Én attól félek csak hogy olyan semmitmondó magyarázatok lesznek mint az verseny utáni interjúkban. Meg mi van ha lényeges változás a burkolat alatt van?
"Azt az FIA határozza meg, milyen részleteket kell nyilvánosságra hozniuk a csapatoknak. A bemutatóra az autókat már a bevetésre szánt formában kell kitolniuk, vagyis nem rejtegethetnek semmit. Kivételt az esemény alól csak az FIA adhat, erre a csapatnak írásos engedélyt kell kérnie, és nyomós érveket kell felhoznia."
Szuper, már ott a kiskapu hogy ne kelljen mégse megmutatni a lényeget. Vajon a "nyomós érv" beleszámít az éves költségvetésbe? Utoljára szerkesztette: Magnum PI, 2022.02.21. 15:23:52
Félreérted, nem azzal van bajom, hogy probálják megmutatni, hogy mi micsoda, hanem az, hogy igy mégjobban leterhelik a csapatokat ami nem tudnak a saját dolgaikon dolgozni. még kevesebb teszt , még kevesebb idő ,hogy megtalálják a beállitásokat , és kevesebb idő a szerelöknek, hogy pihenjenek . Ezért mondom, hogy ennek nem itt és nem igy lenne a helye. És ahogy mondtam, ha lemaradsz ezekrol a közvetitésekrol, mert vagy nem adja a szabadedzést a TV vagy ezeket a bemutatokat,mert csak a quali és a verseny jogait vették meg, akkor pont nem látsz belöle semmit, és neten sem nézheted vissza , mert hivatalosan nem lehetne felvételeket késziteni és nem is akarják ott sugározni.
DE ezért kellene egy hivatalos helyen a neten is adni, hogy bármikor visszanézhető legyen, mindenkinek akit érdekel.
Te nem szeretnél többet megtudni? Szerintem a kezdeményezés papíron jól hangzik. Nyilván sok fog attól függeni ki kérdez, de szerintem ez egy előremutató elképzelés. Vagy neked jobban tetszik az, hogy minden misztikus sötétbe burkolódzik és esetleg 1-2 jólsikerült fotóról lehet tipmixelni, hogy az adott elem milyen befolyással van a versenyautóra?
ez megint végig gondolták? Sztem nem. Most , hogy 23 versenyre készulnek és leröviditették a versenyhétvégéket is, sztem nem igy kellene megmutatnia a kocsikat és nem ekkor. A szabadedzés elött a szerelöknek pont nem hiányzik, hogy elvigyék a kocsibol a kocsit, mig fel tudnák késziteni a tesztre. A másik alkalommal, meg megint nem jo, ha törik a kocsi akkor elvegyék azt az időt ami alatt sokmindent meg tudnának javitania kocsin a másnapi versenyre.
Egyáltalán minek kettő? meg ha ennyire akarják akkor csinálják meg csütörtökön a sajtonapon, ja hogy eltörölték ... Akkor meg oldják meg virtuálisra, hoyg azok is láthassák akik nem tudják a közvetitést megnézni ,de érdekli a technikai részletek.
Hehe sose láttam még ... :)
Sztem te a váltófülek alatti Scud rakétaindító karra gondolsz.. :)) Egyébként nem, az a kuplung és némileg eltérő Russell megoldása Hamilton-tól: kiollózva a videóból, Russell:
A váltó és a kuplung fülekre gondolsz? Mert azok mindig is ott voltak és ekkoraák söt még a jobb oldalon is ott vannak ugyan ugy. Elég szomoru, ha csak most tűnik fel
"21-en mutatják be az Alpint és Ott már Szafnauer lesz a csapatvezető"
amúgy a merci kormányán mi az a baszott nagy kar baloldalt ?
Hmm én kezdem azt hinni hogy a kopoltyús megoldás nem a legjobb, mert akkor több csapatnak is azt hozták volna ki a szoftverek optimális megoldásnak. Bár a franc tudja majd meglátjuk élesben pontosan mivel állnak elő és hogy azok hogy működnek. Van egy olyan érzésem hogy lehet a nagyon egyedi megoldások nem fognak működni mert akkor másnak is kijött volna hasonló, persze tévedhetek is mert mindig az egyedi megoldások hozzák a tizedeket de általában szinte észrevehetetlen dolgok és nem olyan látványosak.
Merci brutálisan néz ki, a legletisztultabb, gyönyörű !
Így elsőre én azt mondom, hogy a bemutatott kocsik közül a Merci meg a Ferrari a legkifinomultabb. Bízom benne, hogy ha a Merci megint hozza a formáját, akkor Russel legalább okoz nekünk izgalmat, különben megint egy dögunalmas év jön, mert a Ferrari még ezt az izgalmas designt is képes elcseszni. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2022.02.18. 20:34:48
A nagyok közül még a tényleges redbull-t nem láttuk, de én a ferrari meg az alfa tauri autoját gyurnám egybe egy kis mclarennel azokon láttam olyan dolgokat amik egy kicsit különlegesek és jónak tünnek.
Minden bizonnyal valami befolyásolása van a meleg levegönek és az irányának a terelésével. Viszont, ha azt vesszük, hogy minél nagyobb leszoritő erőt akarnak elérni a csapatok, akkor a meleg levegő ritkábbá teszi a levegőt ezáltal alacsonyabb lesz a nyomása is, ami azt jelenti, hogy a padlo lemez alatti is alacsony nyomás van ha felette is csökken a nyomás akkor csökken a hatékonysága is vagyos kevesebb lesz a leszoritő erő, A lamináris áramlás se lesz olyan jó mint egy sima burkolatnál. Inkább pont forditva kellene, hogy növeljék a motorbulkolaton a nyomást, hogy az also szivőerővel még nagyobb hatékonyságot érjenek el.
Szerintem az a cél hogy meleg levegővel kombinálják hátsó szárny fele érkező áramlatokat amik ettől egy kicsit felemelkednek. Ezzel lehet több levegőt tudnak a szárnyra juttatni és nem suhan el alatta, főleg kisebb tempó esetén, de csak tipp Utoljára szerkesztette: Magnum PI, 2022.02.17. 18:58:16
eddig csak két auton volt ilyen kopoltyu, kiváncsi vagyok, hoyg mi lehet az elönye neki, mert az azért látszik, hogy nem a hűtés miatt , mert azonos motort használo csapatok sem használják. és a tavalyihoz képest nem lett kisebb a beömlö sem és a motorfurmula sem váltzott
Masinál elfelejtik mit csinált egész évben, csak az jut mindenkinek az eszébe, hogy mit csinált az utolsó futamon. Pedig azért év közben eltűnt 33 pont Verstappen előny is ...
Valami neon, fényreklám is szóba került tavaly a tárcsákra ... Na azzal lesz csak igazi bóvli amerikai cirkusz az egész ... :D
Lehet, hogy késöbb változtatnak rajta. Az Aston és a McLaren minimálisan díszítette és a promó autón is szinezve volt. Arra számítottam, hogy páran telibe fogják festeni, mint a BrawnGP tette annak idején.
gondolom majd talán később, de az is lehet, hogy az miatt nem, mert már nem a csapatok tervezik , hanem készen kapják a BBS-től, trehát még egy elem ami szabványos és nem csinálhat a csapat semmit sem vele.
minden akarás kérdése. vajon hogy voltak képesek rövidebb autokat csinálni a V12 és V10 es korszaklban mint most a V6osnál ? Ha csak a hengerszámot nézzuk akkor fele akkora a motor. A tankolásos idöszak elött sem volt tankolás verseny közben és akkor még v10 volt nagyobb fogyasztással. Megoldhatnák, hogy az üza egy kicsit azu oldaldobozok felé is terjeszkedjen igy rövidebb lehet a tartály, vagy a hibrid részt betenni a motor alá és nem elé.
vannak ott okos mérnökök, megtalálnák a modját ha az lenne a szabály, hogy térjenek vissza a rövidebb kocsikra.
ÉS igen a gumik is eléggé leszükitik a pálya mozgásterét, meg mintha azt mondták volna, hogy a mostani gumik nem lesznek nagyobbak csak a felni növekszik és emiatt lesz peresebb a gumi, de ahogy látjuk ez nem lett igaz,mert nött a gumi méret is és ezáltal a teljes kerék magasság is. DE remélem, hogy sikerült nekik annyit változtatni a gumin, hogy most nem azt kell a közvetitések 80!ában hallagatni, hoyg kinek mikor kopik ela gumija,meg mikor cserélt. Már nagyon unom, hogy az autoversenyzés a gépek teljesitménye helyett a gumi tartoságán mulik jobban.
Igen az már jó hosszú valóban, de nem tudom hogy lesz-e rövidülés mert aerodinamikailag meg a mostani hossz ideális talán. Tankolás visszahozása meg más is kéne és az akkori kocsik nem voltak ennyire pro-k aeroból. Legtöbb modern pálya jó széles kanyarokkal dolgozik, de meglátjuk hogy ez mennyire lesz elég mert eddig nem sokra volt, ugye itt játszhat szerepet a szintén említett gumidarabok.
Design tekintetében nekem tetszenek az új modellek.
Nekem ilyen kínai koppintás érzésem van ettől az új kasztnitól. Olyan mint amikor fognak egy szép német autót, lemásolják és kicsit ormótlanabbra, természet ellenesebbre csinálják. Ez a magas első szárny azzal a furán íves hátsó szárnnyal nekem nagyon nem adja pont abból a szögből ahonnan a legtöbbet fogjuk látni őket.
Tudom, majd megszokjuk, de elsőre nagyon fura lett. Nem érződik a power.
hopp, és ugyanitt kicsit változott a sprintfutamok pontozása is Röviden: az első 8-at jutalmazzák 8-tól 1 pontig, mostantól simán csak sprint lesz a neve, nem sprint kvali, és a pénteki kvali győztese kapja a díjat az időmérő megnyeréséért, nem pedig a sprintfutam győztes.
új pontozási szisztéma a spa-i esetek jövőbeni elkerülésére Egy dolog nem tiszta nekem. Az ugye külön ki van emelve, hogy a legalább 2 körnek 2 versenykörnek kell lennie, hogy egyáltalán osszanak valamennyi pontot a versenyzőknek. A kérdésem viszont, hogy ez ugyanúgy érvényes a 25-50-75%-ra is? Tehát ha valamiért egy 50 körös versenyen 13 kör SC mögött van (azaz csak 74% versenykör), de egyébként végigmegy a verseny, akkor teljes pontokat osztanak, vagy az 50-75%-os csökkenettet?
Nem éppen, ha megnézel egy elözést az akkor van vége amikor az egyik kocsi a másik elé ér, most ilyen helyzetben nem mindegy a kocsi hossza egy kanyarnál vagy egy kanyar elötti egyenesnél. Ahogy irod rövidebbek lettek a féktávok igy sokkal kisebb táv áll erre rendelkezésre vagyis minden centi számit. Ha megnézed ez a 1,5m hossznagyobbodos két kocsi eysetén már 3m ha egy kicsi távolságot hagyunk a két kocsi között, hogy ne ötközzenek ez kb 3,5m. Vaagyis fél kocsihossz. Ha szerinted ez nem számit, hogy most még ott van a fél kocsi a másik mellett mig régebben meg már a másik elé befért végrehajtva az elözést. Ezért megsem kezdik a folyamatot,mert tudják, hogy nem fér el a két auto
Igen mivel én a szélességre gondoltam, te pedig ezek szerint a hosszúságra. A pályán elférés szempontjából úgy érzem a szélesség fontosabb, mivel a hosszabb autóknak is talán ha nagyobb is a fordulóköre de azért nem annyival, Monacot még mindig leversenyzik valahogy... Tudom hogy más kormányáttétellel de nem az a lényeg.
#179210 Igen de minden autónak nőtt a súlya és a tengelytávja nem csak az előzni vágyó autóknak :D Persze értem hogy a súly kifelé húz a kanyarokban, de ezeken az autókon megannyi beállítási lehetőség van a túl és alulkormányzottságra, sőt rengeteg előzést pont hogy nem ideális íven csináltak idén. Igen a gumidarabok tényleg nagyon brutálisak de valamennyire azért fel is szedi a meleg gumi nem csak ledobja és én továbbra is abban látom a nehézséget hogy egyszerűen mire mellé értél addigra már befejezte az ellenfél a fékezést, mivel olyan rövid a féktáv és neked is fékezned kéne még mire ő már kigyorsítana, szóval annyit tudsz csinálni pont amit Maxtól láttunk és sérelmeztek itt sokan.
Jelentősen nőttek az autók, de nem csak a centi számít.
A súly is nőtt nagyon sokat és a hosszú tengelytávval együtt sokkal lomhábbak lettek az autók. Ez azt eredményezi, hogy nagyon sokat számít mennyire tudsz az ideális íven elfordulni.
Emellett van a Pirelli gumi nagy darabos foszlása is ami miatt a nem ideális íven olyan mennyiségű nagy gumi törmelék van hogy úgy néz ki mint a sóderágy
(Jó tudom, ez 2014 és azóta jobb a helyzet) Utoljára szerkesztette: Magnum PI, 2022.02.14. 23:31:17
Nem azon a pár centi szélesedésen fog múlni. Az a szomorú igazság hogy a karbon féktárcsák megjelenése óta mostanra már úgy lerövidült a féktáv, hogy egyszerűen idő nincs hogy beszúrják az autót, nem a hellyel van a gond. Csak ez meg rosszul hangzik mert a fékeket nem fogják gyenge szarokra lecserélni biztonsági stb szempontokból se szóval azon próbálnak javítani amin lehet.
ha fizikailag nem férnek el egymás mellett vagy csak nagyon minimálisan akkor nem lesz semmivel sem több elözés mint eddig és csak azokon a helyeken ahol eddig is.
Ha meg tudták volna elözni egymást akkor eddig is megtudták volna, de kényes helyzetekbe vagy ahol eleve tudták, hogy 2 auto nem fér el megse probálták, a régi kocsik , majdnem fele ekkorák voltak ugyan ezeken a pályákon , persze, hogy be tudtak szurni a kanyatba is egymás mellé vagy több kanyaron keresztül is ottmaradtak egymás mellett, ez ma lehetetlen.
A mostani változtatással csak azt érték el, hogy közelebb tudnak vonatozni egymáshoz meg esetleg kevésbé melegszik el a gumi meg a motor, de semmivel sem tudnak többet tobb helyen elözni ettől.
Ha tudják egymást követni, akkor több kanyarban lehet majd előzni és szükségtelen lesz a DRS vagy csak ki kellene húznom a kezem a biliből. Meglátjuk mi lesz.
Mozgás közben furán is néz ki emiatt. Egyébként hiába oldják meg a követési problémát, ha ugyanúgy nem fognak elférni a kanyarokban mert még nagyobbak és nehezebbek lettek az autók. Egyszerűbb lesz DRS zónában kikerülni a másikat.
Fel van emelve az elsőszárny az égbe, látszik hogy inkább engedik a levegőt az autó alja felé , nem pazarolják első leszorítóerőre ... :)
érdekes lesz látni , majd, hogy melyik megoldás lesz a jobb. A mclaren látszólag sokkal szűkebb az oldal doboza és nincsenek kopoltyuk, de ugyan azt a motort használják mint az AM.
Kisebb az, meg gondolom a motorborítás is karcsúsítva van, ezért kell a kopoltyú. Mindenesetre a formavilág kellemes csalódás. Olyan indycarosan gagyira számítottam, de ez egész kifinomult így elsőre, pedig még a nagyágyúkat nem is láttuk. Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2022.02.11. 14:52:39
Kisebb lett az oldalszekrényben a beömlő, amit a kopoltyúkkal tudnak ellensúlyozni. Illetve van elméleti lehetőség az alsó légárammal is játszani, bár onnan szívná be a legmelegebb levegőt az aszfalt miatt.
Biztos rontja a kopoltyú az áramlást, de a lényeg most a kocsik alatt van.
A bveömlök nem tunnek anynira kisebbnek mint a tavalyi kocsikon. És nem vonom kétségben, hogy azért vannak ott mert indokolt, hanem az indokra lennék kiváncsi, mivel egyenlöre pont ezt nem látom, hogy mi indfokolja ezeket, hogy ottlegyenek és ekkorák és ennyi.