Egyébként szerintem amelyik csávó pofázik hogy verekedni akar az általában 20 év körüli, ragyás fej, pattanás-szeplõ kombináció, szódásüvegtalpa szemüveg, 45 kg gizda, a környezetében mindenütt visszautasítják(na jó azért ezeket a jelzõket amiket eddig írtam nem kell komolyan venni), és úgy gondolják hogy majd be fogsz szarni tõlük, ezért nem mered majd elmondi a címed, ha meg elmondod akkor beparáznak, és inkább elszaladnak - Pakura rá egy példa. Ja, és érdekes hogy mindegyik ilyen kölyök kisebbségi komplexus-t emleget, legalábbis akikkel én "beszélgettem", szerintem ez azért van mert nekik van kisebbségi komplexusuk, az olyanok akikbe belekötnek és ilyen dolgokat automatikuson magukra vesznek, azoknak egyrészt nem lehet egy szép élete, másrészt kis kölyökként beleolvadnak a nagyvilág mindennapjaiba, és úgy halnak meg hogy az sem tûnik fel nekik hogy éltek. Ezek az emberek tudatukban még ébrenléti idejük alatt is alszanak, és nem tudnak megbékélni azokkal az emberekkel, akik a világban tudatosan élnek - Szerintem a Mátrix-ban is több igazság van mint a lelkükben - és lefogadom, hogy ha egy Pakurához hasonló ember olvassa ezt amit írok, akkor hátradõl a székében és ásít egyet, vagy a homlokát a tenyerébe teszi és csóválja a fejét: a szûk látókör amit nem is engednek kiszélesedni. Kíváncsi vagyok hogy mennyit értettél abból amit írtam, és hogyan is kapcsolódik ide.
Dömsödi: Kíváncsi vagyok arra hogy a 300-as cerka hogyan tudna real-time árnyékokat renderelni.
Ez a cikk úgy hülyeség ahogy van. DX8 alapkövetelmény? Meg DirectX 8-as élmény meg DirectX 9-es beállítások a Doom 3-ban? Kár hogy a megjelenítést tekintve semmi köze a Doom 3 motorjának a DirectX-hez, mivel OpenGL-t használ.
Úgy látszik nem olvastad el azt a 11 kitrölöt hozzászólást. Nagyon cifrák voltak
Amúgy én 8-10 FPS-el viszem a thief 3-at, így én már 20 FPS körül folyamatos képet látok
Pakura, akkor én most elmondom neked, hogy világ életembe minden játékot úgy vittem végig hogy elég volt nekem 30 fps, azon a szinten én jobban célzok mint sokan mások 60, esetleg 100 fps-nél, tehát nekem 30 fölötti értékeken már teljesen mindegy hogy milyen gyorsan frissít képet, szívesebben játszok így: 1024X768, Very Hih Detail, 8X anisotropy=32 fps, mint így: 800X600, High Detail, 4X anisotropy: 70 fps
Áhh nem értek én az ilyesmihez. Az egész fórumból ennyit vettem ki: minél több az FPS annál jobb a játszhatóság, és minél jobb a géped, annál több az FPS.
NEO: "Nemtom hogy celeron 300 mikor volt, de akkor kb. a directx 6-os verziója lehetett. Hát ha az képes ilyesmire, akkor nem 9-es kártyák kénének a doom 3-hoz."
Nagyon gyerek lehetsz még. Softwaresen irták meg az árnyék és gfx kezelõt. Amugy ez érdekes. Annak idején AMIGÁN volt egy IMAGINE nevû ray tracer progi. Ez jó esetben fél-1 óra alatt csinált egy Scanline képet. PC-re áttérve, (P133) már lement ez az idõ 15 MP környékére. Most 3GHZ környékén kiváncsi vagyok mennyi idõ kellene neki. Fõleg ha optimalizálnánk is a progit. Szerintem elõbb utobb bealkonyul a videokártyák 3D-s gyorsítójának, mert a procik elérik azt a sebességet, amivel Realtime olyan grafikát csinálsz amilyet csak akarsz. Ez max 4-5 év múlva bekövetkezhet.
Mi ez a poszszter, valami fake? Bizonyára átváltott az utolsó hetekben atira, nem számítva az elmúlt 4 évet valószinûleg...
Nemtom hogy celeron 300 mikor volt, de akkor kb. a directx 6-os verziója lehetett. Hát ha az képes ilyesmire, akkor nem 9-es kártyák kénének a doom 3-hoz.
Annak idején, amikor Celeron 300 volt a csúcs, akkor volt 1 magyar játék ami csak a demo szintig jutott(?). Ebben is valósidejû árnyékok voltak. Csak qrva lassú volt, de baromi jól nézett ki. A mostani gépeken tuti, hogy jól futna. Errõl a progirol nem tudtok valamit?
Na és hány tízezer Ft-os hûtõt vegyek hozzá ha ki akarom belõle húzni?
Szerintem meg úgy gusztustalan ez az egész ahogyan van!Azért nem gondoltam hogy JC is odáig süllyed hogy ahardwaregyártók diktálják a gépigényt.A tavalyi E3 idején még hol volt x800 meg Gef6800?És azokon a bemutatókon és videókon sem volt rosszab a gém mint a mostanin.A tavaly még eéárhetetlennek hitt hardware-ket irkálták optimálisnak mostmeg a minimumnak sem felelnek meg szinte....sztem ez az egész egy gusztustalan mocsok dolog...
Tsá! Azt áruld már el hogy milyen vizi dolog van neked a procidon hogy ennyit dob rajta???
Ma olvastam hogy a Doom3 az NV6800-on 62 fps-t ment a XT800-on meg asszem 50 körülit, merthogy az Nvidiában van pixelshader3.0 meg egyéb motyesz
Mondjuk ez engem is erdekelne, hogy pl a Doom3nal a fizikai motor es a grafikus motor hogyan kapcsolodik egymashoz. Mert ha egyutt megy, akkor a nagyobb FPS jobb reakcioidot is jelent, vagyis egyertelmu az elonye. De szerintem vmennyire kulon kell legyen.
Mellesleg miért nem számíttatják csak a "fizikát" többször? Végülis nem kell mindent (legalábbis az utolsó lépésig) grafikailag kiszámolni+megjeleníteni. Vagy itt valami szándékos árukapcsolás van (többet költesz videokártyára, több járulékos elõnyhöz jutsz)?
Azért rakjuk tisztába a dolgokat: A magas FPS (frame per sec) egy FPS-ben (first person shooter) nem a szemünk miatt szükséges, hanem mert azzal aki magas szinten mûveli a játékot (tehát nem aki csak vaktában lövöldöz) pontosabban tud lõni mint alacsonyabb FPS-sel. Teljesen mindegy, hogy a monitorunk megjelenít-e minden képkockát, a lényeg az, hogy a gép hányat számol ki. Ha ugyanis egy mozgó pontra lövünk az agyunk számolja ki, hogy melyik idõpillanatban kell kiváltanunk a lövést, ez egy bizonyos szint fölött már nem függ a megjelenített képek számától. A különbséget az okozza, hogy a billentyû lenyomása pillanatában a gép mennyi késlekedéssel kezdi el kiszámolni a következõ képkockát,tehát nem mindegy hogy az adott idõpillanatban hol tart a számítással (épp akkor kezdte, vagy épp most fejezi be), az átlagos késlekedés alacsonyabb FPS-nél magasabb. Ha ugyanis másodpercenként 100-szor számítja ki az éppen aktuális helyzetet az nyilván fog tartalmazni olyan pozíciókat is amik alacsonyabb FPS esetén nem kerülnek kiszámításra. Ez egy mezei játékosnál nyilván nem okoz nagy változást,de aki nagyon ott van a szeren annak igenis számít, hogy 50 vagy 100 FPS-sel vagy akár még többel játszik. A megjelenített kép a szemünk számára minden esetben ugyan olyan folyamatos.
Csak aztán a végén nehogy úgy füstölögjön mint egy jó kubai szivar. :)
Tigeroo: "eh...neked a nagyanyád világosban veri ezeket mi?" Persze, küldjek fotót?
x800pro 80-100e, kis mazlival XT lesz.
geforcen jobb a doom3 az elozetes tesztek alapjan, am egyreszt ailg kaphato s eppen ezert itthon joval dragabb is... raadasul ott alapbol mennek a pipeok, szal kevesbe lehet ugyeskedni :)
Luminas :D 3 ghzet izzadj ki lecc az 1700+osombol ,) lehet menne, de egy brutalabb vizhutes, vagy kompresszor arabol egy 3400+ is kijonne :)
szal ezt inkabb hagyjuk ...
en meg az intel vs amdre is kivancsi lennek a doom3 viszonylataban :)
Na fogadjunk 10-esbe, hogy karácsonykor 9800PRO-t vagy jobbat fogsz kapni. Vagy faterod biztosan azért nem enged 9600XT venni, mert készül a karácsonyi X800 vásárlásra.
Az én 2,4-esembõl is ki lehet hajtani 4 Ghz-t, csak qrva drága procihûtõ kell hozzá, meg állítólag az Inteleket 2 hónap tuning után kidobhatod a kukába.
384MB? Ez ugye vicc? 1536 MB alatt rgyáltalán gondol valaki játékra? :D Processzor meg 1,5ghz? 3 Ghz-t bármilyen prociból ki lehet hajtani, csak érteni kéne hozzá...
Nekem pont van 120 ezrem, csak a fater még egy 9600XT-t sem enged venni. AMD Athlon Xp 2400+ 512 megaram 9200-as ati. Mint már az elõzõ doom 3-as hírben is írtam a gépem be fog szarni. De legalább a Half Life 2 tartja bennem a reményt.
Szerintem a beta verziót ne hasonlítsuk a véglegeshez gépigény alapján. Valszeg sokat optimalizáltak rajta, hisz céljuk, hogy minél több embernél fusson->minél több ember megvegye. Legalábbis én így gondolkodnék. A jó optimalizálásra példának ott van a GTA3 és a Vice City. Full ugyanaz a grafmotor, csak a Vice Citynél vették a fáradtságot, hogy kicsit javítsanak rajta és lám meg is lett az eredménye.
Nem akarom felkorbácsolni a kedélyeket, de a 9800xt-s kártyán a Doom 3 timedemo1 futtatása 4xAA 8XAF-el 1024x768-as felbontással 3.2GHz Dell gépen éppenhogy csak elégséges !
Legalábbis az alábbi cikk szerint 26,9 Frame/sec !
http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQy
Persze lehet hogy nem kell komolyan, venni a dolgot hiszen ez még csak az elsõ tesztek eggyike mindenestre elgondolkodtató ...
"John did to keep in mind that these are just benchmarks as the true DOOM 3 gaming experience is looking to be very flexible and forgiving in terms of hardware needs."
Majd meglátjuk ...
Hát kíváncsi vagyok nálam hogy fog futni... Majd biztos tele lesz a D3 topik mindenféle mérési eredménnyel meg konfiggal :P
Elso a 2 eves kiszivargott verziobol van. Tobbi Xbox es PC verzio egyvelege. Csak hogy egyszeru legyen :D
Athlon XP 3200+ 512MB ram 80GB 7200rmp SATA vinyó GeForce3 Ti 200 (128)-as kari 25%-os tuningja mellett rohadtul szaggatott a beta verzió pedig csak 640*480-on mnet... Remélem ez csak a kezdetleges motor miatt volt mer rohadtul nincs szerintem magyar embernek 120 ropija vidkarira :(((
majd meglesem mikor a sotetsegbol radlepnek:) tuti nevetni fox a szornyeken mi?...
a kulonbseget veszitek csak eszre!!! ha van egymas mellett ket moncsi mas fps el nem veszitek eszre az 5- es 100 at.viszont ha a 100 ast lelassitjak 50 re azt eszreveheted... 50 fps is boven eleg.. csak ahhoz kell a nagy fps hogy ne lassuljon le tulsagosan ha valami beerkezik akepernyore.. valaki mondta hogy ha elszalad egy ajtoban valaki akkor 100 fps nel latod 50 nel nem:) lol.. na mindegy. .meglesem az az embert aki a nagy harcban eszreveszi es le is levo az ajto elott elszalado ellent.. no mindegy...
Lol :D Pedig a doom 1-2be is hasonlo kaliberu fickokat kellet a masvilagra tenni, es mint jol tudjuk mind a ket brilians jatekkal nagyon is lehetett lazitani. :>
A Hl2-t enis jobban varom, bar valszeg azzal se fogok gamelni. :D
Remelem nem a latvanyvilagra oszpontositottak hanem a jatekmenetre, mer nem annyira szep ez a graf...
Ja azt elfelejtettem,hogy az nem mindegy, hogy LCD vagy CRT kijelzõ. Mert egy LCD kijelzõnél igazából nem a frissítés a fontos, hanem a válaszidõ. Mert 20ms felett van a válaszidõ egy mozgalmasabb jelenet eléggé szétcsúszhat a kijelzõn. Ezért örülök, hogy az enyém 12ms-os.
Most nem tudom mit vitatkoztok... Van itt olyan is akinek a monitorja max 60hz-et tud... Tehát ott már ugyan mindegy.
hehe elsõ scr shoton csekk az FPS-t :D
Csak azt nem értem miért akadtatok ki? A Far Cry-ál már világos volt milyen tendencia jön. A szoftverírók összefogva a hardvergyártókkal minél erõforráspazarlóbbra írják a programjaikat, csak azért,hogy egy rahedli pénzt költs el félévente... De, ettõl függetlenül biztos nagyon állat lesz a játék és ha nem is full grafikán végignyomom majd egy 2400+XP/768Mb RAM 9600 Pro/256Mb konfigon. Full grafikán meg majd 2 év múlva... Anno mikor meg lett a Q3, akkor egy 366Cerka+i740/8Mb./32Mb Ram volt a konfigom win95 alatt s ment szépen...
Itt egyenlõre ezen lehet csámcsogni. Half-Life 2-nél legalább mutattak egy kis ízelítõt a fizikából, meg a fegyverekbõl itt meg csak a magas poligonszámú szörnyecskék meg a rendszerkövetelmény maradt.
Még alig nyílt meg ez a topik és máris 50 hozzászólás...Ez biztosan azért van, mert a rendszerkövetelmény a téma, az mindenki jobban izgat mint maga a játék.
Szerintem ezek a szörnyek inkább röhejesek, mintsem félelmetesek.
Na, azért megpróbálom. Ha 50fps pl. 100Hz-es monitorfrissítésnél jelenik meg (de 85Hz-nél ugyanúgy észrevehetõ a dolog), akkor ugyanaz a képkocka 2x jelenik meg. Ha mozgást jelenítünk meg így, a szem megkettõzõtten érzékeli a széleket.
Én nem erre gondolok. Amit mondasz, az nem a megduplázódás. Így, hogy nem tudod, mirõl van szó, nem is lenne könnyû elmagyarázni, nem is próbálkozom vele.
A monitor frisstése nem befolyásolja, hány képpockát tud kiszámolni a gép. (Feltéve, hogy az ahhoz való szinkronizálás ki van kapcsolva. Itt nyilván ki volt.)
Eddig több helyrõl hallottam hogy a gf6800-as Doom3-ban lekõrözi az x800-at, mert az endzsinben az árnyékoláshoz szükséges technológiát sokkal jobban támogatja.
Kíváncsi leszek hogy ez igaz e... ATI-nak elég nagy tökönrúgás lenne, bár eddig meg a Valve azt nyomta hogy HL2-ben az ATI gyorsabb (az új generációból is).
Azon is múlik, hogy milyen stílusú a játék. Pl: egy FPS-nél (mint a Far Cry vagy a Painkiller) 30 fps is tökéletesen élvezhetõ, annál felesleges a több, és azon felül nehezebb észrevenni a különbséget. De pl: egy autós játéknál mint az Underground, néha 30-40 fps is kevés a nagy sebesség miatt, hogy minden egyes megtett métert az agy tökéletesen fel tudjon dolgozni. Az emberi agy/szem max 100Hz-s frissítési gyorsaságra képes, próbáljátok csak ki a 3D Mark 2000-ben. Ott nálam volt olyan rész ami 800+ fps volt, és a között és a 100 között semmi különbséget nem vettem észre. Persze valószínûleg aztért, mert a monitorom nem képes arra a sebességre. Ha nekem életem végéig minden játék 50 fps-el száguldana, azzal tökéletesen meg lennék elégedve.
Amúgy igazad van, én is látok különbséget 50 és 100fps között, de azért új gépet venni, hogy ne 40fps-el fusson egy játék, hanem 100-al szerintem hülyeség.
Nem, nem. 24 fps-t _már_ folyamatosnak látunk, de ez nem azt jelenti, hogy nem látjuk a különbséget 24 és 50, vagy épp 100 között, azaz hogy nem látjuk folyamatosabbnak. 24 és 50 között szinte mindenki meglátja a különbséget, 50 és 100 között már nem mindenki, de sokan, pl. én is. Szerinte te is próbáld ki a _gyakorlatban_.