Rayman: Raving Rabbids

Rayman: Raving Rabbids

2007. január 12. 18:12, Péntek


Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM, 1,5 Gbyte szabad hely, 64 Mbyte-os DirectX 8.1 videokártya
Ajánlott: 2,5 GHz-es Intel Pentium IV, 512 MB RAM, Nvidia Geforce 6600+, Gamepad
Hasonló játékok: JazzJack Rabbit 2, Sonic Heroes, Rayman 1-2-3
Kategória: ügyességi játék

Ki ne emlékezne a laza csuklójú Raymanre, aki bugyuta megjelenésével sok-sok ember szívébe lopta be magát, miközben mindenféle terepeken ugrabugrált, hogy összegyűjtsön, leüssön, eljusson és megszerezzen. Legújabb reinkarnációjában ugyan nem a megszokott módon, de újabb kihívások elé néz, a cél pedig, hogy hazajusson a gonosz Réver nyulak fogságából, illetve hogy unalmas családi délutánokat aranyozzon be.

A Rayman: Raving Rabbids nem egy szokványos platform játék, mint elődei, hanem inkább a manapság oly népszerű flash alapú játékok világát célozza meg. Egyszerű készségfejlesztő feladataival ideális darab lehet minden kisgyerekes családnak és végre a PC is közösségi pont lehet a lakásban. A játék igazából Wii-vel lenne élvezhető annak kontrollere miatt, de a billentyűzet, egér, joypad kombináció is izgalmas perceket szerezhet.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Van történet is. Rayman éppen kis bogyóbarátaival piknikezik, mikor egy váratlan pillanatban cimborái eltűnnek a föld alá, helyükön pedig őrült nyulak bukkannak fel, akik elrabolják főhősünket. A videoklipekből ismert nyuszik nem valami barátságos lények, viszont annál hülyébbek tudnak lenni. Az IQ-juk körülbelül 3,5-3,6 lehet, de odáig már eljutottak, hogy tömegesen szórakozzanak arénákban foglyul ejtett lények próbák elé állításán. Rayman is így kezdi, kis cellájából minden nap kirángatják és 5 próbát kell teljesítenie, hogy visszajuthasson szerény kis hajlékába. Eleinte kemény fúúújolás és utálat fogadja, de ahogy telnek-múlnak a napok, egyre népszerűbbé válik, sőt az "I love Ray" transzparens sem lesz később ritka.

A játékban az a csodálatos, hogy végre nem az egy kaptafára készülő unalmas "csináld egész végig ugyanazt" típus, hanem változatos, több tíz féle játék kombinációja az egész. Nem arról szól, hogy juss el A-ból B-be és haladj a történetben előre, gondolkodj, hanem valóban önfeledt szórakozást ígér.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Mivel erőszak csupán rajzfilmes szinten jelenik meg benne, ezért főleg a picur korosztálynak célozhatják, de a teszt során rájöttem, hogy felnőttek közül is csak a teljesen érzéketlenek maradnak távol a játéktól. Nem véletlenül lehetett anno olyan népszerű a Moorhuhn vagy a Pingvin dobálós játék vagy akár az ifjú takonylabda története. Az emberek szeretik az egyszerű és szórakoztató dolgokat. Ráadásul a játék olyan környezetben játszódik, ahol szinte mindenen lehet nevetni és semmit nem kell komolyan venni.

Az első feladat a Story mód végigvitele, ahol a fent említett napok múlásával egyre több játékot tehetünk elérhetővé más játékmódokban is. Az arénában négy kiskapu van, ahol a napi küldetések várnak ránk. A feladatok főleg ügyességiek, némelyik logikát vagy megfigyelőképességet, memóriát igényel, tehát ismételten egy hasznos dolog gyerekeknek, mert szórakozva tanulhatnak.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások