Az erdekes mert 99 elejen mar Quake 3 teszt palyakkal lehetett, nyomulni. :P Amugy se ertem hogy lehet osszehasonlitani egy full jatekot, egy demoval hogy melyik jott ki hamarabb. Amugy csak hogy mondjam, a Tomb Raider is mar 1996 -ban megjelent, ja es nem demo. :P
sbob: Én nem veled vitatkoztam vaze! :-) Amit írtál, hogy szaggatható szörnyellák, az ok volt a demóban is. :-)
rorr: És neked már akkor márciusban megvolt a játék? Mert spec. én csak 98 környékén tudtam megszerezni. Kreed is megjelent korábban persze, csak éppen aki nem tudott olyan szép nyelven, és nem állította be a monitort 1600x1200-ra, az el is felejthette. :-)
Téma lezárva részemrõl, mert akkor is nálunk csak '97 végén jelent meg PONT! :-)
heh... jó kérdés... állítólag marha könnyû végigverni...
1996 nyár vége .õsze quake1 1997 márciusa!!!chasm! tudod hány orosz játékot adnak ki 1 évvel késöbb pl midnight nowhere,kreed!stb a buka nevû orosz cég már jóval elöbb kiadja a játékait mint az megjelenik euróbában ilyen volt a chasm is!!!
HAZUGSÁG!! :-D Már csak azért is, mert tudom, hogy akkor jött ki, amikor a Shadow Warrior. Amúgy egy link: Mobygames - Chasm
Az lehet, hogy a demó jóval hamarabb jött ki, de akinek megvan 576 kbyte régi száma, ajánlom nyissátok ki az 1997 decemberi számát, a 16. oldalon! Idézem az elsõ mondatot: "Na végre! Alig egy év késés után megérkezett a Chasm." Remélem nem akarjátok, hogy bescanneljem!
Na én vagyok a B-Bird vagy én vagyok a ki vagyok én? :-))
Ez engem is érdekelne :)
Esetleg nemtud valaki oldalt, vagy bármit, ahonnan a Virtua Squad 2 teljes verzióját letölthetném? Vagy Virtua Cop 2, esetleg ha a Time Ciris 2 -nek van PC -s verziója. Bármelyik nagyon jó lenne!
1850-es hozzászólásom: "kis hazánkban 96 szeptemberében már itt volt a Quake demoja, míg a Chasm 96 decemberében..."
a két játékot pár hónap választotta el... arról nem tehetünk, hogy a Quakeben beígért dolgokat pl. sérülésmodell csak a Chasm teljesítette be.... hisz mint írta D.B.: "amit pedig a fejlesztõk egy játék megjelenése ELÕTT írnak, az bõven lehet mese habbal :))"
ez nem igaz!nekem mindkettõ megvan pár hónap különbség van hát a quake 2 már 1997 karácsonyán kinnt volt akkor a chasm 1997-98-as szerinted?nincs is 3d gyorsítva!ajánlom a pc ultra 1995-96 évi számait!letölthetõ innen onnan !
Ha viszont külföldön jársz, akkor onnan is hozhatsz. Ott mégjobb gumicukrokat kapni, fõleg az extrasavanyúk állatiak. Viszont svédországból és görög földrõl ne hozz, mert azok szörnyûek. Elõbbi nagyon keserû, utóbbi meg olyan, mint a szappan. Németország, Ausztria, Anglia. Innen hozhatsz! :-D
Szerintem arra célzott, hogy erõs Quake utánérzetet adott a Chasm. Amúgy a két játék kiadása között 1-2 év van, ha jól emlékszem, ezért jogos amit mondott. Az más kérdés, hogy a full játék valahogy ég és föld... de ha tényleg hasonlítani kellene, akkor Chasm valóban Q1 hasonmás, európai módra. Nekem mindkettõ játék tetszett.
sbob: Milyen 1-2 mondat, vagy mivan? :-D Gumicucu lehet haribo, extrasavanyú. De megelékszem Parklane féle anyaggal is. Ha viszont több remek munkát is akarsz, akkor el kell bizony menned a Westendbe, a legfelsõ szintre, a fõbejárati résznél van egy dkg/ft gumicucu árus öreglány, vagy fiatal (mindig más beosztással vannak.) Szóval tõle kell majd kérned epres extrasavanyú gumicukrot. A csaj tudni fogja melyik az, azt veszik a legtöbben. Nem csoda! :-)) Kis henger alakú, külseje piros, belseje fehér. Isteni manna! :-D
nézd az illetõ nevezzük D.B. -nak! szerintem a chasm-nak csak a demójával játszott mert ott bizony nem csak egy pálya volt és a szörnyek meg komolyabb sérülésmodellel rendelkeztek mint a quake!de hát szerinte a wing commander sem poligont használt!
Nos én a helyedben ezt meg sem mertem volna említeni! Hisz láthatod lejjebb, hogy Netikett nála nem játszik be, manapság ez már nem meglepõ. Leír egy ilyen mondatot: "a Chasm pedig sokkal késõbb jelent meg, mint a Quake, ráadásul végig ugyanazon a szinten (level) játszódott, ha jól emlékszem..." Aminek se füle, se farka, se értelme... ebben a formában. Aztán pár hozzászólással feljebb már a helyesírásomat gúnyolja szorgosan. Gratula!!!
ehh... ma mozgalmas napom van, ide még a régi mail címem volt megadva, de cseréltem most már... az anyag megjött... thnx! bár... mintha én írtam volna 1-2 mondatot ott az elején! ennyire kell az a gumnicucu?
Ha erre az SS1-re azt meri mondani valaki, hogy a szörnyellák 3D-ben pompáznak... az vegyen fel szemüveget és kapcsolja be a monitort, hogy lássa. :-))
na! kijavítottam, hogy örülj, mentségemre szóljon 1-2 évvel ezelõtt írtam be 1 hajnalban mikor a polFórumban egy Garfield nevezetû macskával való küzdelemben leamortizáltam magam agyilag, és hiába gépeltem be neki 3 könyvet, hogy elismerje igazam... Emlékeztetsz rá, õ is mindig ezt írta: "Szerintem teljesen mindegy, hogy mit írtak..." csak a vége 1 picurnyit más: ...én mindenkinél mindent jobban tudok.
Amúgy én azért sem hiszem, hogy SS1 3D lenne teljesen, mert 1994-es, és akkoriban, amikor az újságokat olvastam, 96-ban írták a Quake 1-rõl, hogy az elsõ teljesen 3D-s FPS.
sbob: historik1-rõl kell írni csak? Lehet ma küldöm! Gumicucuért mindent! :-D
biztos van a neten anyag a játékról, abban is benne van... keressetek! vagy ha nem tudjátok majd eldönteni, akkor jelöljünk ki a fórumosokból egy döntõ bizottságot, aki megvizslatja a dolgot...
Na, azért egy poligont még meg tudok külömböztetni egy sprite-tól... amit pedig a fejlesztõk egy játék megjelenése ELÕTT írnak, az bõven lehet mese habbal :)) Egyébként pedig biztos vagyok benne, hogy Warren Spector az ellenfelekrõl nem írta, hogy 3D-sek lesznek. Bár, hiába õ a "legkedvencebb" játéktervezõm, a Deus Ex: Invisible War-ral kissé elvesztette a bizalmamat :((( hogy az mekkora sz*r lett :(( az elsõ részéért élek-halok pedig!
egymást gyõzködjétek, mert én már nem emlékszem erre... majd megnézem... ha meg az ellenfelek nem poligonosak, akkor azt a cikkben tuti írták is... 1 dolgot azért megjegyeznék, mindig a készítõknek van igaza, én itt állíthatom, hogy poligonosak az ellenfelek, ez egy dolog. Azonban ha a készítõ azt mondja nem azok, akkor nem azok. Õ csinálta õ tudja! Nehogymá okosabbak legyünk nála!
Amúgy életem top 5 játékában szerepel a System Shock 2 :) az egyes is nagyon tuti, de valamiért anno csak félig vittem végig... elég nehéz volt, arra emlékszem. De az SS2 valami szuper-tuti parázós játék, csak éjszaka, egyedül sötét szobában érdemes nyomni :))
sbob: Azt hiszed, hogy te vagy itt a hiszed azt? ;-DD
Szerintem teljesen mindegy, hogy mit írtak, amikor a végeredmény tök egyértelmû.. a polygon stimmel is, a falak, plafonok és tereptáryak tényleg 3D-ben pompáznak, csak az ellenfelek nem. Nem is állítottam egyebet eddig sem...
Kinyítam, körbejártam, és MINDIG ugyanazt mutatja, minden irányból. Megnyugodtál? Vagy tegyek be screenshotokat, hogy végre elhidd, hogy az SS1 SPRITE-okat használ (legalábbis az ellenfelek megjelenítésénél)??
Ezt a dobozos-dosbox szöveget meg végképp nem értem. A dobozos verzióban polygonok vannak, másikban meg nem??? Ha CD-s, dobozos, eredeti verzióm van, az is ugyanúgy dosbox-ban fog futni egy Win2k-s gépen... szerinted nem?
figyu! ha kinyírod az ellenfelet és körbejárod mindig feléd fordul?mert akkor az bizony sprite-ból van! ha nem forog akkor oké!
ja a cd verzió már 128x128-as texturákat használ! ezt tudtad?
itt van elöttem az 1994 szeptemberi powerplay 6oldalas interjú VALAMI WARREN SPECTORRAL! a játékról és ta technikai hátterérõl poligon grafikáról írnak meg,követelménynek dx2 66-os 486 prociról!ja és ekkor tesztelték a dark forces cimû játékot aminek szerintem nagyon jó grafikája volt akkoriban de nem vitatkozni akarok a system shockból cd verzióm van (elsõ rész)! neked milyen?dosboxal futtatod? inkább ilyenekrõl beszélgessünk!!!
A Quake-ben az ellenfelek is polygonokból állnak, ezért nevezhetjük "full3D"-nek, míg az SS1-rõl ez természetesen nem mondható el. Ha nem hiszed, "nézz utána" :)
ja-ja... WC elsõ része is azt használta már... az Origin tudásáról meg annyit, hogy ha kiadott 1-1 szimulátort a Microprosenál nyomban tépték a hajukat kínjukban...
ha a tõke nem is, az ötleteikbõl még sokan sokáig megéltek... szerintem, és ha jól emlékszem nem vagyok egyedül, lásd a régebbi újságokat, a grafika a Quaket alázza + a pár új forradalmi ötlet szintén... az ellenfeleket a Quakeben nem lehetett alkatrészenként lebontani, javítsatok ki ha tévednék...
valaki elmesélné nekem ez mit jelent: "a Chasm pedig sokkal késõbb jelent meg, mint a Quake, ráadásul végig ugyanazon a szinten (level) játszódott, ha jól emlékszem..."