Az NO2 valóban probléma! Valóban a jövõ a 0 emissziós üzemanyagcellás és elektromos autóké! De az üzemanyagot és az elektromos energiát elõ kell állítani akkor is,ezt pedig erõmûvekben fogják! A legjobb megoldás a magfúzió lenne és lesz. A fúziós kutatásokban pedig Európa áll a világ élvonalában. Kishazánk pedig Európán belül igen elõkelõ helyen áll fúziós kutatásokban :) Valamint ne feledkezzünk meg a biomasszáról a geotermikus-energiáról a szélenergiáról és a napenergiáról sem melyek felhasználásában szintén Európa jár a világ élvonalában,persze biomasszában bármilyen fucsa is talán India van a toppon! Nem szabad figyelmen kívül hagyni egy komoly magyar nemesítést sem az energiafüvet,melynek fûtõértéke az akácfáéval majdnem azonos,kitermelési költsége azomban jelentõsen kevesebb! Oda kell figyelni még az energiatakarékosságra is /lámpák,háztart. gépek,autók,házak,ipari gépek,.../ Szóval az energiagazdálkodás nagyon összetett dolog !
Igen, ez eleg zavaros, mert minden cikk maskent fogalmaz. Az eredeti elkepzeles szerint a vezeto nagyhatalmak az karosanyagkibocsatasukat az 1990-es szinthez viszonyitva kellett volna nehany szazalekkal csokentsek (talan 2012-re). Hogy aztan mi kerult bele az egyezmenybe, azt nem tudom, de szinte mindegy, mert az USA meg Oroszorszag eleg messzirol le....
A kiotói egyezmény a szennyezõanyagok kibocsátásának csökkentésérõl szól ? Nem kizárt, hogy rosszul tudom, de tudtommal csak a szennyezõanyag-kibocsátás növekedésének csökkentésérõl..
"-I don't know about you,but i'm going to have my piece of the cake,before this shithouse goes up in flames"
Ja es megvalami: nem kell azt hinni, hogy az USA a seggen ul, csak mert nem ratifikalta a kiotoi egyezmenyt. Tesznek ok is egyet s mast a fust ellen, pl az elen jarnak a hidrogen eloallitasanak es tarolasanak a kutatasaban; minden amerikai autogyarto jovore (ha jol tudom) fel kell mutasson egy "zero emission vehicle"-t, ami a tervek szerint nehany even belul az eladott autok 10%-at kell kitegye az amerikai piacon stb.
Barcsak ugy lenne, ahogy te mondod. Sajnos a jelenlegi trend nem jo iranyba mutat. Igencsak dicseretes az EU hozzaallasa a kornyezetvedelmi problemakhoz, de ez meg nem jelenti azt, hogy a szennyezoanyag-kibocsatas merteke kisebb lesz a kozeljovoben. Az autogyartok egyre jobban odafigyelnek, de sajnos az autok karosanyagkibocsatasank legfobb merceje a CO (szenmonoxid) illetve a szenhidrigenek mennyisege, ami kozel nem minden.... A regi autok ugye rosszul egetnek, sok szenhidrogen marad a kipuffogogazakban, egy adag CO nem alakul at szendioxidda. Az ujak katalizatorral kerulnek forgalomba, jobban elegetik az uzemanyagot, alacsony CO es CH ertekeket tesznek lehetove, ellenben oxidaljak a levego nitrogenjet is a katalizatorban, igy eppen a nitrogen-oxid szintjenek noveleset eredmenyezik. Amirol a cikkben szereplo terkep is szol. Most ha szetnezel keleteuropaban, mi lathato? A volt KGST autok szep lassan(?) lecserelodnek katalizatorosokra, szamuk rohamosan no, magad is leszurheted az eredmenyt... 10 ev mulva nem lesz mar regi Lada, Trabant, Dacia meg effelek az utakon, a levego sem lesz fustos, csupan fojtogatoan edes-budos mint pl Milano kornyeken.
Az egyik folt (kicsi, de piros közepû) ott Európában Budapest... (Egy másik oldalon ki volt nagyítva Európa.)
Szerintem Catnek igaza van. Az erópai szennyezés az EU irányelveinek köszönhetõen igenis,hogy csökkenni fog ugyanis elõ van írva,hogy 2010-ig 10% körüli értékre kell növelni az energiatermelésben a megújuló energiahordozók használatát! Az igaz,hogy még nem minden EU ország áll jól ezen a téren,de azért van haladás és a kelet-európai országok igenis törekszenek rá,hogy elérjék a kitûzött célt! Sõt meg is lehet haladni nem csak elérni! Ráadásul Európában különösen oda kell figyelniük az autógyártóknak a fogyasztásra és a károsanyag kibocsájtásra.
Az hogy Amerika rosszabb ilyen szempontbol, vagy hogy egy fore szamolva ki szennyez tobbet, meg nem segit az itteni helyzeten. Attol meg pont olyan szar levegot kell beszivnod, a kulonbseg csak annyi, hogy tobben szivjak kisebb helyen.
Azér ez a térkép semmit nem mond a tényleges kibocsájtott szennyezõ anyag mennyiségrõl.
Ameróka legalább 2x annyi szennyezõ anyagot nyomat ki (nem csak NO2) mint az EU, ahol ugye meg majd kétszer annyian élnek mint a Zusában. Monnyuk ott a benzin pl fele annyiba kerül mint errefelé, szal össze-vissza rohangásznak abban a kib@szottnagy országban.
Az eu meg többé kevésbé betartja a kiotóiegyezményt, ameróka meg alá se írta.
kertbe-n akartál írni? Mert ez kicsit értelmetlen.
nem Europa fog noni, hanem a folotte levo NO2 koncentracio. Mar igy is eleg szar a helyzet, vess egy pillantast a fenti kepre. Amennyiben Keleteuropa gazdasaga noni fog, ez maga utan vonja a nagyobb energiafogyasztast illetve az autok szamanak novekedeset. Ugy a hoeromuvek mint az autok jelentos mertekben termelik a nitrogenoxidokat. Ezen a kyotoi egyezmeny nem fog valtoztatni.
szerintem európa már nem fog nõni, sõt, csökkeni fog (pl. már most életbe lépett a kyotói egyezmény), ezzel sezmben kina és india megfullad a saját mocskában + a miénkben, mert mi (értsd: a gazdagok) odaszállítjuk a lehasznált eszközeinket
Igy ahogy elnezem eleg nagy sz@rban vagyunk. Az embernek nemigen marad mas valasztasa mint beszivni a mocskot es varni a tudokarosodast. Nem tunik valoszinunek hogy a kozeljovoben valtozni fog a kep, Keleteuropa, India es Kina fejlodese pedig csak rontani fog a helyzeten (gondolok itt elsosorban az autok szamanak novekedesere)