Az tény, hogy világszínvonalon a hozzáértõk szerint a Maya a vezetõ. Nem tudom tavaly évvégén mennyit jártatok moziba, de az tény, hogy az akkori filmek spec. effektjei mind a majával készültek. Pl.: Viharzóna, Hollowman, X-Man...stb. Sorolhatnám. A lényeg az, hogy mostanában láttam néhány angol interjút a Maya-val kapcsolatban arról, hogy a külömbözõ cégek hogyan hasznosítják, mik a tapasztalataik, ilyesmi. A lényeg az, hogy srácok qrva jó programot választottunk!!! :)
az apollon föntlévö maya4 full,vagy még a pre verzio?
hol találokn renderman féle maya képeket?
különbözö verzioju liszensz-szerverek ütik egymást.probáld kitakaritani a rendszert. nekem a maya3 fölrakása után nem müködött sem a 3 sem az elõtte tökéletesen futo 2.5ös. végül csak ugy tudtam bele lelket verni,hogy lebányásztam a netrõl a softimage flexlm telepitõjét,és teljes telepitést csináltam. utánna muködött elsõre.
MuERTe: Ha mûködne, nem kértem volna segítséget. De nem mûködik!!!
Néhány haverommal dolgozunk a problémán. Az már biztos, hogy nem úgy kell eljárni, ahogy az instal.txt-ben leírták!
Megvan a MAYA 4 de a license telepítésével van egy kis bibi 8( Nem egészen egyértelmû a helyzet. Már mindent végigpróbáltam de nem indul el. Itt a leírás:
1.Unpack Maya and run the installation program 2. When setup has finished click cancel to skip the license installation
NB: ShaderLibrary are ripped so just click No when you are prompted to install them
3. Run lmtools and get your ethernet address 4. Edit aw.dat and replace the HOSTID=000000000000 with HOSTID=your ethernet address 5. From the command prompt, run awkeygen aw.dat 6. Place aw.dat in c:\flexlm 7. Run maya
Ha valaki tud segítsen!!!
H! Senkit nem akarok lebeszelni az xsi-rol ,de uj felhasznalo minden fele keppen jobban jar a Maya-val. Az egybe van. Xsi-hez neha kell a "regi" 3.x softimage. Azon kivul konyebben jut segitseghez.:)
"Egyébként ha valaki tökéletesen profi a MAX-al az a MAYA-ban az alapokról indul"
Ez fordítva is igaz...(nem mintha sokan váltanának így, vagy sok olyan ember lenne, aki kizárólag a mayán "nevelkedett"..)
A "tökéletesen" profik azért nem hinném, hogy az alapokról indulnak. Attól, hogy más a kezelés, a modellezési módszerek nagyon hasonlóak.
A pluginekkel részben igazad van, de ha valaki be tudja szerezni a plugineket, akkor több/jobb lehetõségei vannak, lévén olyan sok plugin készül a max-hoz, hogy azt mind (és olyan szinten) nem lehet beépíteni a mayába. (viszont maya plugineket meg nehezebb találni)
Én azért álltam át a MAX-ról, mert a MAYA-ban olyan dolgokat is meg lehet kreálni (fû, haj, ruházat…) amihez a MAX-ban plugin-ek kellenek. Meg az nimációs része is sokkal jobb. Egyébként ha valaki tökéletesen profi a MAX-al az a MAYA-ban az alapokról indul.
Értem. De ne becsüld le a maxot. Ha így fejlõdik, mint az utóbbi néhány verzióban, akkor késõbb sem fogsz kevesebbet érni vele, mint a mayával. Már most sincsenek olyan egetverõ különbségek (persze egy-két dologban igen). Tehát továbbra is az a véleményem, hogy ha nics olyan dolog, ami kifejezetten nem tetszik a max-ban, akkor nem kell erõltetni a váltást, mivel nem bizts hogy jobb lesz egy másik progival folytatni. Persze, mint írtan, a személyes szimpátia más dolog, ha kipróbáltad a mayt és jobban tetszett, akkor nyugodtan átállhatsz, lehet hogy tényleg jobban bejön.
Leírtam, miért nem érdemes. A 3-as vagy 4-es verzió már elég jó, bármit meg lehet benne csinálni. Ha már megszoktad a max-ot, akkor érdemes inkább azt kitapasztalni és kihasználni teljes mértékben. Amíg nem vagy ilyen szinten, addig nem lesz jobb a softimage XSI vagy a maya. Mayában sem fogsz sokkal jobb dolgokat csinálni, ha a max lehetõségeit nem használtad ki a végsõkig. És most már ezt elég nehéz elérni, hiszen az újabb verziókba már beépítették a legtöbb dolgot, ami régebben a vetélytársaknál volt csak. (nem véletlen, hogy egyre több helyen használják) Persze nyugodtan kipróbálhatod a többit is, lehet hogy szimpatikusabbak lesznek, de nem kell feltétlenül arra várnod, hogy mayával vagy az XSI-vel dolgozhass, inkább próbálj meg minél jobb dolgokat összehozni a max-szal, mert a programon nem múlik, az képes rá. (ez persze magánvélemény, nem feltétlenül igaz)
Egyébként plugin ügyben ajánlom a gnutella network-öt (file megosztó hálózat, kell egy kliens hozzá, pl: limewire - www.limewire.com), rengeteg plugint lehet találni (fõleg max 4-hez).
Szerintem amíg nem vagy nagyon profi (tehát nem "növöd ki" a max-ot), addig nem érdemes egy "profi" programra áttérned, most már a Max is elég jó lett. Max-szal is meg lehet szinte mindent csinálni, csak naygon expert szinten jönnek ki a hátrányai. (persze nem árt néhány plug-innel és egy jó rendererrel felszerelni)
Plug-inek hol vannak a MAYA3-hoz a NET-en? Jó dolgok? Érdemes velük foglalkozni, valamint nem tudtok valami jó objektum deformálási lehetõséget?
udv. Friss latogato vagyok ezen a forumon. Es hianyolom az XSI topic-ot! Bar ma mar teljesen mind egy hogy milyen 3D progit hasznalunk. Mindegyikkel mindent !! mas: A MAYA 4-es egy kicsit laposra sikerult! Ha lehet ilyet irni, kulonben minden tiszteletem a MAYA-e. Maximum 3.6-os Ha mondjuk a mentalray belekerult volna...
Engem éppenséggel a learning maya 2 vagy a 3-as érdekelne, ami nincs a maya cdn.
a maya cd-n van vagy 70 mega...
Sziasztok!!
Keresek maya könyvek pdf változatát, minden formában! Aki tudd ilyen címe(ke)t az küldje el nekem.
Köszönöm.
Zocsi: Kreálj mondjuk egy tûzijátékot! (nem túl bonyolult)
Írjatok már valami NEHÉZ feladatot kezdõknek...
A Maya 3. a 3D gyorsítókártyákat kihasználja, vagy konfigolni kell alá, mert lenne egy GF2 MX 32-esem, és nem tudom, hogy használja e?!! Szerintem mikor renderelek, csak a procimat használja a gép... lehet ezen valahogy változtatni?
Van egy frankó extrudáló plugin MAYA alá (invigorator). Tudja valaki, hogy honnan lehetne letölteni MAYA 3-hoz?
Igen, bár nem értem, hogy miért kreál ekkora avi-t
Lehet hogy a rossz file-rendszer miatt. Nekem pl. nem mûködik FAT32 file-rendszerrel. NTFS-el semmi probléma:]
a www.silicon.hu meg lehet nézni a termékpalettát és lehet csorgatni a nyálat literszám:))
Addig rendben, hogy beállítom a start és end frame-eket, beállítom a kimenetet is (pl.:avi). Rákattintok a rendering gombra és csak egy képkockát renderel. Miért?
Átnéztem de nem igazán értettem. Ha van idõd küldhetnél egy mailt az anim renderelésrõl.
ar: Meddig kell koplalnom egy ilyen gépért?
Kérdés: Hogy lehet MAYA-ban animot renderelni? Nekem nem akar összejönni.
Win 2000 pro-t használok, asztmondja a gépem: :)) Duron 800, 128MB RAM, GF2 MX 32MB, 20GB Winyó, mi kell még a MAYA-nak. A részecskeszórás hogy mûkszik, pl: tûz, vagy gõz???
gondolom w2k. szokj hozzá,hogy a komolyabb progik csak ez alatt mennek. nem olyan rosz oprendszer,hidd el:)) ha van sok ramod még talán meg is szereted:))) ja,a pro az asztali változat.
Máá megy!!! Olyan, de olyan nehéz. Hol tudok valami segítséget találni a neten. A Maya site-ját van Learning help, de pénzes, és most nincs potom 140$-im.
Nem tudom megcsinálni RM a servert!!!!
a honlapjukon azt irják van maya pugin hozzá,csak fizetõs. rendermanom meg nincs.
Elkészült az új képem. 02.-tõl a 3dga galériájában megnézhetitek. 3 hónap MAYA után szerintem elég jó.
Zocsi: Persze hogy az. Már hónapok óta vele dolgozom.
RM: full a progid?
RM: full a progid?
Ni! Regisztrálva lettem!:->
Sziasztok. Hallottam, hogy a MAYA egy rulez 3D-s progi. Érdekelne a dolog... Elõször is, nem tudjátok hol lehet beszerezni a programot? Ha valaki meg tudja írni nekem az is érdekelne és elküldi utánvéttel és majd kifizetem az írást, meg a CD-t... (ez csak egy ötlet)
RenderMan: a te képeid vannak a 3dga.sns.hu címen?
Sziasztok!
- Még csak most kezdek ismerkedni a Maya-val és szeretnék segítséget kérni tõletek az alábbi területekben.
- Magyar nyelvû dokumentáció van-e róla és hol található meg, ill. vehetõ meg?
Eredeti CD-s példány (nem rip) érdekelne, adnék CD-t is hozzá?
Elõre is köszönõm.
MIMIC
hát ezt mondom én is:)
bár sok dolog nem egyértelmü elsõre.pl a texturázás a maxban olyan egyszerü volt,itt meg az a shader network...bár azis igaz,hogy 100x jobb mint a maxos megfelelöje:)lehet meg kéne venni a kézikönyvet:)))
nekem is
Hellósztok! Hozzászólok már a topic-hoz, nehogy elsûlyedjen! :) Én még most kezdem a maya-t. Jelenleg még face-eket sem sikerül kijelölnöm... Mindig ugyanazt a face-t jelöli ki, akárhova is kattintok... Pedig a "Select by component type: Faces" van kijelölve (modelling). :(