Annyi értelme azért van a dolognak, hogy a gyártó felkészülhet egyfajta vásárlói igényre. Ha tudja mekkora az érdeklödés tudja úgy alakítani a szervereket hozzá, hogy ki tudja szolgálni azokat. Nyilván nem mindegy, hogy egy játékot 1 millióan akarnak játszani vagy 30 millióan. Azért 30 millió letöltéshez alá kell tenni a hardvert. ráadásul 2022-ben lesz belőle multiplayer változat is. Amihez persze majd méretezni kell a szerverek kapacitását és teljesítményét.
Az az eladó számára értelmes, de neked mint fogyasztónak baromira semmit sem számít, sőt inkább árt. Szervereket skálázni meg 1-2 napos művelet, ha normálisan meg van írva a backend.
Vagy azért éri meg előrendelni digitálisan, mert mondjuk valami extrát kapnak a játékhoz az előrendelők
Vagy azért mert az ember bízik a játék fejlesztőiben, és mire megjelenik már lehet előtöltés után indítani. Nem mindenkinek egyszerű 100 gigás játékot letölteni.