Ahogy olvastam a cikket elöször nem értettem a a "cikk írót", majd a vége felé már csak mosolyogtam. Én nem minõsítem se a cikk íróját, se a szerzeményét, minõsíti a munkája saját magát és viszont... Remélem azért aki a cikk után elsõre elijed a játéktól azért mégis kipróbálja hátha mégsem tartja majd annyira "gyengének".
ps. Kedves fórumozok, azért ti is visszafoghatnátok az "Afterszrozásból", azért azoknak a játékoknak is megvan a maga népes tábora és ha csak így szaroztok, akkor ne lepõdjetek meg, ha viszont is hasonlót olvasunk. Magánvéleményem nekem is van az After sorozatról. Igazából az elsõ két része nekem sem tetszik (bár ennek ellenére mégis végig vittem), a 3. része az Afterlight viszont határozottan bejött. Végre volt értelme a mikro menedzsmentnek és volt hangulata a játéknak, persze nem egy X-Com utánérzést vártam tõle, merthogy nem is az. Persze ez sem jelenti azt hogy tetszeni kellene, de vegyünk, vegyetek vissza azért az After sorozat fikázásban kimerülõ emlegetésébõl, mert hamar egy nagy Falme topik lesz akkor ez!
"õk már azért 25+ évnél járnak (köztük én is)." [kikiabal a ven faszok klubjabol, hogy gyere mar vissza mert elindult a romiparti]
Aki soha (vagy csak 5-10 percet) játszott a '93ban megjelent X-COM-mal és nem fogta meg, valamint olyan fiatal, hogy csak hallomásból ismeri a Microprose klasszikusát. Õk nagy részben a mai 7.1 hangra és full realisztikus grafikára esküsznek.
A másik csoport, akik játéktörténelmét nagyban befolyásolta az X-com, azon nõtt fel, õk már azért 25+ évnél járnak (köztük én is). Mi végre azt kaptuk, amit a xcom2 óta várunk, hangulatot, szórakozást, remek kikapcsolódást. Az, hogy a játék könnyen mod-olható, csak rátesz még egy lapáttal. Úgy vagyunk mi ezzel a progival, mint az autósok. Ha imádtuk a régi idõk autóját és újra kapni lehet tuningolt, modernebb változatban, szívesen veszik meg újra az emberek.
Csak annyit tudok mondani, hogy akinek nem tetszik az várjon a Crysisra meg nyomuljon a c&c3-mal. Mi többiek meg végre szórakozunk egy jót egy remek játékkal az idei évben.
Rákerestem a guglival, hogy mások milyennek látják e játékot:
Érdekes, hogy az IGN-en 6.9-et adtak neki, az olvasók meg 8.9-et. Gamepron 4,25-öt az 5-bõl. Strategyinformeren 7,2, az olvasóik szerint 8,8.
Az egy dolog, hogy tetszik-e neki vagy neked, de cikket elfogulatlanul, személyes érzelmektõl elvonatkoztatva kéne írni. Másrészt a cikkben több tévedés is van.
Neked nem tetszik, és szerinted szégyellje magát a készítõ és a kiadó? Nekem viszont tetszik, és szerintem nem kell szégyenkezniük, sokkal többet ér, mint az afterszarok. A Cenegánál annyi kreativitás sincs, hogy az after... helyett valami más alcímet találjanak a játékaiknak? Csak mert háromszor ugyanaz...
Szerintem meg igaza van, a játék 1 kalap szar, és szégyen a programozókra, és a kiadóra nézve is, hogy ilyen elõdök mellett ezt ki merték adni...
http://s3.bitefight.hu/c.php?uid=33840
Jó ég! Ilyen embereket miért hagynak "cikket" írni? Ez valami rémületes... És nem azért, mert negatív dolgokat írt a játékról. Egy részével én is egyetértek. Azért lenne pár hozzáfûznivalóm. Csak azok, amik a legjobban zavartak, ezen kívül volt még, amivel nem értettem egyet, de nem tartom olyan vészesnek.
"Az újdonság a jármûvek használata a bevetések közben, ami kicsit felemás dolog." Mi ezen az újdonság??? A Microprose féle nagy elõdökben is volt már. "A pályák felfedezése iszonyat unalmas, ezt érezhették a fejlesztõk is, ezért ha nem vagyunk harci szituációban, akkor egyszerre futtathatunk mindenkit a csapatból, csak gyõzzünk klikkelgetni." Akkor a Microprose emberei is unalmasnak érezhették a játékukat? Mert az X-Com: Apocalypse-ben is lehetett egyszerre több emberrel is haladni... Az elsõ két részben nem emlékszem, hogy lehetett-e. "Erre a grafikára még jóindulattal sem tudom azt mondani, hogy azért stilizált, mert itt a lényeg nem ebben van, hanem a taktikában, hiszen az elõzõ két UFO játék, az Aftermath és az Aftershock már eleve fényévekkel ez elõtt állt" Ennyi erõvel ide sorolhatná bármelyik másik stratégiai játékot, mert körülbelül annyi köze lenne ehhez a játékhoz, mint az általa emlegetett afterszaroknak, amiknek semmi közük a Microprose féle - három részes - sorozathoz. "Mivel az eredeti X-COM-hoz való visszatérés részben sikerült csak, igazából a grafikai visszatérés a legérezhetõbb, ezért teljesen vállalhatatlan a játék hosszú távon." Ez a játék áll legközelebb a nagy elõdhöz... Azt meg, hogy vállalhatatlan-e, mindenki döntse el maga. "Az idõ kerekét egyébként a pause mellett lehet 20 perces, órás és napi egységekben pörgetni, bár körülbelül amíg megcsinálunk valamit, addig leglassabb, utána pedig pörgetés a leggyorsabbon, amíg történik valami." A "cikk" írója mégis melyik játékról írt "cikket"? Mert ebben nincs pause... Újabb tárgyi tévedés... "A forgatás mondjuk kicsit nehézkes, de megszokható. " Én kicsit sem találtam nehézkesnek. Talán a saját fogyatékosságát nem a program hibájaként kéne feltüntetni... "Ahogyan már az Aftermath és az Aftershock is kissé megosztó volt" Nem kissé... "de nehezen tudom elképzelni, hogy az élvonalban lévõ játélkosok komolyan számításba vegyék." Ha gyenge a fantáziája, akkor több könyvet kéne olvasnia... hátha segít.
Szóval a "cikk" írójának üzenem - már ha lehet egy ilyen förtelmet cikknek csúfolni -, hogy nem kéne ezt erõltetnie, de ha mégis, akkor legközelebb jobban készüljön fel, hogy legalább a tárgyi tévedésektõl ne hemzsegjen az írása. A személyeskedõ, és nem elfogulatlannak tûnõ hangvétel is érdekes.
Idézet a cikkbõl: "A hipermarketek turkálós ládáiban a helye már megjelenés után, mert egy kisebb teljesítményû laptopra utazáshoz tökéletes lehet (a felbontás is éppen jó), de erre a célra viszont milliónyi flash alapú játék áll rendelkezésre."
1. Mi neked a kissebb teljesítményû laptop? írtál egy gépigényt, ami szerintem köszönõviszonyban sem áll a "kissebb" teljesítménnyel. 2. "erre a célra viszont milliónyi flash alapú játék áll rendelkezésre" LOL LOL LOL Cikkíró, plz írj le legalább 10 db ilyen flash játékot, elõre is THX én 1 ufos flash játékról tudok, de az nem készült el, az x-comról csinálták, de csak a menü van kész és ennyi.
A cikk írója szerintem többé ne fogjon tollat, mert nemtudja rendesen megfogalmazni a dolgokat, az ilyen nem való cikk írónak. Ez egy nagyon jó játék, 1 nagy problémája a hatalmas gépigénye a grafikájához képest és ennyi. A többi problémát már modokkal megoldották, és így egész jól hasonlít az X-com-ra. Az After fosokról inkább nem teszek említést, mert arra sem jók ez után a játék után, mert ez mindet ûbereli. Az eredeti X-com hangulatát egész jól vissza adja, ugyan nem 100%, de talán egy játék sem adja azt vissza 100%-osan, soha. ( talán :) ) Az AI szerintem egész értelmes, ugyanis míg túlerõben van, addig támad mint állat, nehéz megfékezni, miután látja hogy gyenge, elkezd bújkálni, és szeret lesbõl támadni, esetleg 1-2 idegen elbújik, és õket fel kell kutatni, példáúl egy commander elbújik, akik elfogása létszükséglet. Az ûrhajókról annyit, hogy amikor úgymond lezuhan, akkor nem azért zuhan le, mert szitává lõtték, ha megnézitek, akkor kényszerleszállást hajt végre, mert kevesebb az életereje (kis piros csík). És víz fölött az a kis piros csík teljesen elfogy, azaz tovább kell lõni, mert ott nemtud leszálni, ott felrobban. A másik, hogy az idegenek, nem minden esetben rohannak ki az ûrhajóból ha közelmész, sokszor van hogy bent megbújnak, és várják, hogy be gyere, és rádrontanak, még egy utolsó rohammal.
Nah, egyenlõre ennyit írtam kicsit a játékról, ez most remélem azé kedvet csinál hozzá. Elõttem írták, de azé leírom, hogy látogassátok a hivatalos oldalt a módok miatt, és itt az SG-n is van egy fórumja, sok jó dolgot találtok majd ott (pl: magyarosítás) Jó játékot:)
fasza, már leírták uezt... affene ma se népmûvelek.
Szerintem itt egy-két embernek - köztük én is - a cikk stílusával van bajunk. Ha valami rossz, azt azért normálisan is a nép tudtára lehet adni. Bennem még élénken élnek az olyan 576-os cikkek emlékei, amikben úgy húztak le egy játékot, hogy a könnyem fojt a röhögéstõl!
Szerintem a felejthetetlen hangulatot visszahozza a játék, már akinek jelentett valamit 93-94 ben az x-com elsõ két része.. Aki nem ismeri a sorozatot, esélyes hogy nem ragadja magával, mivel pár dolgot nagyvonalúan elhagytak.
most akkor, ha ennyire szar a cikk, irja mar le vki, hogy miert is olyan jo ez a jatek valojaban. mert nekem is hasonlo velemenyem van mint a cikkironak.
ja igen és a gépigénynél vmi csúnyán el lett rontva, mert a játék readme-jében vmi ilyesmi van: Pentium 1.5 Ghz, 256 MB RAM, 64 MB VRAM
úgy írt kritikát egy játékról, hogy közben saját magáról is hasonlóan jót alkotott. Szerintem ha megkérdeznénk bárkit, aki játszott az eredeti UFO játékokkal és szerette is azokat, belõlük ez a kis játék sokkal több pozitiv érzést hozna ki mint amire a cikk alapján számítanának. De ez csak saját vélemény, saját tapasztalatok alapján. Nekem az Aftermath és társai hatalmas csalódás volt (bár inkább csak az elsõ, utána már tudtam, mire számithatok), de ebben a játékban nem kellett csalódnom. SÕT!!! Már a menüjénél majdnem dobtam egy hátast, amikor a jól ismert hangokat meghallottam, aztán a zenéjétõl is, és szép lassan rájöttem, hogy ezek a srácok nagyon is ki akartak pótolni egy tátongó ûrt, amiért maximális tisztelet illeti õket.
A cikkhez csak annyit, hogy rég nem olvastam ilyen alpári irományt de minden esetre jókat nevettem rajta.
Szia Winnie! Ahogy egy késõbbi hsz-ben (6)írtam, és az általad idézett hsz-be is utaltam, nem a véleménye zavar (természetesen ebben igazad van , mindenkinek lehet saját véleménye), hanem az a gusztustalan, sztem egy cikkíróhoz nem méltó stílus, ahogyan leírta a véleményét. Szerintem ezt egy ilyen ismert site, mint az SG nem engedheti meg magának.
Látott képeket az elsõ kettõ UFO játékról... :DDDDD szánalmas.
Ja, és itt nem a fikázással van a gond -természetesen mindenkinek meg lehet a saját véleménye- hanem azzal, hogy tárgyi tévedésektõl hemzseg a "kritika" és hozzá nem értésrõl, felületességrõl árulkodik minden mondat. Ezt viszont nem szokás elviselni (pozitív/negatív kicsengéstõl függetlenül) "hivatalos cikk, kritika" formában...
Kedvess cikkíró! Minden egyes megszólalásodból az derül ki, hogy halvány fingod sincsen a klasszikus UFO-ról. Ez a garázsverzió az azóta nagy, fehér szakállat növesztett fanoknak készült. Szóval ez egy ízig vérig VINTAGE játék. Méghogy újdonság, hogy gépesített egységet vihetünk magunkal??? Sajnos írtózatosan lejárattad ezzel az okoskodó cikkel magadat és a nem létezõ szakmai kompetenségedet...
(mindezt falusiasan mindva: segget csináltál a szádból)
"Gratulálok a cikk írójának, ha az írásával sikerült elvennie elég sok ember kedvét ettõl a projekttõl"
valahogy furcsa, hogy a rossz kritikánál fújnak a rajongók (mert valaki másképp vélekedik), ha meg jó a kritika, akkor jönnek az utálók, hogy fizetett a forgalmazó.
épp erre vannak a kommentek, hogy ne a cikkírót f*kázza valaki (hoppá, a user sem jobb a deákné vásnánál), hanem, hogy leírja, hogy szerintem miért jó. értem?:)
papa01: "Félelmetes, hogy valaki így szétfikázhat egy nagyon jó játékot...."
félelmetes, hogy valakinek más is lehet a véleménye, mint a tied. f*káztál már játékot? gondolom igen. és eszedbe jutott, hogy más valakinek meg az a kedvence? az változtat a véleményeden?http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1115988903
ez a "nem 3d" határeset...jóformán a dolgok 90%-a 3d-ben megvan csinálva (lásd hotkey-mod, melyben lehet fellül-nézetre váltani) egyedül tán az emberek nincsenek megcsinálva 3d-ben, de az összes élien és tereptárgy 3d-s..ehhez képest elég jól néz ki..
Hát 1000x inkább ez mint az after* gyalázat, ráadásul sokunkat éppen a grafika fogott meg, mert végre nem 3d-s, és idézi a régi hangulatát! Gratulálok a cikk írójának, ha az írásával sikerült elvennie elég sok ember kedvét ettõl a projekttõl - ami ráadásul egy garázsprojekt és remake, egyáltalán nem kihívója A nagy Öregnek!...
Szerintem általában megjelöli, hogy milyen viszonyítási rendszerben tartja gyengének, pl. a más jelen játékok grafikájához vagy hanghatásaihoz képest, vagy éppen a sorozat korábbi tagjaihoz képest.
Egyébként szerintem lehet az lenne a megoldás, ha az összegzés független lenne a többi kategóriától, tehát elvileg kaphasson itt 5 csillagot egy olyan játék is aminek tragikus a grafikája, ha attól még baromi jó(bár ez kétlem, hogy akár ilyen értékelés mellet is sokkal jobban szerepelt volna). Pl egy táblás játék is attól függetlenül jó, hogy milyen szépen van megfestve a tábla (persze jó, ha szép, de a játékban nem sokat oszt szoroz).
Kicsit furcsán sikerült fogalmaznom de a lényeg remélem érthetõ.
~az fixen 1024x768, ami egy nagyobb TFT monitoron elég érdekes látványt eredményezett. ~ iniben átírod és máris megy Kedves cikkírónak javaslom olvassa végig a játék topikját és akkor sok problémájára megoldást talált volna persze akkor nem fikázhatta volna ennyit. Igaz nem tökéletes és igen ufo 1-2õt semmi sem tudja überelni de ez egy remake és nincs jobb remake perpill szal az igazi ufó rajongók akiket ismerek mind örülnek a kis morzsának is ha nincs más.
Az eredeti UFO enemy unknown akkora alkotás, hogy még most is elõveszem 1-2 évenként.
Kösz az infókat srácok
"Az idegenek támadása Orwell és Spielberg óta legalább olyan kifogyhatatlan rókabõr-tárház, mint a II. Világháború témája. Az UFO-sorozat ennek megfelelõen szinte évente egy újabb epizóddal bõvül"
mondjuk ez mirõl beszél ? mert a klasszikus körökre osztott ufo-ból volt 3 rész, feldolgozásból egy picit grafikailag tuningolt ufo2000, van egy UFO : Alien Invasion meg ez.. az after-sorozatot nem venném ide, mert nem körökre osztott és így teljesen más stratégia kell hozzá..(már ha kell hozzá...nekem beálltak az embereim benne 1 helyre, és lelöttek auton minden arra járó élient..) szóval a cikkíró ezen állítása is erõs tulzás..jó, a grafja nem egy 2007-es csoda, de ahogy lentebb is írták, ez egy kis csapat által "házilag" összebarkácsolt gém..és a negatívumaira tényleg van a modok által orvosság.. remélem amúgy a cikkíró olvassa a kommenteket, és az, hogy leszóljuk, legalább olyan jó érzéseket kelt benne, mint bennünk (akik szeretjük az ufo:et-t)az õ cikke...és legközelebb tán nem csak futólag ül le egy olyan játék elé, mely olyan alapjátékon alapszik, melyen õ valszeg az életében nem játszott...
Szia Wittgen! Látogass el a 3. hsz-ben lévõ fórumra és ott meglesz! :) Ja, egy srác a magyarosítást is készíti!!! Ezúton is köszi a munkáját!!! :)
Itt rengetek forum szól a módokról. Személy szerint én a Bmans módját ajánlom, megtalálod, ezt a nevet kell keresni. 1.9.5-ös verziónál jár ha jól tudom. A játékon belül egy saját beállítás ablaka van, ahol finomhangolhatod az egészet.
(pl mennyivel gyorsítsa a golyó vagy embereid sebességét, a katonák milyen nehezen vagy könnyedén haljanak meg véglegesen, legyen e elhalálozás súlyos seb álltal a visszaúton, használjon e az ellenfél gránátot vagy ne, mennyi idõpontba fájjon ha kézbõl földre pakolsz, vagy éppen az övbõl, hátizsákból veszel ki cuccokat, stb..)
Hja és az SG-n belül is van forumja a játéknak. Visszaolvasva sok érdekes dolgot találhatsz ott is.
a "cikk" írójának biztos idõlimitje volt a "mû"-re, és gyorsan ki kelett fosnia magából valamit, ezért nem tudott elmerülni jobban a jatékban.És ez lett belõlle
Akinek meg nem tetszenek az effektek, hangok és a grafika, az vegyen xbox-ot és ps3-at.
Wow! Nekem nagyon is bejött a játék. Lehet itt fikázni, meg minden, de egyet ne felejtsetek, ez a progi egy garázsfejlesztés... Az, hogy egyeseknek a szellemi képességeit meg meghaladja a harci irányítás, az sajnálatos. Minden akcióból jobb-klikkel ki lehet lépni (pl a célzás).
Az afterfosok nem voltak ilyen hangulatosak, sõt azokat 1 órányi játék után uninstalláltam is. Ez viszont itt figyel és nyomom, mint állat.
Kmarha: honnan lehet az ilyen mod-okat beszerezni/letölteni?
Persze-persze. Nem tökéletes. De az a hangnem bosszant a leginkább, ahogyan a véleményét leírta.....
Jaja. Meg a másik..., hogy lehet egy ismertetõ cikkben valaki munkáját csak úgy, le hulladéktelepezni???? Félelemetes.... nah mindegy... Szerintem szar napja volt és ezen a játékon töltötte ki a kedves cikkíró...
Ez a játék 2007-es, és ahhoz képest valami eszméletlenül igénytelen. A lövést nem lehet leállítani, ha már céloztál (legalább is nekem nem sikerült), a vezérlés úgy ahogy van, siralom.
A régi UFO szerelmese vagyok. Felrakok a játékhoz egy HUD kiegészítõ, egy normál fejlesztés, termelés módot, egy base defense módot, katona kirúgás-felvétel, halál mód, AI fejlesztõ mód, és olyan régi Xcom hangulatot kapok vissza, mint a csoda! Persze gáz hogy a fejlesztõk nem voltak képesek alapból jó beállítást csinálni, de hála az egyszerû programozásának, könnyedén alakítható és fejleszthetõ.
Minden szempontból megérte számomra ez a játék!
A többieknek meg jó szórakozást az afterszarokhoz :)
Félelmetes, hogy valaki így szétfikázhat egy nagyon jó játékot....
" ....olyan elfuserált elemet adott hozzá, ami még viccnek is rossz. " Ne haragudj, de cikkíró létedre (Ha már annak csúolod magad), hogy írhatsz le ilyen kategórikus kijelentést???
Érdemes ide elnézni, mert nagyon sokan rajonganak a jétékért: http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1115988903
Nagyon bosszantó, h vajon hány embernek vetted el a kedvét a játéktól, ezzel a remek cikkel??