Részemrõl ez az autó egy mevalósult álom. Mondanom sem kell talán, hogy ha választanom kellene egy Porsche 911 és a Tesla Roadstere közül akkor ez utóbbit választanám. Hiszen elõbbi 30 litereket eszik 100-on, míg a Tesla autója NULLA üzemanyagot éget el és 0%-ban szennyezi a környezetet. És ez az utóbbi a lényeg... elegem van a jövedéki, zöldkártya meg a tököm tudja még milyen adókból, a kirobbanó háborúktól a fekete arany... akarom mondani a fekete átok miatt.
Igen, tényleg nem képes olyan gyorsaságra mint pl. a fentebb említett 911, de bizony ennek is 210-230 km/h a vége, ami egy 100%-ban akkumulátorról üzemelõ jármû esetén nagyon szép teljesítmény. A 0-ról 100-ra 4 mp alatt gyorsul, így nem kellene vele szégyenkezni azt hiszem sehol.
Tiszta, gyors, környezetkímélõ és benzinmentes közlekedést akarok! Mondjátok, hogy nem vagyok ezzel egyedül... elegem van abból, hogy a város levegõje állandóan telítetett ózonnal, és az autók égéstermékével. Elegem van abból, hogy a sok szemét paraszt így 2007 derekán még mindig "párlattal" jár, azokról nem is beszélve akik 25 éves verdákkal járnak és olyan füsöt eregetnek maguk után, hogy a mögötte autózó rosszul lesz 1 perc alatt.
Környezetkímélõ autóvásárlást fontolgatok, már lassan 2 éve, de folyamatosan elkeserítenek.
Volt és van ugye a Toyota Prius, melyet hibrid jelzõvel illettek, szerény véleményem és egy tesztvezetés után, viszont azt mondom, hogy használhatatlan és eszméletlen drága, no meg a jó öreg 98-astól sem szabadulunk meg.
Nem olyan rég kijött a Honda is a maga "vackával", melynek ára jóval barátibb, cserébe viszont a 220V-os konnektorról ebben az esetben is le kell mondanunk, vagyis ez is csak a fékezéskor termelõdõ energiát tárolja el az akksiban, amit pillanatok alatt le is meríthetünk egy dugóban, mert másra úgysem jó.
A Lotus és a kaliforniai Szilícium-völgyben székelõ Tesla Motors kreációja a képeken látható szupergyors, ugyanakkor szupertakarékos és környezetkímélõ nyitott kétüléses. A Tesla Motors mottója: „Burn rubber, not gasoline”, azaz „Égess gumit, ne benzint”, alapítói között pedig a high-tech szektor olyan képviselõi találhatók, mint a Google-alapító Larry Page és Szergej Brin.
A szénszálas karosszériájú, csõvázra épített Tesla Roadster testét és futómûvét a Lotus Europa S típusától kölcsönözték, s az autó összeszerelését is a britek hetheli üzemében végzik majd, míg a Tesla megtartja kaliforniai kutató-fejlesztõ központját. Az autóban lítium-ion akkumulátorok táplálják a hátsó kerekeket kétfokozatú automata váltón keresztül hajtó 248 lóerõs elektromotort. A kiugró menetteljesítmények ellenére – 4 másodperc körüli gyorsulás 100 km/h-ra, 210 km/h-s végsebesség – a Tesla bejelentése szerint a Roadster több mint kétszer olyan hatékony, mint a jelenleg piacon lévõ legtakarékosabb hibrid autó. Egy feltöltéssel körülbelül 250 mérföldet (400 km) lehet megtölteni, a töltés idõtartama alig három és fél óra.
A Tesla a tervek szerint minden autóhoz biztosít egy 110 és 220 voltos feszültségû hálózaton egyaránt mûködõ házi töltõt, sõt, a megszállott környezetvédõk számára egy napkollektoros töltõt is kifejlesztettek. Becsléseik szerint az akkumulátorok élettartama nagyjából 160 ezer kilométer. A Roadsterben található egy hifihez kapcsolódó dokkoló, melyen keresztül iPodot tölthetünk és hallgathatunk az autó hangszóróin keresztül. Opcionális tartozékként kínálják a kasztni színére fényezett keménytetõt.
Hamarosan elkezdik felvenni a rendeléseket és az elõlegeket az autóra, 2007 elejére pedig egy egész Egyesült Államokat átszelõ népszerûsítõ roadshow-t terveznek. Jövõ nyáron kezdik a kiszállításokat Kaliforniában, majd õsszel következik New York és Miami. Számunkra rendkívül sajnálatos, de a Tesla Motors a Roadstert egyelõre kizárólag az Egyesült Államokban tervezi értékesíteni."
Annyival kiegészíteném a fentieket, hogy a hivatalos oldalon már le lehet szurkolni az elõleget /50.000$/ és ebben az esetben már jövõ ilyenkorra garantált a saját benzinmentes sportkocsi.
Az autó teljes vételára odakint 98.000-110.000 dollár körül mozog, attól függõen, hogy mennyi extrát kér bele az ember.
Sajnos a hazai körülmények mellett számunkra álom marad egy ilyen autó, de ez akkor is nagyon jó jel!
És a lényeg a végére:
A Teslamotors tervei között van már egy felsõ középkategóriás családi autó, átszámolva kb. 6-8 millió körül, és egy tényleg kedvezõ árú kisautó is, feleennyiért!
Ebbõl szedjél majd be 145-148 Ft körüli jövedéki adót, kedves magyar állam Ha kell napelemet teszek a házam tetejére és arról fogom tölteni... esélyetek sincs petrolfüggõk
hallod.... ez tök jó, és tényleg..................... közelkelet feldughatja a seggébe az olajcsöveket ha ez beindul világszerte
Ámen! Csak így tovább! Le az olaj-érdekhatalmakkal ;]
Túl szép, hogy igaz legyen. Mindenesetre ellátogattam a hivatalos honlapjára, és ott találtam egy érdekes infót: egy töltéssel kb. 320km-t tehetünk meg vele, ami valljuk be nem az igazi, ha az ember utazni akar (a töltési idõ pedig 3-4 óra). Majd meglátjuk mi lesz belõle.
Számunkra ez a roadster elérhetetlen, de a hsz végére írtam, hogy a tervek között szerepel egy kisebb, és egy családi autó is. Na az lesz az én (remélem még sokunké) kocsim.
320km nekem nagyon szimpi! Leugrok a tengerpartra ott kiveszek egy apartmant feltöltöm a verdát és visszafelé is ingyen jöttem ^^
A Toyota Prius egy családi autó... elkérni érte 7 millió körül pofátlanság.
Ez a kocsi ellenben egy sportkocsi, ráadásul FULL elektromos... más világ! Össze sem hasonlítható az eddigi hibrid szarokkal.
Nekem ez az autó egy üzenet, és nem azt üzeni, hogy szakadj bele és talán meg tudsz venni, hanem azt üzeni, hogy lesz ebbõl jóval olcsóbb, jóval szolidabb elektromos autó is.
Mert ha teszem azt 6-7 millióért 3-4 év múlva lesz egy Prius vagy Civic szerû 100%-ig elektromossággal hajtott autó azért egyáltalán nem fogom sokalni a pénzt, de a jelenlegi hibridekért nem szabad pénzt adni. Erõtlen szárnypróbálgatások, és amennyit megspórolsz velük, azt soha nem tudják behozni a túlzóan magas ár miatt.
The Roadster's efficiency is reported as 133 Wh/km (214 Wh/Mile)[2] or equivalent to 135 mpg (1.74 l/100 km).
Fuel efficiency
For more details from the manufacturer, see their white papers and presentation
On the EPA highway cycle, the Roadster's efficiency is "135 mpg equivalent, per the conversion rate used by the EPA"[2] which converts to 133 Wh/km (4.66 mi/kWh) battery-to-wheel or 155 Wh/km (4.00 mi/kWh) station-to-wheel.
Tesla also reported the battery-to-wheel efficiency as 110 Wh/km (5.65 mi/kWh) on an unspecified driving cycle (either a constant 60 mph (96 km/h) or SAE J1634 test[20]) and states a charging efficiency of 86%. This results in an overall station-to-wheel efficiency of 128 Wh/km (4.85 mi/kWh).[21]
The Roadster's motor efficiency is 90% on average and 80% at peak power.[22] For comparison, an internal combustion engine produces 6000 to 9000 Wh of output energy from each gallon of gasoline input[citation needed]. The state of tune and seasonal variations in gasoline formulation account for the output range.
Because the Roadster does not actually use gasoline, equivalent petroleum fuel efficiency (mpg, l/100 km) can be calculated in several ways:
* A number comparable to the typical Monroney stickers' "station-to-wheel" fuel efficiency can be calculated based on the DOE's energy content for a U.S. gallon of gasoline of 33705 Wh/gal
* For CAFE regulatory purposes, the DOE's full petroleum-equivalency equation[23] combines primary energy efficiencies for the USA electric grid and the crude oil to gas station path with a "fuel content factor" to quantify conservation and scarcity of fuels in the USA. This combination yields a factor of 82,049 Wh/gal in the above equation and a regulatory fuel efficiency of 329 mpg (0.72 l/100 km).
* To compare the full-cycle energy-equivalency of gasoline with electricity from the USA grid, the factor of 12,307 Wh/gal[23] removes the "fuel content factor" = 1/0.15 and the above equation yields an equivalent efficiency of 49 mpg (4.77 l/100 km). For full-cycle comparisons, the "station-to-wheel" sticker value from a gasoline-fueled vehicle must be multiplied by the "well-to-station" efficiency; the DOE regulation specifies a "well-to-station" efficiency of 0.83 for gasoline.[23] The average American car's 28 mpg, for example, converts to a full-cycle energy-equivalent of 23.2 mpg.
* To compare the full-cycle energy-equivalency of gasoline with electricity generated by newer, 58% efficiency CCGT power plants,[24] the factor of 21,763 Wh/gal[23] in the above equation yields a fuel efficiency of 87 mpg (2.70 l/100 km).
* When recharged using non-fossil fuel electricity sources such as hydroelectric, solar power, wind or nuclear, the equivalent efficiency can be remarkably higher as fossil fuel is not used in refueling.
* Monetary cost offers another way to find an equivalent fuel efficiency. Tesla Motors reports an energy cost of approximately $0.01/mile using PG&E's E-9 night-time incentive charging, or about $0.03/mile using the retail price of $0.12/kWh. Comparison with a gasoline price of $3.00/gallon, for instance, results in an equivalent of 300 mpg (0.78 l/100 km) using E-9 or 100 mpg (2.35 l/100 km) using retail pricing. For more cost comparison details, please refer to the battery electric vehicle article.
"hány évig bírja?" 100000 miles or 5 year ~160 000 km
"és mennyibe kerül egy feltöltés?" 3 és fél óra alatt óránként 110 Watt körül. Számold ki... de annyit azért hozzáfûznék, hogy a nagyképernyõs Samsung TV-nk minden este legalább 4 órát megy és 135 W-ot fogyaszt, havonta 8000-9000 Ft villanyszámlát adok fel, de ebben villanytûzhely, mikró, még pár tv, számítógép, mosógép stb is benne van.
Kíváncsi leszek mit teszel majd a V8-ba, ha nem lesz több olaj... mert eljön az az idõ amikor már egyszerûen nem éri meg kitermelni a maradék olajat
A jelenlegi fogyasztás és népességszaporulat mellett a világ kõolajtartalékai, kb. 40 évre elegendõek. Sok számítás készült az ügyben, de sokan a jelenlegi népesség adatokat veszik figyelembe, ami persze azonnal bukta, hiszen napról napra több sáska... akarom mondani ember él ezen a sárgolyón.
Az akku veszélyes hulladék /érdekes módon az akkuk súlyáról nincs szó/,ha minden autóból 160000-ként kiszedjük a több száz kilós akkukat,abba fulladunk bele.Ha minden autót az elektromos hálózatról töltünk,mennyivel kell növelni a hálózatot?Mennyi erõmûvet kell építeni,és milyet?Mennyibe kerül egy feltöltés?Az áram árába amit kocsitöltésre használsz,elég könnyû beépíteni az extra adókat,az államot nem tudod kicselezni. A napelemes feltöltést meg ki kellene számolni,lehet hogy egy félórás autózást egy hetes napsütéssel sem tudod fedezni,hacsak nem többhektáros napelemtábláid vannak,persze spanyolországban,mert februárban nem sokat autózhatsz belõle itthon.
Az autó csodálatos paramétereit én elosztanám simán kettõvel,ahogy azt minden reklámkampánynál megszokhattuk.
Amúgy ebben az akkus kocsiban semmi forradalmi áttörés nincsen,elektronikusan vezérelt inverter villanymotor-lítium ion akkumulátorral hajtva- a világon rentgeteg helyen fejlesztenek ilyeneket,és úgyis a kínai fog elterjedni az ára miatt,gõzerõvel fejlesztik õk is a sajátjukat.
Höm..jókérdés, de a verdát pillanatok alatt át lehet állÍtani úgy, hogy METANOLal menjen, és mint köztudott az zöldvirágokból készül.:)Méghozzá fából, és annak a lepárlásából..És a párlatot a faecetet még desztilálják is, de még nem elég tiszta. Igaz, egyenlõre még 2x olyan drága mint a benyó, de mikor csak a metanol lesz az 'egyeduralkodó' akkor sokkal olcsóbb lesz.
'Az E85 nem tudja kiváltani a kõolajat, mert például az USA E85-tel való ellátásához a teljes mezõgazdaságot át kellene állítani kukoricatermesztésre. És a teljes évi termést elvinné az egy hónap alatt elhasznált E85 mennyisége"
De gondolj bele, hogy a világon mennyi kihasználatlan hely van? Ha most vesszül pl azt, hogy van ez a polusváltozás , vagy mi, akkor 1 jóideig ahol most sivetag van ott lesz olyan idõ, mint most nállunk...:)
Teljes usa mezõgazdaság nekik egy hónapra lenne elég!-érzed az arányokat?Hova akarsz kukoricát vetni?Tõlünk délre még 200 km-t,északra max 500-at mehetsz,aztán felejtõ a kukorica!És mit fogsz enni?
15 éves apám kocsija és most van benne 167000 km. Ne abból indulj ki, aki egy lépést sem tesz meg autó nélkül... mellesleg az akkut a gyártó visszaveszi és újrahasznosítja.
"Ha minden autót az elektromos hálózatról töltünk,mennyivel kell növelni a hálózatot?"
Elkerülte a figyelmedet, hogy ez egy SPORT autó?! Ebbõl lesz jóval szolidabb verzió, aminek kisebb lesz értelemszerûen az energiaigénye.
3.5 fél órás feltöltéssel 300km körül tesz meg! Ez egy átlagos családi kocsiba HETEK ALATT van belehajtva!
"Mennyi erõmûvet kell építeni,és milyet?" Napelem ;-) Már egyre olcsóbbak... Amennyi áramigénye ennek van azt akár /NAP eltudja látni egy 500-600 ezres napelem a tetõn. Ezt ne úgy képzeld el, hogy "direktbe" rákötöd a napelemet, hanem úgy, hogy amíg te elvagy a verdával addig a napenergia elraktározódik a fixen telepített akksikban. Hazamész és ezt az energiát töltöd át a verda akksijába éjszaka!
Már jó ideje IDEHAZA is kaphatóak olyan napkollektorok, melyekkel fedezhetõ ez a 3 órás éjszakai töltés. Nézz csak utánna...
Rendben osszuk el simán kettõvel amit írnak a kocsiról, tehát 120 km/óra a vége 8 mp alatt gyorsul százra és 150-160km-t lehet vele egyetlen feltöltéssel megtenni. EZ IS TÖKÉLETES!
150-160km-t jelenleg a sáska fajunk átlag 7-8 liter benzin elégetésével tesz meg és akkor még nagyon rendes vagyok, hogy ilyen alacsony számokkal számolunk.
Minden reggel több ezer ember ül be az autójába/város csupán azzal a céllal, hogy pár kilométert megtegyen a munkehelyig. Ezeket a távokat vegyük a legdurvább esetben napi 20km-nek. Akkor is 1 hétig ZÉRÓ károsanyag kibocsátással jár ez a több ezer ember/város!!!
És ne feledd... most azt néztük meg, hogy osztottuk KETTÕVEL azt amit írtak róla... és azt se feledd, hogy ez egy sportkocsi!
Ne vicceljünk uraim... eddig is voltak forró nyarak, eztán is lesznek még forróbbak, de az 55-60 fok azért még nagyon odébb van ^^
Nem azt kell alapul venni, hogy július közepén volt olyan év, amikor 20 fok volt csak és akkor annak a duplája 40 fok, akkor most kétszer melegebb van mint szokott lenni? <---TÉVES következtetés.
Egy évre lebontva,magyarországon,átlagban,mennyi energiát termel 1 négyzetméter napelem.-fogalmunk sincsen!Kevesebbet mint gondolnád.Ki tudja megvenni?Te megtudnád?Hiába van rá technológia,ha nincs rá fizetõképes kereslet.
Az otthoni villamos-energia tárolása kivitelezhetetlen,hacsak nem veszel 50000 dollárért újabb lítium -ion akksikat./újabb szeméthalom/
Ha direktbe töltöd,3.5 óra alatt mit ad a napelemed,még ha ezerrel is süt a nap?Lóf....t!
Erõmûvi áram nélkül nem fogsz autózni,hacsak nem építesz egy nagy napelemes birtokot,iszonyat akkumulátorkapacitással!
'Már jó ideje IDEHAZA is kaphatóak olyan napkollektorok, melyekkel fedezhetõ ez a 3 órás éjszakai töltés"
-ez nem igaz!Nézzd már meg a kábelt amivel töltik!Szerinted miért olyan vastag?Egy 220-as hálózat 2kw-ot ad maximum!-ez még egy robogót is alig tud ellátni!Egy 100kw-os autó /sima családi/ óránként 100 kw-ot igényel!
Megmondom neked, egy kisebb családi ház fél tetején levõ napelemek 3.5 óra alatt mondjuk egy nem kánikulás napsütéses napon olyan 16-18kW-ot termelnek.
Az oldalon megtalálható hogy mennyi áramot fogyaszt. Elvileg km-enként 2 ft-nyi áramot fogyaszt, 100km-en 200 ft költség. A benzines autóknak soxor ennyi a költsége, nem is beszélve az bonyolult erõátviteli rendszerekben történõ surlódás miatti amortizációról. Itt 4(?) villanymotor tengelyére rá van rakva 4 kerék, és a villanymotorok jóformán egy pedál közbeiktatásával rá vannak kötve az aksikra. Az erõmûvek amúgy is szennyezõanyagot termelnek baromságot abba lehet hagyni. Lehet környezetbarát erõmûveket építeni, vagy atomerõmûvet (aminek van hulladéka, de ha elássák, és ott marad párezer évig semmi gáz nem lesz belõle, sõt a megtermelt energiához képest alig termel hulladékot), nem kell olyan hülye idiótáknak lenni mint a szlovákok, hogx 2007-ben, a 21. században képesek széntüzelésû erõmûvet építeni...
Ez sem igaz, rengeteg olajmezõ van még feltáratlanul, vagy feltárva, csak nem beszivattyúzva...
Egy 220-as hálózatról folyamatosan 2 kw-nál nagyobb teljesítményt nem vehetsz le.Egy ilyen kocsit errõl a rendszerrõl nem tudsz 3.5 óra alatt feltölteni.Ehhez nem elég egy akksitöltõ.
Oké termelnek 18kw órát 3.5 óra alatt.-ezzel fel van töltve a kocsi?Ha 18kw-ot használ folyamatosan,az egy órára elég.18 kw nincsen 30 lóerõ,ezzel autózhatsz 1 órán keresztül.Jó szórakozást!
2000/230 -> 8.6Amper....annyit jelenleg az ország BÁRMELY pontján fel tudsz venni a hálózatról. Budapest területén(de gondolom a többi nagyobb településen is) 16, de inkább 20 amperes bejövõ biztosítékokat használnak. (innen könnyû kiszámolni, hogy 20x230 = 4600, tehát 4.6kW a max bejövõ teljesítmény) Nálunk 3x20amperes óra van van, plusz mégegy külön, meg még a napelemek a tetõn, szóval 20-25kW-ot tudunk felhasználni. Szerinted?
Én egy 220v-os csatlakozóra konnektorra gondoltam,hogy onnan nem vehetsz fel 2000 wattnál többet./a kisgépek max 2000w-osak/.Egy villanytûzhely,jakuzzi,villanykályha mûködtetéséhez már kell a 380 voltos hálózat. Egy villanyautó töltése 3.5 óra alatt megoldható,de ahhoz komolyabb hálózat kell.Nézzd meg milyen kábelen töltik!
Nálunk a 6 amperos biztosítékot /ha hiszed ha nem van ilyen/ simán leveri az 1600 wattos porszívó,ha elfelejtem letekerni a potit rajta.Összeszámolhatod a házatok elektromos rendszerét,de az már kiszolgál v.mit teljesen mindegy.
Itt egy 250 lóerõs,cirka 180 kw-os autót,ami 400 kilómétert tud megtenni,kell feltölteni 3.5 óra alatt./500-600 kw óra,3.5 óra alatt,az 150 kw óra,jöhetsz a 15 amperos biztosítékkal!/
Oké,a házban a hálózat hozzá lesz igazítva,de ez nem duplázza,hanem meg tízszerezi a háztartások energiafelvételét.Akkor a teherautókról,mezõgazdaságról stb. nem is volt szó,amit a kõolaj lazán mûködtet.
10 éven belül hány autó lesz kínában indiában?Én nem azt mondom hogy a kõolaj jobb,vagy hogy nem fogy el,hanem azt,hogy ez a rendszer is beborul egy idõ után.
Szerintem a vezetés élményérõl hamarosan így is-úgy is le kell mondani,egyedül a tömegközlekedés tartható hosszútávon.Egy 2000 kw-os vonat,v. metró elvisz 1000 embert oszt csókolom!/még akksi sem kell hozzá/
De mivel Li-Ion akkumulátorok vannak benne ezért a töltõfeszültség nem lehet több 4.8V-nál...számolgass...;)) (a töltõ megkapja tegyük fel a 2kW-ot 230V-on és átalakítja 4.8V-á...nos? :)
segítek, az 416A ami még bõõõõõven sok is, annyi tuti nincs az átfolyó áram erõssége...Bár elég vastag a vezeték, de azért nem ennyire...:D:D
"Ha minden autót az elektromos hálózatról töltünk,mennyivel kell növelni a hálózatot?"
Elkerülte a figyelmedet, hogy ez egy SPORT autó?
Ember, hát te beszéltél családi autókról, hogy milyen jó lesz...
Mennyi erõmûvet kell építeni,és milyet?" Napelem ;-) Már egyre olcsóbbak... Amennyi áramigénye ennek van azt akár /NAP eltudja látni egy 500-600 ezres napelem a tetõn.
Atya úr isten... Megmmondom én neked, mi gondolkodtunk napelemekben, és tudod milyen ajánlatot kaptunk? Legalább 2 millió Ft. És az CSAK a melegvízet állítaná elõ, télen meg csak RÁSEGÍTENE a fûtésre. Tudod mennyi ez egy 250LE-s, 350 km-t menõ autóhoz képest?? Picsafüst.
Hülyeségeket beszélsz. Inkább jönnél a szélkerekkel, annak több értelme lenne
Mit számolgatsz te itt?A teljesítmény az az áramerõsség,és feszültség szorzata.Hány kw-os az autó az a lényeg,hogy milyen feszültségen az teljesen mindegy.A töltõtrafó majd átalakítja 4.8 v-á.
'a töltõ megkapja tegyük fel a 2kW-ot 230V-on és átalakítja 4.8V-á...nos? :) "-mi nos?
Ha 2 kwh-val töltöd,az 4.8 v-on is 2 kwh.Az amper nõ,a fesz csökken a teljesítmény ugyanaz.
Itt a teljesítmény a lényeg,500-600kwh kell 3.5 óra alatt.Próbálj meg levenni a hálózatról 150 kwh-át folyamatosan!
De az, hogy hány kW-ot az autó motorja által leadható maximális teljesítmény, az nem mond el semmit az akkumulátorokról! Ne keverd a dolgokat! Az akksik tárolókapacitását nem véletlenül Ah-ban adják meg! Szóval amit te mondasz az a legcsekélyebb mértékben sem fedi a valóságot...
Tudod mit jelent, hogy Ah? Ha 1 órán keresztül 1Amper erõsségû áram folyik át a vezetéken, akkor 1Ah töltés áramlott át. Mi az, hogy 50Ah elég egy kocsi beindításához?? Nézz már utána légyszíves a dolgoknak, mielõtt hülyíted a népet...
Ezt most találtam egy Elte szerveren tárolt leírásban:
"A lakásokban szokásos 230 V-os, 16 A-es elektromos hálózat maximális teljesítménye 3,7 kW. Ezt pusztán a Napenergia felhasználásával kb. 4 m2 felületrõl – ha ki tudnánk nyerni mind a 100%-ot, folyamatosan – elõ lehetne állítani."
Arról nem is beszélve, hogy egy akkumulátort névleges KAPACITÁSUK 10-ed részével szabad maximum tölteni. Az akkumulátor kapacitását Ah-ban adják meg (például egy 80Ah-s akksit 8Ah-val), tehát az égegyadta világon SEMMI köze nincs az általad emlegetett kW-hoz.
Valamint: "Ha a cella kialakítása olyan, hogy elviseli a többszörös töltõáram okozta fokozott gázfejlõdést, az akkumulátort hamarabb is fel lehet tölteni. Ez a gyorstöltés."
Na kapisgálod már, hogyan mûködik? :)
'Na kapisgálod már, hogyan mûködik? :)"-most azt hiszed valami újat írtál?
3.7kw/4 négyzetméter ha 100% a hatásfok
a jelenlegi legjobb hatásfok 20%-körül van,tehát 20 négyzetméter ad 3.7 kw-ot.Amúgy már kitárgyaltuk!
Hogy jön ide a gázfejlõdés? Most ezt mi fasznak írod le újból? Mi a fasznak irogatod hogy 10%-on lehet tölteni?/biztos nem tudtam mi?/
Ha le akarod írni,hogy valami mennyi munkát végez,ahhoz nem elég az amper,professzorkám,látom kurvára nem érted!
A teljesítmény Kw,szorozva idõvel 1 h,=kwh-ez a munka!Mit amperozol itt?
Az amper áramerõsséget jelent,amit ha megszorzol a feszültséggel jelenti a teljesítményt kw,ezt szorzod az idõvel,ez a munka,ami kwh.
Elõadást tartasz hogy hány amperórás egy akksi?Hajts meg egy 1.5 tonnás autót egy 50 ah akksival,meddig jutsz?
Azért lényeges az akkumulátoroknál az amper,mert a saruk,és cellák vastagsága határozza meg hogy milyen indítófeszültséget képesek leadni.A teljesítményt ennek ellenére nem amperben számolják!
'Ezt most találtam egy Elte szerveren tárolt leírásban"-olvasgasd még egy kicsit,rád fér!
Az akksikat 3.5 óra alatt lehet feltölteni,és pont.Minek jössz a 10%-al. A lényeg,hogy pl:500 kwh-át kell neked 3.5 óra altt benyomni a kocsiba!
Ez a fõ probléma,és ha az utcátokban 10 ember teszi egyszerre,az megfelel annak,mikor egy villanymozdony fullgázon gyorsul 5000Kw. Vetítsd le ezt egy 2 milliós nagyvárosra !
Paks 440 megawatt,ez az ország állítólag 40%-a.Kezdjünk el számolni,hogy ezt mennyivel kell növelni?
És szerinted egy 200Kw-os teljesítményû autónak 200kW-al kell tölteni az akkuját...de csak 2kW-al tudod...akkor 100 órát rajta kéne hogy legyen...4 napot...bravó...
Valószínûleg nem véletlenül írtak 3.5 órát...Amerikában már kevesebbért is pereltek el vagyonokat :D:D
Amúgy milyen munkát végez egy akkumulátor? Semmilyet. Akkor miért lenne bármi köze is a kW-hoz? Pláne a kWh-hoz...Mint te is leírtad, a teljesítmény x idõ = kWh...hogy jön ez egy akksihoz...lásd már be, hogy két különbözõ dologról beszélünk amit te megpróbálsz összemosni nagy valószínûséggel nem szándékosan, inkább már megkopott középiskolai fizikai ismereteidnek köszönhetõen...:)
De nem 500kW-ot kell belerakni az akkumulátorba, hanem 4.1V-ra kell feltölteni a cellákat. Mindezt 230V-os hálózati feszültségrõl. Annyira semmi köze nincs annak amirõl beszélsz ehhez...
Ha olvasnál is /49hsz/ rájöhetnél,hogy az áram nem csak feszültségbõl áll.De látom írni jobban szeretsz!
ÕÕÕÕÕ...Láttál már akksi töltõt? Nem az van ráírva, hogy hány kilowattal tölt, hanem hány Amperrel...ezt valamiért képtelen vagy felfogni, ezért beszélsz oda nem illõ dolgokat...
Te problémázol,vagyis elõ akartad adni,hogy 2kw-al feltöltöd ezt a kocsit 3.5 óra alatt,mert 4.1v-re kell csak tölteni.
Hirtelen látom megértettted,nem irogattam hiába!
Csak azt ne írd hogy végig ezt mondtad,mert a hsz-eid teljes sötétségrõl vallottak eddig.
Kurvára nem megoldás a közlekedési gondokra ez a kocsi,de még fele ekkora teljesítményû elektromos családi autó sem szerintem. A hibrid sem,és az üzemanyagcella sem!Sajnos egyenlõre nincs jó megoldás!Mind kurva drága,és globálisan katasztrófát okoz egytõl egyig,mint a kõolaj alapú is.
Jól van kiscsillag, élj abban a hitben, hogy jól kioktattál ;)) (végülis nem igaztalan dolgot mondtál, abban egyet kell hogy értsek, csak nem a témába vágólag.)
Amúgy szerintem nem azért készült ez a kocsi, hogy megoldást nyújtson a közlekedési gondokra, sokkal inkább egyfajta kuriózum a gazdagoknak :)
Szerintem is azért készült,csak tinman túlságosan fellelkesült a dologtól,azt hiszem igen csak túlértékelte a jelentõségét./áráról nem is beszélve/
Én végig amellett érveltem,amit /12 hsz/-ben leírtam,próbáltam reálisabb színben feltüntetni a dolgot,szerintem te vitted általános iskolai tananyag szintûre ,de végülis teljesen mindegy.
Én leírtam a véleményem a kocsiról,te viszont úgy emlékszem hogy nem /de most 62-ben/.Szerintem te ugrottál nekem,vagyis az érveimnek,és offoltad a topicot,lovagoltál ah-kon és gázképzõdésen,ahelyett hogy a lényegrõl írtál volna,a kocsiról.
Pusztán azért tettem, mert kérdõre vontad, hogy fel lehet-e tölteni 3.5 óra alatt...szerintem megfelelõ töltõvel (nyilván amit hozzá adnak) fel lehet.
Hm, Tesla... Azért talán nem akkora "találmány" ez, mint amekkora koponya a nevet kölcsönzõ úriember volt. :) Viszont egész jó üzlet is lehet belõle pár autótechnika iránt rajongó pénzes tag által. Nem rossz, hogy egy nagyjából 1300 kilós autó, 248 lóerõnek megfelelõ teljesítménnyel ilyen menetteljesítményeket produkál (0-100-ra gyorsulást 4sec alatt mindenképpen nagyon jónak gondolom). Erre tényleg érvényes lehet, hogy úgy húz, mint a villanymotor. :) Gyanítom, egyszer kéne csak belelülni. :O))) A világot nem fogja megváltani, az tuti. Utazgatni hosszabb távon egy élményautóval? Na ne vicceljünk. -.- Majd ha kidobják az említett családi, és a kisautót, azokról remélem lehet majd ódákat zengeni, ez "mindössze" egy kuriózum, a mai elektromos technikából ennyit tudtak kihozni. Majd a gazdagok megveszik. Én biztos lekakikálnám a bokámat, ha beleülhetnék. :O)
Itt egy sima kisautó a hondától.100 mérföld 6-7 órás töltéssel.Munkába járni,vagy bevásárolni ideális,de azért jól meg kell gondolni meddig autózzon vele az ember,mert aztán jöhet egy 7 órás kényszerpihenõ,ha egyátalán tud tölteni valahol.A menetteljesítményére azért kiváncsi lennék!
It uses nickel metal hydride batteries which give it a range about twice that of lead acid. Any old driver gets 90-100 miles out of a single charge, even with no regard for conservation. Careful drivers can get at least 148 miles on a single charge (that's our record), and average drivers 120 miles on a single charge. We have calculated that if the car were designed for maximum efficiency, it would attain a range of 180 miles on a single charge, but the practical, consistent range is about 100 miles on a charge.
At the driver's home and at some public locations you will find a charging station, which has a cord which plugs into the Honda's charging hatch. It takes about 6-7 hours to get a full charge of 26.2 kwh using the current 4.2 KW on-board charger. The 1997 Honda was purposely designed for slow charging overnight, using power that would otherwise be unused. Inexpensive, reliable fast chargers now exist which could charge up the EV+ from 20% to 80% in less than 1 hour. More expensive units could do the same job in 15 minutes or less
Látod létezik olyan technika amivel fel lehet tölteni :)
"Inexpensive, reliable fast chargers now exist which could charge up the EV+ from 20% to 80% in less than 1 hour. More expensive units could do the same job in 15 minutes or less"
Létezik gyorstöltõ hozzá?És? A teslához is létezik,az 3.5 órás.Próbáld meg mûködtetni a hálózatról,20 amperes biztosítékon keresztül!Mért nem használnak csak gyorstöltõt?Mert nincsen hozzá hálózat,csak esetleg egy erre kiépített speckó parkolóban,mérõórával,oszt lehet csengetni.
EMBER! Nem termelhetõ ki a világ összes olaja! 1000+1 hely van ahol szigorúan tilos bármilyen ipari tevékenységet végezni!
Arról már nem is beszélve, hogy egy pont után már egyszerûen nem éri meg kitermelni az olajat, mert olyan "rizikós" helyen van vagy egyszerûen qrva mélyen van...
Atyavilág... pályázz ember! Az EU-ban vagy... attól, hogy te nem tudsz róla, sok pályázat keretében magánszemély is nagyon komoly támogatásokat kaphat a megújuló energiaforrások kihasználására.
Mellesleg meg ezt neked:
0V Nagy csomag
4 db 70W kristályos napelem 1 db töltésvezérlõ (ST-20) 3 db solar akku 230 Ah (EB-96801) 1db 1200W inverter (SW-1200)
705 675
846 810 + átkapcsoló állomás, az akkumulátor kifogyása esetén automatikusan a hálózatra vált (12A) 716 800
860 160
Ha ennyibõl csak negyedéig feltudod tölteni a kocsidat már megérte, hiszen nem kell a verdát naponta fullra feltölteni, így másnap a megtermelt napenergiát már használhatod is arra, hogy értelmetlen dolgokat irogass az esgééén , mert már tucatszor leírtam, hogy a Tesla készíti a kiskategóriás verdát! Tudod kisebb teljesítmény, kevesebb energiaigény!
Ugyanis a katalizátor az ilyen technológiáknál PLATINA. Amíg nem járunk teszem azt Európa bolygón és nem néztük meg, hogy ott mennyi a platina, addig ez egy szép álom marad... lesz belõl 1000 db, amit kõgazdak zöldek megvesznek, mert a platina annyira értékes barátom, hogyha megsérül az álmodzó fejed és egy darabját platinával pótolják ki, akkor azt természetesen talpad feldobása esetén visszaveszik... hiába az élet kegyetlen, a platina NEM, de te pótolható vagy.
A másik amire erõsen nem tértél ki pedig ez:
"A hidrogénezés rákfenéje, hogy magányos H2 gyakorlatilag nincs a földön. Csak kötött állapotban találni, fõleg vízben vagy szénhidrogénekben. Azaz olajban, földgázban. Ha ezekbõl ki akarjuk nyerni, ugyanúgy energiaigényes dolog, azaz a szennyezést és a bolygószipolyozást nem szüntettük meg, csak áthelyeztük/átalakítottuk. De ez csak a jelen. És az se teljesen. Ugyanis a bemutatót azért tartották pont Gotlandon, ezen a svéd szigeten, mert itt az áramot nagyrészt szélerõmûvek termelik, amik nem ártanak semminek. A szélbõl áram lesz, az áram felbontja a vizet hidrogénre és oxigénre, a hidrogén bemegy az autóba, és kijön a víz. Gyönyörû."
Jó reggelt... az a szél amit a baboskáposzta után termelsz kevés lesz
Szerintem felesleges az akksis megoldással bajlódni, csak drágább és nem túl hatékony. Sokkal jobb, ha a hálózatra táplál rá egybõl a napelem...:) Nálunk legalábbis pont ezért van így megoldva...
Így van a rásegítõs megoldás is teljesen jó... jobb mint a 64%-os Hidrogén üzemanyagcella, mely hidrogén elõállítása szintén környezetkárosító és a végére kijön egy olyan összes hatásfok ami éppen csak jobb a mai benzines autókénál.