Egyetértek. De ez azért is van, mint ahogyan az előbb írtam, mert a RB még a seggét is kinyalja, mert úgy gondolják, így lesznek sikeresebbek. Ő mindent megtehet, mindent el is néznek neki, mert őt Istennek tekintik. Olyannyira, hogy még Peréz, a csapattársa is így beszél róla, hogy Max mekkora Isten.
Ja és persze mindenki ugorjon is félre a pályán, hogy ha ő érkezik. Ha ha nem ugrik, akkor természetesen a nem ugró a hibás. Ez is a nagy egójából fakad. Utoljára szerkesztette: F1rajongo, 2022.11.15. 09:20:08
Hamilton szerettet igy gázzal fordulni, nagyon érezte valamikor....
RB stratégiája az, hogy a csapat legjobbját Istenítik, mindent köréje építenek. Maga az autót is, de a csapat egész hozzáállása a jobb pilóta körül forog. Úgy gondolják, így tudnak sikeresebbek lenni, de ezáltal a másik pilótát elnyomják. Ez a hozzá állás más csapatokra nem jellemző. Ez volt a fő oka annak, hogy Daniel Ricciardo önszántából elment a csapattól. Inkább ment egy gyengébb csapathoz, mintsem így velük dolgozzon.
Szerintem Verstappen végtelen egója az indok. Annyira nagyra tartja magát, hogy nem hajlandó csapatjátékra. Az egyetlen opció, hogy mindig mindenki őt szolgálja.
Semmi más nem lehet tények hiányában mint szóbeszéd, eleve a média is így hivatkozik rá, pletykaként. Be is indult a Red Bull médiafelelőse, mert érezhető hogy ez nagyon érthetetlen húzás volt, Verstappen rengeteget köszönhet Perez-nek, és nagyon pitiáner húzásnak tűnik az hogy most nem adott át egy olyan pozíciót ami az ő szempontjából semmit, Perez meg a csapat szempontjából meg igen sokat jelentett volna. ...és remélhetőleg nem a felmerült monaco-i eset az indok, mert az nemhogy segítené pozitív irányba a megítélést, hanem még kicsinyesebbé tenné azt.
Lehet csak be akarta forgatni a kanyarba. amúgy lényegtelen, előbb utóbb utolérte perezt a Redbull csicskítás, mint ott minden b pilótát . Vagy tényleg egy született csicska, vagy nem fogja hagyni .
Ha kicsit utána nézel és megnézed a videókat vagy esetleg telemetriát, elég egyértelmű amit Perez csinált. Az nem csak pletyka, egyértelműen megforgatta, csak valamiért az FIA nem csinált semmit.
Bottas pl tavaly elég előzékeny volt mikor Max ellen kellett volna védekezni... Igazából ha ezt benyeli Perez akkor egy világraszoló csicska, rettenet égő lenne .... a monacoi pletykával nem fogllakozok, pletyka ....
Ez pont így volt Barrichelloval, Bottassal és lehetne folyattatni, és mégsem mentek el, és ez lehet szerepet is játszik abban, miért is nem lettek lesznek sose bajnokok. Elég nekik ha néha cseppen 1-2 futamgyőzelem szezononként.
Amúgy szerintem Max egyszer leszögezte, hogy ő helyett nem fog átadni soha, amit rendben talált annak idején a csapat és most tartja magát ehhez. De lehet a monacói eset van benne, ki tudja
Ez most így bele az éjszakába, nem lehet azzal mit kezdeni hogy mások kezdték. Ettől még hülyeség. Ocon könnyen lehet hogy Alonso előtt végez, biztos nem mondanám hogy lealázta, meg beárazta...stb. Ettől csak a hülyeség terjedne.
Nem értem miről beszélsz. A médiában továbbra is Hamiltonrol szólt minden masodik cikk. Pedig a többi sportágban nem szoktak ennyit írni az 5. helyezettről. Hát miert baj, ha mi is alkalmazkodunk ehhez?
Na végre megint a merci meg a Hamilton van porondon :DDDD Srácok kell még a gyógyszer 3x1.Vagy jövőre is a hulladék HÉTSZERES VILÁGBAJNOKRÓL irtok majd?Ez már a Hamiltonhimlő?
Alonsoval se mosta fel a padlót soha, azonos ponttal végeztek, mégis ezt hangoztatják a Hamilton fanboyok folyton. Dehát vágy vezérelte túlzás ugyebár
:))) Nem mintha érvet érdemelne ez a vágy vezérelte kifakadás, de valahogy ez nem így volt Rossi-Lorenzo ellenében.. meg úgy általában. Alonso ereje teljében lévő friss kétszeres világbajnok volt, Hamilton és közte volt mindösszesen 4 év, mindketten a bajnokságért mentek. Russell és Hamilton között 13 év van, Hamilton szénné nyert, mindenféle rekordtartó versenyző egy olyan autóban amivel az összetett 4. helyért lehet harcolni. ...nem uaz a kávéház. Ettől még tény, hogy Russell megveri az idei évben Hamilton-t persze, csak a lealázza, beárazza, leiskolázza, meg a földbe döngölte kifejezések inkább vágy vezérelte túlzások mint bármilyen szinten helyénvaló megállapítások. :))
Hát pedig, most hogy jó a Merci sokkal gyorsabb Hamilton versenytempoja....
Egyetértek, bár Hamilton még megelőzheti Russelt ha győz, plusz leggyorsabban körért járó pont, és Russel kiesik, de ha mások azt mondják, hogy 2008ban felmosta a padlot Alonsoval, akkor Russellről nem is tudom mit lehet mondani. Első évében egy versenyképes autóval megalázta, leiskolázta, beárazta, földbe döngölte a 7x VB-t. Nincs is rá kifejezés szinte, azt csinálta vele, mint az USA japánnal a második világháborúban. Elpusztította, megsemmisítette, atomot dobott rá. És még lehetne sorolni. Hamilton jobban járna, ha csapatot váltana, vagy visszavonulna, mielőtt megjobban megtépázzák azt a csodálatos brazil renoméját.
Norris megmozdulása meg érthetetlen, hogy miért csak 5 mp.
Örülök h Russell nyert megérdemelte és idén szépen bearazta a sokszor küszködő "Hammertimeot"... A nagy 7x vb-t aki ma ha választani kellett volna őt kellett volna büntetni... Egyébként sima versenybaleset volt pff...
Leclerc is többre lett volna képes és sajnáltam Vettelt is akinek az utso SC nem tett jót ellenben Alonsonak nigen
Tehát Hamilton elismeri, hogy Silverstoneban szándékosan baszta ki Maxot, és nem racing incident volt. Na milyen rendes tőle:)
amúgy ez megvan? :D Itt ki is volt az idióta ? :DDDDD
SC-árt folyamatosan beküldenek, mert fő a biztonság. Ha szükséges, ha nem, akkor is ez így biztonságosabb. Ez a tuti. Jules Bianchi balesete óta van ez így.
Pereznek nem azért kellett átadnia a helyét, mert Max gyorsabb volt nála. Hanem azért, mert talán Max meg tudja előzni Alonsot (ha jól emlékszem ő volt előtte), ha nem tudja, akkor vissza kellett volna engednie Perezt. Nem tudta megelőzni Max Alonsót, de nem adta vissza a helyét. Ezért tört ki a balhé.
Hamiltonnal azért nem történt most helycsere, mert nem VB győzelemért ment a verseny, úgy mint az előző években történt. Hagyták őket versenyezni, a fő cél Merci egy kettő volt. Teljesen mindegy volt a sorrend, Merci szempontból.
hihetetlen, hogy megint mit csináltak a végén, Norris miatt. Egy sérülésmentes guritható auto miatt ami nem a verseny iven vagy a bukotér felöl volt 4-5 körön keresztül SC-t okoz. hihetetlen. és mi lett a vége áttolták a kocsit a palánk tuloldalára ahol meg a pálya van szintén tehát oda is ugyan ugy becsuszhat bárki. Azt nem értem, hogy a pilota vigan kiszálhat és mokol a kormánnyal meg komotosan lesétál, mikozben a biztonságiak meg nem mehetnek oda hogy eltolják a kocsit. Még VC se kellett volna, ha egy 10 m-t hátratolják a bekötöutra már jo helyen van vagy legalább is anynira, hogy ne kelljen korlátozni a versenyt a további muveletekhez.
Az meg megint nem értem, hogy mi tartott ilyen sokáig, hogy elengedjék a lekörözötteket. ráadásul nem is mindet és hogy utána senki nem kapott buntetést , hogy cunoida, meg lassan ment a célegyenesben , hogy visszaadja a helyeket ezzel veszélyhelyzetet elöidésve, mert akár egy elözésnél bárki ráfuthatott volna a lassan halado autojába.
Ezek a helyek vissazadása dolog is fura, egyrészt ha megelözik perezt mert gyorsabb Max akkor minek adja vissza hisz gyorsabb volt ezért kérték ,hogy engedje el. a másik oldalrol viszont a mostani helyzetben Maxot sem értem, hogy az a 1-2 pont neki már nem számit, megnyert mindent amit lehet Pereznek viszont még fontosak a pontok a bajnokság miatt és ez a csapat szempontbol sem mindegy.
Én inkább azon csodálkoztam, hogy Hamiltonnal nem cseréltek helyet , hogy meglegyen neki a szériája
Ilyenkor kell otthagyni egy csapatot a picsába .. hiába vagy a leggyosabb autóban , AMIG OTT VAGY ÖRÖKRE VEszTESNEK VAGY OTT... Ez a redbull rákfenéje .... Semmi baja nem let tvolna Ver.nek ha átadja ezt a 2 pontot.... Nem is értem ,igazi féreg .... Utoljára szerkesztette: lac coo, 2022.11.13. 21:03:59
ja hogy az... mondjuk az is megalázó volt, ahogy Lec könyörgött a pontokért...
az milyen megalázó már ahogy Pereznek megmutatják hol a helyed csicska ! Atyaég ....
no végre egy Rus Ham csata ! :)
Uristen mi van itt :D
Ricciardo nem is baj hogy befejezi
Nem más csak nehezebb megítélni, pl. Alonso mellé ment Ocon-nak aki nem feltétlen látja mert a legnagyobb tempót akarja átvinni a kanyaron, szal nem is feltétlen látja, és ha nyit a kormányon sem feltétlen a másik miatt, lehet egyszerűen csak korrigál. ...jó vannak egyértelmű esetek, mint a tavalyi itt, de az meg belefért a 'kemény versenyzésbe' ...az meg nem egy körülhatárolható dolog, hol belefért hol nem. Ezt érzik a versenyzők is ezért politizálnak rádión (a másik kiterelt, nem hagyott helyet, nekem jött...stb) Egyenesben lényegesen egyszerűbb a megítélés, egyértelműbb a kormánymozdulat...minden. Ott szinte minden esetben jön is a büntetés.
Alonso szárnytörését meg nem értem, bealudt, vagy mi ? Veri karma mocskos , bunkó stílusáért rendesen ... :DDDd
amilyen szerencsénk van, lesz holnap valami félig esős, kockadobós szar futam... :D
A segédfaxi Wéber mellett minden esetre már majdnem elélvezett Mercedes mai teljesítményét látva.
amúgy valaki magyarázza már el, hogy van ez, kanyarban simán ki lehet vezetni pályán kívülre bárkit, ez van már 2 éve, egyenesben meg nem. mitől más akettő ?
no meglesz holnap a Ham győzelem? :) Ezen az autón sokkal jobb most mint Rus.... Sainz tetszett, végre valaki úgy versenyez Max ellen ahogy ő egész életében csinálja ! :DDDDD
Igen, ezért is írtam hogy ez lehet véleményes....mert alapvetően én is az ésszerű gazdálkodást támogatnám, de...de 1 milla dolláron gondolkodni Schumacher fián meg ez a cirkuszi medveként szerepeltetése nekem negatívba hajlik a részükről. Másik oldalról meg szóval oké hogy nálunk ez (is) sz@rul és közpénzből működik nulla megtérülő törekvésű menedzselés mellett. De a másik oldalról meg ott van rengeteg már meglévő pálya és jelentkező pálya...és a piac diktál,...és a csapatoknak is megy a pénz
Legalább önerőbpől csinálják, bevételt termelve, nem mint mi magyarok közpénz milliárdokból évről évre, ....
Hockenheim nem küzdött, én inkább a üzleti navigálás kifejezést használnám. Arra bazíroztak hogy Hockenheim-t amúgy sem lehet kihagyni a naptárból, viszont nem volt mellétéve nézőszám, azaz nem volt elég befogadóhely, és nem volt elég érdeklődés. Ezért aztán de, ki lehetett hagyni: "Június közepén a Nürburgring új tulajdonosa, a Capricorn azt jelentette be, hogy 2015-től már csak náluk rendezik a Német Nagydíjat, véget ér a Hockenhemmel folytatott éves rotáció. Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone is megerősítette ezt akkor egy interjúban: “Semmi bajom Hockenheimmel, de úgy tűnik, ők nem képesek megfelelni a feltételeinknek. Különleges szerződést kötöttünk, hogy ezzel is segítsük őket, de ez nem maradhat így örökké. Ha a Nürburgringgel hosszú távra szóló szerződést kötünk, akkor az a legokosabb, ha felbontjuk a jelenlegi szerződéseket és már 2015-től az újat léptetjük életbe.”" 'sztán: "Az emberek érdeklődését nagyban növelhette volna, ha Hockenheim nem esik ki a 2019-es Forma–2-es versenynaptárból. Miután Mick Schumacher jelenleg ebben a szériában versenyez, vélhetően sokan váltottak volna jegyet, hogy lássák élőben a hétszeres világbajnok kedvenc, Michael Schumacher fiát is. Ez a hajó viszont már elúszott. Az F2 túlságosan drágának bizonyult. A Liberty Media 1 millió dolláros jogdíjat kért volna a hockenheimi F2-es versenyért, ám ezt Hockenheim nem volt hajlandó megadni, mivel a pluszösszeget 5 ezerrel több jegy eladásával tudta volna csak visszahozni, amit túl kockázatosnak tartott.
A szervezők abban nem hittek, hogy túl sokan lennének, akik csak az F2 és Mick Schumacher miatt váltottak volna drága jegyeket, ám Georg Seilerék még így is szeretnék bevetni a „Schumacher-faktort”. Most éppen azon dolgoznak, hogy valamilyen bemutatót szervezzenek az F2-es tehetségnek. Jorn Teske marketingigazgató elmondta: „Lehet szó akár egy tesztről, vagy bemutatóról, amit az apja korábbi Ferrarijával teljesít, de bármi másról is. Szeretnénk őt a pályán látni egy F1-es autóval.”
Az hogy mennyire drága a jogdíj az lehet véleményes, lehet vita tárgya, de mivel ezt a pénzt 60%-ban visszaosztják a csapatoknak, így azok a költségsapkával együtt már megtérülő befektetésként működhetnek, ami remélhetőleg megállítja a privátok hanyatlását, és némileg visszahozza őket. Magam véleménye szerint meg amit a Liberty tett a Covid alatt, az nagyon komoly volt, nem csak a szervezés, hanem hogy kifizették a csapatokat a maguk veszteségére.
Csodálatos Egy monaco meg hockenheim nem tud megmardni vagy küzd a bennmaradásért, de olyan helyre ahol meg azt sem tudják, hogy kik oda meg elviszik olyan áron amilyet senki értő rajongó nem tud kifizetni. Ezeket csak azok tudják kifizetni akiknek mint háttér esemény kell , hogy egy ujabb partyn találkozzanak a miliomos haverokkal.
Arról nem is beszélve, hogy ac sapatokat költségsapkára kényszeritik , de közbe meg egy jegyet anyniért árulnak amennyiért most a RB meg lett buntetve. Akkor mekkora nyeresége van az FIA-nak, ilyen árak mellett, hogy nem költunk semmitre ,de drágán adjuk el. Kiváncsi leszek, hogy mik lesznek azok a szolgáltatások és atrakciok amikkel magyarázzák ezeket az árakat. Mert a tavalyi Miami helyszinen is drágák voltak a jegyek és sokan panaszkodtak, hogy még WC és viz sem igen volt mindenkinek elérhető.
Gondolom ez a neon világitás is majd alap lesz a kocsikon ött, hogy milyen jol mutat majd.
ezt én is láttam, meg még van más féle is, de itt valami nekem nem kerek. Nem látom a hátsó szárny és a difuzor hatását, hogy felfelé emelné az áramlást, se azokat a markáns örvényeket amik lezárják az utat, hogy irányitsák a megfelelö helyre és , hol a lamináris áramlás .
Mattia Binotto's Ferrari SF71H in #CFD. In this 10 billion voxel #FluidX3D simulation you see the wild aerodynamic optimization for a very successful F1 car. #OpenCL compute (2152×4304×1076 resolution grid, 217k time steps) plus rendering 3x 20s 4K60 video took 14 hours. Shown is velocity-colored Q-criterion isosurfaces with marching-cubes. Reynolds number is 3.75 Million with Smagorinsky-Lilly subgrid model.
How is it possible to squeeze 10 billion grid points in only 512GB VRAM? I'm using two techniques here, which together form the holy grail of lattice Boltzmann, cutting memory demand down to only 55 Bytes/node for D3Q19 LBM, or 1/3 of conventional codes:
1. In-place streaming with Esoteric-Pull. This almost cuts memory demand in half and slightly increases performance due to implicit bounce-back boundaries. Paper: https://www.mdpi.com/2079-3197/10/6/92
2. Decoupled arithmetic precision (FP32) and memory precision (FP16): all arithmetic is done in FP32, but LBM density distribution functions in memory are compressed to FP16. This almost cuts memory demand in half and almost doubles performance, without impacting overall accuracy for most setups. Paper: https://www.researchgate.net/publicat...
Graphics are done directly in FluidX3D with OpenCL, with the raw simulation data already residing in ultra-fast video memory. 1 frame of the velocity field is 120GB, 1201 frames are generated, which would be 144TB. No volumetric data ever has to be copied to the CPU or hard drive, but only rendered 4K frames (33MB) instead. Once on the CPU side, a copy of the frame is made in memory and a thread is detached to handle the slow .png compression, all while the simulation is already continuing. At any time, about 16 frames are compressed in parallel on 16 CPU cores, while the simulation is running on GPU. Paper: https://www.researchgate.net/publicat...
Timestamps: 0:00 side view 0:20 front view 0:40 top view
Thanks to the people at Jülich Supercomputing Centre for letting me test their hardware! The 3D model is from Thingiverse: https://www.thingiverse.com/thing:299...
alonsot azért bünteti a karma rendesen a geci , rosszindulatú természete miatt ! :D
Hát ez a ki hogy tud jobban spórolni egy futamon verseny elég szr vót 4 :D
Szó nélkül eflogadta az RB a büntetést . szóval semmi extra nincs ebben .... Túlköltekeztek, nyilván nem hülyék próbálták ide.oda könyvelgetni ,megdőltek vele .. ennyi . Utoljára szerkesztette: lac coo, 2022.10.30. 14:06:38
Korábban arról szóltak a pletykák, hogy Adrian Newey fizetését nem jól számolta el a redbull, és amiatt lett a túlköltés. Ha viszont a powertrain és a merci motorrészleg sztori igaz, az kurvagáz.
azért ha valoban igy van akkor azért az egésszen más megvilágitásba helyezi a túlköltekezést. ÉS itt megint bejön a képbe az FIA, ha ennyire rosszul alkotta meg azt a szabályt, hgy mi minden számitodik be, az egyik csapatnak vaami igen a másiknak nem, az megint a trükközés melegágya és lehet egymásra kenni a dolgokat
Egy 1,6%-os túllépésért, ami a valóságban egy 0,37%-os kaptak RWTT + RCFD használati idő büntetést, ami a győzelemmel együtt ~63%-os használati idő jön ki, ez elég komoly büntetés tekintve, hogy a Ferrari és Merci 75- és 80%-ával szemben. Ennek biztosan lesz hatása jövőre.