Ezt az oldalt nézted már? http://msts.uw.hu/Az_objektum_V2.pdf
Köszi szépen vasasgabri!
Erre az ace konvertálásra rájöttem. Sõt már azt is sikerült kiderítenem, hogy a .sd file maga az objektum tömörített formátuma. Csak azt nem találom a neten sehol, hogy milyen program nyitja meg ezt a fájlt, vagy melyikkel lehet olyan formátumba (pl.: 3ds) konvertálni, hogy meg tudjam nyitni 3d szerkesztó programmal.
Szia!
Én nem értek hozzá de úgy tudom ezekkel csinálják: http://3dtrains.com/downloads/utilities.shtml
Átfestés készítéséhez alapvetõen 2 programra van szükség. Egyik a TGAtool2 nevû program, mellyel a TrainSim .ACE kiterjesztésû textúráit lehet megnyitni, a másik meg egy képszerkesztõ program, pl Adobe Photoshop, vagy Jasc Paint Shop Pro. Paint Shop Pro. Viszont VM 15 oldalán találsz sok segítséget.
Még csak ismerkedem a játékkal. De nagyon tetszik. Sajnos a videokártyám miatt nem fut a legújabb verzió, így az alap játékkal játszom.
Az lenne a kérdésem, hogy a vagonokat, mozdonyokat milyen 3d szerkesztõvel lehet megnyitni? Ugyanis szeretnék modelleket készíteni, átfesteni, meg hasonlóak.
Eddig 3ds maxot használtam más játékoknál a modellezéshez, de ezzel nem tudom megnyitni a .eng, .s és .sd fájlokat.
Segítségeteket elõre is köszönöm!
A default mûszerfalak helyett, amelyek 1600x1200-as max felbontásban is gyatrán néznek ki, léteznek jól kidolgozott szép mûszerfalak? Elnézést, ha vonatok esetében ezt máshogy hívnák. Mindíg csak külsõ képeket linkeltek a vonatokról, ebbõl nem tudhatom. Kipróbáltam az alap programot, azután a Railworks 3-at és döbbenetes volt a különbség minden szempontból, de ebbõl a szempontból különösen.
Szia
Gooogle!! 2 másodperc alatt megleltem. Katt a download gombra, aztán a Slow Download gombra kattintasz. Várd meg míg leszámolja a 35 másodpercet, aztán Download file now gombra kattintani. Ha nem tudod leszedni felrakom másik tárhelyre.
Gondolom erre gondoltál:
NewRoads Version v4.0
for the End User
Newroads - Complete package
(Includes Tsection.dat build 38)
Helló, kiokosodtam, és szeretnék kérni egy szívességet. Valaki feltöltené nekem a NewRoads_V40_MSTS1_Setup.exe-t? Mert a link, amirõl le lehetett tölteni meghalt. Köszi.:)
Ha olyan mozdonyt rakok be aminek nincs con fájlja akkor hogy kell neki csinálni? Honnan lehet tudni pl. hogy a Max velocity értékre mit kell beírni vagy egyáltalán minek kell benne lennie a fájlban?
Egy létezõ activityben act. editorral lehet mozdonyt cserélni?
A TS-t úgy képzeld el, mint egy öregasszonyt, akinek foggalmad sincs mi a baja de valami miatt mindig nyafog, mivel nem nagyon vagyok benne mostanába a játékba, ezért csak azt tudom tanácsolni, hogy videókértya driver frissítés, esetleg újrarakni a játékot.
A TS-ben a váltók (kitérõk) alaphelyzetben mindig az "egyenes" irányba vannak állítva - ezt nekem is itt a fórumban árulta el valaki. A-ból B-be a meghatározott útvonalon probléma nélkül csak activityben tudunk eljutni, mivel ott a programban "bevésve" vannak a váltók állítva. Felfedezõ módban NEKÜNK (játékosnak) kell a helyes irányba állítani a váltókat - én is sokszor kerülök ismeretlen pályán vakvágányra, vagy a mezõre - ha éppen nem tudok vészfékezéssel még idõben megállni. Áthidaló megoldásként a megfelelõen teljesített pályán a célállomáson készítsünk mentést az útvonalról és utána mindig a helyes irányban tudunk azon a pályán közlekedni - ha a vonatozást a mentett pályán folytatjuk.
Egyik kedvenc (német) pályám a Wupper Express 11 amiben kialakítottam egy olyan útvonalat, hogy egy egy adott ponton folytatva a vonatozást, sosem jutok vakvágányra. Hasonló mentésekkel vonatozom az Alföld4-ben is egy korábbi "szupervonatból" extrahált 5 vonat bármelyikével....
Hello
Lenne egy kis problémám:Amikor max grafikán van a játék és megnyomom az f4-et akkor beadja a pályamonitort, de amikor leveszem közepes grafikára és megnyomom az f4-et akkor kidob a játékból hibaüzenet nélkül.
Hogy lehet úgy beállítani a váltókat felfedezõ módban haladáskor hogy ne vigyen vakvágányra,hogy végigmehessek az egész vonalon?Mindíg az van hogy nem a végállomáson kötök ki hanem valami mellékvágányon.
elindultunk Debrecenbõl egy pár órás útra...:)
majdnem ugyanolyan a gépünk? érdekes...
egyébként nekem is gond van a szélesképernyõvel, de mint mondtam, nagyon szép a játék, és élvezhetõ, semmi gond nincs a két oldali csíkkal... legalább fut :)
Még néhány tanács az akadozás csökkentésére:
Ideiglenesen kapcsoljuk ki az internet kapcsolatot, hogy a windowsnak eszébe ne jusson frissítéseket keresni és letölteni.
Kapcsoljuk ki a víruskeresõt és ne ütemezzük a vírusvizsgálatot, vagy a töredezettségmentesítést....
Kapcsoljunk ki minden feleslegesen futó programot....
Hát igen!
A szinte akadásmentes száguldást jelenleg élvezhetjük a DDU még nem objektumozott pályaszakaszain - én is itt szoktam kiélni a sebességmámort...
Mindennek folyománya, hogy a fene nagy valósághûség érdekében egyes pályák olyannyira objektumozva vannak, hogy néha a kevesebb több lenne, mivel a látvány nem mindenkor kárpótolja az akadozós vonatozást.
Ugyanígy (szintén tapasztalatból beszélek) a mozdonyok és a környezet is tele van zsúfolva - ha nem is felesleges de - szükségtelennek mondható hangokkal (a környezetben madárfütty, kutyaugatás, békabrekegés, tehénbõgés, a mozdonyban minden jelentéktelen kattanás, pisszenés...stb (ami a pl. a motor hangjától egyébként nem is hallható, de a beolvasást fékezi). ugyanakkor a ScalabiltyGroup( 5, -3,-1, -0 ) hanbeállítások rosszul vannak programozva. Csak info; a max hanbeállításban az (5), a közepesben a (3), a minimálisban az (1) az activityben a (0) hangcsoport beállításai szólnak... Találkoztam ár olyan "hangfájllal ami 1.5 Mb nagyságba CSÖNDet tartalmazott. A felesleges hangok azért is tudják fékezni a beolvasást, mert a TS MINDIG BEOLVASSA a külsõ-, ill. belsõ hangokat , csupán a kamerapozíció választásnak megfelelõen szólaltatja meg......
Hát lenne még korszerûsítenivaló a TS körül....
Aha, így értem! :))
Gondolom, Microsoft Games nem számított a jövõben érkezõ nagyméretû pályákra.. Az alappályáknak nincs nagyméretû objektumai, így elég volt annó ennyire korlátozni az adatbeolvasási sebességet.
Az akadás csökkentésére futattam a TS-t a számára elfogadható VALAMENNYI windowsban (Win95, Win98, Xp32 sp1, 2, 3, Xp64 sp1, 2, W7-32, 64 Ultimate, W7-32 Professional, Vista32 op rendszerek használatával 2-8 Gb memóriák használatával), 5400 1/s, 7200 1/s ATA, SATA SATA2, USB2, USB3 winyókkal - amelyiken rajta volt a futtatott windows, vagy nem, kölcsön kapott szupergyors SSD-n, sõt kísérleteztem 64 bites windowsokban (8 Gb ram esetén) 6 Gb RamDisk használatával is, de - az elõbb vázolt mûködés miatt NEM SIKERÜLT akadásmentes vonatozást tapasztalnom még W7-ben sem, amely tudomásom szerint rendelkezik "elõre olvasás" funkcióval - és az be is volt kapcsolva....
Tehát az akadásos mûködés nem a program korszerúségétõl, hanem a mûködési elvétõl függ!....
Ha a TS-t alkalmassá tennék arra, hogy a kiválasztott pályát, a közlekedtetõ vonato(k)at... tokkal vonóval a memóriába olvasná be, talán akkor a minimálisra csökkenne az akadása....mert jelenleg a mem: kapcsolóval megadott memóriaterületre nem olvassa be az adatokat - kipróbáltam a mem:6144 értékkel amibe egy kiválasztott a pálya, a GLOBAL, a vonat(ok)... adatok mindenképpen beleférnének, de az eredmény nem változott ....
EZ VAN!
ekepista!
Ha nem csak a problémáddal foglalkoznál, hanem egy kicsit olvasnád is a fórumot akkor a #5530-ban megtaláltad volna a "mozdonynézegetõt" a "helyrõl (talán)lehet letölteni" szövegkörnyezetben. A kék "helyrõl"re kattintasz és letöltöd.....
Wollnerd!
Több alkalommal megmagyaráztam már, hogy a TS "akadásában" a winyóról történõ adatbeolvasás sebessége a fõ ludas - és nem annyira a directX! - no meg bármelyik windows azon maradi és máig érthetetlen tulajdonsága (és ebben a W7 sem jobb), hogy vagy olvas, vagy megjelenít! Tehát ha a TS pl. 60 f/s képsebességgel fut és következik egy olyan nagy objeltum, pályarész amelynek a beolvasása csak 30 f alatt történik meg akkor a TS mintegy 30 f - azaz fél másodpercig ÁLL! Ez a magyarázata, hogy a f/s kijelzõt bekapcsolva (shift+y) a 30 -as érték láttán nem értjük, hogy mégis megtorpanást látunk a vonat futásában. Ez azért van, mert az elõtte még 60 f/s-bõl csupán 30-at látunk és ez nem azonos a 30f/s értékkel....csupán a kijelzõ nem tudja másképpen kiírni...
Az lenne a jó megoldás ha a beolvasás az adott f/s max 2%-ánál nem tartana tovább, mert ezt a kis mértékû "akadást" a szemünk látási "tehetetlensége" nem veszi észere - mint a moziban.... Ideális esetben 1 f beolvasás - 1 f megjelenítés, így egy 50 f/s megjelenítés esetén a megfelelõ 25 f/s képsebességgel FOLYAMATOSAN mennének a vonatok - azt hiszem ilyen beolvasásmanager csak utópia marad. Addig is használjunk a lehetõségünk szerint legalább 7200 f/s sata2, vagy sata3 winyót, 3 GHz körüli DuaCore procit, DDR3 memóriát, HD5670 1 Gb vga-t... vagy ezeknél még jobbat.....
Még annyit; ezek (vagy hasonló) megtorpanásokat a többi (trainz, Railworks...) vonatos progival ugyan úgy tapasztalhatunk, pedig a RW korszerûnek mondható....(ezeket a gyakorlatból tudom...)
Launchert nem lehet írni rá, hogy DX6-ban futtassa?? Win 95/98/2000/NT4 kompatibilitással futtatva is akad?
Szal a frissítés nélkül sokkal jobban fut.
Remek.... Win7-tel is elbaszhattam 64 frissítéssel... De frissítések telepítések elõtt telepítettem a MSTS-t és akkor is volt directX-féle akadozások...
Nekem támadt egy olyan ötletem hogy a virtuális SP2-es XP-én futtathassam a TS-t VitualBox-val... de azon se lesz jó, mert 4 RAM-ból max. 1860 MB RAM-ot tudtam adni a Virtuális gép-nek hogy maradjon a gazdagépnek. Ráadásul 8 monitorbeállítás-ként CSAK 256 MB Videókari RAM-ot enged a 1024 MB-os kariból. (hülye Virtualbox)
Szal így se lehetséges...
sziasztok én is nagyon szeretem az msts és szeretnék érdeklõdni hogy amozdonynézegetõ programot holnap eltudnátok nekem küldeni
WinXP4ever sp3 futtatom és soha nem engedem hogy, a netrõl frissítsen. Azt is tapasztaltam, hogy más rendszereknél és frissítéseknél sokkal rosszabbul futott. Nekem vagyis a gépemnek ez a progi a legoptimálisabb. Viszont ennél is ha frissítést engedtem volt mikor még az MSTS Consist Changer V1.0 sem indult el. 8 féle xp volt már a gépemen de ez nagyon bevált. Szerintem ez véletlen de mûködik.
Nekem Amd 2,7 procival és Nvidia 8600 525 mb kártyával 3gb memóriával 1280*1024 felbontásban tökéletesen megy, csak nagyobb állomásokon akad 5mp-ig aztán rendesen megy. Azt viszont észrevettem ha act.-ban játszom többször be szaggat.
De hiába van akár félmilliós gépünk, a rossz directX miatt akadozna!
Lesz-e végre megoldás erre??? (kiv. a #3974-es HSZ-t)
A játék már 10 éves és még MINDIG a legnagyobb problémájával küszködik?!
Háj!
Másik fórumokat (is) olvasgatva sokaknak problémája akad a TS-el akkor is, ha látszólag minden megfelelõen van telepítve. Ezekbõl (is) kiderül, hogy a TS bizonyos mértékig "hardverfüggõ!" (is).
Nálam tapasztalt probléma; Dell N5110 notebook Geforce GT525M (ill. Intel HD3000) vga:
Mindaddig semmi problémám nem volt a TS-el amig az alapbeállításban a HD3000 vga volt beállítva. Miután a gördülékenyebb vonatozás érdekében a GT525M videót állítottam be a TS-hez 1024x768 "ablakos" használtban az Alföld-4-ben a W7 úgy lefagyott, hogy csak kikapcsolás után tudtam ismételten használatba venni! 800x600 ablakban nem volt probléma, sõt 1024x768 fullképernyõs beállításban sem - továbbá sem Alföld-5, Alföld-6, és egyéb pályákban sem!
Ezek szerint (is) tátható, hogy a TS LEHET hardverfüggõ... A TS "hiba" lehet a gépünk terméke is....
Sziasztok!
Ne haragudjatok, hogy ilyen béna kérdést teszek fel, de most kezdtem el játszani a játékkal :/ . Azt szeretném tõletek megkérdezni, hogy hogyan tudok bele tenni 1 vonatot a játékba? Ha valakit megkérhetnék, itt a fórumon, vagy privátban, leírná nekem (elejétõl a végéig kellene :/) ? Nagyon megköszönném :)
További szép estét :)
A ShapeView-el elkészítettem az Alföld-5 telepítõjével együtt telepített (activitykhez szükséges) consistok képeit amit a helyrõl lehet (talán) letölteni.
A SW csak .bmp-ben menti a képeket amit nekünk kell .jpg-be átfordítani...
Ebbõl adódott a gondolat, hogy célszerûen a TS valamennyi consistjaáról kellene képet készíteni, így nem csak a (semmitmondó) nevek szerint lehet tájékozódni a vonatokról, hanem elõre látható formában tudjuk kiválasztani az éppen közlekedtethetõ objektumot.... Ezek után már csak azt a hozzáértõt keresem, aki egy olyan TS indítóplatformot tud szerkeszteni amiben képek szerint lehet vonatot választani az utazáshoz. Ehhez már csak hab lenne a tortán, ha az elmentett adatok mellé kiegészítõ információ fûzhetõ; melyik állomáson, milyen vonattal, merre haladva.... tudjuk folytatni legközelebb a játékot. Sajnos ilyen szintû programozáshoz nem értek, de hátha valaki egyszer már bevállalja többek elismerésére ezt a munkát.
Ha a TS programot nem is tudjuk-, de a környezetét, használhatóságát legalább modernizáljuk!!, hogy a kevésbé hozzáértõk is könnyebben eligazodjanak a használatában....
Háj!
Néhány felvetett probléma (szerintem) magyarázata, megoldása.
Consist nézegetõ:
A ShapeView látja a consistokat is amennyiben azok a TS\TRAINS bármilyen nevû almappájában vannak; pl: Trains Simulator\TRAINS\CONSISTS - eredeti mappából a TS olvassa a consistokat, csupán információs céllal az összeállított consistokat - csak azért, hogy ne keveredjenek össze - egy tetszõleges almappában lehetnek pl: TS\TRAINS\Pótconsistok\. Ez azért kell, hogy a SW ugyanolyan mappaszerkezetbõl tudja a jármû adatokat beolvasni! Ez utóbbi mappát a TS "nem látja"....
Idegen pálya a TS-ben:
A TS-be bármelyik német pályát ugyanúgy kell beletenni, min egy tetszõleges új pályát. Ha ez a pálya activity-t is tartalmaz, úgy az ehhez szükséges consistoknak is a telepítõben kell lenniük a jármûvekkel együtt. Amennyiben a jármûpark és a consistok is hiányoznak, az activityket törölni kell mert hibaüzenetben a TS "keresni" fogja az adatokat....
Az infok saját tapasztalatom szerintiek...
Sziasztok!Az a problémám hogy elõször a v43 1105_2009 eng-t kérte.Azt pótoltam és most a v43 1105-eng-t kéri.Kerestem külön ezt a mozdonyt de nem tudom honnan lehet letõlteni.Ha valaki tud segíteni,az linkeljen be egy oldalt.Min néztem ott már nincs meg.Elõre is köszönöm.
Igen már kipróbáltam. DE! Az akadozás még mindig folyamatos! DirectX problémája miatt :(
Az OpenRails fejlesztõknek sikerülni fog-e megoldani ezt a problémát? Sikerülni fog végre legalább DirectX9-ben futtatni a MSTS-t??? Hát én nem hiszem.... legalábbis a közeljövõben....
Egy megoldás leszajd rá, az pedig az OpenRails nevû programocska, ami a grafikát is hivatott majd feltúrbózni, hogy többet ki lehessen hozni a Train Simulatorból.
Én úgy tudom, hogy még sok hiányossággal küzd a program kompatibilitás szempontjából...
Letöltöttem, megnéztem, hogy miként kell telepíteni, de a használati útmutató amit mellékeltek hát enyhén szólva katasztrófa volt... kész zürzavar... így idõ hiányában nem is foglalkoztam vele...
Köszi!
Még egy kérdésem lenne,a DB 103 német mozdonynál a fék úgy viselkedik hogy egyszer csak kb 5 perccel indulás után emergency fokozatba áll magától miközben nem fog a fék.Ezután kioldani nem lehet,nem lehet fékezni.Mielõtt ezt csinálná elõtte mûködik a fék.Ez valami hiba vagy mi?
És még annyi kiegészítéssel, hogy az adott pályaszámon keresd. Vagyis ha a V63 012-es lenne a mozdonyod akkor így keresd ki a listából: H-MAVTR_V63 _012.
Szia!
Ne azon a néven keresd amin el mentetted, hanem azon amin a mozdony van nevezve. Pl: Úgy mentesz Ic2 és a mozdonyod H-MAVTR_V63 akkor így fog megjelenni a játékban.
Ha conbuilderrel összeállítok és elnevezek-mentek egy szerelvényt akkor az miért nem látszhat a játékban-illetve melyik listában kéne látszódnia?
Berlin-Hannover,Frankfurt-Kassel.Meg a german railroads.Természetesen letöltöttem hozzájuk a legendás BR 103-as mozdonyt is ezen az oldalon van pár szép modell.
Hát sajnos igaz! Új videókarimmal a játékokban akár 1600*1200-as felbontást is lehet beállítani, csak TS-ben nem! Hiába állítottam be 1600*1200-at, a pálya betöltésére a legalacsonyabbat állította be automatikusan. Továbbra is csak a 1280*1024-et tudom max! :(
Nincs mégis vmi trükk erre? :( Akár a parancsikonnak a célhelyében.
Hy,
ctrl+o betû majd a felugró ablakban kiválasztod a fájl tipust MSTS Consist és máris keresgélhetsz az Consistok között a gyökérkönyvtárba ahol az Msts tárolja ezeket a fájl tipusokat.Kiválasztasz egyet majd vársz türelmesen míg betölti a program.Röviden ennyi,hogy az 1.3 verzió megjeleníti e azt nem tudom,próbáld meg.
wanlo: Szia! A shape view -vel,hogy jeleníthetem meg --nyithatom meg -- a consist fájlokat? Leírnád,köszönöm. 1.3 -as Shape Viewer van nálam. A modelleket már látom.
Megosztod a TS mappáját, aztán hálózati eléréssel indítod a "társgépen" a train.exe-t és a "törzsgépen" is indítod a TS-t. Amelyik gépen elsõnek jelenik meg a menü az a gép fogja tudni használni az útvonal listában levõ elsõ pályát - a másikon az MEG SEM JELENIK!. Amennyiben a társgépen a TS egyáltalán nincs telepítve, a menüben az OPCIÓkat be kell állítani a törzs gép szerint.
A pályák kiválasztása után mindkét gépen utazhatunk (akár ugyanazzal a vonattal is! - bár nem látjáj egymást.) A párhuzamos futtatáshoz legalább 100Mb hálózati sebesség szükséges...
Csak egy érdekesség!
Egyazon TS-el hálózati kapcsolatban EGYIDÕBEN! legalább 2 gépen is vonatozhatunk azzal a "megszorítással", hogy azonos pályát NEM HASZNÁLHATUNK! - az elõször startoló gép a legelsõ pályát kisajátítja olyannyira, hogy a "társgépen" ez a pálya már meg sem jelenik!
Kuriózumként pl. egyszerre vonatozhatunk az Alföld két különbözõ verziójában..... - hogy ez mire jó?; ha éppen változatosságot akarunk.....No jó, jó akkor is vonatozhatunk két gépen egyszerre, ha mindkettõre telepítve is van a TS (így ugyanazon pályán is vonatozhatunk mintegy összehasonlítás kedvéért), de a hálózatos módban nem kell a "másik" gépen sok-sok gigabájtot lefoglalni.....
Hát ez tényleg a puding próbája. Nálam is O.K. Végre nem kell az editorban kutakodni az activity szerkesztõvel....
Nagyon KÖSZ!
A mozdony ugyan mindig a kép közepén jelenik meg, de most rájöttem, hogy a ctrl+"nyilas billentyû" használatával a megfelelõ helyzetbe hozható a vonat.... NAGYON SZUPER!
Hy
A Shape Viewer alkalmas elkészített Consistek megjelenítésére ha ez egy szerelvény arra is,nekem mûkszik.
Ha ezzel tudtam segíteni.
Kérdés!
Létezik a ShapeView program, (http://msts.steam4me.net/utilities/shape_viewer.html) ami alkalmas a jármûvek, objektumok valóságos megtekintésére.
Ennek megfelelõen LÉTEZIK-E (!) olyan alkalmazás amivel egy teljes vonatszerelvény egyben megtekinthetõ? Ezt a programot arra szeretném használni, hogy a TS-ben a vonatok ne csak a megnevezésük, hanem a képük alapján is kiválaszthatók legyenek.....
A neten próbáltam Consist View néven keresni, de nem találtam ilyent..... Tudom, hogy a TS-Editor, Consist cserélõ is alkalmas (macerásan) a vonatok részleges megjelenítésére - de mindig csak egyet....
Ennek kapcsán ismét felvetem egy "TS-manager" megalkotását amely a vonat - útvonal kiválasztó menü helyett képek alapján teszi lehetõvé a vonatok (útvonal) kiválasztását.
Unikey!
A "monitor nem tud többet" úgy értettem, hogy egy 1440x900 natív felbontású LCD (LED) monitort NEM LEHET 1280x1024 felbontásra beállítani... - bár a TS ezt még tudja! Az igaz, hogy a TS-t szélesvásznú formátumra nem lehet beállítani - legfeljebb, ha elviseljük a függõlegesen összenyomott vonatokat....
cessna172
A fordítókorongot (ha egyébként mûködõképes) a mozdony elõtt a "G", mozdony mögött a "Shift+G" állítja - ugyamúgy mint a kitérõk váltóit.... Sajnos a TS-ben a fordítókorongok többsége csak díszlet.... - ki kell próbálni.
Fordító korong nem müködik! Tankoláshoz f9 plus rá kell kattintani a gépre is az f9-es ablakra! Nyomd meg az F5-öt is! Géppel meg a megfelelõ helyre kell állni a tankoláshoz azt meg kikell kisérletezni!
Sziasztok!
Bocsánat az amatõrségért, de nem tudjátok megmondani, hogyan lehet használni a játékban a fordítókorongot? Vagy az nem is mûködik, csak díszlet? A Marias Pass pályán találtam egyet, Whitefishnél. Valamint van ott dízel tankoló is, de az sem nagyon akart mûködni, class50-es mozdonnyal próbáltam. Írja a súgó, hogy az f9-et kell használni, meg a T betût, de nem történt semmi. F9-el csak az üzemanyag mennyiségét mutatja.
Bagaméry , Wanlo!
Nem a monitor nem tud többet sajnos... hanem maga a Train Simulator nem tudja kezelni a modern technikát...
Nekem a monitorom 1920x1080 px felbontásban van... 16:9
legnagyobb szomorúság számomra, hogy 1280x1024-ben tudom csak futtatni a TS-t... 4:3
Ez a szörnyû valóság... a Train Simulator nem képes megjeleníteni a szélesvásznú képarányt, csak a régi kocka 4:3-ast.
Csak ennél rosszabb képet ne lássunk itt!
Ha asztali géphez vetted a monitorodat (feltételezésem szerint egy 19"W-t) akkor vehettél volna egy 17" vagy 19" (4x3 szögletes)-t aminek a felbontása egyaránt 1280x1024. Ennek megfelelõ felbontást a legalább 21,5"W 16:9 adja a 1920x1080 felbontásával. A 19"W 1440x900, a 20"W 1600x900 felbontást tud! ezért bármelyiknél (a függõleges felbontásból adódóan) CSAK 1024x768 felbontásban lehet TS-ezni. A 21.5"W monitoron már megy a TS max 1280x1024 felbontásban - akár "ablakban" - is! Ugyanígy a 22" 16:10 1680x1050 felbontása is lehetõvé teszi a max 1280x1024 TS felbontást.
Ebbõl adódóan monitorcsere esetén (mindenkinek) megfontolandó, hogy (többek között) a TS-t milyen felbontásban szeretnénk használni, mert a monitor "natív" felbontása befolyásolja a TS választható felbontását ami 640x480, 800x600, 1024x768, 1280x1024 lehet.
Wanlo!
1366x768 felbontású monitoron CSAK a függõleges felbontásnak megfelelõ legközelebbi felbontásban lehet a TS-t használni azaz 1024x768! - ezzel meg kell barátkoznod... a 15.6" notebook monitoromon én is csak így tudom használni. EZ VAN! - mivel a monitor "nem tud többet" ezért az okos TS nem is enged nagyobb felbontást beállítani... Notebookon ez a felbontás éppen elegendõ, mivel úgy is kisebb a kép...
Valakinek van valami ötlete arra,hogy LCD LED monitort vettem és alap képfelbontás 1360x768 ,na azóta nem tudom csak maxra 1024x768-ra felvenni az Msts-t.Tudtok erre választ adni vagy nem taliztatok hasonlóval?
Sziasztok!
Pályafenntartás, TVG-k, UDJ-k stb. jármûveket lehet letölteni valahonnan?
Lehet, hogy a jelenlegi consist nevekben is van sajátságos logika, de ez messze nem felhasználóbarát!!
Az activity-k által "használt" vonatok általában "járatnéven" szerepelnek. Ha egy activityben közlekedõ vonattal kötetlen módban is szeretnénk játszani, akkor (a jelenlegi állapot szerint) jelentõs kutatómunkát kell végezni, hogy megtudjuk milyen mozdonynévhez kapcsolódik az adott vonat. Csak egy konkrét példa;
A TS editorral megnézve közlekedni akarok az a5-16703-acthu vonatjával. Az Editor képe szerint ezt a vonatot egy "Szili" közlekedteti... A consist mappában megnyitva az a5-16703-acthu.con-t kiderül, hogy ez egy V43-2377. Az activity "ideiglenes" kiválasztásával is kiderülhet a mozdony neve, de így csak az általam vezethetõ vonat állapítható meg (az Ai NEM!) Ezután a TS-ben kiválasztható az Acthu_V43-2377 mozdony és az a5-16703-acthu vonat - ez így túl macerás.
Megoldható lenne, hogy MINDEN consist a mozdony nevével kezdõdne - az egyszerûbb azonosíthatóság érdekében - függetlenül, hogy spontán vonatösszeállításról, vagy activity "járat"-ról van-e szó???
Addig is marad a macerás kutatómunka vonatozási szándék elõtt.....(egyébkén azóta kiderült, hogy "Ai" vonattal is ugyanúgy lehet közlekedni....csak meg kell találni....)
Mi a különbség a "játszható" és az "AI" vonatok consist-ja között???.
Böngésztem a CONSIST mappában és egy rakás olyan (mozdonyos) vonatot találtam, amelyeket a játékban nem tudok kiválasztani - mert nem jelenik meg!; a3-V43-1018-6postaBhv-Bdt-acth.con milyen vonat lehet (egy V43-1018 + 6 kocsi + vezérlõkocsi).
Egyébként ezt a mozdonyt sehol sem találom a kiválasztható mozdonyok között sem - annak ellenére, hogy a consistja a helyén van, a fájlnév és a fájl belsejében a mozdony neve megfelelõen benne van....!
Ezek után Shape Viewerrel tájékozódtam a mozdonyok shape adataiban.
Elég sok eltérés "összevisszaság" van a készletben.
Az acthu_v43-1156.s szerint a mozdony "V43-1011", a V43-1018.s pedig "V43-1282"....stb. Igy akkor hogy a francba lehet megfelelõen kiválasztani az kívánt mozdonyt, ha fele sem igaz az információnak..... Az acthu csomagok összeállítóinak ilyen szempontból ellenõrizniük kellene a csomagokat, hogy minden az legyen ami a neve - amint János bácsi szerint a krumplileves.....
Végül is; az ACTHU_V43-1282 (!) mozdonyhoz találtam meg az "a3-V43-1018-6postaBhv-Bdt-acth.con" vonatot!(?).... azaz mit keres a V43-1282 a ...V43-1018 consistjában????...
Sziasztok! Én egy <<Kezdõ>> vagyok, ebben a játékban, annyit tudok, hogy melyik gomb mit irányít. Valaki tudna nekem segíteni, hogy hogy kell a játékba mozdonyokat és pályákat pakolni, és még ami fontos azt is? Kérlek titeket segítsetek(gondolok erre: linkek, leírások, stb...), akár pm-ben, akár itt.:) Köszi szépen.:)
Ha conbuilderrel összeállítok és mentek egy szerelvényt azt látni kéne a programban a consist ablakban nem?Egy V43-hoz csatoltam egy elõre összeállított 7 kocsis szerelvényt,elneveztem valamire mentettem és nem látható a consisit ablakban.Ez miért lehet?Conbuilder semmi hibát nem írt ki.