Ma nekimentem egy kb 20 eves "CD toronynak", hogy szanáljak. Anno mindent kiirogattam CD-re vagy DVD-re. A legeslegjobban meglepo, hogy 90%-ban olvashatoak maradtak a CD/DVD-k :) Ilyesmiket talaltam hogy: - Animatek World Builder 3.5 - 3dsmax 2.0, 2.5 (valahol kell lennie 1.1-es telepitonek is) - Corel 5 - Lightvawe 5 - C4D 1.0? (valami demo cd amikor még ingyenes volt)
Lehet nekifutok egy virtual geppel, csak a feeling miatt :)
Ha csak az official buildet hasznalod akkor sokkal jobb a stabilitas, egyebkent ez meg python, ELEGEM van abbol hogy mindent xar script nyelven csinalnak es tetu lassu es bugos...
Anno a MAX-ot 1.2 (1.25??) vezio volt amit elkezdtem hasznalni. Talan kiismertem valamennyire ez alatt a pár röpke év alatt. De 2.8-as blender amikor kijott akkor kezdtem el nezegetni. Azt kell, hogy mondjam, hogy amit letettek az asztalra az valami elkepeszto. De modellezni barmit az valami agyrem (tok mas felfogas). Inkabb lemodellezem maxban es importalom... :) De az amit a program nyujt az zsenialis (gyakorlatilag egy MAX, +After Effects, +Zbrush egyben) Amivel talalkoztam hiba, hogy a stabilitasa nem az igazi, még MAXhoz kepest sem. Jelnleg csak nezegetem es aktiv munkaknal nem hasznalom, mert ugye azt ismerem, de egyre gyakrabban viszek at munkakat Blenderbe (FBX teljesen jo), hogy megnezzem ott hogyan is mukodnek a dolgok. Probalom felfogni mi miert mas es hogyan tudom megoldani. Igazabol lustasag szülte a dolgot, hogy Blenderezzek mert a kollegaim MAC-en dolgoznak es oda kellett kellett valami alternativa a 3D-re amit nem mindig nekem kell megcsinalnom (logo az epulet falára "Perspective Match", Bögrére logo. Szoval ilyesmi latvanytervek. Az meg hogy a Camera Trackingje milyen jo azt hagyjuk is...)
Jelenleg ott tartok, hogy siman ki lehet dobni a MAX-ot, ha valaki 3D-t akar, mert a Blender teljesen jo (es sok mindenben jobb mint a MAX ezekre a feladatokra ) Főleg, ugye a MAC vonal (amugy plattform fuggetlen ugye) miatt, hogy teljesen free.
A múltkor nekem is volt ilyen és habár kb 20 éve nyomom a MAX-ot fél napom ráment, hogy megtaláljam a hibát. A kép nevében, amire mented nem lehet nagy ÖÜÓŐÚÉÁŰÍ betűk semelyike. A kis ékezetesekkel nincs gondja.
importald be az egeszet egy ures jelenetbe vagyis start max es valaszd az import menut es mutass a flera jelolj ki mindent es ha van script benne azt ne.(ja van ilyen opcio)
A teljesen ingyenes motor fejleszto kornyezet gmax : LOL Teljesen jol mukodik windows alatt es sokkal gyorsabban rajzol mint 2022 ami tok meglepo.
Sziasztok! Valaki nem tudna nekem segíteni? Készítettem egy képet (még nincs kész teljesen és részeredményeket szeretnék kimenteni) amit renderelni szeretnék, de a render nem áll le a kép végén hanem újrakezdi az egészet, hiába állítom be hogy mentse a képet az nem történik meg. Más jelenetnél minden ok. A render beállításoknál állítottam el valamit? (Max 2020/vray5 update1) Utoljára szerkesztette: viso 007, 2021.04.13. 17:29:47
Már én is nézegettem, jónak tűnik. Asszem van trial-jük.
ln is igy vagyok vele és minden egyes uj verzionál felteszem az ujat és reménykedek, hogy valamit tudok alkotni benne mint MAX alatt, de semmi. Hiába a YT videok ahol jelölik, hogy mikor mit nyom, de nem vagyok polip és már a memoriám sem olyan jó, hogy észbentartsam, hogy mikor melyik billentyut kellene használni, ráadásul az sem mindegy, hogy mikor melyiket és hányszor melyik modban milyen kombinácioban nyomod le. Egy egyszerü kijelölés megszintetéshez vagy vertex mozgatáshoz, is le kell valamit nyomni, ahelyett, hogy egérrel egy ures helyre kattintanék.
Ha jól értelmezem ez hasonló, mint az xml anno. A google egy ideje nem a barátom. Eléggé el lett keffentve az elmúlt 2-3 évben a pc és a pénz jegyében.
hogy tudtál átszokni max rol blenderre? ugy értem, nekem az a legnehezebb része, hogy blenderben szinte mindent billentyű komboval kell aktiválni és ehhez fejbe kell tartani mindent. Maxnál azt szeretem, hogy én szinte csak a CTRL, ALT,Shift gombot használom meg a Z gombot. A többire csak az egeret minden ott van egy menü tablón kéznél.
Blendernél nem tudom igy használni a dolgokat. Utoljára szerkesztette: repvez, 2021.04.01. 23:16:47
három kérdésem lenne: a referencián látható kameraszöget hogy tudom beállítani?
a tükröm miért homályos? sub-ot felnyomtam 30-ra semmi változás
miért festi meg a falat pinkre? és mit tudok tenni ellenne? valószínűleg a paplan tükrözi de azt meg csillogóra akarom csinálni amit próbáltam, hogy melegebb fényeket használok az sem segített
PS-el valamit tudok rajta mahinálni de úgy sem jó:
Mi már turmixgépen toljuk. Hiperűrsebességgel fejlesztik, ingyenes. NEmsokára az USD is teljesen rendbe lesz téve benne, onnantól pedig más már nem is kell.
Sok hasznos dolgot :D HHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA (bocs) Ti aztan tenyleg elvagytok. Meg mindig a vilag leglassabb szkript nyelven fut az egesz. Az arnold tud vegre GPU-val rendeleni ez hasznos, bar arnold vs art inkabb az utobbi. Viszont a kepernyokezeles hiaba vannak igeretes funkciok is rohadt lassu.
Én továbbra is azt tudom mondani, hogy próbáld meg fényképezővel. Vagy telefonnal lőj egy új sorozatot dupla annyi képpel( az 50 kicsit kevésnek tűnik).
megjelent a max 2022... a szokasos... de... a megjelenites minden elvarsason aluli, legalabb 1/5-re esett vissza az fps, mindent kikapcsolva... minden ugyanolyan szar, ket monitoron nem jelennek normalisan menuk
egy 20x5x10 cm-es tárgyat akarom, bevinni, igy a max távolság talán 1m lehetett a fényképezés közben és az 50 fénykép kb fele átfedéssel készült az elözövel, hogy biztos minden helyről legyen minta több szögböl is
És te milyen messziről fotóztál? Amit Jabar mond, az sem butaság. Én sem a mobilt, hanem a torzítást tettem felelőssé. Írhattam volna drónt is, csak az kevésbé valószínű. Amikor analizálja a fotókat, akkor keresi a részleteket, ami alapján "össze tudja fűzni" őket egy path-ra. Lehet hogy túl messze voltak a képek egymástól.
Nem a tárgy végig mozdulatlan csak én járom körbe . fehér lapot tettem alá, hogy minél nagyobb legyen a kontraszt és könnyebb legyen az éleket elkülönítenie .
Nem a tárgyat forgatod ugye hanem körbejárod és úgy fényképezel? Mert ha forgatod akkor lehet azért nem jó. illetve próbálj meg az asztalra lerakni kisebb "jeleket" körbe amit tud követni ha körbejárva nem megy. Utoljára szerkesztette: Jabar, 2021.03.25. 18:35:00
Sajnos egyenlöre igen, De ahogy néztem, a mobil telefonos fotot nem emlitik kizáró oknak, hogy az nem jo vagy , hogy tul nagy lenne a torzitás. Nem macro modban vagy vide modban fotozom hanem a telével . Illetve a folyamat már ott megakad mielött bármi feldolgozás történne a képekkel, tehát kiderulne , ha törzitott vol a kép. Egyszerüen a bemnásolt képeket analizálja, és kijelöli, hogy melyiket tudja felhasználni és a legtöbbnél nincs ott a zöld pipa igy azok nem is szerepoelnek a feldolgozásnál. Utoljára szerkesztette: repvez, 2021.03.25. 18:30:25
Elötte megnéztem tutoriálokat és probáltam ezt a célt követni. Letettem az asztalra a tárgyat és lehetőleg ugy hogy ne legyen árnyékban egyik része sem és ne is legyen tüzö fényben a másik része. Majd fogtam a telefont és a manuális állásban az apertuát és a zársebességet fixre téve elkezdtem felülrül lefele körkörösen fényképezni. kb 50 fényképet készitettem , de csak max 10 et hasznáűlt fel belöle . Azt olvastam, hogy ha a fényképek beállitása fixen van akkor sokkal könnyebben tudja feldolgozni .
Amugy a telefon egy xiaomi mix2s. és a leujabb meshroomot hjasználom, de valamiért nem ugyan az elsz az eredmény ahogy a YT vidokban mutatják.
Ez így elég kevés info. A lényeg, hogy a tárgynak(és a környezetének) mozdulatlannak kell lenni és körbe kell járnod a fotóapparáttal. De nem ám összevissza, hanem egy jól behatárolható út mentén. Mintha a panorámához készítenél képeket, ügyelve arra, hogy minden képen legyen az előző képből infó.
Használ valaki Meshroomot vagy valamilyen más ingyenes fotoscan programot ami fényképbol tudja elöállitani a 3d tárgyat lehetoleg pontosan ? Én kiprobáltam a meshroomot, de nem tudom miért csak néhány fényképet fogadott el használhatónak amibol meg még nem állt össze a test. Csináltam vagy 50 képet mobillal manuál modban mindegyik képet ugyan azzal a beállitással és még raw-ban is, bemásoltam a megfelelő helyre, de csak pár kép lett zőld a többinél nem vette figyelembe. És nem tudom, hogy mi volt a baja velük .
Esetleg ha valakinek van már egy bejáratott metodusa hozzá az nem lenne rossz, hogy milyen beállitások kellene fénykép oldalról hozzá. illetve az utána valo retopologiához is, hogy szerkeszthető formát kapjak utána.
Csak 1 tesztkep es 2-3 masodperc alatt megvan, es egesz jo a glossy stb is a render idohoz kepest. Egyebkent azert jo minosegu gi is realtime.
Nem max de vajon mi lehet. Egy képaláírás a faceről:
Nyirkos napi utcai jelenet, és különálló épületek.. 2.9-es turmixgépben modellezve, ciklusokban.
Miért lehet az, hogy a view nézetben "elfogadható" a textúra nézete, a render képen meg köszönő viszonyban sincs ezzel? UVW Planar van rajta, de hiába.
gyors attach script, neha aranynal is tobbet er. Kicsit gyorsabb mint az enyem, memoriat nem veszi figyelembe de nem is eszik tobbet, 1gb geomon probaltam ki es nagyon jo volt.
A max-ot ne rendszergazdaként futtasd, hanem csak simán, saját felhasználónévvel. Ha amúgy is rendszergazda vagy, semmi hátrányod nem lesz belőle. Ha rendszergazdakétn futtatot, akkor nem te, hanem admin felhasználó lesz a program gazdája, szerintem emiatt nem működik neked most. Utoljára szerkesztette: bencsab, 2021.01.15. 07:53:01
Valaki találkozott már olyannal hogy nem tud max file-t megnyitni dupla kattintással filekezelőből mert " A kért művelethez magasabb felhasználói szint szükséges"? Rendszergazda vagyok és nincs más windows felhasználó a gépen. Max-ből meg tudom nyitni. Ma hoztam létra a file-t. Más file, pl. cdr, dupla kattra megnyitja a Corelt. A Max rendszergazda módban fut.
Ötlet valakinek?
Tesztelni kellene a ram-ot és azt a vinyót, amin a max és a pagefile van.
Töröltem mindent amit, csak felleltem. Kb 3 hónapja játszotta el először a szétesést pedig már elég régóta használtam, és akkor is a végső megoldás a teljes ujratelepítés volt. És most 3 hónap elteltével ismét ez van. Sajnos megint a teljes újratelepítés lesz a megoldás. Másnál is jelentkeznek hasonló problémák feltört verzióknál?
Kedves Mindenki! Van egy olyan problémám, hogy a Max 2018 egyszer csak megadta magát. belépésnél nem töltött be 1005-ig, majd lefagyott és úgy maradt. Azóta sem működik, hiába töröltem az egészet és telepítettem fel újra a programot. Megpróbálkoztam feltelepíteni a 2019-et de azzal ugyanezt csinálja. Gondolom én, hogy ez egy plusz védelem a feltört verziókra, de kérdésem, hogy erre van-e megoldás, vagy csak az, hogy az egész gépet újratelepítem aztán működik megint ameddig működik? Előre is köszönöm a válaszokat! :)
van valami olyan megoldás a 2020as maxban a boolean szekcióba vagy bárhol, hogy két test közös részét törölje anélkül, hogy a két testet összeolvastatná mint a normál unio? vagy ne kelljen duplázni és kivonogatni az egyiket a másikból majd visszailleszteni a másolatot
illetve van két bugom vagy nem is tudom hogy az e vagy csak valami elállitodott. Az egyik, hogy néhányszor az ALT+ középső gomb komboval nem a test közép pontja közül forgatja a testet hanem mintha valami nagyon távoli center körül és igy inkább csak eltolja és nem forgatja , de nem PAN funkcio, mert minimálisan forog is.
a másik, hogy ha shift mozgatással extrudálok egy élt, akkor miért teszi az összes élt hardra és külön smooth groupba vagy külön résznek veszi, mert amikor utána az element részre megyek akkor mindent kijelöl kivéve az ujonnan extrudált részt egészen addig, mig arra is rá nem kattintok és a smoothing groupnál nem teszem egységessé.
Egy kicsit kapcsolodó baromi vicces/brutális dolog. Vidéken terjed vagy terjesztik azt a szokást, hogy megfőzik a videókártyát vagy felmelegítik azt kiszerelve...
A YT-on van fenn rengeteg tutoriál, csak követni kell az ottani dolgokat, hogy rájöjj mit hogyan kell kezelni , a legtöbb verzioban ugyan az , nem fog gondot okozni megtalálni a dolgokat. time laps videokat is le lehet lassitani, hogy lásd , mit mikor csinál és mivel .
Esetleg olyat tudnátok ajánlani, hogy melyik verziót telepítsem? Az utóbbi évek kiadásai mennyire eltérőek egymástól? Melyik ami stabil és van hozzá (szintén stabil) vray?
Sziasztok! Tudtok esetleg ajánlani kurzus félét, ami bemutat ezt-azt az alapoktól? (örülnék az ingyenesnek, vagy nem horror árúnak) Illetve melyik verzióval lenne érdemes neki kezdeni?
szintén beszédes tesztek: https://www.pugetsystems.com/labs/articles/AutoDesk-3ds-Max-2017-GeForce-GPU-Performance-816/ https://www.pugetsystems.com/labs/articles/AutoDesk-3ds-Max-2017-Quadro-GPU-Performance-822/
ezt találtam, bár nem a legfrissebb: https://www.youtube.com/watch?v=TUctSOkYHfw
1.42: 3ds max alatt az azonos felépítésű quadro és geforce egyforma sebességet nyújt.
catia meg creo alatt sokkal jobban hasít a quadro (de én ezeket nem használom)
4.10: maya alatt (szintén nem használom) sokkal jobb a geforce még wireframe-ben is.
A wireframe teljesítmény régen valóban nagyon szembetűnő volt, kb 10× gyorsabb volt benne a quadro, amíg opengl alapon ment a 3ds max. Ha !aktuális! véleményekre és specviewperf tesztre keresek rá, akkor úgy tűnik eltűnt ez az előny a legújabb directx verzióknál.
Videókártyával kapcsolatban kinek van tapasztalata Quadro vs Geforce témakörben? Ki mit használ? Én amióta az eszemet tudom quadro-t használok, de felmerült bennem, hogy mióta directx alapú a 3ds max viewport, tök felesleges. Van egyáltalán még előnye a quadro kártyának 3ds max alatt?