Nem sok más lehetőség van, mint a teljes kitiltásuk az automatizált övezetekből. Aki élvezkedni akar, az megy lezárt pályára/terepszakaszra. Lovagolni is nagy élvezet, mégsincs tele a mai város lovagló emberekkel.
Nagyapámék is lovat ettek - sírva - a háború alatt. Segítek, még csak nem is Sztálingrádban. Azt persze nem mesélte, hogy "szimpla éhezés" volt vagy nem.
Na igen, de egyrészt lovasszekérrel azért még találkozhatsz közúton - még ha autópályán nem is, bár ott pl. segédmotorral sem -, másrészt pl. földúton igenis használhatod a lovad, nincs kizárólag pályához kötve.
Tudod a lombik-bébit is kitalálták, az emberek mégis szeretik a klasszikus (élvezeti értékkel együtt járó) módon létrehozni utódaikat. Aki igényli, szüksége van rá, csinálja, de ne kötelezzünk már mindenkit erre, még ha a hatásfoka remek is.
A pályán körözgetés kicsit olyan, mint a guminő. Lehet vele élni, de az élvezeti értéke a valódihoz képest valahogy nem az igazi, és valószínűleg hamar megunható (sztm, bár szerencsére nem próbáltam a felfújható verziót).
A vezetés élvezete, amikor magát az utat is élvezed. Amikor nincs kötöttséged, hogy mikorra érsz oda valahova, mert nem az a lényeg. Vagy... áhh, de hiába is beszélek/írok egy olyannak, aki órákat rostokol a forgalomban/dugóban/városban, vagy napi több 100 km-t tesz meg kötelességből autópályán/országúton. Mivel neki ez kötelességből űzendő, így neki már elege lehet ettől (bár ha robotizáció/automatizáció, akkor meg mint sofőr, kizárható lesz ebből)...
A mai emberek közt sokan vannak, akik nagyon szeretnek vezetni. De ez azért van, mert megismertük és megtapasztaltuk ezt az élményt. A jövő generációinak ez a megtapasztalás simán kimarad: nem tudja, hogy milyen élmény vezetni, mert sosem vezet. Így az igény is kikopik a tömegből.
Ideális persze az lenne, hogy amiképp ma ellenőrzötten átadjuk a vezetést a Tesláknak, a jövőben az automatika adná át ellenőrzötten a vezetést az embernek, ha az kéri. Egy kvázi őrangyal üzemmód, aminek működését csak olyankor vennénk észre, ha mondjuk fának próbálnánk nekivezetni az autót.
Ez ugyanaz az érvelés, miszerint nem baj, ha a gyerekünket úgy neveljük, hogy olyan dolgok hiányoznak az életéből, ami amúgy általánosan elfogadott, mivel nem tud róluk, nem hiányzik neki...
"ami amúgy általánosan elfogadott" Ez a konzervatív érvelés. Az hogy valami (kényszerből) úgy van nem biztos hogy ne lehetne jobban(mert a technológia időközben lehetővé tette), a világ változik, haladni kell vele. Egyetértek azzal hogy a közút funkciója a közlekedés nem a szórakozás. A motorozással az a gond hogy nem csak a saját bőrét viszi vásárra a motoros hanem másét(vétlen áldozat) is, innentől viszont nem tisztán magánügy ennek lehetősége.