Valamit: tudom, h altalaban reszegek hanyjak ossze. De igyekeztem jot feltetelezni, hogy az illeto nem reszeg volt, hanem beteg. Bar nemtom, melyik a jobb
Ha mar szoba jott a parizsi metro, akkor azt se art tudni, hogy az itteni berlet, ami ott kb az 5. zonas bernletnek felel meg, 80 euro volt tavaly nyaron. 80*245=19600Ft Szoval a BKV berlet a maga 6000Ft-os araval a parizsinak kb 1/3-a es a szolgaltatas szinvonala is ott van. Tehat ar/ertek aranyban teljesen versenykepes a parizsi tomegkozlekedessel.
igen, ezt én se értem, simán átsétálok közöttük, és ráadásul kifelé hullámokban jön a forgalom (amikor jön a metro) befelé meg folyamatosan kevés ember, tehát ellenörizni is sokkal egyszerübb de budapest az egyetlen hely abban is, hogy nálunk azt mutatja a peron melletti óra hány perce MENT EL a metro (hadd bosszankodjunk hogy épp lemaradtunk), nem azt hogy MIKOR JÖN hiába, ilyen ország vagyunk
Najo, nem milliardokert kell beleptetorendszert venni, hanem fogni az ellenoroket, es a kijarat HELYETT a metro BEJARATAIhoz allitani - raszoktatni az embereket arra, hogyha nincs jegye, nem szall fel a metrora - nincs stressz, kevesebb balhe, es nem kell milliardokat kifizetni
htmm: a metro nem kötelezõ, hanem egy szolgáltatás. Valamilyen szabályokkal nyújtják, ha azokat: Nem tartod be: Nem nyújtják. Amúgy a procedúra, amirõl beszélsz 3-4 perc max., mert akikkel probléma van, azokat leszállítják a metroról.
Ne mond, hogy a részegségtõl való hányásról nem tehet az ember... ahhoz tisztességesen kell inni, de még akkor is lehet pl. a vécén vagy a bokorba hányni, (sõt rémesen hangzik, de szatyorba is). Persze aki nem fizet a metroért, az lehányja, mit számít neki? Jobb ellenõrzés, kapuk -> kevesebb bliccelõ, nyilván valamivel kevesebb utas is (de azért nagyon sok van aki rákényszerülne fizetni, mert mégiscsak kell neki a metro), kevesebb kosz. Ha meg a bliccelõk elkezdenek fizetni több pénz jut tisztításra is. Megkockáztatom, ha mindezt megcsinálják, egy nagyobb áremelés esetén nõni fog az utasok odafigyelése is arra, hogy mit csinálnak a metron, hogy koszolják össze, meg rongálják... de legalábbis jó volna.
Én gyõri vagyok, ott is tisztábbak a buszok, de csak az elsõ ajtón lehet felszállni, nézik a jegyet/bérletet, szal nem ugyanaz, mint Pesten... én csak az egyetemista/fõiskolás korosztályt tudom mondani Pesten, de köztük annyi bliccel ahány nem szégyenli, de egy idõ után még õk is rászoknakm, látván a többséget.
Valamit irja: "metroszerelvény az állomásra, bemondják, hogy senki ne hagyja el a helyét, majd minden ajtón belép egy vagy két ellenõr és végigjárják az összes kocsit/embert ellenõrizni. Csak miután az összes ellenõr kiszállt megy tovább a szerelvény." Persze, es emiatt kessem le esetleg a vonatomat. Meg nehanyszaz kilometerrel arrebb a csatlakozasokat, hogy aztan egesz ejszaka dekkolhassak az utcan. Hat menjenek az ilyen otletekkel a jo ????? anyjukba! Az ilyeneket olyanok talaljak ki, akik eletukben nem lattak meg tomegkozlekedesi eszkozt, csak ugy, hogy "elozd meg azt a szar buszt!" A jarmuvek koszossagarol. Hat, arrol lehet beszelni. Az is igaz, hogy errol mi, az utasok tehetunk. De nem a mi feladatunk takaritani, elviselni a dzsuvat. Egy utas beszennyezte? Hat takaritsak ki! Egy pelda: metro. Valakire rajott a hanyinger, osszerokazta a szerelvenyt. Nem is biztos, hogy tehetett rola (mert pl reszeg volt). Mit csinaltak ezek a kritikan aluli...nah, nem mondom tovabb. Szoval leszortak fureszporral. Amig ilyen van, addig inkabb bliccelek. Normalis szolgaltatasert normalis fizetseg jar. (Megjegyzem, nem pesti vagyok, de (sajnos) eleg surun kell arra jarnom). Miert van az, hogy itt (Fehervar) sokkal tisztabbak a buszok?
Ez nálunk úgysem fog mûködni, emlékszik még valaki, amikor be akarták vezetni, hogy este 8 után csak az elsõ ajtót lehet használni szóló buszokon, és fel kell mutatni a jegyet/bérletet a vezetõnek? Hamar megbukott az ötlet...
Berlinben is elöl megválthatod a jegyet v. mutatod a bérleted, igaz a metró a fõ közlek eszköz. Egy Bp-nyi városra van 15 metró és 10 gyorsvasútvonal, éjfélkor is lazán 7-10 percenként jár még. Nem is nagyon járnak autóval az emberek...
Amúgy a csipes diákigazolvány-nál is voltak már ilyen tervek, oszt mi lett belõle :).
Es minden egyes buszon es villamoson csak ugy lehet fel jutni hogy az 1 so ajton keresztul. Es ott kell fizetni a sofornek.
Canadaba ugy csinaljak hogy minden 1 es vegallomasnal van 1 ember akinel be kell dobni 2$ vagy 1 leszakithato papir jegyet amitt 30asaval arulnak.
jaja,mert ezután biztos nem lesznek bliccelõk, mi? valószínûleg be fogja hozni az árát az a pár milliárd forint amibe kerülni fog. Amúgymeg majd megnézem ezt a 4-6-oson ahova hajnali hatkor is csak izomból tud felférni az ember. Aszondják sípolni fog ha nincs jegyed. már most félek tõle. bkv huzza csak meg magát egészen picire, amíg náluk az az extra szolgáltatás(bkv+),hogy rendesen takarítanak, pontosan érkezik a busz és mondjuk van fûtés. http://www.blakshep.com/ajtom.jpg
Nekem az a véleményem, hogy ebben nagy szerepe van a rengeteg bliccelõnek is. Mert gyakorlatilag az emberek számára nincs értéke a metrónak-villamosnak-busznak. Rotterdamban például (amennyire én leszûrhettem) minden villamoson jár egy ember folyamatosan és ellenõrzi, hogy van e érvényes jegye az utazóknak. Arrafele nincsenek is tömve a villamosok meg a buszok (buszon ott én álló embert nem láttam), még a metro ami leginkább. De azt meg például úgy ellenõrzik, hogy beáll a metroszerelvény az állomásra, bemondják, hogy senki ne hagyja el a helyét, majd minden ajtón belép egy vagy két ellenõr és végigjárják az összes kocsit/embert ellenõrizni. Csak miután az összes ellenõr kiszállt megy tovább a szerelvény. Persze ezt a módszert nem a város szélén, hanem a forgalmasabb helyeken csinálják, és (bár nem tom, de úgy tûnt) akár egy este is vándorol az állomások közt ez az ellenõr csapat.... Mondjuk számomra az is érdekes volt, hogy ott például a város külsõ vidékein a metro elágzaik, több ágra bomlik (4 vagy 5) és ezzel nagyobb területet lefed, ugyanakkor mégse tök új-külön metróvonal. Meg mondjuk a magasvasúti kilátás is egy szép látványosság tud lenni napközben éppúgy mint este :)
Azért a párizsi metrón kissé macerásabb bliccelni, mint itthon ;> Egyébként, ott ami van rendszer, azok az elektromos papír jegyek, az egy jó módszer...szerintem.