A régi 1 éves NFS PU is 1000x (konzol style) szebb nála.
Na jó azért annyira nem csúnya, de az állam se lett poros mikor néztem.
Deadman Én is jókat röhögök (nem rajtad).
Itt agyon dícsértétek a grafikát, megnéztük az állóképeket, vackok na. Erre megdumáltok, hogy mozgás közben kell látni, úgy az igazi, aztán mit látok, gagyit.
Most már akkor hogy kell ezt nézni hogy szép legyen, háttal??? Vagy a tv mögül? Távcsõvel a hegyrõl?
Sajnos úgy látom, teljesen feleslegesen elbeszélünk egymás mellett. ( Magamban most vihogtam is egy kicsit :) )
Egyébként GT3 : errõl ennyit, látszik, mennyit játszottál vele (vagy a Smuggler's Run-al, vagy akármivel PS2-n).
Gratulalok konzolos, megint kib@szott okosakat mondasz (mint ahogy eddig is). "Ps2 EE-je lazán üti még a 2Ghz P4-et is" - Es ezt TE SZEMELYESEN probaltad ki? Te nagyontulok... NEm eleg az, hogy mindenki elismeri, hogy az X-Box (P3-733+GF3) gyorsabb a PS2-nel, josz TE es ez megcafolod: Nem-nem, a PS2-meg a P4 2GHz-nel is gyorsabb... GRATULALOK! Asszem' ilyenek utan teljesen felesleges ide irni... Kezdem unni a sok lamer dumat, de nagyon. Vagy csak viccnek szantad?
PyRex
Ez a különbség, PC-n még van pénz és idõ csúsztatni a fejlesztéseket.
PS2-n meg kiadják gyorsan még szar grafikával is, csak menjen, vigyétek.
A GT3 is egy vicc, dobozházak tök lapos oldalakkal, gagyi textúrával, de hogy még a szalagkorlátot is csak úgy tudták 'megoldani', hogy hozzárajzolták a háztextúrához, az már az igénytelenség csúcsa. De persze szódával (itt tv-n) elmegy.
"a gyorsaság, szépség a konzolpiacon nem minden. "
Pont ezért mondom, hogy sok pénzükbe fog még kerülni ha nem akarják elveszteni a fejlesztõket (mert akkor végük). Mégis mit goldolsz, mi mozgatja a dolgokat?
Játékkészítés : DNF mióta készül ? Max Payne mióta is van beígérve ? Pont a többletmunka miatt késik. Pedig PC-re készül...
Érdekes módon a nem túl jó grafikájú és gyorsaságú Game Boy-ból adták el a legtöbbet, a PS1,PS0 eladásai meghaladják a jobb grafikájú és gyorsabb N64-ét, tehát azért a gyorsaság, szépség a konzolpiacon nem minden. Kicsit nézz utána, gondolkozz, számolj el 10-ig, utána írj. Egyébként pont a Sony szopta be a Betamax-ot, hiába volt mindenben jobb, mint a VHS.
Már a GameCube is megszorongatja a PS2-t, az X-Box pedig lealázza, ezért nem várható meg tétlenül Sony-ék számára a 2005-ös PS3, marad a PS2 fejlesztgetése. Naaagyon gáz! :)
A fejlesztõk meg csak nem akarják kihasználni a csodaképességeket, mert a szemetek sajnálják azt a pár hónap többlet munkát.
A Sony-nak még sok-sok pénzébe fog kerülni a PS2 életben tartása.
Én még sehol nem láttam, hogy a Sony új PS2-t tervezne. A konzoloknak pont a lezárt rendszer az elõnye. Ha mutatsz egy nem Register szintû forrást, ahol azt írják, hogy PS2 frissítés következik, nagyobb méretû eDRAM-al, elfogadom. Inkább valószínû, hogy játéktermi gépekben fogják használni õket a GSCube mellett.
A PS2-vel akkorát szívtatok mint a torkosborz, már a Sony is belátja a hibáit, gondolom a fejlesztõk nyomására.
Évente foltozgatják, aztán a boltban lassan rá kell ébredjetek, hogy minden új játék PS2/B(C,D...)-re íródott.
PS3, úgy 2005 körül, uhuhuhuuu, hol lesz már addigra a pc-s grafika, NVidia félévente nem kicsiket fejleszt (az olyan 7 periódus).
Hát perszeee... :) Nem láttam, de biztos nem az.
A tõkéletes vízfelület: kis méretû poligonokból álló felület, hullámfüggvénnyel elmozdítva a vertexek a függõleges koordináta irányában, tükrözés + a víz törésmutatója alapján átlátszóság számítás.
Na erre egy ideig még játékokban várnunk kell.
De a közelítésekben is vannak jobb és rosszabb megoldások, a GF3-é a jobb, amiket eddig láttál az gyengébb.
Én azt írtam, hogy DVD-zni egyszerûbb vele, erre Te jöttél a TV-Tunerrel :)
Az volt furcsa, hogy valaki berak egy képet egy autós játékból, valaki más meg egy FPS-bõl, azt bemutatva, mennyivel kidolgozottabbak a házak. Ennek nincs értelme. Persze ki lehetne még a hangyákat, meg a pillangókat is rajzoltatni, de minek ?
Felesleges az osztott képernyõvel jönni állandóan. Sport, verekedõs, egyéb játékok - nem kell osztott képernyõ. Van ugyanolyan hálózatos lehetõség (i-Link), valamint jön rá a broadband adapter is egyébként (ahogy DC-vel is tudok neten játszani, ne ragadjunk le a PS2-nél).
Az a baj, hogy nem ismered a másik platformot, úgy próbálsz a saját szemszögedbõl lecsúszott szerepet eröltetni rá. Elég régen foglalkozok számítástechnikával, úgyhogy valamilyen szinten ismerem a PC-ket (illetve elég sok elõdjét is). Mindig szerettem játszani is, úgy gondolom, elég tapasztalattal rendelkezem, hogy viszonylag normális véleményt formálhassak.
Kép : emlékszem, milyen különbség volt az eredeti Unreal elõzetese, és a kész játék között.
Sok érvet én sem láttam még..... Egyébként aki ide írm az már valószínüleg használt PC-t, de nem biztos, hogy használt konzolt. Másrészt épületek : nyilván egyautós programban, ahol 200-al suhansz, nincs olyan jelentõsége egy épület részletes kidolgozásának, mint egy FPS-ben. Amikor autóval húzok, nem annyira figyelem meg, hogy az egyes házaknak, épületeknek milyen színû az ajtókilincse :)
Direkt odaraktam a mosolyt, de elvakultságodban azt sem látod meg, látom lehet Téged rendesen heccelni, ugrasz rá :) Mindegy. TV-tuneres DVD lejátszás :)
Brumi : hidd el, játszottam rendesen, azt hiszem én nyugodtan állithatom, amit állitottam. Mindkét stilust szeretem,de a PC-s akkor is ridegebb.
Még egyszer : a 4MB embedded RAM-ot sokkal inkább cache-ként kell elképzelni. Pont ez a baj, hogy PC-s ésszel gondolkodtok, ahol a lassú rendszermemória, a két bridge és a lassú portok miatt szükség van a videokártyán lévõ sok RAM-ra. Életedben nem játszottál még PS2-vel ? Akkor miért állítasz olyat, amirõl fogalmad sincs ? Ráadásul kevered a grafikát, az AI-t és a gameplayt. Jó, hogy nem említed, hogy ráadásul floppy sincs benne :) Természetesen jó, ha egy játékban mind megvan, de arról nem a PS2 tehet, ha nem használják ki.
Ajánlom figyelmetekbe a köv. linkeket : http://firingsquad.gamers.com/hardware/ps2tech/page4.asp http://arstechnica.com/reviews/1q00/playstation2/ee-1.html
Brumi: Célproci ide vagy oda, hiába erõs vektor mûveletekben, ha a másik oldalt elhanyagolják. A jelenlegi konzolos játékokban az AI, a szimuláció messze elmarad attól a szinttõl ami PC-n lévõ játékokban mára alapkövetelmény. A több mint 1 éves Unreal Tounament botjai már az emberit megközelítõ játékstílussal rendelkeznek. Mind a 32 bot, minden tulajdonsága külön-külön beállítható, ezzel teljesen egyedivé tehetõek. Ezen kívül már készül a következõ generációjuk. A konzolon ez nem megvalósítható a megfelelõ erõforrások hiányában. A szimulációval, a fizikával ugyan ez a helyzet. A szükséges számítások összetetsége és a hozzájuk szükséges memoria szûkössége miatt ez szintén nem mûködik. Konzolon nincs és nem is lesz szimulátor. A 4MB video ram kevés. Ez akkor jelentkezik igazán, ha nagyméretû texturákkal kellene dolgoznia a programnak. Ha ilyenkor minden egyes alkalommal be kell rángatni a lényegesen lassabb rendszer memóriából az adatokat, akkor ez már komoly lassúlással fog járni. Arról nem is beszélve, hogy ha a rendszer memóriában több MB-s texturákat tárolnak, akkor már végképp nem jut hely a fentebb emlegetett dolgoknak. Tehát ami marad, az egy csillogó-villogó héj minimális tartalommal. Ha jól értelmeztem akkor a PS2-nek nincs hang bemenete. Tehát a voice chat ami az internetes játékoknál PC-n lassan szabvánnyá válik eleve nem megvalósítható.
Deadman: Ha szerinted a PC-s játékok ridegek, nem sokat játszhattál multiban. Egy LAN-partyval vagy egy jó netes bulival nem lehet felvenni a versenyt. Ezzel szemben a néhány összedugot konzol osztott képernyõvel esélytelen. És ez alatt nem csak FPS-ket értettem. A PS2 verhetetlen grafikájáról csak annyit, hogy a modelleket hiába építik fel többezer polygonból, ha a hátérre és a környezetre nem marad elég erõforrás, ha a texturák elnagyoltak, ha az AI, történet kidolgozatlan és a játék semmi eredeti ötletet nem mutat fel. Hiába tudna sokat a PS2 grafikailag, ha a programozása nehézkes, a fejlesztési idõ szûkössége miatt nem fogják kihasználni a programozók. Ezzel szemben a DX alatt nincs szükség a hardver célirányos programozására. A DX lényege pont az, hogy egységes programozási felületet ad a programozók számára. De a DX mellett az openGL-t is meg lehetne említeni ebbõl a szempontból. A kis játék-dvdzés-tvzésre-ezernyi másra a PC is alkalmas, vagy inkább úgy mondanám alkalmasabb.
Cyborg: Mi értelme volt a szuperszámítógépes hozzászólásodnak? Mi köze van ennek a témához?
Tiborc: 1 éves játékhoz 1 éves játékot hasonlíts. Mi is megettûk elégszer. Lásd UT PC-s és konzolos verziói. Ez a konzolokról nem festett egy túl jó képet. PC-n legalább van lehetõséged kompromisszumot kötni. Ezzel szemben néhány konzolos játéknál már komoly gondok mutatkoztak az erõforrások hiányai miatt. Olvasd csak el a régebbi hozzászólásokat!
Bár ahogy elnézem lassan a konzolok is a skálázhatóság felé araszolnak. Ennek minden elõnyével és hátrányával. A fejlesztõk majd küzdhetnek azzal, hogy a felturbozott PS2/B-n és a sima PS2-n is fussanak a programjaik, s persze a Wide-os TV-t, a HDTV-t és a monitort(?) is figyelembe kell venni. Vagy lesznek olyan progik amik csak a turbon mennek majd? Mi lesz a PS2 gyengébb változatával? Arról konzolosok csak álmodhattok, hogy a SONY majd felspécizi a feketén vásárolt chipezett gépeteket ingyen. És arról is csak álmodni lehet, hogy majd visszarendelik tuningra a régi gépeket. A valóság az, hogy majd vehetitek magatoknak az "új", a "jobb", az "erõsebb" 32 MB-s video rammal szerelt gépeket. És szerintetek ezt az "upgradet nem igénylõ" gépet tervezték 5 évre? Erre alig egy év elteltével a SONY azon töri a fejét, hogy bizony fejlesztani kell rajta. Szerintetek még mindig elõnytelen a PC szabadon bõvithetõ kialakítása? Ideje lenne felébredni!
Valószínüleg a PC-t foggal-körömmel védõ hozzászólók közül sokan csak neten, gagyi digizett képeket láttak. Meg eleve nem tartják méltónak a gépet kipróbálásra. Arra, amire készült - játék + kis DVD-zés - jelen pillanatban nincs jobb.
Maximum kicsit zugni fog a gép, meg kicsit nehéz felvinni a hálóba. A távirányítás is nehézkesebb :)
PS2-t már 100 környékén kapni, valamint normálisan használhatod DVD-zésre is, nem kell kis monitor elõtt szuttyongani. De tényleg felesleges összehasonlitani a kettõt, másra valóak. Ráadásul a PS2-nek verhetetlen a grafikája :)
sot van aki kajat, esetleg a lakbert fizetne be... de ez sem idetartozik.. :)
na tudtam hogy ez a tv tuner dolog egyböl szobajön... 1 az hogy egy tunernek egy jo tv hez kepest szar kepe van... tudom mert nekem is van 30K s tunerem, tehat nem egy olcso darab... a masik az hogy valahogy nics kedvem leulni tvzni egy pöcsöm 17 colos monitor elé akor mar inkabb a 70 centis tv... nameg az se elhanyagolhato hogy ugy a pc zajos, ugyhogy vagy zug az egesz tvnezes közben vagy kiirtos a szomszedokat a hangerö miatt ami ugye egy adult musor nezese kozben nemtul elönyös :)))) a cablecrypt proginal meg egyszerübb adni 5K t a cableguy nak azt jon az összes ado :))))
na de egy ember akor is szivesebben ad ki sok penzt egy tv re mint egy szamitogepre vagy plane egy konzolra... most nem a hc arcokra gondolok :))
mar nemazert de akor te tudsz tvt is nezni nemisakarhogy, viszont ha pct veszel nehezkes vele tvt nezni... en azon a velemenyen vagyok tovabbra is hogy aki csak jaccani akar neha par orat az vegyen konzolt, nekem biztos hogy nemkell hiszen nekem foleg a mnka miatt kell pc és akor mar inkabb raaldozok kicsit tobbet es tudok jacani is, igy olcsoban kijovok mintha pc+konzolt veszek... asszem... bar nemtudom hogy a 140K s ara a ps2 nek miert nevezhetö olcsonak... igy magyarföldi arakat nezve az atlagnak meg egy psx is megterhelö...
hat nemhinnem hogy foglalatban vannak hiszen eredetileg nem arra terveztek, hogy cserelgessed, tehat sokkaljobban megeri azt is integralni olcsobb is es megbizhatobb is... szoval aki ert hozza irja mar ide hogyisvanez... ps2 t csak polcon latatm belülröl nem...
mindenesetre vagy nagyon szarul fogjak megoldani a hleyzetet vagy a sony nak ujabb hatalmas kiadasokra kell szamitania a ingyen csere miatt... ami nektek sajnos emmifeleképpen nemlesz ingyen, mert a szervies ugyis legombol miatta szervizköltséget, mivel nem garancialis hiba...
de egy dvd lemez ara alig kerul tobbe mint egy cd e... ha mondjuk egy cd fel dorral akor egy dvd 75 cent... szal nemhinnem hogy a 25 cent foldhozvagna barkit...
[The Register] A Sony, úgy tûnik, nem kívánja szó nélkül hagyni a nagy hírveréssel beharangozott Microsoft XBox piacra kerülését, és már jó elõre lépéseket tesz annak érdekében, hogy a konkurens konzol piaci esélyeit gyengítse. A cég most a Toshibával kötött megállapodást, melynek értelmében a jövõben megjelenõ PlayStation2 konzolok Emotion Engine processzora valamint grafikus vezérlõje (Graphics Synthetiser) a Toshiba 0,13 mikronos gyártási technológiájával készül majd. Még egy hónap sem telt el azóta, hogy a grafikus motort fejlesztõ Simplex Solutions áttért a 0,18 mikronos gyártástechnológiára, melynek révén lehetõvé vált az eredetileg 4 MB beágyazott grafikus memória 32 MB-nyira való növelése. Ugyanakkor a fejlesztés eredményeképpen a grafikus chip mérete megduplázódott. A 0,13 mikronos technológia révén a chipek mérete ismét csökkenthetõ, míg az Emotion Engine órajele a jelenlegi 300 MHz-rõl tovább növelhetõ.
A Sony az április 1-jén kezdõdõ pénzügyi évben kétmillió PlayStation2-õt kíván forgalmazni. Amennyiben az új modellek teljesítménye megfelel majd a várakozásoknak, a Microsoftnak feltehetõen nehéz dolga lesz a Sony ellenében.
most akor mivan a mostani ps2 ket dobhatjatok ki??? kötve hiszem hogy egy jatekbol egy cd/dvd n ketfele verziot fognak kiadni...
na most akor mivanazzal hogy 1 konzolt megveszel es 3-4 evig nemkell ra költeni...
te a blade of darkness ben is mozog a viz+ a kornyezet is hullamzik a vizfelületben akor ez most raytrace ? :)
Ez nem a mi dolgunk, hanem a fejlesztõké. Azért azt se felejtsd el, hogy egy játk fejlesztése manapság millió dollárokban mérhetõ, és nem két hónapig tart. A M$, a processzorgyártók, illetve a graf. kártya gyártók állandó újításának köszönhetõen (ami persze nem baj) a játékipar nem éri magát utol, állandóan új engine-t készítenek készülõ játékaikhoz, hogy a lemaradást behozzák (ld. DNF, Max Payne, stb stb). Szerintem ez sem jobb helyzet. Itt legalább van egy fix (? http://www.hwsw.hu/hir.php3?id=8410&ido=3 ) platform, amireelkészíted a rutinjaidat, aztán max csiszolgatod a következõ játékra. Azért most képzeld magad egy játékkészítõ helyébe. Egy éve küzdesz egy jobb játék elkészítésén, mindent lekódoltál, erre jön a DX8, GF3, meglátod az új képeket, filmeket, és magadra csukod a koporsófedõt.
Igen, de ez az ami nem mind1. Kapok egy kész library-t, vagy én (nem) csinálom meg. Ha pedig én mégis megcsinálom, fut e rendesen, ide pedig kell a jó hardver.
Lövésem sincs a PS2 programozásához, de úgy látom ott a fejlesztõk inkább a 'nem csinálom meg' mellett maradtak, mert több idõ és pénz lett volna az engine kifejlesztése mint amit szántak rá. A GF3 esetében jóval egyszerûbb a helyzet, pláne ha DX8-on keresztül hajtják.
Már bocs, de itt is program (mikrokód) végzi a feladatot, csak nem Te csinálod meg, hanem az nVidia mérnökei. Pont ugyanigy irhatsz mikrokódot az EE-ben a tükrözõdésre is. Persze itt semmit sem kapsz készen, a library-ket Neked kell megírnod (mármint a szoftvermérnököknek).
Igen, meg megy a vita rendesen konzolgépek közt is.:)
"Azért a leprogramozást trükknek nevezni :)" Pontosan az, a valós tükrözõdés megoldható egyszerû programmal, de nem egy játék közben. A trükk ahhoz kell, hogy te tükrözõdésnek lásd ami nem az, ugyanakkor a játék elviselhetõ sebességgel fusson.
"Szerinted magától mozog a víz ebben a demóban ?" Nem, de alternatív megoldások helyett itt a GF3-ra bízhatod a leképezést.
Egyébként mindenhol a világon az ezzel foglalkozó fórumokon (már amikbe beleolvastam ) ugyanez a veszekedés megy, mindenki próbálja a másikat meggyõzni, persze sikertelenül :) Én nem is akarok tehát senkit meggyõzni.
Most már tényleg megnézem mozgásban, mert az állóképek... hááát... nem túl meggyõzõek. És ez olyan szépnek látszik nálad? Lássuk mozgásban.
Azért a leprogramozást trükknek nevezni :) Szerinted magától mozog a víz ebben a demóban ? Nem mondtam, hogy csúnya egyébként. De csak egy Tech demó. A 3dMark2000-ben is mozog minden, de azért még nem egy jó játék :)
Mindenesetre a www.crytek.de cimen is egyelõre techdemoról beszélnek, realease date : unknown, illetve minden komolyabb konzolt is megemlitenek a PC mellett. Ha visszaemlékeztek, milyen állat képek voltak a Trespasserrõl. Aztán nem gyõztem összetörni a CD-t :(
Ez nem túlzás, itt a víz is hullámzik és a dino is mozog, de látom amit nem akartok azt nem látjátok meg. Itt pont arról van szó, hogy nem kell trükkökkel megoldani ('leprogramozni') ezeket az 'effekteket'.
Persze, a víz eddig is tükrözõdött, vagyis csak azt hitted, valójában itt cseles programozói megoldások voltak a háttérben.
Az pedig nem úgy megy, hogy na ide teszek bump-map-et aztán csak rá a tükrözõdés és kész.
Azért túlzásokba nem kell esni, ez nem RayTrace. Sima tükrözést tudott már más kártya is, tud a PS2 is (meg bump-map-et is, persze le kell programozni).
Természetesen ugyanúgy vezetni kell, ráadásul más autók ellen :) Nézz meg egy filmet, tudom, nem olyan mint ha Te játszanál, de nincs jobb ötletem :) : ftp://ftp2.3ddownloads.com/&directory=/faction/ps2faction/racing/sim/Gran_Turismo_3/
A képek készülõ játékból vannak (az FPS nem= techdemo).
A GF3 képességeit mutatja be, az AI meg a fizika számolása viszont már a CPU feladata lesz.
ez egy már 90%ig kész GAME nem tech demó hanem game....felfogtátok van AI meg minden: "X-Isle GeForce3 képek
A Crytek Studios legújabb FPS-ébõl vannak GF3-on készült képeink."
"Driver, CMR : PSX átirat, de hát ez van." Attól még jók voltak, bár én csak a pc-s verziót nyomtam. Ha döcögtek volna akkor nem játszok velük, nekem futottak simán.
A GT3 miben veri meg mindet oly tényszerûen? (látatlanban kérdem, érdeklõdés szinten)
Anee : ezek nem voltak még belinkelve ? Vagy direkt lassítod a download-ot ? :) Ez egy kép. Egy frame egy (tech) demóból, semmi AI, physic, stb. Ugyanolyan, mint a több éve készülõ Max Payne kép, ami szintén be lett linkelve, hogy milyen jó, de ugyanigy nézett ki már tavalyelõtt is :) Nagyon szép, azt annyi.
Driver, CMR : PSX átirat, de hát ez van. Az utolsó kivételével mindegyik NFS-el játszottam - épp ezért állítottam, amit állítottam. Nem rossz, egyik sem, sõt nagyon jók, de a GT3 megveri mindet. Ez van, ez a pillanatnyi állapot. Majd lesz PC-s játék, ami ennél is jobb, de pill. nincs. Valamint érdekes, hogy ennél nincs egy framenyi döccenés sem, ami azért nem sok PC-s autós játékrõl mondható el sajnod. Ez nem jelenti, hogy rosszak, csak tény.
a szar PC mire lesz képes:
Télleg nagyon szarok:))))))
A GT3 is biztos nagyon jó (és szép) autós játék, de én a 'szar' pc-n is jól kiautóztam magam.
Driver - de nehéééz volt! A grafikára már nem emléxem, de arra elég volt, hogy a sarkon befordulva frászt kapjak a szembjövõ kopóktól, aztán kézifék, menekülés, pulzus kétezren.
CMR Rally - Ez is régi ócska pc-s játék, nem is tudom akkor miért paráztam annyira, hogy ne törjem össze az autót a futamokon mikor határon autózva csúsztattam a kanyarban valahol a sáros erdõben.
NFS PU2000 - Na ez tényleg jó kis szimuláció, ennyit a GP2 óta nem gépészkedtem pár másodpercért. Az autók közti eltérések pedig nem kicsit érzékelhetõek.
Deadman te ezeket mind kihagytad? És mitõl sokkal jobb a GT3?
Hát, Te tudod :)) Azért egyszerre szerintem sok lenne :) (szerintem úgy az ötödik után az elsõ fél órában kezdenéd meggondolni magad)
Már régóta nem buszozok, egyébként játékokról van szó, vagy nem ? Egyébként RPG-ben is kellemesebb, ha élõ emberekkel játszol, szemtõl szembe, de ez szerintem is megítélés kérdése, ha valaki nem bírja mások társaságát játék közben, az az õ baja ( gondolom nem árulok el titkot, hogy a pornó is jobb élõben, valódi 'ellenféllel', és most nem egy busznyira gondolok :), de ki lehet forgatni persze mindenki hozzászólását, ahogy divat ebben a topicban ).
"Konzolon több valódi, szitkozódó, kiabáló ellenfél ellen játszol, emberközelibb nézetem szerint." Akkor egy tömött BKV busz számodra az emberközeliség csúcsa :).
Hát igen itt jönnek be az egyéni megítélések, ami pl. neked tetszik az nekem nem szimpi, ezen tényleg kár vitatkozni. De ha egyszer upgradelsz, szólj mert ingyen átveszem tõled a 'hulladékot', csak a HDD-d maradhat.
Na jó, az Alice sem volt rossz PC-n :)
"Sajnos a 4MB VRAM valóban nem túl sok, de úgy gondolom a tervezoknek ezt a kompromisszumot kellett kötni, a sávszélesség megtartása végett, mivel így integrálhatták ezzel nagyon gyorssá tették ezt a memóriát" - van 32MB-os GS-is, de kicsit drága lett volna a PS2.
Nem igazán akarok veszekedni, nekem is gyönyörûen megfér a PS2, a DC, és a PC egymás mellett. A PC-n lehet CD-t irni, szöveget szerkeszteni, CAD-ezni, akár játszani is. Ez egy olyan platform, amit általános célokra hasznáhatsz. Annyit költesz rá, amennyit nem szégyellsz, ill. amennyid van rá. Másolt játékokat futtathatsz rajta, vagy itt is meg kell venned pénzért az eredetit. Vannak rá nagyon jó játékok (utóbbi idõben nagyon jót játszottam a Project I.G.I-vel, régebben Q2). A PC-s játékok viszont kicsit ridegek, egyedül kell igazából játszanod, nincsenek visszajelzéseid az ellenfélrõl (max beszólások). Valaki irta, hogy nem sok befektetéssel tudod felhozni a géped. Fõleg, ha mondjuk GF3-P4 a cél - régit dobhatod ki, max a HDD maradhat :)
Konzolon több valódi, szitkozódó, kiabáló ellenfél ellen játszol, emberközelibb nézetem szerint. Én is most kaptam meg a GT3 demót, én nem játszottam még jobb autós játékkal. MGS2: azért az esõ effektet megnézném PC-n . PS2-nek egyébként van még egy lehetõsége, a textúrák procedurális generálása (beton, esõcsepp effektek a kamerán, GT3 meleg levegõ effekt), tehát a GS-ben (ami a PS2-ben van :) ) tudsz a textúrákon módosítani, nem kell az adatbuszokhoz nyúlni (amik egyébként elég tágasak). Egyébként PS2-n is van jó FPS, multiplayeres (osztott képernyõs, vagy i-link), neve TimeSplitters, van benne pályagenerálási lehetõség (a kész pályákat lementheted kártyára). A kedvencem a Smuggler's Run nevû autós játék, érdekessége, hogy gyakorlatilag egy több négyzetkm-es pályán szabadon mozoghatsz, és az egész pályát beláthatod az összes object-el együtt (semmi pop-up).
Szóval azt akarom kihozni, hogy PC és konzol(ok) tökéletesen megférnek egymás mellett (nem úgy, mint két AGP-s kártya: a régit el kell adnod, ha újra pályázol).
peace ...
Én csak a Mangától félek halálosan, amúgy szerintem nem ilyen vészes a helyzet.
Minden korszaknak megvolt a sok szemétje, de mindig felszínre került néhány igényes alkotás. Persze a sokból nehezebb kiválogatni.
Számomra sokáig a LucasArts jelentette a biztos minõséget, erre most miket hoznak ki, még a demókat se nézem meg.
A bíróság szólítja PRÓFÉTÁT! És lõn, PRÓFÉTA megjelené az bíróság elõtt. S bejegyzék ezt a JELENÉSEK KÖNYVÉBE.
Majd a bíró próbálja a következõ tanú nevét kibetûzni: Pyxer...Pyxe...Pyrxe...PÍRX kapitány a holdról.
Valamint SONIQ szónikészül.
És a koronatanú: Konz Olos és tesója, avagy a Konz-Brothers.
GS "A masik meg az, hogy megtette a feljelentest mikor elmondtam neki, hogy innen egyesek elolvasgattak a leveleit. Van valami jogcim amivel a hackereket is birosag ele viszik, majd kimegy az idezes a rendorsegrol, vagy ami megjobb, megjelenik szerv a BSA-val egyutt hamarosan nallatok."
A feljelentés elejére nõvérkéd rögtön beírhatja az öccse nevét, személyes adataival való visszaélés vétsége, gratulálok a családi peretekhez. A többi 'vádlott' lehetne akár Tudor, Hapci, Vidor, Kuka...meg egye fene, írjátok be Süsüt is.
Árnyvadász "Gondolod a konzolosok akarják meggyõzni a PC-seket, hogy jobb a konzol? Talán igen." Ez a talán felesleges, ha megnézed a topic címét.
Tudom sok lenne az egészet végigolvasni de bõdületes dolgok hangzottak itt el érvként a konzolok istencsászársága mellett. Részemrõl azért írok ide, hogy kicsit helyükre mozdítsam a dolgokat. De közben voltak érdekes kitérõk, néha tanulságosak is :). (lásd: brumi)
Arról nem is beszélve, hogy nem kellett a netet kajtatnom az új GeForce3 képekért :).
es utana veszel 15K ert jatekot hozzza??? nemhinnem. szerintem ez a legszarabb a konzolokban :)))
mar megint hulye vagy... mikoze a bsa nak a hackerekhez... es különben sem történt semmiféle törvénysértés a növéreed ata meg a jelszavát mindenkinek, hogy nezetek meg én nem ez a égö barom vagyok aki belinkeli a mailcimemet!!!
Soniq: A MOH-t láttam a G1-n. Ugye ez volt az a játék, aminek a graf rendszere valahol a DukeNukem3D és a Doom2 között leragadt? Elnagyolt környezet; csúszkáló, alacsony felbontású texturák? Az auto-célzásról nem is beszélve... Mikor készítenek konzolra valódi, eredeti FPS-t?
Hahahahaha!
Miert gondoltatok, hogy sajat emaillal jelentkezek be ide, az ovisok koze?
A szentfazek noverem tenyleg nem tul fanztaziadus jelszot adott meg, remeltem hogy megy majd neki par anyazo email, kar hogy visszafogtatok magatokat...
A masik meg az, hogy megtette a feljelentest mikor elmondtam neki, hogy innen egyesek elolvasgattak a leveleit. Van valami jogcim amivel a hackereket is birosag ele viszik, majd kimegy az idezes a rendorsegrol, vagy ami megjobb, megjelenik szerv a BSA-val egyutt hamarosan nallatok.
Bye PC-sek!
GS
Ja igen és még valami.
Nyilvánvaló, hogy a konzolosok azért ragaszkodnak az elveikhez, mert mindenki a pénzbõl él. És egy konzolhoz jóval olcsóbban hozzá lehet jutni, mint akár egy átlag PC-hez. A monitorrol nem is beszélve. TV-je pedig mindenkinek van otthon. Legalábbis azt hiszem ez elvárható. Az is biztos, hogy a konzol arra tökéletesen megfelel amire tervezték. Gyorsan, zökkenõmentesen tudja futtatni a játékokat. Az, hogy a grafika nem olyan tökéletes mint PC-n, az nem érdekli a konzolosokat, mivel amit kapnak az gyakorlatilag (annyi pénzért) nekik tökéletesen megfelel. Ez az egész kép betételes dolog is azért indult el, mert konzolra is jelennek meg olyan progik (pl.: GT3), hogy arra õk is mondhatják: Igen ez már PC szintü, vagy jobb is annál. Persze akkor itt jön rá egybõl a másik kép, hogy nézd már ugyan meg, hogy a PC képe mennyivel élesebb meg jobb. De a TV az nem monitor és fordítva. Tehát ezen megint totál felesleges vitatkozni. Nem tudom, hogy konzolt lehet e monitorhoz csatlakoztatni, de ha lehet gondolom akkor mindjárt más lenne a megítélése. Nem igazán érdekelnek a konzolok. Én mindig is PC-n játszottam és ezután is azon fogok. Habár az X-box eléggé elgondolkoztató. Kezdem megérteni, hogy miért van itt már 2000-nél több felszólalás is. Ha ebbe belemerül az ember, akkor az isten sem rántja ki belõle. De én tényleg megállok itt, mert mint mondtam, nekem eddig még nem kérdõjelezõdött meg, hogy melyik a jobb. Majd ha már valóban minimális lesz a különbség, akkor visszatérek a témára. Addig pedig mindenki játszon azon amin szeretne. És nem kell ebbõl háborút indítani.
Gondolod a konzolosok akarják meggyõzni a PC-seket, hogy jobb a konzol? Talán igen. Habár ahogy elnéztem a PC-s tábor hozzászólásit, egyfajta lenézés és a mindenáronbeakarjukbizonyítani, hogy a PC az isten típusú megnyilvánulásokat láttam. Jó nem tagadom, hogy a PC jobb, de ettõl még nem kell véres vitákba belemenni.
Nem a nevedbõl ítéltem elsõsorban. Hanem a hozzászólásodból. A neved csak utólag jött hozzá. De tudod, ha az emberrel úgy beszélnek ahogy azt õt nem illeti meg, még nem feltétlenül kell neked is ugyanúgy visszavágnod. Éppen ez különbözteti meg a bunkó ill. az intelligens embert. Mivel ezzel csak azt éred el, hogy te is lealacsonyodsz hozzá. Tudom ez közhely és nyilván tudod, de megemlítem.
Én nem kívánok vitatkozni azon, hogy melyik a jobb, mert egyértelmü. A lezárás erre vonatkozott.
Profeta: Mondjuk már a nevedbõl is lehet egyfajta következtetést levonni. Nemrég elolvastam amit GS-el követtetek el. És arra a megállapításra jutottam, hogy te sem vagy különb, mint egy átlagos bunkó kategóriájú ember. A viselkedést illetõen.
Egyébként meg teljesen felesleges arró beszélni, hogy a konzol vagy a PC a jobb e. A kettõt nem ugyanarra találtál ki. És én ezzel le is zártam a témát.
Mindent összefoglalva a PS2 egy jó gép, csakhogy rengeteg szûk keresztmetszettel, a GameCube sokat kiküszöböl ezek közül, de még mindig maradnak gyenge területek.
Viszont mondjuk a GeForce3 már önmagában veri mindkét cuccost, tehát megmarad a pc-k vezetõ szerepe a grafikában, mégha ez a konzolosoknak nem is tetszik.
Ennyit a grafikáról, a játékokról már megírtam a véleményem.
Azért a profi fejlesztõknek van még remény ps2-n is:
"With PS2 you have to write the code to do a lot of that stuff. But that's the trick behind it," says Gregory P. Zeschuk, president and CEO of Bioware, which created MDK2 for Dreamcast and is now bringing the title to PS2. "On the one hand the downside is that it's not done for you. On the upside, if it's not done for you then you can do it yourself, and potentially better -- more specialized to what your specific application is. So it's really a double-edged sword. That's the mystery of the system."
...csakhogy néhányan ezt a kétélû kardot inkább szeppukura használták és olyan ronda játékokat hoztak ki, hogy az már több mint kiábrándító.
Ja és Soniq, a GameCube textúratömöríése is csak 6:1. Nem pedig 8x, mint te írtad.
Honnan kapod te azokat a belsõ információkat? Rúgd ki a fülesed mert hazudik :).
A cikk már csak azért is tanulságos, mert a GameCube dícsérete közben elõkerülnek a PS2 hiányosságai. Csodák-csodája, pont azok a dolgok, amiket itt pc-sek is leírtunk:
"PS2 has no hardware texture compression and seeing as how it only features 4MBs of Embedded DRAM on its graphic synthesizer, developers would need to compress textures in software, which in turn means a significant hit on the Emotion Engine CPU.
Michael Lamb, CEO of Left Field Productions, offers: "One of the bottle necks the PS2 developers I talk to seems to be the limited size of video memory. This will be less of a problem on the Nintendo Gamecube because of the speed of the memory and S3 compression resulting in smaller textures."
Tehát a PS2 hardver szinten NEM tartalmaz textúratömörítést, ígyhát azt szoftveresen kellett volna megoldani a fejlesztõknek (még ezt is). Továbbá a szûk keresztmetszete a gépnek igenis a 4 mega video memória.
És a GameCube melyik módszert fogja használni, hát az S3-t, igen, ez is mintha pc oldalról lenne ismerõs, mióta is?
Azért csak óvatosan a PS2 3D teljesítményének istenítésével, egy cikkben jól leírják a vele kapcsolatos gondokat, észrevételeket, ebbõl is megérthetitek, hogy az a 75 millió az azért messze nem annyi:
"The PlayStation 2 is a raw polygon monster. Everything about its design is constructed in order to push out millions of polygons. Sony claims the console can push 75 million raw polygons per second with absolutely no effects, a meaningless number, as it doesn't apply to actual game environments. The company also alleges that the console can pump out 38 million polygons per second with strictly lighting and no textures applied -- another pointless figure unless PS2 is planning on a lineup of Cybermorph (Jaguar) sequels. Not only do Sony's polygon performance claims not factor in such important elements as textures, they don't equate gameplay physics or artificial intelligence either -- rather integral features in today's software. Nobody knows the true polygon pushing power of PlayStation 2 in play environments, but reports from developers suggest the count could be as low as three million polygons, as seen in games like Ridge Racer V and as high as 20 million. At any rate, though, the console can push polygons like none before it."
Tehát a 75 millió poligon csak egy nagyon ELMÉLETI adat, a valóságosabb inkább a 38 millió, de ez is komoly megkötésekkel (pl. no textúra), játékokban szintén még csak elméleti adat.
Továbbá a PS2 programozása valóban nem lehet egy leányálom (szemben mondjuk a DirectX-el), a fejlesztõk eleinte csak a CPU-t használták, a vektoros gyorsító procik meg pihiztek (hûtötték a rendszert:). Mostanában várhatóak áttörések, kezdenek megbarátkozni egyes fejlesztõk (mások meg nem) a PS2-vel:
"The developer's job is not to do the easy thing. That's not how Naughty Dog goes into a game," Rubin says in defense of the PS2. "When we worked on PlayStation we had people coming over to license the Crash engine. They said, 'You're out of your gourd! We are not going to do the kind of crap that you do to get the graphics out of this system. It's a waste of your time. Why can't you just model it simply and then do it?' And we'd say 'That's not the way to get the most out of the system.'"
Tehát azért látható, a legtöbb játékfejlesztõ inkább lebutítja a 3D karakterek modelljeit, mintsem hogy belebonyolódjon az engine kifejlesztésébe.
Na a PC és a GeForce3 esetében gyökeresen más a helyzet, ott kompromisszumok nélkül lehet 3D programozni, egyszerû kód, izmos hardver.
A teljes cikk: http://cube.ign.com/news/26984.html
Hehe... kvarcjáték... hehe.
De azt megfigyelem hogy mikor lesz ennyire kidolgozott környezet Konzolon......