Azért - mint szoftvertesztelőt - technikailag érdekelne hogy lehet éles körülmények közt meghekkelni egy vadászgépet. Nyilván nem ülhet be a hacker a pilótafülkébe hogy bepötyögjön vmi scriptet, meg gondolom az YF-23as se wifi hotspotként szolgál, ami az "admin" jelszóval hozzáférést engez az üzemanyagszabályozó szoftveréhez....
Vagy csak megtéveszt a kép, és a légierő szoftverei alatt a weboldalukat, adminiztrációs szoftvereiket kell érteni?
Az YF-23-as az biztos nem, hiszen akkor még hol volt a wifi, amikor az utoljára repült... :)
Kremlin, the Rocket Man, and 30 others like this. Egyébként a fantasztikus NSA programozói gárdája hol van ilyenkor? Az ilyen lyukak befoltozása szerintem un. nemzetbiztonsági feladat. Persze lehet hogy rosszul gondolom, mindenesetre itt a "Párizs Fénye" italboltban talpon állva, a jó finom kannást kortyolgatva ezt gondolnám.
Az uj vadaszgepeken pl. egy laptopnak megfelelo kiveheto szamitogep adja a kuldetes navigacios adatait. Mellekesen ez a kozponti rendszer is. Altalaban a helyi netrol vagy usbs pendrivon at toltik fel az adatokat es a frissiteseket. Szukseg eseten muholdas linken at is elerhetoek a gepek. Szoftverileg pedig egy tesztaszuro tomorsegevel rendelkeznek.
A tobbi kritikus, a belso halozaton levo rendszerrol nem is beszelve. A dronok vezerlorendszerebol egy veletlen pendriveon bejutott virust se tudtak kiirtani csak teljes ujratelepitessel honapok alatt.