Nekem sem ez, sem a Crysis nem jött be. Ez tényleg tipikus konzolos elõrenyomulós, a maga mûfajában tökéletesen jól sikerült, szép és jól optimalizált(!) - de nem az én stílusom - , PC-n nem is ért el túl nagy sikert ha jól érzékelem. A Crysis grafikája sokkal részletesebb, nagyobb tér van, megfelelõ géppel sokkal lenyûgözõbb látványt nyújt (gyengébben viszont hiába részletesebb mint bármelyik más játék, nem ad szép látványt). Ebben a közeli dolgok részletesek, távolba viszont túl sok a homályosítás, engem legalábbis zavar.
Hehe. Szerintem elég egyértelmûen leírható, hogy nem játszottál vele, ahogyan te is mondtad. Normális ember csak olyan gémeket kritizál, amiket ki is próbált. Egy videó megnézése meg sem közelíti azt az élményt, amit a játék a gépeden, mozgásban nyújt, de az olyan turbómagyarok, mint te bizonyára már pár promóanyag megtekintése után eldöntik, hogy ez nem így van, hiába van itt a sok hülye, aki már játszott vele.
Oké, el vagy ájulva a Crysis-tõl, ebbõl következõen utálsz mindent, aminek köze van a konkurens, népszerûbb (értve ez alatt, hogy többen licenszelik) UT3 engine-hez. Nem gond, majd meggyógyulsz, ne aggódj. Amúgy nem az AI-ról beszéltem a Crysis-al kapcsolatban (amúgy az sem egy spanyolviasz), hanem a játék általános sutaságáról, arról, hogy nem igényli a taktikázást. Persze van helye az ilyen Rambo-játékoknak is, de akkor már inkább a Serious Sam.
Akkor most egy olyan is megszólal aki mind a Crysist mind a GoW-ot maxon kivégezte:
A GoW csõharc, az Unreal motor 3-as verzióját nekem napokba telt megszokni. A GoW szinte semmi másról nem szól, csak a fedezékbõl tüzelésrõl, meg pár bossharcról, !DE! ezt olyan színvonalasan és hangulatosan tálalták, hogy észre sem veszi az átlag játékos, hogy most õ igazából minden faltól 15 mp sétára van, tehát csõbezárt scriptfightban vesz részt. Ettõl függetlenül remek kis játék, de amekkora õrület volt körülötte annyit egyáltalán nem érdemel meg!
A Crysis egyszerûen gyönyörû, persze ez csak high felett igaz, de sokkolóan természetes, a GoW meg sokkolóan "valótlan". A Crysisban mérföldekkel nagyobb a szabadság és a láthatatlanná tevõ nanoruha, totális predator feelinget ad, ami nagyon, de nagyon finom... számtalan jármû, számtalan taktika, és remek fegyverek. GoW-ban nagyon kevés fegyver van és ugye a modolás ami a Crysisban alap, szintén nem elérhetõ.
"Crysis jóval butább játék ennél" Bocsi, de akkor te játszottad bután... ez olyan mint a Stranglehold. Lehet agyatlanul végighentelni az egészet, meg lehet taktikázva játszani és úgy mindjárt élvezetesebb. Kõkeményen végigtaktikáztam a Crysist, direkt arra játszva, hogy ne nagyon lássanak meg és ne tudjanak megsebezni sem... és kegyetlen nagy élményeket adott... rengetegszer vettem fel frapsel videokat, melyek kincsként õrzök, mert soha nem látott szituációkba keveredtem, hála a nanoruhának.
"Az UT3 engine pl. szintétn csúcs engine," Csúcsnak csúcs, mert a Cryengine-en kívül nem sok más látványos engine akad a piacon mostanában. De ha jól megnézed az UT3 motors játékokat akkor rájöhetsz, hogy nem képesek kellõen nagy szabadságot adni a játékosnak ezzel a motorral. A Blacksite Area 51-ben próbálkoztak, de nagyon nem sikerült.
Ez a "nulla színvilág" jellemzés egyszerûen nevetséges. A Gears of War profiljához ez a színvilág passzol, nem minden játéknak kell a tengerparton vagy az ûrben játszódnia... Ugyebár xbox360-ról hozták át, úgyhogy nincs olyan jól optimalizálva mint pl. az UT3, de így sem olyan vészes azért a gépigénye. Tényleg sok helyet foglal, de szerintem az is a portolásnak köszönhetõ. A Crysis csak grafikában jár elõtte egyértelmûen, semmi másban...
Én a GoW-ot nem tudtam végigvinni, mert letörölte a mentéseim, de azért sokáig elvittem; a Crysist végigtoltam. A két game teljesen különbözõ, kinek melyik tetszik... Nekem mindkettõ tetszett, bár a történetük együtt nem éri el az egy csillagot.
A GDC-n egyikõjük sem ért el semmit... ebbõl le lehet vonni a következtetéseket...
én is éppen a héten kezdtem el vele játszani, és nagyon tetszik. játékélményben veri az összes fps az utóbbi 1-2 évbõl. kivéve persze a half-life 2-õt, de arra mindig sokat kell várni és rövid is :(
Bizony mond, és remélem lesz olyan játék is ami ki is fogja használni, mert ez a feketemassza borzalom 2 évvel ezelött volt vezetõ kategória.
El is olvastad amit irtam? Ha nem akkor leírom újra: "A képek, videók és egyebek megnézése után" Tehát igen nem próbáltam ki. Képes voltam levonni a következtetést a fentiek megszemlélése után. Én elõitéletes? Mondod Te aki úgy ír egy hozzászólást és itél meg, hogy még a hozzászólásomat sem olvassa el? "Crysis jóval butább játék ennél, és nem is néz ki jobban." Ezen jót kacagtam. Egy kérdést azért felvet a "butább játék" kijelentésed: Minden játékot easy fokozaton játszol? Ha igen, akkor üsse kõ igazad van. Delta fokozaton játsza bizony észnél kell lenni, mert repülnek a gránátok és olyan szinten becserkésznek több oldalról, hogy bizony az állam leesett.
Morningstar: Nem hiszem, hogy arról van szó...A játék a legújabb technológiai újdonságokra épült. Ugyan ez volt a FarCry esetében is. Bár a Te konfigurációdat szemlélve, mosolyra késztetett a hozzászólásod. Egyébként pedig egy X800-on elfut játszhatóan, normális felbontáson.
Azt eppen nem mondanam, hogy a crysis-re koroket ver, de mindenkeppen megerdemli az 5 csillagot mind a grafikara(szerintem nem kell szegyenkeznie a crysis mellett) mind ugy osszessegeben. A jatekelmeny ott van nagyon. Minden percet elveztem amig jatszottam vele. Nagyon megfogott. Jo grafika, szuper jatekelmeny. Megeri a penzet.
:))) Látszik, hogy nem ismered a játékot. Köröket ver a gagyi krízisre, mind játékélményben mind optimalizáltságban, de szerintem még látványban is. Mellesleg U3 engine, ha ez mondd neked valamit...
Ebbõl a hozzászólásodból 2 dolog látszik: tutira ki sem próbáltad a játékot, és baromira elõítéletes ember is lehetsz. Megjegyzem, hogy sztem a Crysis jóval butább játék ennél, és nem is néz ki jobban. Az UT3 engine-re amúgy hatványozottan igaz, hogy mozgásban kell megszemlélni, páratlan látványvilágot nyújt, amit a Crysis pl. meg sem közelít, egyszerûen fantáziátlanabb. Az pedig, hogy csak über kártyán fut normálisan a játék, inkább nevetséges, mint dicséretre méltó. Az UT3 engine pl. szintétn csúcs engine, de remekül is skálázható, így tulképpen minden gépen tud jó sebességgel futni.
A cikkíró kicsit sem volt elfogult a játékkal kapcsolatban, de sebaj. A képek, videók és egyebek megnézése után az 5 csillag a grafikára egyszerûen nevetséges, egy ilyen nulla színvilágu valamire ami 11GB-ot foglal. Ha már a Crysis lett említve, az fényévekkel elötte jár minden téren, nem véletlen ,hogy felsõkategóriás videókártya kell hozzá. Újabb konzolos menj és lövöldözz 7 éveseknek éljen.
kicsit off lesz, de többek közt az ilyen játékok miatt kell a Windows az OSX mellett :)
Mellesleg sokan szidják a Microsoftot, de pl pont a játékrészlegük miatt is, nem érdemlik meg. A Gears of War-ral (ajánlom figyelmetekbe a Megadeth Gears of War számát, valahonnan ismerõs lesz:P) ismét bizonyították, hogy ugyan a köztudatban a Blizzard a legszínvonalasabb játékgyár, azért a Microsoft égisze alatt is hasonlóan jó játékok születnek (sõt.. :P)