Hello!A Balaton déli part nevû pályán miért nem megy egy activity sem?Még új vagyok a játékban.
A gondolkodós vonatozáshoz nem szükséges (a mások által megírt) activity. Én néhányat kipróbáltam, de elment a kedvem a szabályozott vonatozástól, ezért kitaláltam "SIVO" (Spontán Improvizatív VOnatozás)technikát. Röviden: (mivel activityn kívül a játékba csak egy vonatot lehet bevinni) összeállítok egy "szupervonatot" - több mozdonnyal, ill. különbözõ kocsikkal (legutóbbi vonatom 640 m hosszú volt). Így egyben felteszem az adott pályára, aztán fantáziám szerint darabolom, elhurcolom más állomásokra, aztán úgy indulok felfedezõ útra, vagy az éppen (spontán) kitalált feladatokat végrehajtom. Mindig arra a mozdonyra transzponálom magam, amit éppen vezetni akarok. Jelenleg a szupervonatból extrahált 5 fajta vonattal járom az ALFÖLD4-et - nekem nagyon bejön. Nem kell a szembõl jövõ vonatokra várakozni-, menetrendet-, sebességhatárokat betartani, tankolni, piroson nem átmenni (mert ha átmész akkor véged van) Én csak vonatozni szeretek kötöttségek nélkül...(ettõl függetlenül nem irigylem az activityk készítõit, mivel van mojolni való a megírásokkor)
Helló! Nova tó fantázia pályához nem tudtok activityket?
A programozott forgalom jórészt attól függ, hogy a finomhangolás opcióban a megjelenõ objektumok mennyiségét mekkorára állítjuk be. Nyolcas fokozat alatt már meglehetõsen üresek az utak... A "másik - gyengébb - gépen" ez az opció 7-re volt állítva, azért tüntek el a jármûvek....(de legalább ezt most már már is tudhatja!...)
Háj! A #1588-ban még arról számoltam be, hogy a Jk-Nb pályán nagy közúti forgalom van. Ma egy másik gépre is feltelepítettem a JK-NB-t, de itt az utak szinte teljesen kihaltak!! ?!: mitõl függ a forgalom??
Megvannak a 424-esek! ?!: aZ ACTHU személykocsik éjszakai üzemben nincsenek kivilágítva!?
No jó csak annyit láttam a szövegbõl, hogy Nagyb..- hát persze, hogy Nagybereg! - bocs.
"?!:magyar (vagy egyéb) gõzmozdonyokat hol találok - a HTSC-n a downloadban épp a gõzmozdonyok helye ÜRES!" train-sim.hu freewebs.com/george33 vm15.hu (most éppen nem mûködik)
Háj! Kösz az ötletet, majd próbálkozom. ?!:magyar (vagy egyéb) gõzmozdonyokat hol találok - a HTSC-n a downloadban épp a gõzmozdonyok helye ÜRES! Most rohantam végig a Jászkisér-Nagybajom fantáziapályán - nekem nagyon bejött; minden mûködik, akkora az utakon a forgalom, hogy a "fal aggya a másikat", a táj is szuper (csak lehetne hosszabb) ennek ellenére FANTASZTIKUS!!!... A #1553 szerint; LETÖLTENI!, JÁTSZANI! (aki jót akar!!!)!
Feltöltöd valami webes tárra rapidshare,megupload....stb ha nem olyan nagy fájl akkor ajánlom a zippyshare.com -ot Majd amit kidob linket itt beteszed az URL beszúrása gombbal.
Háj! fájlt hogyan lehet ide letölthetõ formában tenni ?
A játékban csak azok a jármûvek szerepelnek, amihez készült consist. A jármûvek neve nem a mappájának nevétõl, hanem az ".eng", vagy ".wag" fájlban meghatározott névtõl függ.
Hali! Ha valakit érdekel meg változott a BDVmot új belsõ nézet és éjszakai fülke nézet új vezetõ állás van és az ajtók már függetlenek az áramszedõktõl a csomag nem tartalmaz telepítõt ezért a trains/trainset mappába kell bemásolni! http://vm15.hu/ és innen le lehet majd tölteni ha jó lesz az oldal!
Háj! A TRAINSET mappában többszörös mennyiségû mozdony-, ill. kocsi (vonat) található mint ami a játékban megjelenik. Mitõl függ, hogy az adott pályához melyik TRAINS adat jelenik meg? az még csak érthetõ, hogy a villamosítatlan pályához villanymozdonyok nem jelennek meg, de a villamosítotthoz MINDEN jármûnek illene megjelennie!!(és mégsem...) Az még tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a TRAINS fájlnév nem mindig van szinkronban a vonat (mozdony) nevével!(?)- ami a fájlban van rögzítve.
Akkor hogyan kell kötetlen activityt szerkeszteni amiben lényegében a vonatok elhelyezése az egyetlen cél?! (se menetrend, se menetidõ, se sebességkorlátozás...)
Az egyes pályákon néhány állomáson látható vonatok, kocsik csak látványként vannak a síneken, - játékra nem használhatók. Egyéb módon hogyan lehetne mûködõ jármûveket elhelyezni a pályákon anélkül, hogy activityt kellene hozzá írni. A "szupervonat" ötletet én is tudom..., de az egy kissé macerás.(már próbáltam) A #1577 képen a piros mozdonyos vonat is csak ilyen fantomszerelvény!
Az a baj, hogy a kép feltöltést nem lehet próbálgatni. Mert ha jól csinálom akkor úgy is sikerül, ha nem akkor meg valami baromság jelenik meg a fórumban - amit utána nem lehet már törölni... [IMG]G:\Games\Train Simulator\0Mentett képek\scrgrb0.jpg[/IMG]
Szeretném megkérdezni hogy aki a képet a FRARS JPG programmal használja annak nem jelez hibát(elmosodik a kép és sistereg) Kiprobáltam a nélkûl is akkor már jó volt csak képet nem lehet késziteni akkor! Esetleg valaki tud ajánlani egy másik kép készitött és belinkelné nekem?
További képsorokal 3 feladatott még nem sikerûlt megcsinálni még sehogy se megy de a 4 feladatott viszont sikerûlt megcsinálni csak akkor több képsorazatott kell belinkelnem mert(akkor nem lehet megérteni!)
Szia. Én a képeket a FRARS -sal készitem JPG képel! http://kepfeltolto.hu/ én ide szoktam feltölteni a képet JPG-t Probáld meg igy! Készitsél képet ami JPG-s Nevezd át mert nem tölti fel a képfeltöltö! A belinkelt képfeltöltötnél be teszed majd feltöltés a kép DIRET linket leni kell az SG képbeszúrását megnyomni de elöbb töröld ki a HTTP:// majd aszt másold be ! Ha jó csináltad akkor a kép megjelenik!
Valaszolva a kérdésedre tudom hogy van átlátszó monitor de ez jobban látszik! Képernyö felbontást probáltam de nem birja állandoan hibát észlelt!
Csá He! A kitt2000 képei majdnem tetszenek, csak nagyobb képernyõfelbontásban jobban érvényesülne a lényeg! Ilyen felbontásban zavaróan nagyok a feliratok. Az 1.8...-as paths átlátszó pályamonitort is ad... Egyébként hogyan kell a képeket feltenni - a "kép beszúrása" funkcióval eddig még nekem nem sikerült!?[IMG]http://G:\Games\Train Simulator\0Mentett képek\scrgrb3.jpg[/IMG] (vagy mégis)
Sziasztok. Sajnos ezzel még nem ért vége a feladatnak úgy hogy onnan folytatom ahonan abba hagytam! Folyt köv!
Az elözö kép sorozatból maradt.Bükkváraljára érkezek!
Itt újabb feladatott kapunk!
a hozott személykocsikat félre kellhuznunk a 8 vágányra!
indulás a teherudvara érkezve!
kontinerkocsik felvétele,tolatása a csonk fellé!
a csonk elött fogad az üzenet!
kontinerkocsik lerakása!
papirgyár vágányra érkezés,kocsik felvételle!
papirgyár 2 vágányra érkezés és az ûzenet(tolatni kell a kocsikat mert csak ott enged be!)!
lecsatlakozik a kocsikat majd ahol elindultál a kocsikal köröljársz és visza érkezzel a 1 személy vágányra az irodához üzenet de ez már a következö 3 felesdat sor! vége!!! Itt van egy kis baj hogy a 3-4-el! Csak félig sikerûlt megoldani a 4-est a 3 meg ne sikerûl mert a váltó nem enged be !(váltok ne engedik megcsinálni!!) De ha kiváncsi vagytok a 3-ra akkor tehetek fel képet de eszt nem sikerûlt végig vinni!!
sziasztok. Új képel jeletkezek a tolatás szeremeseinek! Ez a 2 feladatunk!
a feladatunk!
az 1 vágányról átálunk a 10 vágányra!
a 10 vágányra megérkezés,csatlakozás!
a 10 vágányról elindulva a 9 vágány váltohoz!
a 9 vágányra viszatolása!
a következö feladatunk!
a átállás a kocsikra!
a rátolatás pilanatta és az ûzenet!
ez már úton vagyunk Bûkkváraljára találkozás egy személy majd tehervonatal!
Bûkkváralja elött kapott ûzenet! Sajnos a megérkezésre nem jutott kép mert hibát észlelt a játék de majd pótolom! Bocs a sok képért de igyis válogatnom kelett mert akkor még több lenne! Ha van rá érdeklödö akkor további képeket is készitek a következö feladatokból de még nem sikerûlt mindet meg csinálnom!!!
Nagy a csönd a fórumon....Szép napot mindenkinek.
Szép napot mindenkinek..... - Nézzed meg hogy a keresett file ott van-e az adott helyen.Ha nincs akkor tedd fel újra az acthu villany-t.De figyelj arra hogy másképp lesz a neve amint kicsomagolod..Van még egy olyan nevû mappa de csak az (acthu_villany) nevû mappa legyen Trainse-ben...És ha így van akkor kell keresni hogy éppen melyik mozdonyt keresi...Da van hozzá leírás is...Ha vissza olvasol pár oldalt akkor le van vezetve a telepítés folyamata.Ha követed akkor nem lehet baj....Na szép napot...
Lenne egy kérdésem: Amikor elindítom a pályát ezt írja ki és kilép: A train-database olvasása sikertelen Fájl: Trains\Trainset\acthu_villany\acthu_v43-1010.eng
Vajon mi lehet a baj?
Tehát, ha valaki tudna olyan kiegészítést kreálni a TS-hez ami az adott mentéshez komment fûzési lehetõséget biztosít - extra esetben még a mentett állás miniatûr képét is tárolja, akkor itt lehetne a Kánaán, mivel egy egy adott pályaszakasz ismételten bejárható lenne hosszadalmas keresgélés nélkül is... És hogy még kövérebb legyen a lúd, az sem lenne utolsó dolog, ha a hajtani kívánt - kiválasztandó - vonat (mondjuk az editor integrálásával) képe is látható lenne. Erre sincs jelenleg megfelelõ lehetõség - némely mozdony ugyan megnézhetõ, de az összeállított vonat NEM!
Háj! Akkor még egyszer ecsetelem a problémát; Nem az act-okkal van bajom, hanem az F2-es mentésekkel. A "Mentett állás betöltése" menüpont alatt található kimentett adatokról csak annyit tudok meg, hogy (a választásom szerint) melyik pályán voltam, a vonaton a menetidõ szerint hány óra volt, és a mentésem milyen napi dátum szerint történt. És se jobb gombbal, sem egyéb módon nem kapok több infót; milyen vonattal mentem, a mentéskor HOL voltam, melyik irányba mentem... Így ezek a mentések csak arra jók, hogy vonatozás közben biztonsági célból készüljenek, hogy így a legutolsó mentés után a játékot folytatni lehessen. Ha egy-egy pályaszakaszt netán újból meg akarunk tenni akkor kockás füzetbe kell adminisztrálni az adott mentés bõvebb információit!?, hiszen csak ismételtet beolvasásokkal lehet megállapítani a mentés paramétereit...
Van egy olyan program hogy Train store. Azzal kell indítani a játékot és ki kell választani az actot amivel épp játszani akarsz és az összeszedi a hozzávaló cuccot!
Háj! Akkor egy kis infokiegészítés; A futás minõségét elég sok minden fefolyásolja. Nyilvánvalóan függ elõször is a számítógép "combosságától", az adattároló (winyó, pendrájv...)olvasási sebességétõl... A hosszabb teszteléskor kiderült, hogy még a futtatott vonat összeállításától, -fajtájától IS. Ennek az is a magyarázata, hogy különbözõ gördülõállomány (mozdony(ok), vagonok) különbözõ méretû (minõségû) adatok beolvasását igénylik a futás közben. Az igényesebb megjelenéshez több adat, jobb minõségû (nagyomm méretû .wav) hangok is párosulnak amik óhatatlanul növelik a beolvasási idõt - ezzel a futás megtorpanásának hosszát. A MSTS "bootolásának" idejét viszont jelentõsen befolyásolja a feltelepített pályák mennyisége, mivel a játék indulásakor a program MINDEN! adatot ellenõriz!!! Pl.: ha egy CONSISTS-ban olyan vonat van leírva amelyik a TRAINSET-ok között nem szerepel, akkor mindenképpen hibajelzést kapunk - még akkor is, ha azzal a vonattal nem is szándékoztunk "utazni". A vonatozás gyorsabb indulásához - és talán az akadozásmentesebb vonatozáshoz két fõ szabályt szükséges figyelembe venni: 1. A ROUTES-ban csak az az egy pálya legyen amivel éppen játszani akarunk - mint ahogy ezt már mások is megjegyezték. Az éppen játékon kívüli pályákat MOVE-oljuk át pl egy ROUTES-X nevû mappába - amit ugyanazon a winyón és célszerûen a MSTS fõmappái közt célszerû elhelyezni. 2. Ha van elég nagy winyónk - ami manapság már elég jutányos áron beszerezhetõ - akkor annyi MSTS "klón" másolatot készítsünk - különbözõ mappaneveken - amennyi útvonalat éppen szándékozunk külön-külön bejárni. A "train.exe" parancsikonokat pedig kihelyezzük az ASZTAL-ra... Végezetül egy probléma: a mentett játékállapot nem tartalmaz semmilyen információt a mentésrõl (vonat összeállítása, konkrét útvonal...stb). Az idõ is csak a menetidõre vonatkozik és nem a kimentés idejére, így lényegében fogalmam sincs, hogy egy adott mentésnek mik az ismérvei. Létezik valamilyen megoldás - a kockás füzeten kívül - amivel komment fûzhetõ a mentéshez???... A pendrájvos vonatozáshoz annyi helyesbítés tartozik, hogy a közlekedési viszonyok nem rosszabbak a winyós használathoz képest - természetesen ehhez egy kissé élénkebb adatforgalmú pendrájv is kell... egyébként tapasztalatom szerint Vista-, ill. Win7 alatt töredezettségmentesebben mennek a vonatok pendrájvról...
Lehet, hogy már régen volt töredezettségmentesítve a merevlemez... :D
Háj! Bámíly' meglepõ és hihetetlen, de azt tapasztalom - immáron fél órája -, hogy pendrájvról simábban megy a TS, mint winyóról!(?)...
Az a "Fõ, hogy utazunk" - ahogy annak idején Cirinke mondta...
Bocsika, a Bakony2 van az 30-40%-os kiépítettségû is - most már elég szép tájakon járok a BO-BO-val...
Minden activity részei a ".pat" fájlok. Ezek tartalmazzák a vezetett és az AI vonatok útvonalát. A NyuDu-projekt eredetileg is a Bp-Székesfehérvár szakaszt tartalmazta volna. A Szentgotthárd-Szombathely-Gyõr vonal már inkább Alpokalja-Kisalföld, mint Dunántúl. A Bakony 2 elõreláthatólag már ilyen béta is marad, akárcsak a NyuDu. Mindkettõnek leállt a fejlesztése.
Megint csak köszi, de azt hittem,hogy a NyuDu csak activity ezért még nem bontottam ki a .zip-et. Most már minden a helyén van, csak azt hiányolom,hogy a Nyugat Dunántúlban jelenleg csak BpDéli-Székesfehérvár vonal található (talán a béta verzió miatt). Én egyébként a nyugati vonalnak a Szentgotthárd-Szombathely-Gyõr szakaszt gondoltam volna... Apropos béta; a Bakony2 még NAGYON béta, mivel csak vonatozni lehet a pályákon, de a tereptárgyak meglehetõsen hiányosak - kb. 10%-os csak a kiépítettség...
A #1529-ben, a második linkben lévõ activity a NyuDu-hoz van, a path fájlok könnyen kinyerhetõek belõle. A kamera viselkedése valószínûleg a kameranézet-bõvítés feltelepítése miatt van.
Korábban - a különbözõ javítások és kiegészítések telepítése elõtt - az alagút bejárata után a mozdony automatikusan kabinnézetre váltott, majd az alagútból kilépve - szintén automatikusan - visszaváltott az alagút elõtti kameraképre. Most az alagútnak nem a járható részét látom, hanem a "föld belsejét", majd utána - az alagútból kilépve - meglehetõsen madártávlatból látható ismét a vonat. Ez csak nálam van így, vagy tényleg valami nem stimmel?...
#1529: Nagyon KÖSZIKE a Bakony2 PATH-okat!, meg a többi hasznos infót Nem vagyok telhetetlen, de a Nyugat Dunántúli pályákhoz is keresnél PATH-okat (én még eddig nem találtam - sõt már azt sem tudom, hogy honnan töltöttem le...) Most már "csak" vonatokat kell szerkeszteni a barangoláshoz...
ha valakinek még nincs meg a mávos flirt és akit érdekel innen le tudja szedni vezetõ állást hangot tartalmaz megy egy con fájlt: http://www.davevasut.extra.hu/
Hááát beleolvastam a megjelölt irodalomba, de azt hiszem ógörögül könnyebb megtanulni mint .pat-ot szerkeszteni (fõleg nulla gyakorlattal) - azért majd talán megpróbálom, vagy kivárom az eredeti "gyártók" kiegészítését...
Hát, ha csinálsz ".pat" fájlt, akkor lehet használni. Ha még nem csináltál sosem ilyet, akkor olvasd el ezt: Az objektum rejtelmei V2.0 - 7. fejezet (34. oldaltól)
#1525: A Bakony2.trk, Nyugat-Dunántúl.trk megvan, tartalmazza a route nevet, de a PATHS mappákban gyakorlatilag .pat fájl NINCS! - így ezeket nem lehet használni?
Az Alföld 4.2-öt veszem példának, mert nekem az van fent. "...\Train Simulator\Routes\Alfold_4\100a-140.trk". Tehát, a pálya ".trk" fájlját kell megnyitni egy szövegszerkesztõben és a "Name ("Alföld 4.2")" sort módosítani, a záró-, és idézõjelek meghagyásával. Bakonynál és a NyuDu-nál van legalább egy vezethetõ útvonal? Tehát, a pálya "Paths" mappájában van valami?
Háj! ? - Hol a bánatban tárolja - ill. honnan veszi a MSTS a ROUTES neveket. A mappa neve nem mérvadó, mivel próbából átneveztem a 120a mappanevet 120_a-ra és így is kiírta az eredeti nevét, ami egyébként is "MÁV 120a Budapest-Szolnok"! Egyébként is az a problémám, hogy sikerült rátalálnom a "Bakony2", ill. "Nyugat dunántúl" pályákra. Telepítettem is mindkettõt, de a MSTS menüben nem jelenik meg semmilyen néven! (a szükséges Xtracks és egyéb kellékek is telepítve vannak)...