Igazad van ez messze nem középszer, de ettől a helyzet csak rosszabb. Ha minden játék olyan szinvonalú lenne mint az 5 éves W3 vagy a RDR2 (esetleg Ghost of T.) , és miért ne lehetne, akkor ez igencsak közepes móka lenne. Szerintem a W3 megmutatta, hogy lehet tartalmas, minőségi küldetésekkel, mellékküldetésekkel tarkított nyílt világot létrehozni. És most a technikai részekről nem is beszélek. pl a bioware-t mi tartja vissza évek óta, hogy jó játékot csináljon? Pénz, idő biztos van annyi, hogy elég lenne. A watch dogs legion-t 0 napon megvettem, 5-6 óra után abbahagytam. Látszik a beleölt energia, sok év, de ennyi energiával, pénzzel akár a egy jó játékot is megcsinálhattak volt. Miért nem sikerült? A Walhalla azért jobb játék, nem fogom abbahagyni, de bőven lehet jobb, kifinomultabb, átgondoltabb. Lehet hogy én vagyok túl igényes (szerintem nem), de egy ekkor hasznot termelő franchise kb 10. részétől már elvárhat a vevő valami nagyon nagy durranást. Ha azt a pénzt amit marketingre költöttek (nagyonsokmillió dollár lehet) a fejlesztésre fordítják, biztos jobban jártunk volna. Arról nem beszélve hogy pár éve még 10e Ft volt egy új játék, ma már 18-20. Ez se mindegy.
A nagy kérdés, szeretnél minden évben AC játékot? Sokan igen, sokan nem. A "sokan igen" dönti a mérleget ebbe az irányba, hiszen így Ubi minden évben elad ugyanannyit az aktuális részből, ahelyett hogy dolgozna valamin 6-7 évet ugyanazért a pénzért. Tehát érthető a cég szemszögéből is.
Emlékszem, anno nálam a Syndicate volt egy olyan pont, amikor azt mondtam magamban, hogy "gyerekek, most már ezt át kellene gondolni, és nem évente kifosni egy új részt, mert nagyon nem jó az irány" Akkor ki is hagytak egy kis időt, és utána jött az Origins, ahol szerintem elég sokat változtattak végre, és tényleg jó volt. Viszont azóta megint azt a rókát hámozzák immár harmadszor :D
Szerintem ez nem idő kérdése. Ha ki tudnának adni minden évben egy sokat fejlesztett, sokkal jobb részt mint az elöző évi, felőlem jöhetne, megvenném. De sajnos ez nem így van, ennek nyilván objektiv, erőforrásbeli és kreatív akadálya is van. De annak, hogy rókabőrökkel játszunk, annak semmi értelme. Most is kihagytak 2 évet (odyssey 2018) de a játékon nem látszik. Legalábbis én nem látom. Mondom, ez nem egy rossz játék, a mai mezőnyben még a nagyon jó jelzőt is ráteszem, de úgy érzem abban konszenzus van, hogy a világot nem váltotta meg és a hype-hoz nem nőt fel. Sok pénzért (mind a feljesztésbe ölt milliárdok, mind a vevők által kifizetett húszezrek tekintetében) instant klasszikust várunk. És láttuk már máshol, hogy meg lehet csinálni.
Elméletileg trilógiának tervezték az Origins-Odyssey-Valhalla hármast, így nem tartom annyira rossz dolognak, hogy nem változott a fö iránya a játéknak mechanika tekintetében. Én nagyon élvezem, egyelöre 6-7 órám van a játékban tiszta játékidö terén, és még mindig csak ott járok, hogy
. Addig nem is megyek tovább a föküldivel, amíg a kezdöterületen nem találtam meg minden kis szart. :) Arra tökéletes, amire nekem kell, hogy kikapcsoljon arra a pár órára, ami játékra van, a viking érát meg imádom, szóval nálam eddig 10/10.
Dehogy lehet megcsinálni 5 évente kiadott címnél igen 1 évente felejtsd el de a 2 év is max úgy lenne elég hogy felváltva több stúdió dolgozna rajta és akkor ugye igazából már 4 év jut dolgozni 1 stúdiónak.
Amúgy a rókabőrrel sincs semmi gond simán működhetne egy játék úgy mint egy platform és a kiegíszétések hozzák mindig az új történetet. Mint ahogy az expansion-ökkel működik, de például mi lenne ha 5 évig foldozhatnák fél-1 évente kiadott új küldetéscsomaggal? Senkit sem érdekelne ha jó. Az AC-ra azért mondják hogy rókabőr, mert halványult el a dolog és bár részről részre egyre többet adtak úgy osztották el hogy az ember mégsem érezte többnek jobbnak a dolgot, mert nem volt szórakoztató az a több amit beletettek. Az előző két részt meg hagyjuk kb 95%-ban elvesztette a játék az identitását és már azok sem voltak olyan nagyon jó címek nyilván harmadjára mindenki már rókabőrözik. Ha mindhárom áll lejtős lenne a kinézeten kívüli dolgokban is akkor senki sem szólna egy szót sem.
Persze ettől még jó játékok, de az a 7-es, hogy még érdemes játszani de nincs messze attól se hogy inkább skippelni legyen érdemes. Klasszis kategóriában az Ezios történet meg a Black Flag - Rogue rész fért számomra a többi csak próbálkozó volt.
Egyébként hogy tudom megváltoztatni a varjam meg a lovam kinézetét? Elörendelöiben ugye megvan nekem a szép fehér sólyom meg egy csini festett paci, de nem találom sehol, hol tudnám öket változtatni.
Én is igy gondolom, könnyű kikapcsolódásnak jó, és csak azért fanyalgok kicsit, mert tudom, hogy a tényleg nagyon jó játékok többet adnak mint könnyű kikapcsolódás.
Egyébként még egy kérdés: a kezdöterületen van két küldetés, az egyiknél egy állatot kell kinyírni egy vikingnek, a térkép északi részén tanyázik a viking. De melyik állatot kell megnyúvasztani? Már öltem jegesmacit, farkast, rókát, szarvas, még a legendás szarvast is lecsaptam, de csak nem adja meg a küldit. Leírás meg nincs sehol, elvileg oda kellett volna figyelnem a beszélgetés során, de valahol elsiklottam az infó felett.
azt hiszem oda kell csalogatni hozzá és meg fog ijedni és megölöd a medvét és kész a küldi
Asgard tök jó lett. Elysium féle, hangulatos terület:)
Még mindig Norvégiában kalandozok, AC feeling nincs, viszont olyan nekem a játék mintha egy grafikailag feljavított és tartalmilag lebutított Skyrim lenne, ahol mindenre fel lehet mászni. Ez a mászás egy olyan "versenyelőny" az AC játékokban amit semmilyen más játék nem tud überelni. Nagyon szórakoztató.
Azt leszámítva, hogy csúnyább mint az Odyssey és a mászás/irányítás talán a legrosszabb a sorozat történelmében igazat adok :) Anglia már valamivel jobban néz ki, Asgard meg Odyssey DLC-kre hajaz. Egyébként ahogy fejlődsz úgy leszel egyre inkább assassin (leap of fate, hidden blade, képességek, mentor's armor, hidden ones, stb).
Ez eddig a kedvenc szettem, mióta megszereztem nem is nézek rá az új rucikra :)
A legendás farkas falka mekkora bossfight :) 10 percig dark souls-oztam velük :)
Na így ~50 óra után azt kell mondjam, hogy az említett "problémáktól" eltekintve, sztoriban (melléküóldetések), kreativitásban és pályatervezésben a legerősebb lett a Valhalla. A főküldetés még nem tudom milyen, még csak a harmadik szövetség küldetésnél járok.
370km-t már gyalogoltam :)
Pontosan ez az, ami nálam is tetszik, 10 órám van eddig benne, de még csak most mentem át Englalandra. :) És ott is inkább eddig csak a felderítés volt a profilom, alig-alig haladtam a küldikkel.
Nekem így 20 óra után azt kell mondanom, h a kedvenc AC-m a három új rész közül. Origins a 2. helyre csúszott, az Odyssey pedig a 3. helyen csücsül. Maga a Viking téma nagyon bejön. Valamint a küldetések is remekek. Mind a mellékküldetések és a főküldik is. Tetszik, h mennyire nem vezet sokszor a játék, hanem magadtól kell rájönnöd dolgokra. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2020.11.16. 18:13:18
Nagyon keleties a szerkód. :) De szerintem a Valhalla szebb az Odyssey-nél. Mármint grafikai kidolgozottság terén. A táj és a környezet a görög világban persze szebb volt a sok csiliviliség, túldíszítettség miatt.
Sziasztok!szeretnék segítséget kérni a rúnák behelyezése kapcsán. Hiába megyek kovácshoz ott tudok fejleszteni de a rúnákat nem tudom az eszközökbe tenni. Pedig hely az van több is. Köszönöm előre is.szép estét mindenkinek.
Középsö egérgombot lenyomod, amikor a tárgyat "vizsgálod" és megnyílik a rúna ablak, ahol kiválaszthatod, melyiket akarod az adott tárgyba berakni.
Hát sajnos nem működik,a kovácsnál vagyok fejlesztek de hiába nyomom a középső gombot az egéren nem történik semmi. A runa behelyezéshez kell a rúnán kívül más?
Azt nem a kovácsnál csinálod. Hanem egyszerüen belépsz az inventorydban, kiválasztod a cuccot, amibe a rúnát akarod rakni, majd ott nyomsz egy középsö egérgombot.
9% eddig és 20 óra. Angliai tájak, falvak, várak és monostorok fantasztikusan visszaadják a középkori hétköznapokat. Megfigyeltem, hogy a településeken (lehet kisebb is) van lehetőség a mindennapi munkát végző emberek feladatát "kipróbálni". Amikkel találkoztam, észrevettem: búza megőrlése forgó kőtányéron, kenyérdagasztás és a tészta formázása.
Volt egy "awesome" pillanatom a játékban. Íjjal lőttem le egy ellenfelet és a nyílvessző keresztül ment (teljesen véletlen szituáció volt, nem szándékos) egy fáklyatartóban égő fáklya lángján, majd ettől begyulladt repülés közben és az áldozatot már a tüzes vessző ölte meg, úgy hogy lángra is kapott.
Az már látszik, hogy itt 100+ órás kaland ígérkezik, de ez a középkori Anglia --> Gyönyörű. Nagyon jó választás volt.
Egyébként én is osztom a véleményeket, miszerint a mellék és főküldetések jók, érdekesek, humorosak is sok esetben és a felfedezés, nyersanyagok, kincsek, fegyverek megtalálása pedig sok esetben agyafúrtabb, mint eddig. Kicsit a Far Cry 5 és New Dawn megoldásait juttatta az eszembe, bár itt a lehetőségek korlátozottabbak.
Amint megépítettem a Hidden One irodáját és teljesítettem a Leap of Fate küldetést, megérkezett az Order tagjainak faágszerűen elágazó kapcsolati rendszere. Vagyis a potenciálisan kivégzendő személyek fája. Megmondom őszintén én teljesen elvagyok ebben a vikinges érában játszódó korban. Izgalmas a történet, varázslatosak a helyszínek. Nem érzem szükségességét, hogy még ezzel is foglalkozni kelljen. Nem is illik ide, de nyilván mivel AC ezért nem hagyhatták ki. Remélem nem kötelező, mert hagynám a csudába.
Amit spoilerbe raktál, az nem igazán spoiler :D De egyébként én sem csinálom azokat, érdektelen.
Nem értem a logikát az mögött, amikor egy bizonyos szintű területen sokkal nagyobb szintű bossok, mint például a legendás állatok, drengrek vagy a félpucér nők, vannak. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2020.11.20. 15:23:54
Szervusztok Hogyan tudok a nyílvesszők között váltani???
Ha váltasz íjat, akkor automatikusan vált a különböző nyílvesszők közül. 3 típusba tartoznak az íjak. Vannak azok, amivel gyorsan egymás után tudsz kilőni nyilakat, ezek a light bowok. Vannak a hunter bowok, amiket ki tudsz húzni hosszabb ideig. Valamint a predator, amik a leglassabbak. Ezekkel első személy nézetben célzol és ezeknek a legnagyobb a sebzése.
Azok a kihívások. 60 power difi nem probléma. Jók a harcok nagyon érdemes megpróbálni őket, még ha nem is sikerül. Mármint tök illuzióromboló, mikor később visszamész és 5 kombóból kifekteted őket. Ebben a részben a szintkülönbség csak a kapott sebzésre vonatkozik, a sebzésed úgy vettem észre ugyanaz.
Megvettem azt a képességet, h egy kézben tudjak fogni kétkezes fegyvereket. Egyik kezemben kétkezes kard, másikban kétkezes fejsze. Imádom, ahogy hasogatok velük.
Kérdés: Ámerikában meg tudtatok mindent venni az árustól? Hiányzik 2 ingot és ki van pucolva a térkép. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2020.11.21. 21:06:54
Az új trilógia legjobb darabja, de csak 7/10, mert hibái mellett a vége annyira annyira, de annyira elbaszott fos, hogy teljesen hazavágta... (amúgy 8/10 lett volna)
Nálam 22 órát mutat a mutató, 16%-on vagyok jelenleg, de még Merciából se mentem ki. :) Szóval egy jó ideig elleszek a játékkal, szerintem is a trilógia legjobbja.
Egyébként meg lehet szerezni az összes skillt a skillfán? Vagy csak adott szintig lehet fejlödni (még csak 69-es PL-em van)?
Igen, meg. Power 400 a max, utána mastery pontokat kapsz.
"Mastery Points become available after reaching Level 400.
Each additional skill point you earn after Level 400 becomes a Mastery Point. You spend them in the skill tree just like you did with normal skill points. Do this once to earn the trophy. Unlike normal skill points they won’t increase your level however (Level 400 is the Maximum)." Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2020.11.23. 16:35:42
Ok. Most eléggé össze vok zavarodva. Az egyik napi küldi célpontja az egyik bábú volt a fegyverkovács épülete előtt. A küldetés leírása részletes volt és egy tolvajról beszélt, aki hamarosan ismét lecsap, de maga a célpont az egyik bábú volt. :D Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2020.11.24. 15:15:26
Amikor lakomát tartok, akkor attól függően, h milyen épületek vannak kifejlesztve, kapok különböző bónuszokat, emellett azt is kiírja, h "more boost". Ez a morale boost mit csinál pontosan? Nem jöttem még rá.
2.4 attack? Az jó? Mintha a fegyveren 128 lenne....most mi?
A minmaxolás amolyan szerepjáték kifejezés, ami a max gear finomhangolását jelenti. Lényeg hogy Valhalla - ha megnézed a skillfát - kis számokkal dolgozik, így az a 2x +2.4 attack az 2 skillpontnak felel meg. Mateknyelven +4% sebzésnek. Ami alapvetően jó érték.
Egyébként lecseréltem őket 3.3-as crit chance-re, így a két fegyverem ad +10% crit-et, illetve találtam árusnál +8 crit damage-et. Critical-ra viszont csak akkor érdemes fókuszálni, ha a skillfán minden offenzív és crit pont meg van vásárolva. Amíg nincs addig az attack többet ér. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2020.11.25. 22:32:03
Igen, nem és nem tudni :) De ha az attack ~140 akkor a 2x2,4 az kb 4%. A crit chance-nek százaléknak kellene lennie, de szerintem nem az, mert túl magasak a számok (90-110 között van nekem), és érzésre olyan 20-30%-ban crit-elek. Nem tiszta hogy van számolva. Crit damage sem egyértelmű, hogy egész szám-e vagy százalék, mert lehet 100% attack + 40 attack, meg lehet 140% is.
Ezen a téren lusták voltak a fejlesztők, ahogy a tök értelmetlen rövidítések is azok az itemeknél. (Hd shot, Atk, stb, mikor tök jól kiférne kiírva minden) Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2020.11.25. 22:40:43
Annyira nem kell túl gondolni. Nagyon béna lett a “skill fa”, nagyvonalakban a csapásirány az = közelharc az Bear, íjászat a Wolf, az assa meg a Raven. De annyi pontod lesz így is mint a dög, uhyhogy jut majd mindenhova.
Akkor én valamit nagyon rosszul csinálok, én PL87-en vagyok most, de a 90-es szintü Zealot-okba általában már belehalok, mondjuk a többi harc az tényleg elég könnyü, igaz, csak Hard-on megyek.