Akkor kicsit belepofáznék, ha nem baj. Ha baj akkor is :) Ha Kandurex tök kezdõ, akkor érdemesebb neki tök alap nehgézségi szinten indulni. És akkor újrakezdeni, mikor már elsajátította az alapokat. A legfontosabb dolog a fejlesztés. Már a retron is írtam, az idegenek fegyverzetét kell "feltalálni", és azzal kell irtani õket. Az a legjobb. A gránátok használata is fontos. Én a jobb erõben lévõ csávókra nehéz fegyverzetet szoktam pakolni, pár misszión keresztül szenvedés velük, de miután eleget erõsödtek, fejlõdtek õk lesznek a legjobb katonák. A mindcontrol nélkül nem lehet megnyerni a játékot, asszem egy élõ etheral kell hozzá. Szóval kell a bénító fegyver is, van egy ilyen kis lilagömböket szóró vacak. Azzal, mer az a villámpálca semmit nem ér. Érdemes elfogni õket, csak kell hozzá a megfelelõ épület a bázison. Asszem van soldier, navigator és captain vagy admiral. Már nem emlékszem. Az etheral navigator kell még majd, mer akkor lesz olyan radarod, ami mindent kiír az ellenséges hajóról. Ja meg a flying suit sem árt. Ha repked az ember, akkor nem tudják rohadt zombivá formálni azok a dögök õket. Sajna már nem emlékszem a nevükre. PiszkosFred barátom azt mondta az elsõ játékban jobb ha világosban mész. Szegény a másodikat akkor nem látta, mer ez inkább igaz arra. Az elsõ még annyira nem gáz. A nagyobb hajók megtámadásával kell vigyázni. Egyrészt a vadászok nem bírnak el vele, de ha meg leszeded, akkor a földi csatánál kavarnak be. Oda már kell komolyabb haditechnika. Gépkutyi télleg semmit nem ér. Én a lekomolyabb rakétát szoktam feltolni rájuk. Aztán nagyobb hajókra max több interceptort küldök. Városi terrotámadás tényleg nagyon fontos. Ha nem akadályozod meg akkor csökkentik a neked szánt pénzeket az adott országok. Csak a már említett szemét fekete döggel kell vigyázni, mert annyit bír mint egy tank. Ráadásul ha zombivá alakítja a csapat egy részét az bukta. Az is jó ha a te bázisod rohamozzák, házhoz jön a technológia. A második rész az szemetebb, de ha túléled az elsõ pár hónapot akkor lehet esélyed. Ott viszont én például képtelen vagyok visszaszorítani õket. A csapatom havonta két idegen bázist semmisített meg, de nem vagyok képes megakadályozni, hogy újat hozzanak létre. A nagyobb hajók ellen tehetetlenek az elfogóvadászaim. Szerencsére a kommandó bírja a megterhelést, most már a havi 4 idegen bázis elleni támadás sem elképzelhetetlen nekik, most viszont már én nem bírom cérnával. A missionok két részesek, bejutni a bázisba, és ott is rendet rakni. Ráadásul itt már a tentaculat ellen sincs menekvés, mint az egyben emlegetett fekete ocsmányság elõl. Igazából bármilyen ötletet szívesen fogadok, hogy hol szúrtam el. Amit biztosan látok, hogy a research képernyõm kiürült jelenleg. Asszem valami nagy hajón kéne vadásznom talán... elfogni pár parancsnokot. Egyetlen öröm, hogy M.C. képesség birtokbán, képes vagyok könnyedén elintézni az ellenfeleket. Egymással lemészároltatni õket stb.
Igen, ezért is mondtam, hogy mindenki döntse el maga. Nekem a gyerekkorom játékai számítanak retronak. Gondolom másnál is így van... ha mégse akkor bocs...
Na igen, de ha jól emlékszem Te régebben a DOS játékokat retróztad, ez pedig már Win kategória. Akkor legyen egy retróDOS, retróWIN kategória is? :-) Nem is rossz ötlet. :-)
Jó tanács XCOM1-hez. Nem szép dolog, - és élvezetesebb HC játszani (aki meghal, az meghal) -, de azért nem árt ha van 2 fullos csapatod, akiket az elsõ bevetés óta viszel és akiket életbentartasz. - ha meghalnak reload a mission, ez a nem szép dolog benne... Emellett javaslom a mindcontrol mihamarabbi felfedezését, és használatát ;]
Ja és még valami - basszus elõ fogom venni, nagyon megjött a kedvem ;] - ha lelõttél egy úrhajót, ne azonnal menj oda felderíteni. Várd meg amíg nappal lesz a helyszínen. Este persze hangulatosabb, de elsõ játékban jobb ha világosban mégy. Az sem baj ha eltelik 1-2 nap, mert közben van hogy a lelõtt ufo "regenerálódik", így ha lelövöd az utasait, akkor alkatrészeket is tudsz zsákmányolni, a kukatók legnagyobb örömére. Ne sajnáld magadtól a raktárépületeket, a livingquarterst, a workshopokat és a laborokat ;] Eleinte az interceptorokat célszerû középhatótávolságú ágyúkkal szerelni a gépágyú helyett. Géppityunak az interceptoron nincs értelme. Városi terrortámadásokat próbáld a lehetõ legjobban megcsinálni, nagyon jó cuccokat lehet serválni. Ha lesz stun fegyver, a hajók kapitányait érdemes elkapni, fõleg a nagyobb hajókét. De navigátorok is jól jönnek.
Fontos: mire jönnek az ethrealok, nagyon erõsödj meg. Mert akkor kezdõdik a játék igazi neheze ;]
Ja és a legfontosabb! Ez igaz mindkét részre. GRÁNÁT!! A legjobb fegyver! Gránátokkal bárkit, bárhol bármikor. Embereidnek még a fülébõl is az lógjon ;] Hidd el, megéri.
Hát nemtom Bird. Az egy 97-es játék, szóval nem mai darab. Nekem tényleg nem az jelent nosztalgiát, de pl. én is reklámoztam itt a HOTU frissítést, amiben több frissebb darab is van pl. Kingpin. Megítélés kérdése ez. Egyébként az tényleg egy jó játék.
Na most ez olyan baromira idetartozik, de nekem az Incubation tetszett. Mégha csak az UFO részek "csatái" hasonlítottak rá és fordítva. :-)
Jó-jó... az annyira nem retró, csak nekem. :-)
Az elsõ rész marha egyszerû. A második részhez viszont még sosem voltam elég kitartó, bár a save gamek meg vannak, szóval bármikor elõvehetem megint. Végigjátszás szerintem nincs is hozzá, az megölné a játékot. De ha bármi problémád, vagy kérdésed lenne, akkor írj nyugodtan, vagy ide vagy a retrora, de akár mailt is. Bár a fórumok jobbak, mert akkor bármelyik segítõkész fórumos társ ki tud segíteni.
Volt egy frissítés a HOTU-n. Érdekességként megemlítem, hogy felkerült az Imperium Galactica, és ellentétben a második résznél mgfogalmazott kritikákkal, ez Top Dog kategóriás lett. De ahogy rápillantottam, szerintem az IG2-bõl sikerült belecsempészni a képet.
Amúgy ezt a játékot sajna sosem sikerült mûködésre bírni. Más valakinek esetleg? Szívesen kipróbálnám, ha már az elsõ része is volt a kezemben (bár az még nem egy tipikus FPS volt).
Hülye kérdés, de nem véletlen nem a Space Hulk: Vengeance of the Blood Angels -re gondolsz? Képek
Aha erre nem emlékszem. Ez azt hiszem kimaradt az életembõl. A Quake 1-hez télleg volt 3d-s gyorsítás, de nem alapból! Én viszont csak Glideot használtam ha jól emlékszem.
Amúgy itt van egy Win32-es verzió az Abuse-ból, de valamiért nem mûxik a felbontásállítás... ( abuse32.exe -size 1024 768) Abuse32
Pontosan ilyet keresek.
Viszont lehet, hogy én simán az Abuse-ról beszélek, már nemtom. Nagyon rég volt, de én úgy emléxem, hogy a 2 játék (Q1+Abuse) keresztezésébõl egy hackercsapat csinált egy 3. gamet... Még hír is volt róla a pcguruban asszem, és a játék demója a CDGurun volt megtalálható, olyan szöveg kiséretében, hogy ez valóban egy lopott endzsinekre épülõ gamma.
Arról az Abuse-ról van szó igen. Ez az Abuse a quake1 kódjára épült. Késöbb valakik ellopták mindkét source-ot (Quake, Abuse), és kidobtak egy lövöldözõs platform gamet (tisztára mint az Abuse), de már OpenGL támogatással. ne feledjük, hogy a Quake1 is ment OGL alatt!
Vagy kurvára keverek valamit, és csak simán az Abuse-ról beszélek, csak kutyulom a dolgokat...
Aham én elolvastam azért... bár nem sokra mentek velem. Én nekem magas az a rész, hogy az Abuse stílusában és a Quake enginejával. Egy Quake enginenal futatott platformot keresünk aminek volt 3d kártya támogatása vagy mit? jahh és 97-bõl kb.
OpenGl? Ha azt mondod Glide vagy d3d, akkor még oksa, de 97-ben OpenGl... hát nem tudom, nekem fogalmam sincs. Ez az Abuse is magas nekem. Én csak egy DOS-os platformot ismerek Abuse címmel, az marha jó... :)
Picit bovebben a sztorirol, helyszinekrol, jellegzetes dolgokrol, vagy barmirol ami megmaradt emlekbe. Mert a System Shocktol a blood2ig barmi lehet - tulzassal persze ;]
Na én meg vagy 8 éve nem tudom mi volt ez a játék, de nagyon kellene (egyszer régen a demóját láttam):
Quake1 engine-vel készült és NAGYON hasonlított az Abuse-ra.
Mi lehet a címe? Még valami olyan is terjengett akkoriban (95-96?), hogy a Quake1 és az Abuse kódját is ellopták, és azok ötvözésébõl jött létre a gém...
Valaki?
itt a link hozzá http://www.mobygames.com/browse/games/8th-day/
Más a kiadó és más a fejlesztõ azt ne keverd össze!!! Ez a csapat fejlesztette amigán a wolfchildet,a premiert és a heimdall 2. részét pc-n pedig a gender warst! Nézz csak utána!!! a csapat neve"The 8th Day"
Bocs, hulye vagyok, mar Te is tuttad a cimeket. De akkor is hatalams jatekok.
Nem "Crusader" vagy valami ilyesmi volt a neve? (amire gondolok abban bennevolt a crusader kifejezes, de igy penteken az agyam mar csak ilyen foszlanyokra emlexik, a listam meg otthonvan;])
Egyaltalan nem. Az Avalon csinalta a Heimdallt, Amigan a Core Design volt a nevuk. A Gender Warst pedig ha jol emlexem a SCI Games csinalta.
Amugy volt valami hasonlo isometrikus jatek abban az idoben de nem ugrik be a neve. 2 reszes volt es egy fickoval kellett gyakni az ellent, tudott gurulni oldalra stb Es ha jol emlexem valami piros pancel hacuka volt rajta a kezdesnel.
A gender wars-t a Heimdall készítõi csinálták szerintem.
Én úgy emlékszem abban az dõben a dungeon keepert fejlesztette Molyneux meg a Theme Hospitalt és a Magic carpet 2 cimû játékokat. A gender wars-t ismerem Nõk a Férfiak ellen és tényleg hasonlított a syndicate-re és a Gene Wars is hasonló izometrikus grafikájú játék.Tévedtem, a Dungeon Keeper fejlesztése után ment el Molyneux a saját maga alapította cégtõl a Populous 3-hoz már semmi köze nem volt!!!
Nincs is semmi gaz. En ismerem mindket jatekot, tehat nalam meg a hiba az almatlansag volt. :P
En mar nemtudom, de hiszek nektek. Annyi remlett, hogy volt egy hasonlo nevu jatek, amely kinezeteben, kezeleseben hasonlitott a syndicate-re. De mivel sokat nem jatszottam vele, ennyi ;] Hiaba na, mindig tanul az ember.
Hát... ezt a Genewarst megnézted? Jobb ötletem nincs. Mert ha jól melékszem az EA 1995-ben vette meg a Bullfrogot, és 1997-ben távozott a cégtõl Peter Molyneux.
Én nem értelek! Mért nem csinálsz a winyódon egy könyvtárat neki ahova bemountolsz C:\-nek. Akkor oda annyi játékot pakolsz amennyit akarsz, és amennyit elbír a winyód! :)
Coloniziation remakerõl tud valaki(hogy van-e)? Újabban rákattantam megint, és jó lenne, ha valaki írt volna már hozzá multit... :]
Keveritek itt a Genewars-ot a Gender Wars-szal... :) Az elsõ egy Bullfrogos géntecsnikával mókolós stratégia volt, a másik meg a Syndicate klón, nõk vs férfiak. Csak hogy tisztázzuk a kérdést. :)
segítsetek már egy picit... hogy lehet dosbox-ban beállítani a szabad helyet? vagyis hogy mennyi a szabad hely? nekem alapból 100mb-ot ir ki asszem. lehet ezt megváltoztatni? nincs valami rendes tutor ehhez a dosboxhoz?
akinek lassú, az nyomjon sokszor Ctrl+F12-t. de ne vigye tuzásba, mert egy ido utan nem birja a proci, azt még lassabb lesz.
ha meg vmi játék nem akar instalálni, akkor a mount végére ird oda, hogy "-t cdrom" akkor cd-ként mountolja. nekem pl a c&c csak így ment fel.
Szerintem a Electronic arts adta ki a Bullfrog fejlesztette és elég érdekes volt az alapötlet de valahogy nem lett etalon belõle... Akkor már távozott a cégtõl a Agy Molyneux
Végre! Üdv! :-) Én már régebben örültem volna magyarításoknak a régi slágerek közül. Eddig leginkább csak a Little Big Adventure -rõl tudtam, de most már szerencsére szaporodnak, Nektek köszönhetõen! Szóval Köszönjük! :-) És további jó munkát!
Én teljes mértékben megértelek Titeket, s nem is támadtalak. Remélem nem úgy vetted kommentjeim!? Isten ments, hogy kritizálni merjem az oldal mûködését! Én csak örülök neki, hogy van a retrogames és a dosgames is. Mindkettõ megfelelõ tartalommal és átláthatóan helyezkedik el a világhálón.
Csak a srácoknak üzentem, akik itt kritizálták a rendszert, hogy tény: finomabban is lehet közölni "azt" a szöveget. Tudom, hogy milyen a "mai" világ, de attól nem hiszem, hogy nekünk is be kellene állni a sorba, közéjük.
Abban viszont teljes mértékben egyetértek, hogy a személyeskedéseket, kritázálását valaki oldalának nem épp normális színvonallal... nem itt, s nem publikban kellene intézni.
Ezt az egész leech témát hagyjuk már, fel sem hoztam volna, ha nem hangzik el a minõsítés. Szerintem ez nem az a hely ahol ezt le kell tárgyalni.
A Syndicate utolérhetetlen. De szerintem a Genewars inkább a C&C-re hasonlított nem a Syndicatere, de ezen nem veszünk össze. Most segítségül hívtam gyorsan a Mobygamest magamnak, és átnéztem a címeket, melyekhez köze volt a Bulfrognak. Hát más nem illik be a képbe szerintem. Szóval kéne valami közelebbi a játékról, ha a tippem nem jött be, mert talán mégsem a Bullfrog csinálta. Nekem is volt már ilyen problémám egyszer, évekig nem találtam egy játékot emiatt.
csináltam, kitüntetést is osztogatnak ma ezért? nem tudtam... :DDD a DOSBoxxal azér nem megy minden! ráadásul akinek nincs elég nagy prockója, az szív... én is így jártam! szóval most ezért elég gáz leugatni...
Az oké, viszont két játék jelent meg a fejemben, de így már csak egy maradt ;] Nálam sem aratott akkora sikert mint a syndicate, ezért is voltam hirtelenjében kissé bajban a név miatt...
Elõre szólok, csak sejtem mirõl van szó, és semmi közöm hozzá :D Elõször is nyugi! A leechelés elleni harcban egy webmester részérõl bármi megengedett. Tõlünk szövegek vettek át régebben, de hivatalos útra terelve a dolgot, a szolgáltató minden esetben hamarabb törölte a lenyúlt cikkeinkkel dolgozó oldalt, mintsem beleõszüljünk az idegeskedésbe. Te és ismerõsöd is úgy védekezzetek, ahogy ti gondoljátok. Verbálisan és technikailag is, bármi megengedett. A más kérdés, hogy amíg a technikai megoldásak úgyahogy mûködnek leech ellen, addig a verbális része max csak egy jelzés, hogy mennyire van ki az a bizonyos testrész az élõsködõkkel. Úgyhogy ne foglalkozz vele ki mit gondol róla. Majd ha egy több hónapos/éves/stb munkája úgy köszön vissza egy harmadik fél oldalán mint a harmadik fél "szerzeménye", és ez ellen vajmi keveset tud tenni, akkor majd megérti mindenki...
Még mielõtt Cyroo barátomnak megérkezik a regje, hogy beírjon valamit, ikább írok én. A stílus olyan amilyet mi kapunk. Kicsit már unom, hogy önjelölt hackerek, meg milliárdosok zaklatnak nap mint nap. A "szakértõkrõl" nem is beszélve, akik nem hajlandóak arra venni legalább a fáradtságot, hogy elolvassák a gyikokat, helyette a teljes törlést javasolgatják. És azt se csípem, hogy a fórumban állandóan zsidókat vagy nácikat keresnek. Ha ebben az országban ez a stílus, akkor talán nem kéne kritizálni... Másrészt marhára nem volt vicces, mikor miattunk nem ment az egész szerver, mer 90-an 4 szálon elkezdték szedni a 100 megás gamet amely be volt linkelve egy amcsi warez oldalra. Most már legalább kénytelenek a fõoldalra menni. Szóval nem véletlenül van angolul az üzenet. Szerintem aki magára veszi nem véletlenül teszi. És ezt most nem véletlenül írtam, mert innen is jött pár júzer, aki megszakértette az anyagot és a teljes törlést javasolgatta, mint egyedüli gyógymódot. Legvégül pedig szerintem a személyes ellentétek elrendezésére ott a privát üzi lehetõsége, nem véletlenül van! Utálom ezt a fajta üzengetést, ha valaki legközelebb megin elszeretné mondani mekkora seggfej vagyok az írja meg privátba. Szerintem nem tartozik a témához...
Üdv Taky! Lenne egy kérdésem Sam & Max-et nem akartok magyarítani ? A Dott nagyon szinvonalas lett!!! Egyébként örülök ,hogy valaki fordítja a régi klasszikusokat mert a mai játékok nyomukba sem érnek....
amúgy sziasztok, bocs, hogy így belerondítok a fórumba bemutatkozás nélül. Taky vok, most találtam meg ezt a fórumot, és még olvasgatom visszafele a dolgokat benne:) amúgy én fordítottam le a DOTT-ot(nem egyedul), a Warcraft-ot, a warcraft 2-t, meg nemsokára ekészül a csapatunk Deus Ex fordítása is. nagyon szeretem a régi játékokat, fõleg a kalandokat.