Ha még egyszer rá kell klikkelnem a feltételek elfogadására, az lesz az utolsó .. Nem elég minden belépéskor, de minden hozzászólás után is ?
A GP Hírek Május 10-ei cikkeiből: https://gphirek.origo.hu/f1/20220510-daniel-ricciardo-mclaren-miami-nagydij-forma1-gphirek.html https://gphirek.origo.hu/f1/20220510-miami-nagydij-nemzetkozi-sajtovisszhang-forma1-gphirek.html Vagyis sokaknak nem tetszik e pálya. A nagy fejlett USA-ban valahogy probléma állandóan a jó aszfalt az F1-es pályákon.
Ennek az embernek kár vergődnie Hamilton haverjával :D
Erre a versenyre mondják azt , hogy so hűhó semmiért, akkora feneket keritettek neki, aztán nem történt semmi a versenyen és a közvetités is sokkal unalmasabbra sikerült mint általában és a végére én is szépen bebölintottam az utolso 10 körre és csak a podiumra riadtam fel .
Ezekkel az autokkal nem lehet versenyt csinálni tul nagyok a pályákhoz, hogy elözni lehessen és tul nehezek, hogy dinamikusan lehessen velük bánni, csak sporolos vonatozás megy a legtöbb pályán.
Ebből is látszik hogy az F1 szurko... izé, haternek nem lehet megfelelni. Eddig az volt a baj hogy jaj miért a nagy tepsi pályák ebben semmi izgalom!!! Most meg jaj hát van fal ez veszélyes! Ez a pálya túl régi, amaz túl új, ebben túl sok a kanyar emez meg túl egyenes. El kéne fogadni hogy itt tart a technika amivel ilyen versenyeket lehet rendezni, akinek nem tetszik ne kínozza magát vele.
Nem tudom mi volt ezen a versenyen unalmas, kb annyi minden történt mint máskor egész szezon alatt se.
A kommentek számát pedig az is magyarázza hogy verseny után egyrészt késő volt már, másrészt meg le is halt az oldal.
Ez a Miami "F1-es pálya" nem tetszik egyáltalán. Erőltetett városi pálya. veszélyes. Csak azért nem volt nagyobb baleset mert a pilóták óvatosak voltak. Bár a Gasly-Norris-ban szerencse is volt. Amit részben Alonso is okozott a túl aggresszív menésével (Hamiltont is érintette még a legelején) - ahhoz képest az 5 mp bünti nem sok - Gaslynak tönkretette a versenyét. Amúgy elég uncsi verseny volt, ha nincs a beleset és SC el is aludtam volna. Bár a kommentek száma alapján itten úgy néz ki, hogy a többiek el is aludtak
mi volt ez az interjú a díjátadó előtt?
Ez a szín tiszta Forma1.Róluk szól nem a sallang 100+ senkikről
Nem viselhetnek ékszert akocsiban, azért aggata magát teli mindennel ... mondjuk én sem értem egy fülbevaló kit zavar... És abban igaza van apilótáknak volna fontosabb teendője is a fia-nak, nem ilyen faszságokkal foglalkozni .
Elég sok tényező közre játszik, súlypont, motor/hibrid csomag elhelyezése, mindemellett Mercinél túl agresszív padlólemez kialakítása(Srác egész jól elmagyarázza mi a bibi). Nem egyszerű módosítani úgy, hogy a probléma nem jön elő a szélcsatornában. Ha rajtam múlna a redbullhoz hasonló padlóval beáldoznék egy hétvégét tesztnek. Nem tudom, hogy milyen a futómű de lehet két lépcsős gátlót/rugót raknék be, hogy bizonyos hasmagasságnál erősebb legyen a csillapítás(belassulna a függőleges mozgás), így talán nem érne le. Könnyű okosnak lenni, de a sok talentumot ott ezért fizetik, megoldják :)
még mindig nem tiszta nekem, hogy miért nem tudnak egy olyan padlo lemezt tervezni ahol nem zárodik le a levegö utja. Ahogy a képeken is látszik a középső csuszo felulet egyenek minden autonál és az ér le az utra, tehát ez mellett van a két venturi csatorna, tehát, ha a középrész leér a földre annál lejjebb nem tud, igy azt kell megnézni, hogy a kétoldalt lévo helyen milyen mélyre ereszthetik a padlolemezt, hogy ilyenkor is legyen levegöáramlás a legnagyobb sebességnél is. Ha nem igy gondolkodnak akkor akár lehetne egyszintbe is a legalacsonyabb pontja is a hasi csuszolappal is.
itt ami probléma lehet, hogy már akár 100km-es sebességre tervezik , hogy onnantol legyen a legnagyobb leszorito erő , és ha ennél gyorsabban megy akkor már folyamatosan leér a hasa és feltorlodik a levegő. ezért ezt pálya függényében a rugőerővel kellene szabályozni, hogy mi az a sebesség ahol elérje ezt a kritikus pontot.
ezeket a modositásokat nem lehetett volna most meglépni? Most majd 4 év mulva megint fenekestül felforgatják az egészet? Meg nekem valahogy furán jön össze, hogy csökkenteni akarják a kocsik méretét, de as sulyukat meg ha lehet csökkenteni vagy megtartani. Ez ugy hangzik, mintha nem tudnák a méretcsökkentéssel a sulyt is csökkenteni, ugy meg megint érdekes kocsik lesznek, hogy kisebb méret meg közel 800kg.
MEg most bevezetésre került ez az uj elképzelés a kocsikrol, probálják a csapatok a költségsapkával egyutt kitalálni , hoyg hogy lehet javitani a dolgokat ,majd 4 év mulva meg kukázhatják az egészet, mert jön egy teljesen uj rendszer megint, egy mégszigorubb költségsapkával és egy mutatóban lévö robbano motoros egységgel, ami szinte csak azért lesz majd benne, hogy körbe tudjon vele mennia kocsi mig ujratöltödik az elektroms rendszer. Most sem bir ki még egy teljes kört sem nem hogy egy egész futamot az elektromos hajtáslánc 2014 ota nem sikerült ezt megoldani, hogy 300km-t tudjanak vele ugy menni, hoyg ne fogyjon el az erö belöle az egyenes végéig. DE majd a megnövelt teljesitménnyel biztos jobb lesz, mikor 1000LE után marad a 500LE benzin motor mikor elfogy a delej, aztán mikor ujratölt meg seggbe rugja a plusz 500LE megint
A gumikat is jö lenne ha nem csak lecsökkentenék, de tartosabbak is lennének és ne amiatt cserélják le öket,mert elfogy a tapadás, hanem mert kötelezö vagy stratégiailag megéri, de mindegyik fajtánál nyomhatnák neki ami a csövön kifér. MErt az nem környezetvaráét, ha 5-10 körös gumikat csak ugy elszornak, mert már 1 tizeddel rosszabb köridöt tud és addig is csak ugy lehett használni mint ha tojáshéjon mennének.
amugy csak most néztem meg jobban a bannert és elég vicces, hogy Hamilton a háttérből figyel és int, hogy na én léptem skacok :P :D Ehhez már nincs közöm
ez csak elöször érdekes :) A második alkalmat már nem is mutatták :) Így szezon elején még sokat foglalkoznak vele , de az év második felére majd mindenki megszokja h középmezőnyben csatázik és nem is lesz nagyon téma ... Csak annyira mint a többi VB a középmezőnyben.
Hamilton pedig legközelebb már kívülről fújni fogja a Taurisok hátsó kinezetet
Leclerc erőltette de legalább visszahozta 6. Helyre ez nem kimondottan a Ferrari hétvégéje volt egyébként sem volt tiszta körülmények bármi lehet még a szezonban. Red Bullosok tökéletes hétvégét zártak. Alonso nagyon peches, Mick Schumi leggyengebb hétvégéje volt úgy tűnik nem kezeli jól a nyomást...Sainz is peches Volt, Ricciardo elrontotta a versenyét ha az nincs tuti Mclaren 3-4 lehetett volna. Hozta Norris tempóját tiszta pályán.
Mémfronton jó a termés.
Nem tudom ez nekem is sántít, hogy az elsőszámú pilótával teszteltetjük le a dolgokat. Pláne a múltkori befürdés után sokkal több értelme lenne annak hogy az első számú pilóta megy az ismertebb autóval ahogy tud és gyűjtöget pontokat. A második számú meg tesztel mindaddig még valamire nem éreznek annyira rá akkor meg átviszik az elsőszámúnak is a fejlesztést. Ha a világbajnokságban minél előrébb akarnának végezni akkor ez lenne a logikus hozzáállás.
És Toto bocsánatot kér a Szőrtől a rossz autó miatt, lol. Russell hányadik is lett?
A világbajnokság állása:
Na a higgadt Lecrerc :O
Reméltem, hogy mutatják a fejét, amikor Verstappen utoléri a Sirt. Micsoda előzés volt! Szerintem módosítsák a szabályokat, az nem lehet, hogy a 7x VB még pontot se kapjon!
van valakinek egy online linkje amivel lehetne külföldrül nézni a futamot? amit eddig használtam az most nem müködik, pedig pénteken még jó volt az idömérön .
Norbinak pattogás fétise van, rohadt unalmas már hogy minden egyenesben megállapítja ugyanazt.
Mikor ennyire nem sérül az autó szerintem jobban járnánk azzal ha két pályamunkás befutna azt segítene kitolni a kocsit azt 4 kör helyett csak 1 et vesztenénk el meg a sóderágyas versenyzővel szemben is fair lenne pláne ha önhibályán kívül kerül oda. Bár az is igaz hogy nehezebb lenne erre szabályt írni az viszont tiszta és egyszerű hogy ha saját erődből ki tudsz jönni akkor gyere ki ha nem akkor így jártál.
Szegény csapatok ! Sok a költség , meg nehéz beállítani az autót :)
Nem tudom mit néztél , de a pénteki sorrendhez képest totál más lett a rajtrács :) A versenyállat Bottas például megmutatta h idén még ő is tud előzni .Alonso ellen pl nagyon szép volt amit csinált (mindketten nyitott DRS-sel mentek) 1pontért ment a csata és ezek a versenyzők csak lehajolnak az 1 pontért is. Ahogy az élen is lehajolnak a +1 pontért és a "jobb " rajthelyért...
Ez a sprint nem jó , legalább is ahogy most van semmi képp. A rendes verseny alatt sem igazán tudnak versenyezni és elözgetni egymással akkor a rövidebb távon meg még ugy sem. igy meg, hogy az idö mérő le lett degradálva , hogy a sprint poziciokat meghatározza, De mivel nem negyon változik a helyzet igy a Qvali poziciok maradnak a futamra is. csak azt kockáztatják , hogy összetörik a versenyre az autót és még kevesebb idejuk marad összerakni. A költség sapka miatt meg betettek egy potenciális veszélyhezetet ami miatt plusz alkatrészeket kelljen a csapatoknak felhasználni az amugy is szukos keretből, és ez megint a kicsi csapatoknak számit, mert a közép és a hátso rész van nagyobb veszélynek kitéve egy esetleges balesetre.
Az meg, hgoy péntek az elso szabadedzés után már parkfarmé van megint csak a csapatok helyzetét neheziti , hogy megfelelo beállitást találjanak a kocsihoz, vagy csak, hogy a fejesztéseket leteszteljék. ÉS jövöre már 6 sprintet akarnak.