Ground Effect: A tegnapi Kibeszélőből kimaradt az, hogy Hamiltonnak milyen esélyei lettek volna, ha nem történik meg az ütközés. Nézzük az adatokat!
Hamilton 54 másodperc hátrányba került az első kör végére és ugyanennyivel is intették le őt. Ebből viszont nem az a konklúzió, hogy a Red Bullokkal harcolt volna.
Az első hármas csatái arra kényszerítettek mindenkit, hogy közel sem az ideális elosztást válasszák a 3 kiállásos stratégiával. Hamilton kvázi 2 kerékcserével oldotta meg a versenytávot, a kezdeti hátrányát így eleve "csak" 32 másodpercnek kell számolni. Ez a különbség pedig nagyjából meg is volt egészen addig, mikor az utolsó körökben el nem kellett vennie.
Az egyes etapokat megnézve viszont azt láthatjuk, hogy egyedül a közepes keveréken tudott gyorsabb lenni, mint a Perez-Russell duó. Ez annak köszönhető, hogy az előbbi kettős a versenytáv felénél már megkapta ezeket a gumikat és úgy kezdtek el tempózni, hogy ki is bírják azok a gumik a végére. Mikor eldőlt, hogy csak be kell iktatni egy lágyas etapot a végére, ők is rákapcsolhattak egy picit.
Hamilton tempóját így egyértelműen nem lehet megítélni az eltérő stratégia miatt, nem élnénk olyan kifejezésekkel, hogy itt Perezt tolta volna le a pályáról.
Akkor megismétlem. Ez azért van, mert a rajongóin kívül MINDENKI utálja a természetét, és könnyebben repülnek rá. Tett érte. Így működik a világ, ha valakinek sok van a rovásán, az kevesebbért is kapja az ívet.
Csodás a szerkesztés funkció az oldalon, új hsz-t kreált.
Akkor megismétlem. Ez azért van, mert a rajongóin kívül MINDENKI utálja a természetét, és könnyebben repülnek rá. Tett érte.
Nyilván előreléptek és ez örvendetes . Egyelőre még nagy a hátrány a két vb esélyeshez képest, de Sainz és Perez már verhető is lehet akár. A két éllovas azért még nagyon mesze van, de erre már lehet építeni...
Nem a tempóból kell megijedni, hanem hogy végre elindultak valamerre.... Gyors kanyarokban, egyenesben most élén vannak, mechanikai tapadás az viszont nincs ... Ha azt megoldjak onnantól lesznek újra versenyben.. De azért arra úgy is elég volt a tempó, hogy redbull fennakadjon rajtuk. Utoljára szerkesztette: lac coo, 2022.05.23. 11:08:50
azért annyira nem kell megijedni a Merci tempójától :) az elején mikor Hamilton mindenkitől 30 mp-re le volt maradva , akkor tiszta levegőn bő 1mp-vel volt lassabb , mint Lec és Max ...igazából Russel is gyorsabb volt míg nem kellett Perez ellen védekeznie és állandóan behúzódni az 1-es kanyar féktávján
Lec autója hamar megadta magát a kerékcsere után , de akkor is egy fél mp-vel gyorsabb volt abban a pár körben a mediumon is (úgy h Lecnek akkor már spórolósdinak tűnt az egész futam )
Én nyilván nem, de a dolgok normális menetét nézzük akkor ennek kell eljönnie, ..ahogy Rossi-t elkapta Lorenzo, egy megfelelően gyors(!) és ambiciózus fiatal el kell hogy kapja, kalapálja a zenitjén lévő csapattársát. Ez a része rendben van, a nagy kérdőjel az az hogy mit tud kihozni a Mercedes a konstrukcióból. Mennyi fejlesztési potenciál van benne.
A magam részéről egyetértek a versenybírák döntésével, hogy versenybaleset volt, nem igényelt további lépéseket. Majd ráérünk őrjöngeni, ha a VB-cím sorsát eldöntendő versenyen löki ki HAM VER-t és LEC behúzza a vébét :)
Azért bízom benne, hogy Magnussen nem tér vissza a régi lökdösődős stílusához (főleg nem a csapattársával szemben)
Miért nem inkább arról szól a téma, hogy Magnussen miért nem kapott büntetést, miután Ham kerekét kidurrantotta? Ha nem Ham-mel történt volna mind ez, jönne az anyázás. Vagy ha Ham csinálta volna ezt mással :) Mondjuk Ver-rel :D
Tudom, hogy Hamiltont sokan szeretik szidni bármit is tesz, vagy nem tesz. Azért mondta a rádióban most azt, hogy álljanak ki, kíméljék a motort, mert köztudott, hogy idén a Mercinek nem megy. Nem sok esély van arra, hogy pontot tudjanak szerezni. És akkor inkább máskor nagyobb esély legyen a többiekkel szemben, mert frissebb motorjuk lesz. Tavaly Brazíliában meg azért nem volt ilyesmi fajta rádiózás, mert akkor ment a merci, volt remény jó pozt elérni annak ellenére, hogy utolsóként rajtolt. Ilyen egyszerű dolog ez.
Hja, Hamiltonon akár van sapka, akár nincs, a haterek úgyis csak szapulni fogják, ez már csak ilyen.
Azért szépet mentett, miután sikerült túllépnie a szerencsétlen kezdés utáni visszaesésen. Én örülök, hogy a Merci erősödik, kell egy harmadik csapat, aki adott esetben akár meg tudja fingatni a Red Bullt vagy a Ferrarit, illetve a lepattanókat összeszedje. Ha az idei egyelőre nem is az ő évüknek tűnik, simán benne van, hogy jövőre vagy legalábbis pár éven belül megint a vébé címért mehetnek, bár én inkább Russellt szeretném az év végi összesítés tetején látni ;)
Egyik legnagyobb pillanat volt a futamon! Ki akar állni hogy óvja a motort :D :D :D Minek kérdezem én..... Tavaly nem állt ki brazil sprinten amikor egy űrrakétát kapott és 10 kör alatt megelőzte a komplett mezőnyt :D :D Vicc a pali ideje menni... Mielőtt jön a birkák szokásos mantrája igen , top pilóta de.... Clarksont idézném "szerettük Hamiltont de..." :D :D :D
Nem, nem ezért kapta/kapja. Más elküldi a 'csába a mára megboldogult versenyigazgatót, szétrúgatja a mérlegelőberendezést, nekimegy a másiknak mert csak, Semmi. Megint más szétcinkeli a csapatát, hülyézik, idiótázik, jelentgeti a másikat, semmi. Hamilton-nak elég egyszer megszólalnia a rádióba. Nem hiába él belőle, illetve inkább az ellenszenvüket táplálni igyekvő birkákból az összes olyan híroldal ami önálló tartalmat képtelen kreálni.
amúgy azt se értem h most mit nyekeregtek a DRS-en...tegnap pont az látszott h Drs-sel sem igazán lehet előzni, vagy legalábbis komolyabb tempóelőny kelll...amíg nem volt gumielőny addig a Red bullok se boldogultak Russellel... az elején Perez sem tudott előzni , aztán Maxnak persze rakoncátlankodott a DRS... de voltak olyan körök amikor nyílt rendesen és akkor is csak kísérletig jutott , pedig láthatóan nyers tempóban sokkal gyorsabb volt mint Russel... gumielőnnyel már sikerült Pereznek , de nagyon nem kikerülés volt az se...
Hamilton általában fszságokon hisztizett az 1 másodperccel gyorsabb autóban, például kopó gumikra lila körök előtt. Max meg egy valós technikai hiba okán idegeskedett kiélezett helyzetben. Ez a differencia, valószínűleg ezért kapta Ham a szart a nyakába, Max meg nem.
Pont ma gondolkodtam ezen a DRS témán, amikor Max szenvedett. Az is igaz amit lac coo írt, hogy túl egyformák ezek az autók tempóban. Viszont azt már nem tudtam biztosra eldönteni, hogy rossz lenne-e ez DRS nélkül. Igen, majdnem lehetetlen előzni nélküle. De nem tudom, speciel nekem izgalmasabb és feszültebb volt ez a körökig tartó seggbeautózás, mint a +30km/h-s kikerülések. Előbb-utóbb valaki úgyse bírná a nyomást és hibázna. Megnéznék 1-2 próbafutamot nélküle.
igen vicc volt a DRS-es rész... de nem is nagyon taláékozott senkivel... nyomta egyedül és kiállogattak előle a Mercinál sokkal lassabb autók( értsd friss gumin is lassabbak) néha valakit utolért és kikerült Utoljára szerkesztette: barcalaci84, 2022.05.22. 21:08:00
Ez ugye hülyeség, ezen az alapon a mezőnyben hátraeső versenyző tempója ideális lenne hiszen mindenki által gyorsabb... Amennyiben viszont nem az egyenesben van a másik mögött DRS távolságra, akkor egy kört megy a másik mögött annak tempójában. Ideális stratégiának sem nevezném hogy az első körben kijössz cserére ahol pont arra a keverékre váltasz amin egyébként mindenki más is van. ..szóval az ilyen kiállás inkább reálisan egy két kiállás volt. ...de ha így vesszük akkor ugye Russel is három kiálláson volt.. Kettejük viszonylatában Hamilton 7 másodpercet bukott a kerékcseréken Russell ellenében (1:07.008 vs. 1:15.4)
arra írtam h Russelnek kellett nyírnia gumijait...Hamilton pedig úgy volt mezőnyben h néha találkozott valakivel , akinek köszönhetően még gyorsabb volt , mert még DRS-t is kapott:) Hamilton mindig hamarabb jött cserélni és azokban a körökben volt gyorsabb mint Russel...amúgy kb ugyanazt tudták... ez kb olyan mint Bahrainban , ahol Russel kapott vagy 20 mp-t úgy h Russel volt kicsit a gyorsabb , csak Hamiltont mindig 3-4 körrel hamarabb kihozták...:)
Igen, fel is gyorsult Russel mikor már nem kellett védekezni... ja, nem . :D
Nem követtem annyira Hamilton nagy felzárkózását, de nekem úgy tűnt h Hamilton ment légüres térben és Russelnek kellett védekezni Perez majd Max ellen ... és nekem úgy tűnt alig kellett valakit kikerülnie a futam során..valahogy pont ő ment az ideális stratigián és tudta a Merci tempóját menni nyugodtan és a benzin se volt kifogyóban :)...a motornál érzékeltek valami hibát ... lehet jöhet a 3. motor majd Monacora
pont ez abaj, hogy anynira egybe van az egész mezöny, hogy nincs köztük akkora sebességbeli különbség, hogy elözni tudjanak. DE még ez sem lenne akkora gond, ha mindenki 100%ban használhatná az autót szabadon ahogy érzi, mert akkor legalább azt látnánk, hogy a beválalósabb pilota lesz elöl és elözi a többieket, mig aki egy kicsit bizonytalanabb az nem válal be egy neccesebb helyzetet. ÉS nem az lenne, mint most, hogy a csapat kiszámol egy stratégiát és azt követi le a pilot azokat a köridöket megy annyi kört egy gumin amit elöre megbeszéltek.
Tehát vagy az kellene, hogy minden a pilotán mulik a versenyen, ha ezt akarják, hogy a kocsik egyforma teljesitményuek legyenek, vagy engedjék a fejlesztést, mert igy a kis csapatoknak sincs esélye fejlesztéseket csinálni , hogy felzárkozhassanak .
Totál logikus gondolat volt az elmúlt futamok Mercedes tempója kapcsán a mezőnyben, amikor előzni sem tudtak mert az előtte haladó is nyithatta a DRS-t. Pláne itt Barcelona-ban ahol qva kevés előzés szokott lenni. Mindjárt az első körben vissza esni a mezőny végére, a kör végén meg egy olyan kiállásra ahol arra a keverékű gumikra váltva amin az egész mezőny van...30+ másodpercre az első előzendő versenyzőtől. Nem a jelenlegi versenyképesség mondatta vele hanem az elmúlt futamok tapasztalatai. ... Hozzáteszem Verstappen hisztije még véletlenül sem lett megemlítve.. nagyjából sejtem hogy ha Hamilton teszi akkor top téma lenne...
Nem baj, csak a tévén azt a pár km/h különbséget nem látnád, cserébe a valóban izgalmas előzések meg ugyanúgy nem lennének.
A potenciál teljes kihasználásához az elmúlt évtizedekben bevezetett költségcsökkentési, kis csapat felzárkóztatási dolgokat teljesen el kéne törölni, ami szerintem egy izgalmas faktort adott a képlethez, hogy erőforrás managementben is kell gondolkodni és a kisebb csapatok is bírják pénzzel az évet, nem az van hogy szabadedzésre, időmérőre meg versenyre is új motorral áll rajthoz pár istálló :D
Nem biztos hogy ugyanazt az eredményt éred el mert simán van hogy valaki 20 másodpercre elmarad de mögötte valaki csak 1-2-3 ra van és az nyithatná és az előtte lévő nem menekülhet. Persze az igaz hogy a középmezőnyben lenne vonatozás de azt nem lehetne igazságosan elosztani olyan alapon hogy na te most nem nyithatod mert jól nézne ki a tévében ha kikerülnének :D
Egyébként ha meg olyan nagy előnyt ki tudnak alakítani akkor meg is érdemlik, azért nem kéne agyonra büntetni azt sem akinek jó az autója és gyorsan vezeti hogy elszakadjon. Nem a rossz autókat kéne jutalmazni, csak azt a hátrányt hogy valaki követni kényszerül egy nála lassabb valakit azt kéne kiküszöbölni és lehetőleg a gyorsabb számára előnnyé kovácsolni. Akár valami bonyolult rendszer alapján is lehetne, minden kör rögzítve van, ha gyorsabb vagy mint az előtted lévő akkor következő körön nyithatod amikor akarod.
Igazából túl egyforma gyoirsak ezek az autók, hogy komoly verseny kialakukjon segítség nélkül .... hiába gyorsabb valaki egy másodperccel egy körön ,az még távolról sem elég egy előzéshez .
Szóval a királykategóriában, már az is baj, ha gyorsabban mennének ? eddig pont ezért nem kellettek ilyen eszközök, mert mindenki anynival ment amenynit a kocsi birt, nem tudott volna még gyorsabban menni.
Manapság, meg nem használják ki a teljes potenciált a kocsikbol, Ha megnöveled az idöket azzal pont ugyan azt éred el mint amit mondtál, hogy mindenki nyithatja mindig. Ha nincs elötte senki akkor pont azért kellene nyitnia, hogy utolérhesse az elötte lévöket. Most menynivel jobb ez, hogy aki nincs 1mpen belül az nem nyithat, de aki meg elötte van az nyithatja mert mondjuk ö meg belül van az elötte lévöhöz képes, igy duplán hátrányba kerül és jobban lemarad töle, esélye sincs felzárkózni. Ezért lesz unalmas az egész, mert az elsö pár körben kialakulnak olyan idöközök amik nem engedik a DRS használatát és csak körözgetés lesz a verseny anélkül, hogy elözni tudnának, és a végén azért lesz egy egy gyorsabb pályán az, hogy az elsö 5ön kivül mindenki kört kap van , hogy nem is egyet.
Ma is már 2 körhátrányt kapott az utólso pár versenyző
Nagyon nem gondolták át minden variácioját ennek a DRS dolognak. Utoljára szerkesztette: repvez, 2022.05.22. 19:25:09
Igen de az előtte haladó pilóta is DRS ezne állandóan szóval nem csináltál semmit csak felgyorsítottad a versenyt. Pont az a lényeg benne hogy ha nem megy bele vonatozásba akkor senki nincs aki "elhúzná" a támadó előtt. Talán olyan jellegű módosításokkal lehetne próbálkozni hogy az 1 másodpercet 2 re vagy akár 3 ra növelni. Több rövidebb DRS zónát kijelölni ahol akár a DRS nyitás teljesen automatizálását is megengedhetnék.
Itt nem az a kérdés, hogy számitott e rá vagy sem, ha versenyezni akar akkor mindegy hogy hol van probálja beleadni a legtobbet és kihozni a legjobbat a helyzetbol minden alkalommal. DE igy ne , hogy ha hátraesik akkor inkább kiálok, mert nem akar ugy versenyzni, hogy nem biztos, hogy pontot szerez. Akkor inkább hagyja az egészet és adja át a helyét valakinek, aki minden helyzetben versenyezni akar.
És a benzinnel kapcsolatban is ez a baj, hoyg már annyira elöre le van szimulálva minden, hogy még a verseny elött tudják, hogy mi lesz ha bejön a SC , söt azt is megjösölják már szinte ,hogy mekkora az esélye, hogy bejön vagy nem. Aztán ilyenkor mikor légy kerül a levesbe, meg megy a fejvakarás, mert akkor kell kitalálni ujra mindent.
A DRS-t is eltörölném, vagy legalább olyan modon változtatnám, hogy nem csak 1-2 kijelölt helyen használhatnák csak 1mpes idöben, hanem amikor a pilota ugy dönt, hogy beválalja. ha kiesik miatta mert kicsuszik a kis tapadás miatt az az ö baja, de igy csak egy kikerülés, mert a másik aki eddig elöl volt és védekező pozicioban van, nem tud ellene mit tenni anynival gyorsabb a mögötte jövö DRS-el, és csak 1x válthat irányt, ami megint nem segit arra, hogy megvédje a pozicioját. Szoval, mindenképp elözés lesz belöle aki 1mpre van mögötte.
Azért olyan nagyon ne éljed bele magad, szimplán csak az RB nem ment úgy ahogy szokott. Talán a meleg miatt. Lec a kiesése előtt már rohadtul elment elől. Ha nincsenek kicsúszások, kiesések, DRS hibák, meg katlan meleg, akkor a dobogó közelébe sem szagolhattak volna. Ha már azzal operálunk hogy "ha". :)
Logikus gondolat volt, te szémitottál rá, hogy 4-5 ik helyig feljön , szerintem Hamilton sem ... :)
Benzin szerintem a rengeteg drs használat miatt ment el , olyankor pörög a motor rendesen, és gyanítom azért elég sokszor használta Ham a drs-t a meznyben ... Többivel egyetértek, szar az egész, minden aspektusa az autónak, guminak szabályoknak versenygyilkos ....Ugyanolyan drs kikerülgetés most is mint már évek óta, semmit nem javult ...
Azért ennyit Hamirol megint, hogy amint nincs ott a dobogos helyzetben akkor egybol feladná a versenyt. Akkor latifi meg a tobbiek mikor esélyuk sincs a felzárkozásra miért ne monhatnák, hogy motor mentés végett el sem indulnak ?
Ez azé-rt eléggé szánalmas egy rádiozás volt töle.
Ami meg a végét illeti, ezért nem szereten ezt a sporolosdit, mert eleve ugy kellene számolni a csapatoknak, hogy ha 100%on nyomom a gázt akkor is legyen elég a versenyre ha bejön az SC akkor meg marad plusz, igaz ez miatt nehezebb lenne a kocsi ,de ha lehetne tövig nyomni neki akkor ugyan ott lennének vagy gyorsabak is.
Meg az is érdekes, hogy amikkor hátra esik valaki az élbolybol, akkor át tudja rágni magát az egész mezőnyon, de amikor meg csak a 4-5. helyrol rajtol akkor meg nem képesek még elözni sem. meg a többi csapat is ami elvileg nem olyan rosszakk alig tudnak 1-2 helyet hozni a rajthoz képest. Ha russel ugyan olyan kocsiba ul és elvileg ugyan olyan jo mint hamilton akkor ö miért nem tudott elörébb menni ? vagy a ferrari?
Illetve a gumikkal is állandoan megy a siránkozás ,meg mindig elmondják , hogy a különbözö gumi tipusok mennyivel lassabbak egymáshoz, de valahogy ezek az idök nem jönnek ki a pályán. van aki gyorsabb a médiumon mint a másik a lágyon, és azért akkora különbség nincs a kocsik között, amiket a kumik közötti különbségre mondanak, van amikor 6-8 tizedet is egy egy tipus között ha lágy és keménynél meg van hogy 1 mp is van, de mégsem látszik ez meg sehol-.
Egyébként ha jól értelmezem Hamiltom a verseny alatt kB 14 másodpercet hozott Verstappenen szemben végig mezőnyben autozva !!! Aztán elfogott a benzin. Ha nem löki a birka Haas, ezzel a tempóval, közepesen kezdve sima p1-2 ....
És a karma ismét lecsapott a végén, muhaha.
Ham mezőnyben rávert vagy 20 másdopercet , hogy át kellet rágni magát mindenkin Russelra, pedig már mindenki temeti ... :D Brutális tempot ment . Na erre nincs benya .. :DDD Utoljára szerkesztette: lac coo, 2022.05.22. 16:44:39
Ez egy gyönyörű megnyilvánulás volt, gratulálok hozzá.
Nagy kár hogy Hamilton kirakta az a birka, jó lenne ha még ő is ott olálkodna elöl ...
Max szerintem eldobja a vasat előbb utóbb ... Wéber meg megint nem tudja hol van, állandóan azon van, hogy nem lehet ott maradn ia 3-asban, eszébe se jut, hogy ott mindnekinél gyorsabb volt a merci ... :D
Azért most kíváncsi leszeka Mercikre, gyors kanyarokban, egynesben durván a legjobbak, a nagyon lassú mechanikai tapadásban szarok most ( sikán ) , Ott jó a Ferka de az meg olyan instabil, izgága, tulkormányzott ( ezért is tud hirtelen iránytváltani lassú tempónál, átterhelni ...) hogy valsszeg legalább egyiket megint eldobja a pilóta ....
az a baj, hogy ha valaki nem mondja vagy irja le ezeketz, akkor szinte észrevehetetlen a fejlesztés az egyes autokon az egyszerü nézö számára, annyira minimálisak az eltérések, hogy ha ninbcs mellette a régi elem akkor nem tudod rola megmondani, hogy változott e vagy sem
A régi pilóták fizikálisan és mentálisan sem voltak azon a szinten, mint a mai társaik. El kell fogadni, hogy profivá vált a sport. Mai pilóták viszonylag gyorsan képesek lennének alkalmazkodni azokhoz a kocsikhoz, fordítva aligha tudnám elképzelni tekintve, hogy mennyivel bonyolultabbak ezek a kocsik. Tudás szempontjából is nagy a különbség a mai pilóták javára, mert nagyon erős a mezőny és senki sem lóg ki nagyon negatív irányban, régen azért rengeteg kutyaütő volt. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2022.05.16. 07:36:52
DE igen is mások voltak az akkori piloták, mert tudták, hogy az életükkel játszanak és abból lett VB aki többet kockáztatott. A maiak, meg szinte nem kockáztatnak semmit, mert olyan biztonsági felszerelések vannak a kocsikon, és a kocsikat sem hajtják a maximumon ,csak ameddig a boxban a telemetria adatok engedig és még a saját döntésüket se engedig, ha az nem a stratégia része . Régebben sokkal kiszámithatatlanabb volt mert onnan hogy kihajtott a kocsival sok befolyása nem volt a csapatnak arra, hoyg mit mikor csinál a versenyző, ök csak utolag reagálták le az eseményeket, nem elöre megtervezve és már a verseny elött tudva, hogy hányadik helyre lehetnek jók.
Kiváncsi lennék, hogy mi lenne a helyzet, ha most is igy lenne , hoyg nincs rádiozás meg telemetria, a versenyző egy körrel a box elött beszol, hogy kijön kereket cserélni amikor ő ugy gondolja és ennyi lenne az össz segitség .
Mit kellene tenniük a mostani pilótáknak? Ebbe a korba születtek bele kihozzák magukból a maximumot.Semmivel nem voltak jobbak vagy különbek az akkoriak.Az autókban valóban nem voltak biztonsági felszerelések meg is haltak hétről hétre a versenyzők.Unalmas már a régi versenyzők istenítése...
Konkrétan a tavalyi Monaco Historique Alesis versenye volt az utóbbi évek legcoolabb, legdinamikusabb monacoi F1es versenye amit láttam egészen addig, ameddig Alesit fel nem kenték a falra. :) Elképesztően jól nyomta Jean, igazi Monaco specialistaként ezen a szűk pályán. 7 kör alatt érték utól a mezőnyt. :) Werner elképesztő nagyot ment a Lotus 77el. Mellé alig volt gumitörmelék. Motorhangok. Áhhhh ... :D
Még most is izgalmasabb nézni ezeket a kocsikat , mint a mostani patika mérlegen kiszámolt kocsikét. Érdekes modon biztos senki nem panaszkodik, hogy a gumik már nem tapadnak ugy, meg hogy nem melegszik el a kocsi mert 2 m-re kell követni a másikat egész verseny alatt. ÉS érdekes modon a V12/V10es motorok is elfértek fele akakora kocsiban mint a mostaniak.
Az meg megint érdekes, hogy ezeknél a kocsiknál semmi olyan biztonsági felszerelés nincs amit az utobbi évekbe behoztak és mégis versenyezhetnek és ugyan ugy bárki meghalhatnak mint régen ,mert azért attól, hogy nem vérre megy a verseny azért nem finomkodnak és nem 20al viszik körbe a kocsikat.
Ezért voltak ezek a piloták legendák, mert mindig ott volt a veszély, hogy érheti öket valami (Nem ezt kivánja senki persze) de ez tette öket különbbé másoktol, hogy ki mennyire volt bevállalos. a mostaniak, meg ha valami rizikosabb volt már rohannak siránkozni a biroknak, hogy ez veszélyes manöver volt.
Teljesen egyetértek vele Ha van rá szabály és indokolt és ésszerő is akkor ha nem akarja betartani akkor el lehet tolni a biciklit. De ugye ez is most ilyen trendi, hogy mutassuk meg, hogy nem kell betartani a szabályokat és merjunk mindenbe "azt tenni amit akarunk" Az osszes ilyen liberális megmozdulás ezt szajkozza, pedig egy normális társadalomnak pont az a jellmzoje, hogy vannak általános és mindenkire egyenloen érvényes normák amiket be kell ahhoz tartani, hogy egy közösségben rendesen lehessen élni és érvényesulni.
Ez is olyan, ha annyira érdekli a biztonság, akkor ne ezen akadjon fenn, meg különben is, van elég idő arra , hogy hordja az ékszereit, a verseny alatt ez nem fontos, ugy sem látják kár érte vergődni.
Én már irtam a modiknak, a szerkesztüségnek, szted bármelyik is válaszolt vagy érdemben csinálnának valamit ? Azért ez már a legalja amikor egy oldal ami a reklámokbol él és ehhez meg látogatokra lenne szüksége enynire nem törödik azzal, hogy mi történik az oldalán.