Ahá! BOCSESZ! Pedig általában értem az iróniát. Na mindegy, bocs!
:))
Ja, kicsit mondd már meg mi közük van egymáshoz mondjuk a Black & Whitenak meg a Giantsnek! Valahogy nem látom, hogy miért ugyanolyanok. (még vedd hozzá mondjuk az Undyingot meg a Tribes2-t is, csak hogy a mostanában megjelenteknél maradjunk.) (ezek persze csak példák, de nem fogok regényt írni ide)
MEg ha ennyire örülsz, hogy jön, miért nem játszol vele a pc-den? Elvbõl? Egy 500-ason Mx-szel tökéletesen fut (persze neked biztos akad:), és még a felbontás is jó, ami fontos egy stratégiánál.
Egér kell. (gondolom az is van) szerinted ha egérre optimalizálják az irányítást, mekkora sikere lesz ps2-n? Szóval nem fogják, joypad rulzzz.
Még egy dolog: a Doom 3-ban nem hazsnálnak több lightmapet, a teljes megvilágítást a GPU számolja, és sokal szebb elsz bármelyik eddigi játéknál, amennyire ez a videoból kiderült. Nem egy szürke folt az árnyék a földön (márpedig ha realtimeban számolja, akkor is olyan a mostani játékokban, az alakja megfelelõ, de csak egy éles körvonalú izé)
Mellesleg értem, mire gondoltál a fényforrásból való renderelésen, de kicsit nem vagy képben. Lehet hogy nagy dolog az árnyék, ha raytracelsz, de a mostani árnyékok kicsit távol állnak attól ps2-n. Még a prerenderelt képeken is alkalmaznak shadow mapeket, amik sokkal gyorsabbak a raytracingnél és még úgy is ezerszer jobbak, mint a játékokban. Tehát a játékokban valami igencsak félmegoldást alkamaznak (egészen a Doom3-ig), ezért messze nem olyan, mintha kirenderelné háromszor a képet.
Jaj de jó! Három éves játék.
Nem a pc, az Outcast. Én még mindig csak a karakterek árnyékára gondoltam egyébként. Izé, meg van itt egy kis gond. A ps2 játékok sokkal tovább töltenek egy ugyanolyan méretû pályát.
Végezetül: KI A FASZT ÉRDEKEL, hogy hogy vannak a hegyek árnyékai megcsinálva??? Jól néznek ki, ez a lényeg! Hogy a ps2 játékok miért nem használnak lightmapeket? JA, hogy kevés hozzá a memória? Bocs..
Ez megint nem igaz, kicsit sok textúra kéne ahhoz, nem lehetne tile-ozni õket, mert mindenhova másmilyen kéne. Viszont az is igaz, hogy a lightmapeket elõre lehet számolni, más kérdés, hogy az Putcasben nem így van. Megint más kérdés, hogy én csak az emberek, állatok árnyékára gondoltam.
Ja, és ezzel nem azt akartam bizonygatni, hogy az Outcast milyen szép (pedig az!), hanem hogy a real-time vetett árnyékok kiszámolása a karakterekhez olyan dolog, ami szoftveres rendereléssel is megcsináltak már másfél éve, és nem a ps2 hatalmas nagy újítása.
Bazz cyborg, arról volt szó, hogy a játékokban milyen árnyék van az emberek alatt (legalábbis én ehhez tettem a képet) Ha több ember vana képen, azoknak is ilyen az árnyékuk, csak most nem akartam saját képet csinálni, kicsit hosszadalmas.
Na, régi játék, szoftveres rendereléssel (!), tökéletes árnyékkal, ha már szõrszálat hasogatunk.
Ja, lehet, hogy a FF új része is nagy szar lesz. Ne nevettess.
Pyrex írtam elvileg emailt.
Figyelj, nem minden játékban van ez. Mellesleg ps2 játékok nagyrészében csak kör az árnyék.
cyborg: javaslom nézd meg a Soul Reaver 2 képeidet. Ott egyáltalán nics árnyékuk. Neked egyébként az árnyékolás annyiból áll, hogy milyen árnyék van az emberek alatt? A környezetnek is kell valami féle árnyék, és ami még fontosabb: az önárnyékok számolása. Ezekben jobb a gef3, a gf1-2 pedig ugyanolyan jó.
Jaja, az Epic legfeljebb MEGBÍZHAT valakit, hogy portolja át a játékot.
megint együtt gondolkozunk, PyRex
"ps2-n jobbak mivel az számolja a pc meg csalja"
ezt részletezd kicsit, légyszíves
Ebbõl a hozzászólásból azért egy-két kövekeztetést le lehet vonni olyan dolgokról, mint elvakultság, meg "az érvekbõl kifogytam, úgyhogy csak simán jobb a ps2" hozzáállás.
Mit gondolsz, miért mondták, hogy az U2-t nem lehet ps2-re megcsinálni? Vagy a Doom3-at? X-boxra talán, ps2-re nem.
Mit gondolsz, miért minden programozó azt a gépet isteníti, amelyikre fejleszt?
Egyébként neked kizárólag a felületek számítanak? (nem mintha abban nem alázná a gf3 a ps2-t, csak te valamiért nem vagy képes ezt felfogni, mert vagy nem hiszed el a képeket (de elvárod, hogy mi elhiggyük a ps2-s képeket), vagy ilyen hülyeségekkel jössz, hogy neked a Dx nem bírt kirakni 800000 poligonnál többet mpenként) Hasonlítsd már össze a textúrák minõségét, az árnyékolást, a képek összhatását!
Hehe, szerinted a te barátod az etalon a 3d programozásban? Romlik a memóriád? Nem emlékszel pl az X-isle demora? Lapozz már vissza néhány oldalt, és nézd meg, hány "felület" van ott hány fps-sel. (aztán nézz meg kicsit újabb képeket a játékból, azokon kb kétszer annyi van). Nem kéne annyit mobiltelefonálni, attól lehetnek a memóriazavarok, cyborg.
Na most megyek lefeküdni, csá, cyborg. Most már nem érdemes válaszolni, úgysem olvasom el holnap, meg a napi ezer hozzászólás miatt nem is tudnám. Jóccakát.
Ja, a techdemok csak a proci felét használják ki? Kár. A játékokban szemmel láthatólag kevesebb a poligon a környezeten, mint a GF3-as játékokban, végülis ez a döntõ, nem? Olvastam, amit még akkor írtál az Unreal2-rõl. Olvastad, hogy ennyi meg ennyi poligon. És? Kb hatszor jobban néz ki, mint bármelyik készülõ ps2 játék, tök mindegy, hogy miért. Az X-box fillratejérõl is nagyon tanulságos volt a fejtegetésed. Lehet hogy a gyengeelméjûek beveszik, de azért nem kéne ilyeneket írkálni.
Ja, most mirõl is beszélünk? Elfelejtetted az X-islet? 110000 poligon, 70 fps egy GF2-n. A Gf3, hol rak ki 150000-et? Hát akárhol.
Ja, egyébként akkor is áll, amit elõbb írtam. Nem látom, hogy hatvan fpssel megy.
Hol?
És miért volt csak a fele kihasználva? Talán szándékosan? Teljesen soha nem fogják tudni kihasználni, de még ha meg is közelítik azt, addigra hol lesz már a Gf3... Figyelj, technikai adatok alapján is gyorsabb a Gf3, egyszerûen több poligont tud kirakni a Gf3 T&L-lel, mint a ps2. Ez van.
Egyébként megszámoltad, vagy mi? Vagy ez is a fejlesztõ állítása? Hopp!!! 3 fpssel én is tudnék ilyet! Nem is igazi! Prerenderelt! Ismerõs?
Nem gyorsabb: Ez miben nyilvánul meg?? Jobb az árnyékolás. Több a poligon. SOKKAL több és szebb a textúra. Akkor meg mi a fasztól nem gyorsabb??
cyborg: a frame buffernek sok köze nincsen a 3d transzformációkhoz, így a poligonszámhoz se. A Gf a fele olyan gyors memóriájával tudott nagy felbontásban 100fps-eket produkálni sok textúrával, effekttel. Ez gondolom elvárható a Gf3-tól is, csak sokkal több poligonnal (a jobb TcL-nek köszönhetõen, és annak, hogy végre ki is használják). Megmondanád akkor hogy miben nyilvánul meg a "lassú" memória. Mert azért a Gf3 memóriáába viszont több és jobb minõségû textúra fér, mint a ps2 KOMPLETT rendszermemóriájába. Egyébként az AquaNoxot, meg az összes 32.oldalon található játékot bemutatták a gf3-mal, konkrétan az Aquanox 60 fpssel ment, ez nem azt mutatja, hogy olyan gyenge lenne. Meg ugye láttad az X-isle videot (le lehet tölteni, valami avi asszem). Az sem akad nagyon. A fejlesztõk nem az nVidia bérencei és nem a ps2 esküdt ellenségei, mégis azt állítják, hogy azok a játékok amiket te nem hiszel el(talán mert össze-vissza alázzák a ps2-t), tökéletesen futnak a "szar" Gf3-on.
Framerate? cyborg, ez egy készülõ játék. Nyilván nem 3 fps-re tervezik. Jobbat nem tudsz kitalálni? Persze minden készülõ ps2 játék képe valódi, minden pc-sé hamisítvány. Persze, tudjuk.
Elképzelhetetlen, mi? :))) A mérete már nem is számít a memóriának? Hányszor több van a 64 megás GeF3-ban. (ez a kisebb kiszerelésû, van 128 megás is) Nem csak a memória sebessége határozza meg a sebességét. A poligonszámot pl egyáltalán nem befolyásolja. Pedig eddig szerinted abban volt a menõ a ps2. A Ps2 vramja csak cache-ként szolgál egyébként, úgyhogy azzal úgysem sokra mennek.
Igen, túlzás, de azok nem ilyen fûszálak, mint a Tekkenben, hanem kidolgozottabbak, aszél fújja õket.
(ha akadozik, ne anyázz, nálunk nem akad:)
Most nem akarom a saját képeimet leszólni, de tényleg annyira hihetelen ez a fû? Azok a növények csak lapok, bazz. Alig néhány poligon. Mellesleg ha a tekkenben megcsinálták, a Gef3-mal miért ne tudnák??? Ugye nem gondolod komolyan, hogy a ps2 BÁRMILYEN téren versenyezhet a GF3-mal. Még Soniq is elismerte, hogy a Gef3 technikailag jobb, mint a ps. Még a rohadt veszzõparipád, a poligonszám is jobb a GeF3 T&L-jével. A többi meg össze sem hasonlítható. Wake up!
Ez a fû milyen?
Ne mondd már, hogy az X-isle is prerenderelt...
Kicsit hasonlíts már össze a képek dátumát! Az egyik régebben készült kicsit, korai verzió.
Kicsit elgondokoztam valamin: Kérlek szépen, áruld már el nekem, hogy te hogy láttad meg ezen a screenshoton, hogy a növények lehajlanak az emberek súlyától!
Hehe, cyborg, megint a Tekken. CSak épp itt is egy tíz négyzetméteres területen "mászkáltok". Kicsit definiáld nekem az "igazi fû" fogalmát. Azt, hogy a Planetside-ban miért nem igazi a fû, itt miért az. Komolyan, ébredj már fel, nem láttad az Unreal2 screeneket? Doom3, AquaNox? Dereng valami? Mert ez a PC, és ez a GeF3, nem az amit te a ps2-dön élvezve elképzelsz, meg amit a gépeden látsz, ami rejtélyes okokból rosszabbul mûködik, mint másé.
Ja, és miért ne? Giantsben ha kabutóval elmegyek a fák között, azok össze-vissza hajladoznak. Vagy ilyen konzolon nincs? Hoppá. És PC-n ettõl miért ne lehetne? Fizikai modellezéshez nem a hiper-gigasok felület kell, amiben a ps2(volt..) a nagy király. (és csak abban).
Konkrétan hol hajlanak le?
(egyébként lehet, hogy ps2-n is lehajlanak, csak nem látod, olyan rossz a kép...)
Most meg már nem a grafika a lényeg? Akkor Civ2! Sokkal jobb játék, mint ezek közül bármelyik. CSak ahhoz minek az istenkirály ps2?
(mellesleg megnézem, mikor lesz olyan fû a DW3-ban, mint a Planetsideban)
Nem tom, te tényleg ennyire korlátolt vagy? Ha valami túl szép, hogy elhidd, mert neked valamért minden szaggat a gépeden, 800k poligon tud maximum, stb, ezért már minden prerender? Itt kizárólag te tettél be prerenderelt képeket eddig.
Egy hozzáfûzni valóm van: az alsó (gondolom DW2) képre igaz, amit eddig írtam, nézd meg a talajt, három barna folt, az ismétlõdik. (persze mondhatod, hogy az az út olyan, de a képek 90%-án ilyen a talaj)
Találtam egy-két igen gyenge, szar, fos, mondhatni "pc-s" képet a Planetside címû progiból. Íme egy:
Valamit még elfelejtesz, a 3dfx egy éves ciklusban dolgozott, az nVidia félévesben. Ha minden második (vagy harmadik) generációt veszed meg, ugyanott vagy, és még nagyobb is a sebességnövekedés 2x-nél.
Ja, csak ott nagy 0 volt a technikai fejlõdés. A Gef3 a régebbi játékokban tényleg nem 2x gyorsabb, az újabbakban (következõ hónapokban megjelnõ), amik kihasználják a pixel+vertex shadereket, 2x-3x gyorsabb, EMELLETT még jobban is néznek ki a játékok, ami a voodoo-nál nem nagyon tûnt fel.
Mármint minimumként.
Nem hiszem, még Gf1-sem kell igazán semmihez, illetve mostanában már talán.
Mint ahogy a többi is, amibõl ott vannak képek.
Nem, még idén.
"de ez gef3 -as demo vagy prerender"
Gef3, nem demo, játék. Prerendernek kicsit gyengus lenne.
Most olvasom visszafelé a forumot:
cyborg:"ps2-n nem csak feluletekkel dolgoznak hanem egy csomo effektet használnak pl a kod, tuz stb ezért sokkal szebbek!"
OH MY GOD!
Figyelj, nem a képek minõségérõl van szó, a textúrák minõségérõl. Ez nem függ a capture-ölés módjától. Ha a színtõl eltekintünk, a felbontása még akkor is huszada mondjuk a Giants-ének. Nézd meg a föld textúráját. A v2-n voltak ilyen elmosott izék.
(Ha van idõd, lapozz vissza a 32. oldalra és számold eg a katonákat az incoming force-os képen (a felsõn))
Na, felelevenítendõ az emlékeimet, megnéztem kb húsz képet a DW2-bõl. Hát hát. Lehet, hogy a katonák jók, meg sok van, de hogy a terep béna, a textúrája egy 20x20-as összemosott barna szar, közelrõl csak egy homályos valami, az is biztos.
Higgyem el? Neked van gondod az Mx-szel, nem? Lehet, azért szaggat be. A Giants 30 ellenfélnél is tökéletes 1280-ban. Inkább te hidd el. Nem is láttad azt a kurva Giantset, honnan tudod, hogy beszaggat? Vagy neked a "Pc-n szaggat be 10 katona"? Ezt hogy kell érteni? Játékot mondj öregem.
Nem a szaggatásról van szó, de ott nincs is jobb/nagyobb terep, mint a Giantsben (bár képeket láttam csak).
Ja, tekkenben hármat szaltózik a csávó egy rugástól, AZ nem vicces.
A hátteret arra értettem, hogy nem tudsz elmenni a hegyek közé, stb. Nem kell megcsinálni a hegyeken TÚLI dolgokat is.
Tekkenbe? Persze, ott van a háttér, ami látszik egy helyrõl azt annyi. Ebbe van egy egész sziget, kb 200 ellenfél, állatok, stb. Nem ugyanaz, mint két csávó + háttér.