F1 2002

F1 2002

2002. június 20. 02:10, Csütörtök
No, akkor lássuk, hogy tulajdonképpen mi fán is terem ez a keresztségben F1-2002 nevet kapott programocska. Mint azt a nevéből gondolom mindenki sejti, az EA Sport ezen újdonsága esetében egy olyan Forma-1 szimulációról van szó, mely minden tekintetben megfelel a 2002-es esztendőnek, értem ezt mind a feldolgozott idényre, mind a feldolgozás minőségére. Az aktuális Forma-1-es idény idén történő feldolgozása egyébként korántsem magától értetődő dolog, ugyanis köztudott, hogy a hamarosan debütáló F1GP4 a 2001-es esztendőt dolgozza fel, az persze már más kérdés, hogy ezen a problémán várhatóan rövid időn belül sokat segítenek majd az F1GP4-hez készülő különböző "sufni tuning" patch-ek, mely alkotások egyébként általában kiváló minőségűek szoktak lenni. Visszatérve az F1 2002-re, a program minden 2002-es pilótát, csapatot és autót tartalmaz, így találkozhatunk benne az idei ausztrál futam hősével, Mark Webberrel, beleülhetünk a márciusban debütált Toyota mindkét járgányába, és a valóságnak megfelelően sajnos elfelejthetjük a közelmúltban csődbe ment Prost istállót. Mondanom sem kell, hogy az F1 2002-ben az összes pálya a 2002-es állapotokat tükrözi, így első köreimet azonnal a megújult Hockenheim ringen futottam, és azonnal sikerült is lehangolódnom. Ebben azonban nem a szoftver volt a felelős, hanem maga a pálya, melyet úgy gondolom, hogy a mérnököknek az idei évre sikerült kivégezniük.

Klikk ide!    Klikk ide!

Ha Hockenheim, akkor hosszú egyenesek, óriási végsebességek, izgalmas versenyek (különösen a 2000-es) - gondoltuk magunkban eddig, mostantól azonban egy rendkívül unalmas pálya a hockenheimi, legalábbis az én meglátásom szerint, de lendüljünk is gyorsan tovább. Összességében egyébként sokat javult a pályák élethűsége, főleg a magyar pályáé, melynek egyes kanyarjai az EA Sports korábbi F1-es játékaiban még csak meg sem közelítették a valóságos kialakításukat. A tesztelés pár napja alatt egyébként jó néhány kört futottam az éppen aktuális kanadai pályán, mely összességében ugyancsak tetszik, azonban még mindig nem tökéletes, vagyis van még mit fejleszteni az F1 2003 megjelenéséig.

Klikk ide!    Klikk ide!

A készítők korábban azt ígérték, hogy az F1 2002 a szabályok és a verseny körítése tekintetében is maximálisan megfelelnek a 2002-es esztendőnek, ez azonban csak részben van így. Tény, hogy a különböző zászlójelzéseket érdemes folyamatosan figyelemmel kísérni, azonban sok esetben előfordul, hogy a többszöri és durva kanyarlevágásokért sem jár büntetés, valamint mindenképpen elkeserítő, hogy még mindig nincs felvezetőkör és safety car, pedig ezen valósághűség növelő apróságokért már hosszú évek óta sírnak a gamerek. Ugyancsak az ígéretek közé tartozott a 107 %-os szabály alkalmazása, ezzel szemben akár úgy is elindulhatunk a versenyeken, hogy az időmérőn ki sem dugjuk az orrunkat a pályára, igaz ebben az esetben meg kell elégednünk az utolsó rajtkockával. Az F1 2002-ben az időjárás immár dinamikusan változik, ezenkívül pedig akár villámlásokkal tarkított zivatarban is vezethetünk, ami egyrészt látványos, másrészt adott esetben rémisztő hatással bír. Itt kell említést tennem arról a szarvashibáról, miszerint esős verseny közben a monacói alagútban még mindig esik az eső. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy az általam egyébként nagyra tartott program készítői, illetve teszterei ne futtottak volna még esős versenyt Monacóban, és ne tűnt volna fel senkinek ez az apró, ám annál bosszantóbb hiba.

Klikk ide!    Klikk ide!

A program grafikai megvalósítása, ha nem is óriási mértékben, de azért mindenképpen fejlődött az elődökhöz képest, és szerintem bőven megüti a 2002-es játékoktól elvárható szintet. Az immár multi-texturing kompatibilis játékban látható autók a legapróbb részletekig ki vannak dolgozva, és a már jól megszokott módon minden autó teljesen máshogy néz ki, mind kívül, mind belül. Figyelemreméltó, hogy hamarosan megjelenik majd egy különleges patch a játékhoz, melynek köszönhetően a jövőbeli Matrox Parhelia-512 tulajdonosok akár három monitor segítségével is játszhatják majd az F1 2002-t, ami azért pestiesen szólva nem lesz semmi. Visszatérve a földre, meg kell említenem a kanyarok előtt 300 feletti tempóról felettébb intenzíven lassító kocsik izzó féktárcsája által nyújtott látványt, valamint a blokkolásig fékezett abroncsok szép füstjét.

Klikk ide!    Klikk ide!

Érdekes hiba, ami egyébként az elődben is megvolt, hogy a program néha úgymond meghülyül, és miközben háromszázzal száguldok, úgy veszi, mintha a kerekek blokkolva csúsznának a földön, és húzom magam után a füstfelhőt, a valóságban persze normálisan forognak a kerekeim. A játékba egyébként bekerült egy új nézet, mely a pilóta szemszög és a kocsi tetejére helyezett kameranézet között helyezkedik el, és szerintem elég jól sikerült. A televíziós közvetítés kameráinak szemszögéből végigkövetett jelenetekben egyébként sokszor érdekesen, hibásan mozognak a kocsik, mely jelenség a megjelenítési engine rovására írható, de szerencsére csak ebben a nézetben tapasztalható.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások