Dehogynem, de általában a F3000-es bajnokok ritkán kapnak nagy lehetõséget a F1-ben. Általában tesztpilótaként eltûnnek a süllyesztõben. Sajnos. Van aki meg nem is versenyez ott, mégis tehetség. Pl. Hakika. Hülyeségnek tartom, hogy van F3000 és a FIA szarik az onnan kikerülõ tehetségekre, akik Cartra - Gil de Ferran, J-C Boullion -- vagy turakocsi bajnokságokra vannak kárhoztatva. A 24 órás versenyeken néha-néha feltûnnek, de ott is az öregek vannak reflektorfényben.
De pl. Sospiri a managment miatt szopta be a F1et! Ez sem közismert, pedig a tehetsége megvolt hozzá. Justin Wilson sem azért került a Jaguárhoz, mert szuper tehetség, hanem mert brit. Anno Coulthard sem azért lett Williamses, mert hyper-super, hanem mert brit és nem kértek Ferranból. Sorolhatnám tovább, de a F1 mindig is politika volt ... :(
Ma is az ... :(
Ennek ellenére a 4 millió dollárt másra is el lehetett volna költeni. Sõt, még a 4 millió dollárt sem gond, ha bármi értelmes lenne 2004ben, megpályáztuk voltna az olimpiát, a foci EBt, amit hírdetni lehet, lenne turisztikai koncepciónk, pl. a Balaton ból ismét európai normális árú üdülõövezet, amit reklámoznánk, stb. stb. :(
De semmi sincs 2004re, max Magyarország Európai Uniós ország lesz. Viszont, ha figyelembe vesszük, hogy mennyi hülyeségre szórnak el milliárdokat, hm, belefér ... :( Sajnos ...
Akár Alonsot is írhattad volna, de õk kimagasló tehetségek. Zsolt pedig tucattehetség (de tehetség!), akit ügyes menedzseléssel, és némi szerencsével lehetett volna feljebb juttatni. A Minardival nagyon könnyen eltûnhet a süllyesztõben.
Én az apja helyében megpróbáltam volna átküldeni a tengerentúlra. Ott viszonylag kisebb tehetséggel is lehet sztár az emberbõl. Pl. Haberfeld, vagy Manning egész jól szerepel a Champ Car-sorozatban.
Az eredményeivel kapcsolatban szeretnék annyit megjegyezni, hogy egy kicsit azért jobbak annál, mint ahogy itt elég sokan beállítják.
Sebastien Bourdais, a 2002-es F-3000-es bajnok, 1998-ban a La filiére sorozatban 6. volt, míg Zsolt 3., tehát többek között Bourdais-t is megelõzte.
A német forma 3-as bajnokságban az elsõ szezonjában volt összetett 9. 2000-ben Zsolt, pl. ugyanez Wirdheim legjobb eredménye ebben a sorozatban 2001-bõl, míg a F-3000-ben kétszer összetett 3. Enge legjobbja egy 12. hely ebben a sorozatban, még 1997-bõl. (Enge jóval idõsebb)
Nyilván vannak nála jobb pilóták, de az eredményekkel érdemes csínján bánni. Valószínûleg Vincenzo Sospiri, J. C. Boullion neve itt sokaknak semmit nem mond, pedig anno David Coulthard, vagy a Cartos, IRL-es Gil de Ferran, illetve Kenny Bräck is a hátukat nézte. Ugyanígy arra sem sokan emlékeznek, hogy Ricardo Zonta 1997-ben Montoyát megelõzve lett F-3000-es bajnok.
azért nem mindegy, hogy ez van....minden csõdbe megy, mindent bezárnak, mindenki éhenhal és ezt a majmot lelkesen támogatjuk a legjelentéktelenebb csapatban
igaz, semmi eredményt nem tud fölmutatni, mert egy tehetségtelen antipilóta
Én nem ellenezném, hogy ha támogatnának egy tehetséges pilótát, de B.ZS. egyszerüen nem tud mit felmutatni. Még F3-ban sem voltak jó eredményei. Ha mondjuk megnyert volna már egy két F1/Kart bajnokságot és a szülei nem lennének milliárdosok, akkor 10 Mrd-t sem sajnálnék tõle, de hát így?? mind1 ez van.
ja....és persze mondani sem kell, hogy melyik "részlegbe" tartoznak ezek
akkor benne lesz a következõ forma1-es gémben ? LOLL!
Ha a McLarenbe szerzõdik, még azt mondom: talán, megtérül. De a Minardiban? Ahhoz egyet nyernie kéne, hogy ne legyen kidobott pénz. Túlzás, hogy 4 millkó dollárja van erre a tárcának és a kormánynak.
tényleg csak azt nem értem hogy hogyan gondolták a késõbbieket? minden évben majd nyomatjuk neki az 1 milliárdot? vagy csak idén fizetjuk a kocsikázását hadd örüljön a gyerek.. ?
Gyurcsány Ferenc beszámolt arról, hogy sok idõ kellett az együttmûködés kidolgozásához, illetve a megállapodáshoz.
- A kormánynak ugyanis kettõs felelõssége van. Támogatnia kell mindenkit abban, hogy kibontakoztathassa magát, sikeres legyen, ugyanakkor ezt úgy kell tennie, hogy eközben ne hozzon létre mérhetetlen különbségeket.
A miniszter közölte, a tárgyalások során arra törekedtek, hogy ezen összeg lehetõ legnagyobb részének megtérülését garantálják. A cél elérésében a Baumgartner család és Frank Tamás menedzser maximálisan partner volt.
- Remélem, Magyarország egyetért abban, hogy a döntés helyes - mondta a miniszter.
Szerintem meg Magyarország k*rv@ra nem ért ezzel egyet! Kiváncsi lennék,hogy Gyurcsány mennyit keres ezen?!
LOL!!
errre van lové mi? rohadjanak meg, fizesse önerõbol vagy szponzorálják, nehogy már az én pénzembõl furikázon,vazze
Ez pont 1 milliárd forint. Jöhetnék a lélegeztetõgéppel, de nem teszem ... :)
MNO Hétfõ délben bejelentették, kedden már alá is írják a szerzõdést: Baumgartner Zsolt a Forma–1-es Minardi-Cosworth istállónál vesenyezhet a 2004-es szezonban. Az eddig hiányzó összegrõl a magyar állam gondoskodik egy társaság létrehozásával, négymillió dollár alaptõkével – adta hírül az origo.hu.
Hétfõ délben budapesti sajtótájékoztatón bejelentették, hogy Baumgartner Zsolt a következõ esztendõben a Minardi színeiben versenyezhet, ismét rajthoz állhat a Forma–1-ben. Azaz megvan a hiányzó pénz, s a felek megállapodtak – kedden alá is írják a szerzõdést (Paul Stoddart csapatfõnök, tulaj beleegyezett, hogy már most nyilvánosságra hozzák a döntést).
A Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium elsõ embere elmondta, hogy mindez, a támogatás egyben befektetés, üzlet, a négymillió dolláros alaptõkével alapított társaság (neve még nincs, benne ugye egész Magyarországon túl Zsolt és menedzsere, Frank Tamás) birtokolja Baumgartner versenyzõi jogait, illetve értékesíthetõ reklámfelülete is lesz az autón. Gyurcsány Ferenc sietett leszögezni, várják a szponzorokat, hiszen „a pénz akkor pénz, amikor nálunk van".
Baumgartner januárban már meg is kezdi a felkészülést elsõ F1-es szezonjára, a nyitó Ausztrál Nagydíjra, reméli, a hátralévõ hetvenegynéhány nap elegendõnek bizonyul számára.
Nem volt ennyi.Ma kap 4 millió dollárt az államtól,elvileg ma délben fogják bejelenteni. Szal megy a Minardiba Baum!:-(
Ennnyi volt ...
http://www.nemzetisport.hu/cikk.php?cikk=38736
Ez meg a másik fele,mire fel várja már el hogy a mi pénzünkön ö versenyezzen??? Szoljon apukának,adja el a céget aztán mehet versenyezni...
Tudod nem ugy kell számonkérni valakitöl az eredményt hogy nincsen alatta auto,tehát ha valaki a forma 3000 ezres világbajnoki autoba ül bele, azzal nem illik folyamatosan nem befutni az elsö 5-be a futamokon és ez nem az 5-be de még a tizbe se ér be álltalában!!!Ha ugy beszél angolul ahogy magyarul meg a többi nyelven is ugy beszél, akkor mintha nem is beszélne idegen nyelvet...A pénz,gyerekek nem véletlen nem talál szponzort,mert kapott egy lehetöséget és olyan szinten beéget vele ahogy kevés autoversenyzö!!!A világbajnoki autoval eredményeket folyamatosan nem elérni az nem tehetség, hanem az a tehetetlenség!!!
Mikor volt az a nagy lottó nyeremény (asszem 5,6 milliárd,vagy mennyi) egyik hülye haverom mondta,hogy ha megnyeri,akkor úgyse tudná mire költeni,szal õ befizetné Zsótikát az F1-be ez kb olyan 1,2 milliárd,s még így is maradna bõven pénze. Mondtam neki,hogy tiszta hülye vagy:-)))
Kívánom neki! Webbernek sem volt több, Schumachernek sem elsõ versenyein, mégis hová fejlõdött a dolog. Hakkinen pl. F3000-et sem nyert, sõt nem is indult, mégis hová jutott? :) Az elsõ Lotusos éveiben sem volt sok pontja, de egy olyan csapatnak, mint akkor a Lotus volt, az is kincs volt. Ugye Senna, Prost, Mansell és Piquet is versenyeztek még akkor és az elsõ hat kapott zsetont. :)
Ettöl függetlenül,ha bekerül nem állítom,hogy nem fog pontot szerezni,mert ugye most már 8-an kapnak pontot,s bármelyik versenyen becsúszhat 1-1 pontocska. Szal nem akarom azt visszahallani,hogy lám-lám hogy szidtátok Zsoltit,s mégis van 1-2 pontja.
Az a baj,hogy ö még életében nem mutatott fel semmit. Mások,söt bárki aki bekerül már legalább valamilyen szériát nyert,vagy (mint Hill)minimum egyszer-kétszer gyõzött egy két versenyen más szériákban. Ezzel szemben Zsoltinak ha jól tudom eccer volt 1db 6. helyezése és kész. Még magyar Gokartban is megverték. Szal nekem amúgy nincs bajom vele,de sztem abszolút tehetségtelen,s nem forma1-esnek való.
Várjuk meg mit tud csinálni, ha egyáltalán leigazolják! Webber is innen jött. A Minardi most kb. olyan szerepet tölt be a fiatal pilóták életében, mint a Lotus a 80-as 90-es években. Mansell, Senna, Elio de Angelis (+), Hakkinen csak, hogy a legnagyobbakat és a legtehetségesebbeket említsem.
Részemrõl megadom neki a bizalmat. Ez a Mini semmivel sem lesz jobb vagy rosszabb egy tavalyi Jordannél. Sõt! :) Lássuk mit tud és ha szar, meg minden, akkor talán kritizálhatjuk õt. De mi a bajotok vele? Az autóverseny pénzes sport. Ez van. Akinek van, bekerül, akinek nincs, az nem. Neki mákja volt. A papája nem szegény, így gyors karriert futott be. A F1ben maradni már nehezebb ugye, de tavaly ment és mégha nem is szerzett pontot, nem volt egyáltalán szar sok jobb autóban ülõhöz képest.
Hill sem tudott letenni semmit a F1 elõtt, sõt a Brabhamben sem ... Mégis hová jutott, mert korrekt volt egész életében és megbízható. Az meg, hogy kinek milyen a fizimiskája, meg nem mellékes? Én pl. Michael Schumacher elõtt nem lassítanék le és a lapos arcát tovább vasalnám! :D Lassan beszél, de az, hogy nem tudna?! :) 5 nyelven kommunikál. Kevés embert ismerek aki folyékonyan beszél öt nyelven, sõt szerintem itt sincs olyan. Én is csak angolul meg pár más nyelvbõl pötyögök. Elég nagy a segítség egy szerelõnek, ha a pilóta képes kommunikálni. Én még emlékszem arra, hogy Alain Prost végig szenvedte a 80-as évet a McLarennél mert kb. így kommunikált angolul: "dõ bettttter endzsinj" (ahogy írom :), sõt ez még videokazin meg is van).
Kiváncsian várom, hogy Zsolt egy full szezonban mire lesz képes. Nem írigykedem rá és leszarom, hogy elég tehetõs apja mennyire támogatta és, hogy mit mondanak rá a volt gookartos társai. Remélem bejön, ha meg nem, többet úgysem versenyez F1-ben. Egy év alatt majd kiderül!
Szerintem két baj van ezzel a gyerekkel. 1.Nem tud vezetni,ha tudna akkor valami eredményt fel kellett volna mutatni a világbajnok autoban forma3000-ben. 2.annyire tenyérbemászo képe van hogy egyböl beverném ha meglátnám az utcán!!!:)))
"Az European-Minardi-Cosworth nagy örömmel jelenti be, hogy ma (szerdán – a szerzõ) ajánlatot tett a magyar Baumgartner Zsoltnak, hogy versenyzõként csatlakozzon a csapathoz 2004-ben. A faenzai istálló szeretné még karácsony elõtt véglegessé tenni a pilótalistáját – lehetõleg még ezen a héten –, ám a Baumgartnernek szóló ajánlat csak a szponzori feltételek teljesítésének függvényében érvényes.” "Zsolt pályafutását attól kezdve figyelemmel kísértem, hogy bekerült a Formula–3000-be – mondta Paul Stoddart, a Minardi csapatfõnöke. – Nagy hatással volt rám, ahogyan kezelte a Magyar Nagydíjon kialakult helyzetet, azt, hogy hirtelen az érdeklõdés középpontjába került, és nagyon rövid idõ alatt be kellett ugrania a sérült Firman helyére. Biztos vagyok benne, hogy jól jár vele a Minardi, és mivel öt nyelven is nagyon jól kommunikál – beleértve az olaszt is –, úgy fog passzolni a csapatba, mint kesztyû a kézre. Nagyszerû szezonnak nézünk elébe 2004-ben Zsolttal.”
azért írtam hogy annyi neki, ha a Minardinak se kell akkor max törés tesztekhez fogják használni ha egyáltalán beveszi valamelyik csapat :)))
Persze, majd Barom Zsófikát fogja a minardi választani, nem pedig Verstappent, aki egy gyengébb kocsival is többet mutat évrõl évre, mint Zsófika a számtalan bizonyitási lehetõségén.
Ralf Schumacher egy szombati gálaesten megerõsítette azt a széles körben elterjedt híresztelést, hogy elakadtak a Williams-szel kötött szerzõdésének meghosszabbítására irányuló tárgyalások. Menedzsere, Willi Weber közben kilátásba helyezte, hogy Ralf új csapat után néz, hiszen "vannak más gyors autók is."
Paul Ricard - vagyis Le Castellet - végre ismét visszakerül! Mekkora karambolok voltak ott mindig ... Bennem Mauricio Gugelmin karambolja maradt meg leginkább, de szerintem az a F1-es bukások egyik legnagyobbika ! :)
Mekkora pálya! :)
Itt halt meg Elio De Angelis is aki kb. akkora tehetség volt, mint Senna, még stílusában is ... :( A futamok közül az egyik legnagyobb vagy tán a legnagyobb, az 1990-es futam volt, ahol a Leyton House )(March) versenyzõi (Capelli és Gugelmin) majdnem nyertek, de Alain Prost végül beérte Ivant ... Következ évben ez a mini Napoleon áttette felura a futamot és a legunalmasabb F1-es versenyek közé került a francia nagydíj. 1991-ben totál emlékszem: Mansellt kergette Alain és annyira "teherautó" volt a Ferrari, hogy akármit csinált, még azon a pályán sem, ahol annyiszor nyert elõtte, nem tudta sem beérni, megelõzni meg pláne ...
Imádom ezt a pályát. Akármilyen idõjárás is lesz ott, nagyon baba kis versenynek nézünk jövõre elébe, ha megkapja a város a rendezés jogát ... :) Ezután már csak Spanak kéne visszakerülnie és ismét lenne bukéja egy francia nagydíjnak ... :)