Ezt nem tudtam. Sosem tértem vissza és sosem kezdtem újra. Épp azon gondolkodtam, hogy be kellene szereznem a játékot PS5-re. Mivel a PC-s mentés úgysem vihető át, így elölről kellene kezdenem. Egy darabig biztos megint lekötne.
Csak azért mondtam hogy még nem érdemes használni, mert a lezárt kezdő rendszerekben az egésznek van egy lőtér hangulata, úgy értem mintha nem is a valós világban, éles helyzetekben lennénk, hanem csak bábuk között. Legkirívóbb példa hogy a háborút bemutató csillagnál a szembenálló feleket valahogy úgy hívják hogy alfa és omega valamik, nem emlékszem pontosan, de a lényeg hogy még rendes nevük sincs. És a kereskedelem is faék egyszerű, nem kell nagy számításokat végezni, kb mint az ős-Elite-ben, hogy agrár bolygóról visszük a terményeket az iparira, onnan meg gépeket vissza. A kereskedésnél pedig az a legutolsó fejlesztés, ami már majdnem teljesen feleslegessé teszi a külső oldalakat, hogy a piacon az árakat össze lehet hasonlítani egy általad kiválasztott másik állomással, ez hatalmas segítség. Szinte fillérre pontosan kiírja, hogy mekkora haszonnal fogod eladni a másik helyen. Ezzel ugyan nem azt lehet megtudni, hogy mi a galaxisban az éppen legjobb útvonal, de ha valamilyen egyéb okból van egy fix úticélod, és nem akarsz kihasználatlan raktérrel átmenni, akkor a játékon belül pillanatok alatt kiderül, mit kell vinni. Utoljára szerkesztette: s_andras, 2020.12.12. 18:24:55
Túl sokat szerintem felesleges agyalni rajta, mert ezek a támadások scripteltek. Volt már, hogy egymás után háromszor próbáltak meg kiszedni supercruiseból. Viszont könnyen megtanulható a minijáték. A teljesen megrakott, mérnököletlen Type-9 Heavy-t vezetve sem tudott még kiszedni egy NPC sem, pedig mindhárom méretkategóriában jöttek már. A lényeg, hogy szinte mindig használd a hossztengely körüli pörgést a szökési vektor irányába. Utána már csak finomítani kell rajta vertikálisan és minimálisan horizontálisan is.
Nekem ment az összes minijáték kivédése. A trükkje, hogy a sebességet azonnal be kell húzni kékbe, lehetőleg a közepébe. És természetesen a megfelelő irányba fordulni.
Ha valaki megadná magát ("0" sebesség), akkor is a menekülési irány felé kell tartani. Ilyenkor normál hűtési ideje van az FSD-nek, ami talán 10s. És máris mehet az SC. Addig meg boost.
Ha szerencséje van az embernek, akkor odaér az állomásra, mielőtt megint utána erednének.
Amíg padlógázon repeszt valaki SC-ben, addig nem szokták kiszedni, csak mikor lassítani kezd a kilépéshez.
Figyelni kell a radart és nézni a hajókat. Ha valaki beszól, akkor azt mindjárt megkeresni és figyelni, merre tart, mikor kerül mögéd.
Ha esetleg már a rendszerbe lépéskor megjelenik az illető, akkor érdemes a csillagnak hátat fordítani, viszont csak az alap sebességen. A támadó megpróbál mögéd kerülni és túl közel megy a csillaghoz...
Mondanám, hogy elméletileg le van rázva, de korábbi tapasztalataim alapján a játék egyszerűen spawn-oltatja őket, nincs életszerűség benne. Így lehet, hogy amikor már azt hitted, hogy leráztad, akkor a célállomásnál még megjelenik.
Egyetértve az előttem szólóval, az a legjobb védekezés ha nincs közvetlen konfliktus. A supercurse-ból kiemelős minijátékot 10ből kilencszer meg lehet nyerni. Lehet gyakorolni kell vagy jobban oda kell figyelni de az a legjobb ha odáig el sem jutunk, hogy farkasszemet kelljen nézni egymással.
+1 dolog, ami eszembe jutott: üljön át a párod átmenetileg egy Sidewinderbe, hogy ne vesszen el az ASP! Azzal az is kiderül, hogy a hajóval van-e a gond. Ha akkor is lockolnak, akkor az is lehet, hogy az adott állomáson szedett össze nagyon rossz hírnevet vagy influence-t.
Igen, a külső oldal sokat el tud venni a játékból. Vagy épp sok nyűgtől szabadít meg. Attól függ, hogy ki, mit élvez. Illetve mostanában nem tudom, hogyan módosult a kereskedelmi része a játéknak. Én régen bejártam pár állomást, pár rendszerben és összeírtam az árakat, amikkel lehet kereskedni. Papíron. Ehhez nyomtattam pár üres formanyomtatványt. Majd megnéztem, miből profitálhatok a legtöbbet és melyik kör a leggyorsabb. Nekem ez is élvezetes volt. A Sidewinder-t hamar lecseréltem egy T6-ra, majd azt egy Asp-re. Akkoriban csak egy volt, szóval az Explorer-re. Felszerelést is azonnal tudtam rá venni. Ez még a játék leges legelején volt, a megjelenéskor. Később észrevettem, hogy a térkép nézet filter fülén be tudok állítani egy csomó mindent. Pl., hogy adott rendszerből milyen jellegű árú hova megy, és milyen jellegű árú jön. Illetve adott állomáson az áruknál már írja, hogy hova exportálnak, honnan importálnak. Ha ezt még továbbfejlesztették, akkor annak utána kell nézni, hacsak nem írja le valaki. A fenti oldal ettől függetlenül később is nagyon hasznos lehet. Kiszemelt modulok fellelőhelyeit lehet keresni, vagy épp a lebányászott cucc legjobb eladási helyét. Én leginkább erre használtam.
De, mind helyes. Ludowyc, figyelmezz RJoco soraira is.
A kereskedésről: szerintem abban pár kezdő rendszerben még nem érdemes a külső oldalakat használni, jobb kiismerni a játékon belüli lehetőségeket. A piac már képes kimutatni hogy egy adott állomásra mit érdemes vinni.
Régen jelezte a tank fölött, ha valami rosszban sántikáltam. PowerPlay-nél Hostile volt kiírva, ha ellenséges frakció területére tévedtem. Wanted volt írva, mikor olyan rendszerbe érkeztem, ahol köröztek. Vagy ez modulok esetén nem működik? Illegal, ha valami nem legális dolgot csempésztem. Sőt, ezt módosították úgy, hogy már az ugrás megkezdésekor kiírja középre, hogy mi várható a rendszerben. Így akár még le is állíthatom az ugrást. Esetleg ez már nem így lenne?
Kereskedj. Egyik állomáson megveszed, másik eladod. EDDB nagy segítség lehet abban, hogy a közelben menj pár kört és máris fel tudod szerelni a hajód, vagy nagyobbat venni. A vett modulokat vételi áron bármikor eladhatod, így lesz pénzed az árura, esetleg nagyobb raktérre.
A másik egyszerű megoldás az adat szállítós küldetés. Ide még raktér sem kell.
Helló, a bányászati feladatok olyan hosszú ideig érvényesek, hogy bőven lesz időd más küldetésekkel pénzt csinálni a felszereléshez. De annak se lesz semmi komoly következménye, ha ott a zárt kezdő rendszerekben nem sikerül valami. Tulajdonképpen büntetlenül el lehet követni bármilyen hibát, épp arra való a hely hogy meg lehessen tapasztalni a fő dolgokat, működéseket. Utoljára szerkesztette: s_andras, 2020.12.11. 21:37:38
Sziasztok! Nemrég kezdtem el játszani, egyelőre elég nehéznek és bonyolultnak tűnik a game. Megcsináltam az alap tréningeket, és elkezdtem az "igazi" játékot. A Dormi rendszerben vagyok, mert hogy ide szólt az első küldetés 10e pénzért. Itt elvállaltam egy egyszerű mining küldetést (3 Lepidolit), de szép lassan rájöttem, hogy nincs se Refinery-m, se megfelelő lézerem a bányászathoz. Viszont a jelenlegi pénzem (11.000) csak a Refinery-hez volt elég, a lézerhez már nem (Jelenleg csak 1G pulse lézerem van). Mit tegyek?
Még viszonylag kevés helyen voltunk. ECHATL a bázisunk ennek max 30ly körzetében voltunk. Lehet akkor végiglátogatjuk ujra mindet és hátha kiderül valami.
Outfittingnél. De ha cleannek látod, akkor ott se nagyon lesz semmi, kivéve kis eséllyel akkor ha már olyan rendszerben vagytok ahol nincs jelen az a csoport akinél a feketepontokat szerezte. Innentől kezdve rejtélyes a jelenség. Utoljára szerkesztette: s_andras, 2020.12.11. 17:59:53
A transactions fül üres, a contacts-ban semmit nem kell fizetni egyik embernek sem azt hogy vérdíj van a hajón ezt hol lehet megnézni. Mert ha én befogom ott iss clean.
Ahogy az előttem szólók is írták, érdemes ellenőrizni, hogy nincs-e érvényben körözés a hajóra. És igen, nem árt a küldetés apróbetűs részét is elolvasni.
Ezen kívül érdemes magasabb biztonsági besorolású rendszereket választani úti célként. A küldetés elvállalása előtt is ellenőrizni lehet a cél rendszer besorolását. Ezen kívül érdemes jó kapcsolatot kiépíteni az adott szektorok vezető frakcióival. Cserébe ha mégis beüt a baj, sokkal hamarabb és sokkal nagyobb erőkkel fognak kiszállni a helyszínre. Békés kereskedőként érdemes kitanulni azt is, hogyan lehet az interdiction mini játékot sikeresen végig vinni, hogy ne szedjék ki az embert sc-ből. Az Asp X ilyen szempontból egy elég mozgékony hajó, így sokkal könnyebb vele eleve elkerülni a kiszedést. A nagyobb, lomhább hajók messze nem fordulnak ilyen jól sc-ben. (Persze az a npc kalóz a bolond, aki az anacondámat prédának néz...)
Neked aki most kezdted az alapjátékot, bőven van időd kivárni még akár azt is hogy ez az új is ingyenessé váljon ;) Na jó, ez talán túlzás, de az első 75%-os leárazásig hidd el, mindig lesz tennivalód az E:D+Horizonsban.
Hát nem tudom... hogy az ED-ből hogyan lesz Overwatch, számomra még mindig rejtély. Ha majd le lehet szállni Miskolcra és felsétálni a Bükkbe túrázni az őszi erdőben, akkor majd kifizetek rá akár 100 fontot is. Így viszont maximum akciósan képzelhető el nálam a dolog.
Ha csak ártalmatlan adatszállítós küldetés lenne, nem jönnének. Valami lesz ott még a Transactions fülön, akár egy korábban elbukott, de nem kifizetett megbízás. Ok nélkül ez nem történik meg, csak így látatlanban nehéz találgatni. Csekkoljátok ezt a menüt, legyen minden kibefizetve, letudva, tűnjön el onnan minden. A másik hogy ezek tuti kalózok, és nem másfajta ellenségek, pl fejvadászok, ellenséges hatalom ügynökei stb? Meg kell nézni, nincs-e a hajón vérdíj, akár csak egy alkatrészén. Ha valaha bebűnözött, és az nem lett feloldva, akkor szerintem ez is okozhat folyamatos zaklatást. Biztosra azért nem merem állítani, mert én ezeket mindig csírájában elfojtom, ha pl muszáj egy privát adatpontot begyűjteni küldinél, azonnal megyek IF-hoz befizetni.
PiszkosFred: ez azért nem működött igazán soha, mert így az ellen azonnal ugrik utánunk, és 5 mp-en belül újra jön az ID... Csak nagyon kicsiket vánszorogva lehet haladni. Utoljára szerkesztette: s_andras, 2020.12.11. 15:14:43
Hat, regebben mukodott az a modszer is, hogy amikor meg akar csaklyazni a kaloz, akkor hagyd a fenebe a minijatekot, vedd le a sebesseget nullara, manualisan lepj ki a SC-bol a normal terbe. Ekkor az FSD kap egy kis cooldownt (fel perc, egy perc? - mar nem emlekszem), addig minden energiat nyomj a pajzsokra es a hajtumuvekre, padlogaz elore es kozben el-elnyomod az utanegetot abban a masodpercben, ahogy elerheto. Aztan ahogy letelt az FSD cooldownja, gyorsan vissza SC-be.
Raktér üres, küldetés pedig csak courier. Szétlövik a hajót, ujraéledés után az első supercruz és megint ott van a kalóz, már ki sem mer mozdulni, mert elfogyott a pénz.
Ha olyan küldetést vesz fel, ami fejvadászokat vonz, vagy van valami értékes áru a raktérben, akkor garantált a támadás. Egy mérnököletlen Asp valóban nem ellenfél ezeknek (de egy mindenből 5-ös szintre fejlesztett is tapasztalt pilótát kíván), viszont az interdictiont ki kell tudni vele védeni. Ez a legjobb megoldás, mert így az ellenfél esik vissza a normál térbe széthullott FSD-vel, és mire összekaparja magát és megint utánunk ered, mi már messze járunk.
Nemrég kezdtünk el párommal játszani. haladunk szépen, küldik, bányászat, felfedezés, stb. Asp explorer van mindkettőnknek. Viszont van egy idegesítő dolog: npc kalózok, persze jó táposak, állandóan betámadják a párom. Gyakorlatilag már semmit nem tud egyedül csinálni, mert egyböl jön az üzenet a kalózoktól és már szedik is ki supercruise-ból. Ha ott vagyok akkor sikerül néha elkergetni a pythonokat le tudjuk szedni, de az anakondára mire ráfordul már vége is. 5A pajzs, military váz stb. És semmit nem ér. A poén, hogy engem sosem támadnak ilyen kalózok... Mit lehet csinálni, hogy legalább egy kicsit békén hagyják?
Igy igaz, egy landolás is sülhet el balul.Hiába a tapasztalat. Egy félrenézett, nem ellenőrzött gravitáció tud csúnya dolgokat okozni, aminek természetesen pukkanás a vége. Teleport vissza az utsó csekkolós bázisra és megy a levesbe több ezer Ly távolság-óra játék-térképérték.
Azért erre a moon walking-ra kiváncsi leszek, még azt is el tudom hinni, hogy ezzel a fejlesztéssel az exobolygók is előkészülőbe kerültek. A kopár bolygók után akár a növényzettel és egyéb felszíni változatosságokkal is meglephetnek minket a fejlesztől a jövőben. Akár egy procedurális végtelen random generált felület váltakozással, kivédve az egyforma helyek vagy felszinek elöfordulását. Ezek után akármit fejleszthetnek úgy is el van adva vagy meg van véve :) Epic gondoskodik róla :)
A felfedezés éppen azért veszélyes, mert a monotonitása és a 99.x%-os biztonsága elaltatja, eltompítja az érzékeinket, és amikor hirtelen jön egy hiba vagy szokatlan dolog, akkor annak végzetesek a következményei. Hát igen, sajnos vannak olyan "emberek", akiknek az a szórakozása, hogy minden ok nélkül nekimennek bárkinek aki eléjük kerül. A magyarázat erre valami agyi rendellenesség. Solo vagy PG a megoldás.
phylemon: igen, ha bármit teszel, ami egy szuperhatalom alá tartozó kisebb szervezetnél tolja a reput, azzal együtt megy a nagyé is.
Nem lesz rossz ez a lövölde egy kis változatosságnak, de abban biztos vagyok hogy nem fogok Doom meg CS stb helyett erre átállni. Ha lesz bármi, amit csak így lehet elérni, azt megcsinálom és ezzel vége. Az exobiológusságból is jó lett volna látni valamit, ha már lesz hozzá újabb Elite ranglétra.
A superpowereknél hogyan lehet növelni a reputációt? Reputáció és/vagy influence növelő küldetéseket kell csinálni olyan frakcióknak amelyek az adott superpowerhez tartoznak?
Méghogy a felfedezés veszélyes ... épp Ceos és Sothis között cirkálok, de eddig a 3. alkalommal durrantották le a vadonatúj Python-omat. Jó, ebből 1-szer véletlenül felvontam a fegyvereket dokkolás közben, de a másik 2 alkalom sima szemétség volt. Nyilván nem fogok mégegyszer betolakodni egy Anaconda és egy Ferde lánc közé (bringások kedvenc hajója amúgy, tudtátok?? muhaha), de akkor is. Annak mi lehet a konkrét oka, ha egy játékos simán szó nélkül kinyír egy másikat? Rakomány, érték nem volt nálam. Sothisban amúgy éppen zavargások vannak, rengeteg a kalóz mindenfelé. Még jó, hogy nem csábultam el itt leadni az adatokat hazafelé, 400 fényévvel lett volna közelebb, mint az otthon. Éreztem én...
Elite Dangerous Odyssey - Exkluzív Gameplay bemutató a The Game Awards-on December 10.-én
Amúgy VR-ben nagyon durván immerzív, talán az Assetto Corsa és az XPlane mellett ez a 3., amivel maximális az "ottvagyok" faktor. Konkrétan egy-egy dinamikusabb dokkolás után kell pár másodperc, mire IRL is megvan, hogy merre van a fent meg a lent, és néha a tankolásokkor már érzem, hogy süti az arcomat a napocska melege... :)
Persze, hogy lehet. Van pár predefiniált profil, válogathatsz, melyik a legjobb alap, aztán azt lehet finomhangolni, ha akarod. Én konkrétan csak akkor nyúlok billentyűzethez, ha név szerint keresek valamit a galaxisban. Minden más megy a kontrollerrel, kombókkal. Jó, mondjuk a tanulási görbe így kicsit hosszabb volt, pláne nekem - fifában se tudtam sosem cselezni... :) - úgyhogy volt amikor FSD helyett a landing gear-t raktam ki, aztán a cargo scope-ot, végül meg átváltottam combat mode-ba, de most már egész jó, készségszinten megvan minden kontroll.
Hát lehet hogy röhejes, de nekem pl. az Oculus 2 kontrollere is elég mindenre, de a megszokás miatt maradtam az X360 kontrollernél, és azon is megvan minden, amire szükség van. Ha standard gamer perifériába beleértendő az X360 gamepad, akkor a predefiniált sémák közül is tudsz olyat választani, amiben kb. minden funkció megvan. Én személy szerint VR-ben bekapcsoltam, hogy a Messaging meg a középső-alsó panel (nemtom mi a neve) megnyíljon, ha ránézek, a bal- és a jobb panelek meg a (B) + DPAD-L / DPAD-R kombókra jöjjenek elő. Navigálás DPAD-dal, hajóirányítás a két stick-el, throttle a bal-jobb tűzgombokkal, tüzelés a jobb-bal triggerekkel. Kombózva a gombokat mindent tök jól és logikusan el lehet rendezni, és egyáltalán nem kell máshoz nyúlni menet közben. Utoljára szerkesztette: ToMy_, 2020.12.07. 09:59:35
A fuel scoophoz még egy kis kiegészítés,bár sokan azt mondják,nem túl elegáns.A beállítások között van egy olyan lehetőség,amit ha bekapcsolsz,látni fogod a bolygók röppályáját,ami tényleg nem sok vizet zavar,viszont mutatja a nap körüli gyűrűt is.Ezen kívül óvatosan,de nyugodtan scoopolhatsz. Lehet belül is,ha olcsóbb hajóban ülsz....
Annyit még hozzá tennék a fuel scoop használatához, hogy az egyes hajó típusoknak eltérő a hőháztartása. Vannak hajók, amikkel vígan napfürdőzhetsz, míg mások ugyan olyan közel a csillaghoz már főni kezdenek. A felderítésre szánt hajók általában jól bírják (pl. asp ex.). Viszont pl. a mamba hírhedten rossz ilyen szempontól. Szóval csak óvatosan a megszokásokkal egy hajóváltás után!
A kérdés nagyon jó, de a válasz egyrészt sajnos az hogy szinte sehogy ha szigorúan vesszük, kompromisszumok nélkül, másrészt viszont elég egy olyan egér, amin van +6 gomb. Én pl egy Bloody T70-et vettem emiatt 6ezer körül, nagyon megérte. WASD körül vannak funkciók, meg a numerikus blokkon beleértve a nyilakat és az Ins-Del-...csoportot. Viszont most hogy így jobban megnézem, talán lehetne extra egér nélkül is úgy átcsoportosítani, hogy sokkal jobban kihasználom a jobb oldali számokat, mert konkrétan azokon nincs még semmi nálam, csak a /*-+ bír funkcióval. Elég kényelmetlen lenne állandóan elengedni az egeret, de talán ha a WASD körüli dolgokra tennéd a legeslegfontosabbakat, akkor összejöhet. Utoljára szerkesztette: s_andras, 2020.12.07. 08:48:41
Ha esetleg valaki tolja VR-ban, van valami tuti tipp, hogy miképp lehetne elég gombom standard gamer perifériák birtokában?
Kutyafáját, tényleg működik a scoop "megállásban" is! Ahogy nézem, nem is változik a hő közben, ha stabilan sikerül beállni (legalábbis B csillagnál tesztelve, ami elég forró pite). Köszönöm!
Úgy szoktam csinálni, hogy belépek a rendszerbe, majd ráteszem a hajót a töltőre úgy, hogy meg is állok supercruiseban. Ezután elkezdem beszkennelni a látható égitesteket. Majd körpályán kicsit arrébb megyek, megint megállok és azokat is szkennelem, amelyeket esetleg eddig kitakart a csillag. Ez idő alatt folyamatosan jön az üzemanyag és lehet felfedezni is.
Igazából nem, hanem mindig haladok szabályos körpályán a csillag körül (álalában 0.1C körüli sebességgel), hogy gyorsan el tudjam húzni a csíkot, ha szükséges. Vagy ez felesleges?
Csak a biztonság kedvéért: Amikor fuel scoopnál elérted 60%-65%-70%-átsült hőmérsékletet, akkor ugye megállítod a hajót supercruiseban? A töltéshez nem kell sebességben lennie a hajónak (bár így is halad, de lassan), csak az, hogy a supercruise legyen aktív.
Köszönöm mindenkinek. A H-persei sectorban járok, az ikerhalmazok (NGC 884 - NGC 869) volt a célpont. Elindultam, óvatos leszek, utána esküszöm hogy lerakom az explorationt. 100 milliónál még biztos nem tartok :) csak a High metal content és afelett térképeztem (abból sem mindet), hazafelé már csak Ammonia és Earth like. A kavicsokat még FSS-el sem javarészt. De persze majd kiderül.
A fix sebességbeállítás nagyon jó ötlet, köszönöm! Ezt még nem ismertem eddig. Általában 70% fölött már mindig húzom is ki a koronából a gépet, nagyon ritka, amikor nem. Az alacsonyabb hőjű, pl. M csillagok a veszélyesebbek, mert ösztönösen közelebb megyek hozzájuk, lévén hidegebbek is ... emiatt sokkal könnyebben leold a supercruise, akkor is ha nem hevülök fel. A csillagfelszínen lévő flare-ek és protuberanciák viszont nem dísznek vannak. Ezen nagyon meglepődtem, de tényleg lemodellezték: ha belerepülök egy anyag-kidobódásba, azonnal felviszi a hőt, nagyon vigyázni kell ezekkel is.
A hull állapota nem befolyásolja a repülést, a modulok állapota és az integrity igen.
Az elején mindenki rendesen megpörköli a kávét, ezért ajánlott a javító cucc. Idővel ez sem lesz gond.
Három fix sebességbeállítást használj mindenképpen az adott perifériádon: 0%, 10%, 75% A 75% akkor kell, amikor nem használsz supercruise assistot. Amikor 7 másodpercre vagy a céltól, akkor tedd 75-re és sosem fogsz túlfutni és ez gyorsabb, mintha asszisztenssel mennél. A 10%-ot fuel scoopnál használd. A csillagot körülvevő sárga kör külső szélét (+pár centi kifelé, majd kitapasztalod mert felbontás függő) célozd meg. Így szépen kontroláltan kezd emelkedni a hőmérséklet. Amennyiben biztosra akarsz menni, akkor úgy 65%-on állj meg. Ez nem a leghatékonyabb töltés, viszont bármeddig el tudsz menni sérülés nélkül. Vedd figyelembe, hogy vannak forróbb csilllagok, ezért ne a töltés mennyiségét figyeld, mert a vége elég égő lehet.
A jó hír viszont az, hogy ilyen távolságnál inkább már 100 millió felett jársz az adatokkal.
Konkrétan soha többé ne hagyd hogy tankolásnál a hőmérséklet 80egynéhány% fölé menjen. Nem véletlenül kezd szirénázni ilyenkor a fedélzeti számítógép. És tényleg vedd az irányt nyílegyenesen a legközelebbi javítóba.
Óvatosabban kell kerülgesd a Napokat az biztos. Szerintem egyben marad a géped, 30% már aggályos lehet. Javitó limpetjeid gondolom nincsenek ... pedig pont ilyen szitukra lettek kitalálva. Merre jársz ? Akadnak bizonyos területeken aszteroida-bázisok is, azok is kisegithetnek a bajból. Nem kell mindig a buborékig "menekülni".
Srácok, SOS kérdés. Hány %-os hull damage-nél kezdhetek komolyan aggódni? Mennyi az a %, amin még stabilan elmegy a gép? Sajnos az Intel chipset grafikai glitch-e miatt sikeresen odavertem egy bolygófelszállásnál a gépet a talajhoz, és most 42%-on állok, 7500Ly-re az otthontól. :( A nálam lévő adatok legalább 50 milliót érnek. Keresek egy carriert (eddig nem vettem igénybe semmilyen külső oldalt segítségül, de azt hiszem most kivételt kell tennem). Többet ilyen messze nem is landolgatok hobbiból, az biztos. A komolyabb aggályom az, hogy pár 10 fuel scoop után is veszít a hull alapban 2-3%-ot. Köszi előre is!
Most pont egy békés rendszerben parkolok, nincs mészárolós/tömeges kalózvadászós, csak egy-egy nevesített bűnözőt likvidálós változat, azoknak a díjazása nem úgy tűnik hogy növekedett volna. Szokásos 1.2-től 4-5 millióig adja, de most láttam először egy közeli börtönkolónia jelenléte miatt szökevények kilövésére szóló típust, azok 6M fölött fizetnek. Lehet hogy csak az alap vérdíj emelkedett.
Ez más, erre tud valaki értelmes magyarázatot?? 6. hete vagyok Arissa zsoldjában, mert nem léptem ki a 4. végén, hagy jöjjenek a heti bónuszok amíg el nem fogy a merit. Azt hittem, hetente lefeleződik, erre most ezt a teljesen nullás egyenleget látom. Ez nem is lenne baj, mert mostanra már csak 100-200 körül kéne lennem, de miért vagyok mégis 2. fokozatban? És ami még furcsább, miért kaptam 5.000.000 osztalékot, ami meg a 4. szint heti jutalma?? (ez nincs a képen, azt a Power Contactnál gyűjtöttem be ma) Utoljára szerkesztette: s_andras, 2020.12.03. 14:55:20
állítólag megtolták 4 meg 10x a harci küldetések pénzjutalmát,valaki próbálta már?
Az egy Capital Ship volt, méghozzá egy Farragut csatacirkáló, mivel a Föderációval vagy. Ha a birodalmi oldal is részt vesz, náluk meg ún. "Majestic Class Interdictor" jelenhet meg. Amikor az ellenfélnek van ilyenje, akkor ki kell lőni rajta az összes Heat Relay-t, ezzel elzavarjuk, mert felrobbantani nem lehet.
A lényeg hogy mondtad, különben az idők végezetéig se jöttem volna rá. Régen mikor játszottam még valóban nem így volt. Azóta sikerült is feltornászni a bondot. Az egyik CZ-ben volt egy hatalmas mozdulatlan hajó, hozzánk tartozott. Az rendesen pörkölte az ellenséget, sokat segített a tűzereje.
Naja, ez különben nekem is hamarabb eszembe juthatott volna, de annyira alapvető, hogy máig nem is gondoltam rá... Pláne mióta kirakták a Commsra, és azonnal a képünkbe tolja. Korábban semmi ilyen nem volt, hanem valahol a jobb panelen kellett az egyik fülön választani.
Arra azért nem árt vigyázni az oldal választás után, hogy a saját társaidban ne tegyél kárt. Kínos, mikor a csatatér kellős közepén azt veszed észre, hogy mindenki pirosra váltott és téged lő.
Hát most mondtad meg a tutit. Eddig csak simán kiválasztottam a célpontok közül a megfelelőt és rálőttem. Így meg lett az oldalválasztás. Eszembe se jutott hogy előtte kéne választani mikor megjelenik az a panel odafent... what a noob... :(
Röviden: ugyanazt mint a Nap környezetében, csak sokkal-sokkal kevesebb rendszerben, mínusz Powerplay. Ja meg azt hiszem, ott a közelben nincs se Thargoid, se Guardian akciózási lehetőség. Ilyen fogadalmat hogy "végleg elhagyom", ne tegyél, mert úgysem fogod betartani :) Legalábbis ha folyamatosan tolod, biztos hogy előbb-utóbb vissza fogsz jönni. Bázisnak meg különben is a Jameson Memorial az alap (majdnem minden kapható, 10% kedvezménnyel), ha már van egy Elite rangod (nyilván a felfedezés lesz az első).
Nagyjából kialakultak a játékkal kapcsolatos végső terveim. Ha hazatérek a nagyobb exploration körömről, addigra valószínűeg sajnos meg is unom a monoton felfedezést. Szeretnék federal rangban magasabb szintet elérni, majd a Sol-ról egy Anacondával nekivágni a Colonia-nak, hogy ott "telepedjek le". A kérdésem: mivel jár pontosan, ha odaköltözök és végleg elhagyom a bubit? Miket lehet ott csinálni? Köszönöm :)
Egy fontos dologról még nem beszéltünk: amikor leugrasz a CZ-ba, mielőtt elkezdesz lövöldözni, választasz oldalt a Comms panelen? Ha ez megtörténik, akkor anélkül hogy egy lövést is leadnál, bezöldülnek az egyik fél hajói, és bepirosodnak a másikéi a radaron.
Hát most már tényleg feladom... Kiválasztottam olyan rendszert ahol a polgárháborúban az egyik fél szövetségi, a másik pedig független. A rendszerben a vezető frakció természetesen a szövetségiek. Beálltam az oldalukra a conflict zone-ba, lenyomtuk az ellenfelet, három hajót lőttem ki, és sem a bal panelen a transaction alatt nem jelent meg semmi, sem a frakció által uralt állomáson nem tudtam beváltani semmit...
Mivel hordozókról beszélünk, amiket játékosok irányítanak, az égvilágon semmire sincs garancia. Nincs olyan hogy "hogyan működik", mert bármi megtörténhet velük. Azt hogy a tulajdonosnak mik a hosszútávú tervei ("merre tart"), csak tőle lehet megkérdezni. A bárka menüjében legfeljebb a következő kijelölt célpontot lehet talán látni, legkésőbb akkor, amikor elkezd készülődni az ugráshoz, bár akkor már késő, mert ilyenkor elhagyni már nem lehet.
Ha az Edsm-ről kinéztem magamnak egy közeli carriert, ahol eladhatom a térképadatokat, az a hajó holnap is ott lesz, vagyis fix? Azt tudom, hogy 15 percenként tudnak 600ly-t ugrani, de ezek az edsm-esek vajon fixek? Illetve ha nem: ha leszállok egyre, honnan tudom meg, hogy merre tart? Tényleg lehet, hogy 5000ly-vel arrébb ébredek fel, ha pár napig kikötök egyen? Hogyan működik ez pontosan?
Itt most kifejezetten a katonai űrhajókról van szó, ilyenek csak CZ-ban vannak. Yurinak pedig ráadásul csak Föderációs csoportok ellenségei jók.
A vérdíjak elvesznek meghaláskor. És a számláló sem számlálja, ha meghalsz. Ezek szerint akkor 50 hajót kell kilőni és utánuk felvenni a jutalmat. Akkor számolva van. Viszont a kérdésem az, hogy csak bizonyos hajók vagy a vérdíjas hajók is jók? Mert ez esetben esetleg egy RES vagy Nav is jó lehet vadászmezőnek, üres raktérrel. Akkor te válogathatsz a célpontok között.
A Chaff és ECM sem megy magától. Beállítható rájuk gomb. Bár én is inkább pajzs erősítőt használnék. A Chaff csak akkor hatásos, ha gimbalos fegyvert használ az ellen.
Ebből a 8/50-ből arra következtetek, hogy mégis darabra megy, kb mintha lenne egy aktív mészárolós küldetésünk. Én ezt régen megcsináltam, lehet hogy akkor még nem így volt, vagy mire a mérnök megjelent, nekem már eleve teljesítve volt a feltétel.
Chaff, ECM-t szerintem aktiválni/elsütni kell, nem automaták.
Én sem értem, ezt írja az inara is: "MEETING REQUIREMENTS Earn more than 50 federal combat bonds." Emellet nekem 8/50-et ír, de ez még régről van.
A chaff és az ECM nem magától működik? Utoljára szerkesztette: phylemon, 2020.11.29. 21:10:44
Nem annyira rossz ez, kezdetnek megteszi. Nem tudom, mennyire használod ki a chaff és ECM-t, én inkább azok helyett is pajzserősítőket tennék, de 2-t már most azonnal. Azt nem is értem, mi az hogy "50" bond kell neki, 50 mi? Ez olyan mintha darabra vagy tonnára mérnénk, mert nem hiszem hogy 50 kreditnyit kell szerezni, de az előbbiek sem értelmesebbek... Csak a massacre típusú küldetések számlálják a kilőtt hajókat darabra, a combat bond ugyanúgy mint a vérdíj, pénzben mérendő, nem?? Valami változott amiről lemaradtam..? Az se semmi, hogy inara.cz alapján ismeretlen tényezőtől függően 100ezer vagy 1 milla bond kell neki a megnyíláshoz.
Az mondjuk könnyen lehet, hogy a meghalás viszi magával az addig gyűjtött beváltatlan összegeket, mint az explo adatokat. A bal panelen a transactions fülön ott van a beváltatlan összeg mindenből, ha ott látszik valami, azt az állomás menüjében is le kéne tudni adni. Utoljára szerkesztette: s_andras, 2020.11.29. 21:05:10
Jól sejtettem akkor hogy gyenge leszek én oda. A Federal assault shipen van két 3C multi cannon, ebből az egyik van megmókolva 5ös szintre, overcharged fajtára. Illetve van két alapszintű 2D beam laser. Alap ECM és Chaff szóró. 1A military grade composite, 6A power distributor megmókolva 3as szintre, enhanced charge-ra. 5A shield generator 3as szintre mókolva, reinforced shield tipusra. 5A shield cell bank, és egy-egy 4D-s hull reinforcement és module reinforcement package. A többi nem releváns a harchoz. A kisebb hajókat is elég nehéz volt egyébként lebontani, a nagyobbakba nyilván nem mertem belekötni, de ők sajnos néha igen... Egyébként a Yuri Ishmakot szeretném unlockolni, neki 50 federal bond kellene. Az állomáson pont az a frakció a főnök, akik mellett harcoltam, és hiába ott a combat bond contact, semmit nem tudok beváltani. Vagy meg kéne várni hogy elpusztuljon az összes ellenség? Egyszer kiírta hogy a csatát megnyertük, de azóta már egyszer kinyírtak és szerintem a bond is veszik olyankor. Egyébként pedig ki szoktam válni a harcból mert már eléggé le vagyok rongyolódva és visszamegyek a bázisra javítani.
Ez nem az a mérnök, ahol 500k értékű fejpénzt kell begyűjteni, majd a mérnöknél leadni? Vagy melyikkel keverem?
Mérnökölve mennyire vannak az alkatrészek? Az a mondás, hogy legalább 3-4-es szintű fejlesztések nélkül esélytelenek vagyunk erős NPC-k ellen, márpedig CZ-ban, még ha low is, már eléggé azok. Taktika hasonló mint a RES esetén: meg kell próbálni a szövetséges hajók közelében maradni, a falkával áramlani, illetve ha azt látod a radaron hogy 2-nél többen lőnek rád, akkor pucolás. Nem éri meg a pajzs elvesztése, még akkor sem, ha esetleg közben egyet még épp hogy kilősz. Mivel itt darabra megy a játék, a kicsikre kell rámenni. Nyilván ha előttünk van egy utolsókat rúgó anakonda, annak is érdemes megadni a kegyelemdöfést.
Abban a rendszerben, ahol harcoltál (vagy olyanban ahol a támogatottad jelen van) az állomások menüjében be KELL tudnod váltani. Ott lesz az Authority mellett. Korábban Combat bonds contactnak hívták, most nem tudom mi a neve. A massacre küldetésnek ehhez nincs köze.
A combat bondot hogyan lehet beváltani a contact-nál? Hiába van killem, nem jelenik meg ott semmi. Akkor sem ha massacre küldetést vállalok.
Combat bondot szeretnék gyűjteni az engineer unlockhoz. Kerestem civil war rendszereket, és med illetve low intensity conflict zónában próbálkoztam eddig. Hát mit mondjak, eléggé kemények. Lehet a hajó gyenge? Egy federal assault ship, a rárakható legpotensebb beam laserrel meg multi cannonnal. Van rajta ecm meg chaff, illetve military hull, valamit module és hull erősítések. Az külön vicces hogy szaros 600ezerért megy olyan küldetés, ahol 18 hajót kéne kinyírni... Hatnál tartok úgy, hogy már kétszer nyiffantottak ki... Van valami jó taktika ehhez?
s_andras : Biztosan én szúrok el valamit a PG -nél, az Open simán ment, wing is, beacon is, sc-ben és normál térben is.
Ez egyébként döbbenet, hogy nem képes az Open és a PG legalább egyformán viselkedni. Azt is érteném, ha egyik sem menne, mert akkor valami hálózati beállítással kell variálni, de hogy az egyik így a másik úgy, az felfoghatatlan. A javaslatom az, hogy olyan naprendszert keress az Openben zajló kísérletre, ami nemcsak a galaxistérképen számít félreeső helynek (tehát lakatlan), hanem azon belül is olyan legyen, ahol van egy jó távoli (legalább 50.000 ls) égitest, és előbb oda menjél ki Soloban mindkét pilótáddal. Ilyen messzire már halálbiztosan nem követ senki.
Más: ismét megjöttek a Midnight Black festések. Dec3-ig lesznek. Utoljára szerkesztette: s_andras, 2020.11.27. 14:52:19
igen egy fizikai helyen vagyok, de azt hogy jó a PG nem tudom a szokásos séma szerint állítottam be, ennek bizonyítéka a chat és a név megjelenítése a másik hajó chatjében.
s_andras : próbáltam, nem lehet wing be tenni ilyenkor , mindkét gép normáltérben van dolkkolva, de kidokkolva sem látom a másik hajót. azt írja : unreachable Open play-ben nem szeretném ha zavarnának főleg ha kilőnének erre szakosodott egyének. Valami adminisztratív hibám lehet,amit nem látok. Emiatt egy lakatlan területre kell majd mennem mivel open play megy és tud is winget létre hozni. Utoljára szerkesztette: buke, 2020.11.26. 19:02:11
Nem teljesen értem hogy mi nem működik, arra gondolsz hogy ugyanabban a PG-ban vagy mindkettővel, fizikailag is egy helyen van a két hajó, de nem látják egymást? Ha ez így van, az elég szomorú, de nem rajtad múlik, mert ez lenne a PG lényege. Azért próbáld meg wingbe is összehozni a kettőt, hátha az segít. Végülis nem biztos, hogy egy normál térben parkoló hajó a másik számára aki SC-ol, egy USS. Wing nélkül mindkettő SC-ban viszont ott kéne lenniük egymás számára a kontaktlistában, és ha az elsővel lemész normál térbe, akkor ott fog hagyni a másiknak egy Low Wake-t, amit becélozva le lehet mellé menni.
Sziasztok, annak mi lehet az oka, hogy saját két accountomat szeretném open group módban összekötni, de csak odáig megy a folyamat, hogy érzékeli a játékost, de csak kiírja, hogy barát az accountra, miután az invitálást elfogattam, direkt chat is megy a kettő között, viszont vizuálisan nem látom a második énemet. Külön win fiókon van mindkettő. Megjegyzés: Open playben tökéletesen megy minden, bizonyos dolgokat szeretnék kipróbálni így a kalózkodáshoz stb. amit npc-kel nem lehet. Egyébként szerintem a crew sem jönne össze. Hol, melyik ponton hibázom el a dolgot ? Utoljára szerkesztette: buke, 2020.11.26. 18:14:55
Vagy mikor kirángatnak sc-ból és menekülni kell, mert a gyorsulás is jobb assist nélkül. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2020.11.26. 13:01:43