1. Ez sokat javít a teljesítményen: dosbox.conf, [sdl] szekció, output = overlay (az a lényeg, hogy ne az alapértelmezett surface legyen). Ezután már lehet: fullscreen = true. Ezt nem sokkal ezelõtt már más is írta (#6178), én csak alátámasztom, hogy felettébb hasznos.
2. Ezt most nem igazán értem. Meghajtót váltani? C: [Enter]. Vagy használj Norton Commander-t: ALT+F1.
Köszönöm, nagyjából így csináltam, de felhasználtam egy DOSBox FAQ-t is. (A telepítés pedig már korában megvolt XP alatt.)
Két problémám van, az egyik a játékkal kapcsolatos: csak ablakban fut szaggatás nélkül, az ALT+Enter után játszhatatlanná válik. A másik problémám meglehetõsen banális, elfelejtettem hoygan tudok meghajtót váltani DOSBoxban, hogy Z helyett C meghajtó legyen. Így jobb híján egy frontend segítsséégvel sikerült elindítani a játékot :)
Maga a játék a váeosával elég fura az elõzõ részek bázisai után, de ezt majd kitapasztalom, ha lesz idõm rá. Ha ezzel a módszerrel végre mûködésre tudom bírni az Imperium Galacticát, akkor nagyon elégedett leszek, bár továbbra is hajlok egy Win98-as partícióra.
DosBox beállítások: core=dynamic cycle=max (auto-n is menni fog, de akkor a telepítésnél sojáig tarthat a CD-speed elenõrzés.)
bemountolod az image-et. (mount d X:\ -t cdrom -usecd 0 -ioctl) (x a cd meghajtó) mountolj egy egy üres könyvtárat is C-nek.
Telepítesz, majd a végén rányomsz, hogy Audio setup, vagy mi. (Alapból SB16 van beállítva a DosBox-nak, így azzal példázom:D) Ránmyomsz a Sound Blaster 16-ra(elvileg fel is ismeri, hogy 220, irq7 dma1) (ha a Sima SB-t választoka kkor kifagyhat a setup, max újraindítod:D) Ezután indítod a játékot és jáccol.
Sok sikert, ha valami gond van, szólj és segítek szívesen.
Valaki tudna segíteni? Az Elder Scrolls: Arena-ról lenne szó. Amikor egy labirintusból ki akarok menni a felszínre, a játék kiír valami hibaüzenetet a hangkártyával kapcsolatban, aztán meg kilép. Csak úgy tudok vele játszani, ha kikapcsolom a hangot. Lehet valamit tenni, hogy hangja is legyen a játéknak, és ne lépegessen ki?
Piros háttér, 500 MB az image, azzal nem is lehet gond, magam készítettem az eredeti CD-rõl. A Readmeben a Win95 alatti nehézségekrõl értekezik, és ajánlja inkább a DOS parancssort, mivel eredetileg DOS alá készült, ebbõl én arra következtetek, hogy DOS(Box) alatt mennie kéne.
melyik verzó van meg, a sima CD-image vagy a Collector's editionos CD-image? (bár elvileg megegyezik a kettõ, csak annyi a különbség, hogy az egyiknél kék a fõmenü háttere, másiknál piros. Mindenesetre rendes 700 megás Image-et használsz ugye? nem valami vackos RIP-elt verziót...
Azt hiszem a második részben én is belefutottam ebbe fejlesztõs bugba, most így sok év után megtudtam végre, hogy mi volt a gond :)
Viszont Apocalypse-szal egyszerûen nem bírok. XP-n elindul, de az intró szaggat, ha továbbküldeném, akkor pedig kilép - ha kikapcsolok minden hangot, akkor is. DOSBoxszal el sem indul, mert a MIDI-hez win32 kell - akár be van kapcsolva a hang, akár nincs. Eh, úgy látszik nagyon speciális kívánságaim vannak, mert a DOSBox nálam sosem indít el olyan játékot, amivel játszani is akarok...
az bonyesz.... van egy házi fordítás ugye hozzá, az terjedt el. node az a floppy-s verzióhoz készült, nekem meg a CD-s verzió van meg(amiben nem képek vannak az elején, hanem video) megvan a magyarított floppy-s exe is, de animokkal jobb a játék, meg kevésbé bugos.(persze bug még a CD-s verzióban is van... fõleg a fejlesztési fában.. vannak dolgok amiket csak bizonyos egyéb dolgok után szabad kikutatni, vagy nem is lesznek elérhetõek... de errõl majd keresek részletesebbet)
Amúgy nem olyan nagyon sok az a szöveg az elején, meg kb érthetõ is. Meg ugye: ki nem ismeri a story-t:D most komolyan.... aki még játszik vele:D
Persze ha van kérdés, kérés, arra szívesen válaszolok, vagy X-Com fan vagyok(legalábbis elsõ kettõ.. többit nem nagyon ismerem.)
Annyit még tudok, hogy van magyarítás a harmadik részhez is, asszem Ganrus készítette. Azzal kapcsolatban hozzá kell fordulni. Szintén Dos-os a játék, és annál nagyon kell vigyázni, hogy NE rip-elt verzióval játsz, mert abban kiakad a játék közepe fele, mikor átmegy az ember az idegen dimenzióba, hiányzik egy pálya. Hajrá CD-image-et szedni. Detto dosbox-ot használni tessék hozzá. Bár régebbi rendszereken(win98 vagy XP) elfuthat a windows belsõ emulátorával is, de akkor tegyétek fel a sound patchet.(nem a játék, hanem a windows dos emulátorához készült sound patch.. nevét nem tudom, nem emlékszem... talán VDM-sound vagy mi . bugos egy vacak az biztos.) Mind1, Vista, Linux, Mac alatt Dosbox az egyetlen alternatíva.
no X-com 2 fejlesztési technológia bug: (nem fordítom le, mert nem tudom a pontos kifejezéseket, meg nincs is kedvem)
There is a bug in Terror From the Deep's research tree. What happens is that when you research some things 'out of order' (according to the game authors' preference, apparently) you are no longer able to initiate the research of some alien artifacts. As far as I know, the only way to avoid this error is to research in the 'correct' order, specifically: Research the MC Lab after you have researched the MC Reader, research Zrbite only after you have have researched the Disruptor Pulse Launcher, the Live Deep One after Magnetic Navigation, Tasoth Commander after Leviathan, and another involving alien sub contruction, but there are other undocumented ones.
azt meg ugye nem kell magyarûzni, hogy legújabb dosboxot használj. az a hang-belassulós dolog a 0.6-os dosboxra volt inkább jellemzõ, nem a 0.7-esre. a a.72 a legfrisebb. használd!
Aki kedveli az X-Com játékokat(fõleg az elsõ kettõt), annak minenképp ajánlom az Online X-Com Ufopediám. Már kész egy ideje, de csak most tettem fel. Ez egy angol projekt eredetileg, de némi munkával elkészítettem a magyar verzióját is. Érdemes megnézni. Van offline verzió is, linket a weblapom kezdõlapján találtok.
A játékokban benne van a Dos-os meg a Win-es indító is. (Vista alatt a Win-eset nem tudtam mûködésre bírni.)
A játékok régi dos-os hangjait az 1.4-es patchben és a widnowsos változatban lecserélték jogi problémák miatt. A régi hangok sokkal félelmetesebbek voltak és élethûebbek, így az én verziómba is ezek kerültek bele(ha jól emlékszem, de nem 100%).
Jó játékot, és jó nosztalgiázást. Ajánlott: Dosbox+dos verziók. XP-nél is, mert a win-es bugos, és sok hangot nem játszik le.
hát az attól függ, hogy mit állítottál be a dosboxnak. Szinte bármilyen régi hangkártyát képes emulálni GUS-tól a soundblaster összes változatáig.
Asszem alapbeállítésként Sound Blaster 16 van irq7 dma1
Feltöltön neked az én verziómat a játékokból (X-com 1 és 2). nem sokára linkelem. (benne van a gold edition-os(win) meg a dos-os indítófile is, meg minden ami azokhoz kell.)
Most az ufo 2 (avagy x-com 2)-vel szoktam játszani. sajna csak dosboxal jön be (érdekes, az elsõ része meg vigan ment nélküle Vistán!).
és a setupjában kéne kiválasztani a hangkártya tipusát blabla... csak ez régi, honnan tudjam melyiket kell? érdekes, hogy némelyiknél van hangm de akkor nagyon lassú lesz tõle, szinte már majdnem szaggat, a hang meg akad:(
megjegyzés jelleggel... Duke Nukem magyarítás legfrisebb verziója tölthetõ a portálról. 400 mega körül van, teljes HRP, Music pack, eduke32 benne van, tökéletesen magyarítva(textúrák, szövegek, hangok!, forrásból újrafordított eduke porttal)
vanni van még jópár régi újságom, bár sokat már eladtam, szkenneljek párat?
ECCO... mostanában játszottam vele PSP-n. Régi játékkollekciókat adják ki rá szép sorban, tökéletesen játszható, és mégsem kell a gép elõtt ülni vele. Emulátort sem igényel. Remek nosztalgia készülék. :-)
Egyébként én a Blood-ról meg a Redneck-rõl szeretnék felvételt készíteni és DOSBox-ból is csak 5-15FPS-ot sikeült kicsikarni. Amikor pedíg felveszek vele, általában 1-5 közt mozog. Így marad a NolfB és a nagy kérdés a videófelvétellel kapcsolatban.
A DOSBox is tud felvételt készíteni, de gyenge a gépem és annyira belassul a játék, hogy szinte áll. A Fraps meg nem vesz fel DOSBox-ból. És nem tudom mi az a CVS. Egyenlõre digitális fényképezõvel csinálom a videófelvételeket. Kösz a segítséget.
Helló! Videofelvétellel kapcsolatban lenne kérdésem. DOS játékból szeretnék felvenni és próbáltam már 4 félével: Fraps, SnagIt, HyperCam és Taksi. De egyik sem rögzíti a játékot. Addíg látszik a felvételen minden, amíg belépek a játékba, onnantól feketeség. Mivel lehet még felvételt készíteni, ami fel is veszi a DOS progikat (DOSBox-on kívül)?
"barátkozz meg a dosbox.conf file-al."
Már régesrég a barátom, szénnékonfigoltam hogy rendesen azt csinálja amit akarok.
JA... Ms-Virtual PC helyett meg próbáld ki a VmWare Workstation-t. ugyanarra való, csak többet tud. Asszem van benne korlátozott d3d is. Meg van belõl linuxos verzió is. Pl futtathatsz vistát egy linux rendszeren belül.
Innét letöltheted a windowsos verziót, ha érdekel.
Van még ilyen célra a Virtualbox, de az nem olyan jó. Egyetlen nagy elõnye, hogy ingyenes.
az [sblaster] résznél tudod beállítani, mit emuláljon. választhatsz: sb1,sb2,sbpro1,sbpro2,sb16
alatta beállíthatod a gus, a tandy, a pc speaker, meg a disney sound system hangkártyák beállításait is. persze ezen hardware-ek egyikével sem kell rendelkezned.
nekem pl valami integrált 7.1-es realtek hangeszközöm van.(régebben nem szerettem az integrált hangszarokat, fõleg az ac97 korszakban, de ez tényleg szépen szól).
milyen tényleges IRQ??????? olyan nincs!!! miért, neked van a gépedben Gravis Ultrasould? nagyot néznék...
A dosbox "EMULÁL" vagy 10 féle hangkártyát. Ha beállítod, akkor 7-es portra, ha beállítod, akkor 5-ösre emulálja. Ahogy neked tetszik.
PC Speakert is emulál, de az is directsoundban megy... nem a valódi speakerd fog szólni. A midiket is az emulátor játssza le, és kiküldi a rendszernek directsoundben(vagyis wave hangban).
Sound blaster esetén ajánlatos a megszakítást 5-ösre vagy 7-esre rakni. És ez teljesen fügetlen attól, hogy milyen hangeszköz van a gépben. Ugyanúgy megy macOS-en is, sõt, ha valaki portolja a forrást, akkor még talán symbianos telefonon is.
(az meg tökmind1, hogy a valódi hangkártyád milyen, mert directsoundba megy)
Nálam dob egy hátast ha nem a tényleges irq-t adom meg. 7-es irq meg alapesetben a paralell port. Igaz, ki van kapcsolva mégse mászik oda a szonnyasszel kártya.
én így vagyok a Tony Hawk kettõmmel, mikor anno felraktam a az xpt és nem akart elindulni nagyon letörtem :( [de azóta sikerült rendbejönnöm lelkileg]), egyébként virtual machinenel próbáltad már? arra raksz egy 98at és asszem hardvert is felismerteti(mondjuk amikor még én próbálkoztam vele akkor max valami S3as kártyát emulált amit összevetve GF8al... vagy rakj fel linuxot és Wineozz a régi cuccok elméletileg korrektek...
akkor jól gondoltam hogy ezt gondolod mountolásnak, ezt a funkciót nem használtam csak a legelején mikor elkezdtem foglalkozni vele: ráhúzod game exejét a dosbox exéjére és fut minden rendesen
Köszönöm a tippet, de a HoMM 2 esetében nem mûködik, az elsõ rész pedig alapból MIDI. Ráadásul DOSBoxszal sem mennek, mert Windows verzió mindkettõ (Compendium). A Carmageddont egyelõre még nem próbáltam, egyébként azt is én kérdeztem.
Erre az a tippem hogy analóg! HoMM2 100%hogy audiótrekkes, és ziXPé default az ide csatornán keresztül digitálisan olvassa az audio cd-ket. Ha ezt kikapcsolod az eszközkezelõben a cdromnál a "Zenei CD digitális lejátszásának engedélyezését" és ha megvan az audiókábel a cd és a sound device között akkor még a MediaPlayerben is ki kell kapcsolni az audioCD digit lejátszását.
Huh ha mindez megvan innentõl analóg hagyományos módon fogja lejátszani az ijen lemezeket. Jah valaki kérdezte a Carmageddon 1 is audiótrackes (Fear Factory ének nélkül) ottis így lehet zenére bírni a cuccot.
DirectX5 pl Diablo megy XP alatt és a hasonlók is DirectX7-es cuccok mind mennek DirectX8-as gémem nemnagyon van de azokkal nemvolt bajom. Van még a /rest of/ pl. Black & White1 sp2 alatt nem csak sp1 alatt megy. felháborító :)
DirectX 6.1 meg azé fáj annyira mert abból nemegy eredeti van. Might and magic nemtomhány talán7, Colin1, Driver és több mint gyanús hogy amit 6.1-re írtak még egyse indult el soha XP alatt még az sp1-es idõkben sem, csak akkor ment amikor külön partícióra 98SE-t telepítettem. Elhiszem hogy elvileg kompatibilisek a DXek, de akkormeg paranojás vagyok de nekem/nálam télleg nemmenek ezek a dolgok. :(
"0.65-ös Dosbox már vagy 3 éves" Lehet, de márciusban töltöttem, és akkor legfrissebb volt vagy nemtom de idén használtam elõször és az biztos hogy a fellelhetõ legfrissebbet.
A legujabb télleg jobb, mexûntek a problémák, bár a midi ratyin szól, igaz hogy 10es IRQ-n van az SB-m, lehet h emiatt.
Már a redalert is jó meg a többi és tényleg gyors is. Dos-os gamék megoldva.
Viszont továbbra is fáj a win95-ös 3d-s gémek el nemindulása a szokásos "elnézését kérjük" kíséretében. Azt ugye meg se említem hogy frissíteni nemtudom õket, mert nemvettem meg õket, és otthon netem sincs.
ohh;anno mikor elõször próbáltam beüzemelni a dosboxot... mountolás alatt mit értesz? én csak úgy indítom a gámákat hogy ráhúzom exet a dosbox exejére(vagy parancssorból átirányítomvagy argumentumból így még nem próbáltam) és már minden müxik. Legalább is nekem szinte egy gámával se volt problémám eddig.
Hagytam hogy oda telepítse magát ahova gyárilag akarta de lehet hogy a demo tényleg nem azt a könyvtárszerkezetet használja mint a "full" játék, utánanézek.
0.65-ös Dosbox már vagy 3 éves:D azóta megháromszorozták a sebességet, meg a kompatibilitást. 0.7-es óta például már nem neked kell állítgatni a ciklusszámot se. automatikus.
ebben már csak mountolni kell neked:D
Lord Myn: Én az officialra gondoltam. az ilyen sideprojectek elõbb utóbb megdöglenek. (néha az official is:D) Meg nem mindig naprakészek cvs ügyben se. (sõt, néha illegálisak is)
Amúgy meg nincs rászükség, mert ami kimaradt dosboxból(long filename support, d3fx glide, printer) ezek a gondok már fent vannak a sourceforga "future request" topicjain. Oda irogattam hozzászólásokat ezügyben. (újet nem kellet nyitnom)
A Slitherine oldaláról letölthetõ a Chariots of War demoja ami tulajdonképpen maga a full játék csak van rajta egy 3 órás limit, az 1.0-ás krekkel faszán megy, letöltöttem hozzá a legújabb patchet de azt sehogysem engedi feltelepíteni se a crackes se a demo .exe-re mert szerinte a játék nincs is a gépre telepítve.
Nincs valakinek valami jó ötlete erre a problémára?
Ilyenekkel én is találkoztam, amikor még Athlon XP-m volt, a display output-tal kellett játszani egy kicsit és valamelyiknél megszûnt (surface, overlay vagy opengl) már nem emlékszem.
Taky! Amit írtál hogy hiányzik a DOSBox-ból, az mind benne van, úgyhogy ne írjál nekik levelet... Vannak különféle CVS Build-ek, én is spécit használok, a "normál" DOSBox-on felül ezek vannak benne:
- D3D szûrõ Pixel Shader 2.0 támogatással - MT-32/LAPC-I emuláció - Glide emuláció(!) /Bár ennek én esetemben sok értelme nincs, mivel egy DOS-os 3Dfx játékom van: a GTA 1/ - Printer támogatás - TCP/IPX hálózat - meg még 1 rakás különbözõ dolog, de ezeket egyelõre nem használom.
LA kalandokhoz - meg néhány másikhoz - pedig tényleg ott van a ScummVM is, azzal nem volt soha problémám. Egyszer már én is több idõt szánok a DOSBoxra, a HoMM 1-2 zenéje nem mûködik rendesen XP alatt. Bár néha inkább én is egy régi gépet raknék össze, az legalább visszaadna valamit a régi fílingbõl, az enyém sajnos már nem üzemel.
ami viszont fura hogy pl redalert menü szaggat alig látszik kurzor bugzik viszont ha elindul a játék ott full. Több gémnél is ezt tapasztaltam mármint hogy lassú a menü, maga a játék meg rendesen fut. ez mitõl lehet? mondjuk ez VirtualPC2007-alatt volt. 065-ös dosboxnál meg hiába toltam a sebességes normality nevû kaland szaggat :( namajd most.
Legújabb DosBoxot ma szedtem le. Kipróba lesz :) Hangkártyám meg Creative SB live pci. alaplapit letiltottam mert mint említetted szoftveres.
azért azt ne felejtsd el, hogy a mai procinak nem csak a számolást kell kiszámonia, de emulálja a régi archintektórát is. emulálja az alaplapot, meg a hangkártyát. gondolj bele, ami régen a hankártyában hardveresen volt megolva, most szoftver számolja. meg még millió másik dolgot.(pl teljes mértékig emulál egy S3 trio 64 videokártyát.. dos alatt az volt a legjobb) számoljunk 200 mhz-et procira(mert pl egy carmageddonhoz pl nem árt ennyi, fõleg magas felbontásban). ennyit környezetestõl emulálni.. ahhoz kell legalább egy 1 ghz. (teljes emulálással.) van a dosboxban még vagy 10 féle hangkártya, abból altalában 1 aktív. emuláls SB-ket, meg GUS-t is többek között. Persze directsoundban, nem csak kinyomja a midit, mint a hangkártya chipje, aztán szól úgy, hogy épp milyen kártya van a gépben...
régen sok olyan emulátor volt, ami kihasználta azt, hogy az adott program PC-n fut. és mivel ez is, meg az is PC, sokmindent nem emulált, hanem nyomatta direktben. Ilyen pl a DosEmu. Aztán ahogy elkezdtek egyre újabb alaplapokat építeni, ezek egyre inkább nem voltak kompatibilisek.
A Dosbox lefordítható a világon bármilyen olyan platformra, amire van C compiler (nem.. telefonon CSAK java van... kivéve a symbiant, mert arra van C++)
Amúgy meg ha a full throttle nem fut jól, akkor a dosboxod szar. hazsnáld a legújabbat, azzal nem lesz bajod(legfeless a fullscreen esz hibás)
Ami hányzik a DosBox-ból: -nyomtatás. -hálózat (legalábbis azt hittem, de ezek szerint van benne) -3dfx... (volt dosban ilyen... pl Tomb Raider:D lehetne emulálni, és talán nem is volna olyan embertelen munka.... majd írok nekik levelet:D)
A legújabb DOSBox-on már futnia kell a Full Thottle-nak a te gépeden is, csak ügyesen be kell konfigurálni. Szóval inkább ScummVM. 3Dfx ügyben meg nézd meg az oldalt amit ajánlottam egy aranybánya ha XP-t használsz.
Másik, mint írtam hiába fér bele többszörösen is, elég kemény dolog emulálni egy x86-os rendszert, hiszen az nem konzol, hanem teljes utasítás készletû proci.
Egyébként én már felapplikáltam a Win 3.1-et is DOSBox alá 16/24-bites grafikával, 16-bites hanggal (a Win95 még nem megy fel sajnos, már a telepítõ elõtt kifagy) fut a régi CorelDraw is, Windows-os játékok is, szóval jó cucc lesz ez a DOSBox, csak még nincs teljesen kész (majd ha lesz legalább 1.0-ás verzió).
A videókártya megaherzet csak a TENDENCIA miatt említettem, természetesen semmi köze hozzá, csak röhely hogy egy 80mhz-es 486dx2 egy 40mhz es vlb-s kártyával ez (összesen 120mhz :) nem akad ez meg igen. Nemhiszem el hogy nemlehet rendesen leemulálni egy régi vasat egy main. többszörösen belefér.
Arról nem is beszélve, ha direkt LucasArts-os régi kalandokat akarunk, futtatni XP (vagy bármi más oprendszer) alatt, akkor ott a jó öreg ScummVM, ami direkt erre van kihegyezve és ezért jóval kisebb vassal is beéri, mint a DOSBox.
Persze, hogy akad, mert egyrészt szerintem régebbi DOSBox-val probálkozol (a legújabb 0.72-es), másrészt a DOSBox nem DOS-os környezetet emulál, hanem a teljes x86-os (286/386/486/Pentium) architektúrát, amihez azért kell bika, az meg hogy a videókártyádban hány MHZ-es GPU van, az édesmindegy a DOSBox-nak (kivéve ha OpenGL/D3D szûrõket alkalmazol nagyfelbontásban, de ebbe most ne menjünk bele...)
Ja, ha van origi vas is, akkor www.3dfxzone.it-nél probálkozz XP-s driver ügyben, nekem mûködött az Voodoo 2 SLI is XP alatt ezekkel a driverekkel! (Amíg el nem adtam a "rendszert").
Csak azért mondtam mert csalódott vagyok hogy DirectX9c nem kompatibilis a 6.1-el legalábbis a valóságban nem, az Ms virtual PC meg csökött és nincs benne 3d. a tényleges külön élõ oprendszer az egyetlen mûködõ megoldás. DOSbox is nevetséges hogy akad a hang a full throttle alatt pedig a vga-mban erõsebb 350mhz-es cpu van mint anno a vasban összesen amin futott. szóval soksok csalódás kínlódás :(
Az emulátorok meg kivétel nélkül háromszor lassabbak akadnak szaggatnak az igazihoz képest. Sajnos tapasztalat.
XP alatt biztosan. Ott megse mukkant. Már szereztem egy 4gigás hdd-t 98-ra, driverek is vannak hozzá, márcsak ati helyett kell egy trio64 vagy valami non3d PCI vgavezérlõ.