"ezt meg azt kamuztak..." :))))))))) igen kamuznak nem ta vagy a hülye hanem az e3-on az emberek:) öcsém azé vegyél már vissza magadból!!! Kérelk ird le mit kell csinálni a bg ben ami rpg!!kérlek mászkálni kell és??? hol milyen szituk szoktak lenni kérlek szánj rám kb 5 percet és írd le k öszi!
200 ezerbõl te hülye??????:))))) nem mindenki olyan gazdag mint én!!!izé mint te:) nem mindenki teheti meg hogy gépe is van meg konzolja:) és egész jó kis gépe van..na mindegy de most mit vennél tényleg játszol az uj gamzokkal 800-600 ban néha akadozva és medium detailban vagy a ps2 vel sokkal jobb graphicsal?
PROFÉTA ITT SZOLOK NEKED HOGY NE KÜLDJ NEKEM EMAILT FELL KELL VILÁGOSÍTANOM TÉGED HOGY NEM VAGYOK BUZI UGYHOGY TÖBB ILYEN EMAILT NE NEKEM KÜLDJ!!!KÖSZI!!!CSÁ:)
ÕÕÕõõ neked ezt ki mondta???:) Neked ez jut eszedbe a buzi szó hallatán nyál csorgás stb.... már megint én vagyok a hülye aki nem tud olvasni kélek olvasd végig hogy mit irtam okay? ha nem érted felhivlak elmondom szép lassan értelmesen neked!:) na csá
ÕÕÕõõõõ öcsém gyere át hozd a bg del eléd teszem a szar bugyuta donkey kong 64 et vagy a zeldát lehet hogy a bg-t elöbb viszem végig mint te a zeldát!!!! a donkey kongoal azé nem játszommert kb 2 honapig nyomtam és még mndig nincsen vége...már túl hosszú a progi és nem kiskölköknek van kitalálva a progi pl a 8 éves öcsém az elsõ pályán azt sem tudta mit hogyan csináljon!!! Légyszives hagyjuk az ilyen beszolásokat mert nemigaz!!! én sem mondok ilyeneket a pc-s gamezokra mert tudom az igazságot ezért te se alkoss hülye véleményt mernem tudhatod!!!!
Hm akkor most ki tudja jobban ti vagy a hozzá értõk?? Szal hogy az FF nem rpg: Best RPG: Final Fantasy X
Ezekkel sorolták egy helyre ja az f leverte õket: Baldur's Gate Dark Alliance Deus Ex
meghogy a gt3 nem simulátor:
Best Simulation: Gran Turismo 3: A-spec
nembaj a bemutatója szerint nagyon cool lesz de majd meglátjuk!!! Ja ha van oénzed 200 ezer pl... mit veszel egy cel 600 ast tnt 2 vel vagy egy ps2-t egy 55 cm-es tv-vel?? nem is tudom...persze ugy válasz hogy a gamezra gondolok nem azért hogy normálisan használd szal ha játékra kell mit veszel? egy pc-t amivel kell baszakodni telepítgetés álítgatás ....jut eszembe mig egy pc-s feltesz egy gamezt, nem beszélve azokról a gamezokról amiket ugy raksz fel a gépre hogy többet nem kell a cd hozzá szal amikor felrak a gép 10 perc alatt 500 megát....na mire ezt felrakja addig én má nagyban elsajátítottam a kezelést meg ilyenek és már gamezolok... jujj belenéztem egy n64 es magazinban és jujj:)))))hát a grafika naggyon csúnya.....majd a gc:)
"Ketlem hogy Bill ketsegbeesett volna ettol. :)" :)
kezembe akadt egy porno ujásg nem számítottam rá de mikor a 27 edik oldalra lapoztam egy buzit láttam azonnal kidobtam a magazint de te jutottál eszembe!!!:) na mindegy azé mert nem tudok olvasni meg nem értitek arról én nem tehetek!!
A 3 éves Psx-emre még most is fejlesztenek játékot.Ja és egyébként 6 éves(csak így zárójelben)....
Gondolom vágod,hogy bizony Pc-rõl netezek,és elárulom,hogy nem esne nehezemre felupgradelni a gépemet(geforce X-re),csak felettébb nem szimpi a pénzköltésem mögött álló szavatosság....De szépen fogalmaztam...
"Before E3, most analysts believed Xbox's fast processor and tailor made graphics chip would make it more powerful than PlayStation2 or GameCube. They were also cheered by moves by Japanese groups to design games for Microsoft. " -Nemmondod?-:)))))))
Na éppen ezért mondtam, hogy nem RPG, legfeljebb kalandjáték.
Az FF esetében, mint a legtöbb ilyen esetben a marketing húzzodik meg a háttérben. Egy konzolos aki csak hírbõl ismeri az RPG-ket, itt-ott hallotta, hogy milyen remek, rohan megvenni a boltba az ilyen programokat. Ha azt írnák rá, hogy kalandjáték a szerepjáték rajonfókat nem biztos, hogy érdekelné. Ilyen alapon a Dibalo-t is lehet szerepjátéknak nevezni. A Zeldához volt szerencsém, köszönöm elég volt. Akkor inkább BG2 vagy Dio2.
"Az FF-nél pedig inkább a játékra kellett volna koncetrálni, nem csak a movie betétekre. Interaktív DVD filmeket olcsobban is be lehet szerezni." Az, hogy kinek tetszik az FF az egyéni megítélés kérdése. Sokan mondták már, hogy FF esetén csak két tábor létezik. Egyszer van az akinek nagyon tetszik és minden rész bejön neki és van az akinek egy rész se tetszett és utálja az egészet. Köztes véleményt még én se hallottam senkitõl. Gondolom az már világos, hogy nekem nagyon is bejön és bocsi ha kicsit túl sokat foglalkozok vele. Megértem azt is hogyha egy PC-s leültetnek elé aki már játszott vagy végigjátszotta a BG-t vagy más ilyen játékot, annak nem biztos, hogy bejön mert nem lehet annyit állítani, nem arra mész amerre akarsz, nem követ egy szerepjáték szabályt sem stb.
Ez mind igaz amit leírtál. A szerepjátékot tényleg "élõben" lehet a legjobb játszani, sajnos még nem volt rá módom, hogy kiprobáljam, de öcsém már sokat mesélt róla, mert nagy benne van az ilyenekben. Lehet, hogy nincs olyan, hogy PCs RPG meg konzolos RPG, de akkor miért irják rá pl. FF-re hogy RPG, miért nem, hogy "RPG elemekkel megtûzdelt kaladjáték"?? Szerintem nem nagyon befojásolná az eladásokat és az sem érdekelné az embereket, hogy az FF nem rpg. Ezek szerint PC-re is csak a BG 1-2, az igazi RPG. DVD mellé ingyen játékként ezt adták, de nem igazán néztem még meg. Lehet, hogy elõ kéne vennem? A Zeldánánl én nem a N64-es verzióra gondoltam, hanem a snes-re. Ahol (mivel 2d volt) nem lehetett ugrálni, ott inkább a történet dominált, nem az "ugra-bugra". Ha ki akarod probálni szivesen elküldöm e-mail-be, van hozzá snes emu is. Szerintem nem rossz game, de nem RPG.
CSOCSO: Azt, hogy mibõl készítenek filmet, leginkább a pénz dönti el. A Street Fighterbõl és a Mortal K-ból is csináltak filmet. Az FF-nél pedig inkább a játékra kellett volna koncetrálni, nem csak a movie betétekre. Interaktív DVD filmeket olcsobban is be lehet szerezni.
Ennek ellnére a film ígéretesnek tûnik. De ez messze nem az FF érdeme. De fogalom a Dungeon & Dragons és a Lord of the Rings is.
Ami pedig a visszaírást illeti. Szólás szabadság van és ez egy nyílt fórum. Az anyázást Te kezdted, Én soha nem ereszkedtem addig. Az új topic indítása elõtt pedig talán nézd meg a fórum moderálási alapelveit és gondolkodj el rajtuk! Bár ezen a részen nincs moderálás, el tudom érni a topic törlését bármikor.
Én imádom a konzolos-RPG-ket, mert nekem nagyon bejönnek. Végigjátszottam a psx-es FF részeket. Meg mellé Vagrant Story, Suikoden stb. Ezek a játékok mind a hangulatukkal fogják meg az embert (már akit) és a történetükkel. Az Ign.com tényleg egy nagyon jó kis oldal, én is szeretem és minden nap elnézek oda és elolvasok mindent, meg letöltök minden új video elõzetest a gamek-ról. Ott megtalálhatsz mindent, konzol + PC + DVD + még egykét dolog. Több ilyen jó oldalnak kéne lennie. Az XBox-ról megvan a saját véleményem amit itt most nem fogok elmondani.
Cloud: Egyszer már kiveséztük ezt a témát. De kedvedért ismét leírom. Nincs olyan, hogy PC-s RPG vagy konzolos RPG. Az RPG egységesen, egy stílust jelölõ betûszó, Rolle Playing Game azaz Szerepjáték. Eredetileg semmi közük az elektronikus szórakoztató iparhoz és termékeihez. A szerepjátékok a társasjátékok közé tartoznak. Min. 2, optimális esetben 4-6 vagy még több játékos vesz részt egy-egy játékfordulóban. A játékosok egyike a kalandmester (DM, KM, GM, stb.), õ irányítja a történet alakulását, õ személyesíti meg a mellékszereplõket és gondoskodik a szabályok betartásáról. A többiek különféle karaktereket alakítanak, irányítanak. A szabályok elég lazák, egyetlen céljuk a játéknak keretet adni. Meghatározzák a játszható karakterek fõbb képességeit, tulajdonságait, kidolgozásuk módját. Tartalmazzák a karakterek fejlõdési rendszerét is. Megadják a csaták levezetésének lépéseit, a különleges képességek és a különféle tárgyak használatának módját. Ezen kívül egyensúlyt biztosítanak a játékban. A különféle szerepjátékokhoz a szabálykönyveken kívül az adott világ, környezet, az ott élõ hõsök és lények leírásait tartalmazó könyvek is hozzáférhetõek. Ezek elsõ sorban a KM feladatait könnyítik meg. De vannak kimondottan játékosoknak szánt leírások is. A játékmenet teljesen kötetlen, csak a résztvevõkõn múlik mi jön ki egy-egy kaland végére. Ilyen játékrendszerek az AD&D, a Cyberpunk 2020, a M.A.G.U.S., a Codex és még sok másik. A számítógépes szerepjátékok ezen összejövetelek hangulatát soha nem lesznek képesek visszaadni, legfeljebb megközelíteni. Amikor a másik karakter nem egy CPU irányította figura, kétszer meggondolod mit tegyél ellene vagy vele. A számítógépes szerepjátékok az esetek többségében ezekre épülnek. Az eddigi RPG-k közül a BG 1-2, Fallout 1-2 állt legközelebb a valódi szerepjátékokhoz. A BG szinte tökéletesen átvette az AD&D szabályait. A Fallout pedig erõsen emlékeztet a CP 2020-ra. Ezeknél teljesen szabadon választhatod meg, milyen úton indulsz, és hogyan formálod meg a karaktered. A játékmenet, szinte teljesen kötetlen. A világok kidolgozottsága (nem elsõsorban grafikát tekintve) tökéletesnek mondható. Ellenben a Dibalo 1-2 vagy az IWD (hiába épít AD&D-re) csak egy-két elemet vesz át és lényegét tekintve csak hack-n-slash. Ami pedig a legtöbb egyedi szabályokat használó játékokat illeti a legtöbb esetben írott formában, valódi szerepjátékként nem állnák meg a helyüket. Túl sok kidolgozatlan rész és kiskapu akad a szabályokban, a legtöbb esetben pedig a játékegyensúly teljes mértékben hiányzik. Ezen játékok megvalósításához a grafikán kívül, a háttérben igen komoly adatbázis kezelés is meghúzódik. Részben a szabályokat kell lekezelniük, részben pedig az egyes szereplõk, mellékszereplõk adatait, a tárgyak adatait, a környezet változásait mind figyelnie kell a programnak. Az egyes szereplõk AI-járól nem is beszélve. Ez megfelelõ erõforrásokat is feltételez. Számítógépen a fentiek viszonylag jól megvalósíthatóak. A háttér feladatok elvégzéshez elég ram és egy általánosan fejlesztett proci áll rendelkezésre, az ritkábban használt adatokat pedig el lehet tárolni a HDD-n is. Konzoloknál a platform erõsen grafikára optimalizált kialakítása miatt, a játékok elsõ sorban látványdús akciókkal akarják eladni magukat. Ráadásul a célproci, a kevés ram, a háttértár teljes hiánya nem teszi lehetõvé egy összetettebb RPG-k létrehozását. A játékok legtöbb esetben csak néhány elemet vesznek át a valódi szerepjátékok szabályai közül, hogy marketing fogásként a dobozra rá lehessen írni. Ha pedig nem valamelyik nevesebb rendszerre építenek, akkor a szabályaik valódi játékra teljesen alkalmatlanok. Jó példa a készülõ BG: Dark Alliance, vagy az FF, de a Zelda is. Az elsõ egy hack-n-slash amihez "kölcsönözték" a BG nevét. A második egy teljesen lineáris, kötött játékmenetû kalandjáték, aminek a szabályait egy jobb szerepjátékos társaság fél óra kísérletezés után a sarokba hajítaná és inkább elõvenné az AD&D-t. A harmadik pedig alig több egy ugra-bugra platform játéknál. A valódi szerepjátékok hangulatát talán az EverQuest és társaik közelítik a legjobban, feltéve hogy jó társaság és jó játékosok jönnek össze. Ebbõl a szempontból mindenképp ígéretes a Neverwinter Nights is.
Amikor legközelebb megítélsz egy RPG-nek nevezett játékot a fentieket vedd figyelembe. Az, hogy van fejlõdési rendszer, vagy a karakterek tulajdonságai megváltoztathatóak, esetleg a dobozra ráírták RPG, még messze nem elég ahhoz, hogy szerepjátéknak lehessen tekinteni egy progit. Amennyiben a szerepjátékokról többet akarnál megtudni, nézz el ide: http://rpg.rulez.org/ Ha meg van rá módod próbáld ki valamelyiket "élõben" is!
Tudod mit?engem (sajnos ) nem tud érdekelni hogy van RPG vagy nincs se pc re sem konzolra szerintem az egyetlen!! EGYETLEN vagyok itt aki annyira szereti a konz9olt mint a pc-t!!! nekem mind a kettõ fontos!!!! Lehet hogy sok pc-st sem érdekel egy verekedõs vagy egy platform gamez...nemtom.. majd kiproszálok egy ilyen RPG-t de a töbi pc-s tuti nem fog soha egy konzolos gamezhoz hozzá nyúlni!!!! Ja az FF meg igen komoly fogalom ha még filmet is csinálnak belõle!! de tök mindegy hogy ff vagy nem a the spirits within bemutatója lenyûgözõ!!!! olyan film amit szerintem nem fogunk elfelejteni!!!!!! Szerintem ahogy az MGS a gamezok bestje ugy az FF lesz a filmek Bestje!!!!!! Jah engem teljesen megnyugtat az hogy az ign nek tetszik a GC!!! Az ign egy nem piti oldal!!! a legjobb oldal ami létezik kár hogy nem vagyok angol perfect ot minden megvan egyhelyen konzol pc fifik férfi dolgok minden!!!!nagyon jo kis odal!!na mindegy ha nem jo oldal akkor is egy a lényeg NEM AZ XBOX NYERTE EL A DÍJAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gabó kérlek ne irj vissza a levelemre mert nincs kedvem veled foglalkozni!!!azé mert néhányan nem tudok olvasni vagy mert félreolvastad nem tehetek ne is reagálj a levelemre mert nincs kedvem anyázni jobbra balra vagy ha gondood csinálok egy CSOCSO vs Gabó topicot!
Van még egyvalami amit meg kéne beszélni ez pedig az RPG. Sajnost nem tudom ki mondta, hogy pl. konzolon nincs egyetlen egy RPG se, mert ami arra van az nem RPG hanem kalandjáték. Nos ha ezt a PC szemzögébõl nézzük akkor ez igy is van hiszen nincs a BG2 vagy ID-hez hasonló mélységû játék egy konzolra se (még). De szerintem kicsit külön kéne választani ezt. Hiszen ha konzol szemszögbõl nézzük akkor ott viszont pl. Final Fantasy, Zelda stb. sorozatok az RPG-k, mert ott ez van és nem volt pl. BG ilyesmi. Ezért is irtam azt az FF-rõl hogy konzol-RPG, hogy elkerüljük a már megbeszélt témát, hogy az FF az nem RPG hanem kalandjáték. De nem mindenki vette észre ezt és egybõl jött a fenti dologgal. De neki sincs igaza, mert kaladjátékban nem sûrün fejlõdnek a karakterek és nem lehet eldönteni, hogy milyen képességeket fejleszünk, ami azért az FF-ben benne van. Igy az FF az inkább valami "RPG elemekkel megtûzdelt kaladjáték" lenne. De ennél egyszerûbb ha azt irjuk hogy RPG, de a konzol szemszögébõl nézve. Nos a végére kicsit belezavarodtam a mondanivalómba, de remélem, hogy megérti mindenki eme kis eszmefuttatást. :)
CSOCSO: Mivan magadra ismertél a jellemzésben? Ahogy nézem a gimi óta elégé visszafejlödtél. Lehet, hogy nem kellene annyi idõt a konzolod és a PC-d elõtt tölteni, meg néha el kellene olvasni egy-két könyvet is. A kedvedért leírom újból. Elõzõleg végig az UT népszerûségérõl, a körülötte létezõ közösségrõl volt szó. Egy szó nem eset a Turok körüli (soha nem létezett) közösségrõl. Erre adtad a lenti választ, amit minden normális ember az UT-ra értelmezett. Utólag már felesleges belemagyaráznod bármit, ha azt akarod, hogy megértsenek, másokor írj magyarul, egyértelmûen! Ismét leírom, az interneten is játszható játékok TCP-IP protokolt használnak. Amit leírtam a netes játék alatt tapasztalható problémákról, egytõl-egyig a TCP-IP protokol adotságaiból jönnek. Ha olyan baromi nagy hacker vagy (ezzel Te magad kérkedtél) akkor a beugró, hogy ismered a szoftver környezetet és a gépek közötti kommunikáci alapjait, amihez a TCP-IP protokol ismerete is hozzá tartozik. Ismét leírom azt is, hogy a ping értékének semmi köze nincs a lag-hoz mint jelenséghez. Talán próbáld meg elolvasni és meg is érteni, amit írnak neked mert a jelek szerint nem vagy tisztában a dolgokkal. Lehet, hogy nem kérdeztél tõlem semmit, de nem fogom hagyni, hogy Te vagy bárki, másokat a saját tévhiszemeivel és hülyeségeivel félrevezessen. A tudtlanságoddal való kérkedés helyet inkább húzd meg magad, ha valamihez nem értesz akkor pedig inkább kérdezz! A stílusodból pedig jobban tennéd ha visszavennél, mert esetleg tõlem is kaphatsz egy-két teljes képernyõs beszólást ahol a legalpáribb módon, szóismétlés nülkül küldelek el õseiddel együtt melegebb éghajlatra!
TE BUZI FASZKALAP NESZE EZT IRTAM TE KÖCSÖG!! ÉS ÉN NEMTUDOK OLVASNI??ELMONDOM NEKED HOGY 4 ES VOLTAM NYELVTANBÓL A GIMIBEN!MIELÖTT KIRÖHÖGNÉL!!!!: FÉL OLDALAS TOLLBAMONDÁSBAN 3 HIBA MÁR 2 ES!!!!!4 HIBA MÁR 1 ES!!LEHET EZ VESSZÕ VAGY AKÁRMI!!!!!
EZT IRTAM A KLÁNRÓL KICSIRIGÓ: a turokban a 10 szerverrel mindig van hely mindig találok olyat ahol játszanak már 6 an min!!! és nem lagzik mint az ut 400 as pingel mosolyogva lövöm ki a faszikat!!!! magyarországon kemény 1 max 2 clánvan!! HA NEMHISZED NÉZZ UTÁNNA TE SEGG!! ÉS HOGY KI MILYEN HACKER AZ NEM TÖK MINDEGY HOGY KÖN IDE A LAG MEG ILYENEK? KIIRTAM NEKED HOGY SZAR LAGZIK AZ EGÉSZ TE MEG JÖSZ HOGY MI A LAG!!!!HÜLYE VAGY BAZZEG?? KIIROM HOGY MILYEN JÓ SZARNI TE UTÁNNA JÖSZ MEGMAGYARÁZNIHOGY A SZAR MI ÉS MILYEN ÉRZES (ZOZO DOBTA FEL A TÉMÁT) ELMONDANÁD MI A SZARRA IRTAD HOGY MI AZ A LAG MEG A PING???SZERINTED NEM VAGYOK VELE TISZTÁBAN??? SZERINTED NICS IGAZAM HA NAGY A PING LAGZIK A GAMEZ???? AZ MEG HOGY MI MIT JELENT AZ KURVÁRA LÉNYEGTELEN!!!!!ÉS EZ NEM AZT JELENTI HOGY NEMTOM ERRE EGY PÉLDE BESZÉLEK NEKED A KIPUFORÓL TE MEG FELVILÁGOSÍTASZ HOGY MI AZ AMI KIJÖN BELÕLE ÉS LEHÜJÉZEL..HEHH DE KI A FASZT ÉRDEKEL HOGY MI JÖN KI BELÕLE???KI KÉRDEZETT TÉGED?
IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ÉS MEGNYERTE!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Best of E3:GameCube !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alien!: A haverod a helyet, hogy a 6 éves gyerekeinek gépet/konzolt vesz játszani, inkább játszon velük személyesen.
Mi van ha elfogynak az érvek, vagy bebizonyosodik hogy nincs igazatok, ha alul maradtok egy vitában vagy kiderül hogy lövésetek sincs valamihez akkor jön a kicsinyeskedés, a személyeskedés és a sárdobálás? Itt a magát hackernek való fazon, aki írni és olvasni sem tud. Aki, miután felvilágosítják néhány az on-line játékokhoz kapcsolódó fogalomról csak legyint mondván nem mindegy mit, hogy hívnak. Pedig ha olyan nagy hacker lenne akkor a minimum az lenne, hogy tisztában legyen a TCP-IP protokoll mûködési elvével. Ugyanis ha nem lenne világos a játékok is ezt használják. Vagy miután végig az UT-s klánokról volt szó, beírja hogy 1 max. 2 klán létezik itthon és amikor rávilágítanak hülyeségére belemagyarázza a szövegébe, hogy Õ csak a Turok-ról beszélt. Érdekes módon rajta kívül mindenki máshogy értette. Itt a fanatikus konzol hívõ, aki nem bírja elfogadni, hogy az istenített DC-je lassan eltûnik a süllyesztõben. Vagy azt, hogy a SONY isten földi küldöttje nem az lett mint amit ígértek. Aki kifogásolja a PC-k grafikai tudását, aztán néhány meggyõzõ kép után már arról beszél, hogy a látvány nem minden. Ezt követõen jön azzal, hogy a játékélmény a fontos, az erre felhozott példák után már csak a herdver teljesítménye számit neki. Ha rámutatnak neki, hogy a két ével ez elõtt kihozott vas lassan csak annyit ér mint amennyi a súlya akkor pedig megint kezdi a grafikát ócsárolni. Aki nem bírja elfogadni, hogy a fejlesztõk még mindig sorban hozzák ki a jobbnál-jobb játékokat PC-re is. Aki nem bírja elfogadni, hogy a fejlesztõk nem álltak egyöntetûen a SONY mellé. Aki rontástól védõ imaként mormolja maga elé a SONY reklámszövegeit, közben tudta alatt már maga sem hisz bennük. És ha ezzel szembesítik csak az hajtogatja, hogy majd a PS3... Vagy a konzol játékokat árusító, újgazdag boltos. Akinek olyan rosszul megy az üzlet, hogy kénytelen ingyen reklámként egy fórumba irogatni. Aki még hírbõl sem hallott üzleti etikáról vagy marketingrõl. Aki szítja a vitát, hogy a sok átvert konzolhívõn gennyesre keresse magát. Akinek menne a boltja, ha nem adná asztal alatt az illegálisan másolt játékokat és nem kínálgatná az illegális chippezett konzoljait. De itt van a PC-kbõl kiábrándult idegen is, aki nem akarja elfogadni, hogy saját tudásának hiányosságai miatt nem boldogul valamivel. Aki nem bírja elfogadni, hogy az élet állandó változás.
Ez kell nektek? Személyeskedni Én is tudok! Eddig azért nem ereszkedtem ilyen mélyre mert nem adtam fel a reményt, hogy esetleg még képesek lesztek valódi vitapartnerré fejlõdni. Ismét tévedtem. Egy értelmes vitapartner elfogadja a tényt, ha nincs igaza és becsüli annyira a másik felet, hogy véleményét meghallgatja, elolvassa. Vagy alapvetõen olvasási, értelmezési nehézségeitek vannak? Az elsõ problémára már vannak bevált kezelések, csak szakorvoshoz kell fordulni. A második problémán pedig szívesen segítek, írjátok le melyik szó volt az amit nem értettetek meg és örömmel körbeírom olyan szavakkal amit az albán hegyipásztorok 500 szavas szókincsével is fel bírtok fogni.
Akinek nem inge az nem veszi magára. De legközelebb majd a neveket is írom, hogy egyértelmûbb legyen!
Most olvasom,hogy 2003-ban jön a Geforce 6.GÁÁÁÁÁÁÁÁÁZ...
Te Proféta2,ki beszél itt javításról?Milyen hülyeségeket hordtok itt össze? A kollegám most vett a gyerekeinek játékra egy Pc-t...Mivel még csak hat évesek,nem nagyon értenek hozzá,õ meg nem foglalkozik evvel,mert nem érdekli,és nincs rá ideje.Mi lett belõle,neki is én installálgatok.tehát az õ számukra nem a Pc a megfelelõ játékgép.Mert ha én nem segítek,valószínû a passziánsz futna még a TnT2-esükön....
A 3 éves Pc-s konfigodon,nem hinném hogy el tudnád indítani a mai játékokat....De neked biztos sikerülne.
Fiam,ha én elkezdenék anyázni akkor azt te észrevennéd. A haverjaimnak márkás gépe volt,de pont nem ez számít,ha nincs idejük úgy túrni a gépet mint itt nektek akkor a legalapabb problémát sem tudják megoldani...De nem vitatkozom,nektek ez a jó(pókhálós barátnõk mellett...),majd egy pár év múlva valószínû megváltozik az értékrendetek...
Hm ez a gef 10 tudod mire hasonlít? mikor a 2dfx kiadott 3 kártyát egyzserre majd a cég feloszlott..már látom a gef 10 kijön 5 év mulva évent 2 geforce és mire jön ki az ps vagy az uj nintendo az nvidia sehol nem lesz!!!! szal ugyan arra a sorsa jut mint a voodoo!!!abból is gyórsan kiadtak 3 at 4 et majd az 5 öt perzs emindegyiknek van több fajtája..hm..nvidia in memorian...
Hunamo uj korszak nyillik a onzolosok életében 3 irtóerõs gép jön ki a nintendo nemigazán tudodd labdába rugni mert kazis volt a sega meghalt a psx meg régi....szal most a 3 uj ép azért jobbanmeg fogja szorongatni ahogy neked nem kéne okoskodni hogy nem fogja ugy nekem sem kéne okoskodnom hogy elfogja söpörni a pc-s gamezokat...
Köszönöm bölcs Gabo a sok jótanácsot...Látom nagyon benne vagy a témában.Szavaidból azt veszem ki,hogy aki nem rendelkezik kellõ tapasztalattal a Pc iránt az ne is akarjon játszani rajta,vagy ha akar akkor hívjnon szakembert az installáláshoz.
TEHÁT GABO SZERINTED ILYEN EGY TÖKÉLETES JÁTÉKGÉP...Kész vagyok a hülyeségeidtõl...
Proféta2:ha egy kicsit is régóta benne vagy a játékok világában akkor "vágod",hogy nem mindíg kattintás az install exe-n a megoldás. Én már elég régóta nyomom,de az Undying-et 2 óra alatt raktam fel,mire rájöttem mért fagy ki.
A konzolomat nem szabhatom testre,de nem is akarom.Azt kapom a játékokban amit olvasok róluk,nem adnak rá ki félkész játékokat,és 3-4(psx esetében 6)évig vígan játszhatok vele,mégha nem is tud minden évben technikai újjítást.Konzolon bele tudok nyúlni más (pc-n népszerû)stílusba legyen az RPG,Stratégia.Mégha nem is olyan minõségben,de tudok velük játszani(lásd B&W)...Úgyhogy senki ne akarjon okítani,vagy ha valaki akar személyesen megteheti,nagyon kiváncsi lennék már az itt levõ okoskákra...
Hát nem is tudom mi lesz a mai poll: Now that all the details are known, which of the two new consoles do you plan to buy? Vote Submitted GameCube 46.78% 1808 Xbox 12.19% 471 Both of them 12.01% 464 Neither one 29.03% 1122 TOTAL VOTES 3865
Jah azt figyeljétek meg mikor 3 konzol veszi el a gamezokat a pc elõl!!!!oszt marad pc-n a startégiai gamez más nem lesz...hm... Majd meglátjuk ki nevet a végén!!! ekkora harc nmég soha nem volt!! 3 128 bites gép mindegyik nyerõ pozicióban!!! Ps2: PSX fanok mind ezt veszik!!!! GC:Újult erõvel,új szellemmel meglátjuk Xbox:MS, és a legerõseb HW...
Gabó eé sem olvasom a szarjaidat!! A faszom kiváncsi rá a hülyeségedre felejtsd már el ezt az ut dolgot!tényleg neked hány mega van feltéve csak az ut bõl mert ha nincs 300-400 mega akor nem is vagy igazi játékos!!!
konzlos: A megnevezés és ezen programok ide sorolása nem tõlem származik. Attól, hogy Te még nem hallottál róla, létezõ jelenség. Ha bõvíteni akarod erõsen hiányos ismereteidet, talán az ign.com helyett olvas néha más oldalakt is. Kezdésnek elég ha egy népszerûbb keresõben kulcsszónak megadod. Vagy nézz el ide: http://www.cyberathlete.com/
Te már csak tudod... Ezzel a kijelentéseddel egy szintre degradálodtál elõttem CSOCSO-val. Nem mintha eddig túzottan fõlé sorolotalak volna. Ezek szerint nincs értelme olyan sportoknak sem, mint pl. a sakk. Lévén elméleti sport 24-bõl 10 órát legalább kell vele foglalkozni ha szinten akarsz lenni. Sõt ugyan, ilyen értelmelen minden küzdõsport. Hiszen ott meg azért edzel minden nap, hogy egy-egy pár perces küzdelemben lenyomd az ellenfeled. Ilyen alapon értelmelen idõpocsékolás bármilyen játékkal vagy hobbyval foglalkozni. Sõt értelmetlen az élet is... Kérsz Te is egy kis arzént vagy a cián szimpatikusabb?
Hogy Te tagadod a létjogosultságát az e-sportoknak, attól még azok léteznek. Rendszeresen vannak amatõr és profi versenyek. Vannak több tízezer dollár összdíjazású rendezvények.
Tetszik az, hogy minden alap, minden tudás és tapasztalat nélkül kijelented, hogy 24-bõl 10 órát kell vele foglalkozni, meg az hogy a lényege "és az én klánom ugyis lenyomja a tiedet pubi!". Jó ha hetente 4-5 órát foglalkozom a dologgal. Meg még véletlenül sem azon van a hangsúly, hogy együtt játszunk. Bár lehet, hogy csak az irigység beszél belõled, hogy nem lehet részed barátaiddal közösen abban az adranalin pumpáló élményben, amit egy másik csapattal való küzdelem jelent. De Te már csak tudod...
Alien!: Ha a haverjaid, meg Te is felkészületlenül vettél gépet akkor magadra vess! Attól nem a PC és a PC-s játékok a rosszak, hogy nem ért hozzá valaki. Érdekes módon kis hazánkban mindenki ért a PC-k javításához és diplomás szoftver mérnõk, ellenben a TV-t, Videot, mosógépet, kocsit, villanyt mindenki szakemberrel szereltet. Vajon miért van ez? Ha valamihez nem értesz tanulj vagy hívj szakembert!
CSOCSO: Azonnal ölõ fegyverek kellenek UT-ban? Sniper, Ripper headshot, Takonyvetõ másodlagos, Flak másodlagos, Ipact másodlagos, Shock Commbo, Redeemer, Rocket Launcher fullig töltve szórás nélkül. Ez nem elég? Azt megint nem tudom honnan veszed, hogy 1 GB letöltés kell a játék elkezdéséhez. Az alap UT-hez ami kell az a 4.36 patch, ami ajánlott az a Bonus Pack 1, Inoxx pack, DE pack, Bonus Pack 4. Ha pedig a GOTY verzió van meg akkor csak a BP4 kell, mert az elõzõ csomagok már eleve benne vannak. Hol van ez 1 GB? Ráadásul az újság CD-ken is fent volt szinte mindegyik, még letöltened sem kell. Az egy másik téma, ha valami egyedi mod-ot akarsz nyomni, esetleg costum pályákon. De még akkor sincs szükség 1 GB-s letöltésre! A haver által indított szervert is megtalálnád ha be lenne a szervernél állítva, hogy hirdesse magát és bejelentkezzen a master serverre! Ha ez nincs beállítva, akkor szerinted hogy máshogy lehetne a kapcsolatot létrehozni, mint IP-cím alapján? Ez így van szinte minden netes játéknál. Ha nem tetszik lehet menni Heatnetre, vagy a Zone-ra, esetleg lehet a Gamespy-t használni. A másik, hogy pont az együtt játszás megkönnyítéséhez lett az UT-be beépítve egy IRC konzol. Ott beírni chat-be, hogy mi az IP-cím tényleg bonyolult dolog. Ha pedig a haver által indított listen szerveren játszotok ne csodálkozz a lag miatt. Gondlom neki is ISDN van. Csak tájékoztatásként listen szerver esetén: modemmel max. 2-3 játékos, ISDN (128k) max. 3-4 játékos, kábel esetén max. 4-5 játékos. E fölött már tényleg lagzani fog. Nem véletlen, hogy a neten lévõ szerverek 99% nem listen szerver, hanem dedicated szerver valamilyen szélessávú elérésen. Pont azért jó a sok szerver, hogy így nem kell a haver szûk sávszélességû listen szerverén játszani. Van mindig elég üres szerver. Ha el is olvastad volna amit írtam nem jönnél azzal, hogy magas ping = lag. A pingnek és a lagnak semmi köze nincs egymáshoz! Ha a szerver elérése lagmentes és mindenkinek 300-400 körül van a pingje még mindig normálisan lehet játszani. Ellenben ha a szerver túl van terhelve lehet 50-es pinged is, akkor is lagos lesz az elérésed a magas PL miatt. Ha valamirõl vitázni akarsz akkor legyél felkészült legalább az alapokból! Másrészt gondold át mit írsz, a félreértéseket elkerülendõ!
konzolos: Nézz körül, hol van ma a Turok (1-2) ? Néhány fanatikust kivéve már senki nem játszik vele. Ezzel szemben mint ahogy már leírtam Quaket máig nyomják jó páran. Ezért mondtam, hogy a Turok legfeljebb lábjegyzetnek tekinthetõ. Az UT már több mint egy év kint van. Ennek ellenére máig jönnek új játékosok. A Te kedvedért pedig értelmezem az elõzõ kijelentésemet. Ez alatt, hogy a fejlesztõk nem hagyták cserben "gyermekeiket" értsd azt, hogy MÁIG TÁMOGATJÁK a progikat. Támogatják a mod és pálya készítõket. Ennek köszönhetõ a CS sikere is többek között. Ha ennyire érdekelnek a magyar UT szerver címek nézz el a Hunreal World-re! De ezek között nincs felsorolva és nem is fogod megtalálni a klánok saját szervereit. Ezekre pedig nem fogsz addig belépni, amíg nem hívnak! Az okokat lejjebb olvashatod. Amikor hiányos történelmi ismereteidre rávilágítottam csöppet sem tértem el a témától. Magyarázatot lásd lejjebb! Ha valamit nevetségesnek érzel a klánokkal kapcsolatban akkor menny és röhögj jókat a foci, jégkoron, kosárlabda és a többi sport csapatain! A háttérben ugyan az húzódik meg!
Mivel akadnak néhányan akik nem ismerik ki magukat a multiplayer játékok világában, ezért gondlom hasznos lesz ha az egyik alapfogalom jelentését tisztázzuk. Ez már csak azért is aktuális, mert ha a SONY beindítja a saját hálózatát, mert ha megjelenik az X-box a maga hálózati támogatásával és konzolokon megjelennek az elsõ komolyabb netes játékok, akkor igen rövid idõn belül Ti konzolosok is azon fogjátok észrevenni magatokat, hogy sorban alakulnak a kisebb-nagyobb on-line szervezõdések amik magukat klánként emlegetik. Adott egy erõsen netes multiplayerre kihegyezett játék, több különféle erõsen csapat orientált játékmóddal. Legyen ez a játék az UT és a játékmód mondjuk CTF. A CTF lényege, hogy két csapat küzd egymás ellen. A cél az ellenfél bázisára behatolni, megszerezni a zászlóját, majd ezt a saját bázison lévõ saját zászlóhoz érinteni. Ez így leírva baromira egyszerûnek hangzik, de mivel a másik csapatnak is ez a célja, így itt már a "megyek-elõre-és-írtok-mindenkit" taktika nem jön be. A netes nyílt szervereken ha valaki beugrik egy ilyen játékba valamelyik csapat oldalán, csak azt látja, hogy mindenki megy a saját feje után. Van aki zászlóért rohan, mások pedig csak az ellenfelekre vadásznak, megint mások valami védõként a saját zászlót próbálják óvni. Alapvetõen semmi összhang nincs a játékosok között. Ezen a szinten is el lehet lenni egy darabig, de amint az ellenfél csapata kicsit szervezettebben lép fel csúfos vereség lesz a vége. Jobb eredményhez érdemes felosztani a feladatokat, és a csapatot is a játékosok stílusa szerint. A csapat egyik fele védekezik, a másik fele támad. Ez már kezdésnek jó, de ha a támadókat megritkítja az ellenfél, a zászlóvivõ fedezet nélkül fog maradni. Másrészrõl a védõknek szinte teljesen feltápolt ellenfelekkel kell szembenézni minden alkalommal. Szükség van tehát még egy csoportra, ami a pálya középsõ részén helyezkedik el. Õk támogatják a támadókat, fedezik a zászlóvivõt, besegítenek a védõknek, és elkapják az ellenfél zászlóvivõjét. Védõnek a camperkedõ, sniperkedõ emberek alkalmasabbak, közép pályára az átlagos DM játékosok jók, támadóként pedig a jobb DM playerek az ideálisak. Ezen kívül a powerup-ok és az erõsebb fegyverekkel való megfelelõ gazdálkodás is hozzátartozik a dologhoz. Ezen kívül lehet különféle taktikákat kidolgozni kezdéshez, pont elõnyhöz, pont hátrányhoz, stb. A fentiek csak akkor mûködnek, ha a társaság tagjai ismerik egymás stílusát és sok gyakorlással csapattá csiszolódnak. A játékosok kezdésként csak többet játszanak együtt, chat-en megismerik egymást, elkezdenek saját taktikát kialakítani. Ahhoz hogy a taktikájukat alakítani tudják, egyre többet gyakorolnak együtt. Ehhez a legjobb ha van egy zárt saját szerver, ahol nem zavarják õket idegen játékosok. Lassan nevet választanak maguknak, ezzel is jelezve, hogy egy csapatot alkotnak. Arról nem is beszélve, hogy a név elõtt-mögött szereplõ clan tag is segíti a csapattárs gyorsabb felismerését. Egy idõ után már alkalmasnak tartják magukat arra, hogy tudásukat más csapatokkal összemérjék. Ahhoz pedig, hogy egy versenyen indulhassanak minimum beugró az, hogy egy csapatban legyenek. Ezt a csapatot hívják klánnak! A klán-szerver ideális arra, hogy gyakorláson kívül zavartalanul lehessen a klán meccseket (clan war) lebonyolítani, illetve az esetleges újoncokat, leendõ tagokat tesztelni. A klánon belül lehetnek tagolódások. Némelyik felépítését tekintve militáris, rangokra épülõ szervezõdés. De akadnak falka jelegû csapatok is. Ezen kívül játék módonként is lehetnek felosztások, a klán egyes tagjai pl. TDM-re, mások CTF-re, megint mások F2F-re specializálódnak. A klán, hogy megfelelõ képpen kommunikálni tudjon, egyrészt támaszkodik az adott játék beépített üzeneteire (Fedezz!, Védd a bázist!, Támadj! stb.). Valamint ha már fut egy saját szerver akkor a mellett elfér egy Roger Wilcohoz vagy egy Battlecomhoz hasonló voice chat szerver is. A saját IRC csati és web oldal pedig lassan a minimum. A klán tagjai egy idõ után sokkal inkább élvezik a csapat gyõzelmét, mint az egyéni teljesítményüket. Nincs annál felemelõbb érzés mint amikor annak a tudatában nézheted az elért közös eredményeket, hogy Te is hozzájárultál annak eléréséhez.
Klánokat és hozzájuk hasonló szervezõdéseket találunk az FPS-ken kívül is. Elég megnézni a népszerûbb szimulátorokat, vagy a Freespace esetleg az X-wing Aliance körül kialakult on-line közösségeket. De ott a Diablo 1-2, a StarCraft vagy az AOK. Klánokba tömörülni nem csak a fenti okok miatt szoktak. Lehet mögötte a játék iránti hasonló szemlélet, a csalás megvetése és a tiszta játék iránti igény is. A játékfejlesztõk is felismerték ezeknek a közösségeknek jelentõségét. Elég megnézni milyen támogatást nyújt a Tribes 2 a klánok részére. Tõlünk nyugatabbra jellemzõ leginkább, hogy a profi klánokat különbözõ cégek szponzorálják is. A szponzor biztosítja a klán-szerver üzemeltetését, kedvezményeket ad a tagoknak alkatrészek beszerzéséhez, fizeti az úti és szállásköltségeiket a nagyobb (pl. CPL) rendezvényekre. Ha a lényegét tekintjük egy klán kb. ugyan olyan szervezõdés mint egy-egy amatõr focicsapat. De mint ahogy a középkori klánok esetében is volt, egyben véd és dac szövetségként is mûködnek. Tehát NEM a kuklux klántól kell eredeztetni a nevüket, és alapvetõen semmilyen erõszakszervezethez nincs közük. Ráadásul nem csak az "erõszakos" játékokra jellemzõ meglétük. A másik tévhit, amiben a legtöbb kívülálló leledzik, az hogy a mai FPS-nek csak az lenne a lényege, hogy rohanni elõre és irtani mindenkit. Ha valaki csak a DM-et nézi akkor valóban. De a többi játékmódban a taktika és a stratégia, valamint a megfelelõ csapatmunka ugyan olyan fontos. Aki ezt megkérdõjelezi és nem ismeri fel, az vagy vak, vagy a felfogóképessége erõsen korlátozott (értsd: szellemi fogyatékos, retardált.)!
Engem ne általánosíts a többiekkel,nem igazán érzem már magam egyszinten itt senkivel.Nem anyázok,nem sikongatok.Megmondjam mi számít: az,hogy a legkevesebb felesleges idõráfordítással,a legjobbat tudjak játszani....
Az a bajom a Pc-vel,hogy rengeteg haverom vett anno gépet,hogy õ majd játszik(harmincakárhány- évesen).Aztán mi lett belõle,ahányszor szereztem nekik játékot,mehettem hozzájuk én fölinstallálni,mert nem értettek hozzá,nem volt idejük "rákattanni".Nem egy ilyen haverom volt,úgyhogy másból sem állt a szabadidõm,mint az õ f*sszopó játékaikat installálgatni,az összeomlott rendszereiket felállítani,és magyarázgatni,hogy fél év után mért lassúak a gépeiken a játékok... Aztán vettek helyette Psx-et,és mindenki megnyugodott,nincs probléma,van játék rá(még mindíg),és nem habzik senkinek a szája.
Na,kedves Proféta2 nekem ezért van hányingerem az ezerszínû hardvertõl,és ezért nem ajánlom senkinek a Pc-t játékra...
Nem jelent még meg az Alone4 Pc-re ha jól tudom...De tudod mit,ennek tudatában leteszem a Dual Shockot,és megvárom az SVGA grafikás verzíót és inkább játszok a klaviatúrámon,mert az SZERINTED SOKKAL JOBB!!!! OK?
Elég katasztrofális idióta kisgyerekek vagytok még...Belétek van nevelve ez a köcsög vizuális orgazmus mánia,amit már nagyon unok...Én most épp Psx-en játszok az Alone 4-el és képzeljétek el baszott jó!!! Pedig a hardver 6 éves...Humano,ülj le egy TV elé ami elõtt van egy bekapcsolt PS2.Ne linkelt képeket nézegessél és fikázzál,hanem egy bekapcsolt,megismétlem bekapcsolt PS2 elé ülj le és utána gyere vissza fórumozni...
kiadási sorrendben is..meg más szempont szerint is
Kurva jo bazeg lehet mászkálni a bal oldalon egy csomo mindent kérdezhetsz mi az a lv 426 lekérdezhetsz dolgokat a dallas captainról meg ilyenek nagyon komoly:)
http://www.alien.com/experience/index.html ez kurva jo ha jol értem valami gamez:) nagynon bejön online gamez...h
Hát a gc meg az xbox a legesélyesebb!! a ps2-t csak a régi psx esek menthetik meg...meg a gamezok szal nincs veszve semmi
Hm szal lesz a gc ben dvd...hm már megint mi értelme lenne egy gyerekeknek készített konzolba dvd-t rakni! szal nemhiszem hogy gyerekeknek gyártják a GC-t...:
A Panasonic és Technics márkákról közismert japán Matsushita a Nintendo GameCube játékkonzolja CD, videó CD és DVD lejátszásra alkalmas hibrid változatának gyártását tervezi. A CNET szerint a fogyasztói elektronikában nagy névnek számító vállalat ezt a változatot a 2002-2003-as pénzügyi évben szeretné bemutatni az USA-ban, azzal a céllal, hogy a Sony DVD lejátszásra alkalmas népszerû PlayStation2 konzoljának babérjaira törjön. Fumio Otsubito, a Matsushita ügyvezetõ igazgatója elmondta, hogy véleményük szerint az õ GameCube készülékük minden szempontból jobb lesz, mint a PlayStation2, de a várható kiskereskedelmi árról nem nyilatkozott. A Nintendo és a Matsushita még 1999-ben állapodott meg a játékkonzolok DVD-vel való felszerelésének együttes kifejlesztésérõl, ennek eredményeként az elsõ prototípust már be is mutatták az E3 szórakoztatóelektronikai vásáron Los Angelesben.
na joccakát én leléptem a netrõl holnap majd dumálnk bye!
és ezzel megynertem a leghoszabb hozzászolás díját köszönöm!!!!!
írták nekem régebben: "CSOCSO:elegge nem ertesz hozza,tipikusan PC-vel hasonlitod a XBOX-ot,,hanyszor irjuk meg le hogy nem sok koze van a mudulalis,500 millio kartyas PC-hez... " - de ugye még te is hallottál már (AIO) all in one alaplapokról? Még szerencse, hogy van xbox. Mert ilyet el se tudtam volna képzelni. We! Szálljál már le a földre! ------------------------------------- Egyáltalán, minek ezen vitázni. Eddig mi volt ? Konzol, az szar, mire jó ? Megjött XBOX : qrva jó, könnyen lehet rá fejleszteni, stb stb. Furcsa. Én eddig is játszottam konzolon, ezután is fogok, valószinüleg XBOX-on is. A sok TV-s beszólásról : azért régen még nagyon másra nem lehetett kötni a "home computereket", mégse sirt senki. Nekem 21"-os mon. van, ami nem olyan kicsi, de a projektoron azért nagyobb élvezet, mégha kisebb is a felbontás. Az meg, hogy mire nehéz fejleszteni, maradjon a fejlesztõk gondja. A Naughty Dog (és még pár fejlesztõ) szerint egyáltalán nem nehéz rá fejleszteni (PS2), csak sokan lusták, nincs elég emberük. Nem az a világ van már,hogy van egy programozó, 1 zenész, stb. Megirjuk C++-ban a cuccot, leforditjuk, azt mehet (sarkitva). PC-n, HC-n ez még ment, lehet egy emberes programokat irni. Konzolon sajnos komolyan kell optimalizálni, mikrokódot irni, stb. A fejlesztõrendszerek áráról nem is beszélve. --------------------------------------- Deadman, a belinkelt cikk sajnos pont az én álláspontomat támasztja alá... Az EE-t sosem kritizáltam, egy igen erõs proci, bár programozni alighanem egy rémálom lehet. Viszont, amirõl a cikk nem ír az a Graphics Syntethizer, ami a rendszer Achilles-sarka. Az EE egy poligonsz**ó csoda ugyan, de sajnos a teljesítménye pocsékba fog menni a GS hibái miatt! Ezek sorban: - kicsi VRAM; a 4 mega 2/3-a elmegy a framebuffer/backbuffer párosra, és a maradékba kell a textúrákat pakolni. Ráadásul S3TC textútatömörítés sincsen... - kis sávszélesség az EE-hez; 1,2 GB/sec nagyon kevés a triangle adatokhoz és textúrák állandó cserélgetéséhez. A kevés RAM és ez együttesen nagyon harmatos textúrázást tesz csak lehetõvé, sok ismétléssel és sok textúra nélküli poligonnal. - nincs single pass multitextúrázás ás loopback sem, tehát minden egyes újabb textúrához újra kell számolni a poligonokat. Mivel teljesértékû TMU amúgy is csak minden második pipeline-ra jut, ezért dual textúrázáshoz már negyedelheted a poligonszámot... és az még mindig semmi... - a multitextúrázási lehetõségek a nyomába sem érnek a pixel shadereknek. A VU-k meg sajna szinte csak lebegõpontos értékekre vannak kihegyezve, így semmiféle trükközéssel sem tudnak ezen fejleszteni. - végül általánosság: a szabadon programozott általános CPU sohasem érhet a nyomába a pár flag állításával programozható adatfolyam-modelleknek, mint amilyenek a vertex és pixel shaderek az NV20-ban. Tetszik vagy nem tetszik, a nagyobb szabadság miatt a hw korántsem lehet olyan hatékony, mint a konkurencia jól belõtt rendszereinél. ------------------------------- Azok az álláspontok támasztják csak alá a Te álláspontodat, amikrõl úgy tartod, hogy a Te álláspontodat támasztják alá. Ez ilyen egyszerü. Ha a másik oldalt is elolvastad volna, meg az ArsTechnica linkeket, ... De teljesen mindegy, több helyen is leirták már, hogy nem PC-s szemmel kell nézni. Az XBoxban és a GC-ben lévõ un. hardver effekteknek ugyanúgy idõbe telik a végrehajtásuk, csak gyárilag beprogramozták - huzalozták õket a grafikus egységbe. Itt minden annak van alárendelve, hogy teljes szabadságot kapjon a programozó-tervezõ. Egyébként a rutinokat, függvényeket csak egyszer kell megirni. A VRAM-rõl meg annyit irnak csak, hogy elõszõr úgy gondolták, hogy kevés lesz, de mikor rájöttek, hogy akkora a sávszélesség, hogy minden textúrát framenként le lehet küldeni, kicsit megváltozott a helyzet. Egyébként a PS1 sokkal lassabb gép, még inkább korlátozott memóriával, azért meg lehet nézni, mit hoztak ki belõle. ------------------------------- Deadman, ne légy már ilyen értetlen... amit programozol, maximum 1-20%-át érheti el sebességben annak, ami be van huzalozva! És ez nem ugyanaz mintha "gyárilag beprogramoznák"!! És a sávszélesség is marhaság!! Mit küldenek át 1,2 GB/sec-en, hogyha még geometriai adat is van? Nem bírod elolvasni amit írok, vagy nem érted?
És pontosan azt mondom, mint ami a te utolsó mondatod, és amit Carmack is mondott - az X-box technológiája sokkal újabb fejlesztés, hogy a fenébe nem lehet felfogni hogy már csak emiatt is jobb???
--------------------------------------- Deadman:hat amit a behuzalozasrol mondtal az kisse erdekes,nos en valamenyik nap irtam bump-mapot(dot3) de nem a legacy pipeline-t hasznaltam hanem vertex shader-el leprogramoztam, az eredmeny kegyetlen jo akkor most mi van behuzalozva?? miert nem kap a programozo maximalis szabadsagot ??? ha nem tudod hogy mukodik a vertex/pixel shader a dx8-ban irj es elmondom.Tizszer tobb lehetosege van itt a programozonak mint PS2-n.Ezekkel a shaderekkel a hardver effekteket en programozom nem mas, de ugy hogy a hardware hajtja vegre oket(kisse olyan mint egy processzor micro-kodjanak irasa),ugyhogy nem ertem mit nem ertesz ezeken??? l-alakban:szerintem lesznek, a dx8 ugyanugy tamogatja 2d-s dolgokat mint 3d-s eket. ps2:valoban xbox meg nincs de amit tudunk rola arrol szolt a vita,nem mari neni tokerol. amugy a GC-re visszaterve eleg jonak tatom en is leveri a PS2-t szerintem is.
------------------------------ Ja és írtam már - az a 4 mega EDRAM nem ér sokat S3TC nélkül. Ugyanez a GC Flipperben sokkal jobban kihasználható (fõleg hogy a frontbuffert is kirakták a sima memóriába, tovább takarékoskodva).
Tessék már elfogadni: a PS2-t poligonnyomatásra hegyezték ki. A baj az, hogy ez kevés, textúrákkal és shadinggel is kellett volna törõdni.
-------------------------------- We: "Ezekkel a shaderekkel a hardver effekteket en programozom nem mas, de ugy hogy a hardware hajtja vegre oket(kisse olyan mint egy processzor micro-kodjanak irasa),ugyhogy nem ertem mit nem ertesz ezeken??? " Azt nem ertem en pl, hogy ebben mi az isteni jo? Te irod meg az effektet "asm"-ban nem? Mi a helyzet a PS2-vel? Ott nem ugyanez van? Egyebkent jo, hogy a HW hajtja vegre... Nem tudom, miert nem reagalt senki az elozoekben irt levelemre, amikor is azt irtam, hogy valoszinuleg egyeni fejlesztok nem nagyon tudnak labdaba rugni PS2-n. Az XBOX-al teljesen mas a helyzet... -------------------------------------- A pixel shader egy rakás regiszter összekötve, és az összeköttetések miniatûr ALU-k. Tudnak alap mûveleteket (add, mul, stb. meg van dot3 is), és pár flag beállításával programozod õket fel. Mely regiszterek tartalmát kombinálja össze (register combiner a neve ugye) melyikével, milyen mûvelettel. A regiszterekben egyébként RGBA textúra adatok vannak (1-1 texel). A cuccos órajelenként 2 mûveletet tud elvégezni, és minden egyes pixel pipeline-ra rá van kötve egy - ez órajelenként 8 integer mûvelet a textúrákkal... És ha egyszer beállítottad a flageket akkor folyamatosan megy egy egész triangle stripre, míg egy sima proci órajelenként jó ha 2 integer mûveletet elvégez. Szóval ez csak 1 dolog, amiben a PS2 semmiféle programozási zsenialitással sem éri utol az NV2x chipeket. Továbbá igen jó példa arra hogy mennyivel jobb a hardveres megoldás a szoftveresnél (azaz "1 erõs procin megoldjuk ASM-mel" elv...). Vertex shaderek kb. ugyanez tökben, csak lebegõpontos adatokra. We: stimmel? ------------------------------------------- Chris: itt a technológiáról beszélünk, a játékélményt most hagyjuk egy kicsit.
Nem, PS2-t nem programoztam, 386-os procit és 8052-es mikrokontrollert ASM-ben viszont igen. Az utóbbin mindent magadnak kell megírnod, és elég negatív tapasztalat volt...
De mint említettem, a fõ bajom nekem nem az, hogy minden rutint meg kell írni kézzel, és a teljesítményhez modellezni kell 8-10 különbözõ busz forgalmát meg ilyesmi. A gáz az, hogy amit leprogramoznak a hagyományos CPU-ra, az sosem éri utol sebességben azt, amire ott vannak a kész áramkörök.
Valószínûleg PS2-re is lehet bump mappinget írni, csakhogy ez legalább negyedelni fogja a 60 millió poligon/sec-es teljesítményét... tehát sose lehet majd megcsinálni azt, hogy minden poligon bump + specular + valami egyéb textúrákat is kapjon, és vertex lighting helyett pixelenként számoljanak shading-et.
Ahogy már írtam, ennek nincs közvetlen hatása a játékélményre, ezért sem értem a hihetetlen indulatokat amit a vita egyesekbõl kivált. Aminek viszont hatása lehet, az a fejlesztési idõ. Amíg a Sony nem könnyíti meg a fejlesztõk dolgát, addig nagyon gázos a PS2 helyzete... de ez már más téma. ------------------------------------- A "minden effekt" viszont relatív. A GC 8-szoros multitextúrázást tud sebességvesztés nélkül, a PS2 meg a szimplához is felezi a teljesítményét... ---------------------------- A PS2-n fog, alpha és bilinear filtering megy. Minden máshoz csak multipass renderinget lehet használni, ami ugye folyamatosan nyomja le a poligonszámot. Az Xboxot azért nehéz ezzel összevetni, mert nem hagyományos a textúrázása - lásd ugye pixel shader.
A programozott effektekkel az a baj, hogy a textúrákat a GS-be töltöd le, számítási kapacitás viszont az EE-ben van. Gyakorlatilag képfeldolgozást kellene csinálnod, azaz 2-3 textúrát pixelenként feltölteni valamelyik VU-ba, átkonvertálni lebegõpontosra, az integerhez képest sokkal lassabban lebegõpontosan feldolgozni, aztán a textúrát visszaküldeni a GS-be. Ez nem lassú, hanem elképesztõen csigalassú lenne. Ezért mondom hogy a PS2 rosszul van belõve - a kapacitás nem a megfelelõ helyen van. Egyébként a T&L-re a VU0 és a VU1 használható. Mi van, mindenki csak linkel az Ars Technica cikkére is, de nem olvassa el?
Továbbá ha egy picit is figyelnél, akkor nem Nvidiázok. Az NV2X valóban a jelenlegi legfejlettebb -ismert- grafikus chip, de nekem az ArtX Flipper még mindig szimpatikusabb, a sokkal jobb hangolás miatt.
Deadman, a GT3 írás azért nem mérvadó, mert: - nincsnek benne képek - messzirõl jött PS2 fan azt mond amit akar...
Chris, ASM-ben komplett játékot írni embertelen meló. Ha lenne egy kis fogalmad a programozásról, akkor nem írnál olyan baromságokat hogy a programozók belelustultak a C++-ba. Bizonyos komplexitás felett lehetetlen mindent kézzel csinálni, a processzorok tranzisztorait sem taiwani kismamák forrasztják be pákával... Ugyanez szól Deadmannek is. Attól, hogy fel lehet gyufaszálakból építeni a Parlamentet, még nem abnormális az az ember, aki inkább méretre vágott fadarabokkal szeretne dolgozni... ------------------------------------ mivel a GT3 az SZIMULATOR. Egyszerre kell az autok TELJES viselkedeset FIZIKAILAG lemodellezni, stb (CSOCSO:Látjátok egy szimulátor nem arról szól hogy lehet állítani egy kis dõlésszöget...amugy lehet álítani!) --------------------------------- quot;az enviroment mapet ha minden frame-re újraszámolná a PS2, az valóban jobb lenne, de akkor sem valódi tükrözõdés - azt ray-tracing nélkül nem lehet csinálni." - Foglalkoztam par evig RT-vel, szoval eszembe sem jutott, hogy RT szerint ertsem a tukrozodest. Amugy minden frame-ra ujraszamolja az env.m-et, igy valodibb tukrozodes mint a ma altalanos env.m., ahol is 2-3 fele textura van loopolva e.m. gyanant.
"(az EE ugye T&L-t is kell nyomasson)" - Nem kell neki, arra ott a GS. Ahoz kepest, hogy 3d grafikus vagy, a HW reszehez nem sokat konyitasz - csak szajkozod a betanult ertekeket a nvidia chiprol is. Szoval, az EE eloallitja a display listet, ezt atkuldi a GS-nek es kesz.
"Milyen programok léteznek PS2-re, amelyek produkálnák a beharangozott elképesztõ látványos grafikát? " - Belinkeltem, miszerint a kozvelemeny azt mondja, hogy a bemutatott 2db jatszhato xbox demo NEM JOBB, MINT A PS2/DC EDDIG MEGJELENT JATEKAI. Es a PS2 meg csak most lep a 2. generacios jatekok korszakaba... Én azt állítom csak (kitartóan), hogy az xbox eddig messze alulmúlta az elvárásokat a grafika szempontjából, és ennek a rosszul megtervezett és behangolt hardver az egyik oka, az indokolatlanul lassu P3 a másik (+ kivancsi leszek a PC-s fejlesztokre, akik eddig se sokat hoztak ki a 60-100e ft-os kartyakbol - es ez csak reszben irhato a kompatibilitasi korlatok betartasara).
MMX2 szerint: "Az az érv is igen mulatságos miszerint ami "itt van az asztalomon" az jobb mint ami még nincs. " - Nos, mint mar leirtam - az x-boxbol egyelore 1db peldany letezik. Az nvidia chip majd tavasz vegere lesz sorozatgyartasi allapotban - es ez az ami a GS-bol is kiszoritotta az AA/FSA-t, mert kezdetben benne volt, de a gyartastechnologia miatt kihagytak. Szoval egyelore egy prototipustol vagytok elajulva, amirol meg korrekt teszt sincs, pld mennyi is az a 1xx millio poligon ha fullra effektezunk, es a maradekbol is mennyit kepes meghajtani a P3, ami koztudottan nem arra lett kitalalva, hogy 3D-s kornyezetet mozgasson minden massal egyutt (ezt is leirtam mar parszor).
---------------------------------- PS2 : Textúra tömöritésre vannak már példák a developer website-on, Majdnem 1:4-es kompresszio érhetõ el, és bár fél-hardware megoldás, de igy is csak kicsit lassitja le a rendszert (90~95%)...
Még infó : az effektek mind "pass"-renderinggel mennek, igy például a bumpmap a felére lenyomja a poligonszámot, de csak az érintett objektumokon. A tükrözõdés meg egyéb effektek miatt is csak felére esik, igy például ha kombinálunk bump-ot az egyik objektumon, tükröt a másikon, akkor is csak felére esik a poliszám, hiába van több effekt.
A buffer-trans (textúra feltöltés) valoban 1.2G, ami nem sok (nem is erre lett tervezve), de van egy-két trükk ennek megnégyszerezésére, a texture bandwith viszont 9.6G (512bitx150MHz) ami a rendereléshez kell. A fõ hangsúly a textúrák procedurális generálásán van (a GS-sel lehet életjátékozni, Mandelbrotozni :))) ).
---------------------------------- ---------------------------------- ---------------------------------- Bocs hogy ilyen sok szart másoltam be ide! De azé kiváncsian várom véleményeteket....
ne legyél hülye te se vazzeg: azt a 1 2 klánt a turokra irtam nem a hülye ut re nemtudok olvasni?
Khm...: ---------------------------------- A PC egy általános célú hardware, még akkor is ha grafikai alrendszere valamivel komolyabb pl, NV15,16 GPU Sajnos a processzornak még HW T&L mellett, is igen sok dolga van a geometriai transzformáciokkal. A mai PC-s processzorok igen magas órajelûek, de ez nem jelenti azt, hogy gyorsak is. Egy jónak mondott ATHLON Thunderbird-GF2 Ultra páros (1200Mhz Abit KT7 256Mb PC133 ram) még mindig nem tudja megközelíteni a PC-s szinten rég elavult Hitachi SH4 200Mhz PowerVR-DC párost. Hiába hogy csak 200 Mhz sebességû a proci de geometriai transzformációk elvégzésére lett kihegyezve.A saját tapasztalataim alapján még mindig gyorsabb mint az 1200Mhz Athlon!
A PS2 300 Mhz Emotion Engine-rõl nem is beszélve ami mellett nevetségesnek tûnik az egyesek által oly nagyra tartott PC-s processzor NV15 GPU páros.
Miért ?
Az EE grafikai célprocesszor 10 lebegõpontos egységgel valamint két vektorprocesszorral, mindez megtámogatva 42 GB sávszélességû 2560 bites busszal, ami a összeköti a videorészt a procival. A videómemória mérete valóban kevésnek tûnik, de én ezt nem veszem észre a programokon.
-------------------------------------- A PS2 hardvere erõs, de sajna nagyon rossz koncepció szerint készült. Igen sokat olvastam utána a témának (érdeklõdésbõl), és nagyon nagy marhaságokat csináltak benne. Pl. a textúrák mozgatására az EE és a grafikus chip között már csak kb. 1GB/sec sávszélesség van. Mivel alig 1 mega hely van nekik ezért szinte folyamatosan kell a mapeket stream-elni a két chip között; és nincs textúra-tömörítés se, ezért aztán még kevesebbet lehet használni. A 3D-s feature-ök terén is le van maradva a cucc, nincs mipmapping, multitextúrázás... szóval gyors, de ez sajnos kevés. A programozási nehézségek pedig még jobban betesznek a cuccnak, mindenki áll át Dreamcastra meg várja a Gamecube-ot és az X-boxot.
Szóval a PS2-t csak a Sony marketingje mentheti meg a nagyon csúfos bukástól... ---------------------------------- mindenki hangsulyozza a 3D-s feature-ök szükségességét, ezt én sem vitatom. Csak sokszor, sokan ezeket arra használják fel,hogy eltüntessék a Low-Poly modellezéstechnika hátrányait. Valamelyik ujságban olvastam a következöt nem tudom pontosan idézni, de a lényeg az volt, hogy a PS2-nél nagyon rámentek a poligonok mozgatására és elhanyagolták a 3D-s feature-öket. Ezzel teljesen egyet is értek, csakhogy mitõl szép egy modell? Azt hiszem ezt pont neked nem kell magyarázni.Persze persze sokat lehet trükközni a Texturákkal, de ha kevés a poligon akkor sehogysem az igazi. A programozás bonyolultsága szerintem nem hátrány,inkább tény, ami abból adódik, hogy a fejlesztõk egy teljesen új architektúrát kreáltak amit mindenkinek meg kell ismerni. Az Xbox (HUU ez most nagyon durva hasonlat) lényegében egy PC amiben egy gyors XT processzora van! --------------------------------------- Játékok látványvilága terén más a véleményünk. Szerintem a shading sokkal fontosabb, mint a poligonszám (egy bizonyos szint felett). Mennyit tud a PS2 papíron? 60 milliót? De ez csak üres, Gouraud shade-elt poligon. Amint textúrázni kezdik, a teljesítmény ugyanúgy zuhanni kezd. És nincsen korrekt textúrázás, nemhogy az NV2A perpixel shading effektjei. Olyasmikrõl beszélek, mint korrekt per-pixel megvilágítás (élethû fényviszonyokhoz) és bump mapping, specular highlightok, maszkolt fresnel tükrözõdések (fényviszonyokra élethûen reagáló felületek). Az Nvidia chip ebben van ott igen nagy mértékben, és szerintem ez különösen fontos. Arra is felhívnám a figyelmed, hogy már a dual textúrázáshoz is multipass renderingre kényszerül a PS2. Ez azt jelenti, hogy minden egyes további textúrához újra ki kell számolni az adott poligont, nulláról. Ha minden poligont multitextúrázni akarsz egy jelenetben, akkor ez kapásból minimum felezi a poligonszámot... és két textúra még rettentõen kevés, és a sima multitextúrázás még mindig nagyon le van maradva a register combiner-ektõl. Az NV2X szérában minden pixel pipeline képes 4 mûveletet végezni textúrákkal órajelenként, és ebben a dot product is benne van... Szóval szerintem az NV2X chip sokkal élethûbb látványt fog tudni produkálni, mint a PS2. -------------------------------- ezt érdemes errõl beszéltem : http://www.htloz.com/xbox_gamecube/XBOXMACHINE.html ----------------------------------------- neh csüggedjetek még írók nektek azaz kimásolom nektek
:))))))))
hunreal5k..kb 5 magyar szerverrõl ir...
jolvan felejtsük már el ezt a klán dolgot meg a többit bazz lehet hogy halálra van ítáélve a GC!!! ez fontosabb:)))
Halál hülyeségnek tartom hogy a Nintendo a kiskölköknek csináljon ekkora projektet amire persze egyre több gamez jön mint pl egy csomo olyan gamez jön ami az n64 re sosem irodott volna át...tehát ilyenek mint ssx meh nhl 2001 meg stb...sok sok gamez van ami baromira nem kölköknek való!!!!szal nemtom..ha meg ilyen faszok akkor mé nem csináltak valami pikachu alaku szart és minek kell ekkora felhajtást csináli????a pokémonra kurvára elég az n64 is!
konzolos: Tudod mit jelent a metafora és a hasonlat? Ha nem keresd meg az általános sulidban a magyartanárodat!
Az, hogy valamire amivel hosszabb ideje foglalkozom megfelelõ rálátással rendelkezem, nem jelenti azt, hogy csak az töltené ki az éltem. De ezt már egy párszor elmondtam.
Látszik, hogy lövésed sincs a multiplayer játékok világához. Mint ahogy ahhoz sincs, hogy hogyan és miért keletkeznek csapatok, klánok, közösségek. A klán megjelõlést pedig nem a kuklux klántól kell eredeztetni. Ha nem lenne gyanus a középkor idején a skót felföld családi alapokra épülõ szervezõdéseit is klánoknak nevezték. Esetleg a konzolon való játék helyet tanulj egy kis történelmet!
Az pedig két különbözõ dolog, hogy egy játéknak hány rajongója és hány támogatója van. Hivatalos nyilt szervert itthon nem sokat fogsz találni. De akad néhány klánszerver, ezen kívül pedig éppen elég jó eléréssel rendelkezõ külföldi szerver van. Az UT magyarországi népszerûségérõl pedig kérdezd meg a többi játékost, lehet hogy mást fognak mondani mint amit Te hiszel. Az, hogy az mportal erõsen quaker orientál oldalként szarik az UT-re pedig nem újdonság.
hehh te is észrevetted?? én is..már elkeseredtem de amit irtam azt irtam szal kb a pokémond meg a többi része is olyan komoly lehet mint hogy: Noha a GameCube nem olyan "bika" hardware mint a ps2...hehhe...
Hm...a terminálon olvasható: A Nintendo õsszel megjelenõ konzolgépét 100 dollárral olcsóbban fogja kínálni, mint a vetélytársak, a gép ára ugyanis 199 dollár (~58 ezer Ft) lesz.
A Nintendo GameCube-ot a gyártó bejelentése szerint november 5-én hozzák kereskedelmi forgalomba, azaz három nappal az Xbox megjelenése elõtt. Ráadásul a Microsoft konzolgépe 299 dollárba fog kerülni, ahogyan a Sony üdvöskéje, a Playstation 2 is ennyibe kerül, bár lehetséges, hogy azt õsszel már olcsóbban fogják adni.
A "Kocka" ára egyébként azért maradhat a konkerens konzoloké alatt, mivel ez a hardver kevésbé bonyolult, nincs benne például sem merevlemez, sem Ethernet kártya. Egy játék a konzolhoz 50 dollárba fog kerülni a cég képviselõi szerint, ami nagyjából hasonló a PS2 játékok áraihoz.
Noha a GameCube nem olyan "bika" hardver, mint például a PS2 vagy az Xbox, a gyártó szerint ez nem okoz gondot, mivel kevésbé csillogó-villogó, de jó játékokkal is sikert lehet aratni, egyébként is a Nintendo célcsoportját elsõsorban a gyerekek képezik, õket pedig nem nagyon érdekli a 3D gyorsító technikai specifikációja, csak az, hogy a gépre legyen Pokémon játék. Mivel a gyerekek nem rendelkeznek saját jövedelemmel, ezért a szülõket nyaggatják majd a videójáték megvételével, azok pedig vélhetõen a legolcsóbb konzolt választják majd, ami ugye a GameCube
az 576 ban olvasható!: A Nintendo mindenki alá vág Megtörtént a bejelentés, melyen leleplezésre került a pontos dátum, és az ár, GameCube ügyileg. November 5-étõ lesz forgalomban 199 dolláros áron. Európa marad jövõre :(
hm ha tényleg ilyen szar lesz akkor marad az xbox vagy nemtom de kurvára elkeserített ez a hír....!!!nem az hogy mikor mondjuk az baromság hogy nem olyan bika mint a ps2.szal az mondjuk nevetséges kijelentés szal kb ennyi igazság lehet a cikk többi részében!!!!!
CSOCSO: Eddig sem tartottalak egy IQ bajnokank, de ha az egészbõl csak ennyit bírtál leszûrni akkor csak sajnáni tudlak! Mi lenne, ha a mondatoknak nem csak az elsõ szavait olvasnád össze? Esetleg várj két percet, mielõtt válaszolsz, közben pedig gondold át amit olvastál. Akkor esetleg nem írsz akkora baromságokat mint amit a mai nap produkáltál.
Az Unreal Championship az Unreal 2 X-box verziója.
Khm..jajj kimaradunk valami deus ex bõl vagy baldurs gate 3 ból???Hehh hova szarjak???????? E3: rengeteg játékot is bemutattak a sok kíváncsiskodó újságírónak. Többek közt így járt az Infogrames új, Unreal világra épülõ játéka, az Unreal Championship is. Azonban már szinte biztos, hogy a program csak Xbox-on fog megjelenni...hm...
"Ezek szerint a klánom az egyetlen magyar UT-s klán" A TE KLÁNOD!!!!!!:)))))OKAY! Yoda mester!
HEHEH te segg én nemtok semit!!irni..hehh mert bill és gyórsan irok max azé de te olvasni nem tudsz nerm hogy én nemtok!!!!!! ""magyarországon kemény 1 max 2 clán van" - ezt honnét vetted. Ezek szerint a klánom az egyetlen magyar UT-s klán. Brühü-brühü" HEHEH te segg olvasd már el mit írtam! még a proféta is értette!!!!! 2) a turokban mindig van szerver ami teljesen jo!!!!! abból a 10 bõl is! azt mondtam ha egy haverod csinál egy szervert max ugy találod meg hogy megadja az ip-jét!!!vagy fogod a gamespyt és név keresése stb... ELmondom neked kicsirigó hogy az össze ujság mikor kijött a turok n64 re hogy "Most a nintendosok bátran mondhatják hogy hol jön ehhez a QUAKE??????" Szinte szószerint mondtam szeb volt jobb volt!!!! az elsõ részrõl beszéltünk ja és persze élvezetesebb is! NE félj majd a te kedvedért inkább felhívlak elmondom jo? nemtök mindegy mit hogy hívnak okoskodó faszi!!! Ha nagy a pingakkor lag van kurva egszerû!!!! pl lövök egyet mire a lövedék 2 perc mulva megy el!!ilyen opl a turokban 9999 es pingnl nincs!!ez most komolyan mondom! olyan van hogy 15 ször lelövöd de nem csinál semit!vígan játszik meg hogy 30 métereket ugrik stb! GABO AZ FPS KIRÁLY!:)))))))))))) A Turok tényleg nem nagy szám..nekem bejön a multija nem a garfikája miatt! hanem attól hogy plazmával meg gránátvetõvel akárhol eltalálod a faszit meghal..hm hol van ilyen az ut ben? igen a rakétavetõ meg az ítélethozó...hm...inkább örülnék egy plasmának mint egy itélethozónak..jah emugy meghvan a CS!!!!és baromira nem jástzom vele mert közel 1 gigát kell letõltenem ahhoz hogy játszak vele! ugyan ez van az ut nél is! az ut vel sem játszom nagyon sõt a turokkal sem játszom nagyon! gyerekek ti mennyit ültök a gép elött ahogy kiveszem a sok pc-s szavaiból szarni is alig álltok fel a gép mellõl!!!
CSOCSO: Öregem Te már komolyan klinikai eset vagy. A Te kedvedért lassan leírok néhány dolgot. Alapvetõen az a baj, hogy ahogy írsz ugyan úgy olvasol. Ha egyszer megpróbálnád megérteni is amit olvasol esetleg nem kellene ezt a választ megírnom. Nem értem miért nem hasonlíthatnám a Turokot vagy a Turok 2-t az UT-hez. Ugyan úgy FPS, ugyan úgy multiplayerrõl van szó. A hasonlítgatást pedig Te kezdted. Olvass vissza! A Turok (1-2) grafikája a modellek kivételével elnagyolt, aránytalan. A texturákból csak homály látszik. Alapvetõen a PC-s verzió készítõi nem vették a fáradtságot ahhoz sem, hogy az új platformhoz igazítsák a programot. Ezt értettem az alatt, hogy ez csak egy mezei konzolos átirat. Nem tudom, honnan veszed, hogy a Turok 1 verte volna a Quaket. N64-en lehet, de hogy PC-n nem az tuti! Q1-et QW-t máig játszanak a világ minden részén, és még máig rendeznek versenyeket. De ha már Q1-hez kell hasonlítanom, akkor sem állja meg a helyét. A Q1 konfigurálhatósága, irányíthatósága, játszhatósága messze maga mögé utasítja a Turokot. Grafikai szempontból pedig elég ha megnézzük a GLQuaket, a látvány magáért beszél még mai szemmel is megállja a helyét. A Turok 2 pedig legfeljebb a Turoknak lehetett az ellenfele. Elolvastam a semmitmondó story-ját, kipróbáltam a demot aztán dobtam. Vele szemben ott volt a Q2-t a maga Starship Troopers-t és Aliens-t idézõ hangulatával singl-ben. Multiban pedig az emberek elkezdhettek a CTF fogalmával ismerkedni. Aztán jött a Q2 verõ Unreal. Lélegzet elállító grafika, szédületes hangulat. Multiban átlagos volt, de a botjai már akkor messze jobbak voltak mint amit addig bármelyik másik játékban láthatott az ember. Az epic pedig keményen már akkor rámozdult a multiplayer fejlesztésre lassan körvonalazódni kezdetek az UT alapjai. Aztán megjelent a singl player FPS-ek koronázatlan királya a Half Life. És mivel a kiadó és a fejlesztõk nem hagyták el gyermeküket máig képviselteti magát a multiplayerek között. Ismered a Counter Strike nevet? Jelenleg a legnépszerûbb multiplayer FPS. Aztán jött az UT. Sokan temették már a megjelenése elõtt (fõleg a qaukerek), ennek ellenére jött látott és máig az egyik legjobb. Sok szempontból a késõbb megjelent Q3:A-nál is jobb. Ha valaki vitatkozni akar nézze meg itt a fórumon az UT vs. Q3:A topicokat. Q3:A fogalom volt már a megjelenésekor. DM-ben a legjobb. Azóta megjelent a Tribes2 ami egy kicsit más mint az elõzõk. Lényegében vele újra lehet fogalmazni az RTS fogalmait is. 50 (25/25) játékos, jármûvekkel és lövegtornyokkal megspékelve már nehezen tekinthetõ mezei FPS-nek. Összegezve a dolgokat: A Turokod (1-2) csak egy apró jelentéktelen lábjegyzet az FPS-ek között. Egy gyenge próbálkozás arra, hogy egy N64-en sikeres névvel a PC piacra is betörjenek. A futottak még kategóriában elfér. És miért nem lett sikeres multiplayerben? Nem volt elég felhajtás körülötte. Mert pocsék az irányítása, mert lehet elég rugalmasan konfigurálni. Mert nem volt nyitott a felülete. Abban is biztos lehetsz, hogy nem sok PC-s sírdogált a bolt kirakata elõtt a Turokra várva. A többi sikeres FPS leginkább a nyitott rendszerének köszönhetõen lépet elõ az átlagból. Ennek köszönhetõen számtalan mod és pálya jelent meg hozzájuk amatõrök és profik keze alól. Ráadásul a játékok fejlesztõi is támogatták ezeket a kezdeményezéseket.
Visszatérve az UT-re. "...az egész irányítást odaadja..." - Nem értem mirõl beszélsz. Ami az ugráskor levegõben történõ mozgás irányítását irányítását illeti, ékes angol nyelven ezt Air Controll-nak hívják és UT-ban szabadon konfigurálható a mértéke, több másik beállítással együtt. De ezt már egyszer leírtam neked. Ezen kívül tudsz remekül oldalazni, vetõdni, szaltózni. A rocket jump, impact jump lehetõségérõl nem is beszélve. A gyõzelmi integetések pedig csak a megkoronázása a dolognak. A célzás pontosságáról akkor beszélj amikor már lazán csinálod a Headshot-okat (aimbot nélkül) és a Shockcombo-kat. Vagy ha valakit 3-4 méteres távolságról telibe tudsz kapni egy trutyi csomaggal oldalazva-hátrálva, úgy hogy Õ pont teljesen más irányba mozog.
Úgy látom a netes játékok néhány kifejezésével sem vagy teljesen tisztában. A pinget és a lagot gondlom hallottad valahol de azt már gondolom nem tudod mit is jelentenek. Ping = A szerver válaszideje ms-ben. PL, packet loss = Inetes adatcsomag vesztés. Lag = A nagyobb PL-tõl fellépõ akadozás. Minél magasabb a pinged annál nagyobb lesz a játékban lévõ mozgó tárgyak valós és becsült pozíciója között a különbség. Alapvetõen a játék tempójától, a programban megvalósított mozgás elõre becslõ rendszer pontosságától függ az, hogy milyen ping-ig játszható a program. Az UT hivatalosan 300-as pingig játszható, de még 350 körül is elviselhetõ. A pingbõl adódó különbségeket pedig megfelelõ tudással lehet ellensúlyozni. Magyarán 400-as pinggel akkor boldogulhatsz ha kezdõkkel vagy körülvéve, vagy baromi mázlid van. Ha kb. azonos a pingje mindenkinek akkor viszonylag kiegyenlített és elsõsorban a tényleges tudáson alapuló játékra lehet számítani. Valamilyen mértékû PL mindig van, de progi bizonyos szintig becsléssel kompenzálni tudja. Lag akkor lép fel amikor a PL miatt kimaradt szinkronizálások közötti idõ meghaladja a progi által még becsléssel lefedhetõ idõintervallumot. PL mértéke függ a szerver számára biztosított sávszélességtõl a használt csomagmérettõl és a szerveren lévõ játékosok számától. Lag leginkább két esetben, rossz kliens oldali vonal és/vagy túlterhelt szerver sávszélesség esetén lép fel. Tehát nem azért mert "bejön 1-2 olyan lagos ember". A hivatalos szervereken pontosan annyi játékos van engedélyezve, amennyit elbírnak. Ha egy szerver lagzik akkor az ezer másikból még mindig lehet keresni jót. A lag mértékét pedig bizonyos szintig lehet kompenzálni, a progi beállításainak módosításával. A nagy számú szervenek többek között ez az elõnye. A másik elõnye, hogy ha társaság kell vannak népes szerverek. Ha csak páran akarunk játszani akkor mindig találhatunk üres szervert. Ha f2f-t szeretnénk nyomni mindig akad néhány üres két játékosra beállított szerver. Team DM-re is akad bõven lehetõség. Ezen kívül minden játékstílushoz van szabad szerver. Ha pedig gyakorolni akar a klán akkor ott a saját szerverünk is. Lehet, hogy neked 50 szerver is elég lenne, de éppen ez a jó, hogy mindig az igényeidnek megfelelõ helyet találhatsz a nagyobb számú szerverbõl. Azt meg végkép nem értem, hogy "IP nélkül nem lehet tájékozódni". Ez alatt mit értesz? Elmagyarázhatnád! Zárt szervereket persze, hogy csak IP-cím és a jelszó ismeretében találhatsz meg. Ezek nem véletlenül zártak a nagyközönség elõtt. Te sem gondolhatod komolyan, hogy egy klán kezdõ, idegenként csak úgy beenged a szerverére.
"magyarországon kemény 1 max 2 clán van" - ezt honnét vetted. Ezek szerint a klánom az egyetlen magyar UT-s klán. Brühü-brühü... Több mint 20 aktív magyar klán van csak UT-n belül. A Quake-es és a CS-ses közösségeket nem ismerem annyira, de ott ennek legalább 2-3 szorosát lehet számítani. Hogy Te nem ismersz magyar klánokat, vagy csak két fórumot olvasgatsz és ezért nem tudsz Q2-es topic létezésérõl csupán egyedi szoc. probléma. Menj el az mportal fórumára és mond el nekik, hogy szerinted Õk nem is léteznek! Biztos fogsz kapni néhány érdekes választ. Arról, hogy mennyire nem léteznek magyar UT klánok csak annyit, hogy a napokban alakult egy új klán és legalább egy másik szervezõdésérõl is tudok. Azon sem csodálkoznék, ha kiderülne, hogy magyar játékossal is csak a haverjaiddal meg velem találkoztál.
120-ért lehet, hogy nem fogok gépet venni, de hogy fel tudom fejleszteni annyira a meglévõt, hogy az U2 lazán fusson rajta az is biztos. Egy könnyet sem fogok vesztegetni a GC-re vagy a többi konzolra megjelenõ játékok miatt. Az ok pedig igen egyszerû. Nekem senki nem magyarázza meg, hogy azért a két-három névért ami az eltelt két év alatt PS2-re kijött érdemes lenne megvenni. Ha meg nagyon kell, találok hasonlót vagy jobbat PC-re is. Eddig egyetlen olyan progit nem tudtatok felmutatni ami kiváltotta volna bennem a birtoklási vágyat. Ergo az Én szemszögembõl nézve a dolgot ez pénzkidobás. A 120-as upgradenek köszönhetõen pedig nem csak a játékok fogják jólérezni magukat a gépemen. A régi alkatrészekbõl pedig lassan összeáll egy másik gép is. Nem tudom, hogy hallott-e valaki olyanról hogy network rendering...
_RtE_Gabo
dear csocso: nehogy mar egy emu programmal futtatott mariot vegyel összehasonlitasi alapnak. ahhoz hogy azt pcn futtatni tudd egy kicsivel többmindent kell emulalni, ami elviszi a gepidö baromi nagy szazalekat. Ja amugy emgsugom hogy egy k6-2 375 ös + v2 komboval tökeletesen megy a mario64 ed... es a jelenlegi pc helyzet mar nem ilyen siralmas...
amugy azt nemertemi mert baj az ha van 5000 szerver a sokbol is megtalalod azt ahol eppen vannak... a szerver oldali jateknal epp az a lenyeg hogy nem laggolsz akor ha a masik gep laggol...
q2t röl senki sem beszelt ha jol olvastam az meg szarabb volt mit a többi FPS.
Te full hülye vagy minek hasonlítgatodf a turokot egy ut hez a turokot tudod mihez kell hasonlítani a quake 1 hez ha jól emléxem mikor nintendo 64 en kiadták a turok 1 et és magasan verte a pc-s quake 1 et!!!! a turok 2 rõl beszélek amugy te segg az 1 el nehez játszol neten ott semmi baj a grafikával sõt 1024 ben high detailban épphogy futott egy tnt2 essel!!! az irányitás sokkal jobb mint az ut ben vagy a quakeban!! mert az egész irányítást odaadja nem ugy mint az ut ben ugrasz és oda esel amerre ugrootál mig azért egy turokban tudod magad irányítani a levegõben tudom gagyin hangzik csak lehet hogy sokkal jobban kell célozna a turokban hja a másik hogy 3 szor jobban lehet mozogni!!! és ne kezd nekem magyarázni hogy nem !!!én nem vagyok elfogult nekem tetszik mind a két gamez aniy baja van az ut nek hogy 5000 szerver van és kész elég lenne 50 szerver!!! a turokban a 10 szerverrel mindig van hely mindig találok olyat ahol játszanak már 6 an min!!! és nem lagzik mint az ut 400 as pingel mosolyogva lövöm ki a faszikat!!!! magyarországon kemény 1 max 2 clán van!!hogy mé nincs topic hol van quake 2 topic? mutass eggyet!!!!!! "Ha kisebbre lett véve az egér érzékenység, akkor pedig egy kilométeres egérpad is kevés lett volna egy 180 fokos forduláshoz" és én vagyok a béne!!!hehh kicsirigó azé me béna vagy nem tehetek róla! nekem tök jól müxik a turok!!!!azt meg hogy lagos a szerver azzal nem lehet mit csinálni mert hiábva megyek be egy olyan helyre aho mindenki happy ha bejön 1-2 olyan laggos ember hogy az nemigaz!!!te hülye! "Lerí róla, hogy konzolról lett átírva" most itt fikázod az n64 et ugye?? hehh pedig én röhögtem rajtatok mikor néztétek a jo kis n64 et a turokkal a boltban és arról álmodoztatok nembaj majd pár év és itt van ez is a mi pc-nken:) msot jösz azzal hogy most van nbektek ut meg q3 el kell hogy szomorítsalak képzeld nekem is itten van és játzom vele szal semmit nem veszítek de te néha igen! igy lesz a gc nél is lesz pc-m és gc-m!!!! Röhöghet a sok fasz egymáson nekem van mind a kettõm én minden jóval ástzom!!! jah döntsd el mit veszel 120 ért konzolt vagy gépet:)))) 120 ból milyen gépet veszel az én 350 es gépem van olyan szinten mint a ps2 grafikailag bár nem biztos azért kiváncsi lennék hogy futna egy gamez a gépemen ami a ps2-n csúcs..pl egy n64 es mario 64 hez kevés egy p2 es v2 a v3 már talán meg az felett..szal lehet hogy egy ps2 eshez is kevés egy 350 es gép!!!!
"csodálkozom, hogy az UT emberközelibb irányítása nem jön be " ezt neked ki mondta annyit mondtam a t2 ben jobb az iráányítás meg zavar hogy 5000 szerver van vagy 1 millió!!tök mindegy ip nélkül nem lehet tájékozodni!!!!!!de te biztosan tudsz te, te isten!!!!!!te!......kicsirigó!
CSOCSO: Ember Te beteg vagy, ha azt kívánod legyen kevesebb UT szerver. Mitõl lenne neked attól jobb bármi? Ebbõl a néhányezer szerverbõl legalább van lehetõséged választani. Senki nem kényszerít arra, hogy lagos szerveren játssz. Ha pedig ISDN mellett lagos az elérésed, talán el kellene mélyedni az UT és a géped beállításaiban. Érdekes módon minden modemes játékos talál magának olyan szervert ahol nincs jelentõsebb lag SEM NEKI, SEM MÁSNAK! Tudod mi a legszebb az UT-s szerverek számában? Ezek a nyílt szerverek. Legalább ugyan ennyi privát szerver is létezik, ami nem is jelenik meg a szerver listában. A szerverek 75%-ka mezei játékosok által hobbyból üzemeltetett szerver. Ide lehet sorolni az összes klán szervert is. Jah szarügy, hogy ezekre téged nem hívnak meg... Megmondanád, hogy konzlon ugyan mikor fog bárki szervert indítani, üzemeltetni? Tényleg baromi gusztustalan ez a játék. Mióta játszom egy csomó embert megismertem általa, és néhány új barátra is szert tettem. Ahhoz képes, hogy nem mostanában jött ki a game, azóta megjelent néhány újabb FPS is, máig jönnek új játékosok az UT-s közösségbe. Ennek szerinted mi lehet az oka? "Turok feeling" meg "HC gamezebb"? Érdekes... Elmondanád, akkor miért nem azzal játszanak az emberek? Ha jól szétnézel akkor ott a Q1, QW, Q3:A, CS, UT, Tribes, Tribes2 de valamiért a Turok sehol nem szerepel. Miért nincs egyetlen élõ Turokos topic sem? Lehet, hogy mégsem annyira "HC gamezebb"? Jól mutatja az is, hogy csak 15 szervert találtál össze-vissza. Nemrégiben ismét kipróbáltam a Turokot (GURU Bonus játék volt.). Kb. 10-15 percig volt a gépemen. Grafika siralmas, a modellek még elmennek, de az irányíthatóság iszonyat volt. Lerí róla, hogy konzolról lett átírva. Mosott alacsonyfelbontású texturák. Az irányítás, mintha egy enyhén fejnehéz, vízfejû gyereket kellett volna egyenesben tartani. Az egér mozdulataira másodperces késleltetéssel reagált a progi, akkor meg túlreagálta az egészet. Ha kisebbre lett véve az egér érzékenység, akkor pedig egy kilométeres egérpad is kevés lett volna egy 180 fokos forduláshoz. FPS-t csak billentyûzetrõl pedig a Duke3D óta nem játszom. Ehhez társul még az, hogy pixelpontos ugrásokat kellene produkálni. Miután egy negyed óra múlva a hányinger kerülgetett tõle, zúztam. Ha ettõl vagy így elájulva akkor nem csodálkozom, hogy az UT emberközelibb irányítása nem jön be neked. Csak sajnálni tudlak... 50000 szerver? Legközelebb írj egy millát!
Alien!: Valóban kurva kevesen játszanak az USA-ban PC-n, de ezt csak Te képzeled így. Elmagyaráznád akkor miért ott található a legtöbb CS, quake, UT és bármilyen egyéb klán, miért ott szervezõdik a legtöbb liga meccs, miért ott rendezik a CPL és a hozzá hasonló szervezetek legnagyobb versenyeit? ( CPL=Cyberathlete Professional League http://www.cyberathlete.com/ ) A Heatnet és a hozzá hasonló szervezõdések sem véletlenül onnan indultak. De nembaj...
Nem tudom miért, de van egy olyan érzésem, hogy a PS2 Tribes 2 messze nem lesz olyan jó mint a PC-s verzió. (Lásd a siralmas Q3:A, UT átiratokat!) Kíváncsi leszek arra, hogy fogják megoldani azt az apró problémát, hogy 50 játékos vehet részt egy játékban. Lehet, hogy ebbõl is max. 4-en osztott képernyõn típusú multiplayer mód lesz? Nem lennék meglepõdve, ha itt is csak a játék címe lenne az ami egyezik a PC verzióval.
Cloud: A HDTV kérdése a PC-k és a konzolok képminõségének összehasonlításakor merültek fel. A Dolby már csak egy apró adalék volt. Soniq érvelt azzal, hogy eme apró kiegészítõkkel már eléri a PC-k minõségét a PS2 a megjelenítés terén. Csak azt nem vette figyelembe, hogy kis hazánkban kevesen akadnak olyanok akiknek két házimozi rendszer össze van rakva, nem hogy egy. (Egy apucinak a focimeccset nézni, egy másik a kölöknek játszani.) De azt sem igen hiszem, hogy nagyon jellemzõ lenne a háztartásonkénti két darab 100 Hz-s TV. Tehát akkor marad a gyereknek az ócska, régi, aligszínes, kis képernyõs Videoton TV játszani (addig míg ki nem sír magának egy jobbat). Nem hiszem, hogy a család csak azért lemondana az esti sorozatról mert a gyerek éppen játszani akarna a nagyképernyõsön. Tehát a kijelentés miszerint HDTV és Dolby kell a játékok élvezetéhez nem tõlem és nem is a PC-sektõl származik, hanem pontosan a konzlos tábor lelkes, újgazdag képviselõitõl. Mellesleg PC-re lassan nem kapsz olyan hangkártyát amin nincs surround támogatás. De rossz is ez... Sorolj már fel néhány összetettebb gondolkodást is igénylõ játékot ami nem PC-rõl lett átírva konzolra! Esetleg egy-két valódi RPG-t is ha már benne vagy! (Az FF nem RPG!)
konzolos: Szerezzétek csak be kéz alatt feketén a chipezett kozolotokat meg a másolt játékokat. De akkor rendesen meg lesztek lõve ha a SONY komolyan gondolja a netes fejlesztéseit amik a hírekben szerepelnek. Elsõre indítanak egy ZÁRT hálózatot amihez Ti nem fogtok tudni csatlakozni. Második lépcsõben pedig indul a nyílt hálózatuk MÁSOLÁSVÉDELEMMEL és EGYEDI AZONOSÍTÓVAL ellátott progikkal. Nem lennék meglepve ha ezért még havidíjat is szednének (lásd EQ). És ez ráadásul egyenlõre Japánban. Utána gondlom talán USA következik, végül talán Európa. Addig pedig csak sírdogálhattok amíg nem indítanak az európai körzetnek is szervereket, addig ha valahova sikerül is csatlakoznotok akkor is lehet szívni a lag és a ping miatt. Tehát ha netes multiplayert akartok akkor lehet perkálni a hivatalos progikért és a havi elérési díjért. És biztos akarni fogjátok a netes multiplayert, elég megnézni a PC-s játékoknál megfigyelhetõ tendenciákat. Persze mire ez beindul felénk is (kb. 1 év), addigra a papától kapott zsebpénzedbõl talán megvehetsz egy eredeti játékot...
Hehh tudjátok mi atz a members of mayday? vagy ti nem vagytok ilyen zene buzik mint én na nem nembaj 10 dj egy helyen kb olyan szintû buli mint egy love parade a dj pulst teli volt ezzel ja és a web oldalukoon is igy nétzett ki az elsõ oldal:
hehh nma olvasiom miket írtatok idáig..ja ez a westbam hülye a könyökével scrachel:)
De megjelenik a Tribes 2 is...én úgy látom,hogy valószínû minden stílust fogunk mostmár látni konzolon is, mert nem akkora a szakadék a 2 platform között mint korábban...És ami üzlet azt mind bele fogják kódolni a konzolokba...Ez a fene nagy helyzet(jó példa erre a B&W Psx-re)...
konzolos : megkaptam a leveled. Mivel én nem tudok átnevezni, de egyetértek veled, forwardoltam a levelet St-nek, a fõszerkesztõnek. Ha õ is úgy gondolja, ahogy te, akkor átnevezi. Tehát Mindenki! A topic címe !lehet! hogy meg fog változni, a topic indítójának kérésére. Az új cím - ha lesz : " PC vs. Konzol " lesz. Ha lesz.
Én már láttam a japán verziót és gyönyörû!!!! Jah tv ben látam nem a gépemen egy videót!
Ez tetszik,hogy itt mindenki okoskodik képek linkelegetésével,holott még senki nem is látta a GT3-at élõben...Én a videókbol itélve azt mondom,hogy nagyon ott van,és valószínû,hogy csak ez az egy játék elad még vagy 2 millió Ps2-t...
Hm....Nem mondtam hogy bármelyik csúnya csak idegesített hogy kiszedted a két legszebb képet a gothembõl és a legcsúnyábakat a gt3 ból amiket belinkeltem a gothembõl ha nem tudnád hogy abból való azonnal rávágnád hogy gt3 ból van! a gt3 as audio meg igen szép!!szar és csúnya képek álltal itélkeztél!!!!! JA A SOK OKOSNAK! HA NEKED FELTÜNK 100 NÁL HOGY A FÁK TEXTURÁI CSÚNYÁK AKOR GRATULÁLOK!!!!
2 haveromnak most hoztak 80-ért kintrõl.Ja és vadi újonnan...Tudni kell vásárolni...Ennyiért még DVD lejátszót se kapni(asztalit,még mielõtt it mindenki vicsorogni kezdene..)...