Empire Earth II

Empire Earth II

2005. május 20. 10:37, Péntek


Kiadó: Sierra
Fejlesztő: Mad Doc Software
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium IV vagy Athlon XP, 256 MB RAM, GeForce 3 vagy más 64 MB-os videókártya
Ajánlott: 2,2 GHz-es Pentium IV vagy Athlon XP 2200+, 512 MB RAM, 128 MB-os videókártya
Hasonló játékok: Age of Empires sorozat
Kategória: stratégia

Az emberi civilizáció évezredek óta fejlődik folyamatosan. Talán egyetlen dolog, ami mindig is változatlan marad, hogy valamiért háborúzni kell. Kezdtük a pattintott kőszerszámokkal és viaskodtunk az élelemért, ma már repülőkkel és lőfegyverekkel intézik el a nagyok az olajkérdést, a jövőben pedig lézerrel és ki tudja mivel szerzik majd meg utódaink az akkor fontos nyersanyagot. Ezt az ívet dolgozza fel a Mad Doc Software az Empire Earth második részében.

Biztosan sokan vannak, akik szeretik a sci-fi korokban játszódó valós idejű stratégiákat, sokan háborúznak szívesen a világháború környéki körülmények közt, de népes rajongótábora van a gyarmatosítás idején játszódó harcoknak, sőt az Age of Empires kultuszát figyelembe véve a középkornak és a még jóval korábbi társadalmak konfliktusainak is. Egy pillanatra mindenki képzelje el, hogy ezek az emberek egy program segítségével egy közösségbe kovácsolódhatnak. Ugyanazzal a játékkal eljuthatunk az elmúlt négyezer év minden lényeges időszakába.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A valós idejű stratégiák között igen ritka az Empire Earth II-höz hasonló kezdeményezés, hiszen nehéz történeti szálat találni egy ilyen nagy időintervallumban és technikailag sem egyszerű megoldani, hogy a különböző korok különböző hadviselési szokásait egy platformra ültessék. A Mad Docos fiúknak ez mégis sikerült, sőt az első részhez hasonlóan (amit még a Stainless Steel fejlesztett) lehetőség nyílik összeereszteni akár a XX. századi amerika hadseregét a kezdetleges koreai köztársaság bátor és ez esetben halálra ítélt harcosaival. Az élmény annyira egyedi, hogy akár hetekre belefeledkezhet az ember abba, hogy a különböző civilizációk különböző korszakait tanulmányozza.

Természetesen történet is van, ami végig vezet minket a felölelt időszakon és az adott kor jellemző társadalmának küzdelmeit személyesen is átélhetjük. Az első szakasz az amerikai őslakos indián társadalmak hajnalát és bukását dolgozza fel, egészen az ismert városok megalapításától a spanyol hadjárat okozta zűrzavarig. Ez egyben a játék tutorial, azaz oktató része is, így rutinosabb RTS játékosok ezt az alap kiképzés után szinte biztos, hogy ki fogják hagyni. Szegényke nagyon idegesítő kommentárt kapott, amit átugrani nem lehet, helyette lépésről lépésre kell közepes dolgokat végrehajtani. Őszintén szólva nekem sem volt türelmem ehhez, de akik még csak most lépnek a műfaj ingoványos talajára, azok nyugodtan haladjanak végig, legalább megtudják hogyan végezték be az aztékok.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A tanítás után/helyett három teljes értékű küldetés-sorozatból választhatunk, mégpedig koreai, német és amerikai. Koreában az ország kialakulása a tét, a társadalom megszilárdulása. Jó vezetőként célunk a nép összetartása és a kínai nyomás visszaszorítása, majd az ország felvirágoztatása. A németek esetében egy keresztes lovagrendként indulunk, a háború kiváltó oka pedig a barbár népek benyomulása keletről. Természetesen birodalommá fejlődünk, a kései küldetések pedig egészen a Kiegyezés koráig kalauzolnak minket.

Az Egyesül Államok természetesen már mint XX. századi szuperhatalom tűnik fel a játékban. Az 1800-as évek legvégén válik nyilvánvalóvá, hogy komolyan számolnia kell a világnak az újonccal. Egészen annyira, hogy a két világháborúban pótolhatatlan szerepre tesz szert, majd a század második felében maga irányít. Az USA színeiben eljuthatunk a nem túl távoli jövőbe egészen 2070-ig. A játék relatíve korrekt képet fest az emberiség elmúlt 4 évezredének eme kis szeletéről, tehát egy-egy történelem lecke helyett is ajánlható a játék, persze a megfelelő fenntartásokkal.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ennyi korszakot viszont csak szakaszos fejlődési rendszerrel lehet összekötni, ami nem lesz ismeretlen, akár az AOE eposzt említem, akár ennek a játéknak az első részét. A militáris beállítottság ellenére a fejlődés mozgatórugója a tudomány, amit egyetemeken és templomokban tudunk fejleszteni. Elsősorban építkeznünk kell, majd a megfelelő intézmények felhúzása után képesek leszünk különféle technológiákat felfedezni. Minden korszakban, amiből 15 darab van 4 x 3 dolgot kell felfedezni katonaság, közgazdaság, és birodalom témakörökön belül. Ezek után még némi fejlesztés és átléphetünk a következő epochba, azaz korszakba.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások