hol vagyunk már attól, hogy csak a best of the best menjen...
Egy haszonszerzési célú űrrepülésnél miért is kellene ehhez az elvhez ragaszkodni?
Szerintem jó ötlet volt Shatnert meghívni egy ilyen repülésre, mindenki másnál nagyobb reklám és a leszállás utáni beszéde is nagy port kavart. (jó értelemben)
Valahogy az ad ennek a hírnek egy kicsit erősebb űrversenyes töltést, hogy közben az oroszok az ISS-en leforgatták az első űrben készült játékfilmet. Ők egy színésznőt, meg egy rendező/operatört küldtek fel 12 napra! ;) Csak ez utóbbi ugye a nyugati médiában marginális hír! XD Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2021.10.17. 14:12:26
De hát Kirk kapitány alig hagyta el a világűrt! Ott töltötte élete nagy részét! Mi ebben a hír?
Az a durva, hogy Shatner 90 éves-en csinálta végig a műsort. Ez már önmagában is teljesítmény és annak ékes bizonyítéka, hogy az űrutazáshoz tényleg nem kell az átlagnál egészségesebb fizikummal rendelkezni.
Szerencsere azt a kezdetleges idoszakot mar magunk mogott hagytuk.
Ahogy repulni sem csak a "best of the best" mehet, hanem akar en is vehetek repulojegyet es atrepulhetem az oceant.
Két észrevétel. Ennyi pénzért azért egy karika beleférhetne a golyóbis körül... Adhattak volna Kirk-re NCC-1701 uniformist.
Mennyi penzert? Egy jegy valahol 250-400.000 $ korul van. Igazabol marha olcso mar igy is. Egy fold koruli ut viszont 10-milliokban merheto..., mert sokkal tobb technologia kell hozza. Egy sokkal nagyobb raketa, valamint egy hopajzzsal is rendelkezo, sokkal erosebb visszatero modul. Utoljára szerkesztette: Sequoyah, 2021.10.18. 16:50:34
Egy olyan karikához ez a New Shepard rakéta még egyszer használatos 2. fokozatnak is kevés lenne és a kapszula (űrhajónak nem nevezném) is teljesen alkalmatlan a feladatra. Az orbitális pálya elérése 4 emberrel az rakétában 1+ nagyságrend (tolóerő és üzemanyag). Az űrhajó esetén teljes értékű és redundáns létfenntartó rendszer, jelentős tartalékokkal + teljes értékű hővédelem + üzemanyag a visszatéréshez. Az űrhajósnak személyre szabott szkafander, amit a sokkal hosszadalmasabb és nagyobb terhelésű fel- és leszállás közben visel. Mindezen nagyobb és bonyolultabb rendszerek miatt többszörös létszámú kiszolgáló személyzet és infrastruktúra. Az alkalmas indítóállás számára is sokkal kevesebb hely jöhet számításba (nyugati világban főleg óceánpart), a fel és leszállás idejére sokkal nagyobb területeket kell lezárni (földön, vízen, levegőben - mindenütt).
Az űrugrás és az űrrepülés teljesen más világ. Utoljára szerkesztette: llax, 2021.10.19. 02:53:33