Tehát. 1. A játék ugyanúgy kifagy szabálytalan üzenettel mint a demo 2. Ha jól láttam nincs skirmish Jól indul...
hmm télleg ezt nem is tudtam, hogy ezt is lehet külön pakolni, nagy nehezen megtaláltam:)
De.
A legalapvetõbb cuccokat mindig megkapod a géptõl, tehát nem a mission közepén kell rádöbbenned, hogy hopsza, talán másképp kellett volna.
Nem tartok annál a küldetésnél, de van egy tippem.
Amikor a burkolat 40-50%-on van, általában ki szokták üríteni a hajókat és ilyenkor a lifepod-ok szoktak bedokkolni. (Persze, ha aggresszív módban mennek a hajók, akkor ezeket a lifepod-okat atomjaira bontják le.)
Tipp: valami burkolatbirizgáló fegyverrel ess neki, hogy evakuálják a hajót.
Errõl jut eszembe. A kommandó jó valamire, azon kívül, hogy a direkt ilyen küldikben át kell õket küldeni? Lehet velük elfoglalni hajót? Próbáltam, hogy kilõttem a falanx lézerjeit az ellenségne (légvédelem), és akkor átküldtme a kommandót, meg is érkeztek, de semmi... :/
Ez csak agresszív módnál van, én mindig focused modot ahsználok mert akkor kevesebb energiát ahsználnak, mivel pl csak a pajzsra, csak a device-okra csak a hullra mennek, ahogy én akarom.
Hi! A visszatérés a Földre c. küldetésben hogy lehet a Razor legénységét kimenteni? Kilõttem a másik két hajót, a Razor fegyvereit és hajtõmûveit, de nem tudtam rájönni mi a mgeoldás.
Én arra jöttem rá, hogy sokkal hatásossabban lehet írtani, ha nem adsz ki nekik támadási parancsot, hanem csak odamozogsz az ellenség mellé. Mikor kiadta a támadási parancost, ali lötték, mikor lestopoltam a támadást, hirtelen elkezdték minden létezõ fegyverrel lõni.
Ha meg deviceokat akarsz lõni, akkor csak rá kell kattani, de ekkor sem szabad kiadni a támadást.
Ja és elég kiszámíthatattlan a pályaeditor. Van hogy órákat szórakozok egy naprendszer építgetésével, van hogy már töltésnél kiakad.
Hát én destruktív elem vagyok, és mindig arra machinálok, hogy szétkapom a pajzsot és gyorsan leamortizálom a burkot. :-) Nekem jelenleg két bubble akármi bontja szét a pajzsokat és két heavy ágyú amortizál és elég gyorsan megvannak a dolgok. :-)
Van a teljesben skirmish mod? Tudtatok vele multizni?
Na, tegnap én is elszórakoztam vele egy órácskát, grafikailag nagyon szép, és egy hajót még tényleg tökéletesen el lehet irányítgatni benne, úgy, hogy közben még a grafikát is ki lehet élvezni. A történet is jónak tünik (eddig), és végre szépen, alaposan kidolgozott tutorial/tanítás is van, szóval egyenlõre pozitív az összkép.
Az ûrhajók viselkedése ugyan nem követi a newtoni- / kepleri-fizikát, de még mindig messze jobb, mint amit a Star Wars / Star Trek / Haegemonia / Homeworld filmekben / játékokban láthattunk. Kicsit zavar, hogy sajnos a Mithisnél is "trendiek" akartak lenni, ezért a naprendszerben 'kinézve' szines ködök "díszitik" a világûrt, de ez is jobb egy fokkal, mint a Haegemonia Hubble-képekkel "kitapétázott" világûr-ábrázolása (különösen az tetszett, hogy amikor ez szóba került, akkor egy DR-es emberke nekiállt pattogni a Hardwired fórumán, hogy "de nézzétek meg a Hubble képeket"... hát igen, sajnos a csillagászati ismerete még az alapvetõ szintet sem ütötte meg...).
Remélem lesz hozzá pár ütõs kis MOD, mert tényleg nagyon kellemes dolgokat lehetne kihozni ebbõl a játékból...
Addig, amíg ki nem próbáltam, mindig heavy lézereket raktam a hajókra, mert azok hûû, de nagyokat sebeznek. Aztán valahogy sosem akartak azok az eszközök megpurcanni.
A Crystalpin ugyan gyengébb, de sokkal pontosabb és a tüzelési rátája is magasabb. A pontosság különösen fontos, mert amint megjelennek az ellenség hajóin is az fõ- és a tartalék hajtómû mellett a különféle combat hajtómûvek, még nehezebb az eszközöket leszedni.
Arra kiválóan alkalmas - fõleg 2-3, pl. az Angelwingen -, hogy a legfontosabb eszközöket (hajtómûvek; pajzs; ellenség pajzs elleni fegyverei; speckó eszközök, mint pl. az ostromlézer vagy az erõdpajzs, esetleg ostromlézer-formáció megbontása) rendkívül hamar szétkapja. (Jó, nemcsak a legfontosabbakat, hanem mindet, a lényeg a "rendkívül hamar"-on van.)
Hát az a furcsa érzésem támadt a játéktól, mintha nem lenne megfelelõen kidolgozva a játékmenet. Gondolok itt a nyögvenyelõs küldetésekre. Nálam ez sokat ront az élvezhetõségen, így az összképen is. Sajnálom, de ettõl jóval többre számítottam... :(
Na sikerült a Titán is.
Most megyek majd a Mech roncsért. De ez marad szvsz holnapra.
Amúgy lejebb nagyon dicsértétek a Crystalin lézert. Az adatok alapján taktikai lézet (device-ok ellenhatásos) és a sebzése is csak közepes. Tényleg olyan nagyon über?
Ja, és a pajzson nem tudsz átmenni.
A nagy hajóknak, fõleg az Adamantnak (vagy hogy hívják) vannak kifejezetten pajzs elleni fegyverei.
Elõtte szerintem nyírd ki a bázis körül mászkáló hajókat, utána menj a bázisra.
A pajzsra mindenbõl tüzelj, amit csak pajzs ellen szántak, legyen még az pici fegyver is.
Én is ezen a pályán vagyok. Miután az egyik nagyhajóm súlyos találatot kap, elmenekítettem IP driveval. A maradék flottámmal meg kilõttem a külsõ hajókat. Most megyek a Titanra, de idõközben újratermelte a pajzsát a Titán. Hogy a francba tudom újra szétkapni? Át tudok haladni a pajzson?
Végigcsinálta már valaki? Valami értelmes vége lesz? Mert a féregjáraton átlépve az ottlevõ 2+1 faj után újabb 2 jött elõ és a történet szép lassan kezd elaprózódni.
Most éppen kísérteteket mentek meg bogaraktól és a fõbogarakat kell kinyírni, de már elõre látom, hogy atomszopás lesz ez a küldetés is és valahogy elveszi az ember kedvét az ilyen.
U.i.: A bogarakhoz annyit, hogy aki nem akar szopni egy nagyot, az fejlessze fel a flak-rendszerét minél hamarabb. Fõleg ha mech-vadászatra megy.
Na most érdekes dolog volt. Újrakezdtem mediumon és gyorsan eljutottam addig a küldiig mikor a scoutot kel megmenteni. Lenyomom az elsõ két ellenséget, egyiken se találom a blokkolót, ok. Elindulok a két másik hajó felé, erre félúton fogja magát a két kisebb hajóm és felrobban minden átmenet nélkül. Se nem lõtték õket, se aknák nincsenek azon a pályán. Lehetséges, hogy a hajók generátorai túlterhelhetõek és amiatt robbantak fel vagy csak símán bug?
Ja és máris van egy bug. Ha egynél több save-t akarok törölni, akkor kivág a game. Kénytelen voltam törölni a user könyvtárát, hogy leszedjem a saveket.
Ja és a küldetés-térkép-miegymás szerkesztõ is totál instabil.
Nah ezzel a Titános pályával valszeg be is fejeztem ezt a szart, eddig se volt problémamentes, utálom, ha egy küldetést centirõl-centire a készítõk gondolatmenete alapján kell megcsinálni, különben vagy nem sikerül az egész vagy csak a secondary objectek valamelyike nem sikerül. Ott állok a Titán mellett 5 km-re, a tiszt beszól, hogy lõtáv, de hogy a p...-ba lõjjek ki egy cuccot egy hajóról, amikor az alapból percekig is eltart, itt meg, nemhogy lõni nincs idõ egyet, de ahogy aktiválom a fegyverrendszert máris kész. Szal ekkora ökörséget, lehet van valamilyen megoldás, de több órányi szarakodás után, valahogy már nincs kedvem kitalálni azt az egyet, hogy mire is gondoltak a játék készítõi:PP
Nna, megvan a Titán talán legkritikusabb része, az IP-blokkoló kilövése.
Az én taktikám:
A bázis körül egy csatahajó két cirkáló meg pár romboló van.
Amikor kilépsz az ûrbe, van melletted néhány gorg hajóroncs. Kezdd el lõni a kegközelebbit, ez odavonzza a gorg hajókat. Az a legjobb, ha az egyik cirkáló kerül hozzád a legközelebb. Amint elkezdenek lõni, álca fel, lopakodó bajtómû be, oszt hajrá. A cirkáló mögött jönnek a rombolók. Látszik a mozgásukon, hogy amint elvesztik a nyomodat, visszafordulnak a bázis felé. és amúgy is a bázis két oldalán fognak cirkálni. Ahogy haladsz elõre, figyeld a rombolók mozgását. Amint elkezdenek a bázis, illetve feléd haladni, azonnal állj meg, mert valszeg nemsokára felfedeznek. Ha megállsz, a rombolók mozgásán látszik, hogy õk is visszafordulnak. Ha ez megvan, repülj tovább álcázva. Akkor vagy a legjobb helyzetben, ha látszik az ellenséges hajókon, hogy leeresztik a pajzsukat. Amint lõtávolba értél, tüzelj a bázisra, mert annak az egyik eszköze az IP-blokkoló (jelöld ki úgy, mintha sima hajó esetén tennéd; nem kell másra tüzelned). Elég gyorsan meglesz.
A rázós rész az, amikor kilépsz az álcázásból, illetve amikor az IP-blokkoló kilövése után megjelenik a flotta és te megpróbálod magad átrágni az "ellenség+bázis" - "te" - "ellenség" - "a te flottád" szendvicsen.
Na, most egyesültem a flottával, megyek vissza lenyomni a maradék gorg hajókat.
Nyugi, haladj a küldivel, csak akkor van kritikus hiba ha rögtön mission failed.
Most kezdtem el azt a pályát, mikor visszamegyünk a Föld mellé és Angel letranszportálja magát. Ugyan mit lehet tenni a relay stationra kilõtt rakétákkal? Van 2 laser ring flak system-em, de mindig átcsúszik 1 missile. Most mi van?
Bazze, az egyik próbálkozásnál eljutottam álcázva egészen a bázisig, szólt is a tiszt, hogy lõtávolban vagyunk és jó ideig nem fedeztek fel, de valahogy elszúrtam a szitut. Ezt próbálom reprodukálni...
Ezen kívül eddig akkor jutottam a legmesszebbre (értsd: legközelebb a bázishoz), ha nem rögtön az elején kapcsoltam be az álcázást, hanem valahol félúton (addig hót pucéran repültem), amikor elõször kezdenek rám tüzelni.
hát ez az irányitás valami katasztrófa..., egy hajóval még ok lenne de többel... elöbb is csak amiat volt veszteségem mert kb a csata felénél jöttem rá hogy a 4 hajóm nem kegyeskedett odafáradni az ellenséghez több parancs után sem és távolrol szemlélték a csatát... szvsz ha még sok iylen több hajós szarakodás lesz akkor nem hogy nem fogom megvenni eredetiben de olyan del lesz mint állat ://
Na én is a Titan pályán vagyok. Elég gyorsan felfedeznek. Aztán rámküldenek egy rakás gépet, nem sok esélyem van. :(
ezis az mert ak vs dr ben is igen kevés taktika van.... :)
Nem. Én pl. úgy csináltam meg, hogy egy pirosba se mentem, hanem szépen kiválasztottam a legrövidebb útvonalat, majd mikor a bázishoz legközelebbi ponthoz értem, akkor kinyomtam a kommandót a bázisra, majd mikor jöttek a gorgok simán beszopattam õket.
Elvileg azok olyan navpontok, hogy elbújsz egy aszteroida mögött, de ha nyílt téren fogy el az idõ, akkor szopacs.
Annyi a hátránya a piros navpointoknak, hogy ott folyamatosan sérülnek a hajó felszerelései a sugárzás miatt. De ha nem maradsz ott tovább mint a feltöltödési idõ, akkor csak anynira sérülek amit még ki lehet könnyen javitani.
nincs idõm most olvasgatni sajnos. csak egy gyors kérdés: jó ? szeretem a freelancer, X2 stb típusú játékokat, csak arra vagyok kíváncsi hogy szépen kivitelezett játék ? érdemes vele foglalkozni?
Pedig baromi egyszerü. Vannak a piros navpointok, csak azokra mozogj. Ha odaértél egyhez akkor automatán kikapcsol az álcázó, de mivel sugárzásban vagy, az ellenséges érzékelõk nem vesznek észre. Ha lejárt az álcázó újratöltésének az ideje, akkor menj a következõre (3->7->bázis). Elvileg a 7-es navpointtól már játszva eljutsz a bázisig full idõvel (nekem sikerült, d ha úgy érzed akkor rakj energiát a hajtómûre), aztán ha már beszólnak, hogy hopp észrevettek, akkor gyorsan kiküldöd a kompot, az bedokkol, és nézed a tüzijátékot (majd le kel löni pár maradékot de majd jön segitség).
Viszont ezzel a Titan küldivel baromira szívok. Oda kellene lopózni a bázishoz, de amint lõtávba érek, azonnal észrevesznek és nincs idõm kilõni az IP blokkolót, a pajzsom a cloak miatt nincs, és egy bázis meg egy jópár másik hajó pillanatok latt szétkapnak. Próbáltam már alacsony kibocsájtású cuccokat felrakni de nem használ, próbáltam irtó jó pajzsokkal és full device-killer fegyverekkel gyorsan szétkapni az IP-t de az se ment. Kezdek kifogyni az ötletekböl
Azóta már nekem is megvan. Feltettem a Crystalpin lézereket mindhárom hajóra és azok úgy szétszedték a rombolókat, mint foxi a lábtörlõt.
Mellesleg vicces volt az értékelés: nem szkenneltem le a hajókat, viszont lelõttem mindet. Úgyhogy a végén egy piros X volt a "találd meg az IP blokkolót" elõtt, viszont ki volt pipálva a "Semmisítsd meg az IP blokkolót".
Egyelõre a "Jutassuk be Angelt a kommandós hajón egy állig felfegyverzett bázisra" c. agyeldobós, erõsen tryanderroros, mentõs-újratöltõs pályán sz*pok.
Bírom ezeket a rohadt nav pointokat: megyek, megyek, egyszercsak a nagy büdös ûr kellõs közepére, persze észrevesznek, úgyhogy lehet is már kattintani a "Játék betöltése" feliratra.
Végigkell szkennelni egy Gorg hajót (f10), és akkor megtalálja az IP blokkolót. Aztán ezt kell lõni a lézerekkel, és ahogy szétlõtted, eltud menekülni, aztán lehet választani, hogy maradsz még, és leírtod õket, vagy te is húzo la fenébe.
Nah, Titan pálya, tökegyedül egy bázis és egy rakat hajó ellen, az IP blokkolót kellene kiiktatni, de amint túl közel megyek, azonnal észrevesznek, hiába álcázom magam. Ötlet?
A dolog nekem gyanús: valami egész mást kell csinálni, ahogy hozzáállunk. Elkezdünk harcolni, a Whisper feltûnik, majd nemsokára kipurcan, de pl. mi van azzal a francos IP-blokkolóval???
Nem csodálkoznék, ha valami olyasmi lenne a megoldás, hogy ha kicsinálod az IP-blokkolót, a Whisper el tud menekülni. Árulkodó, hogy a gorg hajók kilövése csak secondary object.
Nem tudom, hogy elõny-e vagy hátrány, de iszonyúan függ a csata a kiválasztott fegyverektõl.
A lent említett gorgos pályát valami huszadik nekifutásra sikerült teljesíteni, mégpedig úgy, hogy az összes egységet telipakoltam repcsikkel, a rombolók fegyverzetének fele pajzsromboló fegyverek voltak, másik fele nehézfegyverzet, Angelwing full nehézfegyverzet.
Ami végülis alapból nem rossz, csak ott a gond, amikor jön a következõ küldetés, teljesen más profillal és kapsz 20 pontot a tuningolásra.
A játék kiegyensúlyozásával egyébként valami gikszer lehet. Csomószor elõfordul az, hogy nem bírunk egymással - csak az a gond, hogy az ellenfél hajójának - elméleti - erejétõl függetlenül. Amikor nem tud lenyomni az ellenfél csatahajója, de a végén (10-20-30 perc ide-oda röpdösés és lövöldözés után) én õt igen, olyankor kihúzza magát az ember, de amikor a következõ pályán ugyanazzal a fegyverzettel pár vacak rombolót nem tud leszedni, akkor az már gáz.
Például hiába kezdem el lõni az ellen kijelölt eszközeit a tuningolásnál leírtak alapján atomcsutka kis ágyúkkal, meg sem rezdül a zöld csík az eszköz neve alatt.
Engem igazából csak az zavar, hogy ha egyszer kijelölök két célpontot (saját hajó + ellenség), akkor ne csak odaforduljon a kamera, hanem kövesse is.
Hát tegnap nyûtem egy keveset a játékot. Kicsit vegyes a kép, pedig nagy IG rajongó vagyok (azok is meg vannak eredetiben természetesen). Lényeg! A hajok irányítása kissé gázos. Viszont a csaták néha dög unalmassak, túl sokáig tartanak, és a hajom is hülyén forgolódik. Nincs valami idõ gyorsító gomb, amit csatában is aktiválni lehet?
amugy a mods\SAMPLE 02 Everything Change\music konyvtarba erdemes belenezni:)...komoly:)
Nagyon kellemes meglepetes, mar teljesen temettem...Es meg magyarul is tud, ez meg kellemesebb. Mintha kicsit bugos lenne viszont, meg a tutorialban mikor meg kell allitani a teherhajot, megallitom, kilovom amit ker, aztan nem tortenik semmi, nem megy tovabb a dolog. Ha kikapcsolom a tutorialt, ujrakezdem az egeszet, akkor is ugyanez tortenik...nem volt valakinel esetleg ilyen?
Azon a pályán vagyok, ahol a felderítõ hajót kell megmenteni kb. 5 Gorg hajó ellen. Nekem van egy Brutus hajóm meg ugye az Angelwing. fölspéciztem mindkét hajót jó kis fegyverekkel, de valamiért képtelen vagyok leszedni ezt az 5 gorg hajót. Õk se nagyon tudnak mit kezdeni velem meg énsem.... Whispert meg szétlövi kegy pillanat alatt :(
Tetszik a játék nagyon, ötletes.
De van egy rakás dolog, ami kegyetlenül idegesít. A hajó tuningolás nem teljesen kidolgozott szvsz.
Csatában mikor megtámadok egy hajót, még véletlenül sem azt lõvi, amit én kijelölök neki, hanem azt, ami neki jól esik. Alig használja a fegyvereit...
Ja, másik idegesítõ dolog:
Amikor tuningolod a hajódat a resource pontokkal, akkor azok csak csökkennek. Vagyis ha leveszel egy alkatrészt és a helyére raksz egy másikat, nem kapod vissza a levett alkatrész pontját. Ez van akkor is, ha véletlenül rossz alkatrészt húztál be; ilyenkor marad lent az undo és hajrá megint.
Ha ellenség, akkor támadás. Hogy milyen, azt majd beállítom. De valamit kezdjen el hajigálni felé.
Rémlik még a lenti grogos pálya? Hogy csináltad meg?
1: gondolom azért mert ha alapból támadás lenne akkor nem szedné le a pajzsot. Te döntsd el az aktuális helyzetnek megfelelöen hogy milyen támadást kell alkalmazni, ne a gép.
Nah én is kipróbáltam nekem bejövõs. A történet ugyan tele van klissékel (megtalált féregjárat, megkerült kolonizáló hajó amit mindenki elveszettnek hitt, kalózok, háború, stb, stb), mégis a taktikai rész mindenért kárpótol.
SPOILER
Csak az zavart, hogy a nagyképû admirális túlélte a hajója pusztulását. Valahogy baromira unszimpi az öreg a flegma beszólásaival.