F1 2002

F1 2002

2002. június 20. 02:10, Csütörtök
Grafika: Szerény véleményem szerint az F1 2002 a grafikát illetően mindenképpen ott van a topon, az persze már más kérdés, hogy a program a szép grafikáért cserébe igencsak izmos gépet igényel. A tesztre használt, 1,3 GHz-es AMD Athlon processzorral, GeForce3 videokártyával és 256 MB memóriával szerelt gépen 1024x768-as felbontás és teljes részletesség mellett belső nézetben nem volt belassulás, azonban külső nézetben, sok látótérben lévő autó esetén azért nem mindig volt folyamatos a mozgás. A kocsik szépek, részletesen ki vannak dolgozva, a pályák úgyszintén, az animált szerelők látványa pedig ugyancsak kellemes az emberi szemnek.

Kezelőfelület: A program menürendszere hagy némi kívánnivalót maga után, a mentés lehetőségének hiánya számomra nagyon fájó. Ezen problémákat azonban pillanatok alatt feledteti a kiváló irányítás, a szuper FFB effektek, igaz a játék billentyűzetről csak nagyon nehezen, illetve a különböző segédletek bekapcsolása árán játszható.

Játékmenet: Az F1 2002 feelingje meglehetősen jó, vagyis az ember képes beleélni magát abba, hogy nagyjából milyen érzés lehet vezetni az F1-es torpedókat. A pályák minden korábbinál jobban megfelelnek a valóságnak, pozitívum a dinamikus időjárás, de bosszantó, hogy a monacói alagútban továbbra is esik az eső.

Hang: A hangok tekintetében véleményem szerint óriási előrelépés történt az F1 2001-hez képest, melyben azért még elég műhangja volt a járgányoknak. Kiválóan valósították meg a boxban beindított motor hangját, és egyszerűen fenomenálisak a fékezést és gázelvételt követő hangok, valamint a gumik rázóköveken keltett zaja is nagyon ott van a szeren. Közel tökéletes a box-szal való kommunikáció.

Zene: Na ez az, amit én egy szimulátor programban legelőször szoktam kikapcsolni. :)

Multiplayer: LAN party keretein belül ugyan nem volt módom kipróbálni a játékot, de a maximum tizenhat játékos egy időben történő játékát megvalósító internetes játék nekem nagyon bejött. Sajnos a gyengébb konnekttel rendelkező játékosok esetében találkozhatunk régi ismerősünkkel, a roppant zavaró laggel.

Intelligencia és nehézség: Nagyon tetszett, hogy a mesterséges intelligencia által irányított játékosok is tudnak hibázni, ki-ki csúszkálnak, vagy éppen lefulladnak a rajtrácson. Összességében elmondható, hogy az F1 2002-ben az AI jobb, mint az F1 2001-ben volt, azonban még mindig lenne mit csiszolni rajta. A lekörözések sok esetben problémásak lehetnek. A játék szerintem éppen olyan nehéz lett, mint amilyen nehéznek egy ilyen programnak lennie kell, bár valószínűleg ez elriaszthatja azon felhasználókat, akik a "miért tör ki állandóan a fara?" című kérdéssel hozakodnak elő folyamatosan.

Összegzés: Szívem szerint igazából négy és fél csillagot adnék az F1 2002-nek, de a négy csillag láttán a játék készítői talán nem bízzák majd el magukat túlságosan :). Úgy gondolom, hogy az F1 2002 logikus továbbfejlesztése az F1 2001-nek, és elmondható, hogy minden szempontból többet és jobbat nyújt elődjeinél. Remélem, hogy az F1 2002 alá is elkészülnek majd a már jól ismert különböző MOD-ok (FIA GT, ALMS, TDI RACING) új változatai, és abban is nagyon bízom, hogy a napokon-heteken belül megérkező F1GP4 igen csak megszorongatja majd az EA-Sports üdvöskéjét. Hamarosan mindenképp eldől a csata, győzzön a jobbik!


<< Előző oldal  1 2 3 [4] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások