Unreal Tournament III

Unreal Tournament III

2008. január 12. 11:03, Szombat


Kiadó: Midway
Fejlesztő: Epic Games
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 2 GHz, 512 MB RAM, 8 Gbyte szabad hely, Nvidia 6200+/Ati 9600+
Ajánlott: Intel Core 2 Duo, 1 Gbyte RAM, nVidia Geforce 7800GTX/ATI X1300+
Hasonló játékok: Unreal Tournament, Quake III, Halo 2
Kategória: online FPS

Double Kill! Multi Kill! Rampage! Killing Spree! Aki szereti a multiplayer FPS játékokat, annak ezekre a szavakra nyilván megdobban a szíve. Az elmúlt év ugyan gazdag esztendő volt a lövöldözni vágyóknak, de még ebben a gazdagságban is a korona egyik ékköve az Unreal Tournament III volt. Gyors, pörgős akció, gyönyörű grafika és kemény netes multi a recept.

Az Unreal Tournament hosszú ideje a Quake mellett az egyik fő oszlopa az online multiplayer FPS-eknek, s ahogy 2000. novemberében az első, 2002-ben a 2k3 illetve 2004-ben a 2k4, úgy a 2007-es névlegesen harmadik epizód is a maga tökéletességében érkezett el hozzánk. A fegyverek, a hangulat, a beszólogatások mind a régi emlékeket idézik, ezúttal viszont soha nem látott bőség van a járművekben, illetve a játékmódok is megújultak. Szerencsére csak épp annyira, hogy a jól megszokott formulákat ne zavarják össze túlságosan.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A törénet (mert van olyan is) viszonylag egyszerű, sőt mondhatni csupán egy gáláns gesztus azok számára, akik ismerkedni szeretnének az Unreal világával. A fejlesztők tapasztalata, hogy a vásárlók legalább fele még nem játszott online UT-t. Így nem is várható, hogy pusztán a netes ranglétra kielégítse őket, ezért egy viszonylag hosszú, soklépcsős kampányon keresztül küzdhetik magukat fel arra a tapasztalati szintre, amikor is meg merik magukat méretni a világ színe-java előtt. A korábbi részekkel ellentétben itt már nem egy sportág profi mívelőit alakítjuk, hanem az a fordulat áll be, hogy a jövőben kitört háborúban a felek rájönnek, hogy mennyire hasznos kütyü is az újraélesztő, amivel a bajnokságon belül operálnak a játékosok, s bevetik éles küzdelemben is. Persze az újszerű harcokhoz kik is lehetnének megfelelőbb alanyok, mint a bajnokság koronázott királyai, így ebben a részben is Reaper és csapata veszi fel a harcot az immáron három másik fajjal, ezúttal viszont nem épített műpályákon, hanem "valós" helyszíneken, mint a belváros, bányák, erdők és egyéb helyek.

A küldetések során persze az intrót leszámítva nem kell komolyabb tartalomra számítani, hiszen a kereten belül ugyanúgy, mint az online játékban a Duel, Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag és az új Warfare módban bizonyíthatunk. A Duel egy kétszemélyes deathmatch, ahol többnyire kisebb pályán 1 vs. 1 harcot kell vívni valakivel, a Deathmatch a szokásos mindenki mindenki ellen hajkurászás, a Team Deathmatch pedig a pirosak vs. kékek lövik egymást halomra című játék. Mindhárom módban természetesen az a fél győz, amelyik előbb eléri a megadott Frag számot vagy jobban áll akkor, amikor lejár az idő. A CTF szintén nem hoz semmi meglepetést, leszámítva a zseniálisan megtervezett pályákat, hiszen a jól megszokott módon az ellenfél zászlaját a saját zászlónkhoz kell vinni úgy, hogy a miénk is a helyén legyen. A CTF-ben a variációt az adja, hogy az adott térképen vannak-e járművek vagy nincsenek.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az igazi háborús mód ezeknél viszont jóval komplexebb. Mindkét félnek van egy központi mag, melyet védelmeznie kell, s az a csapat győz, amelyik hamarabb tudja a másikét elpusztítani. Az odavezető út viszont nem egyszerű futásból áll, hanem elsőként ellenőrzés alá kell vonni a köztes pontokat és fokozatosan előrenyomulva kell bevenni az ellenséget. Ez a mód igazi csapatmunkát kíván, hiszen a pontok elfoglalásához vagy szét kell lőni az ellenség által már elfoglalt csomópontok magját és megvárni, amíg felépül a sajátunk vagy a saját pontjainktól elhozott gömbbel lehet azonnal biztosítani azt. A harc többnyire ezek körül a csomópontok körül zajlik, s a központi mag szétlövése már csak halasztás és utolsó lehetőség a gyengébb csapatnak. Ugyan sokáig tart és lehetséges, hogy többször is neki kell futni az elpusztításának, de a jól taktikázó csapat, aki az utolsó csomópontot is védi és közben a magot is támadja, szinte megállíthatatlan már ekkor.

A különböző pályák persze lehetnek kacifántosabbak is, van ahol sok ponton keresztül vezet az út, van ahol pedig hidakat kell lenyitni, barikádokat lehet lerombolni és a megfelelő pontok elfoglalásával extra nehézjárművekhez juthat a csapat, ami nagyban megkönnyíti az utolsó fázist.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások