül van 16 giga ramom, plusz a videókártyám is egy 6 gigás GTX 1060. Direkt megnéztem, még full lowon is sokszor lemegy 60 fps-ről 50, de még 40 alá is. Ez kurvára gáz szerintem. Bár nem vagyok meglepve, ugyanaz a csapat a felelős érte, aki a Black Flag-et is csinálta és mindannyian tudjuk hogy az is milyen jól fut (még egy GTX 1080-on sincs meg a fix 60 fps). Ja és Full HD-n játszok még mielőtt valamelyikőtök megjegyezné hogy egy 1060 nem 4K-ra vagy 1440p-re való.
Egyébként ha valaki túl halknak vélné a hangzást, az a Sound beállításoknál nyugodtan állítsa Night módra. Így minden hangosabb lesz, én ezt használom, nekem ez jobban bejön. :D
Jó játékot mindenkinek és remélem hogy hamar jön erre az optimalizálatlanságra egy patch.
Ja és igen, hogy még utoljára elmondjam: a játék GYÖNYÖRŰ!
Én is elkezdtem még éjszaka. Nagyon rendben van a játék, annyi hogy elég Witcher 3 koppintás (Gondolom a Witcher iis máshonnan lopta a dolgokat, de nekem az volt az első ilyen játékom)
A küldetések kiválasztása teljesen hasonló, ahogy az ellenfelek szintjének kijelzése is. De a harcrendszer is azt kopizza. Ami persze nem baj, mert jót másolni nem olyan nagy bűn :)
Én is kipróbáltam de nálam a hanggal vannak bajok, a beszélgetéseket nem is hallom, az effekteket a játék zenéjét, szinte mindent hallok, de a beszélgetéseket nem, egyébként egy logitech g933-as fülesem van, és a virtuális hangzás is furcsa nekem, egyelőre nem találtam rá megoldást, pedig keresgettem, ha esetleg valakinek van valami ötlete, azt szívesen venném......
Beszélgetések hangerejét tudod állítani a hangbeállításoknál. Alapból 0/100, míg a többi hanghatás mint zene egyéb fel van véve maximálisra. Lehet ott kell állítanod.
Nekem meg olyan kérdésem lenne: a photomode opciót, hogyan lehet előhozni? A térképen látok egy csomó más játékosok által készített fotókat, de egyelőre nem találtam azt a gombot vagy beállítást amivel én is tudnék ilyet képeket csinálni. Utoljára szerkesztette: Árnyvadász, 2017.10.27. 10:13:52
fel van húzva 100-ra a többit szinte le is vettem, de így sincs hang :) olvasgattam az ubi fórumán és sajnos többen vannak ebben a cipőben mint én......
Proci valóban nem mai darab, tuti ő a gyenge láncszem. Vagy valamit félretekertél a beállításokban. Legfrissebb NV driver fent van? Egyébként az optimalizációval ahogy látom nincs sok probléma. 4 éves proci vs aktuális blockbuster játék általában nem teljesít jól - tisztelet a kivételnek :) Az hogy egy 4 éves 970-en hozza majdnem a 60fps-t maxon 1080p-ben, az elég sok mindent elárul:)
A teszt alapján a Ti 980 OC kártán kb. a GTX 1070 OC szintjét kell hozza. (na jó, 1-2 fps-el lehet kevesebbet, de nem többel). Neked is ez a tapasztalatod? Ma délután megveszem én is a játékot. Ahogy látom a Ti980-nak bírni kell az 1440-et is stabilan átlag 50 fps-el. A 4k-t max. csak kipróbálom, de valszeg azon játszhatatlan lesz.
Úgy tűnik nem csak nekem vannak proci problémáim. Egy csomó ember arról számol be hogy még a csúcsszuper i7-es procijuk is 100%-on pörög...az összes mag. Itt valami nagyon el lett cseszve. Több terhelés kéne a GPU-ra és kevesebb a CPU-ra. Utoljára szerkesztette: Rony94, 2017.10.27. 13:03:41
Végre elkezdhetem én is, 970 gtx-en pöpecül fut 1080p-ben, maga a játék igy pár óra után nagyon rendben van.
Nem hinném hogy 100%-on pörögne egy I7-es, még a régebbiek sem, én ryzen 7 1700-al csapatom, de eddig egyszer ment fel 30%-ra a kihasználtság, de általában 18 és 25 % között ingadozik, a videókártyámat viszont izzasztja, fogcsikorgatva tudja 1080p very high beállításokon tartani a 35-40fpst! Ami még nem lenne katasztrófa viszont néha ledroppol 25-re, 3200mgb vramot eszik nálam, nem indokolja semmi a droppot.
A benchmark szerint átlag 54fps a proci meg i7-4790K, de a lényeg, hogy láthatóan jól és akadásmentesen fut a játék. Utoljára szerkesztette: wedge31, 2017.10.27. 18:13:48
Nektek megy normálisan a célzás egérrel? Nekem egészen addig jó volt, míg nem kellett az íjjal lőnöm a szalmabábukra. Alapból most már meg sem akar moccanni, ha íjjal célzok akkor meg ugrál és akad össze-vissza a kép :/
A játék valóban gyönyörű és aránylag egész jól fut, eddig piszkosul tetszik :) Utoljára szerkesztette: Zegi Norbi HUN, 2017.10.27. 19:07:21
Ahogy olvasom, másnak is beragadt az egér sajnos :(
Majd talán jön ki egy kisebb bugfix, mert egyszerűen nem tudok ezzel mit kezdeni. Így meg nyilván élvezhetetlen. Utoljára szerkesztette: Zegi Norbi HUN, 2017.10.27. 19:27:02
Nálam semmi gond nincs idáig. A fostalicska gépemen is high beállítással fut szépen: amd fx 6300, radeon rx 470 és 16 gb ram-al.
Megvettem én is, lekopogom, eddig jól fut, kis tweakelés után nagyjából high közeli beállításokon 1080p-ben 60 FPS-t eddig hozza, i7 4770k, és GTX 1070 társaságában. Az első településen nincs sebesség gond, de tartok a nagyobb városoktól, remélem, ott se fog belassulni. Viszont a játék valami gyönyörű! Eszméletlenül szép, csomószor csak nézelődök, és az állam keresem a padlón. A játékmenet is bejön eddig, a világ hatalmasnak tűnik, a hangulat nagyon ott van, szóval az eddigiek alapján igencsak jónak tűnik, remélem, nem lesz sebesség gond a nagyobb városokban.
Harcrendszer sokkal jobb mint amire számítottam. Eddig tetszik a játék.
Apró problémáim: 1.) Miért nem lehet sétálni? Ha lehet hogyan? 2.) Régi ac-k hoz képest átláthatatlan a térkép, a gyűjtögethető tárgyak nem látszanak, kéne mivel 100%-ra hajtok. 3.) Hol lehet megnézni a menüben az régi ac-k ban hasonlóan a haladáskövetőt ami mutatja mit kell még tennem a 100%-hoz?
Konzolon meg az analógkarral: Csupán enyhén kell előre dőlteni.
Savaran
"2.) Régi ac-k hoz képest átláthatatlan a térkép, a gyűjtögethető tárgyak nem látszanak, kéne mivel 100%-ra hajtok."
A shopból megveszed pár euróért a gyűjtögetős térképet. (tudtommal csak így lehet, de azonnal írok ha lehet játékbeli pénzből is venni hasonlót)
"3.) Hol lehet megnézni a menüben az régi ac-k ban hasonlóan a haladáskövetőt ami mutatja mit kell még tennem a 100%-hoz?"
Itt nincs olyan. Legalább is 4 óra játék után én láttam egyetlen opcionális feladatot sem. Ez már egy nagyon lightos RPG gyakorlatilag. Fölveszed a küldiket amiknél csak egyetlen feladat van. Utoljára szerkesztette: Rony94, 2017.10.27. 19:52:04
Jah közben beletettem 2 órát, még ki sem mozdultam a kezdő tartományból XD , rájöttem hogy a régi elemeket ne is keressem mert szinte semmi nem úgy van mint régen, ami lényegében jó...mondjuk a valós pénzért vehető loot térkép az elég pimaszság :)
Az én problémámra úgy tűnik az a megoldás, hogy újra kell indítanom a gépet. Ha Alt+F4 kombóval lépek viszont ki, akkor nem kell, mert az egér nem ragad be. Érdekes.
Ja és a futási gond megoldódott. Adaptive Quality opciót be kellett kapcsolni 60 fps-re és így akadás és fps esés nélkül folyamatosan megy, igaz nem 60 fps-el, de teljesen jól játszható. Kb. 40 körül lehet, bár valószínű kiesebb tájakon és városokon kívül a 60 is megvan, vagy akár több, mivel a Vsync off.
4K-ban 30-35 fps az első nagyobb településen, árnyék médiumon, élsimítás OFF, minden más a maximumon. p1440-ben minden maximumon élsimítás is, 55 átlag fps. Viszont a natív felbontás miatt a 4K látványban mindent üt, szal kénytelen vagyok azon a felbontáson játszani. Végül is nem szaggat/akad.
Nem tudom mitől, de ahogy bemegyek az abilitieshez, abban a pillanatban crashel ...
Nekem amit még egyetlen játék sem csinált:
Indításkor rebootolja a gépet. Win 10, naprakész, legújabb driver, stb.
Végül az oldotta meg, hogy window, vagy borderless window módba tettem (Ini file átírással szerencsére játékon kívül is megoldható) Innentől tökéletesen működik. Utoljára szerkesztette: rage, 2017.10.28. 01:12:30
Azt tudjuk, de azzal nem vagyunk előrébb, látom a százalékot azt viszont nem hogy mit kell hozzá csinálni hogy meglegyen a 100%, a régi ac-k ban volt haladáskövető!
Megvettem, nem birtam ki hogy ne. Az Elex-et megbántam, remélem ezt nem fogom.
Úgy néz ki, hogy van egy alternatív megoldás a logitech fejhallgatókhoz, nálam működik, itt minden le van írva: http://forums.ubi.com/showthread.php/1774772-I-found-a-hotfix-for-the-sound-issue-for-Logitech-users-with-Voicemeeter
Úgyhogy én most kezdem a játékot, egész más normális hanggal :) Utoljára szerkesztette: H Ádám, 2017.10.28. 15:45:21
Ja valóban ennél a játéknál az élmezőnyben van a 980Ti a listákban. Az AA on-off képen látható (szvsz), hogy szebb a kép 4K-n, ha az AA off. Nekem a 26-28 fps helyett kicsit magasabb, 30-35 körül mozog, de ez a referencia 980Ti kártyától való gyári +22% boost eredménye lehet. Utoljára szerkesztette: Rita79, 2017.10.28. 15:50:24
Egyébként nincsen számottevő frame visszaesés, max. olyan 2-3fps. Tehát még akadás mentesen megy úgy is. Csak egyszerűen feleslegesnek tartom ilyen nagy felbontásban a használatát, mert gyakorlatilag nincs mit simítania ( a szemnek).
4K-n tényleg nincs sok értelme, szerintem fullhd-nál se sok, a cakkos szélek kevésbé zavarnak, mint a homályos élsimítás. A régebbi játékoknál sem használom ahol amúgy bírná a kártyám.
Jaja, a leütött, fetrengő embereket nem lehet mozdítani. Ha nem akarsz ölni, el kell csalni őket füttyel. Egy sarok mögé be lehet húzni őket vagy magas fűben, bokorban nem látszanak. Persze, a leütött embert is megölheted, utána már vihető...
Mókás, hogy a mérgező karddal lekaszabolt ellenfél teteme még tovább mérgez. A gyanútlan járókelők belesétálnak a lila ködbe és elkezdenek zöldet rókázni, majd elhullanak ők is. Az egyik a tevém előtt feküdt le, amitől a teve is böffentett majd égnek emelte a fejét, de nem ment volna arrébb! :Đ Utoljára szerkesztette: Gary, 2017.10.28. 23:11:40
Kicsit káosznak érzem egyébként magát a játékmenetet. Olyan érzésem van néha, mint amikor a gang odamegy keménykedni az ajtód elé, te pedig 150 kilós vagy, kijössz, és szétpofozod egyedül mind az összeset. Aztán megy tovább az élet, a hullákkal tarkított városkában, pedig előtte qurvára kemények voltak a tevéiken és csapatban. Valahogy nincs súlya a pofozkodásnak. De még az elején vagyok.
Nagyon tetszik a grafika eddig, az ELEX sokk után hatalmas felüdülés ez a gyönyörű, 2017-et idéző látvány. Tényleg ki van finomítva minden, beleadtak apait-anyait. A játékmenet nem ad többet mint az elöző részek, valószínűleg ebben a zsánerben ennyi van. A főhős nem egy Ezio de bőven belefér. Nekem sem a kalózos, sem a francia, sem az ír testvérpár nem jött be túlzottan az utóbbi pár évben.
Találtam egy halottat, a nyomok egy katonai bárkára vittek Alexandria kikötőjébe. Lekaszaboltam a 3 tettest, majd az egyiket vízbe dobtam, a hullája még ott is bűzölgött, döglött halak lettek a vízfelszínen és az éppen kikötni igyekvő kereskedő is aki arra ment el, lefordult a tutajáról :D
Alexandria, high beállítás, low AA, 40 alatti fps nagyrészt. 1080p. I7 4770k, GTX 1070, 16 ram WTF????
Nem megy 500 program a háttérben? Nekem i5 4590, 8GB RAM és egy GTX 1060 (6GB), és ultrán nagyon faszán megy 1080p-n. Most azt nem tudom, fps-ben pontosan mennyi, de bőségesen 30 fölött (szerintem 40-45 minimum), az nekem általában még bassza a szemem. Annyi, hogy tesselation nem ultra, meg AA mediumra véve, mert azt mondták, hogy ezek esznek sokat, minden más az ultra beállításon hagyva.
Elég kellemes Witcher3 feelingem van játék közben, ahogy a lovat hívja, a hajózás, a lovaglás, a búvárkodás meg az egész játék aprólékos kidolgozása arra emlékeztet. Nekem nagyon bejön. Érződik a két év tudatos kihagyás, minden előreléptek. Talán ha több bejárható belső tér lenne akkor tökéletes lenne. Kíváncsi vagyok ki fog-e nőni a szakálla.
Igen elég sok "lopott" ötlet található benne, ami persze a játék élmény javát szolgálja. Pl. a rare. legendary cuccok is ugye. A Witcher 3r-a még abban is hasonlít, hogy a magasabb szinttű ellenfelek ki vannak pirosítva, kvázi legyőzhetetlenek egy bizonyos szint alatt.
Áldom annak az embernek a nevét, aki kitalálta az íjaknál a sebzés mértékének kijelzését. Ez annyira jól működik, hogy innentől már elvárnám más játékokban is a közeljövőben. A lovasharcok pedig szintén remekül sikerültek. Még a Mount & Blade ami kifejezetten erre szakosodott is megirigyelhetné. Az is nagy könnyebbség, hogy a hátasról nem kell leszállni, ha lootolni kell. Egyébként ahogy írjátok tisztára a Witcher 3 játékmechanikája érvényesül itt is, még a nyomozós küldetések is egy az egyben azt másolják, de nem érzem azt, hogy ez baj lenne, mivel működik itt is.
A sztori pedig egyre erősebben vonz be, néha azon kaptam magam, szeretném egymás után csak azokat a küldetéseket csinálni, de a szintkorlát miatt muszáj a mellékeseket is elvégezni, hogy Bayek-nek esélye legyen. Ez megint jó dolog, mert így a játékosnak tényleg fel kell fedeznie a játék területeit és gyűjteni az xp pontokat, amit a program azért elég jó arányban osztogat.
A véletlenszerű események is jól lettek implementálva. Például volt egy olyan szituációm, amikor kincseket kerestem a víz alatt, majd mikor feljöttem a felszínre egy közeli bárkán a hajóst megtámadta egy krokodil. Dönthettem segítek e neki vagy hagyom meghalni. Esetenként véletlenszerűen bekövetkező banditatámadásokat is meg lehet fékezni, segíteni ezzel a helyieken. Ezek olyan dolgok amik szerves részét képezik a világnak.
Senu is nagy ötlet volt a készítőktől. Tényleg hasznos segítség, néha még vadászat közben is besegít, elejt néhány állatot a közelben. És ahogy az emberek a városokban, falvakban úgy az állatok is élik a mindennapi életüket. Hiénák vadásznak antilopokra falkákban, oroszlánok róják a sivatagi dűnéket és krokodilok cserkészik be a szegény vízimadarakat, sok esetben már csak az áldozat tetemével találkoztam, de megesett, hogy különböző állatok viaskodtak a tetemért. Pl. keselyűk vs hiénák. Szóval ez korrektül meg van csinálva.
Illetve ami feltűnt, hogy ebben a játékban tényleg reális hatása van annak, amikor napszak váltás történik. Az élet ilyenkor mintha megállna kicsit Egyiptomban. Hogy aztán másnap minden induljon elölről. Az elvégzendő feladatok szempontjából sem mindegy, hogy este vagy nappal van e. Utoljára szerkesztette: Árnyvadász, 2017.10.30. 10:01:37
"Illetve ami feltűnt, hogy ebben a játékban tényleg reális hatása van annak, amikor napszak váltás történik. Az élet ilyenkor mintha megállna kicsit Egyiptomban. Hogy aztán másnap minden induljon elölről. Az elvégzendő feladatok szempontjából sem mindegy, hogy este vagy nappal van e."
Na jó, ez azért nem új keletű dolog. Már a Gothic 1-ben (2001) volt napszak változás és éjszaka ott sem tudtál a legtöbb NPC-vel beszélni, mert a házukban aludtak.
"Nem megy 500 program a háttérben? Nekem i5 4590, 8GB RAM és egy GTX 1060 (6GB), és ultrán nagyon faszán megy 1080p-n. Most azt nem tudom, fps-ben pontosan mennyi, de bőségesen 30 fölött (szerintem 40-45 minimum), az nekem általában még bassza a szemem. Annyi, hogy tesselation nem ultra, meg AA mediumra véve, mert azt mondták, hogy ezek esznek sokat, minden más az ultra beállításon hagyva."
Ne haragudj, de PC-n ez a 40-45 fps nem számít túlzottan jónak. A 30 fps csúnyán mondva a 'konzol parasztoknak' van. Mi azért vagyunk PC-sek hogy 1080p-ben, 1440p-ben, illetve 4K-ban játszunk fix 60 fps-el. Majd ha 60 fps-el fut mindenhol és esetleg leesik maximum 55-re, akkor mondhatjuk hogy jól fut. Egyelőre eléggé kaki az optimalizálás, főleg hogy a processzort nagyon durván kihasználja, ami nem teljesen normális. Utoljára szerkesztette: Rony94, 2017.10.30. 10:19:25
Ennek a processzor agyonhajtásnak nem tudom, hogy van-e ehhez köze, de azért lehet benne valami:
"About AC: O, one guy at cs.rin.ru send me the binaries of the game and asked me which version of Denuvo the game uses, so I decided to take a look. I found it very strange when I saw that VMProtect layer over Denuvo only because Denuvo dropped VMProtect early this year. I thought it's some desperate move by Denuvo but it seems now that Ubisoft could have implemented it themselves, tanking your game performance by a lot, especially if they hooked Denuvo and VMP to time-critical functions of the game. So, if you have high cpu usage while playing the game, this is the reason. It seems Ubisoft simply does not care about you nor your gaming experience."