Azt imádom a konzolos gamékban, hogy nagyon telített a háttér, így olyan életszerű lesz. (de a motoros játékokat sem szeretem...mit csináljak, finnyás vagyok ;))
Szerintem ez nem lángszóró. Egyszerűen véletlenül egybe esik a fegyver csöve a háttérben lévő lávával/olvadékkal. Ha megnézed, a szikla mögött is ott a "láng".
Mint az EA-fejlesztés alatt lévő játékai mutatják, lehet 3D-s közönséget csinálni (primitív objektek, de akkor is 3D). Most az lesz a gond, hogy 3-4 székenként ugyan az az ember fog ücsörögni...;)
Szerintem meglehetne jobban is csinálni - egyszerűbb technikával: a Tekken Tag Tournament háttere gyönyörű, részletes, animált (nem 2-3 képkocka), és 3Ds hatása van, pedig nem az.
Dehogynem értem, csak nem feltétlenül értek egyet.
A monitor-felbontás átállítása nem jó példa, mert ott a 1024x768-ra !írt! játék fog szebben kinézni - ez természetes. Ha valaki egy igényesen elkészített PS2 játékban pixeleket akar látni, akkor az látni is fog... de ez így van pc-n is. Az álltalad belinkelt képen pixelesek a nézőtér korlátjai, de kit érdekel, ha az összhatás szép/sima ?!
Nem akarom bizonygatni, hogy a 680*420=1024*768-al, mert én sem így gondolom. Egyszerűen arra szeretnék rávilágítani, hogy ez nagyon függ a fejlesztő/grafikus/designer munkájától. Látta valaki 1996-ban az AMIGAs SlamTilt-et? Egy darab pixelt nem lehet észrevenni, pedig az max. 680*240-es felbontást használhatott..erre gondoltam.
egyrészt a fára értettem a 100 métert, de ez mindegy.
a lényeget egyszerűen nem tudom jobban elmagyarázni. szerezz egy jó monitort és kapcsold át egy játékban a felbontást 640x480-ról 1024x768-ba. (régi játékban is akár, mondjuk q2, HL) Különös figyelemmel a távoli tárgyakra. Egyszerűen nem ugyanaz az élmény. Higyjétek el, játszottam már sokat konzollal, nes-től ps2-ig és mindig is zavart ez a dolog. (epersze a nes/snes-nél még nem annyira, lévén a pc-s játékok 320x200ban futottak...) És ismerősöm, aki csak pc-n játszik, konzolt sem vett a kezébe, láttunk egy ps2-t egy üzletben. Megjegyezte, hogy "ez nagyon királyul néz ki (valami F1 game volt), de miért ilyen kurva pixeles?" Ez így kb szó szerint volt. No nem azt mondom, hogy ennyire szar lenne, csak ha valaki teljesen megszokta a nagy felbontást, annak egyből szembeszökik.
100 méterről nem tudsz rendszámtáblát olvasni (ha esetleg Superman-nel komunikálok, akkor bocsi:)).
Értem, amit mondani akarsz, de azért ez közel sem olyan egyszerű. A GT3-nál maradva: a látóhatár olyan 4-500 méter lehet (van egy gyorsulási pálya, ahol ki van táblázva a távolság). Ami a horizont és az autó között van, az mindig jól látható/kivehető.
Fentiek miatt SZVSZ inkább a fejlesztőkön múlik a dolog, mintsem a felbontáson.
Magának a képnek a részletességéről beszélek, nem a textúrákról. Ha 600x400-as felbontásban egy a játékban mondjuk 100 méterre lévő fát nézel, akkor az egy 5x5 pixelből álló zöld folt lesz, mígy mondjuk 1024x768-ban már 10x10 pixelből álló zöld folt lesz :)) Ez mondjuk szemléletesebb ha úgy mondom, hogy 1024-ben le tudod olvasni a másik autó rendszámtábláját, míg 600x400-ban tv-n csak pontoknak látod a betűket. Ez persze nem ennyiből áll, kihat a játék egész kinézetére.
"Nem a játék, a TV. Illetve nem homályos nyilván ha messziről nézed, hanem nem elég részeltes. "
A textúrák nagyon közelről homályosak (nem zavaróan, de azok), de ennek nincs köze a részletességhez - gondolom a pixelek elmosása miatt ilyen.
Nézd meg a GT3 topicban a képeket, szerinted hova legyen ez még részletesebb ? Baromi messzire ellátni, nincs homályosítás/ködösítés, nincs pop-up, ameddig a szem ellát mindent ki lehet venni.
Tök jó: leírom, hogy a ps2 képe tv-n kevésbé éles és részletes, egyből megkapom, hogy "De a GT3 akkor is a legszebb játék, úgyhogy elmehetsz a..." Kit érdekel a GT3??? (ez most petire vonatkozott)
Igen, az a lényegtelen része... (mivel ez a színmélyséeg, nem a felbontás) A lényeges az, hogy ez TV-n még kevésbé látszik. Valszeg nem azért mert ugyanolyan éles.
"Nyilván version sem úgy gondolta, hogy egymás mellé teszik a PS2-ket és összekötik, hanem úgy ahogy lejjebb is láttuk. Nem kell szó szerint venni."
Ez most version védése mindenek felett. Vagy akkor máshol sem vesszük szó szerint a konzolosokat. A GT3 a világ legszebb autós játéka.. akkor ezt sem kell szó szerint venni?
"Ja, ebben lehet. Sok másban meg nincs."
Ha megnézed mit mondott version akkor rájössz hogy ebben sem volt igaza. Ő ugyanis azt mondta hogy összeköt öt PS2t és akkor ötször akkora teljesitménye lesz. PS2-t nem lehet sorba kötni akárhogy is erölködik szegény. Amit alant látunk az elég komoly munka volt, és nem káelekkel sorbakötés. Egyébként ha 16PS2-t kötnek össze attól nem 16-szoros lesz a teljesitmény. Mintahogy egy dual gépen sem duplaakkora a teljesitmény.
"Én 800*600-ba és nem állítom feljebb mert nem "homályos", kurvára nem!"
Szerényen jelezném hogy nem a felbontáson múlik az hogy valami homályos-e vagy sem.
"Ezek szerint megiscsak versionnak volt igaza ! Sorbakotottek par PS2-t es erosebb lett, mint a SGI Octane II . Renderelnek vele ,meg minden ! Maskor ne fikazzatok versiont, mert igaza van."
Ezt már leirtam lentebb is hogy a lenti gép az nem sorbakötött PS2 halmaza, hanem elég komolyan átalakitott gép amiben több PS2 van összeszerelve. Ettől még te nem tudsz sorbakötni PS2-t, mintahogy én sem tudok 200 procit összekötni, pedig van ilyen gép.
"A TV-képernyőjéhez mérten élesek a textúrák"
cue
"de azt remélem te is elismered hogy sok kulonbség nincs a 16 meg 32 kozott"..."és akkor gondold el ezt a kulonbséget tv-n"
ha még ők is elismerik, hogy kevésbé részletes a kép, te miért nem bírod?
Én 1024x768-ban. Ha veszek egy nagyobbat, majd feljebb is teszem.
És nem azért választották a legszebbnek, mert tűéles a képe, hanem mert a legszebb. Annak ellenérre, hogy homályos. Nem a játék, a TV. Illetve nem homályos nyilván ha messziről nézed, hanem nem elég részeltes. Nem értem, hogy ezt miért nem lehet felfogni. ha a játék megy 600x400-as felbontásban egy tv képernyőjén, az NEM LEHET ugyanolyan részletes, mint egy monitoron a 800x600. Ez elfogadott tény, kizárólag egyesek itt a fórumban nem bírják felfogni. Leírom mégegyszer: NEM AZ A LÉNYEG HOGY TALÁLSZ_E RAJTA PIXELT, MIVEL HA TÁVOLRÓL NÉZED, NEM FOGSZ, DE ATTÓL MÉG SOKKAL KEVESEBB INFORMÁCIÓT FOG TARTALMAZNI A KÉP (ÉRTSD: A TÁRGYAK KEVESEBB PIXELBŐL ÁLLNAK)
Egyszer próbáld már ki, hogy mondjuk a quake3-ban 512x384-ből átváltasz 1024x768-ba (persze ne egy ötéves 14colos izén, hanem egy normális monitoron, mondjuk 17col és nem Daewoo). Ha neked nem érzékeli a különbséget a szemed, akkor valami különleges állítfajhoz tartozhatsz. Vagy keress egy szemorvost.
Nem véletlen mondja mindenki, aki monitoron szokott játszani 800x600ban vagy feljebb, hogy a konzolok képe TV-n nem elég éles.
Már megint a tv vs. monitor. Ezt látom soha nem fogjátok megérteni, hogy a nagyobb felbontás egy fok után már nem nyújt többet, mert nem érzékeled. Nekem senki ne magyarázza meg hogy "rezés a széle", homályos stb..Gondolom a legszebb autós játéknak is azért választották mert homályos! Mutathatok neked olyan játékot ami rohadt éles és nem találsz egy darab pixelt sem rajt.Ezt garantálom. Mondtam már hogy ez játéktól függ, és a tv-től, meg a csatlakozó minőségétől(sima antenna vagy svhs). A lényeg hogy svga legyen egy játék, aztán utána már mindegy. Te milyen felbontásban használod a monitort? Én 800*600-ba és nem állítom feljebb mert nem "homályos", kurvára nem!
Persze hogy mindegyik futtat valamit.(egyébként a DC-n szerepel a felirat "Compatible with Windows CE", úgy hallottam a net miatt kellett erre ráfanyarodniuk) De azért egy pc procinak nagyon sok mindent tudnia kell ami csak rontja a teljesítményét.A konzolba pedig csak a grafika a feladata.Ezért tudnak kihozni egy 300mhz es konzolból olyat amihez pc-ből már egy kétszer háromszor erősebb kell. Bár azt remélem mindenki érzi, hogy a ps2 sem egy 300mhz-es pentiummal egyenlő.
Lehet hogy nem pont CE, de mindenkeppen Windowst futtat. A lenyeg azon volt hogy kell-e vagy nem oprencert futtatnia a konzoloknak. Valamilyen egyszeru kis oprencert a PS2 is futtat.
"Az XBOX hogy 700mhz a ps2 meg 300 az nem azt jelenti,hogy akkor 2*olyan jó! Ezekben egy direkt grafikai processzor van csak a grafikára kiélezve, nem kell a processzornak még mellette windows-t stb.. futtatni."
Az hogy a belsejében meg mi van, ha ilyen játékokat adnak ki rá továbbra is, akkor mindegy.Legalábbis nekem. Ha több memória lenne benn, akkor is ilyen lenne a gt3! Nem akadna?Most sem akad.Élesebb lenne?Most is rohadt éles.Most sem rakja a hátteret stb... Csak más dolog, hogy olyan cég kell, aki kitudja hozni a gépből ezeket, mert lehet hogy egy béna cég nem fogja tudni úgy programozni a ps2-t hogy ezzel a (mai és pc-s szemmel)kisebb teljesítménnyel is meglehet csinálni a világ legszebb autós játékát. A DC-n ugyanez volt amikor minden cég adta ki a béna játékait, a sega meg a namco pedig olyan játékokat tudott csinálni 200mhz-es procival, és nem sorolom de mindenki tudja hogy egy fele akkora teljesítménnyel mint most a ps2, mint pl:Soul Calibur, MSR, Shenmue stb...
Értsétek már meg hogy nem az abszolút számokat kell nézni, egy konzol adatainál! A ps1 akkor egy 286-os lenne a 2mram és 33mhz ével.Röhej!!! A konzolnál kell kb 3 év amikor azt mondhatjuk rá hogy ennél már nem tud jobbat. A DC 1998 őszén jelent meg de én 2000 karácsonykor (amikor megvettem a shenmue-t)mondtam azt rá hogy ennél már nem lesz jobb. 1999 elején a Soul Calibur megjelenése után elnyerte a legszebb grafikájú játék címet, mivel akkor kiröhögte az összes akkori játékot, konzolon és pc-n egyaránt. Az XBOX hogy 700mhz a ps2 meg 300 az nem azt jelenti,hogy akkor 2*olyan jó! Ezekben egy direkt grafikai processzor van csak a grafikára kiélezve, nem kell a processzornak még mellette windows-t stb.. futtatni. Ezért nagyon nagy külömség van egy proci(sokféle dolog használatára)+ 3d kártya, meg egy külön csak grafikára készült proci között.
A másik ami még eszembe jutott de nem ide tartozik, hogy a SEGA szerintem a grafikában mindig az élen van.Nemrég voltam egy játékteremben ahol ment a SCUD RACE című autós játék(biztos sokan ismeritek) mondhatom nyugodtan bármelyik mostani csúcs autós játékkal felvenné a versenyt, és megnéztem mi van ráírva dátumnak: "1996" Ja, hát jobb ha vissza sem gondolok mi volt 1996-ban!
Ez így igaz, tök mindegy hogy mennyi a memóriája és hogy tv-n nézed, ha egyszer a világ jelenlegi legszebb autós játéka!!! És egyáltalán nem homályos, "elkent" stb...mint azt sokan gondolják.
Ez igaz, ha csak egy képet konvertálsz át mondjuk 32-ről 16-ra.(a textúra tömörítésnél mondjuk pont hasonló a helyzet) De az újabb engine-ek (q3-tól fölfelé) estében a fényhatások és különböző textúra layerek számításánál nagyon beüt, ha 16biten kell számolniuk, és itt borzalmasan tud egyik-másik kinézni 16biten. De persze ez nem jelent analógiát a textúratömörítéssel, mint már mondtam.
Na ez a version féle matek. Sec-pec beszorozta 6-al a PS2 textúraméreteit, a tömörítés miatt. Csakhogy egy 1:6-os tömörítéshez célhardver is kellene ám, nem lenne ez nagy dolog, de anno kihagyták a PS2-ből. Az mpeg chipet meg inkább hagyjuk, mert az erősen veszteséges tömörítést eredményezne, ergo ronda textúrákat kapnál a játékban.
Most miért? Tényleg nem a GT3-at akartam szidni, csak egy apropó volt arra, hogy elmondjam hogy pc-n nagyobb felbontású textúrákat használnak általában.
A TV-képernyőjéhez mérten élesek a textúrák. E mellett ott a gyönyörű tükröződés, az árnyékok (amik a fény forrástól függően forognak), és a nagyon jól kidolgozott kocsik. Mindezt 32+4-megában.... ("most nem suxxolni akarok, csak tény")
viszont nem is látsz benne pl serious sam élességű textúrákat de ez kisebb felbontáson nem is jön ki annyira (most nem suxxolni akarok, csak tény)
De honnan frissíti annyiszor? Új textúrát csak be kell olvasni valahonnan! Legfeljebb a proci által kiszámolt adatokat rakhatja bele ennyiszer, az meg nem sokat dob a textúra memórián.
"így az elérhető sávszélesség 48GB/s, ami összehasonlítva a PC-ben alkalmazott AGP4x szabvánnyal (1,02 GB) nem csekély."
na ez így elég érdekes, mivel a 48 g/s a memória sebessége, ami nem hasonlítható össze az AGP-vel, mivel az a főmemória és a vram közti sávszélt adja meg. Ez a ps2-ben sem lehet 48, mivel a főmemória alapból nem olyan gyors.
(mellesleg 64 megás videokártyával nem is kell nagyon AGP, elfér abban minden)
"Főmemória - Direct Rambus kétcsatornás 800Mhz memória melynek mérete 32MB." "...a gép videokártyája, mely tartalmaz 4MB beépített VRAM-ot, mely sokak szerint kevés, ám nagyon széles 2560 bites adatbuszon csatlakozik a processzorhoz, így az elérhető sávszélesség 48GB/s, ami összehasonlítva a PC-ben alkalmazott AGP4x szabvánnyal (1,02 GB) nem csekély."
Tehát 32+4, illetve az I/O 2, és a hangok 2 megája.
"én az hallottam, hogy van olyan gyors a memória hozzáférés, hogy akár framenként frissítse a benne lévő adatokat-így a textúrákat is"
Ez azért nem lehetséges, mert valahonnan frissítenie kell azt a memóriát, és a dvd-ről nem tudná framenként beolvasni az újat. A főmemóriából talán, de az meg pont azt jelenti amit én mondtam.
Úgy 4 Megányi.:) Felesleges ilyen dolgokba belemennünk, tudtommal egyikünk sem ismeri túl jól a PS2 lelkivilágát, így max. olvasott/hallott/kitalált infókkal dobálhatjuk egymást.
(én az hallottam, hogy van olyan gyors a memória hozzáférés, hogy akár framenként frissítse a benne lévő adatokat-így a textúrákat is. De mivel továbbra sem értek hozzá, lehet, hogy nem így van..;))
"Nyilán nem komolyan írtad, de megjegyzem, hogy most a ps2 effektíve több vramot használ mint 4 mega, ugyanis a főmemóriában tárolja a textúrákat."
jo akkor most hogy kiderült te vagy értetlen én akor is ezt válaszoltam!! nem azt portálták át mert a BIO egy exclusive gamez teljesen más engine -el nem két hét alatt dbták össze és ha megnézed a videot rohadtul gyerek még gamez... egymásba csuyznak a texturák ahhogy az pl pc is szoktak... az árnyékokk sokkal sötéttebbek voltak ott ahol összeért két tárgy..pl egy ember árnyéka látszik a falon egy másik kinyujtja a karját és az árnyék stétebb lesz a falon..stb... nagyon korai verzio az még!