Valami megváltozott a játékban, és nem tudom mitől. Eddig nem volt semmi gond. 58as szinten vagyok. Nem csináltam semmi kihágást, nem gyilkolásztam lakosokat, és most sétálok a városban, eladom a cuccokat, és egyszer csak random módon mindenki rám támad. Találkoztatok már ilyennel? Nem tudom mi lehet ez...
Sziasztok! Tavaly ilyentájt jelentkeztünk egy Ignussen Special Edition Mod pakkal. :) Azóta sok javításon, kiegészítésen, bővítésen esett át. Ez a mostani véglegesnek mondható, azonban a jövőben sem lesz elfelejtve, további javításokat, bővítéseket kap, és modokkal fog bővülni. De, új játékot nem kell majd kezdenetek emiatt. Minden mod, párbeszéd, textúra magyar nyelven érhető el. Kiegészítésként egy adult és egy textúra csomag is helyett kapott, ezek opcionálisan telepíthetőek a packra. Minden lényeges információ, leírás, telepítés menete... és sok egyéb a mellékelt pdf-ben. Letölteni kizárólag a Discord szerverünkön keresztül tudjátok!
Jó játékot, és kellemes ünnepeket kívánunk!
Oké, talán érthetőbb lesz. Ez egy video abból ami ma már milliós tömeg kedvence. Amikor reklámoztam ezen az oldalon még az elején volt. Van benne gyenge és van benne jó sztori. S'vashni az egyik legjobban megírt karakter. Tudod mi a szomorú az alapjátékban csak árnyékai vannak még a Champions öreg bajnoka is Az mit jelent él? Na ez az egyik aki él. Ez csak egy része. Ha értesz angolul akkor látod mit írt meg az alkotója. Nem hiszem a Witcher alkotóit ezen a téren valaha is lealáznák így ahogy ezek az amatőrök a Bethet. Egyszerűen nem történhet meg jobbat írjanak, vagy legalábbis sokkal jobbat. És ez csak egy példa. Takarózni azzal mi lehetséges mi nem meg ennyire futotta. Nem. Ennyit öltek bele. Edit: na ez egy Khajiit, valódi van más is de ez "valódi". Lehet változtatni átírni csak színvonalasan kell. :
Igen. Although kollégával remekül el lehet dumálni a semmiről de szerintem én itt hagyom abba. Rosszabb mint ha a falnak beszélnék mert az legalább nem beragadt lemezként ismétli ugyanazt. :D
Igen, azon. Ő technikai oldalról beszél, amire én is céloztam, csak nem úgy gondolva nem megoldható. A morrowindben is tudtak ennyit mint most. Ő meg úgy veszi nem megoldható ez legalább álláspont.
A legszebb az egészben, hogy a semmin veszekedtek :)
Nagyon nem ezt mondtam az utolsó mondatommal de oké akkor még egyszer a gyengébbek kedvéért: Lehet, hogy meg lehetne csinálni, hogy a játékos a Thalmor frakció tagja legyen de az valószínűleg olyan bugokat és technikai problémákat okozna, hogy nem éri meg/nem lehet rendesen megcsinálni. Ez nem hülyeség, ezt technikai limitációnak hívják amire rengeteg példa vana CRPG-ben. Itt sokkal több korlát van mint egy élő DM-el mert a programok már csak ilyenek. Korlátoltak, csak azt tudják amit megtanítanak neki. Mindegy akármennyire is feszülsz meg és akarsz eljátszani egy bizonyos szerepet, nem lehet.
Írj egy e-mail-t Todd-nak, hogy csinálják már meg a kódot olyanra, hogy ne legyenek ilyen gondok.
(És persze, hogy te megmondtad a tutit egy mod készítőnek. Ki más lett volna olyan bátor, csak Although elég nagy legény végtelen kapcsolatokkal a csillagos égig. Hagyjuk már az ilyen baromságokat, kérlek.)
Ok csináljuk máshogy. Tegyél be olyat ahol leszólok valakit mint ti. Ha van véleményem az a játékról van.
Requiem etalon az old school játékosok részére. Az elsőt aki kiadta aazzal beszélgettem is anno, leírtam szerintem ez ehhez a játékhoz nem jó mert nincs elég tartalom benne, unalmas lesz a grind. Ogerboss vette át hozzáigazította a világhoz. Egy mixet hozott létre hasonló így van nincs hasonló. Nem hent mint a másik nagy versenytárs volt. És nem perkek százaival operál mint Ordinator alkotója. Ha valakit kell említenem aki hasonló. És nagy requiem fan de szintén requiemen kívül csinálja az Paradoxnrt.
Az utolsó mondataidat meg hagyjuk. Mert ha visszaolvasod te is tudod hülyeséget írtál. A szerepjáték nem arról szól hülyeségnek tartod beállhatsz a Thalmorhoz vagy sem. Hanem egy játék és a szerep amit el akarsz játszani megvalósítható. Mindegy ahogy látom a lengyelek ezt meg fogják valósítani.
Sziasztok! Tudnátok nekem ajánlami valamilyen modot amitől az éjszaka tényleg éjszajka lesz? Úgy értem hogy a látótávolság nem több km. Oblivionban jól megvolt ez csinálva, nem értem itt miért kellett megvariálni.
Vedd észre, hogy nem kíváncsi senki a véleményedre, amennyiben ebben a formában adod elő.
Szerintem sem kellene erőltetned semmi de te mindenki nagy bánatára mégis mindig visszanézel, leszólsz mindent és mindenkit. Todd meg Gaider az isten és aki mást mond az totál hülye.
De ok, legyen. Nézzük csak. Most éppen a Requiem az ami neked az etalon (furcsa, hogy ez mindig változik) és úgy adod elő mint ha az lenne az RPG-k jövője holott nagyon nem. Attól, hogy vannak benne érdekes ötletek attól azok még csak nagyon specifikus módon működnek benne és nem lehet (vagy nem éri meg megcsinálni) egy másik stílusú RPG-ben. Továbbá attól, hogy valami leprogramozható az nem jelenti azt, hogy jól is működne (pl. átállni a Thalmor-hoz). Álmodozni lehet de a technikai limitációk sajnos közbeszólnak mindig.
Szerintem nem kell erőltetni. :) Írd le konkrétan mi a hülyeség. Mondjuk értelme nem sok van, ha Cool-pet topictársadhoz hasonló észrevételeid vannak. :) Stílus meg annyi ami, 30531, 30532 után jár :)
Nem is igazán a fogalmazással van a gond hanem a stílussal és az eszméletlen sok hülyeséggel amit össze tudsz hordani egy ilyen komment áradat után. :D
Oké ma teszteltem csak. Nem az a szint mint a Morrowind idején. Ez bizonyított nem egy-két ember írta le mennyire más mint amikor még ötletelve ment az a szint. Ma ez van. Felépítve pár moddal legendary szinten szórakoztató ez a jó szó és ha ügyes vagy több szintet lépsz egy kalanddal. nem fogok játszani vele mert nincs miért. De ma szórakoztató volt, 10 év után elértük. Nem a requiem. Az még ma is más dimenzió. De ha könnyed kikapcsolódást akarsz össze lehet rakni. Mondanám szomorú ész nélkül bele rohantam. Majd vissza töltés után, taktika volt. Mert lehet nyerni és ez a TES jellemzője ami nem a Requiem. Ha ötletelsz nálad 10 szintekkel feletted levőt is esetenként. De ez már nem Morrowind.
Névvel rendelkező és ma már az is. Két tűzgolyó jelezte rossz helyre mentem. utána az volt megnéztem, hogy tudom távol tartani és csapdákkal megölni. Utána már csak türelem volt.
Nem muszáj erőltetned ha meghaladja a szellemi szintedet. -Leprogramozott nem jelenti nem lehet alternatíva egy open world játékban főleg. Tudod A és B? Segítsek a betűk értelmezésében. Szívesen segítek. ÉS igen Leprogramozható megoldható röviden. Tehát mellément. - Brotherhood of Steel megjelenése a main sztoriban. Van egy mod ami próbál változtatni vagy módosítani nem igen lehet. - Igen lehet. Kiderül ha megjelenik. Én is elfáradtam a kötekedő stílusodban :)
Hol van szabadság a játékban? - Sehol! Ez lenne a légyege az Open World játékoknak, hogy legyen benne élet. A leprogramozott statikus fő küldetések miatt azonban ez nem valósulhat meg, úgy, ahogy a Fallout 4-ben sem.
--Van amit ott sem lehet csak bugosan.-- Ez nem értelmezhető számomra sem.
-- Steel of Brotherhood megjelenés. -- Brotherhood of Steel egyébként, de nem illik a kontexusba.
-- Szóval ki mit gondol nézve lassan EA szenvedéshez hasonló vergődését a Bethnek, vajon a következő rész? -- Kinek mi a véleménye a Bethesda kiadó által megjelentetett játékokról? Talán az TES6 meg fog felelni az előzőekben elmondott követelményeknek?
Ejj de lefáradtam ezen a 3 mondaton is. Légyszíves tanulj meg írni, szedd össze a gondolataidat, és öntsd értehető formába.
egyszerűen nem értem miért nem az anyanyelvedhez illő forumra írsz. a google fordito még nem tökéletes de azért még az is jobban érthetően fordít amugy
Edit: Nagy képzelőerővel el tudsz képzelni egy Thalmor agentet, aki végigszenvedi a "dragonborn" mesét miközben hű marad a világához. De ez nagyon nehéz mert ugye náci Thalmor ügynökök... Folyamat. Ami végbement az EA-nál és megölte a játék fogalmát. Vajon, itt hogy végződik? Vajon az rp ami a szerepjátékot jelenti a te döntésedet. Mikor mit akarsz játszani a polkorrekt világ teljesen elsöpri? Nem tudom. A lengyelek bele fognak köpni a levesbe, hullámokat fog kelteni :)
Hol van a szabadság a játékban? Sehol. :) Pont ez lenne a lényeg. Open world világban élni tudj. De nem lehet mert fixen leprogramozott szarok vannak a fő sztoriban ahogy nagyon nehezen megkerülhetők az F4-ben is. Van amit ott sem lehet csak bugosan. Steel of Brotherhood megjelenés. Szóval ki mit gondol nézve lassan EA szenvedéshez hasonló vergődését a Bethnek, vajon a következő rész?
Ma épp teszt nap. :) MO2 nagyon top top. Szóval, aki még játszik, Requiem új verzió kint ránéztem. Érdekes. Illik az újragondolt világhoz. Van ez a paradoxnrt érdekes modokat csinál.
Azt mondom ma minden ami régen amikor játszottam, nem működött rendesen, működik az MO2-vel. Eltelt 10 év és senki nem tudta javítani az alap szar sztorit, mert nem lehet. Csak olvasgattam a Tamriel Vault oldalon, mondjuk anélkül is. Ha van egy Altmer karaktered, aki a Thalmorhoz csatlakozik? Szopás. Nem működik. 10 év után sem.
konkrétan vásárral nem találkoztam csak piaccal, ahol vásárolgattak emberek. amikor egy falu 30 fős volt egy várocska meg 10-20 nemigen voltak tömegek. Lehet egy prágai városrész szerepelne akkor nyüzsögnének az emberek. Abban igazad van se vágtázó lovas hintó, billegő szekér éa a ténfergő alakok emgem is zavarnak. Reméljük a második rész jobban sikerül
A statikus falvak megőrjítettek, sehol egy szekér, egy ló szamár, nincsennek benne néptömegek a vásáron stb stb, semmi csak ténferegnek a karakterek, persze vannak életritmusaik, de ez volt a skyrimben is meg a witcher3-ban is, szóval hozza a kötelezőt, de nagy áttörést nem hozott ez a játék sem!
egy kovács reggel fel kell, megmosdik,reggelizik, elmegy dolgozni, utána hazafelé beugrik a kocsmába ahol Juris feleségét kipletykálja a haverjaival mekkora ribanc :-D A főnemes el megy vadászni, aztán lezuzza a napszámosokat mert lusták Tudom mert én is ott voltam mindkét esetben. A csatákról nem is szólva. Szoval tuti nem egyre gondolunk mert pont ellenkezője.
őszintén szólva példa multis játékot kizárólag a Dayz-t tolom, de az is inkább életszimulátor mint a kingdom come vagy a várva várt rdemption viszont a skyrim hangulata meg a kingdomé az nagyon ott van, rajta is vannak a gépemen amiota megjelentek, bár valoszinű életbe ki nem tolom őket :-D
Ilyet maximum csak az ilyen sandbox játékokban fogsz látni, máshol nem. Egy ilyet más stílusú RPG-ben megcsinálni rémálom lenne. Úgy meg pláne nem fogják megcsinálni ha a játékos karaktert szánják az események fő mozgatójának. Meg tudnák ezt csinálni a nagyok is de egyszerűen nincs rá akkora igény, hogy megérje.
Mérföldkő abban amiről amire csinálták. Merőben más lesz ha erre épül majd egy rpg. És egy adott hely épül, terjeszkedik. Az egész érdekes eredményt hozhat rpg területén is hiszen a fixen megírt sztori rpgkre is kihathat. Hiszen más a helyzet ha a nyer és más ha b. Ez az rpgékben ma le van programozva. Döntéstől függően, itt viszont a változó dinamikus. ÉS te alkalmazkodsz a helyzethez. Mert mikor beérsz a faluban már nem az a gazda aki az előbb volt. És nem a te tevékenységed nyomán. Millió mindenre kihathat egy ilyen statikus-dinamikus változás.
Organic itt élőt jelent. Ok, a dinamikus az ami a statikus helyett jó lenne. Ezt jelenti a frakciók, növekednek, gyűjtögetnek, fejlődnek, és mikor elegen lesznek akkor indítanak egy hadjáratot. Még nem próbáltam. Az érdekes ahogy telik az idő és meglátogatsz egy ilyen helyett ami dinamikus lehet túl sokan lesznek ott. Nem mondom ettől jobb lesz ez a játék. Ez egy mérföldkő.
"..ehhez hasonló nincs az, ami a neve aki játszik..." Tudom hogy időröl-időre amikor a magyarság miatt rád irnak azt zokon veszed, de ezt sikerült dallamos haiku verselésben megírnod, ha véletlen is volt :-D
Éve vagy több figyeltem és itt jeleztem is van egy ilyen dolog. Alapvetően a skyrim és hasonló játékok statikusak, minden ugyanott van, ugyanúgy. Vannak események vándorlókat adó modok. ehhez hasonló nincs az ami a neve aki játszik még a skyrimmal kipróbálhatja. Leírás szerint az extensionba(bővítmény) betett frakciókat amik terjeszkednek mozognak. Van időről időre Marakath ellen vonuló forsworn. És egyéb élőfrakció. Requiemmel együtt érdekes lehet. SSE organic factions
Teljesen mindegy, mivel a végére ugyanolyan jó lesz bármelyik, csak kezdésnél van jelentősége a bónusznak! Egy erdei tündét is kinevelhetsz buldózernek.
Sziasztok, Szeretném a véleményeteket kérni. Ismét feltelepítettem a Skyrimot, de csak a klasszik edition van meg. Szeretnék egy Paladin jellegű karaktert építeni, de nem tudom milyen faj lenne jó. Tudnátok segíteni? Köszi, M. Utoljára szerkesztette: Wreck86, 2019.07.18. 12:22:21
ENDERAL
Szia,
Gondolom ENB-t ahsználtál a simához. Itt nem tudom menni fog e, de vannak modok, amik feldobják. A cities kezdetűek a városokat színesítik, a flora overhaul meg a külterületet.
Mivel én nem modolok, ezért a többike talán több segítséget tudnak nyújtani.
Sziasztok! Felraktam a SE-t és nagyon laposak a színek benne, az alap játékban volt nekem valami beállítás amivel kicsit élettel telibb lett a játék, de már nem tudom micsoda. Nincs ötletek milyen modot vagy beállítást csináljak, hogy ne ilyen lapos színek legyenek. Nem kell valami nagy dolog, anno az alapjátékban is valami egyszerű dolgott kellett csinálnom csak már nem emlékszem. Köszönöm
Tévedsz :) Szerencsére :))) 2 éve várok a MOD-ra ami ezt lehetővé teszi, és most érkezett el egy elfogadható állapotra. Skyrim Together a neve. Kipróbáltam, egyenlőre az egyetlen Issue amit találtam, de persze nincs benne sok időm még, hogy nem működik a mentés közösen. (bár lehet csak vadonat uj karakter kell hozzá és menne) az enyém lvl 6- os. de ezt még megnézem. Engem majdhogynem kb ez tartott vissza legjobban attól, hogy bele kezdjek igazán elmerülni benne, hogy COOP-ban jóval élvezetesebb lesz zarándokolni. Utoljára szerkesztette: gregoryan, 2019.05.26. 19:16:43
Ez single player game, nincs Coop-ja. Javítsatok ki ha tévednék.
Sziasztok! Van még itt olyan Skyrim játékos, aki esetleg mint én, most igyekszik megismerni a SKyrimet, mert valamiért kimaradt neki, és beszállna COOP-ba egy jó kis végigjátszásra??
A nexus nem fizető,, csak választhatod a fizetős tagságot is. Ad valami pluszt, de nekem még sosem hiányzott, pedig tag vagyok, mióta létezik. A letöltésekhez semmi szükség rá. Egyszerű regisztráció és kész. Viszont az NMM-t inkább hanyagolnám a helyedben. A Mod Organizer sokkal megbízhatóbb, Igaz, kell egy–két óra, mire végigolvasod és értelmezed a használatát, de megéri ennyit rászánni…
Sziasztok. Miután már kijátszottam a Skyrim-et, gondoltam kipróbálnék pár mod-ot. Felraktam a NMM-et, de a NexusMods oldalra való regisztráció úgy tűnik fizetős (vagy csak én értettem félre valamit?) A kérdésem az lenne, hogy honnan tudok ingyenes modokat leszedni? A legtöbb oldal a NexusMods-ra irányít, onnan meg regisztráció nélkül nem tudok letölteni.
Hát akkor monnd meg neki, hogy áll meg ahol vagy és hagyd ott :)
Soha nem szelidítettem állatokat. Mindent leöltem :)
Köszönöm! De ez csak egy barlangi medve. És magammal hívni is csak úgy tudtam, hogy leguggoltam hozzá, amikor megtámadott... De most em tudom elküldeni sehogyan sem... Nem tudom, mi lehetne a megoldás. Tudnátok segíteni?
Vagy lehet azért nem tudod elküldeni mert valamelyik épp aktív küldetés elengedhetetlen része az illető.
Nem értem, mi az hogy hiába guggolsz le?
A párbeszédekhez nem kell leguggolni. Régen játszottam vele, de én úgy elmékszem, hogy csak talkolni kell vele, és megmondani, hogy most egyenlőre viszlát.
tudnátok mondani olyan modot ami az összes npc-t, ruhát rajtuk lecseréli szebbre? Illetve milyen enb-t érdemes feltenni a fotorealisztikusság érdekében?
Ja, nekem az kellett. Ha már az van fönt, akkor viszont nem tudom mi a bánata, valójában annyira nem merültem bele, azóta már le is töröltem az egészet.
OSA-t próbálom két napja müködésre birni de sehogy se sikerül. Valami tipp? Egy menü bejön, de az animációknál pl csak kilépés van semmi más.
Na végül kiderült miért nem változott meg amit átállítottam. Mert akkor készítettem amikor a felkerült az új patch a játékra de még nem készült el az új verzió a PapyrusUtil SE a nexusról. Most hogy ezeket frissítettem már dolgozott rendesen a modolás.
Mri velem volt (nálam is a legmagasabb nehézségin), csak annyit kell tenned, hogy figyelsz rá, vigyázol rá, ahogy egy társra kell, úgy emlékszem pl. a Dragon Age-ben kellett is. Én hagytam a ruhájában. Utoljára szerkesztette: laikuss, 2019.03.17. 17:01:09
Na sikerült visszaállitanom teljes uninstall és újra telepítéssel. De a TesSEdit szerintem meg nem változtatott semmit meg amit állítottam rajta, pedig mentetem. Új ötlet, kap egy cefet erős modolt páncélt, talán abban túléli. Köszi az ötleteket. Utoljára szerkesztette: xblades, 2019.03.17. 16:05:27
Igazándiból közel 20 egyedi karaktert modositottam creation kit-el mert ott a helyét és az inventoryát is variálhatom. Egyik sem szívatott meg eddig így csak ő, de most nagyon mert hiába törlöm és telepítem újra a modot akkor is fekete marad az arca. Pedig legutóbb ez segített rajta. Addig a TesSEdit sem opció. És még csak hibásnak sem mutatja ezt a modot, mint ahogy a neten van fent a black face javítására.
Laikuss Egy vámpír nagyúr ölte meg egy barlangban (legmagasabb nehézségi szinten) a játék elején, mi lesz később az erősebb ellenfeleknél?
Szia! Én végig vittem Mri't, csak az olyan csapásoktól hal meg amit fekvő állapotban kap. Általában ez ellenségek nem csapnak le így, de a tumultusban könnyen kaphat eggyet és akkor szokott meghalni. Kicsit jobban vigyázz rá és nem lesz semmi gond.
Ne a creation kittel változtasd, hanem a tes5edittel. Be kell állítani rajta az essential character flag-et. A creation kittel, ha nem tudod nagyon pontosan mit kel csinálni, pikk-pakk le lehet rombolni egy modot, mert amikor mented, minden változást ment, azt is, amit nem akartál. Pl azért, mert nem töltötted be a szükséges master fájlokat, így az azokból átemelt objektumok elvesznek. Ha csak egy, vagy néhány, a modban lévő objektum paramétereit kell változtatni, a tes5edit a megfelelő eszköz. De konzolból is beállíthatod: setessential <baseID> 1 A karakter baseID-ját viszont mindenképp meg kell keresned valamivel és arra is a tes5edit a legegyszerűbb. Betöltöd a modokat, belemész a followert tartalmazóba és megkeresed a karaktert. Az ID ott lesz a neve előtt. Vagy keresel egy olyan modot (emlékeim szerit van), ami rámutatással megadja az objektum ID-jét a konzolon. Talán better console, vagy valami hasonló a neve, már nem emlékszem.
annyit tennék hozzá hogy igazán "élő" világú rpg a Fate: Gates of Dawn volt amigára meg a többi gépre, itt már a barátaid tőled függetlenül is éltek a világban, mondjuk este elköszöntek tőled és másnap a kocsmában halottad hogy valakik kirabolták a törp aranyszállitó utánpotlást :-D és a leirás a cimboráidra vallott, stb...néha emulátoron még most is előveszem Arenat daggerfalt toltam annak idején, sajna a pixelpeti nagyon rontotta a hangulatot
Ezt nem hiszem el, letöltöttem egy egyedi társat M'rissi's-t de kiderült hogy meg tud halni :( Meg akartam változtatni creation kit-ben, de bármit modositok rajta a mentés után a játékban az arca fekete, textura nélküli lesz :(
Anélkül meg könnyen meghal egy erősebb ellenfélnél, nem tudom mit kéne csinálnom vele.
Köszi!
Ha RPG, akkor Morrowind. A látvány nem lesz szép, egy 2002-es játékról beszélünk, akkor csúcs volt a látványvilág, ma már kissé baltaarcúak a karakterek, de ha a full játékot végig viszed a két kieggel együtt, egy hosszú, érdekes történetnek leszel részese. Az Oblivion sem rossz, de közel sem olyan sokrétű a sztorija. Bár én általában ellenzem a magyarítások használatát (bár magam is fordítottam több sztalker modot, de ott az orosz miatt ezt meg kellett tenni, különben nem ismerhetik meg a hazai játékosok azokat a modokat), de a Morrowindhez és az Oblivinohoz javaslom, ha nem vagy nagyon otthon az angolban. Végigjátszható gyenge angoltudással is (nekem is ment), de lemaradsz az apró finomságokról. Utoljára szerkesztette: SaGa, 2019.03.16. 14:39:27
A Skyrim SE (és az Skyrim Leg) van meg, azzal végigtoltam majdnem mindegyik kieget. De ha egy kicsit RP-zni akarnék, akkor melyiket ajánlanád, hogy nekiálljak? Morrowind vagy Oblivion?
Thx!
Az Elder Scrolls széria sokkal régebbre nyúlik vissza. Még a pixelgrafikus időkben a TES Aréna volt az első. A következő a Daggerfall. Ez utóbbi volt a valaha kiadott, legnagyobb területet átfogó, legtöbb (többszázezer) lehetséges, „egyedi” NPC-t felvonultató, részben sandbox jellegű RPG, ráadásul valamennyi dungeon menet közben generálódott, vagyis sosem voltak ugyanolyanok egy másik játékmenetben. Ebben volt először lehetősége a játékosnak saját házat venni és berendezni. Utána kijött még néhány rész (Redguard, Battlespire), amelyek nem annyira ismertek, majd megérkezett a 3d technológia kora és ennek egyik első és legütősebbre sikeredett játéka a Morrowind. Ez valódi RPG volt, annak minden jellemzőjével. A készítők szerint is ez volt a TES sorozat harmadik része, az említett nem túl népszerű darabokat ők sem tartották fontosnak. A Morrowind egy másik képességében is az elsők között volt, lehetett modolni, komoly közösség szerveződött köré. És ehhez is jöttek már ki DLC-k, csak akkor még expansion meghatározással (Tribunal, Bloodmoon). A következő rész az Oblivion, majd a Skyrim. Az egyes részek a világ (Nirn, azon belül Tamriel) egyes fajaihoz, az ő történelmükhöz, hitvilágukhoz kapcsolódnak és az általuk uralt területeken játszódnak. A Morrowind a sötételfekről, az Oblivion a birodalmiakról, a Skyrim a nordokról szól. Rajtuk kívül is van még néhány faj, de nem mindnek van a játékok idején önálló országa. A világ a végletekig kidolgozott, ha valaki elolvassa a megtalálható könyveket, végighallgatja az NPC-k meséit, ahogy valaki régen valamelyik fórumon találóan megjegyezte, akár emelt szintű érettségit is tehetne a világ földrajzából, történelméből, hitvilágából, mágiájából, alkímiájából, növénytanából. Még egy fontos tudnivaló: a dark, high, wood elfek azonos faj, sőt, ebben a világban az orkok is közéjük tartoznak, ők a különféle -mer-ek. A többi emberszabású nem ehhez a fő fajhoz tartozik, ők emberfélék: birodalmiak, nordok, redguardok, bretonok. És ott vannak az állat alakú értelmes lények, az argoniaiak és a khajiitok. E fajokon túl további tizenkilenc-húsz faj, alfaj élt vagy él a bolygón. Az akavirok és a dwemerek (utóbbiak másutt dwarfok vagy törpök) például kihaltak, csak az épületeik romjai és gépezeteik maradtak hátra az utókorra. Az egyes -mer alfajok az isteneik hatására lettek olyanná, amilyenné, mind lélekben, mint testben. A Morrowind annyiban több a későbbi játékoknál, hogy ha követed a fő történet szálat (abban sem kell, de ott még nem lehet teljesen figyelmen kívül hagyni, mint az Oblivion és a Skyrim esetén), megismerkedsz a dunmerek (dark elfek) történelmével, isteneivel, bonyolult társadalmával, érzed, hogy kicsi lény vagy valami felfoghatatlanul nagy hatalommal bírók harcában. Politikai játszmák részese leszel, bár a legtöbbször csak mint apócska sakkfigura, akit a nagyok mozgatnak úgy, hogy nem is tudod, hogy keveredtél bele ebbe az egészbe. Egy pillanatig se érzed magad szuperhősnek, a világ sorsát meghatározni képes hatalomnak, de azt is érzed, amit teszel, azzal nyomot hagysz a világon, és végül talán eldöntheted, melyikük legyen a győztes és ki bukjon. Az Oblivionban már előkerül a szuperhős vonal, de ott végig tudod, hogy valójában te csak támogatod azt, aki a világ sorsáért felelős, aki képes legyőzni a főgonoszt. Nélküle semmire sem mész abban a harcban, sőt, ha nem támogatod, be sem következik a végső összecsapás. Igaz, neki is nagy szüksége van rád, a te cselekedeteid döntik el egyes összecsapások kimenetelét és végül a birodalmiak hőse leszel. Vagy halott. A Skyrimmal egyetlen baj van szerintem, az, hogy túl hamar kiderül, a karaktered vállán a nordok (és talán a birodalmiak) sorsa, te vagy a kiválasztott, a dragonborn. Ezt már akkor tudod, amikor még valójában semmit sem ismersz a világból és ez baj. Szerintem. A dragnobornságra elég lenne akkor ráébrednie a főhősnek, amikor már bejárta a területet, megismerte a nagyobb játékos NPC-ket, eldöntötte, ki mellé áll, vagy hogy odaáll-e egyáltalán valamelyik mellé. Így inkább egy olyan FPS lett, ahol kardozni kell, nem lőni, nem annyira RPG. Hisz már az elején tudod, tápolni kell, ha meg akarsz felelni az elvárásnak, hogy legyőzd a sárkányokat. Utoljára szerkesztette: SaGa, 2019.03.16. 10:03:40
Beszéltetek arról, hogy melyik részt ki fejlesztette, én úgy látom hogy mindet a Bethesda Softworks. Valamelyik rész talán a Morrowind vagy az Oblivion történetileg jobban meg volt valósítva. Nem játszottam velük, melyikről mit illik tudni?
Köszi!
Na közben kiderült hogy az SE portnál megváltozott a mod. Már nincs Mcm menüje hanem saját küldetése van. Ami egy ló vásárlása, meglovagolása majd 8 óra alvás után indul. Ezután már csak egy kis angol tudással végig is vihető a küldetései.
Más ha valaki női karakterrel játszik vagy van társa. És szeretne fülbevaló szettet, pirszing szettet vagy sextools hozzá és nem talál az szóljon, segítek hogy hol talál az SE-hez is működöt. Utoljára szerkesztette: xblades, 2019.03.16. 00:00:42