Kötelezõ felszerelnünk a biciklinket a következõkkel:
Elöl fehér vagy kadmiumsárga fényt adó lámpa Vörös színû hátsó lámpa Vörös színû hátsó prizma Két, egymástól független fék Csengõ Borostyánsárga színû küllõprizma legalább az elsõ keréken Fényvisszaverõ láthatósági mellény (lakott területen kívül az úttesten éjszaka, vagy rossz látási viszonyok között).
Javasolt kerékpártartozékok:
a, A pedálon és a küllõk között borostyánsárga színû prizmák b, Szélességjelzõ prizma vagy fényvisszaverõ c, Visszapillantó tükör d, Sárvédõ
Ajánlott védõfelszerelések, melyek nem kötelezõek, azonban életet is menthetnek: bukósisak ami különösen gyermekeknek javasolt, fej-, könyök-, és térdvédõ, karra és lábszárra helyezhetõ fényvisszaverõ pántok.
KRESZ szerint kötelezõ felszerelések
A kerékpár kötelezõ tartozékait a vonatkozó KöHÉM-rendelet sorolja fel. Tartalomjegyzék [elrejtés]
1 Az elõírt kerékpártartozékok listája 1.1 Kötelezõ 1.2 Ajánlott 2 A lámpákra vonatkozó elõírások 3 Fényvisszaverõ ruházat 4 A rendelet vonatkozó szövege 5 Lásd még
Az elõírt kerékpártartozékok listája Kötelezõ
Fehér színû elsõ lámpa Piros színû hátsó lámpa Egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színû fényvisszaverõ (prizma) Két, egymástól független fék Csengõ Borostyánsárga színû küllõprizma legalább az elsõ keréken Fényvisszaverõ ruházat (csak lakott területen kívül, ha éjszaka van vagy rosszak látási viszonyok) Ha a kerékpáros sisakot visel és utast nem szállít, lakott területen kívül max. 50 km/h sebességgel haladhat (ugyanitt sisak nélkül csak 40 km/h a megengedett maximális sebesség.)
Ajánlott
A pedálon és a küllõk között borostyánsárga színû prizmák Karos szélességjelzõ prizma (elõre fehér, hátra piros színû fényvisszaverõvel) Visszapillantótükör Sárvédõ
A lámpákra vonatkozó elõírások
A kerékpárt fel kell szerelni egy elõre fehér vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával, hátra pedig piros fényt adó, sötétben, tiszta idõben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelzõ fényforrással. Folyamatos fénnyel kell világítaniuk, a villogás nem szabályos, és büntethetõ. A kerékpárra felszerelt folyamatosan világító hátsó lámpa mellett, a táskára, sisakra vagy ruházatra erõsített villogóra nem vonatkozik a rendelet, mivel nem a kerékpárt szereli fel vele a jármûvezetõ.
A villogásról szóló rész (forrás): 37. § (6) Villogó fényt a világító, illetõleg fényjelzõ berendezés - az irányjelzõ, a megkülönböztetõ lámpa, a figyelmeztetõ lámpa, a taxi vészjelzõ lámpája, továbbá a visszajelzõ lámpák kivételével - nem bocsáthat ki. A villogó fényû lámpa villogásának egyenletesnek, jól érzékelhetõnek, a villogások számának percenként 90±30-nak kell lennie. Az elsõ felvillanásnak a bekapcsolást követõen legfeljebb 1 másodpercen belül kell bekövetkeznie.
1 millió Ft összdíjazású Specialized kerékpáros nyereményjáték, amiben többen között egy Specialized Allez Elite bringát is lehet nyerni:
Csütörtöktõl végre újra kapható a LIDL-ben !
Termékleírás
Sokoldalú készülék 30 funkcióval és vezeték nélküli érzékelõvel Fröccsenõ víz ellen védett ház, IP44 Könnyen leolvasható LCD-kijelzõ, háttérvilágítással Funkciók: sebesség, kalóriafelhasználás, kilóméterszámlálás, pontos idõ, stopper, hõmérõ stb.
2.599*
Kerékpáron is kötelezõ a mellény Magyarországon, június 1-jétõl éjszaka és korlátozott látási viszonyok között kötelezõ a kerékpárosoknak az úgynevezett láthatósági mellény használata lakott területen kívül.
Évente 2000 kerékpáros sérült A KRESZ ma életbe lépõ módosítását a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kommunikációs fõosztálya azzal indokolta, hogy évente mintegy 30 ezren sérülnek meg közlekedési balesetben Magyarországon, köztük 1800–2000 kerékpáros.
A hajtó személyre vonatkozik Nagy Gábor százados, a megyei rendõr-fõkapitányság közlekedésrendészeti osztályának forgalom-ellenõrzési fõelõadója elmondta: a lakott területen kívül éjszaka vagy korlátozott látási viszonyok között érvényes szabály csak a hajtó személyre vonatkozik. Ez azt jelenti, hogy ha egy 18 év feletti személy 10 év alatti gyermeket visz, csak a felnõttnek kell mellényt húznia, tandemkerékpár esetén viszont mindenkinek, aki nyomja a pedált.
"Kenyéren és vízen is végig lehet menni a Touron" - interjú Szeghalmi Bálint kerékpározóval
Szeghalmi Bálint túl van pályafutása két legnagyobb versenyén, és bár a Lampre-ISD magyar kerékpározója nem fejezte be a flandriai körversenyt és a Párizs-Roubaix-t sem, elégedett, és szerinte szüksége van a fejlõdéshez az ilyen versenyekre. Bodrogi László után Szeghalmi a második magyar bringás, aki a Pro Tour-sorozatban szerepel, Alessandro Petacchival a világ egyik legjobb csapatában versenyez, ezáltal rendszeresen felkeresik a doppingellenõrök. Szeghalmi szerint, ha ennyire szigorúan vennék az ellenõrzéseket mindenhol, akkor más sportágakban is több lenne a pozitív teszt.
2011. július 8-9-én 37. alkalommal lesz megrendezve hazánk egyetlen nemzetközi kategóriás és egyben a legrangosabb többnapos férfi országúti kerékpárversenye, a Gemenc Nagydíj.
A három szakaszból álló országúti kerékpárversenyre a szervezõk 11 országból közel 120 versenyzõ nevezését várják. A Gemenc Nagydíj nagy távokat és nagy összdíjazást tartogat. A versenyek után esténként a szekszárdi Garay téren felállított nagyszínpadon koncertek, zenés-táncos programok várják az érdeklõdõket. A program záró momentuma a Szekszárd belvárosába megrendezésre kerülõ Gálafutam.
Gemenci Nagydíj - Sajó Péter emlékverseny
37. Gemenci Nagydíj Nyílt kerékpárverseny !
Idõpont: 2011. július 8-9, Péntek – Szombat Helyszín: Szekszárd és Tolna Megye
A 37. Gemenci Nagydíjon részt vehetnek licences és nem licences felnõtt versenyzõk és lehetõséget biztosítunk ifjúsági (U19) 1993-1994-es születésû versenyzõknek is az indulásra, természetesen kategóriánként külön díjazással és összetett értékeléssel is (minden szakasz, a kritérium is beszámít az összetettbe!). A benevezett csapatokban 3-5 fõig, minden benevezett korcsoportú versenyzõ vegyesen is benne lehet, (vegyes csapatok)! Csapatokon kívül egyénileg is lehet nevezni! A gyorsasági és a hegyi versenyt is csak abszolútban értékeljük és összetettben díjazzuk.
Szakaszok
1. MVM Paksi Atomerõmû Országúti verseny, gyorsasági és hegyi értékeléssel. Péntek 15:30 óra Táv:122 km Táv:122 km Szekszárd- Harc– Kölesd- Gyönk(gyorsasági hajrá) –Hõgyész(hegyi hajrá) -Kurd- Lengyel - Kisvejke(hegyi hajrá) – Mucsfa - Aparhant-Bonyhád(gyorsasági hajrá) – Szálka – Szekszárd –Kálvária-tetõ
2. OLC Sajó Péter Hegyi idõfutam verseny: Szombat délelõtt 10:00 óra Táv: 2 km Garay tér rajttal és Kálvária-tetõ céllal.
3. ALISCA BAU Pálinkás CsabaVillanyfényes Kritérium verseny gyorsasági értékeléssel is(5,10,15,20. körökben) Szombat este 20:30 óra Táv: 25 kör a régi Klasszikus sík körpályán. (körönként helyszínen felajánlott díjak !)
Figyelem ! Aki nem áll rajthoz az esti Kritérium versenyen az önként lemond az egyéni, összetett, Gyorsasági, hegyi és csapat értékelés díjairól!
8. Sajó Péter Nemzetközi Kerékpáros Emlékverseny (nyílt kerékpárverseny !) pedig minden nõi és férfi korcsoport amatõr és igazolt versenyzõje részt vehet a kezdõtõl a Master III-ig, aki befizeti a nevezési díjat! Nincs összetett, csak szakaszonkénti értékelés. A 2010-ben U19-U23-Elit Licencel rendelkezõ versenyzõk az amatõrök között nem lesznek értékelve!
Szakaszok
1. Szekszárd Metal Országúti verseny, Táv:50 km Szekszárd- Harc – Kölesd- Gyönk –Hõgyész dombtetõ
2. TolnAgro Sajó Péter Hegyi idõfutam verseny: Szombat délelõtt kb.12:00 órától folyamatosan Táv: 2 km Kálvária tetõ céllal.
3. Outsports Pálinkás Csaba Kritérium versenyek 18 órától folyamatosan (végbefutós !) Táv: 3, 5 ill. 10 kör a régi Klasszikus sík körpályán. Itt több futamot rendezünk több korcsoport összevonásával külön értékeléssel
Nevezés
A 37. Gemenci Nagydíjra 5000,- Ft/fõ elõnevezésben (2011-07-06-ig, szerda) tel/fax:74/316-455, 70/313-58-45, [email protected]) és 7500,- Ft/fõ a helyszínen 2011-07-08 11.00 óráig. Minden nevezõ értékes csomagot kap!(Bor, frissítõ, stb…) Ezen kívül 2011-07-08-án közvetlenül az elsõ szakasz után vendégünk minden induló egy tészta vacsorára és egy üdítõre vagy pohár sörre. Szállás 1800,- Ft/fõ-ért igényelhetõ! 2011-07-08 és 9-ére kedvezményes áron reggeli, ebéd és vacsora is kérhetõ. A menü és az árak az szszke.hu honlapon legkésõbb 2011-07-04-én megtekinthetõek lesznek. Igényeket legkésõbb 2011-07-06 (szerda). délelõtt jelezni kérjük a [email protected] e-mail-re.
A 8. Sajó Péter Emlékversenyre szakaszonként: 1. szakaszra 2000,-Ft/fõ, 2. és 3. szakaszra külön-külön 1000-1000,-Ft/fõ elõnevezésben (2011-07-06-ig, szerda) vagy 3000,-Ft/fõ ill. 1500-1500,- Ft/fõ a helyszínen 2011-07-09. 11.00 óráig, ill. a kritériumra 16:30-ig. Minden nevezõ, aki önkéntesen részt vesz a kerékpáros demonstráción (17:00 órakor), ajándékot kap !
Gyõztes: serleg, 1-3. helyezett érem az alábbi kategóriákban: -igazolt U23, -ifjúsági igazolt (U19) -Amatõr (19-39 nem igazolt) -Szenior (40-49) -Masters III. (50 éves kortól)
Összetett: az abszolút: 1-10. helyezés pénzdíj a gyõztes serleget kap gyorsasági: 1-3. helyezés pénzdíj, a gyõztes serleget kap hegyi: 1-3. helyezés pénzdíj, a gyõztes serleget kap csapat: 1-3. helyezés serleg és pénzdíj; a csapattagoknak 3-5 db érem 1-3. helyezés: serleg, érem és tárgyjutalmak a fenti kategóriákban. A pénzdíj átvételéhez TAJ szám és adószám szükséges!
Díjazás:
A 8. Sajó Péter Emlékversenyen
Szakaszonként és korcsoportonként külön-külön a gyõztes serleg, 1-3 helyezés érem, esetenként különdíjak. -U13 1999-ben és az után születettek (csak a 2. és a 3. szakaszon indulhatnak !) -U15 1997-1998-ban születettek -U17 1995-1996-ban születettek -Amatõr (17-39 nem igazolt) 1972-1994-ben születettek -Szenior (40-49) 1962-1971-ben születettek -Masters III. (50 éves kortól) 1961-ban és az elõtt születettek - Nõk (19 éves kortól) 1992-ben és az elõtt születettek - Lányok (18 éves korig) 1993-ban és az után születettek
Egyéb szabályok:
A versenyen az MKSzSZ / UCI általános és a versenykiírás és a szakaszok elõtti technikai értekezleten kihirdetett szabályai érvényesek pl: igazolt utánpótlás korosztályok közös indulás esetén saját korcsoportjuk áttételétõl eltérõt is használhatnak (pl: esetenként az U15 az U17-esével azonosat) A versenyen fejvédõ használta minden kategóriában kötelezõ! A szervezõk a nem megfelelõ felszereléssel indulókat nem engedik rajthoz állni. Az eseményen minden résztvevõ saját felelõsségére vesz részt. Az eseménnyel összefüggõ bármilyen egészségügyi károsodásért, illetve balesetért, anyagi kárért, a rendezõ felelõsséget nem vállal, kártérítésre nem kötelezhetõ. A közlekedési szabályok betartása mindenki számára kötelezõ. Minden résztvevõ a rajtszám átvételével hozzájárul, hogy az eseményen készült film-, és képanyagokban valamint azok reklámcélú felhasználásban szerepelhet, és ezért ellenszolgáltatást nem kér. A rajtszám átvételével minden résztvevõ elismeri, hogy a versenykiírást ismeri, és a szabályokat betartja A rendezõ a változtatás jogát fenntartja magának !
Szekszárd, 2011-05-28.
Schneider Konrád Egyesület Elnöke
Nevezési lap:
Egyéni vagy csapaton kívûli kerékpárosoknak !
A Szekszárdi Szabadidõs Kerékpáros Egyesület szervezésében 2011.július 8-9-én megrendezésre kerülõ 37. Gemenci Nagydíj és/ vagy a 8. Sajó Péter emlékverseny országúti kerékpár versenyre nevezést nyújtok be a(z) …………………………………………………egyesület nevében, UCI kód: ......................................................... *Vezetéknév: ................................................... *Keresztnév: ......................................................... *E-mail: ......................................................... Születési hely: ......................................................... *Születési idõ(év,hó,nap): ......................................................... Anyja neve: ......................................................... Irányítószám: ......................................................... Település: ......................................................... Cím: ......................................................... Telefon(vezetékes vagy/és mobil): .........................................................
*Melyik versenyre nevez?: 37.Gemenci Nagydíjra (122 km országúti, 2 km-es hegyi idõfutam és a 25 körös villanyfányes Kritériumverseny együtt 5.000,-Ft) vagy/ és a 8. Sajó Péter Emlékversenyre: 50 km országúti ------------------------(2.000,-Ft) 2 km hegyi idõfutam ------------------(1.000,-Ft) Háztömbkörüli verseny ---------------(1.000,-Ft) Az igényelt rész alá húzandó ! (csillaggal jelöltek kitöltése kötelezõ!)
A kerékpárversenyen a saját felelõsségemre veszek részt. - Egészségesen és fizikailag felkészülten állok rajthoz. - Szükség esetén az orvosi vizsgálatba beleegyezem, az orvos utasításait elfogadom. - Ha a fenti okokra, a versenykiírásban szereplõ rendelkezések megszegésére visszavezethetõ vagy versenybaleset esetén bármilyen károsodás ér, a rendezõk felé követeléssel nem élek. - A rendezvényen készülõ film és képanyag esetleges reklámcélú felhasználásában szerepelhetek, ezért ellenszolgáltatást nem kérek. - Hozzájárulok, hogy a nevezési lapon szereplõ adataimat a rendezõ nyilvántartsa.
Kelt:
Aláírás:
NEVEZÉSI LAP csapatoknak !
A Szekszárdi Szabadidõs Kerékpáros Egyesület szervezésében 2011.július.8-9-én megrendezésre kerülõ 37. Gemenci Nagydíj Nemzetközi kerékpár versenyre nevezést nyújtok be a(z)
*A csapat értékelésben is nevezendõ versenyzõk az elsõ 3-5. sorban legyenek feltüntetve, aki, viszont nem csapatban értékelendõ az a 6-tól ! Köszönjük !
Elõ nevezési határidõ: 2011. július. 6. szerda
Pinarello reklám póló
Hello Mindenkinek!
Sikerült szereznem egy régi csepelt, és úgy döntöttem hogy felújítom és SS lesz belõle. Már mindennel készen vagyok. Festés,kormány,középrész,hajtás stb... Eddig úgy üzemelt, hogy az eredeti hátsóagy volt benne. És a váltót leszedtem. De mivel arra hajtanék, hogy minnél kevesebb felesleges alkatrész maradjon rajta, arra jutottam hogy nem tûröm tovább a sok felesleges fogaskereket. Kicsit ennél a pontnál fennakadtam. Félek az agycserétöl. A sok fogaskerék miatt ránézésre mintha nagyon nagy lenne a tengelytáv. Valaki tudna segíteni,hogy milyen SS agyat tudnék beleépíteni? Vagy hogy álljak hozzá az egész dologhoz. Elõre is köszi.
Más, mivel kezd elegem lenni abból, hogy pofátlan gyalogosokra kiabáljak rá a bicikliúton gondolkozok egy csengõ-n, csak eddig ezt versenybiciklire kicsit furának tartottam, most ajánlottak egy ilyesmit
De vhogy még ezt is nagynak érzem, nincs még kisebb laposabb? Egyáltalán ti használtok versenyre csengõt? Ha igen milyet?
Ezenkívül gondolkoztam kerékpáros óra vásárlásán
BBB 6-ost ajánlottak 5 körüli áron, de a testbike-n láttam
Crivit Sport órát kb 1000 forintért azt hittem majd leszólják, de érdekes módon mindenki dícséri
és elég sok mindent tud
30 funkció:
Memória 2 kerékpárhoz, sebesség(átlag, max), seb.összehasonlítás tendencia, napi úthossz(percben, km-ben), távolság/idõmérõ elõre vagy visszaszámlálva, pontos idõ, stopper,össz. távolság számláló, váltakozó kijelzés(max seb. átlag seb., napi táv.), hõmérséklet( pillanatnyi, max., min.), zsírégetés, kalóriaszámláló,energiatakarékos mód, tempó nyíl, sebességtendencia, szeviz intervallum kijelzés, kék háttérvilágítás, stb.
sajna az áruk elég húzos, ha ötöd annyi lenne biztos elgondolkoznék rajta
Nagyon szarul néz ki outin, hogy nem vízszintes a felsõcsõ szerintem. És ráadásul ennek a kialakításnak semmi haszna nincsen.
másik topikban utánnaolvastam és ezzel kapcsolatban elég érdekes dolgokat találtam
szintén hasonlóra panaszkodik a srác:
Mostanában ha kiállva tekerek a nyeregbõl elkezdett valami kattogni a lábfordulat ütemében. Van ötlet mit nézzek meg?
Igen adott pozícióban amikor a bal lában lent van. Meg most észrevettem, hogy kis olaj ült ki a váz és a középcsapágy csészéje közé, lehet hogy kilazult picit az a csésze.
Válasz
Mielõtt bármit szétszedsz, vedd ki a vázból a nyeregcsövet, töröld tisztára, kicsit zsírozd meg, úgy tedd vissza.........aztán csodálkozz :)
Annyian megettük már ezt a "kattog a hajtómû" dolgot :)
Ööö, de miért pont akkor kattogna, amikor pont kiállva tekerek?:)
Egyébként a karbon nyeregcsövet az aluvázban is kell zsírozni?
válasz
Azért mert akkor csavarod legjobban a vázat............persze nekem mindegy , szedd szét a középrészt :)
Másik hozzászóló
Az a legjobb, amikor még hülyének is néznek, hogy mit magyarázol te a nyeregcsõrõl, amikor õ "tudja" hogy a monoblokk kattog. :-)
Ráadásul tényleg nem a rosszándékú okoskodás vezérel, hanem mint mondtam, annyian szedtük már szét atomjaira a hajtást emiatt (hajtómû, pedál, sor, kerékagy) és az istenek nem akart elmúlni a pattogó hang.
Azóta már tudjuk, hogy hasonló esetben elsõ az ülõcsõ, pláne megázás után, és ráadásul azt a legegyszerûbb szétszedni, összerakni...
Természetsen egyáltalán nem biztos, hogy az az oka a pattogásnak, de nagyon sûrûn elõfordul és gyorsan ovosolható.
Nekem most pl. a pedálom játsza ezt velem, de azon konkrétan kézbefogva is tudom produkálni a finom kattogást, mert sajnos már lóg a csapágya kissé........
köszi a választ
bmxemnél ugyanez volt,én szimplán csaak meghuztam egy 24es kulcssal és megjavult
Gondoltam tekerek még pár kilométert a vihar elõtt, kb félúton azt vettem észre, hogy minden tekerésnél kattog egyet a hajtókar környékén ez egyre hangosabb lett így kénytelen voltam visszafordulni.
Ha nincs csomaték vagy láncot levéve ha tekerem semmi baja csak ha nyomaték van akkor minden teljes tekerésnél kattan egyet jól hallhatóan mikor lefele nyomom a pedált.
Azt szeretném megkérdezni, hogy ez mi lehet szerintetek, esetleg csapágy?
Akkor egy gyors bringás havert megkérni. De pont miután ezt elolvastam gondolkodtam h nem e lehet kapni vmi olcsó nyomkövetõt.:D
ha jól értem autóval akarsz követni egy bringást? elég egy piros lámpa és simán eltûnik a járdán valamerre
Erre csak annyit h egy jó haverkell aki ha kell ül velünk sok idõt az autóba és megvárja velünk míg vissza jöna bûnös a tett helyére mindenféleképpen egy képet róla meg mikor a másik lakatot a bringán látta azonnal képróla bicikli számát felirni követni majd rendõrt hivni,és ha minden jólmegy a bringa újra mienk.
Azt gondolnánk, hogy a biciklitolvajlásnak két iránya van, a trükkös és a brutális. A trükkös az, amikor például filctoll házával nyitnak ki lakatot, a brutális, amikor flexszel esnek neki a láncnak. Most a két iskolát ötvözõ, igazán piszkos trükk jelent meg Budapesten. A neten fedeztük fel a pórul járt biciklista beszámolóját, amely egybõl felpumpálta a vérnyomásunkat, és gondolkodóba is ejtett minket.
A srác a 400 nevû kocsma elõtt kötötte le a biciklijét, majd amikor visszament, meglepõ dolgot vett észre. A kerékpár nem tûnt el, sõt. Még egy lakat volt rajta. Az erõs láncot képtelenség volt elvágni, és különben is késõ este volt, úgyhogy a bicikli tulajdonosa jobb ötlet híján gyalog ment haza. Másnap természetesen feleslegesen tért vissza, biciklijének csak a hûlt helyét találta.
A nemzetközi szakirodalmat áttanulmányozva kiderült, hogy máshol sem ismeretlen a trükk, de nem tartozik a legelterjedtebbek közé.
A módszer azért igazán gyûlöletes, mert nem nagyon van ellenszere. Odahívhatjuk egy fûrésszel felszerelt barátunkat, de a lakatok eltávolítása közben hogy bizonyítjuk, hogy a bringa a mienk, és nem mi vagyunk, akik a plusz lakatot rárakták? És még ha van is egy bizonyító erejû fotónk, vajon megengedi-e a programunk, hogy éppen akkor ne mozduljunk a duplán lelakatolt bringánk mellõl? A jogállam hívei megpróbálhatnak meggyõzni egy rendõrt, hogy álljon velük lesben, amíg nem érkezik meg a gaz lakatoló, de van olyan rendõr, aki hajlandó egy bokorban feküdni velünk akár 12 órán át? Várjuk az olvasók ötleteit is, hátha többen kapnak ötletet a megoldáshoz, mint ahányan ráéreznek az új trükk ízére.
6 sebesség hülye vagyok hátul hat elõl három,de a biopaceel megkönnyiti a dolgot.:D Cr-Mo váz eredeti giant üllés nagyon franko bringa még a nyeregcsõ is shimano deore.
össztelós de nemmondhatni dh gépnek inkább csak annak titulált a neve is semmit mondo az h reboll inkább a Lofty filinget hozza ki belõlem inkább darabokra szedem aztán épitek egy másikat. Szomszédomnak van egy giant bringája 20 év körüli minden shimano még a hajtókarcsapágyháza is shimano gyári minden porcikája biopace hajtás 6 sebesség shimano minden, aztmondta h majd megöröklöm tõlle. De ha beleegyezik akkor azzal nevezek majd valami erdei futamra.:D
Szerelés terén semennyire. Ha nem összetlós Dh géped van, akkor meg hagyd a duplavállat, mert majd szépen eltörika fejcsõ, és az nagyon fáj.
Én sík terepen 51.5 volt a max lehet többet is kibirnák hozni de az áttét nem enged mivel elõl 2 hátul 5 ugy h elõl 1 hátul 5 ugymegy 52 lehet menne tbb is de mire felváltok addigra már annyira belassulok h nememgy több. Énis eddig monti meg bmxeztem de régóta érdekelt az országuti.
Mennyire vagy ott a montiban? Szervizben én gyerek létemre eléggé benne vagyok mivel apám kocsi szerelõ de azért õis ért hozzá olyan gondom van h van egy ilyen dupla vállas telóm elég gatyi szal tényleg ilyen gyári szar és h a teló semmitnem csillapit mikor egykeróba felemelem akkor meg nagyon kinyulik, ugytudom h valami szilentet kell benne cserélni vagy mi a túrót.
Én csak montizok, a húszas tempóval bõven elvagyok:D Fáradtan fájó vállal asszem 33-at tudtam kihajtani.
Bár azért a 30-35 ös tempó megvan éha 40ig is felgyorsitok de mivel mostanában inkább városba mek ink csak 30 mivel a kerékpár úton annyi a megengedett, de ha érzem h fáradok inkább lelassulok 25 re de azt akkor tartom.
Hát innentõl rengeteget fogok bicózni mivel ezt a biciklit ingyen szerváltam igaz kelletrá vennem ezt-azt de beszeretném bizonyitani h öreg bicóval is lehet elérni valamit. Amugy kulacstartó eddig nemjátszott nagy szerepet mert valamiért nem szomjazok meg,mivel nemhajszolom tulmagam meg indulás elõtt mindig iszok egykis vizet h azért legyen a szervezetembe valami de amugy nemszoktam inni közbe de felakarok rá csapni csak valami kötözövel kell mert nemszeretném megfúrni, ilyen mûanyag gyorskötõzõ meg felejtõs akkor csak csuszkálna minden fele a kulacstartó.
A levegõ beszorulás azért van, mert a léped begörcsöl, mert az izmaidnak több vér kell, és így kinyomja magából. Ha idén bicózól sokat, meg megedzõdöl, akkor e fog múlni. Régen nekem is elõforudlt, de már nem is emlékszem mikor volt ilyen legutoljára.
Ülést kap egy másikat egy ilyen keskenyebbet és az egyenesbe állitom ezt azért biromcsakigy mert a hátulja olyan szerencsétlenül van megoldva ha egyenesen van nemtudsz kényelmesen felülni mert mikor 0 kéz van akkor folyton a kormányra akarsz esni. Ha versenylesz akkor új üllés támasztó le veszek egy mezt egy sisakot meg kulacstartót is szerelek meg tán alu cuccokat h többet hozzak ki mert nehéz felvenni a 21.századi trekkingekkel egy ilyennel.
Ülést inkább állítsd be, nem is tudom hogy bírod így használni. Versenyre egy kulacstartó, meg egy bringás mez hasznos lehet.
Lelessz csak még inkább csak gyakorolgatok minden este megyek 20-30 km-t jövõre vágok neki valami amatör versenynek hátha elérek valamit ha másnem a célba érjek be,csakhát még nincs hozzá felszerelés se sisakom kéne rá másik üllés.stb:D
Hali! Szerintetek ha egy ilyennel indulnák valami amatör versenyen nagyon lenéznének?
A Bikemag-on
SIMPLON_Vision_Carbon full Ultegra,Full Carbon!!!
220,000 -ért
tripla Ultegra a felszereltsége, Kb. 2001 környéki a váz, és egy akkori Tour magazin tesztben ár-érték arányban jobbnak minõsítették, mint a Trek 5900 géet, amivel Armstrong nyert évekig.
Lance Armstrong, a hétszeres Tour de France-gyõztes amerikai kerékpáros hétfõn bejelentette: idén áll utoljára rajthoz a francia körversenyen.
Armstrong a sportág élõ legendája és elsõ számú reklámarca, 1999 és 2005 között megszakítás nélkül hét alkalommal nem talált legyõzõre a legendásnak számító háromhetes viadalon.
2005-ös sikerét követõen visszavonult ugyan a profi kerékpársporttól, de 2008-ban mégis meggondolta magát és bejelentette a visszatérését. A 2009-es Tour de France-on így már rajthoz állt, és végül a harmadik helyen végzett.
Köszi!
Egész jól nyilatkoznak az olcsó U lakatról is. Drágábbat nem akarok venni, mert többe kerül mint a ronda, traktorgumis nõivázas teszkó bringa, amire kéne. :)
Nézegetem a lakatok árait, és az lenne a kérdésem, hogy mennyivel szarabb a 3.000 forintos U lakat, mint a 30.000 forintos? Gondolom sokkal, de a kérdés igazából az, hogy megéri-e még olcsót venni? Gondolom azért az olyan puha bicikli záraknál valamelyest azért jobb.
Ja nekem most esett le, hogy nem országútit akarsz hanemm fixit tegnap kicsit fáradt voltam :P
Ha jól tudom mikor hátsó kerék forog, a pedálok is a megfelelõ irányba forognak vele együtt, nem lehet vele pl úgy gurulni, hogy pihennek a lábak.
A direkt hajtás miatt lassítani is lehet a hátsó kereket a pedálok visszafeszítésével sõt lehet vele hátrefelé is menni, vagy éppen megállni úgy a kerékpárral, hogy a rajta ülõ nem teszi le a lábát.
Single speed-et nem kell pl lejtõn folamatosan hajtani szerintem viszont nemis tudsz vele így fékezni.
Ismét kérdésekkel fordulnék felétek:D Tehát ugye fixit folyamatosan tekerni kell tehát ha megállsz ugye elesel,elsõ fék ha fent van és azzal fékezem akkor azzal elviekben lassitani is tudok jól gondolom? másik most a single speed miben különbözik a fixitõl? azt nem kell folyamatosan hajtani? vagymi? elõre is sry a noob kérdésekért
Sikeres bázeli mûtéten van túl Thor Hushovd, a világ egyik legjobb kerékpáros sprintere, aki bízik benne, hogy teljesen felépül a júliusi Tour de France-ra.
A cyclingnews internetes szaklap beszámolója szerint a Cervelo-csapat sztárja monacói otthonában végzi a rehabilitációt, miután egy baleset következtében eltörött a kulcscsontja. Hushovd egy utcán átsétáló lányt ütött el, aki sértetlenül úszta meg a karambolt.
Andreas Gösele csapatorvos elégedett a mûtéttel, és véleménye szerint Hushovdnak – aki tavaly a legjobb sprinter volt a Touron – minden esélye megvan, hogy százszázalékos állapotba kerüljön a világ legjelentõsebb körversenyére.
Minden bicón van papucs, az nem mindegy, hogy milyen.
Ilyesminek kell lennie, láthatod, hogy itt a hátsó kereket tudod állítani, hogy elõrébb vagy hátrébb álljon, ez azért fontos, mert fixinél nincsen váltó, és így a láncnak pont jó hosszúságúnak kell lennie.
szoval a legtöbb régi outi az papucsos? és most akk nemkell bele specko agy a régibe? hajtásbol milyet ajánlanátok? valaki igy konkrétan összedobna nekem mindenestül? szoval 1 használt outi link egy hajtás link ? plz?
Azért országútinál ha régit outi-t veszel a súlyát is érdemes nézni nehogy egy dög nehezet vegyen, ezekben pont az a szép mikor tök jól lehet vele gyorsulni mert viszonyleg könnyû és gyors.
Ja és amire érdemes figyelni, ha régi outiból rakod össze, hogy a felnik peremesek legyenek, mert bár a hátsó kerék úgyis ki lesz cserélve, de az elsõt nem muszáj, és ha defektet kapsz, akkor könnyebb javítani.
Legolcsóbb úgy lenne, ha veszel egy régi outit, és abba már csak a hátsó kereket kell lecserélni, meg az elsõ hajtókart. Vannak, akiknek másik fórumon kijött az egész 30-ból. Én is akarok majd egyet, de én inkább 50-el számolok. Fixire a biztonság miatt érdemes klipszes vagy spd pedált rakni amúgy, én majd egy 520-as shimanot fogok rárakni, az megvan 7-8 ezerbõl.
Hát elõször is kell egy váz, ez mindenképpen csúszópapucsos kell, hogy legyen. A régi vázak nagy része ilyen. Ha ez megvan, akkor már csak kerekek, kormány, villa, meg a szokásos. A legfontosabb alkatrész egy fixinél az ugyebár a hátsó agy, annak kell fixnek lennie, a pályaagyak ilyenek. Illetve ha találsz, akkor vehetsz flipflop agyat, ennek az a tulajdonsága, hogy az agy mindkét oldalán van fogaskerék, az egyik oldali a fix hajtáshoz, a másik oldal pedig SS-hez. Ilyenkor érdemes hátsó féket is felrakni, ugyanis SS-ként nem tudod a hátsó kereket fékezni, amire amúgy nem sok szükség van, hiszen elsõvel kell megállni, de mindenképp kell az is, vészhelyzetnél jól jön.
Srácok naggyából mennyi idõ/pénz 1 fixi megépítése? Mikre lesz szükségem ha most a 0án állok alkatrészekbõl valaki részletesen leírná? Elõre is köszönöm!
Tilosba lehet behajtani szabályosan
Valóban lehet a szembeforgalommal biciklizni egyirányú utcában? És mit szólnak ehhez az autósok? Kipróbáltuk.
Országúti és fitness kerékpárjainknál a legnagyobb változás egy új modell érkezése: a LEONY-é. Kicsit több, mint 260.000,- Ft-os fogyasztói árával, Shimano 105 és Tiagra felszereltségével, karbon villájával igazi csemege lehet nem csak a hétvégi aszfalt szaggatóknak.
Megbüntettek egy horvát biciklist, mert lassan tekert MTI
Túl lassú biciklizésért büntetett meg a rendõrség egy olimpiai éremvárományos horvát kerékpárost a hazájában. Robert Kiserlovski Bakrac városában edzõtársával pedálozott, amikor a rendõrség megállította és megbírságolta csaknem 20 ezer forintnyi összegre a forgalom feltartásáért. A sportoló nagyon dühös lett, mert átlagsebessége meghaladta a 30 kilométert óránként, ami biciklin nem számít lassúnak. "Ráadásul lehagytuk a legtöbb autót" - idézte a kerékpárost az Ananova brit hírügynökség. Ez már a harmadik eset volt, amikor meggyûlt a baja a rendõrséggel a sportolónak biciklizése miatt.
Schwinn-Csepel Tour
VÁLTOZATOK Tour 28"/540mm 68.900.- Tour 28"/560mm 68.900.- Tour 28"/580mm 68.900.- Tour 28"/610mm 68.900.-
ALKATRÉSZEK Váz alu Kormányfej országúti Villa acél Kormánycsapágy Cartridge-típusú, 1" Váltókar Shimano SLSY 20 Kormány Road alu 420mm Elsõ váltó Shimano A 050 Nyeregcsõ Alu 27,2mm x 300mm Hátsó váltó Shimano A 050 Nyereg Selle Royal SPK Középcsapágy Monoblokk 119mm Elsõ agy Joytech JY-821 alu QR 36H Hajtómû Road 175mm 59/39F Hátsó agy Joytech JY-822 alu QR 36H Racsni Shimano 7-es Abroncs Remerx aero 28" 36H Fékkar Saccon alu Gumi Schwalbe Lugano Fék Promax országuti Küllõ Büchel Röder
A comeback felesleges comebackje | 2009.07.28. 08:39 - Bede Márton
A legbiztosabb jele annak, hogy Lance Armstrong visszatérése [1] nem úgy sikerült, ahogy eltervezte, éppen az, hogy újra nekifut a dolognak. A hétszeres Tour de France-gyõztes amerikai bringás három év pihenés után, 37 évesen próbálta újra megnyerni a legfontosabb kerékpárversenyt, és miután ez nem sikerült, bejelentette, jövõre ismét megpróbálkozik. Az amerikai idei próbálkozása volt a tizenkilencre húzott lap, és félõ, hogy jövõre neki már nem is osztanak lapot.
Armstrong idén ugyan csak harmadik tudott lenni a Touron, ez azonban még így is egészen parádés teljesítmény, amire csak a legnagyobbak közé való lehetett képes. 37 év a relatíve késõn érõ kerékpárosok közt is öregnek számít, három év alatt mindenkinek berozsdásodnak az izmai, ráadásul Armstrong idei felkészülését a feje tetejére állította márciusi kulcscsonttörése. Mindezek ellenére tisztességes eredményt ért el a Giro d'Italián, és a Touron is csak az utóbbi három szezon legjobb bringása, a spanyol Alberto Contador, és a jövõ nagy reménysége, a luxemburgi Andy Schleck tudták legyõzni. A nagy bajnokok azonban csak nyerni szeretnek, így a bronzérmet Armstrong inkább csalódásként élte meg, mint szépen csillogó sikerként. Pedig jövõre még kevesebb esélye lesz mint az idén, hiába sikerül esetleg zökkenõmentesen a felkészülés.
Nem lehet mindent arra a márciusi törött kulccsontra fogni, hiszen bár versenyezni nem tudott, az edzésben a baleset csak néhány napig hátráltatta. Így pedig nehéz vitatni a tényt, hogy Armstrong nem a körülmények szerencsétlen alakulása miatt lett harmadik az idei Touron, hanem egyszerûen azért, mert volt nála két jobb versenyzõ. Schleck csak a hegyekben volt erõsebb nála, Contador azonban az idõmérõkön is, amire elõzõleg kevesen mertek volna fogadni. Ha az angol Bradley Wiggins kicsit okosabban osztotta volna be az erejét az Annecy-i idõmérõn, Armstrong bizony a dobogóra sem fért volna fel. Nehéz elképzelni, hogy Contador, vagy pláne Schleck jövõre ennél gyengébbek legyenek, míg az amerikai ennyi idõsen reálisan már nem számíthat arra, hogy tovább képes javulni. Az idei Touron ez a harmadik hely még szép eredménynek számított, ha azonban jövõre sem nyer, Armstrong már inkább fog tûnni fárasztó, az idõk változásába belenyugodni képtelen öregembernek, mint a sportág valaha volt egyik legnagyobb alakjának. Ezért pedig nagy kár lenne.
A nagyon európai, a hagyományokhoz és a sportág legendáihoz betegesen ragaszkodó profi kerékpársport soha nem tudta megszeretni az amerikai bajnokot. Armstrong utoljára akkor volt a boly és az utakat szegélyezõ drukkerek megbecsült hõse, amikor sikeresen legyõzte a hererákot. Ezután hiába nyert hét Tourt egymás után, igazán népszerû soha nem tudott lenni. A Touron kívül más versenyen nem volt hajlandó indulni, hollywoodi barátaival pacsizott a szakaszok után, mindenkire sárga szilikonkarkötõt akart húzni és Nike-pipát rajzolni. Armstrong olyan Tourt akart, amilyen Amerikában lenne, ha ott rendeznék, ez pedig csak felidegesített sokakat, a franciákat pedig különösen.
Az idei Touron azonban más volt a forgatókönyv. Armstrong láthatóan megpróbált népszerû lenni, még integetni is hajlandó volt a rajongóknak. Pechére viszont azzal a valóban abszurd helyzettel találta magát szemben, hogy azzal a Contadorral kellett megküzdenie, aki mit ad isten, vele egy csapatban versenyzett. Na és itt van egy alapvetõ jótanács minden olvasónak, aki valaha is tervez csapatot igazgatni a Tour de France-on: mindegy, ki a az elsõ ember, csak legyen elõre megmondva. Az Astana kazah szponzora Contadorhoz húzott, a csapatfõnök Johan Bruyneel Armstronghoz, ennek eredményeként pedig csak a ködösítés ment sokáig, a feladatok világos kijelölése nem. Pedig az is megoldás lett volna, ha Armstrong a hét ember által segített elsõ ember, Contador pedig a szabadúszó, és az is, ha ugyanez a helyzet, csak fordítva. A töketlen középút viszont csak súrlódásokhoz és a verseny elõrehaladtával egyre komolyabb hisztikhez vezetett.
A Tour harmadik hetében, amikor már világos volt, hogy nem nyerhet, Armstrong egyre kevésbé foglalkozott a szimpatikus öreg bajnok imidzsének megõrzésével. A sajtóval csak küldöncökön keresztül beszélt [2], twitterét pedig leginkább vagdalkozásra használta [3], elsõsorban szerencsétlen Contador ellen, aki meglepõen nyugodtan viselte a sokszor kifejezetten sportszerûtlen nyomást. Közben Armstrongnak arra is volt ideje, hogy bejelentse, igen, jön jövõre is, már gründolt is egy csapatot, amelynek nyilvánvalóan az egész 2010-es szezonban egyetlen dolga lesz: segíteni megszerezni a nyolcadik Tour-gyõzelmét.
Hihetetlen teljesítmény lenne, ha sikerülne, ám jóval nagyobb az esély arra, hogy nem fog. Akkor aztán Armstrong csak magának köszönheti majd, hogy kikapott. A nagy bajnokok pedig vagy egyáltalán nem kapnak ki, vagy ha mégis, nem kérnek még egyszer a keserûségbõl, mint az a Miguel Induráin, aki amint öt gyõztes Tour után egyszer nem tudott gyõzni, egybõl vissza is vonult. A jövõ Contadoré és Schlecké, Armstrong pedig saját legendájának érdekében is jobban tenné, ha megelégedne a dicsõ múlttal.