Az Abe's oddysee+exoddusnak van folytatása?Met a 2. rész végén volt szó vmi munch's oddysee nevû gémrõl,ami már 3s-ben ment,de nem hallottsm róla PC-n.
igazat adok. :)))
csácsá, az oldgames.ru-val kapcsolatban: ahány file-t eddig letöltöttem, mindnek azt írta ki: az archívumnak nincsnen vége!!!
namármost vagy szar az egész, vagy én rontottam el bvamit? csinálni kell még valamit?
Elõre is köszönöm, respekt!
No igen, de amig egyutt irtjatok a mobokat, addig is jo a jatek, de egy ido utan izgalmasabb, ha egymas ellen jatszotok ;]
Szerintem a kooperáció szó önmagában az "egymás segitése" gondolatát jelenti. Az hogy van friendly fire (quake2 példád) az más... ha csak egymás ellen nyomtátok, akkor az szvsz nem kooperativ játék. Ha a mocikat irtottátok vigyázva egymás testi épségére, akkor az.
PiszkosFred: Jól emléxel, a WoW-ban ki lehetett lõni a másikat (legalábbis C64-en).
BBird: Mi haverral a Doom-ot nyomtuk co-op, de hamar rájöttünk, hogy egymást érdekesebb leszedni (fõleg, mikor a szörnyeket aprította és közelrõl hátbalõttem...), sz'al gyorsan áttértünk a Deathmatchr-e.
Nekem attól co-op egy játék, hogy együtt lehet csatázni más ellen. Az, hogy most kilõhetõ-e a csapattárs vagy sem... szerintem nem számít. Legtöbbet játszott co-op játék nekem a Quake 2 volt, s amikor untunk egy pályát, jól beküldtem a társam hátába egy rakétát. Kedves gyerek voltam/vagyok. ;-))
Igen, pvp = egymas ellen (is). Lehet hogy rosszul emlexem egyebkent, de mintha a WoWban egymast is kilohettuk volna. De ha megsem, es az en emlekeim halvanyak es kopottak (amire minden esely megvan), akkor elnezest kerek Ollie cimboratol, hogy balga modon kijavitottam, helytelenul ;]
Eszembe jutott egy tán még korábbi co-op játék, na ezt "übereljétek": Space Invaders, még a jó öreg Atari2600 -ra. Mai napig megvan, sokat játszottam nõvéremmel a '80-as években, együtt likvidáltuk a nagyon csúnya ufobácsikat. ;-)
(Biztos volt korábbi co-op is egyébként, lássuk ki nyeri ezt a "pályázatot"! A nyertes jutalma minden oldgamer-tõl egy tapsoló smiley.) :-))
PVP= Player Versus Player? Ugy rémlik, a havert nem lehetett kilõni. De ha mégis, a cél nem az volt, hanem együtt leirtani a szörnyikéket. Persz lehet, hogy ti PVP-ben játszottátok... :)
Osztott képernyõn sosem tudtam játszani. Egyszerûen képtelen voltam figyelni :D Egyedül a Spy vs Spy széria az, amivel sikerült úgyahogy jókat szórakozni, de minden más játék kapcsán egyszerûen képtelen voltam csak az én "részemet" figyelni. Korai szimulátoroknál (Ace2, autóversenyek, stb) emiatt már alapjaiban halott volt ügy részemrõl, ha haverokkal versenyeztünk ;]
fogalmazás rulez: "PC-rõl hirtelen csak a NeedforSpeed 2/3 ugrik be"
Csak egy kérdés: kooperativ alatt a szimpla multiplayt érted, vagy azt, hogy az egyjátékos "küldetéseket" tudja egyszerre két ember nyomni, akár egyetlen gépen, egymás mellett ülve, osztott képernyõn?
Nekem ez utóbbi jelenti a kooperativot. PC-rõl nem hirtelen csak a NeedforSpeed 2/3 ugrik be, de Amigán nagyon tutkó volt az Alien Breed, a Settlers elsõ része (két egér az amigába azt hajrá) meg a Hired Guns...
Nekem a co-op -ról sajnos leginkább a Q2 és társai jutnak eszembe, azaz az FPS-TPS cuccok. De ha régebbre megyünk vissza, szerintem voltak Heretic/Hexen részekhez is, nem? Ahogy a Doom/Duke3D félékben is. Viszont nem volt túl konkrét a kérdés, mert igazából nem csak az akció játékokban lelhetünk ilyen lehetõségekre. Stratégiák közt is van jó néhány, ami fel van szerelve ilyen opcióval. ;-) (Gondolom ilyen akár a Heroes of Might and Magic sorozat, vagy nem?)
Nem emlékszik valaki valami frankó cooperative-móddal is rendelkezõ játékra még az õsidõkbõl? :)
Szerencsénkre azonban erre rájöttek a fejlesztõk is, s hamarosan jön ki a Settlers 5 grafikai motorral megáldott Settlers 2 remake. /me várja. :-)
Nekem az 1-4-ig tetszik.Az 5-nek szép a grafikája csak az a baj hogy megszakadt a játék stílusa,fílingje Stb. a lényeg hogy elvesztette a varázsát. :((
Hali mindenkinek.Véletlen rábukkantam erre a fórumra és gondoltam írok béle.Imádom a régi játékokat és ahogy átböngésztem a fejlcen a képekt láttam pár jó dolgot pl.Goblins,Aladin és az örök game a Pac Man.Valaki játszott (játszik még) a Settlers 1-2 vel?
Btw a Fallout Tacticson -esetleg az új LS-en- kívül nem nagyon van ilyen taktikai játék, amit lehet multiban is tolni ugye? Legalábbis én nem nagyon találtam, pedig sok lehetõség lenne benne.
Na ha hamarabb elõjön/eszembe jut nekem is, ez a "taktikai" kifejezés, akkor dehogy mondom rá hogy "akció" ;] Csak hát nem jutott más eszembe, és a magam részérõl nem éreztem igazán stratégiainak. Úgyhogy taktikai, erre módosítanám a korábbi, kissé necces akció besorolásomat...
Mondjuk a lényegen nem változtat, sorolhatjuk bárhova az LSt, csudajó és a stílust a késõbbiekben meghatározó játék volt.
Szerintem is taktikai játék az LS. Akciónak semmiképp se nevezném, hiszen reflexekre meg hasonló skillekre nincs benne szükség. Van idõ gondolkodni, van idõ számolgatni hány AP is kell egy akcióhoz, ami egy akciójátéknál ugye nem igy van.
Ahogy azt dronkzero is irta, azért nem stratégia, mert rövidtávú tervezésrõl szól az egész. Persze a játékvilágban a stratégia szóba szvsz ez is beleférne, mivel kissé másképp használjuk mint amit jelent.
Keresek egy játékot, amelynek "szerencsére" nem tudom a nevét (nem tom mennyire számít réginek), dátumra kb. 1994-1998 közé tenném, de lehet tévedek. Az egész underdogs-t áttúrtam a stratégiák között, de nem találtam.
Középkorban játszódó, asszem nem fantasy, stratégia, axonometrikus nézeti térképpel (a pálya rombuszként helyezkedett el), azt nem tudnám megmondani, hogy real-time vagy körökre osztott a kaland térkép, de azt tom, hogy volt külön kaland térkép és csatatér. A csatatér szintén axonometrikus volt, de nem rombusz elhelyezéssel, hanem négyzettel és asszem ott realtime ment a harc. A játékban volt vár, ami vagy a gép által elõre legenerált formájú volt, vagy magam is építhettem. A csatatér aránylag nagy, több képernyõs volt (és a felülnézethez közelebb állt). Ha jól dereng, akkor volt némi gazdasági alapja is. Katonákat parasztból lehetett képezni asszem, és amikor bevonultak, akkor egy kis anim mutatta, hogy a fegyverraktárból felkapják a besorolásuknak megfelelõ fegyvert (kard, ij, dárda... ?)
Illetve tudtok-e valami módot arra, hogy egy nem túl régi játék (Shadow Company) normálisan fusson a gépemen? - (9550), mert a betûk egyszerûen szétfolynak benne, ha elindul, mert újabban már azt mondja, hogy nem ismeri fel a videokártyát...^^
A stragéia az nekem globálisabb :) A taktikai játékok pedig inkább a közelharcra vannak kihegyezve, ahol néhány embert kell irányítanod egy kisebb helyszínen.
Szerintem a kategória megnevezése: taktikai. Van belõle körökre osztott taktikai (Laser Squad, UFO, Jagged Alliance, Silent Storm, Hammer and Sickle), meg taktikai akció (Külsõ nézet/TPS: Airborne Ranger, Covert Action, Seal Team, Crusader, Syndicate, SWAT1-2 Freedom Force, Full Spectrum Warrior; FPS: Rainbow Six, Ghost Recon, SWAT3-4, Operation:Flashpoint, CSé, BéeF, stb. ,de szerintem még a Total War sorozat csatái, meg a Warhammer:SotHR/Dark Omen is simán taktikai)
Van olyan jó kategória, mint a többi. Stratégia szerintem erõforrás-menedzsmentrõl, építkezés-gyártásrót szól, nagyobb léptékû, és hosszú idõn keresztül több harci eseményt dolgoz fel. Taktikai szeritem maximum párszáz embert foglal magába, és egy összecsapásról szól.
Hm? Mi a véleményetek?
Nekem meg a Syndicate tûnik már inkább akciónak, fõleg a LS mellett (már csak a real-time jellege miatt is.)
Tudom, es tisztaban vagyok vele, hiszen egyik regi nagy kedvencemrol van szo. Habar a "tekinthetjuk"-be nem biztos, hogy kell a feltetes mod, hiszen ez az Ufo es a style ose (amig meg nem jelent az xcom es a syndicate, majd az orok kedvenc JA, sokat jatszogattam vele) Megsem erzem igazan strategianak, de mint jeleztem, ez az en hulyesegem. Lehet hogy az, sot, biztos hogy az, de nekem santit ez igy kimondva: "a Laser Squad egy strategiai jatek"
De e kivalo es korszakalkoto jatek miatt nem fogunk osszeveszni, elfogadom en a strat besorolast, meg ha kise furcsan cseng is... ;]
Nemtudom, de stratégia és stratégia között is van nálam különbség. Lehet hogy hibásan, de nálam a Laser Squad nem stratégia. Illetve persze az, lévén akkoriban még nem volt sok mûfaj, de mégsem raknám egymás mellé a Risk, Supremacy, Diplomacy, Populous és társaival.
Az kétségtelen, hogy a LS alapmû, és a mindenkori turnbased (csapat)akciójátékok alapja, de inkább akció, mint stratégia. De mégegyszer mondom, lehet csak az én fejemben van a difi, és rá lehet mondani hogy stratégia, mert hát végülis az is lehet, ha úgy nézzük. Nehéz döntés, de én akciónak látom, hogy ne ragozzam tovább ;]
North and South -ban mi volt a real time a csatákon és a mászkálós részen kívül? A térképen valós idõben ment? Jó rég játszottam vele, s már nem is emlékszem, de mintha a térkép rész körökre lett volna osztva.
The Ancient Art of War is körökre osztott volt? Nekem az volt az elsõ stratégiám, csak nem tudom, hogy real time -ban ment-e!?
mrzed001: Volt C64-en egy 1987-es Dark Empire címû program, aminek a grafikája még alulról sem közelítette a Supremacy-t, de jó játékmenet, és véletlenszerûen generált térképek jellemezték. Itt is be kellett állítanod, hogy mit "termelsz" egy elfoglalt városban. Csapatszállító és csata hajók is vannak.