"Az eset miatt meglehetősen sok kritika éri most a gyártót, ám érdemes azt is megjegyezni, hogy nem feltétlenül ők a felelősek a negatív válaszért, hiszen az ilyen ügyek kezelésére sok esetben külsős partner alkalmaznak, aki nincs felhatalmazva a funkciók ingyenes módosítására." dehogyis nem. Ő adta tovább a szolgáltatást. Az üzemeltető cég azt mondta, hogy csak ilyen és ilyen feltétel mellett fogja üzemeltetni. Ez a VW elfogadta. Szóval mind a ketten sz@rosak az ügyben. Bár véleményem szerint elég egyszerű az ügy: nyomozás akadályozása. Lehet egy jó ügyvéd még azt is bele venné valahogy, hogy a kiskorú sérelmére van elkövetve a dolog. Amiknál vagyunk, a szülő indít egy 10-20milliós kártérítést a két cég ellen stb... ennél kisebb balhékért is több misiket gombolnak le a cégektől. És ez, az az eset lenne, hogy azt mondom: meg is érdemlik, hogy sok-sok milliót kelljen fizetniük. Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2023.02.28. 13:22:18
Ez szerintem is egyértelmű. A cég egyetemlegesen felel a megbízott cégekért is. Itt egy polgári perben milliókat fognak fizetni és örülhetnek, ha az adott állam hivatalból nem perli be újabb milliós nagyságrendben hivatali akadályoztatás súlyos bűncselekmény elkövetése közben-ért. Örülhetnek, ha nem kapja fel jobban a sajtó és kussban megegyeznek, mert sokkal többet is bukhatnak, mint 1-2 millányi zöldhasút....
(És k.rvára meg is érdemelnék a büdös bunkók!) Utoljára szerkesztette: Ellaberin, 2023.02.28. 13:55:59
Kifejlesztettek és fenntartanak egy elég drága és különleges szolgáltatást, majd ajándékozzák oda minden ügyfelüknek? Vagy csak ha elrabolnak valakit? Érdekes jogi kérdések ezek.
Az amerikai hazafias torveny (patriot act) szerint az allam biroi engedely nelkul is hozzaferest kell hogy kapjon minden kommunikacios rendszerhez. Ez alapjan a USA teruleten a nyomkoveto szolgaltatast adhatja penzert a ceg, de az allamnak (alahuzom biroi vegzes nelkul is) teljes hozzaferest kell adnia a teljes rendszerhez es minden abban osszegyujtott adathoz. A surgossegi, azonnali es teljes hozzaferes a terrortamadasok es egyeb bunugyek idobeli megadalyozasara szolgal.
Magyarul a rendorseg barmikor, barmelyik kocsi poziciojat lekerdezheti. Ha ezt nem biztositjak, akkor az erintett cegek es termeszetes szemelyek a terrorizmus elleni harc akadalyozasaert felelossegre vonhatoak vagy maganszemelyek eseten akar vad nelkul is tetszoleges ideig fogva tarthatoak.
Szerintem a kovetkezo lepes az allam reszerol az lesz, hogy megjelennek a 3 betus ugynoksegek emberei az erintett cegnel, hogy jottek beszerelni a kormanyzati hozzaferest. Ezzel szemben a Tesla nyomkoveteset le se lehet mondani, sot baleset eseten automatikusan felhivjak a kocsit, hogy jol vannak-e az utasok es kuldjenek-e mentot vagy autoszallitot. Nagyon nagyon mas filozofia, de mar a General Motors (OnStar) es a Ford (Sync) is kotelezoen telepiti a nyomkovetest minden uj jarmuvebe. Raadasul az EU-ban is kotelezove tettek annyival kiegeszitve, hogy itt ingyen kell biztositani a veszhelyzeti segelykerest.